- Liittynyt
- 24.01.2022
- Viestejä
- 36
KymenlaaksostaMistäpäin kysyjä?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
KymenlaaksostaMistäpäin kysyjä?
Passat B7 1.6 TDI tai 2.0 TDI. Perusvarmoja pelejä. Tai Octavia 1.6 TDI.Lähitulevaisuudessa mahdollisesti tarve autolle, jolla rullattaisiin omien ajojen lisäksi työmatkaa 110km päivässä.
Vakkari ja ilmastointi löydyttävä, vetokoukusta plussaa, hinta alle 6000€.
Dieseleistä omakohtaista kokemusta ainoastaan Renaulteista.
Lähitulevaisuudessa mahdollisesti tarve autolle, jolla rullattaisiin omien ajojen lisäksi työmatkaa 110km päivässä.
Vakkari ja ilmastointi löydyttävä, vetokoukusta plussaa, hinta alle 6000€.
Dieseleistä omakohtaista kokemusta ainoastaan Renaulteista.
Kaverin -19 mallinen focus 1.0 active on sillä toiminut nyt ~120-130tkm moitteetta, hänen aikasempi -15 mallinen oli heikompaa laatua, kun kääntyvät ajovalot reistaili ja moottorikin oli pariin otteeseen fiksattavana. Kai ne ecoboostit on saatu paremmiksi, herkkiähän ne oli öljynvaihdoille 10v sitten ainakin kun itselläkin oli 1.6 mondeossa.On tullut vähän etsittyä farmaria 15-20ke budjetilla. Kilometrejä tulee sellainen 15tkm vuodessa eli bensalla mennään. Homma on oikeastaan kaventunut kahteen malliin:
Ford Focus Wagon 2019/2020 Titanium, 125hv 1.0 EcoBoost manuaali/automaatti, alle 80tkm ajettuna
Volkswagen Golf Variant 2019 Comfortline, 115hv TSI DSG, alle 80tkm ajettuna
Golf on tylsääkin tylsempi ja TSI/DSG ongelmat on jääneet takaraivoon kummittelemaan. Focus miellyttää enemmän mutta EcoBoomeistakin löytyy paljon kauhutarinoita. Focus IV:ssä kuitenkin ilmeisesti paranneltu kone.
Mitä sanoo arvon raati luotettavuuden näkökulmasta ja miksei muutenkin? Tai onko heittää muuta ehdotusta? En ole missään määrin autoihmisiä, joten nyt mennään enimmäkseen hinta, luotettavuus ja käytännöllisyys edellä.
Joo on tiedossa että vakuutus + vero on helposti noin 100€/kk ja siihen päälle polttoaine, huollot, katsastus jne. Vähän hankala arvioida että paljonko ajoa tulisi, mutta varmaankin jotain 5000 - 10000 km välillä vuoteen.Kannattaa muista aina se että auton hankintahinnan lisäksi omistamiseen liittyy reilusti muitakin kuluja. Osaisitko yhtään arvioida paljonko kilometrejä tulisi näiden satunnaisten ajojen osalta? Jos ei nyt vuosi, niin edes kuukausitasolla? Silloin voisi auton satunnaisvuokraaminen olla järkevä vaihtoehto, ja kustannustehokkaampi. Toki, kerran kun autoon tottuu, on siitä aina vaikeampi luopua. Omassa lähipiirissä jengi ajelee 300m kauppareissuja autolla, joskus vielä useamman kerran päivässä.
Tää tulee vähän laatikon ulkopuolelta - eikä osu edes oikeaan ketjuun. Mutta osta moottoripyörä! Ellet juurikin nauti talvipakkasilla ympäriinsä huristelusta.Joo on tiedossa että vakuutus + vero on helposti noin 100€/kk ja siihen päälle polttoaine, huollot, katsastus jne. Vähän hankala arvioida että paljonko ajoa tulisi, mutta varmaankin jotain 5000 - 10000 km välillä vuoteen.
Rahan tuhlaustahan tämä olisi joka tapauksessa, kun oikeaa tarvetta ei oikeastaan ole.
Voisi toki katsella että jos tällainen löytyisi jostain. Mikään kiirehän tässä ei varsinaisesti ole.Ostat jonkun tulevan klassikon tai klassikon jonka arvo alkaa nousta. Eli hyvämaineinen erikoismalli. Voi olla että maksaa hiukan enemmän hankkia, mutta saat aina rahasi takaisin. Jos pidät tarpeeksi kauan hyvässä kunnossa, saat vielä voittoakin. Itse myin Teslan ja koska tarvitsin kuitenkin auton, ostin tilalle museorekatun 1990 MX-5:n. Tuosta saa aina rahansa pois, ajo halpaa, vakuutukset minimaaliset, ei veroja jne jne jne. Itsellä oli mielessä Cosworth Fordit, MX:t ja muut vastaavat. Päädyin MX-5:een koska osien saatavuus on loistava ja hinnat alkavat noissa vanhemmissa luukkulamppuisissa kivuta todella kovaa vauhtia. Plus on hyvän ajettavuuden omaava 50-50 painojakauman omaava avoauto jolla voi ajaa laillisissa nopeuksissa kaasu pohjassa ja nauttia imuäänistä ja fiiliksestä. Ja jos into tehon perään iskee, on noita jopa museokilvissä turbolla/remmiahtimella.
Autonvaihto edessä. Nykyinen -16 308 pösö farkku ollut omaan ajoon hyvä mutta käymässä sisätiloiltaan pieneksi. Nimenomaan takapenkille kaivataan lisää tilaa. Kontti ollut ihan riittävä, tosin eihän se lisätila sielläkään haittaisi.
Etsinnässä suunnilleen: automaatti, noin vm2020, Bensa tai lataushybridi, alle 100tkm ajettu, tilava matkustamo. Max budjetti varmaan 30000e paikkeilla.
Omia ajoja tulee noin 10-15tkm vuodessa.
Tähän mennessä katsellut: passat, kia optima, mondeo, v60. Onko näissä tiedossa jotain sudenkuoppia?
Muutenkin ehdotuksia otetaan mielellään vastaan
Jos sattuu olemaan aavituksen perustekkiläistä paksumpi pinkka niin tästä klassikko leksa. Jos tuo auton Suomeen niin verottajakin tykkääJoku vanhempi urheilullinen japsi voisi noin yleisesti olla aika hauska peli. Jotain tyyliin Mazda RX-7/8 tai MX-5, Nissanin Skylinet, Silviat tai esim. 300ZX. Paljon muitakin on. Hyvässä ja suht alkuperäisessä kunnossa olevat alkaa vain kai olla aika harvinaisia ja myös hinnoissa.
Ainakin Kian osalta kannattaa syynätä huoltokirja todella tarkkaan jos se se 7v/150tkm tehdastakuu kiinnostaa. Ovat nimittäin erittäin nuivia sen suhteen, että jos yksikään 15tkm/1v määräaikaishuolto on mennyt yli niin tehdastakuu raukeaa. Tuntuu, että valitettavan monella on käynyt juuri Optiman kanssa tuo, että jollain hulivilipetterillä liisarina Ruotsissa ollut Optima uitetaan Suomeen ja myydään "merkkihuollettuna", vaikka huolto-ohjelma on ylitetty ja tehdastakuu mennyt.
t. nimim. kantapään kautta
Muuten kyllä ollut Optima ihan kiva auto.
Opel Astra & Honda CivicOn tullut vähän etsittyä farmaria 15-20ke budjetilla. Kilometrejä tulee sellainen 15tkm vuodessa eli bensalla mennään. Homma on oikeastaan kaventunut kahteen malliin:
Ford Focus Wagon 2019/2020 Titanium, 125hv 1.0 EcoBoost manuaali/automaatti, alle 80tkm ajettuna
Volkswagen Golf Variant 2019 Comfortline, 115hv TSI DSG, alle 80tkm ajettuna
Golf on tylsääkin tylsempi ja TSI/DSG ongelmat on jääneet takaraivoon kummittelemaan. Focus miellyttää enemmän mutta EcoBoomeistakin löytyy paljon kauhutarinoita. Focus IV:ssä kuitenkin ilmeisesti paranneltu kone.
Mitä sanoo arvon raati luotettavuuden näkökulmasta ja miksei muutenkin? Tai onko heittää muuta ehdotusta? En ole missään määrin autoihmisiä, joten nyt mennään enimmäkseen hinta, luotettavuus ja käytännöllisyys edellä.
Onko tässä mallissa siis jotain erityistä, miksi juuri tämä? Saksantuonti ja ratti + vaihdekeppi todella kulahtaneet kilsoihin nähden, voihan se toki olla että aikaisemmat omistajat ovat hieroneet tuota rattia ja lepuuttaneet kättä vaihdekepillä.Mitäs mieltä porukka on tästä mersusta ja hintapolitiikasta? Varsin siistikuntoisen näköinen ja varmatoimisella m271 moottorilla pois lukien jakoketjuongelmat - tuohon on ketju ilmoituksen mukaan vaihdettu vastikään.
Kilsoihin ja auton muuhun kuntoon nähden mietityttää kulahtanut ratti ja vaihdekeppi. Katsoin että auto on ensirekisteröity suomeen vuonna 2017.
Uusimman korimallin Yaris on ihan siedettävä ajaa (edeltävä olo paljon huonompi), joten miksi ei jos tilat riittää ja ihmeitä ei ajettavuudelta odota.nyt löytyy yaris y20 2019 ja olis tarvetta toiselle autolle ja kun ei ole taitoa itse autoja fixailla niin varmaan pitäydyttävä toyotassa ja ei ainakaan tässä ole ollut mitään vikaa vaikka tottakai ajomukavuus pienellä autolla on mitä on niin nyt olis tarvetta perheelle toiselle autolle ja hintahaarukka 15-20k ja sais olla automaatti toyota, onko ehdotuksia? päijät-hämeelta tai lähistöltä jos saisi käydä hakee olis best niin ei tarttis mihkään lappeen tehdä reissua. Bensalla mennään myös niin ei tarvitse miettiä hybrid akkuja tai diesel veroja kun ei tule paljoa ajettua. kävi jo mielessä ostaa toinen samanlainen yaris![]()
nyt löytyy yaris y20 2019 ja olis tarvetta toiselle autolle ja kun ei ole taitoa itse autoja fixailla niin varmaan pitäydyttävä toyotassa ja ei ainakaan tässä ole ollut mitään vikaa vaikka tottakai ajomukavuus pienellä autolla on mitä on niin nyt olis tarvetta perheelle toiselle autolle ja hintahaarukka 15-20k ja sais olla automaatti toyota, onko ehdotuksia? päijät-hämeelta tai lähistöltä jos saisi käydä hakee olis best niin ei tarttis mihkään lappeen tehdä reissua. Bensalla mennään myös niin ei tarvitse miettiä hybrid akkuja tai diesel veroja kun ei tule paljoa ajettua. kävi jo mielessä ostaa toinen samanlainen yaris![]()
Onhan tuossa se relax turvakin voimassa vielä pari vuotta jos käyttää toyotalla huollossa, muistaakseni se kattoi ainakin isoimmat komponentithommattiin toyota auris 2016 1.8 hybridi, saapi nähdä millaiseksi autoksi koitui 2025 seuraava katsastus. Tässä markkinoitiin ainakin tuota toyota approved takuuta vuodeksi niin ei kai tämä ihan pommiksi pitäisi osottautua.
Ikä alkaa painaa ja se ruoste... Jos remonttihammasta ei kolota, niin katsele suosiolla uudempia.Mitäs mieltä porukka on tästä mersusta ja hintapolitiikasta? Varsin siistikuntoisen näköinen ja varmatoimisella m271 moottorilla pois lukien jakoketjuongelmat - tuohon on ketju ilmoituksen mukaan vaihdettu vastikään.
Kilsoihin ja auton muuhun kuntoon nähden mietityttää kulahtanut ratti ja vaihdekeppi. Katsoin että auto on ensirekisteröity suomeen vuonna 2017.
Käytät 1 v/15 tkm välein (ei saa mennä yli) huollossa, niin Relax-turva pysyy voimassa ilman kuukauden karenssia. Joka toinen huolto on halvempi öljynvaihtohuolto. Valtuutettu riittää, eli ei tarvitse viedä merkkiliikkeeseen.hommattiin toyota auris 2016 1.8 hybridi, saapi nähdä millaiseksi autoksi koitui 2025 seuraava katsastus. Tässä markkinoitiin ainakin tuota toyota approved takuuta vuodeksi niin ei kai tämä ihan pommiksi pitäisi osottautua.
Seiskapaikkanen auto hakusessa. Puhtaasti käytännöllisyys edellä. Ajoa 3-5tkm vuodessa, joista sen verran kuitenkin kaupungissa ettei diesel-kone kiinnosta kun ei sitä saa läheskään aina kunnolla lämpimäksi. Täysleveät penkit keskirivillä ois kiva, etenkin jos ISOFIX kaikissa. Hintaluokka laaja: 10-25k€, jos rahalle saa paljon vastinetta niin kyllä sitä voi enemmän tiskiin lyödä. Kuljetaan kuitenkin pääasiassa fillareilla, kävellen ja julkisilla niin auto on vähän sellanen ettei tartte olla priimaa.
Toistaiseksi oon katellut: Citron C4 Grand Picasso, Peugeot 5008, Toyota Prius+. Kokemukset näistä kiinnostaa.
Eipä siitä paljon ole kerrottavaa (2016 Auris TS hybrid):Hyvä postaus. Jos haluat kertoa lisää noista hybrid kokemuksista Toyota osiossa niin olisin kiitollinen. Auton vaihto kohta edessä niin kaikki tieto on plussaa.
Takajarrulevyt tarvitsevat ajoittain kirkastamista. Siihen vaivaan käsijarrulla avitus auttaa, ja tuleepa sillekin käyttöä.käsijarru ei käytä takasatulan päämäntiä. parempi vauhdissa asettaa vaihde neutraalille mikä kytkee hybridijärjestelmän pois päältä ja takajarrut toimivat normaalisti.
Käyttis hakusessa edellisen mentyä lunariin.
- Budjetti max 20k
- Huolettomat kilometrit ja taloudellisuus tärkeimmät ominaisuudet
- Bensiini tai hybridi (ei latausmahdollisuutta)
- Automaatti
- SUV, farmari tai sedan
Tällä hetkellä harkintalistalla on oikeastaan vain Toyota C-HR. Miellytää silmää sisältä ja ulkoa, varusteet riittävät itselleni, menee pienellä, ahtaus ei haittaa itseäni jne.
Aiemmin mielessä ollut myös VW Golf (farmari), VW Passat, Mazda 6, Mazda CX-5, Ford Focus, Toyota Auris, Suzuki Vitara, Kia Stonic ja Hyundai i30.
Mutta mikään näistä ei oikein sytytä samalla tavalla kun C-HR, jokaisesta löytyy joku iso miinustekijä vaikka muuten paketti vaikuttaa ihan hyvältä.
Esimerkiksi tuo Auris olisi ominaisuuksiltaan aika täydellinen, mutta ei jumalauta kun osaa olla tylsän näköinen värkki(ei pahalla palstan Auris-kuskeille!)
Ehdotuksia?
Niin varmaan pitää. Mietin josko täällä joku on samankaltaisen harkintaprosessin käynyt läpi ja löytänyt jotain muuta kiinnostavaa. Nettiauton ja muiden palveluiden haku ei oikein tarjoa mitään, yllättävän suppea on tarjonta tuolla budjetilla.No ostat sen toiotan, jos se nyt niin kinostelee![]()
Niin paljon kuin tekisikin mieli sanoa pari valittua sanaa Toyota romuista (jolla joudun itsekin ajamaan päivittäin)... Jos se kiinnostaa oikeasti, unohda mitä muut ovat mieltä ja mene ja hanki se mitä haluat. Toyotan osalta sentään kyse on "ominaisuuksista" ei teknisistä vioista ja asioiden toimimattomyydesta. Jos se toimi sinullei, hae se.No ostat sen toiotan, jos se nyt niin kinostelee![]()
Käyttis hakusessa edellisen mentyä lunariin.
- Budjetti max 20k
- Huolettomat kilometrit ja taloudellisuus tärkeimmät ominaisuudet
- Bensiini tai hybridi (ei latausmahdollisuutta)
- Automaatti
- SUV, farmari tai sedan
Tällä hetkellä harkintalistalla on oikeastaan vain Toyota C-HR. Miellytää silmää sisältä ja ulkoa, varusteet riittävät itselleni, menee pienellä, ahtaus ei haittaa itseäni jne.
Aiemmin mielessä ollut myös VW Golf (farmari), VW Passat, Mazda 6, Mazda CX-5, Ford Focus, Toyota Auris, Suzuki Vitara, Kia Stonic ja Hyundai i30.
Mutta mikään näistä ei oikein sytytä samalla tavalla kun C-HR, jokaisesta löytyy joku iso miinustekijä vaikka muuten paketti vaikuttaa ihan hyvältä.
Esimerkiksi tuo Auris olisi ominaisuuksiltaan aika täydellinen, mutta ei jumalauta kun osaa olla tylsän näköinen värkki(ei pahalla palstan Auris-kuskeille!)
Ehdotuksia?
Sitten ostat sellaisen jos siltä tuntuu. Voisin ostaa itsekin samanlaisen. Kuten mainittu monta kertaa, eihän näitä aina järjellä selitetä. Toyota nyt kuitenkin on luottopeli ja pitää arvonsa jos näin käytännön asiaa miettii. Olkoot jonkun mielestä tylsä, niin se on toisen mielipide.
No joo, ihan hyviä pointteja. Itselläni oli edellinen rakas ratsu 9 vuotta, ja nyt siis pakon edessä etsimässä uutta palvelijaa. Ehkä tästä johtuen tulee liikaa mietittyä vaihtoehtoja, kun ei ole meikäläiselle ihan jokavuotista tämä auton vaihtaminen.@bulson Olen edellisten kanssa samaa mieltä, hae se toyota. Auton hankintaa ja omistamista niin harvoin saa millään muotoa järkeväksi jolloin tulee ehdottomasti kuunnella sitä fiilistä. Ja se on toyota, ja vielä sattumoisin yksi suosituimmista malleista, niin pääset siitä aina eroon vaivatta.
Kuinka paljon Yaris hybrid (2020) kuluttaa talvella kaupunki /matka-ajossa? Riittääkö lämpö matkustamoon vielä -20 asteessa? Torstaina olis tarkoitus käydä koeajamassa 100tkm ajettua Yarista.