- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 2 670
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Kuutoskopan Gti Golffin voi saada tuohon rahaan, kulutus varmaan riippuu kaasujalan raskaudesta. Sukkasiltaan silläkin päässee 7 litraan normiajossa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Mazda MX-5, BMW Z4, Toyota MR2?Mikä olisi hyvä pikkusporttti auto max hinta noin 15000€
Kulutus max 6-7 litraa normi ajossa ja automaatti pitää olla .
itse olen miettinyt esim tätä
https://www.nettiauto.com/mini/john-cooper-works/12640905
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Heitetään jokeri: https://m.nettiauto.com/peugeot/rcz/12835893?vifAdCount=8&vifNav=YMikä olisi hyvä pikkusporttti auto max hinta noin 15000€
Kulutus max 6-7 litraa normi ajossa ja automaatti pitää olla .
itse olen miettinyt esim tätä
https://www.nettiauto.com/mini/john-cooper-works/12640905
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Mites olis esim. https://www.nettiauto.com/fiat-abarth/500/12664720 automaattia ei taida olla saatavilla?Mikä olisi hyvä pikkusporttti auto max hinta noin 15000€
Kulutus max 6-7 litraa normi ajossa ja automaatti pitää olla .
itse olen miettinyt esim tätä
https://www.nettiauto.com/mini/john-cooper-works/12640905
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Moro Joo ei taida tt uskaltaa ostaa ongelmien takiaTuosta pösöstä tulee lähinnä mieleen TT, sellaisia kakkoskoppaisia quattroja on ihan valittavaksi asti 15k hintaluokassa. (onko sitten TFSI/DSG combo turvallinen valinta, se on ihan eri asiaitse ehkä jättäisin väliin)
Voisi olla ihan hyvä ehkä vähän laiska taitaa olla
Z4 kulutus kovaMazda MX-5, BMW Z4, Toyota MR2?
Cupra olisi hyvä mut vag konsernin moottori ongelma mietityttää.Olisko joku Seat Leon Cupra tms. noihin spekseihin? Kulutus on kyllä haastava sporteille.
Niin no TT viat ihan omaa luokaa moottori ihan susi öljyä palaa ihan sikana yms.Kaikissa noissa tykimmissä kipoissa on jotain ongelmia, missä moottorissa ja missä vaihdelaatikossa. Pomminvarmaa tekniikkaa ei ole kuin Corollassa ja siitä taas puuttuu hauskuus.
THP156 koneella eli jätä väliin. Ainoa kestävä kone lienee THP200.Voisi olla ihan hyvä ehkä vähän laiska taitaa olla
Ja miten luotettava mahtaa olla?
Jos meinaat jakoketjun venymisestä tulevia moottoririkkoja niin Seatissa vaihtui jakopää hihnalle ilmeisesti jossain v. 2013 paikkeilla. 5F-koneella olevat on hihnalla.Cupra olisi hyvä mut vag konsernin moottori ongelma mietityttää.
Peugeot RCZ 1.6 THP Manual, 200hp, 2013 | Myydään | Tori Autot | Tori tuossahan moinen ja jää fyrkkaa vielä rassatakki(toki ei automaatti)...THP156 koneella eli jätä väliin. Ainoa kestävä kone lienee THP200.
Kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin nyt ainakin tuli mieleen. En muista missä kohtaa hiukkassuodatin muuttui huoltovapaaksi, 2011 tai 2012 mutta oma ex v50 oli 2010 ja siinä oli hiukkassuodatin mallia vaihdettava ja eolys nesteellä. Muuta muuten hyvin pienikulutuksinen auto, EGR kannattanee poistaa/vaihtaa/vähintääkin putsata ja toki huoltaa säännöllisesti niin varmasti toimiiAaltoileva autokuumeeni jatkaa oireiluaan, tällä kertaa olen kuumehoureissani harhautunut katselemaan diesel-volvoja. Tarpeeksi kun puukotti exceliä niin pieniruokainen diesel alkoi tuntua harkinnanarvoiselta vaihtoehdolta. Mutta kysymys kuuluukin, minkälaisia ongelmia olisi odotettavissa n. 10 vuotiaan ~200tkm ajetun V40/V50/V60 kanssa? Moottori 1.6D tai D2, vaihteisto manuaali tai tomaatti.
Useampi viikko taas miettinyt autoa, työpaikan vaihdon myötä lähtee autoetu. Duunin kautta ollut erittäin hyvään hintaan nyt Ioniq 5 joka on ollut toki hyvä. Sitä ennen oli reilu pari vuotta 28kWh Ioniq, joka oli hieman ahdas ja kantama lyhyt.
Speksit autoon:
* Koon puolesta joku C-segmentin farkku tai isompi. Tavaratilaa 450l+ ja takapenkille mahtuu.
* Ajoa ehkä 15k/vuosi, voi tulla vähän vähemmänkin.
* Pitoaika todennäköisesti aika lyhyt, 1-2v. Siinä ajassa ehtii tulla uutta sähköautomallia ja ehkä käytettyjen markkinat normalisoitua viime talven tasolle.
* Automaatti, järkevän modernin turvallinen (max 5v vanha?), mieluusti adaptiivinen vakkari, CarPlay, peruutuskamera.
* Valinta menee kokonaiskulut edellä (arvonalenema, verot, vakuutukset, huollot, korjaukset, polttoaine). Eli bensavehkeissä kivempi olisi kulutus jossain 5l paikkeilla.
Hyviä ehdotuksia? Vaihtoehtona on lunastaa Ioniq 5 käytännössä uuden hintaan, sille voisin laskea arvonalenemaa 500e/kk ja kokonaiskulut 700e/kk. Tuosta olisi kiva päästä johonkin 400-500e/kk kokonaiskuluihin. Niroa olen katsonut, alle 20k saisi hybridin, sähkön hinta Euroopasta tuotuna olisi noin 36k jossa vaikuttaisi olevan ylihintaa vähän.
Varmasti hyvä auto mutta aivan liian pieni. Tuossa ei käytännössä ole takaluukkua, pienempi kuin vanhassa Ioniqissa.Hyundai Kona Electric? Autoverkkokaupassa #uusivuodeksi 399e/kk. 15tkm kilsat.
Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.

Takavetoisia noilla pääasiassa tarkoitetaan, monella tuppaa unohtumaan niistäkin ruoste ja polttoainepuolen viat. 850 oli ongelmallisempi tapaus josta petrattiin laadullisesti ensimmäiseen 70 -sarjalaiseen. Toisen polven 70 sarjassa mentiin taas alamäkeä murenevien tiivisteiden, hammastanko ja sähkövikojen muodossa.Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.
Kiinalainen? Edelleen V60, V90, xc60, xc90 valmistetaan Ruotsissa. Lähinnä Aasian markkinoille menevät autot valmistetaan Kiinassa ja Euroopan taas Ruotsissa/muualla Euroopassa.Jaa en osaa sanoa liittyykö jotenkin siihen kiinalaisomistukseen? Nykyäänhän se on kiinalainen![]()
En tiedä, missä raja menee, mutta tuo meidän XC60 tuntuu vielä hyvältä ja "uudenkarhealta" 8v ikäisenä ja 242 tkm mittarissa. Tosin vasta reilu vuosi ja 27 tkm yhteistä taivalta takana.Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.
Kiinalainen? Edelleen V60, V90, xc60, xc90 valmistetaan Ruotsissa. Lähinnä Aasian markkinoille menevät autot valmistetaan Kiinassa ja Euroopan taas Ruotsissa/muualla Euroopassa.
Ja tällä on merkitystä mihin?Siis joo varmasti Ruotsissa valmistetaankin, mutta pointti oli että Geely, joka on kiinalainen firma, omistaa valtaosan Volvosta. Näin siis Volvo on kiinalainen vaikka ne autot tehtäisiinkin muualla.
Niin minkään muun merkin osat eivät sitten tule kiinasta vai? Eiköhän nuo lukko-ongelmat ja 90 - sarjan takavalojen ongelmat ovat niitä alkupään malliston ongelmia jotka ovat jo korjattu. Usein kuulee sanottavan että malliston tuotannon ensimmäisiä kannattaa välttää juurikin näiden lastentautien takia, ihan riippumatta merkistä.Se, että osat tehdään Kiinassa, laadun taso päätetään siellä ja kun lukee vrcf palstaa niin asiat kuten takuun jälkeen rikkuvat takavalot sekä jäätyvät lukot ovat ihan uuden omistajan laatutason valintoja.
Ja Suomen heikon kuluttajansuojan.
Mikäs olisi hyvä, luotettava ja pikkuruokainen päivitys Opel Karlista? VM 2017. Vuodessa ajoa noin 10t km. Muutoin menisi tämäkin, mutta lisätila taakse olisi tarpeen (sup laudat ja skootit) ja vetokoukullekin toisinaan olisi käyttöä. Vaihdokki voisi olla n. 15k arvoinen. Joku näpsäkkä SUV tai pikkufarkku? T-Roc taitaa pompata jo tuonne 20k nurkille.
Mulla on 16v ja 250tkm, kaikki kuskit >100kg ja Audi A6:n penkeissä ei mitään vikaa säädöissä.Kuinka vikaherkkiä sähkösäätöiset istuimet mahtavat olla? Varmasti muistipaikoilla mukava varuste, mutta entäs sitten kun istuin jämähtääkin yhteen ja samaan asentoon? Kyse nyt n. 7-10 vuotiaista autoista.
Mun 1994 ysitonnisessa Saabissa sähkösäädöt pelaavat edelleen moitteettomasti. Autolla on ajettu ~440tkm.Kuinka vikaherkkiä sähkösäätöiset istuimet mahtavat olla? Varmasti muistipaikoilla mukava varuste, mutta entäs sitten kun istuin jämähtääkin yhteen ja samaan asentoon? Kyse nyt n. 7-10 vuotiaista autoista.
Kuinka vikaherkkiä sähkösäätöiset istuimet mahtavat olla? Varmasti muistipaikoilla mukava varuste, mutta entäs sitten kun istuin jämähtääkin yhteen ja samaan asentoon? Kyse nyt n. 7-10 vuotiaista autoista.
En muista koska olisin törmännyt ainakaan sakemanniin jossa penkin säädöt olisivat rikki.
Tosiaan noiden lukkojen laatu on aika heikko, noita on vaihdeltu paljon niin uudempikorisiin malleihin kuin että noihin vanhempiin ford aikaisiin malleihin (V40, V60 jne..) kun tosiaan jäätyvät talvella ja ilmeisesti samaa lukkomallia käytetään monessa mallissa. Noihin on tehty jossain kohtaa jokin parannus minkä toimivuudesta en ainakaan itse ole vakuuttunut mutta nykyään noihin saa Volvon elinikäisen varaosatakuun eli niin kauan kun auto on itsellä niin sen piikkiin noita lukkoja vaihtelevat kunhan ensimmäisen on ostanut.Se, että osat tehdään Kiinassa, laadun taso päätetään siellä ja kun lukee vrcf palstaa niin asiat kuten takuun jälkeen rikkuvat takavalot sekä jäätyvät lukot ovat ihan uuden omistajan laatutason valintoja.
Ja Suomen heikon kuluttajansuojan.
Millaisia kokemuksia 2008-2011 (eli 1st gen facelift) Kia Ceedistä?
Oma yksilö olisi vm 2011 ja tulossa perheen kakkosautoksi. Olettaisin että suht mitäänsanomaton ja toivonmukaan perus huoleton auto. Ei ole kuitenkaan ihan pikkuauto joten mahtuu myös turvaistuinta ja vähän tavaraakin kyytiin tarvittaessa. Kaikkista mopoin 1,4l kone, ei kiihdy mihinkään muttei kyllä tarviikkaan. Päästöt 132g eli vero tällä hetkellä kohtuullinen 170e/v, kulutuksesta ei vielä kokemuksia mutta lienee mallia ok tuon ikäiseen/kokoiseen autoon. Perushuollot olettaisin myös olevan luokkaa edullinen.
Askeettinen peruskiesi. Sisämeluisa, mutta teknisesti suhteellisen kestävä. Varaosat edullisia eikä noissa ole mitään isompia tyyppivikoja. Seitsemän vuoden takuuhan noissa oli, joten pääsääntöisesti ovat hyvin huollettuja ainakin takuuajan osalta. Takakontti yllättävän iso ja pesee esim. Volvon V50:n takatilat selvästi.
Kakkosautona varmasti ihan pätevä peli, mutta toki yli 10 vuotta vanha auto on aina jonkinlainen kysymysmerkki. Facelift noihin taisi tulla vasta 2010.
Päivitelläänpä nyt omaa hankintaprosessia ja tämän hetkistä kriteeristöä. Max 12000€ pyyntihintaisia autoja tullut tässä katseltua, vuosimalli mieluusti 2012 tai uudempi. Ajettuja kilometrejä en pelkää kunhan moottorista ja voimansiirrosta ei löydy liikaa kauhutarinoita. Vaatimuksena on takapenkille mahtuu taaksepäin katsova isofix-turvaistuin. Esim. Auris tuli todettua tämän suhteen aika mahdottomaksi meidän istuimella. "Nykyajan" mukavuuksista vaatimuksena bluetooth-handsfree ja -audio sekä peruutustutka/-kamera. Tavaratilan suhteen olen valmis joustamaan. Bensa tai vähäkulutuksinen pikkudiesel. Manuaali tai perinteinen automaatti. Opel Astra J tai K on ollut harkinnassa, samoin Volvo V40 D2.
Tänään tuli mieleen crossover-suv-katumaasturit, esim:
https://www.nettiauto.com/mitsubishi/asx/12899931
https://www.nettiauto.com/kia/sportage/12946941
https://www.nettiauto.com/opel/mokka/12875603
Olisiko noista jokin luotettavahko merkki/malli? Opelissa varmaan manuaalivaihteisto on sitä riskialtista mallia...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.