Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hiihtoreissujen lisäksi toivoisin autolta premium tunnetta (sisustus, penkit ja muoviosat) , hiljaisuutta ja hyvää äänentoistoa (6.1). Kotilaturini tukee 11kw ac.
Budjettia on mahdollista nostaa max 40k€ saakka ja auto olisi kiva saada heti eikä huomenna.
Katselin, että Kona voisi sopia itselle, mitä mietteitä tästä tuontiautosta tai onko ehdottaa muuta vastaavaa?
En valitettavasti osaa sanoa meluista tai sisätiloista. Olen ajanut vain Miillä, Leafilla (en liikenteessä), ID.4 GTX:llä, Model S 85:llä, Jaguar I-Pacella. Ainoastaan Jaguar tuntui Premiumilta. GTX oli suurin pettymys ikinä odotuksiin nähden. Hintaa noin 60k ja jousitusmukavuus hidastetöyssyissä hävisi Miille (14") hieman ja Aurikselle (16") huomattavasti. Toinen pettymys tuli suorituskyvyn vaisuudesta, mihin osaltaan vaikutti 36 -> 28 % SoC. Ei se paikaltaan juurikaan eronnut edukseen Miistä (80 %). Olisin odottanut 220 kW/6 s 0-100 -autolta enemmän. Toki Turunväylällä satasesta polkaisten GTX kiihtyi noin tuplatahtiin vs. Mii. Rengasmelukaan ei ollut erityisen pieni.Hiihtoreissujen lisäksi toivoisin autolta premium tunnetta (sisustus, penkit ja muoviosat) , hiljaisuutta ja hyvää äänentoistoa (6.1). Kotilaturini tukee 11kw ac.
Budjettia on mahdollista nostaa max 40k€ saakka ja auto olisi kiva saada heti eikä huomenna.
Katselin, että Kona voisi sopia itselle, mitä mietteitä tästä tuontiautosta tai onko ehdottaa muuta vastaavaa?
Sama moottori kuin renault 1.2tce, jakopään ketju venähtää jossain vaiheessa ja alkaa polttelemaan vikavaloja. Muuten ei tietoa.Mitä mieltä Nissan Pulsarista 1.2 bensalla ja automaatilla? Jotain erityistä riskiä noissa tiedossa?
Mites Can-Am Ryker, jos haetaan jotain vähän erilaisempaa? Saa ajaa b-kortilla.Mitäs hauskaa toivottavasti alle 10l/100km syövää autoa suosittelisitte/tulisi mieleen kun mietinnässä että löisi Teslan lihoiksi kun kilometrejä ei tule tarpeeksi. Budjettia ei varsinaisesti ole mutta sanotaan että alle 20ke. Bensalaite, perustekniikka luotettavaa siinä missä se nyt etenkään vanhemmissa on mahdollista, iällä ei väliä, kilsoilla ei väliä jos auto muuten jees. Ensimmäisenä tulee avot mieleen, toisena tuli tieliikennemönkkärit joista kokemusta mutta niiden hinnat kovia ja variaattoripeleissä perkeleenmoiset ylläpitokulut. Mitäs muita? Datsun 100a löytyy jo mutta prkl kun miljoona pientä vaatii leimalle ja ei ole välttämättä kaikkia työkaluja ja varaosat pitäisi paikantaa (jarrut yms).
Mitäs hauskaa toivottavasti alle 10l/100km syövää autoa suosittelisitte/tulisi mieleen kun mietinnässä että löisi Teslan lihoiksi kun kilometrejä ei tule tarpeeksi. Budjettia ei varsinaisesti ole mutta sanotaan että alle 20ke. Bensalaite, perustekniikka luotettavaa siinä missä se nyt etenkään vanhemmissa on mahdollista, iällä ei väliä, kilsoilla ei väliä jos auto muuten jees. Ensimmäisenä tulee avot mieleen, toisena tuli tieliikennemönkkärit joista kokemusta mutta niiden hinnat kovia ja variaattoripeleissä perkeleenmoiset ylläpitokulut. Mitäs muita? Datsun 100a löytyy jo mutta prkl kun miljoona pientä vaatii leimalle ja ei ole välttämättä kaikkia työkaluja ja varaosat pitäisi paikantaa (jarrut yms).
Tällä hetkellä jos avoja mietin niin tulee mieleen Escort, Focus Ghia cabrio, MX5, MK1-4 Golf, S2000. Samoin mahdolliset targa tai haitarikatolla olevat. BMW:tä, Audia ja Mersua on perkeleesti mutta ei sytytä tai luotettavuus on mallia HV.Avo on aina hyvä valinta, mutta mikä malli, niin sitten onkin vaikeampaa. Varsinkin, jos pitäisi olla pieni kulutus.
Fiatteja hetken korjanneena luotto ei kovin korkealla vaikka veikeän oloinen kulkine onkin ja kuulema hyvä ajaakin.Entäs Fiat Barchetta? Se on kyllä melkoinen muinaismuisto, mutta ihan kivan näköinen.
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Mazda MX-5, BMW Z4, Toyota MR2?Mikä olisi hyvä pikkusporttti auto max hinta noin 15000€
Kulutus max 6-7 litraa normi ajossa ja automaatti pitää olla .
itse olen miettinyt esim tätä
https://www.nettiauto.com/mini/john-cooper-works/12640905
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Heitetään jokeri: https://m.nettiauto.com/peugeot/rcz/12835893?vifAdCount=8&vifNav=YMikä olisi hyvä pikkusporttti auto max hinta noin 15000€
Kulutus max 6-7 litraa normi ajossa ja automaatti pitää olla .
itse olen miettinyt esim tätä
https://www.nettiauto.com/mini/john-cooper-works/12640905
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Mites olis esim. https://www.nettiauto.com/fiat-abarth/500/12664720 automaattia ei taida olla saatavilla?Mikä olisi hyvä pikkusporttti auto max hinta noin 15000€
Kulutus max 6-7 litraa normi ajossa ja automaatti pitää olla .
itse olen miettinyt esim tätä
https://www.nettiauto.com/mini/john-cooper-works/12640905
Onko muita vaihtoehtoja kuin mini?
Moro Joo ei taida tt uskaltaa ostaa ongelmien takiaTuosta pösöstä tulee lähinnä mieleen TT, sellaisia kakkoskoppaisia quattroja on ihan valittavaksi asti 15k hintaluokassa. (onko sitten TFSI/DSG combo turvallinen valinta, se on ihan eri asia itse ehkä jättäisin väliin)
Voisi olla ihan hyvä ehkä vähän laiska taitaa olla
Z4 kulutus kovaMazda MX-5, BMW Z4, Toyota MR2?
Cupra olisi hyvä mut vag konsernin moottori ongelma mietityttää.Olisko joku Seat Leon Cupra tms. noihin spekseihin? Kulutus on kyllä haastava sporteille.
Niin no TT viat ihan omaa luokaa moottori ihan susi öljyä palaa ihan sikana yms.Kaikissa noissa tykimmissä kipoissa on jotain ongelmia, missä moottorissa ja missä vaihdelaatikossa. Pomminvarmaa tekniikkaa ei ole kuin Corollassa ja siitä taas puuttuu hauskuus.
THP156 koneella eli jätä väliin. Ainoa kestävä kone lienee THP200.Voisi olla ihan hyvä ehkä vähän laiska taitaa olla
Ja miten luotettava mahtaa olla?
Jos meinaat jakoketjun venymisestä tulevia moottoririkkoja niin Seatissa vaihtui jakopää hihnalle ilmeisesti jossain v. 2013 paikkeilla. 5F-koneella olevat on hihnalla.Cupra olisi hyvä mut vag konsernin moottori ongelma mietityttää.
Peugeot RCZ 1.6 THP Manual, 200hp, 2013 | Myydään | Tori Autot | Tori tuossahan moinen ja jää fyrkkaa vielä rassatakki(toki ei automaatti)...THP156 koneella eli jätä väliin. Ainoa kestävä kone lienee THP200.
Kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin nyt ainakin tuli mieleen. En muista missä kohtaa hiukkassuodatin muuttui huoltovapaaksi, 2011 tai 2012 mutta oma ex v50 oli 2010 ja siinä oli hiukkassuodatin mallia vaihdettava ja eolys nesteellä. Muuta muuten hyvin pienikulutuksinen auto, EGR kannattanee poistaa/vaihtaa/vähintääkin putsata ja toki huoltaa säännöllisesti niin varmasti toimii Suuttimissakin ollut joillain jotain vuotoa mutta en tiedä kilometrilukemista juuri, tuskin vielä 200tkm.Aaltoileva autokuumeeni jatkaa oireiluaan, tällä kertaa olen kuumehoureissani harhautunut katselemaan diesel-volvoja. Tarpeeksi kun puukotti exceliä niin pieniruokainen diesel alkoi tuntua harkinnanarvoiselta vaihtoehdolta. Mutta kysymys kuuluukin, minkälaisia ongelmia olisi odotettavissa n. 10 vuotiaan ~200tkm ajetun V40/V50/V60 kanssa? Moottori 1.6D tai D2, vaihteisto manuaali tai tomaatti.
Useampi viikko taas miettinyt autoa, työpaikan vaihdon myötä lähtee autoetu. Duunin kautta ollut erittäin hyvään hintaan nyt Ioniq 5 joka on ollut toki hyvä. Sitä ennen oli reilu pari vuotta 28kWh Ioniq, joka oli hieman ahdas ja kantama lyhyt.
Speksit autoon:
* Koon puolesta joku C-segmentin farkku tai isompi. Tavaratilaa 450l+ ja takapenkille mahtuu.
* Ajoa ehkä 15k/vuosi, voi tulla vähän vähemmänkin.
* Pitoaika todennäköisesti aika lyhyt, 1-2v. Siinä ajassa ehtii tulla uutta sähköautomallia ja ehkä käytettyjen markkinat normalisoitua viime talven tasolle.
* Automaatti, järkevän modernin turvallinen (max 5v vanha?), mieluusti adaptiivinen vakkari, CarPlay, peruutuskamera.
* Valinta menee kokonaiskulut edellä (arvonalenema, verot, vakuutukset, huollot, korjaukset, polttoaine). Eli bensavehkeissä kivempi olisi kulutus jossain 5l paikkeilla.
Hyviä ehdotuksia? Vaihtoehtona on lunastaa Ioniq 5 käytännössä uuden hintaan, sille voisin laskea arvonalenemaa 500e/kk ja kokonaiskulut 700e/kk. Tuosta olisi kiva päästä johonkin 400-500e/kk kokonaiskuluihin. Niroa olen katsonut, alle 20k saisi hybridin, sähkön hinta Euroopasta tuotuna olisi noin 36k jossa vaikuttaisi olevan ylihintaa vähän.
Varmasti hyvä auto mutta aivan liian pieni. Tuossa ei käytännössä ole takaluukkua, pienempi kuin vanhassa Ioniqissa.Hyundai Kona Electric? Autoverkkokaupassa #uusivuodeksi 399e/kk. 15tkm kilsat.
Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.
Takavetoisia noilla pääasiassa tarkoitetaan, monella tuppaa unohtumaan niistäkin ruoste ja polttoainepuolen viat. 850 oli ongelmallisempi tapaus josta petrattiin laadullisesti ensimmäiseen 70 -sarjalaiseen. Toisen polven 70 sarjassa mentiin taas alamäkeä murenevien tiivisteiden, hammastanko ja sähkövikojen muodossa.Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.
Kiinalainen? Edelleen V60, V90, xc60, xc90 valmistetaan Ruotsissa. Lähinnä Aasian markkinoille menevät autot valmistetaan Kiinassa ja Euroopan taas Ruotsissa/muualla Euroopassa.Jaa en osaa sanoa liittyykö jotenkin siihen kiinalaisomistukseen? Nykyäänhän se on kiinalainen
En tiedä, missä raja menee, mutta tuo meidän XC60 tuntuu vielä hyvältä ja "uudenkarhealta" 8v ikäisenä ja 242 tkm mittarissa. Tosin vasta reilu vuosi ja 27 tkm yhteistä taivalta takana.Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.
Kiinalainen? Edelleen V60, V90, xc60, xc90 valmistetaan Ruotsissa. Lähinnä Aasian markkinoille menevät autot valmistetaan Kiinassa ja Euroopan taas Ruotsissa/muualla Euroopassa.
Ja tällä on merkitystä mihin?Siis joo varmasti Ruotsissa valmistetaankin, mutta pointti oli että Geely, joka on kiinalainen firma, omistaa valtaosan Volvosta. Näin siis Volvo on kiinalainen vaikka ne autot tehtäisiinkin muualla.