Mikä auto minulle?

Tuosta pösöstä tulee lähinnä mieleen TT, sellaisia kakkoskoppaisia quattroja on ihan valittavaksi asti 15k hintaluokassa. (onko sitten TFSI/DSG combo turvallinen valinta, se on ihan eri asia :D itse ehkä jättäisin väliin)
 
Abarthissa ei ole käsittääkseni myöskään vakkaria tarjolla, joka on kyllä aika käsittämätöntä. Itse haluaisin tuollaisen Fiatin, mutta ilman vakkaria, ei hommasta tule kyllä yhtään mitään.
 
Olisko joku Seat Leon Cupra tms. noihin spekseihin? Kulutus on kyllä haastava sporteille.
 
Tuosta pösöstä tulee lähinnä mieleen TT, sellaisia kakkoskoppaisia quattroja on ihan valittavaksi asti 15k hintaluokassa. (onko sitten TFSI/DSG combo turvallinen valinta, se on ihan eri asia :D itse ehkä jättäisin väliin)
Moro Joo ei taida tt uskaltaa ostaa ongelmien takia
 
Kaikissa noissa tykimmissä kipoissa on jotain ongelmia, missä moottorissa ja missä vaihdelaatikossa. Pomminvarmaa tekniikkaa ei ole kuin Corollassa ja siitä taas puuttuu hauskuus.

Esimerkiksi himoitsemassasi Minissäkin on heikko jakopää ja öljyäkin monet syövät ihan kiitettävästi.

Otat sellaisen laajemman lisätakuun (maksaa 500e-700e), joka kattaa suuren osan moottorista ja vaihteistosta niin voit ajella ainakin vuoden rauhallisin mielin.
 
Kaikissa noissa tykimmissä kipoissa on jotain ongelmia, missä moottorissa ja missä vaihdelaatikossa. Pomminvarmaa tekniikkaa ei ole kuin Corollassa ja siitä taas puuttuu hauskuus.
Niin no TT viat ihan omaa luokaa moottori ihan susi öljyä palaa ihan sikana yms.
 
Pitäisi isompaa autoa hankkia V40:n tilalle. Eli varmaan joku farkku tai sitten SUV. On kyllä varmaan huonoin mahdollinen aika ostaa autoa, kun polttoaineen hinta on korkea ja myös niin uusien kuin käytettyjenkin autojen hinnat on nousussa. Sähköautoon tekisi mieli siirtyä, mutta hinnat on kovia.

Olisikohan järkevää katsoa jotain 30 000 euron polttista nyt seuraavaksi 2-3 vuodeksi? Pitäisi löytyä adaptiivinen vakkari, webasto ja sähkösäätöiset etupenkit muistilla. Muuten ei niin väliä ominaisuuksilla. Ajoja tulee n. 20 000km vuoteen.

Ehdotuksia? Volvot (V60/90) luonnollisesti houkuttelee, mutta kai sitä joku muukin vaihtoehto voi olla ihan hyvä.
 
Aaltoileva autokuumeeni jatkaa oireiluaan, tällä kertaa olen kuumehoureissani harhautunut katselemaan diesel-volvoja. Tarpeeksi kun puukotti exceliä niin pieniruokainen diesel alkoi tuntua harkinnanarvoiselta vaihtoehdolta. Mutta kysymys kuuluukin, minkälaisia ongelmia olisi odotettavissa n. 10 vuotiaan ~200tkm ajetun V40/V50/V60 kanssa? Moottori 1.6D tai D2, vaihteisto manuaali tai tomaatti.
 
Aaltoileva autokuumeeni jatkaa oireiluaan, tällä kertaa olen kuumehoureissani harhautunut katselemaan diesel-volvoja. Tarpeeksi kun puukotti exceliä niin pieniruokainen diesel alkoi tuntua harkinnanarvoiselta vaihtoehdolta. Mutta kysymys kuuluukin, minkälaisia ongelmia olisi odotettavissa n. 10 vuotiaan ~200tkm ajetun V40/V50/V60 kanssa? Moottori 1.6D tai D2, vaihteisto manuaali tai tomaatti.
Kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin nyt ainakin tuli mieleen. En muista missä kohtaa hiukkassuodatin muuttui huoltovapaaksi, 2011 tai 2012 mutta oma ex v50 oli 2010 ja siinä oli hiukkassuodatin mallia vaihdettava ja eolys nesteellä. Muuta muuten hyvin pienikulutuksinen auto, EGR kannattanee poistaa/vaihtaa/vähintääkin putsata ja toki huoltaa säännöllisesti niin varmasti toimii :) Suuttimissakin ollut joillain jotain vuotoa mutta en tiedä kilometrilukemista juuri, tuskin vielä 200tkm.
 
Useampi viikko taas miettinyt autoa, työpaikan vaihdon myötä lähtee autoetu. Duunin kautta ollut erittäin hyvään hintaan nyt Ioniq 5 joka on ollut toki hyvä. Sitä ennen oli reilu pari vuotta 28kWh Ioniq, joka oli hieman ahdas ja kantama lyhyt.

Speksit autoon:
* Koon puolesta joku C-segmentin farkku tai isompi. Tavaratilaa 450l+ ja takapenkille mahtuu.
* Ajoa ehkä 15k/vuosi, voi tulla vähän vähemmänkin.
* Pitoaika todennäköisesti aika lyhyt, 1-2v. Siinä ajassa ehtii tulla uutta sähköautomallia ja ehkä käytettyjen markkinat normalisoitua viime talven tasolle.
* Automaatti, järkevän modernin turvallinen (max 5v vanha?), mieluusti adaptiivinen vakkari, CarPlay, peruutuskamera.
* Valinta menee kokonaiskulut edellä (arvonalenema, verot, vakuutukset, huollot, korjaukset, polttoaine). Eli bensavehkeissä kivempi olisi kulutus jossain 5l paikkeilla.

Hyviä ehdotuksia? Vaihtoehtona on lunastaa Ioniq 5 käytännössä uuden hintaan, sille voisin laskea arvonalenemaa 500e/kk ja kokonaiskulut 700e/kk. Tuosta olisi kiva päästä johonkin 400-500e/kk kokonaiskuluihin. Niroa olen katsonut, alle 20k saisi hybridin, sähkön hinta Euroopasta tuotuna olisi noin 36k jossa vaikuttaisi olevan ylihintaa vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Useampi viikko taas miettinyt autoa, työpaikan vaihdon myötä lähtee autoetu. Duunin kautta ollut erittäin hyvään hintaan nyt Ioniq 5 joka on ollut toki hyvä. Sitä ennen oli reilu pari vuotta 28kWh Ioniq, joka oli hieman ahdas ja kantama lyhyt.

Speksit autoon:
* Koon puolesta joku C-segmentin farkku tai isompi. Tavaratilaa 450l+ ja takapenkille mahtuu.
* Ajoa ehkä 15k/vuosi, voi tulla vähän vähemmänkin.
* Pitoaika todennäköisesti aika lyhyt, 1-2v. Siinä ajassa ehtii tulla uutta sähköautomallia ja ehkä käytettyjen markkinat normalisoitua viime talven tasolle.
* Automaatti, järkevän modernin turvallinen (max 5v vanha?), mieluusti adaptiivinen vakkari, CarPlay, peruutuskamera.
* Valinta menee kokonaiskulut edellä (arvonalenema, verot, vakuutukset, huollot, korjaukset, polttoaine). Eli bensavehkeissä kivempi olisi kulutus jossain 5l paikkeilla.

Hyviä ehdotuksia? Vaihtoehtona on lunastaa Ioniq 5 käytännössä uuden hintaan, sille voisin laskea arvonalenemaa 500e/kk ja kokonaiskulut 700e/kk. Tuosta olisi kiva päästä johonkin 400-500e/kk kokonaiskuluihin. Niroa olen katsonut, alle 20k saisi hybridin, sähkön hinta Euroopasta tuotuna olisi noin 36k jossa vaikuttaisi olevan ylihintaa vähän.

Hyundai Kona Electric? Autoverkkokaupassa #uusivuodeksi 399e/kk. 15tkm kilsat.
 
Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.
 
Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.

Jaa en osaa sanoa liittyykö jotenkin siihen kiinalaisomistukseen? Nykyäänhän se on kiinalainen :hmm:
 
Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.
Takavetoisia noilla pääasiassa tarkoitetaan, monella tuppaa unohtumaan niistäkin ruoste ja polttoainepuolen viat. 850 oli ongelmallisempi tapaus josta petrattiin laadullisesti ensimmäiseen 70 -sarjalaiseen. Toisen polven 70 sarjassa mentiin taas alamäkeä murenevien tiivisteiden, hammastanko ja sähkövikojen muodossa.

Sama juttu kuin mersujen kanssa, aina se edellinen malli oli se luotettavin. Viimeinen oikeasti luotettavana pidettävä on w124 dieselinä yksinkertaisen ja matalaviritteisen tekniikan takia. Ruoste tosin iski noihinkin.
 
Jaa en osaa sanoa liittyykö jotenkin siihen kiinalaisomistukseen? Nykyäänhän se on kiinalainen :hmm:
Kiinalainen? Edelleen V60, V90, xc60, xc90 valmistetaan Ruotsissa. Lähinnä Aasian markkinoille menevät autot valmistetaan Kiinassa ja Euroopan taas Ruotsissa/muualla Euroopassa.
 
Edellisiin jatkaen… riippuu tarkastelijasta, kuka nyt mitäkin pitää helppona korjata tai kestävänä.

Puhtaasti teknisesti tarkasteltuna viimeinen mohikaani on ~97 asti tehty 940 joka on aika vanhaa perussuunnittelua, eli koko suunnittelufilosofia erilainen, takaveto, osakokonaisuudet ns. erillisiä, eli hidas rakentaa linjalla mutta korjattavissa helpommin. Yksinkertainen taka-akseli jne. 90-luvun jälkeen vähitellen modernimpia laitteita ja tietokoneita ja väylätekniikkaa jne. 940 jälkeen koneetkin täysin eri sukua etuvedon myötä. Mikä ei tietysti tarkoita, että ne olisivat huonompia tai vähemmän kestäviä… sukulaisen 940 ei välttämättä ollut mekaanisesti sen kestävämpi kuin uudemmat, mutta helppo ja nopea korjata kun piti. Tietokoneita suht vähän ja ne eivät olleet hirveästi vuorovaikutuksissa toisiinsa, joten epäselviä sähkövikoja todennäköisesti vähemmän. Toki, abs, ruisku, ilmastointi tai luojavarjele keskuslukitus olisi 70-lukuisiin volvoihin verrattuna pelottavaa ja helposti vikaantuvaa tekniikkaa.
 
Volvo miehet puhuu että vanhat volvot on vielä volvoja jotka kestää. Missä tämä raja menee ? Tarkoitetaanko vanhoja takavetoja vai jotai ysäri kasipätkiä.
En tiedä, missä raja menee, mutta tuo meidän XC60 tuntuu vielä hyvältä ja "uudenkarhealta" 8v ikäisenä ja 242 tkm mittarissa. Tosin vasta reilu vuosi ja 27 tkm yhteistä taivalta takana.
 
Kiinalainen? Edelleen V60, V90, xc60, xc90 valmistetaan Ruotsissa. Lähinnä Aasian markkinoille menevät autot valmistetaan Kiinassa ja Euroopan taas Ruotsissa/muualla Euroopassa.

Siis joo varmasti Ruotsissa valmistetaankin, mutta pointti oli että Geely, joka on kiinalainen firma, omistaa valtaosan Volvosta. Näin siis Volvo on kiinalainen vaikka ne autot tehtäisiinkin muualla.
 
Se, että osat tehdään Kiinassa, laadun taso päätetään siellä ja kun lukee vrcf palstaa niin asiat kuten takuun jälkeen rikkuvat takavalot sekä jäätyvät lukot ovat ihan uuden omistajan laatutason valintoja.

Ja Suomen heikon kuluttajansuojan.
 
Se, että osat tehdään Kiinassa, laadun taso päätetään siellä ja kun lukee vrcf palstaa niin asiat kuten takuun jälkeen rikkuvat takavalot sekä jäätyvät lukot ovat ihan uuden omistajan laatutason valintoja.

Ja Suomen heikon kuluttajansuojan.
Niin minkään muun merkin osat eivät sitten tule kiinasta vai? Eiköhän nuo lukko-ongelmat ja 90 - sarjan takavalojen ongelmat ovat niitä alkupään malliston ongelmia jotka ovat jo korjattu. Usein kuulee sanottavan että malliston tuotannon ensimmäisiä kannattaa välttää juurikin näiden lastentautien takia, ihan riippumatta merkistä.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka vikaherkkiä sähkösäätöiset istuimet mahtavat olla? Varmasti muistipaikoilla mukava varuste, mutta entäs sitten kun istuin jämähtääkin yhteen ja samaan asentoon? Kyse nyt n. 7-10 vuotiaista autoista.
 
Eipä siellä ny mitään erikoisen hajoavaa ole. Kaipa joku ajomoottori vois rikkua jos jatkuvasti kahden, kolmen kuskin säätöjä ajaa läpi, mut ei sellanen maailmoja kaada.
 
Mikäs olisi hyvä, luotettava ja pikkuruokainen päivitys Opel Karlista? VM 2017. Vuodessa ajoa noin 10t km. Muutoin menisi tämäkin, mutta lisätila taakse olisi tarpeen (sup laudat ja skootit) ja vetokoukullekin toisinaan olisi käyttöä. Vaihdokki voisi olla n. 15k arvoinen. Joku näpsäkkä SUV tai pikkufarkku? T-Roc taitaa pompata jo tuonne 20k nurkille.
 
Millaisia kokemuksia 2008-2011 (eli 1st gen facelift) Kia Ceedistä?

Oma yksilö olisi vm 2011 ja tulossa perheen kakkosautoksi. Olettaisin että suht mitäänsanomaton ja toivonmukaan perus huoleton auto. Ei ole kuitenkaan ihan pikkuauto joten mahtuu myös turvaistuinta ja vähän tavaraakin kyytiin tarvittaessa. Kaikkista mopoin 1,4l kone, ei kiihdy mihinkään muttei kyllä tarviikkaan. Päästöt 132g eli vero tällä hetkellä kohtuullinen 170e/v, kulutuksesta ei vielä kokemuksia mutta lienee mallia ok tuon ikäiseen/kokoiseen autoon. Perushuollot olettaisin myös olevan luokkaa edullinen.
 
Mikäs olisi hyvä, luotettava ja pikkuruokainen päivitys Opel Karlista? VM 2017. Vuodessa ajoa noin 10t km. Muutoin menisi tämäkin, mutta lisätila taakse olisi tarpeen (sup laudat ja skootit) ja vetokoukullekin toisinaan olisi käyttöä. Vaihdokki voisi olla n. 15k arvoinen. Joku näpsäkkä SUV tai pikkufarkku? T-Roc taitaa pompata jo tuonne 20k nurkille.

Jos haluat merkissä pysyä, niin esimerkiksi Astra farkku on ihan pätevä.
 
Kuinka vikaherkkiä sähkösäätöiset istuimet mahtavat olla? Varmasti muistipaikoilla mukava varuste, mutta entäs sitten kun istuin jämähtääkin yhteen ja samaan asentoon? Kyse nyt n. 7-10 vuotiaista autoista.
Mulla on 16v ja 250tkm, kaikki kuskit >100kg ja Audi A6:n penkeissä ei mitään vikaa säädöissä.
Isäukolla 2011 E-mersu jossa ~220tkm eikä muistipenkeissä mitää vikaa (ja ilmastointi toimii normaalisti).

En muista koska olisin törmännyt ainakaan sakemanniin jossa penkin säädöt olisivat rikki.
 
Kuinka vikaherkkiä sähkösäätöiset istuimet mahtavat olla? Varmasti muistipaikoilla mukava varuste, mutta entäs sitten kun istuin jämähtääkin yhteen ja samaan asentoon? Kyse nyt n. 7-10 vuotiaista autoista.
Mun 1994 ysitonnisessa Saabissa sähkösäädöt pelaavat edelleen moitteettomasti. Autolla on ajettu ~440tkm.
 
Kuinka vikaherkkiä sähkösäätöiset istuimet mahtavat olla? Varmasti muistipaikoilla mukava varuste, mutta entäs sitten kun istuin jämähtääkin yhteen ja samaan asentoon? Kyse nyt n. 7-10 vuotiaista autoista.

-08 Mondeossa oli (tai on yhä) kuskinpenkki sähköillä ja muistipaikoilla, avaimettomaan käyntiin yhdistettynä todella hyvä varuste jos joku toinenkin edes satunnaisesti käyttää, penkki säätyy valmiiksi taskussa olevan avaimen mukaan ovea avattaessa. Tuo toimii edelleen 400tkm mittarissa.
 
En muista koska olisin törmännyt ainakaan sakemanniin jossa penkin säädöt olisivat rikki.

Itse muistan yhden c-meisselin, olisko 2001 vm. Siinä oli penkissä joku säätö rikki, muut toimivat. Tosin löytyi siitä muutakin askarreltavaa ruosteen lisäksi, ei tullut kauppoja.
Harvinaisia mutta harmillisia jos ja kun ei pysty manuaalisesti säätämään.
 
Se, että osat tehdään Kiinassa, laadun taso päätetään siellä ja kun lukee vrcf palstaa niin asiat kuten takuun jälkeen rikkuvat takavalot sekä jäätyvät lukot ovat ihan uuden omistajan laatutason valintoja.

Ja Suomen heikon kuluttajansuojan.
Tosiaan noiden lukkojen laatu on aika heikko, noita on vaihdeltu paljon niin uudempikorisiin malleihin kuin että noihin vanhempiin ford aikaisiin malleihin (V40, V60 jne..) kun tosiaan jäätyvät talvella ja ilmeisesti samaa lukkomallia käytetään monessa mallissa. Noihin on tehty jossain kohtaa jokin parannus minkä toimivuudesta en ainakaan itse ole vakuuttunut mutta nykyään noihin saa Volvon elinikäisen varaosatakuun eli niin kauan kun auto on itsellä niin sen piikkiin noita lukkoja vaihtelevat kunhan ensimmäisen on ostanut.
 
Millaisia kokemuksia 2008-2011 (eli 1st gen facelift) Kia Ceedistä?

Oma yksilö olisi vm 2011 ja tulossa perheen kakkosautoksi. Olettaisin että suht mitäänsanomaton ja toivonmukaan perus huoleton auto. Ei ole kuitenkaan ihan pikkuauto joten mahtuu myös turvaistuinta ja vähän tavaraakin kyytiin tarvittaessa. Kaikkista mopoin 1,4l kone, ei kiihdy mihinkään muttei kyllä tarviikkaan. Päästöt 132g eli vero tällä hetkellä kohtuullinen 170e/v, kulutuksesta ei vielä kokemuksia mutta lienee mallia ok tuon ikäiseen/kokoiseen autoon. Perushuollot olettaisin myös olevan luokkaa edullinen.

Askeettinen peruskiesi. Sisämeluisa, mutta teknisesti suhteellisen kestävä. Varaosat edullisia eikä noissa ole mitään isompia tyyppivikoja. Seitsemän vuoden takuuhan noissa oli, joten pääsääntöisesti ovat hyvin huollettuja ainakin takuuajan osalta. Takakontti yllättävän iso ja pesee esim. Volvon V50:n takatilat selvästi.

Kakkosautona varmasti ihan pätevä peli, mutta toki yli 10 vuotta vanha auto on aina jonkinlainen kysymysmerkki. Facelift noihin taisi tulla vasta 2010.
 
Askeettinen peruskiesi. Sisämeluisa, mutta teknisesti suhteellisen kestävä. Varaosat edullisia eikä noissa ole mitään isompia tyyppivikoja. Seitsemän vuoden takuuhan noissa oli, joten pääsääntöisesti ovat hyvin huollettuja ainakin takuuajan osalta. Takakontti yllättävän iso ja pesee esim. Volvon V50:n takatilat selvästi.

Kakkosautona varmasti ihan pätevä peli, mutta toki yli 10 vuotta vanha auto on aina jonkinlainen kysymysmerkki. Facelift noihin taisi tulla vasta 2010.

Siinähän tuli kuin tiivistettynä omatkin (ennakko)ajatukset. On huomannut jo tuolla 15" rengastuksella että meluisa kuin mikä (saati sitten nastojen ropinan säestämänä), mutta toisaalta hälläväliä kun matka-ajoon tuota ei käytetä.

Kyseinen yksilö on 2011 ja mittarissa ~95tkm. Ulkokuoresta kyllä huomaa iän ja millaisella pidolla ollut, mutta eipä tuolla juuri väliä kakkoskipolle ole niin kauan kun ei ruoste raiskaa tms.
 
Päivitelläänpä nyt omaa hankintaprosessia ja tämän hetkistä kriteeristöä. Max 12000€ pyyntihintaisia autoja tullut tässä katseltua, vuosimalli mieluusti 2012 tai uudempi. Ajettuja kilometrejä en pelkää kunhan moottorista ja voimansiirrosta ei löydy liikaa kauhutarinoita. Vaatimuksena on takapenkille mahtuu taaksepäin katsova isofix-turvaistuin. Esim. Auris tuli todettua tämän suhteen aika mahdottomaksi meidän istuimella. "Nykyajan" mukavuuksista vaatimuksena bluetooth-handsfree ja -audio sekä peruutustutka/-kamera. Tavaratilan suhteen olen valmis joustamaan. Bensa tai vähäkulutuksinen pikkudiesel. Manuaali tai perinteinen automaatti. Opel Astra J tai K on ollut harkinnassa, samoin Volvo V40 D2.

Tänään tuli mieleen crossover-suv-katumaasturit, esim:
https://www.nettiauto.com/mitsubishi/asx/12899931
https://www.nettiauto.com/kia/sportage/12946941
https://www.nettiauto.com/opel/mokka/12875603

Olisiko noista jokin luotettavahko merkki/malli? Opelissa varmaan manuaalivaihteisto on sitä riskialtista mallia...
 
Päivitelläänpä nyt omaa hankintaprosessia ja tämän hetkistä kriteeristöä. Max 12000€ pyyntihintaisia autoja tullut tässä katseltua, vuosimalli mieluusti 2012 tai uudempi. Ajettuja kilometrejä en pelkää kunhan moottorista ja voimansiirrosta ei löydy liikaa kauhutarinoita. Vaatimuksena on takapenkille mahtuu taaksepäin katsova isofix-turvaistuin. Esim. Auris tuli todettua tämän suhteen aika mahdottomaksi meidän istuimella. "Nykyajan" mukavuuksista vaatimuksena bluetooth-handsfree ja -audio sekä peruutustutka/-kamera. Tavaratilan suhteen olen valmis joustamaan. Bensa tai vähäkulutuksinen pikkudiesel. Manuaali tai perinteinen automaatti. Opel Astra J tai K on ollut harkinnassa, samoin Volvo V40 D2.

Tänään tuli mieleen crossover-suv-katumaasturit, esim:
https://www.nettiauto.com/mitsubishi/asx/12899931
https://www.nettiauto.com/kia/sportage/12946941
https://www.nettiauto.com/opel/mokka/12875603

Olisiko noista jokin luotettavahko merkki/malli? Opelissa varmaan manuaalivaihteisto on sitä riskialtista mallia...

Mokka on pieni, ei kannata edes miettiä että mahtuisiko sinne turvaistuin kunnolla. Sisätiloiltaan corsan kokonen..

Nuo katumaasturit saattaa olla yllättävän janoisia riippuen ajoprofiilista...

Vastaavilla kriteereillä (pl. turvaistuimet, kaksi lasta kulkee korokkeilla takapenkillä) päivitettiin autoa 2.5kk sitten, ja ite päädyin hankkimaan 508 pösöfarkun. 1.6 HDi pikkudiisseli manuaalina, tosin itsellä tulee kilometrejä 35k vuoteen niin en ees miettiny muuta kun diisseliä. 7k on tullut mittariin tuona aikana ja keskikulutus sekalaisessa ajossa pyörii siinä 5.1l/100km tuntumassa, en oo todellista mittaillu muualla kun maantiellä, siellä menee 4.5l/100km yhden 750km ajosuoritteen perusteella, ja ohituksia oli runsaasti tuossa. Jos haluais niin menis kyllä pienemmälläkin.

Pösöissä on kaikissa webasto vakiona, samoin kun fordeissa, muista merkeistä sitten löytyy satunnaisemmin. Tuo on semmonen asia joka kannattaa huomioida jos pikkudieseliä kattelet ja talvella haluat myös lämmintä ilmaa mökkiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 611
Viestejä
4 674 438
Jäsenet
76 650
Uusin jäsen
Tacobreak

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom