Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin Prius/Auris Gen3 hybrideissä on ns. kylmän ilmaston versiot, jossa vedet kiertää katalysaattorissa, että lämpiää nopsaan. Tiedä sitten miten on 1.5 Yariksen laita, kylmä saattaa talvella olla jos on ns. etelän versio, ilman penkinlämmittimiä, pienempi lämmityskenno jne.Facebookissa kyselin jo, mutta mitä mieltä tämmöisestä tuontiautosta? Huoltoleimojen perusteella espanjasta..
Facebookissa kyselin jo, mutta mitä mieltä tämmöisestä tuontiautosta? Huoltoleimojen perusteella espanjasta..
Eihän siinä tosiaan mitään kun sen tietää ja osaa varautua. Kirjoittele tännekin miltä auto tuntui koeajolla, kiinnostaa tosiaan itseänikin.
Eikö Meganesta löydy kojelaudasta vaihdekepin ja/tai käsijarrun lähettyviltä ajomoodin valintanappia?
J-Astra, ajettu 95tkm vai K-Astra, ajettu 140tkm?
K:ssa saisi ilmeisesti Carplayn ja modernimmat sisätilat ja vissiin vaihteistokin olisi aavistuksen kestävämpi? J:ssä taas tuo alle satatuhatta mittarissa kuulostaa kivalta, mutta onko tuolla erolla oikesti merkitystä?
No niinpä näyttää. Onkohan joku kolariyksilö...K-Astrassa ainakin näyttää olevan lokarit ja konepelti eri sävyä kuin muu auto.
No niinpä näyttää. Onkohan joku kolariyksilö...
Kanttivolvo turbolla ja jos sitä vähän ruuvailee, niin ollaan jo asian ytimessäDriftikelpoinen auto pitäisi löytää. Ei nyt mikään ratapeli, mutta sellainen että saa halutessaan kesällä perän irti suht jouhevasti jossain teollisuushallin pihassa. Saa ehdottaa. Paljonkos saisi olla heppoja jos vaikka bensakone on kyseessä?
Driftikelpoinen auto pitäisi löytää. Ei nyt mikään ratapeli, mutta sellainen että saa halutessaan kesällä perän irti suht jouhevasti pihassa. Saa ehdottaa. Paljonkos saisi olla heppoja jos vaikka bensakone on kyseessä?
Bemariin varmaan menee, pidän siitä, on kokemusta ja on Suomessa helposti saatavilla. Täytyy varmaan opetella säätämään ja fiksailemaan autoa. Olis tarkoitus pitää myös ihan päivittäisautona. Budjetti ehkä luokkaa reilu 10k.Mikähän on budjetti? Vähän uudemmista Nissan 350z on todella suosittu. Nissanilta löytyy myös vanhoja malleja joita on käytetty paljon. BMW M3 ja muutkin bemarit ovat todella suosittuja. Wanhan legendan Volvo 740 saattaisi saada halvalla.
Joka tapauksessa joudut viettämään aikaa autoa räplätessä. Joku japanilainen varmaan olisi helpoin, niihin löytyy valmiita osia ja ratkaisuja joka vähentää tallissa vietettyä aikaa.
Mikä tahansa takavetoinen auto missä on lukkoperä. Bemareissa harvemmin lukkoperää vakiona, vanhat tojotat, nissan 200/300, volvot ja opelit. Mitä kevyempi auto niin vähemmän tehoa tarvitaan. Renkaalla on hirmuinen vaikutus. 200 hepalla pärjää pitkälle jos vauhdit on hitaita. Parhaat hupailu renkaat oli hankookin nastarenkaat mistä oli nastat nypitty pois. Niillä meni 2 litranen -90 vuosimallin Opel Omega pitkässä luisussa myös kesäisin, vaati kyllä kostean tienDriftikelpoinen auto pitäisi löytää. Ei nyt mikään ratapeli, mutta sellainen että saa halutessaan kesällä perän irti suht jouhevasti pihassa. Saa ehdottaa. Paljonkos saisi olla heppoja jos vaikka bensakone on kyseessä?
Bemariin varmaan menee, pidän siitä, on kokemusta ja on Suomessa helposti saatavilla. Täytyy varmaan opetella säätämään ja fiksailemaan autoa. Olis tarkoitus pitää myös ihan päivittäisautona. Budjetti ehkä luokkaa reilu 10k.
Seat Miihin mahtuisi ilman kojelaudalle nostamista noin 200 cm sukset. Kuvan Fischerit 187 cm. Toisaalta akku saisi olla pykälää suurempi, jos haluaa kovemmalla pakkasella päästä yli 150 km tinkimättä lämmöstä/nopeudesta.Sähköauto olisi hakusessa pk-seudun ajoihin. Hintaluokkaa 30 000€ ja tarvetta olisi, että kulkee talvella sen 150+ km ja sukset mahtuvat kyytiin. Onko suositella jotain käytetyistä/uusista?
Nissanin Leaffi pikkuakullakin kulkee tuon ja risat (280km, muistaakseni). Tilavampi varmaan kuin nuo Miit ja hinta käytetyissä alkaa joistain 25 tonnin suunnalta.Sähköauto olisi hakusessa pk-seudun ajoihin. Hintaluokkaa 30 000€ ja tarvetta olisi, että kulkee talvella sen 150+ km ja sukset mahtuvat kyytiin. Onko suositella jotain käytetyistä/uusista?
Olisin muuten laittanut Leafin (40 kWh) vaihtoehdoksi, mutta toimintamatka niissä ei juuri tuo parannusta vs. Mii. Jos taas toimintamatka ei olisi niin tärkeä, niin Miikin riittäisi ainakin kolmen hengen hiihtoreissuihin.Nissanin Leaffi pikkuakullakin kulkee tuon ja risat (280km, muistaakseni). Tilavampi varmaan kuin nuo Miit ja hinta käytetyissä alkaa joistain 25 tonnin suunnalta.
Jokui sanoisi että Chademo -liitin on heikkous, mutta nyt hetken CCS:n kanssa pitkin kaupunkia ajaneena voin todeta että juuri *nyt* se on vahvuus kun about ainoat tyhjät paikat pikalatausasemilla ovat 99% todennäköisyydellä Chademoja...
Onkohan tuo lukema ilmalämpöpumputtomasta versiosta kun noin paljon putoaa?Leaf, 39,0/40,0 kWh, 165 km
Täysin samat kriteerit itselläkin, farkku jos olisi niin saisi koirat siististi mukaan. Ei oikein sopivia vaihtoehtoja ole tullut vielä vastaan, surkea aika olla autokaupoilla.Pitäisi ostaa syksyksi perheauto, tuntuu että uusissa on sen verran jonoa että käytetyt kiinnostaa tällä hetkellä. Speksit:
- Suht vähäistä (10-15t km /v) ajoa, pääosin taajama-ajoa.
- Riittävästi tilaa perheelle ja tavaroille, mutta ei tarvitse olla farkku
- Järkevä kustannussuhde kun vertaillaan kulutus vs hankintahinta vs arvo muutaman vuoden päästä
- Karkea budjetti 35t eur, mutta liikkuu tarvittaessa molempiin suuntiin
Näillä olen päätynyt pohtimaan muutaman vuoden vanhoja hybridejä, mennäänkö silloin pahasti metsään? Esim. Mersun C / CLA tai Bemarin 530, ehkä Passatkin. Vaiko jotain ihan muuta?
Onko näkemystä uudempien sitikoiden ja pösöjen Puretech-moottoreista?Citroen ja peugeot ovat 1.6 thp moottorilla jotka ovat niin moniongelmaisia että jättäisin ostamatta.. citroeniin toki on jo jotain tekniikalle tehtykin, ei tarvitsisi kuin öljynkulutuksen kasvua odotella. Citroenissa kannattaa ainakin tarkistella etujousisylinterit näkyykö vuotoja ulospäin.
Ei se tainnut paljoa parantua. Normaalit suorasuihkun karstaongelmat, öljynkulutusongelmat, ketju vaihdettiin öljykylpyiseen hihnaan->hihna alkaakin murenemaan öljyn sekaan tukkien kiertoa/hihna pettää jne. Sama koskee Fordin 1.0 ecoboostia.Onko näkemystä uudempien sitikoiden ja pösöjen Puretech-moottoreista?
On kyllä vaihtoehdot vähissä kun automaatti olisi iso plussa mutta DSG-arpaa en tahdo ostaa.Ei se tainnut paljoa parantua. Normaalit suorasuihkun karstaongelmat, öljynkulutusongelmat, ketju vaihdettiin öljykylpyiseen hihnaan->hihna alkaakin murenemaan öljyn sekaan tukkien kiertoa/hihna pettää jne. Sama koskee Fordin 1.0 ecoboostia.
Eikö olekkin hankalaa löytää ihan vain perusluotettava, järkiruokainen bensa-auto
Samaa olen itsekkin tuskaillut, ongelmaa ei helpota sekään että auto pitäisi periaatteessa saada ennen juhannusta että pääsisi reissuun.On kyllä vaihtoehdot vähissä kun automaatti olisi iso plussa mutta DSG-arpaa en tahdo ostaa.
K-Astroja automaattilaatikoilla tässä katsellut. Näihinkin tuntuu olevan puhallettu reilusti ilmaa hintaan:
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12687745
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12628762
(ja kilometritkin vähentyneet siinä sivussa…)
Hihna kun alkoi murentumaan niin tälläinen kattaus vaihdettiin takuuseen -18 Peugeot 5008 1.2 Puretechista:Onko näkemystä uudempien sitikoiden ja pösöjen Puretech-moottoreista?
Mä selvittäisin edelliseltä omistajalta, miksi mennyt nopeasti vaihtoon.On kyllä vaihtoehdot vähissä kun automaatti olisi iso plussa mutta DSG-arpaa en tahdo ostaa.
K-Astroja automaattilaatikoilla tässä katsellut. Näihinkin tuntuu olevan puhallettu reilusti ilmaa hintaan:
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12687745
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12628762
(ja kilometritkin vähentyneet siinä sivussa…)
Varmaan mennyt suoraan autoliikkeestä toiseen, varsinkin kun "1 omistajaa" mainostetaan molemmissa ilmoituksissa.Mä selvittäisin edelliseltä omistajalta, miksi mennyt nopeasti vaihtoon.
Joo, näin se on mennyt.Varmaan mennyt suoraan autoliikkeestä toiseen, varsinkin kun "1 omistajaa" mainostetaan molemmissa ilmoituksissa.
Olisin muuten laittanut Leafin (40 kWh) vaihtoehdoksi, mutta toimintamatka niissä ei juuri tuo parannusta vs. Mii. Jos taas toimintamatka ei olisi niin tärkeä, niin Miikin riittäisi ainakin kolmen hengen hiihtoreissuihin.
EV-Database 110 km/h@-10 C:
Mii, 32,3/36,8 kWh (netto/brutto), 145 km
Leaf, 39,0/40,0 kWh, 165 km
Corsa 45,0/50,0 kWh, 200 km
Zoe, 52,0/54,7 kWh, 220 km
@itzroope halusi talvella >150 km, joten Corsa ja Zoe sopivat siihen huomattavasti paremmin kuin Leaf. Etenkin, jos sataa lunta/ihmiset ovat hiihtoreissun jälkeen kylmissään/akku vanhahko/vastatuuli.
Edit. @Docweird en tiedä pumpuista. Tuo 165 km oli uusimman Leafin lukema. Vanhemmalla 02/2018-04/2022 -Leafilla pääsi 160 km. Pumppu ei ihan hirveästi vaikuta@110 km/h, vaan se on tuo suurehko nopeus mikä lyhentää toimintamatkan. Jos ajaa 80-100 km/h, niin pääsee kymmeniä kilometrejä pidemmälle. Samoin jos alentaa kabiinin lämpötilaa muutaman asteen.
Tällä highway (110 km/h)@-10 C on 165 km:
Nissan Leaf
All details and specs of the Nissan Leaf (2022). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.ev-database.org
TCe90:stä on kokemusta ja EDC:stä myös muttei samassa autossa.Pakko vielä kysyä, että onko raadilla kokemuksia/näkemyksiä Renaultin TCe-moottoreista ja/tai EDC-kaksoiskytkinvaihteistosta?
Tce90 kaiketi aika vähävikainen, tce120/130 jakoketju venähtää jossain vaiheessa, alkaa polttelemaan vikavaloja. Edc/dct/powershift/dsg aikalailla samaa kastia, paljon käyttötavasta kiinni kuinka kestää. Jos ovat maantieajossa olleet niin ovat hyvinkin pitkäikäisiä, jos taas kaupunkiryömittelyssä niin odotettavissa on ainakin kytkin/kaksoismassaremppaa pienillä kilometreillä.Pakko vielä kysyä, että onko raadilla kokemuksia/näkemyksiä Renaultin TCe-moottoreista ja/tai EDC-kaksoiskytkinvaihteistosta?
Lujia/huolettomiahan ne ovat ja muistaakseni Toyotalla on 10v/350tkm takuu hybridijärjestelmän osille jos on huollettu Toyotalla.Onko kokemusta Auris hybridien kestävyydestä? Toyotallahan on toki legendaarinen maine ja itsekin joitain vuosia ongelmitta Corollalla olen ajellut...
Onko esimerkiksi tällainen 240tkm ajettu ihan loppusuoralla jo?
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/12941230
Kyllähän tuolla on jotain 400tkm rullailtujakin myynnissä mutta kyllä nuo kilometrimäärät hirvittävät kun viime aikoina jotain n. 100tkm ajettuja autoja olen katsellut. Itse hybriditekniikkahan noissa kai kestää hyvin eivätkä akutkaan taida olla kalliita uusia mikäli sellainen eteen tulisi.
Onko kokemusta Auris hybridien kestävyydestä? Toyotallahan on toki legendaarinen maine ja itsekin joitain vuosia ongelmitta Corollalla olen ajellut...
Onko esimerkiksi tällainen 240tkm ajettu ihan loppusuoralla jo?
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/12941230
Kyllähän tuolla on jotain 400tkm rullailtujakin myynnissä mutta kyllä nuo kilometrimäärät hirvittävät kun viime aikoina jotain n. 100tkm ajettuja autoja olen katsellut. Itse hybriditekniikkahan noissa kai kestää hyvin eivätkä akutkaan taida olla kalliita uusia mikäli sellainen eteen tulisi.
Olisin muuten laittanut Leafin (40 kWh) vaihtoehdoksi, mutta toimintamatka niissä ei juuri tuo parannusta vs. Mii. Jos taas toimintamatka ei olisi niin tärkeä, niin Miikin riittäisi ainakin kolmen hengen hiihtoreissuihin.
EV-Database 110 km/h@-10 C:
Mii, 32,3/36,8 kWh (netto/brutto), 145 km
Leaf, 39,0/40,0 kWh, 165 km
Corsa 45,0/50,0 kWh, 200 km
Zoe, 52,0/54,7 kWh, 220 km
@itzroope halusi talvella >150 km, joten Corsa ja Zoe sopivat siihen huomattavasti paremmin kuin Leaf. Etenkin, jos sataa lunta/ihmiset ovat hiihtoreissun jälkeen kylmissään/akku vanhahko/vastatuuli.
Edit. @Docweird en tiedä pumpuista. Tuo 165 km oli uusimman Leafin lukema. Vanhemmalla 02/2018-04/2022 -Leafilla pääsi 160 km. Pumppu ei ihan hirveästi vaikuta@110 km/h, vaan se on tuo suurehko nopeus mikä lyhentää toimintamatkan. Jos ajaa 80-100 km/h, niin pääsee kymmeniä kilometrejä pidemmälle. Samoin jos alentaa kabiinin lämpötilaa muutaman asteen.
Tällä highway (110 km/h)@-10 C on 165 km:
Nissan Leaf
All details and specs of the Nissan Leaf (2022). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.ev-database.org