Mikä auto minulle?

Molemmat autot alle 50 tkm ajettuja, mutta toki vuokrauskäytössä olleita, niin kytkimen vika ei ole poissuljettu. Noissa oli joku kytkimiin liittyvä takaisinkutsukin. Voi toisaalta olla vain sitäkin, että tuo 3-pyttyinen on kovin tarkka sen suhteen missä kierrokset ovat, välitykset jotenkin hassut tms. Reippaammalla kaasulla toki jaksoi lähteä, mutta ei sitä nyt renkaat ulvoen viitisi... Normaalia tasaista lähtöä oli hyvin hankala tehdä. En enää muista oliko myös 2:lle vaihdon kanssa samaa haastetta.
 
Mulla on talvikäyttiksenä 2012 Focus tuolla 1.0 EcoBoostilla ja olen kyllä todella tyytyväinen tuon pikkumoottorin toimintaan. 280tkm pian mittarissa. Jakoremmi vaihdettu hetki sitten. Lisäksi vähän ohjelmoitu että nyt pitäisi putkiston ja ilmanputsarin kanssa olla ehkä 155-165hv. Selvä ero kuitenkin vakioon. Matka-ajossa keskikulutus vitosen kieppeillä ja motarilla vähän enemmän. Omasta mielestä pieniruokainen siihen nähden miten vikkelä peli on. Ei kaupungissakaan paljoa syö.
 
Motarilla tuo "vähän enemmän" on siis 7-7,5 litraa satkulla, jos sattuu ajamaan normaalisti maan tavalla reipasta. Jouduin pitämään kilometreistä ja tankkauksista kirjaa sen ajan mitä noi oli mulla lainassa ja reitti 95% motaria, niin tuo oli reaalikulutus pitkällä otannalla kovalla nopeudella. Siis mun ajotavalla. Kulutus tuolla myllyllä räjähtää ihan käsiin nopeuden kasvaessa, joten pappatyyli ajolla mittarirajoitusta ajaen voi saada helposti litrankin vähemmän kulutusta. Kyllä mä kerran kulutuksen sain 8-alkuiseksikin, kun oli kiire ja pimeä öinen tie :whistling:
 
Onko foorumilaisilla kokemuksia pre-facelift Passat GTE:stä ja löytyykö autosta millaisia sudenkuoppia tai tyyppivikoja? Vagarenalta löytyy yksittäisiä viestejä hintavasta DSG:n mekatroniikka viasta, mutta vastaavasti osa näyttää ajaneen +200 tkm ongelmitta.

Haussa siis ~30k€ plugari välivaiheeksi ennen sähköön siirtymistä. Omat ajot tippuneet viimeisen parin vuoden aikana 13-15 tkm/vuosi tasolle, joten iso diesel joutaa vaihtaa pois. Suurin osa ajoista työmatkaa ja kaupungissa surraamista, päivittäiset ajot arkisin jäävät yleensä 20-40 kilometrin välille. Tilaa saisi olla siten, että kolmihenkinen perhe kulkee mukavasti rattaineen ja tavaroineen. Lapsi matkustaa turvaistuimessa vielä vuosia, joten sisätilat pitäisi olla suht isot.

Latausmahdollisuus kotona ulkopistorasiasta ja latausasema on tarkoitus asennuttaa vasta tallin rakentamisen yhteydessä (1-2 vuoden sisällä). Työpaikalla ainakin toimari lataa Volvon T8 hybridiä tolpasta, joten eiköhän sieltäkin virtaa piisaa. Vaimolla myös tolppa työpaikalla kunhan palailee töihin.

Edit. typo
 
Motarilla tuo "vähän enemmän" on siis 7-7,5 litraa satkulla, jos sattuu ajamaan normaalisti maan tavalla reipasta. Jouduin pitämään kilometreistä ja tankkauksista kirjaa sen ajan mitä noi oli mulla lainassa ja reitti 95% motaria, niin tuo oli reaalikulutus pitkällä otannalla kovalla nopeudella. Siis mun ajotavalla. Kulutus tuolla myllyllä räjähtää ihan käsiin nopeuden kasvaessa, joten pappatyyli ajolla mittarirajoitusta ajaen voi saada helposti litrankin vähemmän kulutusta. Kyllä mä kerran kulutuksen sain 8-alkuiseksikin, kun oli kiire ja pimeä öinen tie :whistling:
Ei oo juuri kokemusta motareista tuolla meidän Fordilla mutta Mk4 M6 on ajotietokoneen mukaan parhaimmillaan ollut keskikulutus 4,7l/100km. Tuohon saa sitten varmaan jotain desejä lisätä että saa todellisen. Moottorina siis 1,0 Ecoboost 125hv. Kävin syksyllä kokeilemassa Farmariversiota samalla moottorilla mutta automaattilaatikolla, ei sopinut sitten lainkaan. Momentinmuunninloota lisää todella paljon kulutusta varsinkin kylmällä ja ei se moottori oikein toiminut automaatin kanssa. Tämä uusi 155hv kaksoiskytkinlaatikko sen sijaan voisi olla kiva.
 
Onko ehdotuksia noin 10k kauppakassista, josta löytyisi seuraavat setit?
>jokseenki uusi malli tai vähän ajettu vanha
>tilastollisesti luotettava
>ei brändilisää hinnassa tai varaosissa
>bensa
>automaatti (ei väliä onko kaksoiskytkin, robotti vai cvt)
>mieluusti b-segmenttiä
>ilmastointi
>vakkari olisi plussaa

Kokemusta vain vaggilaisista - kahdesta ibizasta (2002, 2005) ja yhdestä polosta (2007), kaikki manuaalikiisseleitä.
 
Onko ehdotuksia noin 10k kauppakassista, josta löytyisi seuraavat setit?
>jokseenki uusi malli tai vähän ajettu vanha
>tilastollisesti luotettava
>ei brändilisää hinnassa tai varaosissa
>bensa
>automaatti (ei väliä onko kaksoiskytkin, robotti vai cvt)
>mieluusti b-segmenttiä
>ilmastointi
>vakkari olisi plussaa
Hyundai i20 2019 on lähellä toto hintaluokkaa. Mikä on sitten b- segmentti..?
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs farmari 8-14k hintahaarukassa olisi hyvä. Uskaltaako noita saksalaisia ostaa? Onko nämä 14vm. luotettavampia kuin nuo 2010-2012 pommit?
 
Moottorin puolesta 1.5tsi act taikka evo.
Dsg7-vaihteistoa ei myöskään kannata hylkiä jos on uusin päivitys laitettu.
Nämä skoda puolelta todettuja. Samoja myllyjä löytyy muistakin vag-tekniikoista.
 
Citroen C3 (2016-2020) vai Toyota Aygo (2014-2020) ?

Kumpi näistä on parempi vaihtoehto?
 
Viimeksi muokattu:
No jos
Rämisevä peltilaatikko vs ajokelpoinen auto. Eli Citikka, ei ole vaikea valinta.
No miten vw polo 2017 vertaa tuohon c3 tai aygoon? Kaikissa näissä on pieni kulutus sekä vero/kasko. Anteeksi hiukan olen pihalla nyt näiden vaihtoehtojen puolesta. Mukavaahan se olis jos viellä pakkasissa tykkäis käynnistyä :D Vai onko jokin aivan muu mielessä mitä on samassa hintaluokassa?
 
Lisätään listaan Rellun Clio. Nyt kolmatta kesää Clio kakkosautona eikä mitään ongelmia ollut. Lähtee käyntiin kovimmillakin talvipakkasilla kuin palmun alta.

Mikäs sulla olikaan hintaluokka?
 
Viimeksi muokattu:
Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
 
Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
Polosta ei ole kokemuksia, mutta hatchback Clioon menee normaalikokoinen lätkäkassi poikittain heittämällä/pudottamalla tai 3/4 kokoinen sello pehmeässä kotelossa.
 
Täältäkin ääni Cliolle. Toiminut kakkosena älyttömän hyvin. Käytössä nyt viitisen vuotta, uutena ostettu ja säännöllisesti huollettu. Kilsoja tullut 80tkm ja kuluvina osina etujarrut tehty - ei mitään muuta.

EDIT: En tuota ainoaksi autoksi kuitenkaan kelpuuttaisi, ellei ajo ole 100% kaupunkia. Auto on laiska ja sisämelu melkoinen. Eipä näitä toki maanteille/motareille ole tarkoitettukaan.
 
Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.

Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
 
Lisätään listaan Rellun Clio. Nyt kolmatta kesää Clio kakkosautona eikä mitään ongelmia ollut. Lähtee käyntiin kovimmillakin talvipakkasilla kuin palmun alta.

Mikäs sulla olikaan hintaluokka?
Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
Polosta ei ole kokemuksia, mutta hatchback Clioon menee normaalikokoinen lätkäkassi poikittain heittämällä/pudottamalla tai 3/4 kokoinen sello pehmeässä kotelossa.
Täältäkin ääni Cliolle. Toiminut kakkosena älyttömän hyvin. Käytössä nyt viitisen vuotta, uutena ostettu ja säännöllisesti huollettu. Kilsoja tullut 80tkm ja kuluvina osina etujarrut tehty - ei mitään muuta.

EDIT: En tuota ainoaksi autoksi kuitenkaan kelpuuttaisi, ellei ajo ole 100% kaupunkia. Auto on laiska ja sisämelu melkoinen. Eipä näitä toki maanteille/motareille ole tarkoitettukaan.

Onhan näitä kaikenlaisia. Mitäs sukupolvee sie käytät?
Renault Clio – Wikipedia

Renault Clio I (1990–1998)
Renault Clio II (1998–2012)
Clio V6
Renault Clio III (2005–2014)
Renault Clio IV (2012–2019)
Renault Clio V (2019–)
 
Viimeksi muokattu:
Clio V 2019- on ainakin hyvä auto. Huomattava parannus tuohon IV 2012-1019 malliinkin nähden.
 
Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.

Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Jos verrokkina 100tkm ajettu Aygo tai johdannaiset, syytä verrata ajamattomaan VAG-tuotteeseen tai 50tkm:ä ajettuun Clioon, jos vastaava huolettomuus on hakusessa.
 
Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.

Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Ehkä jättäisin juo ihan pienimmät laskuista tuon moottoritien takia. Meillä on kakkosautona ollut 2vuotta opel corsa d, ei ihan niin pieni mutta ei isokaan, vertautuu aika hyvin tuohon ehdotettuun clioon kokonsa puolesta… se on kyllä ollut huoleton peli, kahesti vaihtanu öljyt, yhden etupyöränlaakerin ja yhden lämpötila-anturin. Voin suositella, rauhallinen kulkine se kyllä on mutta niin ne on kaikki muutkin tuossa kokoluokassa, toisaalta menee polttoainekulutuksessa pienellä… takapenkkitilaa on senverran että hyvin kulkee kaksi aikuista takapenkillä.
 
Onhan näitä kaikenlaisia. Mitäs sukupolvee sie käytät?
Renault Clio – Wikipedia

Renault Clio I (1990–1998)
Renault Clio II (1998–2012)
Clio V6
Renault Clio III (2005–2014)
Renault Clio IV (2012–2019)
Renault Clio V (2019–)

Vm2016 eli Clio IV karvalakkimalli, pienimmällä bensakoneella. Laiska, mutta menee kaupungissa pienellä. Hyvä kakkonen!
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Vm2016 eli Clio IV karvalakkimalli, pienimmällä bensakoneella. Laiska, mutta menee kaupungissa pienellä. Hyvä kakkonen!
En ole huomannut, että TCe90 pikkuturbo olisi erityisen laiska. Turbo ryydittää kulkua ihan mukavasti ja motarillakin pärjää ihan mukisematta. Toki sisämelua löytyy niissä nopeuksissa, mutta radiota vaan kovemmalle.
 
Lisätään listaan Rellun Clio. Nyt kolmatta kesää Clio kakkosautona eikä mitään ongelmia ollut. Lähtee käyntiin kovimmillakin talvipakkasilla kuin palmun alta.

Mikäs sulla olikaan hintaluokka?
Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.

Renault Clio bensiini vaihtoautot - Nettiauto

Siis eihän nämä nyt niin kauheita taida ollakkaa. Ei tullu aiemmin puhetta että olikos sinulla farkku? Liekkös ne samallalailla pelittää kumminkin
 
Töpöperä. Isälläni on farkku ja siinä konttiin menee golfbägi tai 4/4 sello eli kontti on pidempi.
 
Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.

Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Toyota Aygosta ja Pösön 107:sta kokemuksia. Pösö nätimpi, mutta molemmat huolettomia ja edullisia kulkineita. Katsastuksissa menee heittämällä läpi. Katsastusmiehen kommentti oli ”ei näissä juuri vikoja ole. Citroën C1 myös sama vehje.
Hyviä vehkeitä, niillä pääsee aina matkaan.
 
Toyota Aygosta ja Pösön 107:sta kokemuksia. Pösö nätimpi, mutta molemmat huolettomia ja edullisia kulkineita. Katsastuksissa menee heittämällä läpi. Katsastusmiehen kommentti oli ”ei näissä juuri vikoja ole. Citroën C1 myös sama vehje.
Hyviä vehkeitä, niillä pääsee aina matkaan.
Koska ne on Toyotan tekniikalla
 
Kauppakassi:

Skoda Citigo
Kia Picanto
Hyundai i10
Toyota Aygo
Renault Twingo
Citroen C1
Peugeot 107
VW up!

Keräsin listan jos joku miettii että mitähän kaikenlaisia autoja sitä kauppakassiksi katsoisi.

sitä en taas yhtään osaa sanoa, mikä kannattee kiertää kauempaa ja mitä suosia.
 
Viimeksi muokattu:
Kauppakassi:

Skoda Citigo
Kia Picanto
Hyundai i10
Toyota Aygo
Renault Twingo
Citroen C1
Peugeot 107
Renault Clio
VW up!

Keräsin listan jos joku miettii että mitähän kaikenlaisia autoja sitä kauppakassiksi katsoisi.

sitä en taas yhtään osaa sanoa, mikä kannattee kiertää kauempaa ja mitä suosia.

Jos haluaa luotettavan niin Aygo, C1, 107, kaikki Toyotan tekniikalla.

Clio on kyllä jo yhtä kokoa isompi kuin muut...
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?
 
Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?
Ei ole omakohtaista kokemusta merkeistä. Ite kävin kk sitten tuon pähkäilyn läpi ja käteen jäi -16 A180 tuoreemman, mutta tilavamman ranskalaisen sijaan. Pikku-Bemari kävi myös mielessä. VAG:t jätin pois laskuista. Hiukan kauppakassihan tuo on, mutta en tällä hetkellä tarvitse ns. perheautoa. Ensikokemukset todella positiiviset. Ei ainakaan vaikuta loppuunajetulta, vaikka kilsoja takana onkin.
 
Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?
Audi syö öljyä jos ei ole korjattu.
BMW jakoketju venyy jos ei ole korjattu. Taitaa olla tossa vm 15 mahdollisesti myös jo lci malli, jossa on parempi B-alkuinen moottorikoodi
 
Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?

Käy villinä korttina koeajamassa Ioniq Hybrid, vaikkei sitä ehkä premiumiksi lasketakaan. Saat ainakin verrokiksi miltä tuntuu moderni hybridi vs perus bensa/diesel automaatti.

Oman hommasin 2.5 vuotta sitten tuolla hinnalla eikä ole kaduttanut. Sähköistetty kaksoiskytkin toimii jouhevasti niin maantiellä kuin myös kaupungissa ja sportilla se on yllättävän eloisa välittömän sähköbuustin takia. Keskiarvoisesti bensaa palanut 4.5 l/100, motaria 123 km/h gps ~5.0 ja taajamapyörityksessä kesällä alta 4.

Sisätilat ja infotainment mielestäni toimivat, kunhan ei katso karvalakkia. Kuskin penkki sähköllä, parempi audio ja digimittaristo on omassa. Kaikilla varusteilla siihen on saanut myös jäähdytetyt penkit ja kattoluukun, mutta ne taitaa olla tuontiautoja.
 
Hakusessa olisi kakkosauto, johon tulee kilometrejä ehkä vain 5tkm vuodessa, ihan max. 10tkm. Kovin paljoa ei kiinnostaisi moiseen sijoittaa, sanotaan tonni, ehkä kaksi. Vaatimuksena vetokoukku koska pitää hinata 2-3 kertaa vuodessa peräkärryä. Ilmastointi olisi plussaa. Suosituksia sellaisesta huolettomasta käyttöautosta kaipaisin? Nimenomaan huolettomasta, ei jaksaisi alkaa kovin rassailemaan. Mieluummin käytän aikani harrastevehkeisiin.
 
Saattaa olla aika tekemätön paikka ostaa tonnilla tai edes kahdella vetokoukullista ja huoletonta käyttöautoa. Rassaamaan joutuu väkisin jotain, vaikka ei kilometrejä vuodessa paljoa ajaisikaan.
 
Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?

Miksi A5 vs 320? A4 on luonnollisempi vaihtoehto 320:lle ja saat tuoreemman painoksen kuin A5:sta. Kaikista kolmesta premiumista saa alle 10v vanhan tuohon hintahaitariin. Mersun C 2015- (w205 koppa) menee järkevillä kilsoilla yli, mutta niitäkin kannattaa vaihtoehtona katsella.

A4, 3xx ja C ovat kaikki melko pieniä, neljän hengen perheelle menee nippa nappa.

Coupet (A5, 4xx ja C Coupe) ovat sitten vielä astetta epäkäytännöllisempiä, joskin nätimpiä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Miksi A5 vs 320? A4 on luonnollisempi vaihtoehto 320:lle ja saat tuoreemman painoksen kuin A5:sta. Kaikista kolmesta premiumista saa alle 10v vanhan tuohon hintahaitariin. Mersun C 2015- (w205 koppa) menee järkevillä kilsoilla yli, mutta niitäkin kannattaa vaihtoehtona katsella.

A4, 3xx ja C ovat kaikki melko pieniä, neljän hengen perheelle menee nippa nappa.

Coupet (A5, 4xx ja C Coupe) ovat sitten vielä astetta epäkäytännöllisempiä, joskin nätimpiä. :)

Eipä siihen oikein mitään järkisyytä ole. Miellyttävät silmää :D Tyttären kanssa kahdestaan ajellaan, välillä koira takapenkillä mukana. F30 bmw:hen tässä taipumassa.. Täytyy tuota jakoketju asiaa kyttäillä.
 
Corolla tai Yaris. Ei tuohon oikein mitään muuta voi suositella.
Äkkivilkaisulla ei ole hirveästi tarjontaa. Kumpikaan ei ole oikein sellaista mallia mihin vetokoukkuja asenneltu. Ylihinnoiteltuja tuntuu kyllä tojotat olevan, vaan ilmeisesti pitää arvonsa paremmin kuin jotkut ranskanpatongit.

Aika tiukkaa tekee tonnin budjetilla ja vielä ilmastoituna.
No jos tojotista puhutaan, niin Avensiksen alkupään malleja olisi kyllä tyrkyllä tässä hintaluokassa. Ainakin varustelistauksessa usein ilmastointikin, mutta eri asia toimiiko se sitten.

Saattaa olla aika tekemätön paikka ostaa tonnilla tai edes kahdella vetokoukullista ja huoletonta käyttöautoa. Rassaamaan joutuu väkisin jotain, vaikka ei kilometrejä vuodessa paljoa ajaisikaan.
No onhan noita nettiauto ja tori pullollaan. Edesmenneen Volvonkin (S40, 2.4 bensa vm. 2005, ajettu yli 300tkm) kakkosauton rooliin ostin joku vuosi sitten reilulla tonnilla. Ilmastointi oli muka hajalla, vaan eihän siihen tarvinnut kuin pari prikkaa laittaa ja alkoi toimimaan :P Tuolla tuli rullailtua sitten yli 20tkm, eikä sinä aikana vaihdeltu yhden pyöränlaakerin lisäksi kuin öljyjä, jarrupaloja ja polttimoita. Ajelisin varmaan sillä edelleen, mutta meni kolarin vuoksi lunastukseen.

Huolettomuus varmaan vähän tuurissaan että minkämoiseen sattuu kätensä iskemään. Pienet rassailut ei nyt niin haittaa, mutta lähinnä sillä huolettomuudella tarkoitan sitä ettei ole heti käsillä joku vaihteistoremontti jne.
 
Äkkivilkaisulla ei ole hirveästi tarjontaa. Kumpikaan ei ole oikein sellaista mallia mihin vetokoukkuja asenneltu. Ylihinnoiteltuja tuntuu kyllä tojotat olevan, vaan ilmeisesti pitää arvonsa paremmin kuin jotkut ranskanpatongit.


No jos tojotista puhutaan, niin Avensiksen alkupään malleja olisi kyllä tyrkyllä tässä hintaluokassa. Ainakin varustelistauksessa usein ilmastointikin, mutta eri asia toimiiko se sitten.


No onhan noita nettiauto ja tori pullollaan. Edesmenneen Volvonkin (S40, 2.4 bensa vm. 2005, ajettu yli 300tkm) kakkosauton rooliin ostin joku vuosi sitten reilulla tonnilla. Ilmastointi oli muka hajalla, vaan eihän siihen tarvinnut kuin pari prikkaa laittaa ja alkoi toimimaan :p Tuolla tuli rullailtua sitten yli 20tkm, eikä sinä aikana vaihdeltu yhden pyöränlaakerin lisäksi kuin öljyjä, jarrupaloja ja polttimoita. Ajelisin varmaan sillä edelleen, mutta meni kolarin vuoksi lunastukseen.

Huolettomuus varmaan vähän tuurissaan että minkämoiseen sattuu kätensä iskemään. Pienet rassailut ei nyt niin haittaa, mutta lähinnä sillä huolettomuudella tarkoitan sitä ettei ole heti käsillä joku vaihteistoremontti jne.

Jos niitä on netti pullollaan, niin miksi kyselet täällä neuvoja sellaisen hankintaan?
Huolettoman saa kun ostaa uuden takuullisen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos niitä on netti pullollaan, niin miksi kyselet täällä neuvoja sellaisen hankintaan?
Niin, netti pullollaan erilaisia tonnin tai kahden pommeja. Eikös saa kysyä mikä olisi hyvä?

Huolettoman saa kun ostaa uuden takuullisen.

Uusi auto on jo tilattu. Itse sitä ei tarvitse, eikä saakaan korjata, koska takuu. Mutta sehän ei tarkoita että huoleton olisi.
 
Niin, netti pullollaan erilaisia tonnin tai kahden pommeja. Eikös saa kysyä mikä olisi hyvä?
Saa toki, mutta lue uudelleen mihin vastasit.

Uusi auto on jo tilattu. Itse sitä ei tarvitse, eikä saakaan korjata, koska takuu. Mutta sehän ei tarkoita että huoleton olisi.
On se huoleton siinä mielessä, ettei tarvi mitään itse tehdä, koska takuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 812
Viestejä
4 679 384
Jäsenet
76 662
Uusin jäsen
benq

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom