- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 894
Niin ja mihin minä vastasin niin lopussa kysyi yariksestaOk, edellinen puhui Hyndaista niin yhdistelin väärin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin ja mihin minä vastasin niin lopussa kysyi yariksestaOk, edellinen puhui Hyndaista niin yhdistelin väärin.
Toyota Auris hybrid farkkumallina ja takapenkkien tilat alkaa käydä pieniksi, kun lapset ovat kasvaneet. Onko uudessa farmarimallin Corollassa enemmän tilaa takapenkeillä verrattuna Aurikseen?
Toyota Auris hybrid farkkumallina ja takapenkkien tilat alkaa käydä pieniksi, kun lapset ovat kasvaneet. Onko uudessa farmarimallin Corollassa enemmän tilaa takapenkeillä verrattuna Aurikseen?
Riippuu mitä vuosimallia haet.Onko kellään kokemuksia näistä litraisista ecobuusteista? Lähinnä kiinnostaisi fiestan kopassa tuollainen, mutta jonkin verran olen lukenut juttua noista murenevista jakohihnoista ja siihen liittyvistä ongelmista. Käsittääkseni tuossa 1.5 ecobuustissa on ihan perinteinen jakoremmi?
Riippuu mitä vuosimallia haet.
Ei ole silloin enää öljykylpyistä hihnaa käsittääkseni. Meillä on taloudessa mk4 focus 1.0 ecoboost 125hv M6 ja oikein loistava auto myös kulutuksen puolesta. Automaattilootalla tosin kuluttaa enemmän ja on jotenkin laiskanoloinen.Tuo mitä katsoin, oli 2018vm, mutta onko noihin moottoreihin tullut jotain muutoksia vuosien mittaan?
Fiestassa menee juu pienellä kulutuksella ja ainakin tosiaan ei ensimmäisten vuosien alkupään koneiden jälkeen varsin luotettavasti. Fokkeriin tuo kone vaan on auttamatta liian pieni etenkin motarille jolloin kone joutuu olemaan kokoajan ahdoilla ja kierrokset korkealla ettei väännätä itseään paskaksi. Mitä kytkimeen tulee niin piru kun pääsisi kokeilemaan . Yleensä Ford on tehnyt nuo kytkimet varsin hyvin joten kuulostaa todella erikoiselta. Toki poikkeuksiakin on kuten entinen MK4 Escort 1.6 XR3i jossa kytkin otti niin oudossa paikassa ja niin lyhyellä matkalla että pisti kyllä ihmettelemään ja on ainoa auto jonka olen stögännyt enemmän kuin kerran tai kaksi omistuksen aikana.En tiedä mk4:sta, mutta mk3 Focus oli hyvin janoinen motarilla samalla koneella ja M6 laatikolla. Kevyemmässä ajossa meni kyllä ok, mutta 120 km/h alueella kulutus räjähti käsiin. mk3:n kytkin oli lisäksi ihan umpipaska, yli 10 tkm sillä ajoin enkä päässyt sinuiksi. Joko ryntäs tai tumppas kierroksista riippuen, varsinkin loivaan ylämäkeen (joka sattumalta oli tuo kodin lähellä ollut risteys). Toki ei joka kerta, mutta ihan riittävän monta kertaa, että alkoi ärsyttämään. Yhdelläkään muulla manuaalilla mitään ongelmaa muutaman kilometrin totuttelun jälkeen. Mulla oli tuona aikana itse asiassa kaksi samanlaista, kun vuokra-autoista oli kyse. Jälkimmäinen nypytti ihan perkeleesti vaikka tarkastivat renkaat yms. Jouduin sen vaihdattamaan muuhun tuon takia. Tässä yhteydessä kuulin, että Fordin alkuperäis(alu)vanteissa oli liian tiheä rakenne ja lumesta oli ollut talvisin ongelmaa (tärinöitä). Kyseessä oli syksy, niin ei ollut sitä ongelmaa.
Ei oo juuri kokemusta motareista tuolla meidän Fordilla mutta Mk4 M6 on ajotietokoneen mukaan parhaimmillaan ollut keskikulutus 4,7l/100km. Tuohon saa sitten varmaan jotain desejä lisätä että saa todellisen. Moottorina siis 1,0 Ecoboost 125hv. Kävin syksyllä kokeilemassa Farmariversiota samalla moottorilla mutta automaattilaatikolla, ei sopinut sitten lainkaan. Momentinmuunninloota lisää todella paljon kulutusta varsinkin kylmällä ja ei se moottori oikein toiminut automaatin kanssa. Tämä uusi 155hv kaksoiskytkinlaatikko sen sijaan voisi olla kiva.Motarilla tuo "vähän enemmän" on siis 7-7,5 litraa satkulla, jos sattuu ajamaan normaalisti maan tavalla reipasta. Jouduin pitämään kilometreistä ja tankkauksista kirjaa sen ajan mitä noi oli mulla lainassa ja reitti 95% motaria, niin tuo oli reaalikulutus pitkällä otannalla kovalla nopeudella. Siis mun ajotavalla. Kulutus tuolla myllyllä räjähtää ihan käsiin nopeuden kasvaessa, joten pappatyyli ajolla mittarirajoitusta ajaen voi saada helposti litrankin vähemmän kulutusta. Kyllä mä kerran kulutuksen sain 8-alkuiseksikin, kun oli kiire ja pimeä öinen tie
Hyundai i20 2019 on lähellä toto hintaluokkaa. Mikä on sitten b- segmentti..?Onko ehdotuksia noin 10k kauppakassista, josta löytyisi seuraavat setit?
>jokseenki uusi malli tai vähän ajettu vanha
>tilastollisesti luotettava
>ei brändilisää hinnassa tai varaosissa
>bensa
>automaatti (ei väliä onko kaksoiskytkin, robotti vai cvt)
>mieluusti b-segmenttiä
>ilmastointi
>vakkari olisi plussaa
Hyundai i20 2019 on lähellä toto hintaluokkaa. Mikä on sitten b- segmentti..?
Skoda karog -18 1.5tsi act dsg:ll
140tkm ajettu
Uhka vai mahdollisuus
Mistähän merkistä ja mallista on kyse?Mikäs farmari 8-14k hintahaarukassa olisi hyvä. Uskaltaako noita saksalaisia ostaa? Onko nämä 14vm. luotettavampia kuin nuo 2010-2012 pommit?
Citroen C3
No miten vw polo 2017 vertaa tuohon c3 tai aygoon? Kaikissa näissä on pieni kulutus sekä vero/kasko. Anteeksi hiukan olen pihalla nyt näiden vaihtoehtojen puolesta. Mukavaahan se olis jos viellä pakkasissa tykkäis käynnistyä Vai onko jokin aivan muu mielessä mitä on samassa hintaluokassa?Rämisevä peltilaatikko vs ajokelpoinen auto. Eli Citikka, ei ole vaikea valinta.
Polosta ei ole kokemuksia, mutta hatchback Clioon menee normaalikokoinen lätkäkassi poikittain heittämällä/pudottamalla tai 3/4 kokoinen sello pehmeässä kotelossa.Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
Lisätään listaan Rellun Clio. Nyt kolmatta kesää Clio kakkosautona eikä mitään ongelmia ollut. Lähtee käyntiin kovimmillakin talvipakkasilla kuin palmun alta.
Mikäs sulla olikaan hintaluokka?
Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
Polosta ei ole kokemuksia, mutta hatchback Clioon menee normaalikokoinen lätkäkassi poikittain heittämällä/pudottamalla tai 3/4 kokoinen sello pehmeässä kotelossa.
Täältäkin ääni Cliolle. Toiminut kakkosena älyttömän hyvin. Käytössä nyt viitisen vuotta, uutena ostettu ja säännöllisesti huollettu. Kilsoja tullut 80tkm ja kuluvina osina etujarrut tehty - ei mitään muuta.
EDIT: En tuota ainoaksi autoksi kuitenkaan kelpuuttaisi, ellei ajo ole 100% kaupunkia. Auto on laiska ja sisämelu melkoinen. Eipä näitä toki maanteille/motareille ole tarkoitettukaan.
Mitenkäs CLIO III?Clio V 2019- on ainakin hyvä auto. Huomattava parannus tuohon IV 2012-1019 malliinkin nähden.
Clio IV, tarkemmin vuosimallia 2015 ja TCe 90 isolohkolla sekä GT-line varusteilla.Onhan näitä kaikenlaisia. Mitäs sukupolvee sie käytät?
Renault Clio – Wikipedia
Renault Clio I (1990–1998)
Renault Clio II (1998–2012)
Clio V6
Renault Clio III (2005–2014)
Renault Clio IV (2012–2019)
Jos verrokkina 100tkm ajettu Aygo tai johdannaiset, syytä verrata ajamattomaan VAG-tuotteeseen tai 50tkm:ä ajettuun Clioon, jos vastaava huolettomuus on hakusessa.Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.
Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Ehkä jättäisin juo ihan pienimmät laskuista tuon moottoritien takia. Meillä on kakkosautona ollut 2vuotta opel corsa d, ei ihan niin pieni mutta ei isokaan, vertautuu aika hyvin tuohon ehdotettuun clioon kokonsa puolesta… se on kyllä ollut huoleton peli, kahesti vaihtanu öljyt, yhden etupyöränlaakerin ja yhden lämpötila-anturin. Voin suositella, rauhallinen kulkine se kyllä on mutta niin ne on kaikki muutkin tuossa kokoluokassa, toisaalta menee polttoainekulutuksessa pienellä… takapenkkitilaa on senverran että hyvin kulkee kaksi aikuista takapenkillä.Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.
Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Onhan näitä kaikenlaisia. Mitäs sukupolvee sie käytät?
Renault Clio – Wikipedia
Renault Clio I (1990–1998)
Renault Clio II (1998–2012)
Clio V6
Renault Clio III (2005–2014)
Renault Clio IV (2012–2019)
Renault Clio V (2019–)
En ole huomannut, että TCe90 pikkuturbo olisi erityisen laiska. Turbo ryydittää kulkua ihan mukavasti ja motarillakin pärjää ihan mukisematta. Toki sisämelua löytyy niissä nopeuksissa, mutta radiota vaan kovemmalle.Vm2016 eli Clio IV karvalakkimalli, pienimmällä bensakoneella. Laiska, mutta menee kaupungissa pienellä. Hyvä kakkonen!
Lisätään listaan Rellun Clio. Nyt kolmatta kesää Clio kakkosautona eikä mitään ongelmia ollut. Lähtee käyntiin kovimmillakin talvipakkasilla kuin palmun alta.
Mikäs sulla olikaan hintaluokka?
Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
Toyota Aygosta ja Pösön 107:sta kokemuksia. Pösö nätimpi, mutta molemmat huolettomia ja edullisia kulkineita. Katsastuksissa menee heittämällä läpi. Katsastusmiehen kommentti oli ”ei näissä juuri vikoja ole. Citroën C1 myös sama vehje.Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.
Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Koska ne on Toyotan tekniikallaToyota Aygosta ja Pösön 107:sta kokemuksia. Pösö nätimpi, mutta molemmat huolettomia ja edullisia kulkineita. Katsastuksissa menee heittämällä läpi. Katsastusmiehen kommentti oli ”ei näissä juuri vikoja ole. Citroën C1 myös sama vehje.
Hyviä vehkeitä, niillä pääsee aina matkaan.
Kauppakassi:
Skoda Citigo
Kia Picanto
Hyundai i10
Toyota Aygo
Renault Twingo
Citroen C1
Peugeot 107
Renault Clio
VW up!
Keräsin listan jos joku miettii että mitähän kaikenlaisia autoja sitä kauppakassiksi katsoisi.
sitä en taas yhtään osaa sanoa, mikä kannattee kiertää kauempaa ja mitä suosia.