Haalistuneilta näyttää, hiomalla kirkastuu.Mikähän noita ajovaloja oikein vaivaa.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haalistuneilta näyttää, hiomalla kirkastuu.Mikähän noita ajovaloja oikein vaivaa.
![]()
No tuli koeajettua tämä. On kyllä mukavampi ajettava kuin tuo hyundai i20.Ihan hyviä ehdotuksia. Nuo on vähän kaukana täältä kaakon kulmalta. Mites nämä ranskikset, cliot, pösön 206:t on rankattu? Esim tämä clio.
Mullekin on kehuttu noita Hondia. Tuossa jo aika reilut kilsat.No johan on vanha Jazz hinnoissa, tuo 2003 vuosimalli taitaa kyllä olla legendaaristen joukossa luotettavuudessa. 2004-2005 vaiheilla tuli facelift, 2006 ESP (?) ja 2008-9 seuraava facelift. Suosittelisin ottamaan tuon 2008-2009 faceliftin jo ihan siitä syystä, että lamppujen vaihto aiemmissa on aivan helvetin perseestä. Nopeiten sai vaihdettua, kun otti puskurin ja lamput irti. Harjoittelulla onnistui vartissa. Toinen syy ottaa mahdollisimman uusi on ruoste, pohja kannattaa katsoa tarkasti läpi. Kaupungissa ihan mukava pyöritellä ja höyryillä menee. 2008 malliin asti CVT-automaatti, siitä eteenpäin hetken robotti i-shift, jota ei kannata ottaa. 2011 tais tulla CVT takas. Motarilla janoinen ja meluisa.
Esim. tämä voisi olla kiva: https://www.nettiauto.com/honda/jazz/12600518
e: Sisältä noi on kunnon tardiksia, tilaa hämmästyttävän paljon.
No valitse hinta, vuosimalli tai kilometritMullekin on kehuttu noita Hondia. Tuossa jo aika reilut kilsat.
Railissa on lamellikytkimellä toteutettu neliveto, jos joutuu kovasti antamaan hangessa tms runtua niin alkaa haisemaan,mutta ei kertaakaan ole heittäny pelaamasta, entisellä t31 korisella ja 2.5 bensa koneisella tuli jonku kerran möyrittyä, oikeinki hyvä kitumaasturi. Onhan nuissa olla parhaassa päästä tuo neliveto citymaasturi kategoriassa.
Eka korisissa sorentoissa on taka-akaseleita ruostunu ja on ollu korjaus kampanjoita joten se kannattaa tarkistaa. Tais olla että ex eli parhaiten varustellussa on jatkuva neliveto mahdollisuus ja karvalakissa vain taka tahi neliveto.
Juu, kyllähän se sorento ihan maasturi on eikä pelkkä citymaasturi. Ei ainakaan itelle tuo takavetosena ajaminen haittais yhtään.Sorentohan on siis ihan oikea maastoauto, ja se kannattaa ottaa huomioon. Jatkuvaa nelivetoa ei kovin monesta löytynyt. Jokaisessa mallissa on kuitenkin laadukas kitkalukko perässä, joka auttaa talvella tavavedolla ajoa. Myös nelivedon voi ihan hyvin kytkeä päälle jos epäilee että on liukasta, ei mitään ongelmaa. Neliveto ja alennusvaihteisto päällä kulkee sellaisiin paikkohin jolla ei ole muulla kun grand chrerokeella tai land cruicerilla asiaa.
LX mallit on aika huonosti varusteltuja, mutta EX mallit kaikilla varusteilla, tai sitten EX Pro's Business malleista löytyy jo varusteita että ei ihan heti käy tylsäksi.
Itsellä taka akseli kestänyt nyt 16 vuotta ja 275 000km. Hyvässä kunnossa näyttää olevan. Yleinen ruostumispaikka on kuitenkin selkeästi nähtävissä, ja sen voi helposti tarkistaa.
Saatko ladattua työpaikalla vai onko työsi liikkuvaa? Koska kotona/työpaikalla latausmahdollisuus olis ihan bueno, vaikka Nissan Leaf vähän käytettynä.
Harkitsisin hyvin tarkkaan ostaako enää polttista.
Oma itsenäiseen myyntiin ja jos menee, niin sit ostat sopivan kiisselin tilalle? Mieluusti ehkä sen verran rullatun, että ekat isot rempat on jo tehty. Tai voihan niitä jo vuoden päästä enemmän rullattuja isoja sähkiksiäkin tulla tarjolle.
Jotain tälläistä olen miettinyt nyt ensisijaisesti, mutta kyllähän tuossa kuumottaa jo tuo diiselin hintakin ja jälleenmyyntitilanne sitten muutaman vuoden päästä. Nyt kun investoisi kunnon sähkikseen niin sillä voisi ajella sitten vaikka kuinka pitkään, toisaalta eipä nuo nykyiset isot 50t€ maksavat sähköautot ole kyllä läheskään niin preemiumin tuntuisia ajella kuin nuo saksalaiset.
itse ajelin vuoden Kia Riolla jossa 1.4 crdi kone, pitkää matkaa, erinomainen auto hintaisekseen. Luotettava, melko pihi, noin 5l meni keskimäärin. Ison auton tuntua, hiljainen kitkoilla, 6 lovinen laatikko. Tämän saa myös muutettua pakuksi jos haluaa verot pienemmäksi. Hyvä vaihtoehto Fiestalle tai Corsalle, väittäisin, että Corsaa parempi ja varustelussa menee Fiestankin ohi. Kun ostat EX:n premium pack:llä.Autokuume vaivaa ja rahaa on rajallisesti, tai sanotaanko, että halua käyttää rahaa.
Nykyinen bensa-Toyota vie polttoainetta ehkä vähän liikaa (6,5-7l/100) ja toisaalta ei ole se mukavin matkakumppani maantieajossa, kun kierrokset 1,6-litraisella bensakoneella 5-vaihteisessa autossa nousevat satasen alueella sakkorajaa nuollessa sinne 3200rpm tienoille... Ajettavuudessakin on omat puutteensa, mutta niiden kanssa voi elää, kun halua panostaa rahallisesti ei niin hirveästi ole.
- Arviolta reilut 20 000 km/vuosi tämän ja seuraavan vuoden aikana
- Ajot yli 95% maantiellä (pääasiassa kanta- ja valtateillä) pidempää pätkää (50-500 km), kaupunkiajoa ei juuri tule.
- Ei tarvetta matkustajapaikoille, ajan yksin.
- Varusteista ajonvakautus ja ilmastointi pakolliset, vakkarikin ois kiva. Vaihteistolla ei niin väliä.
- Pienet käyttökulut mielellään ja matala maantiekulutus. Itse en osaa rempata, joten luotettavuuskin olisi plussaa....
- Budjetti alle 6000€
Joku vanha diesel-Volvo? Uudempi pakuksi rekattu Fiesta Van tai Corsa Van (mutta lähteekö noilla järki maantiellä)? Toyotan diesel-koneista olen kuullut huonoa, vaikka merkki ihan OK. Joku VW:n 1.9-litrainen TDI (mikä?)?
Järkevintähän olisi varmaan ostaa Peltorit tai laittaa radiota kovemmalle ja jatkaa Toyotaan bensan tankkaamista (ja vähentää ajoja), mutta ei kai tämä autoilu kauhean järkevää puuhaa ole muutenkaan.
Eiköhän se ole ihan mahdollisuus, mutta hinnassa on kyllä autoliikelisä...Olisikohan joku tämän tapainen polo 2004 uhka vai mahdollisuus vähäiseen kaupunki ajoon pienillä kustannuksilla?
Reilu 100tkm tullut ajettua nyt vastaavalla (250tkm mittarissa) ja edelleen käytössä, tosin takaveto. Hyvä auto ollut kyllä kaikinpuolin omasta mielestä.Hakusessa olis vanhan manuaali etuvedon tilalle automaatti nelivedolla, hinta max 20 000 euroa. Onko täällä kellään kokemuksia näistä w204 mersuista? Mitä kannattaa huomioida ja mihin kannattaa näiden kanssa varautua, kuulemma dieselit ainakin luotettavia..
Tälläinen sattu vastaan nettiatuossa ja kiinnostas kovasti: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/12604204
Tämähän harmillinen tieto, oletin, että tuo 58KWh riittäisi juuri sopivasti 200 km matkalle kelillä kuin kelillä. Onko näistä missään luettavissa worst case scenario -tyyppisiä matkalukemia?Jos meinaat ajaa kesät talvet edestakaisin lataamatta, niin tarvitset isompiakkuisen (77) version.
Kiitoksia vinkistä!Käys katsomassa paremmin varusteltu cubra born malli, saat uuden ”maxin” ja vähän muutakin herkkua.
Kyllä se suurimmaksi osaa ajasta riittää ja jos on hitaampaakin ajoa vaikka 1/4 matkasta niin helpottaa. Takuuta ei voi antaa, kabiini 2x päivässä kylmästä lämpimäksi kovassa pakkasessa voi olla haasteellinen tapaus. Jos latausmahdollisuus matkalla on tarjolla, niin tuskin kovin montaa kertaa etelän vesitalvessa täytyy pysähtyä lataamaan. Ja latausta ei tietysti tarvitse tehdä kuin se 10-15min pikalaturilla, että riittää kotiin. Latauspaikan tulisi olla sellaisella etäisyydellä, että akku on jo reilusti alle 50%. Ainakin siis jos haluaa minimoida latausajan ja -kustannuksen (jos aikaperustainen lataus).Tämähän harmillinen tieto, oletin, että tuo 58KWh riittäisi juuri sopivasti 200 km matkalle kelillä kuin kelillä. Onko näistä missään luettavissa worst case scenario -tyyppisiä matkalukemia?
Uudessa Octaviassa ei kyllä ole mitään mukavaa. Rämisevä ja koliseva kasa paskaa se on. Mikään ei toimi. Tietokone ei toimi, ovien lukitus ei toimi kahvasta, valot ei toimineet uutena ja olivat suunnattu taivaisiin (eikä niitä voinut kuulemma säätää, ennenkuin about 10kk oston jälkeen vasta onnistui), vaihteisto on aivan paska jos ei aja sportilla (aina pitää liian isoa vaihdetta päällä ja vaihteet eivät kytkeydy välillä päälle, vaikka kuinka olet varmasti pysäyttänyt auton sekä painat voimalla jarrua), alusta on vaarallisen löysä leija, eli auto ei kulje suoraan pienessä sivutuulessa alkuunkaan. Saa tosissaan paimentaa kahdella kädellä. Alusta on myös pintakova. Automaatti-ilmastointi on aivan surkea, koska keskiventtiileistä ei automaattisesti tule yhtään lämmintä, vaikka suljet ne, niin sieltä käy pakkasella veto suoraan oikeaan käteen. Pitää laittaa erikseen tämä "lämpimät kädet" - "älymoodi" päälle, voi jeesus mitenkä idioottimainen ratkaisu. Oikeissa autoissa on lämmin eikä käy veto, eikä mene ikkunat huuruun. Kyllä, ilmastoinnin puhallus on asetettu intensiiviseen nopeuteen ja automaatio on päällä. Auto on noin vuoden vanha.
Ratti ei lämpeä pakkasellakaan automaattisesti, eikä penkit, eikä peilit. Kaikki pitää itse laittaa päälle.
Missään autossa ei ole näin surkeita stereoita tullut vastaan samassa hintaluokassa.
Kaasupoljin haraa edelleen vastaan, vaikka jo yli vuosi ajettu.
Niin ja pesunestettä menee järkyttävät määrät, koska about joka toisella kerralla auto ruutaa valoille hirveän määrän pesunestettä kun vedät vivusta.
Ja muistakaahan sitten että tämä oli vain yhden ihmisen mielipideUudessa Octaviassa ei kyllä ole mitään mukavaa. Rämisevä ja koliseva kasa paskaa se on. Mikään ei toimi. Tietokone ei toimi, ovien lukitus ei toimi kahvasta, valot ei toimineet uutena ja olivat suunnattu taivaisiin (eikä niitä voinut kuulemma säätää, ennenkuin about 10kk oston jälkeen vasta onnistui), vaihteisto on aivan paska jos ei aja sportilla (aina pitää liian isoa vaihdetta päällä ja vaihteet eivät kytkeydy välillä päälle, vaikka kuinka olet varmasti pysäyttänyt auton sekä painat voimalla jarrua), alusta on vaarallisen löysä leija, eli auto ei kulje suoraan pienessä sivutuulessa alkuunkaan. Saa tosissaan paimentaa kahdella kädellä. Alusta on myös pintakova. Automaatti-ilmastointi on aivan surkea, koska keskiventtiileistä ei automaattisesti tule yhtään lämmintä, vaikka suljet ne, niin sieltä käy pakkasella veto suoraan oikeaan käteen. Pitää laittaa erikseen tämä "lämpimät kädet" - "älymoodi" päälle, voi jeesus mitenkä idioottimainen ratkaisu. Oikeissa autoissa on lämmin eikä käy veto, eikä mene ikkunat huuruun. Kyllä, ilmastoinnin puhallus on asetettu intensiiviseen nopeuteen ja automaatio on päällä. Auto on noin vuoden vanha.
Ratti ei lämpeä pakkasellakaan automaattisesti, eikä penkit, eikä peilit. Kaikki pitää itse laittaa päälle.
Missään autossa ei ole näin surkeita stereoita tullut vastaan samassa hintaluokassa.
Kaasupoljin haraa edelleen vastaan, vaikka jo yli vuosi ajettu.
Niin ja pesunestettä menee järkyttävät määrät, koska about joka toisella kerralla auto ruutaa valoille hirveän määrän pesunestettä kun vedät vivusta.
Nautin näistä viiltävän suorasanaisista autoarvioista. Harva uunituoretta ja itse valittua autoa näin selvin sanoin arvioi.
Ilmeisesti kuitenkin ne SOS:n pimpotukset jo korjaantuneet, kun ei enää erikseen tullut mainituksi?![]()
1.4 TSI
Onko se nyt se JUMALAN TOSI, että työnnän käteni paskaan jos ostan auton tuolla koneella?