Mikä auto minulle?

Tuollainen -15 mallinen ecoboost löytyy eläkeläiseltä ja tykkäsin siitä kyllä kaupunki käytössä. Kaupunkien ulkopuolella toki jää laiskaksi ja erityisesti rekkojen ohittelu on hieman tuskaa (vrt 240hv octavia), vaatii reilua pykältämistä ja ennakointia. Lisäksi lyhyt akseliväli aiheuttaa tietynlaisen kiikkeryyden. Lisäksi laitteesta puuttuu vakkari.

Iske kiinni, jos muuten miellyttää ja et ajele joka päivä kymmeniä kilometrejä kaupunkien ulkopuolella. Tuon kokeillunkin pääasiallinen käyttökohde on 13km suuntaan olevat kauppamatkat ja on siihen enemmän kuin hyvä. Itse lainasin sitä keväällä ja kävin tuollaisen reippaan 700km matkan sillä. Menetteli siihenkin, mutta en suosittele pääasialliseksi ajoneuvoksi.
Tuo Fiestan "kiikkeryys" on sen joko paras tai pahin ominaisuus riippuen kuskista. Jos kuskia yhtään leikittää tuota kippoa voi viedä poikittain ties missä ja miten. Jos taas kuski on mallia amatööri eikä tajua mikä on vastaohjaus voi tuo teoriassa yllättää talvella. Kyseessä on kuitenkin etuveto jossa perä lähtee ekana. Itselläkin oli tilanne tai kaksi tuon ST mallilla mikä oli pari autoa sitten kun perä lähti jäällä irti 70-90kmh vauhdeissa vaihtelevan pidon alueella tiukkenevassa mutkassa alamäessä tai sohjoisessa urassa. Helppo saada kiinni mutta pitää tietää mitä tekee jos/kun tuo tapahtuu. Ja mitä vakkariin tuolee niin sen saa lisättyä ja on suosittu modi ainakin ST malleissa. Suomessa en ole varma saiko ST:tä edes ilman vakkaria mutta ainakin briteissä sai ja siellä noita lisäilevät. Ostavat romikselta tms Titanium tms mallin ratin jossa cruise löytyy ja vaihtavat lätkät yms merkit ratissa täsmäämään autoon ja aktivoivat Fordscanilla ja obd piuhalla vakkarin. Sama onnistuu kuulema esim taittuviin peileihin. Tämä siis oletuksella että myös noissa halvemmissa malleissa on johtosarja ja muut valmiina.
 
Asiaa liipaten jos meinaat pitkään pitää; litraiselle Ecoboostilla on muuten 240tkm/10v (jos niin pitkään uskaltaa pitää) jakohihnan vaihtoväli ja vaihto maksaa teetettynä pitkälti yli tonnin.

Mahtaa 10v iässä kun auton arvo on mitä on, olla tosi paljon kiinnostusta tuohon huoltoon N:nnellä omistajalla? ;)
jakohihnan vaihto nois tais olla jo 7 tai 8 vuoden aikana elikas varmaan vaihdettu jos jos huoltokirjan mukkan mennään. tosiaan se hihna ui siellä öljyssä niin yli 1k
Taisi ihan lukea huoltoohjelmassa 7-8v kun sitä 2016 viimeksi luin. mk3 alkoi suomeen valuu 2011
 
Viimeksi muokattu:
jakohihnan vaihto nois tais olla jo 7 tai 8 vuoden aikana elikas varmaan vaihdettu jos jos huoltokirjan mukkan mennään. tosiaan se hihna ui siellä öljyssä niin yli 1k

10v/240t km on yleensä vaihtoväli ja tonnin se ottaa.

EcoBoost on siitä hauska moottori, että kun se esiteltiin, netissä tiedettiin, että ei kestä vuottakaan ajoa, sittemmin niistä ei sen pahemmin ole pidetty meteliä ja hyvinhän nuo tuntuu kestävän. Tuo Fiestojen 80hv pata on samaa tekoa mutta ilman turboa, aikalailla rauhassa niilläkin ihmiset ajelee. Tietty on tarkka öljystä, vain sitä E 5W-20 kun laittaa, niin toimii oikein, eikä mitään lisäaineita öljyyn.

Mitäs nuo tuli, 2012 paikkeilla ensimmäiset, joten kohtahan noissa alkaa jakohihnojen vaihdot ensimmäisissä (ellei kilsat ole tullut täyteen ennen tätä).
 
jakohihnan vaihto nois tais olla jo 7 tai 8 vuoden aikana elikas varmaan vaihdettu jos jos huoltokirjan mukkan mennään. tosiaan se hihna ui siellä öljyssä niin yli 1k
Miksi 2014 malliseen mistä oli puhe olisi tehty hihnahuolto puolet ohjelmaa aikaisemmin?

Noista >tonnin hihnanvaihto-koneista tulee mieleen Alfat, ym. mitkä alkaa menemään helposti täysin arvottomiksi kun auton hinta alkaa olemaan 1-2x hihnan vaihdon hinnan.

Veikkaan ettei noita ecoboosteja tulla näkemään yhtä pitkään kuin vanhoja ”patarauta” Fiestoja... :D
 
Jos tykkää kepittää & vedättää konetta ja diisselit tuntuvat siltä, että ne puutuvat juuri vedon alettua, kannattaa ostaa bensakone. Jos taas tykkää diisselin väännöstä ja paremmasta PA-taloudellisuudesta, kannattaa ottaa sellainen :tup:.
Juuri tämä. Ääripäitä lukuunottamatta, suhteellisen normaaleilla ajomäärillä, käyttövoiman valinta kannattaa tehdä ihan mieltymyksen perusteella. Moni muu seikka vaikuttaa kokonaiskuluihin enemmän.

Käyttötapa ja omat tottumukset vaikuttavat myös kovasti siihen, miten se teoreettinen laskelma vastaa totuutta. Turbodiesel tai jossain määrin ahdettu downsizing-bensakonekin on tunnottomampi kovalle ajolle, pätkävedoille ja kylmäkäynnistyksille, kun katsotaan todellista kulutusta. Joku saattaa jopa antaa arvoa paremman moottoriversion mukana tulevalle sähköiselle sisäilman lämmitykselle. Käy vähemmän tyhjää kylmiltään ulkoa lähtiessä ja on muutenkin kivempi. Itse en paljon pääse käyttämään tai jaksa käyttää tolppalämmitystä, ja öljypolttimeen en halua sijoittaa, joten nykyisessäkään autossa ei ole mitään esilämmitysvarustetta.
 
nykyajan kaikki autot kertakayttökamaa 3-5v uus tilalle takuun loputtua
Sama piti enemmän paikkansa kolmella edellisellä vuosikymmenellä, mutta olen samaa mieltä. Noinhan se menee jos on varaa valita.
Noista >tonnin hihnanvaihto-koneista tulee mieleen Alfat, ym. mitkä alkaa menemään helposti täysin arvottomiksi kun auton hinta alkaa olemaan 1-2x hihnan vaihdon hinnan.
Onhan noita VAG v6-koneellisiakin tuossa huoltohintatasossa. Kallis remppa ja riskillä voi mennä kauan. Jos ei vaihtoväli ole ihan lähellä, niin voihan arvo olla ihan ikään sidoksissa. Tosin kulutus ja vero vaikuttavat myös kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
En haluaisi maalailla piruja seinälle, mutta. Ostin kans muutama vuosi sitten 2-koppasen Focuksen Kamuxilta. Oli viimeinen Foordi-, ja viimeinen kerta kun Kamuxilta ostan mitään.

Eli ostit jonkun kiertopalkinnon ja nyt kaikki kamuxit ja foordit on paskoja?:facepalm:

Jos ei autoista mitään ymmärrä ja ei osaa koeajolla vikakohteita katsoa niin kannattaa ostaa vain uutta autoa.
 
500 k on kyllä autolla, kun autolla ajettu jo tosi paljon.

Kevyestä kalustosta ainoastaan Hiacea tai Hiluxia voi kutsua "sisäänajetuksi", kun mittarissa rupeaa olemaan puoli miljoonaa, raskaassa kalustossahan tuollainen 500 000 km on aika normaali ajomäärä 2-3 vuotta vanhassa veturissa ja kyllä se kertyy pullautoihin yms. aika nopeasti, kun joka päivä veivaa.
 
Eli ostit jonkun kiertopalkinnon ja nyt kaikki kamuxit ja foordit on paskoja?:facepalm:

Jos ei autoista mitään ymmärrä ja ei osaa koeajolla vikakohteita katsoa niin kannattaa ostaa vain uutta autoa.

Kamuxilla on kyllä lähes kaikki tarjonta sellaista kuraa, että sieltä ei ainakaan minun tarvitse enää autoa katsella.
 
Kamuxilla on kyllä lähes kaikki tarjonta sellaista kuraa, että sieltä ei ainakaan minun tarvitse enää autoa katsella.
Mitään mistään tiedä mutta samanlaisia autoja siellä näyttää olevan myynnissä kuin muuallakin vai onko jotain tarkempaa tietoa?
 
Mitään mistään tiedä mutta samanlaisia autoja siellä näyttää olevan myynnissä kuin muuallakin vai onko jotain tarkempaa tietoa?

Tietoa on sen verran, että kävin aikoinaan Kamuxilla katsomassa noin 7-8 netissä lupaavan oloista autoa ja kaikki ne olivat enemmän tai vähemmän nuhjuisia ja epämääräisiä pommeja, vaikka hinnan ( kaikki noin 20 k€ kieppeillä ) perusteella niiden olisi voinut olettaa olevan ihan ikää ja kilometrejä vastaavassa kunnossa.

Ehkä olen vain liian tarkka, kun ne näyttävät hyvin kelpaavan tavalliselle sukankuluttajalle.


Hyvä tietää, kuka ne pommit ostaa Kamuxin, Sakan ja muiden jobbareiden pihasta.

Vai oletko Kamuxin innokas automyyjä, kun sitä puollustat?
 
@Jims Luukkonen vaikuttaa Kamuxin myyjältä. Voihan siellä niidenkin valikoimissa raatojen joukossa muutama hyvä yksilö olla, mutta hirveän työlästä on sieltä etsiä. Mielummin ostaa muualta.
 
Yhden <10K pommin ostanut Kamuxilta itse, muutaman vuoden tyytyväisenä ajellut sillä. Kai se on ihan paska paikka silti. Hitto kun en tiennyt ennen kauppoja. :(
 
Itse en ole havainnut jossain kaupoissa olevan keskimääräistä rikkinäisempää kalustoa kun toisissa. Itse katson enemmän sitä autoa yksilönä, kuin minkä logon alle se on raahattu. Varmasti joka liikkeessä löytyy niitä raatoja ja parempikin. Autojen kunnon määrittää aika paljon se edellinen omistaja eikö liike mihin on sen kipannut.
 
Ei ne Kamuxilla taida autojen kuntoa edes tutkia. Lyhyt koeajo korttelin ympäri sileällä pikitiellä ja auto riviin odottamaan uutta omistajaa.
 
Ei ne Kamuxilla taida autojen kuntoa edes tutkia. Lyhyt koeajo korttelin ympäri sileällä pikitiellä ja auto riviin odottamaan uutta omistajaa.
Kuten ei juuri mikään muukaan liike. Mitä viimeksi vaihtanut auton isossa merkkiliikkeessä niin vaihtoauton tutkivat ajamalla parkkiksen ympäri ja katsomalla huoltokirjan.
 
Aika monessa tutkitaan, ja annetaan ihan tarkastuspöytäkirja mukaan.
Annahan esimerkki kun alkoi kiinnostamaan. Viimeksi kun C-mersua olin katsomassa niin myyjä oli lenkin sillä ajanut ja sanoi että hyvä peli. Tarjosi myös mahdollisesta vaihdokista hyvän hinnan ikkunasta vilkaisemalla. Rinta-Joupista tässä tapauksessa kyse.
 
Taitaa olla lähinnä noi merkkiliikkeet jotka myy "takuuvaihtoautoja". Tällöin kyseessä maahantuojan myöntämä lisätakuu (Esim. BMW Premium Selection, Toyota Titaani), joka luonnollisesti vaatii sen tarkastuksen ja raportin.
 
Kyllähän niissä liikkeissä vain valitettavasti on omat hoksottimet oltava herkillä...

Itse vaihdoin eräässä kuopiolaisessa autoliikkeessä auton ja kerroin siitä kaikki viat ja annoin mukaan mm uuden ilmastoinnin kompuran laakerin, myyjä koeajolla käytyään totesi myös alapallon olevan väljä, kuten olikin. Tuumaili siihen vain että heille tulee aika paljon kuluja koska joutuvat vaihdattamaan laakerin ja alapallon.

Pari viikkoa myöhemmin uusi omistaja soitti ja kyseli auton historiaa, samalla kertoi myös kuinka ilmastoinnin laakeri oli hirttänyt kiinni tuhoten ohjainrullat yms, myös alapallo oli yhä väljä. Kompurassa oli ollut vanha kuivanut laakeri ja uudesta ei jälkeäkään.

Kun kerroin hänelle kertoneeni kaikki viat myyjälle ja että aikoivat kaikki ne korjata oli hän hieman hämillään. Liikkeessä myyjät olivat kehunneet autoa erittäin hyväksi yksilöksi.

Listasin myyjille myös muitakin vikoja ja uudelta omistajalta sain kuulla että ne kaikki ovat yhä tallessa.
 
Jobbariliikkeistä en ostaisi enää ikinä yhtä ainutta autoa. En edes sitä kuuluisaa tonnin pommia. Suurempia kusettajia ei ole millään alalla töissä.
 
Annahan esimerkki kun alkoi kiinnostamaan. Viimeksi kun C-mersua olin katsomassa niin myyjä oli lenkin sillä ajanut ja sanoi että hyvä peli. Tarjosi myös mahdollisesta vaihdokista hyvän hinnan ikkunasta vilkaisemalla. Rinta-Joupista tässä tapauksessa kyse.

Onhan näitä, Bilia, Autokeskus, Veho jne. Kaikki pikkasen paremmat liikkeet edes yrittävät hoitaa homman kunnolla. ALD on myös hyvä paikka ostaa autoja.
 
Jostain tuntemattomasta syystä Kamuxille vain tuntuu päätyvän sellaista huonolla pidolla ollutta katiskaa.

Ehkä lupaavat kohtuu hyvän vaihtohyvityksen kunnosta riippumatta, kun tietävät että se menee kuitenkin ilman isompaa ehostusta kaupaksi melkein markkinahintaan ja 95% ostajista ei edes tajua valittaa viosta.

Itseäni ei vain innosta maksaa markkinahintaa autosta, jonka saa viedä ensimmäisenä maalarille, myllyttää kauttaaltaan ja puunata & käsitellä sisustan kuntoon, uusia tai maalauttaa kanttariin ajetut vanteet + uusia renkaat samalla ja vaihtaa läjän niveliä, antureita, polttimoita yms.

Mielummin sitä hakee samalla rahalla siistimmän yksilön jostain oikeasta liikkeestä.
Homma olisi ihan ok, jos Kamuxi tinkisi hinnoista vikojen perusteella, mutta kun ei tulla vastaan, niin minä en ainakaan osta.
 
Tietoa on sen verran, että kävin aikoinaan Kamuxilla katsomassa noin 7-8 netissä lupaavan oloista autoa ja kaikki ne olivat enemmän tai vähemmän nuhjuisia ja epämääräisiä pommeja, vaikka hinnan ( kaikki noin 20 k€ kieppeillä ) perusteella niiden olisi voinut olettaa olevan ihan ikää ja kilometrejä vastaavassa kunnossa.

Ehkä olen vain liian tarkka, kun ne näyttävät hyvin kelpaavan tavalliselle sukankuluttajalle.



Hyvä tietää, kuka ne pommit ostaa Kamuxin, Sakan ja muiden jobbareiden pihasta.

Vai oletko Kamuxin innokas automyyjä, kun sitä puollustat?

No itsellä ei ainakaan ole pahaa sanottavaa Kamuxista. Maaliskuun lopussa ostettiin sieltä 29tkm ajettu ruotsintuonti Giulia.

Tiedän tarinoita ja myös asioita joista Kamux on ollut tapetilla. Kuten sanoin ei ko. Kamuxin kanssa tarvinnut taistella mistään vaan olivat todella palvelualttiita ja avoimia pyynnöille kauppoja tehdessä.
Tarjosivat myös eniten vaihdossa menneestä Fabia Monte Carlosta.
Aion käyttää ko. Kamuxia toistekin asioimiseen.

Autoon tehtiin sopimuksella 30tkm huolto(Kamuxin laskuun), pyöränkulmat tarkistettiin pyynnöstä(Kamuxin laskuun) ja myöhemmin toimitettiin vielä kitkarenkaat sovitusti kun ne kuului kauppaan.
Myöhemmin autoon myös teetettiin ohjelmistopäivitykset Espoon Aritalla ja se meni Alfan laskuun(Itselle ei tullut lisäkuluja vaikka sijaisauto kuului mukaan).

Huhtikuusta tullut 14tkm mittariin eikä mitään ongelmia tai vikoja.

Mustamaalata voi mutta faktat on oltava kunnossa :vihellys:
 
Itse kävin Kamuxilla ajamassa uutta Optimaa niin pääsin sillä 50 metriä niin vaihteisto hirtti kiinni ja nykien pääsin tekemään uukkarin ja ajamaan takaisin liikkeen pihaan. Jo tyhjäkäynnillä auto kuulosti todella oudolta eikä sitä ollut kukaan varmasti mitenkään katsonut ennen myyntiin laittoa. Ruotsin tuonti ja alle 2 vuotta vanha ja noin 50tkm mittarissa.
 
@Jims Luukkonen vaikuttaa Kamuxin myyjältä. Voihan siellä niidenkin valikoimissa raatojen joukossa muutama hyvä yksilö olla, mutta hirveän työlästä on sieltä etsiä. Mielummin ostaa muualta.

Minä Kamuxin myyjä:rofl:

Kyllä mä myyntityössä olen, mutta en ihan autotellisuudessa:tup:
 
Jobbariliikkeistä en ostaisi enää ikinä yhtä ainutta autoa. En edes sitä kuuluisaa tonnin pommia. Suurempia kusettajia ei ole millään alalla töissä.

Tähän olen itsekkin päätynyt, joko ostan kunnon merkkiliikkeestä tai sitten yksityiseltä halvemmalla.
Jobbarit, kuten Saka, Kamux, Delta ja muut häkkiturkit eivät saa minua asiakkaakseen.

Onhan näitä, Bilia, Autokeskus, Veho jne. Kaikki pikkasen paremmat liikkeet edes yrittävät hoitaa homman kunnolla. ALD on myös hyvä paikka ostaa autoja.

ALD:illa on ainakin pääosin ihan ok kuntoista kalustoa, kun on palautunutta leasing autoa, jonka huoltamisesta ja korjaamisesta ei ole käyttäjän tarvinnut maksaa, niin on raskittu käydä korjaamollakin.
Tietty samasta syystä osa käyttäjistä ei ole välittänyt yhtään auton pidosta, kun ei ole penniäkään omaa rahaa kiinni autossa.

Mustamaalata voi mutta faktat on oltava kunnossa :vihellys:

Kuten kerroin, en ole tehnyt Kamuxin kanssa kauppaa, niin ei ole kokemusta miten he hoitavat takuu yms. asiat, hyvä tietää että ainakin sinun tapauksessasi ovat hoitaneet asiat mallikkaasti.

Lähinnä vain autoa ostaessani petyin useamman kerran netissä ihan hyvältä vaikuttaneeseen autoon, kun menin sitä katsomaan paikan päälle, joten olen sen jälkeen automaattisesti ohittanut Kamuxin myymät yksilöt nettiautossa.
 
Mä en Kamuxia ja muita näitä isompia ketjuja laske "jobbareiksi" vaan just nämä "Kaken Koiratarvike ja Käytetyt Autot" liikkeet. Kamuxista olen yhden auton ostanut ja ihan asiallisesti hoitivat rekkulat (joita riitti yllättävän paljon), joten sieltä voisin ehkä ostaa uudemmankin kerran jos olisi onnekas olo. Kamuxin ja monen muun ketjuliikkeen lisätakuissa kun yleensä on jonkinlainen omavastuu per vika ja sitten kun autosta löytyy tai siihen ilmaantuu huonolla säkällä 4-5 vikaa siinä vuoden aikana niin ei se naurata sen enempää Kamuxia kuin asiakastakaan.
 
@Jims ALD:llä on myös hyvä 12kk takuu. Jos tulee pajalle asiaa, niin hoitavat myös sijaisauton. 2 kertaa käytin omaa ALD:ltä ostettus autoa pajalla, ja molemmilla kerroilla homma pelasi. Ei napistu korjauskuluista vaan pahoiteltiin vikoja.
 
Mites tuota toimiiko Kamux autoteollisuudessa? Hope not.

Taidat olla sellainen tyhmä ihminen jos et ymmärtänyt asiayhteyttä?

Se nyt vaan on fakta että jos myydään paljon autoja ja vaihtuvuus on suurta niin siellä on niitä mätiä omenoita joukossa.

Jos liikkeeseen tuodaan katsastettu 150tkm ajettu auto niin saa olla aika puupää jos luulee sen olevan ongelmaton tapaus ja sattuu vielä uskomaan että joku liike syynää sen hirveän tarkasti läpi.

Ostajalla on sellainen mahdollisuus kuin tarkistaa tuote ja jos epäilyttää niin jättää ostamatta. Mä olen ostanut kymmeniä autoja eri liikkeistä ja koskaan en ole sellaista mätää omenaa ostanut, koska tarkistan mitä olen ostamassa, niin se käytetyn tavaran ostaminen toimii.
 
Jostain tuntemattomasta syystä Kamuxille vain tuntuu päätyvän sellaista huonolla pidolla ollutta katiskaa.
Vähän samat fiilikset jäi viime syksynä kun autoa katselin. Vähänkin ajettuja pelejä pari tuli käytyä katsomassa ja varsin kulahtaneessa kunnossa olivat. Toki siellä oli hallissa siistejäkin kamppeita, mutta enpä tuon perusteella uskaltaisi Kamuxilta ostaa kotiin toimituksena mitä paljon mainostavat.
 
Kamuxilta yhden viiden tonnin ritsan ostanut, eikä sinänsä valittamista. Tulivat alkuperäisestä hinnasta 1200e vastaan ja korjasivat etukaaresta löytämäni pintaruosteen alun ennen luovutusta. Tietysti olisi vituttanut ankarasti jos olisi jäänyt ruostekohta huomaamatta ja olisin pahemmin tinkaamatta maksanut sen yli 6000e.

Keväällä taasen kävin 30kE tuontimerssua koeajamassa ja laite paljastui elinkelvottomaksi tupakoiduksi ja VIN-numeron perusteella pienempikoneiseksi mitä olivat ilmoittaneet. Nämä pikkuasiat eivät myyjän kaupantekohaluja mitenkään hillinneet, vaikka tein hyvin selväksi ettei kyseinen yksilö ole mun seuraava auto :D

Viimekertaisen perusteella en ehkä uskaltaisi mitään kymppitonnien vehkeitä sieltä ostaa, mutta tapauskohtaisesti voisin halvemmista laitteista käydä kyselemässä.
 
Täytyisi käydä Kamuxillakin pyörähtämässä ja katsomassa valikoimaa. Itse oon vain kierrellyt uusia autoja. Uudessa Nissan Leafissa oli käsijarru jostain syystä päällä. Eikä sillä sitten tietenkään tohtinut ajaa, kun varotusvalot palaa ja mitään ei pystynyt tekemään. Eli sattuu niitä vikoja näköjään ihan uusiinkin tai ainakin melkein uusiin autoihin. Ei vaan herättänyt oikein luottamusta, kun "auto oli ihan paska". :)

Ainoastaan kerran kauan sitten koeajetussa autossa jarrut laahasi niin paljon, että koeajon jälkeen savu nousi jarruista. Eli paska oli sekin.

Autokaupat/pyöräkaupat on vähän sellainen juttu, että pitäisi pitää pää kylmänä ja tutkia viat kunnolla jos niitä sattuu olemaan. Ei ole kovin fiksua tehdä kauppoja liian nopeasti. Voi tulla sellainen kiertopalkinto, että vikoja löytyy vaikka kuinka paljon.
 
Pitäisi uusi auto vaihtaa. Mikähän olisi ~30k työmatka/kauppakassi.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia niin saa ehdottaa.

Fillari olisi hyvä mahtua kyytiin jollain tavalla.

E:
Ajelen sellaset 15tkm vuodessa. Auton mallilla ei niin väliä onko farkku vai sedan. Hybrid kiinnostaa koska kaupunki ajoa jonkin verran.
 
Viimeksi muokattu:
Farkku, sedan, hb? Diesel vai bensa? Jos uuden haluaa, niin Focus on paras ajettava tuon hintaluokan autoista
 
Pitäisi uusi auto vaihtaa. Mikähän olisi ~30k työmatka/kauppakassi.
Jos jollain on hyviä ehdotuksia niin saa ehdottaa.

Fillari olisi hyvä mahtua kyytiin jollain tavalla.

E:
Ajelen sellaset 15tkm vuodessa. Auton mallilla ei niin väliä onko farkku vai sedan. Hybrid kiinnostaa koska kaupunki ajoa jonkin verran.
Corolla farkku tuli kanssa aivan ekana mieleen. Koska hybridit taitaa olla aika vähissä. Sedan kori toinen vaihtoehto. Focusta ei taida saada hybridinä.
 
Sinuna kävisin uuden Corollan kokeilemassa, farkkuna toki koska se hatchback on jotenkin tunaroitu sisätilojen riittävyyden osalta. :)

E: fillarin osalta en tiiä... silloin kyllä esim. toi i30 olis ehkä parempi, tuntuu fillari menevän liftback-konttiin helpommin sisään. Riippuu tsygän koosta vähän.

Esim. omaan V60 2019 ei meinannut mahtua normi 28” fillari, Passattiin meni just ja just. Kokonaisena siis. Eturenkaan kun saa pois niin meni jopa edelliseen V40:een rajummin tappelematta :)
Niin ton fillarijutun takia Fastbackin nostin esiin. Moneen farkkuun mahtuu kyllä kivasti, mutta luukusta riippuen kuinka pysty jne. sisään nostaminen on vähän tympeää. Tuommoseen luiskaperään sen voi ikään kuin laskea sisään.

Octavia LB on tietenkin toinen, mutta täällähän ei ääneen kannata VAGia ehdottaa. Ehkäpä käytetty Mondeo tai Insignia GS.
 
Kiitos kaikille vastauksista. Täytynee käydä koeajoilla ja vähän tutkailla tarkemmin noita vaihtoehtoja.
 
Esim. omaan V60 2019 ei meinannut mahtua normi 28” fillari, Passattiin meni just ja just. Kokonaisena siis. Eturenkaan kun saa pois niin meni jopa edelliseen V40:een rajummin tappelematta :)
Vähän offtopic, mutta täytyy sanoa kuinka yllättynyt olin kun oma 28" meni 06 A3 Sportbackiin penkkien kaadon jälkeen heittämällä. Ei ne litrat vaan se tilan muoto.
 
Yhdessä edellä mainituista "isoista jobbareista" tullut käytyä koeajo mielessä parin kk sisään.
Ekan auton kohdalla tuulilasi oli halki ja toiset vanteet puuttui. Muutoin asiallinen peli päällisin puolin. Myyjä ehdotteli talvi- ja kesärenkaiden vaihtoa samoille vanteille kausivaihdon yhteydessä tai ajamaan kitkoilla läpi kesän kun päivittelin puuttuvia vanteita.
Toisen yksilön kohdalla auto oli sitten aivan eri kaupungissa mitä ilmoituksessa luki. Myyjä ehdotti että katsokaa vastaavaa ja netistä katsomani yksilö toimitetaan kyllä jos tehdään kaupat.
 
Itse en ole havainnut jossain kaupoissa olevan keskimääräistä rikkinäisempää kalustoa kun toisissa. Itse katson enemmän sitä autoa yksilönä, kuin minkä logon alle se on raahattu. Varmasti joka liikkeessä löytyy niitä raatoja ja parempikin. Autojen kunnon määrittää aika paljon se edellinen omistaja eikö liike mihin on sen kipannut.
Jos ei ole havainnut, niin ei varmaankaan ole tarkastellut. Onhan se nyt erikseen todistelemattakin selvää, että kusijobbarilla on keskimäärin heikompaa tarjontaa kuin itseään kunnioittavan merkkiliikkeen vaihtoautohallissa.
 
Jos ei ole havainnut, niin ei varmaankaan ole tarkastellut. Onhan se nyt erikseen todistelemattakin selvää, että kusijobbarilla on keskimäärin heikompaa tarjontaa kuin itseään kunnioittavan merkkiliikkeen vaihtoautohallissa.

Näinhän se menee, lasipalatsit myy epäilyttävämmät tapaukset jobbareille. Jopa jobbareilla on sitten autoja huutokaupassa, niin ei ainakaan tarvi lähteä miettimään edes takavalotakuuta.

Itseasisassa tuossa pari vuotta sitten kävin merkkiliikkeessä kokeilemassa yhtä halpista ihan ostoaikeissa kakkosautoksi.
Noh jotain puutteita huomasin itsekin, sitten auto tutun korjaamon nosturille ja pari jamppaa kattomaan mitä on luvassa. Sillä reseptillä takaisin, ja myyjälle sanoin että näin tein, ja seuraavat viat havaittu. Se oli vaan että hyvä tietää, ja auto lähtee huutokauppaan, eikä sitä liikkeestä myydä suoraan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 747
Viestejä
4 752 605
Jäsenet
77 360
Uusin jäsen
gideon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom