Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä itse autoja katselin niin esimerkiksi Kia Carensissa riippui varustetasosta oliko takapenkillle suuttimia vai ei.Tässä olisi vähän erilaisempi kysymys autonhankintaan liittyen. Hellekeleillä (viime kesä...) takapenkiltä valitettiin, että on liian kuuma vaikka autossa on ilmastointi(automaatti). Ilmeisesti puhalluksen voimakkuus ei riitä taakse asti. Jos puhalluksen laittaa käsisäädöllä suurelle taikka lämpötilan kylmälle, niin etupenkillä jäätyy. Tämän vuoksi seuraavassa autossa olisi hyvä olla omat suuttimet takamatkustajille.
Näitä olen koettanut bongailla huonolla tuloksella. Olen katsellut keskikokoluokan autoja (focus/golf/auris yms.), niissä ei vaan tunnu tulevan vastaan sellaista, jossa olisi nämä takasuuttimet. No joo, Golfissa kyllä olisi, mutta olen omistanut yhden VAG-auton ja sen ongelmien vuoksi ei tekisi mieli toista saman konsernin tuotetta laittaa. Toisaalta isommista autoista (esim. Mondeo) nämä löytyy, kuten myös premium malleista (esim. Volvo V60/V70). Mutta löytyykö jonkun merkin keskikokoisista näitä?
Esim. C-mersusta löytyy takaa ainakin keskeltä. A:sta en mene vannomaan.Tässä olisi vähän erilaisempi kysymys autonhankintaan liittyen. Hellekeleillä (viime kesä...) takapenkiltä valitettiin, että on liian kuuma vaikka autossa on ilmastointi(automaatti). Ilmeisesti puhalluksen voimakkuus ei riitä taakse asti. Jos puhalluksen laittaa käsisäädöllä suurelle taikka lämpötilan kylmälle, niin etupenkillä jäätyy. Tämän vuoksi seuraavassa autossa olisi hyvä olla omat suuttimet takamatkustajille.
Näitä olen koettanut bongailla huonolla tuloksella. Olen katsellut keskikokoluokan autoja (focus/golf/auris yms.), niissä ei vaan tunnu tulevan vastaan sellaista, jossa olisi nämä takasuuttimet. No joo, Golfissa kyllä olisi, mutta olen omistanut yhden VAG-auton ja sen ongelmien vuoksi ei tekisi mieli toista saman konsernin tuotetta laittaa. Toisaalta isommista autoista (esim. Mondeo) nämä löytyy, kuten myös premium malleista (esim. Volvo V60/V70). Mutta löytyykö jonkun merkin keskikokoisista näitä?
Tässä olisi vähän erilaisempi kysymys autonhankintaan liittyen. Hellekeleillä (viime kesä...) takapenkiltä valitettiin, että on liian kuuma vaikka autossa on ilmastointi(automaatti). Ilmeisesti puhalluksen voimakkuus ei riitä taakse asti. Jos puhalluksen laittaa käsisäädöllä suurelle taikka lämpötilan kylmälle, niin etupenkillä jäätyy. Tämän vuoksi seuraavassa autossa olisi hyvä olla omat suuttimet takamatkustajille.
Kiitos vinkistä täytyypä tutkia tätä!Mitä itse autoja katselin niin esimerkiksi Kia Carensissa riippui varustetasosta oliko takapenkillle suuttimia vai ei.
Mersu menee vahvasti premiumin puolelle. Varmasti hyvä auto, mutta itse näen sen siten että x-määrällä rahaa saa tuoreemman/vähemmän ajetun, kun pitäytyy premiumien ulkopuolellaEsim. C-mersusta löytyy takaa ainakin keskeltä. A:sta en mene vannomaan.
Tämä on tehty nykyiseen autoon heti hankinnan jälkeen. Luultavasti auttaa jonkin verran, mutta viime kesänä ei riittänyt lasten mielestä...Lasien tummennukset taakse niin helpottaa, autosta riippuen 250€ paikkeilla hintaa
Jos takapenkin kuumuus on auton ainoa puute, niin ongelmaan on halpa ja nopea ratkaisu:Tässä olisi vähän erilaisempi kysymys autonhankintaan liittyen. Hellekeleillä (viime kesä...) takapenkiltä valitettiin, että on liian kuuma vaikka autossa on ilmastointi(automaatti). Ilmeisesti puhalluksen voimakkuus ei riitä taakse asti. Jos puhalluksen laittaa käsisäädöllä suurelle taikka lämpötilan kylmälle, niin etupenkillä jäätyy. Tämän vuoksi seuraavassa autossa olisi hyvä olla omat suuttimet takamatkustajille.
Tämä suutinasia ei ole ainoa puute nykyisessä kärryssä, mutta se tuntuu hankalimmalta ratkaista, jos pitäydytään keskikokoisissa autoissa. Tuo sinun ohje toiminee, mutta siinä vähän niin kuin häviää se automaatti-ilmastoinnin idea...Jos takapenkin kuumuus on auton ainoa puute, niin ongelmaan on halpa ja nopea ratkaisu:
1. Valitse puhallus keskivartalolle (tai jalat ja keskiv.).
2. Suuntaa kojelaudan kaikki keskisuulakkeet puhaltamaan (ilman puhalluksen rajoitusta) tarkasti etuistuinten välistä kohti takapenkkiä.
3. Suuntaa myös reunasuulakkeet puhaltamaan oven ja etupenkin raosta takapenkille (jos viilentää liikaa sinua, niin rajoita puhallusta näistä reunasuulakkeista).
4. Sitten vain säädät AC:n asteet riittävän alas.
Takaan että huolletulla ilmastoinnilla takapenkillä on tämän jälkeen vilakkaa, ja kuski on kuitenkin suojassa viimalta.
Tämä suutinasia ei ole ainoa puute nykyisessä kärryssä, mutta se tuntuu hankalimmalta ratkaista, jos pitäydytään keskikokoisissa autoissa. Tuo sinun ohje toiminee, mutta siinä vähän niin kuin häviää se automaatti-ilmastoinnin idea...
Mutta niitä vinkkejä saa edelleen heittää autoista, joissa olisi suuttimet takana
Emännälle kahtelussa nissan qashqai 1.3 140 mt6 2019. Ajelua tulloo reipas 30tkm vuoteen. Laskin että bensa muutaman kympin kalliimpi kuussa kun tiisseli kustannuksiltaa. Ilman huoltoja tosin. Hankinta hinnoissa kuitenkin eroa useampi tonni kun velkarahalla ostamassa.
Tämä suutinasia ei ole ainoa puute nykyisessä kärryssä, mutta se tuntuu hankalimmalta ratkaista, jos pitäydytään keskikokoisissa autoissa. Tuo sinun ohje toiminee, mutta siinä vähän niin kuin häviää se automaatti-ilmastoinnin idea...
Mutta niitä vinkkejä saa edelleen heittää autoista, joissa olisi suuttimet takana
No jos dieselin ja bensan hintaero on perus 2wd mallissa 2000€, ja käyttövero bensassa 400€ vähemmän vuodessa, saadaan tästä 3200€ ero kolmeen vuoteen eli 1066€/vuosi.
Jos bensaa palaa 7l/100 (1,45€/l) ja dieseliä 6l/100 (1,30€/l), saadaan hintaeroksi 2,35€/100km dieselin eduksi joka tarkoittaa että vasta yli 45tkm vuotuisella ajolla diesel tulisi halvemmaksi jos ei huoltoja ja jälleenmyyntiarvoa huomioida.
Kuten tuossa oli jo laskettu, niin ero on tosi paljon isompi oikeasti. Kannattaa siis valita diesel. Ja kukaan ei halua ostaa paljon ajettua bensaa, niin senkin puolesta kannattaa valita diesel. Diesel on vähän kalliimpi ostaa, mutta hintaeron sitten vastaavasti huomaa myös myydessä joskus pois.Emännälle kahtelussa nissan qashqai 1.3 140 mt6 2019. Ajelua tulloo reipas 30tkm vuoteen. Laskin että bensa muutaman kympin kalliimpi kuussa kun tiisseli kustannuksiltaa. Ilman huoltoja tosin. Hankinta hinnoissa kuitenkin eroa useampi tonni kun velkarahalla ostamassa.
Ihan mielenkiinnosta miksi se diesel on paljon ajettuna niin paljon parempi kuin bensa? Itse kun mieluusti taas maksan vaikka extraa ettei vaan tartte dieselillä ajella, vaikka se kuinka olisikin halvempaa.Ja kukaan ei halua ostaa paljon ajettua bensaa, niin senkin puolesta kannattaa valita diesel.
Kyllä se vanha klisee edelleenkin mielestäni pitää paikkansa, eli "dieselit kestää pidempään" (olkoonkin DPF:t ja korkeapainepumput nykyvehkeissä). Toki Nettiautossa on noita 300-400+tkm ajettuja dieseleitä 99,99% enemmän kuin bensavehkeitä osittain koska niitä ostaa ne paljon ajavat jolloin se ero polttoainekustannuksissa on se tärkein valintakriteeri.Ihan mielenkiinnosta miksi se diesel on paljon ajettuna niin paljon parempi kuin bensa? Itse kun mieluusti taas maksan vaikka extraa ettei vaan tartte dieselillä ajella, vaikka se kuinka olisikin halvempaa.
Ei ole neuvotteluvaraa, verotusarvo menee suoraan hinnaston mukaan. Ainoa tapa saada alennusta on ostaa silloin, kun on jokin kampanja, jonka ansiosta kaikki saavat alennusta. Ilmaisia kaupanpäällisiä ei verottaja salli, ellei ole kyse jostain hyvin pienestä summasta. Itse sain leasingautoon suojapinnoituksen ja tavaratilaan kaukalon, kun auto tuli niin paljon luvattua myöhemmin.
No tuossa tapauksessa toki ei ole vaihtoehtoja, jos bensa on ainut vaihtoehto.Ihan mielenkiinnosta miksi se diesel on paljon ajettuna niin paljon parempi kuin bensa? Itse kun mieluusti taas maksan vaikka extraa ettei vaan tartte dieselillä ajella, vaikka se kuinka olisikin halvempaa.
Tuolle matkalle diesel olisi minusta parempi.Ajelua tullee reipas 30tkm vuoteen.
Dieselit on siitä vanhanaikaisia, että sähköä niihin ei ole oikein laitettu. Ei kai ole järkevää. Lisäksi dieselvero söisi kannattavuuden.
TottaVolvo V60 D6 AWD Summum plug in hybrid aut ** Nahkapenkit / Navi / Muisti / Koukku ** Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toki se kannattavuus menee tuohon melkein 600 euron vuosiveroon, mutta ei ne ulkomailla katsele suomen verotuksia kun autoja suunnittelee...![]()
Jenkeissä valmistettava S60 oli ensimmäinen Volvon malli johon ei saanut. Eikös se Volvo ilmoittanut luopuvansa kokonaan dieseleisstä about 2023, eli ei sinänsä ihme kun uutta moottorisukupolvea ei enää kehitetä (samalla veikkaan että Volvo tippuu kisasta Mersun, Bemarin ja Audin kanssa paljon ajavien keskuudessa...).TottaVolvo vaan taisi luopua tuosta diesel hybridistä ja alkoi tekemään tilalle T8 bensaa. Myös XC40 T5 ladattava tulee joskus, mutta sille ei ollut vielä hintaa. Dieselit on sitten aivan tavallisia uusissa Volvoissa.
Ja jos haluaa juuri uuden S60 mallin, niin sitä ei saa dieselinä, koska auto tehdään jossain eri tehtaalla ilmeisesti.
15 vuotta vanhassa tonnin autossa joutuu vaihtamaan "kulutusosia", eikäViime syksynä hätäpäissään ostettu (muutto maalle ja välitön tarve kakkosautolle töiden takia) Citroën C3 -03 alkaa olla vähän nähty (tähän mennessä vaihdettu lambdat, katti sekä x määrä muita pikkuvikoja). Kivahan se on auton kanssa harrastaa ja näin, mutta ajattelin nyt että kun auto syksyllä menee vielä tuurilla leimaan niin voisi katsella jotain järkevämpää kakkosautoa. Tonninhan tuo vaan maksoi, mutta yli tonni on kyllä menny jo huoltoihinkin.
Tuosta romusta saattaisi saada sen tonnin hyvitystä vaihdossa, joten mitäs merkkiä ja mallia kannattaisi katsella siellä 4000-5000 euron kieppeillä? Ei tarvitse mitään mukavuuksia ja mahdollisimman pieni, vähäkulutuksinen auto. Ei käytetä tosiaan kuin vaan työssäkäymiseen jos ei satu työajat sopimaan niin että vaimon kanssa päästään samalla kyydillä. Melkein eniten arvostaisi käyttövarmuutta ja halpoja osia - ja mitä enemmän pystyy itse huoltamaan niin sen parempi.
Sanotaanko näin, että ranskattaret alkaa olla nähty...![]()
Tuli mieleen että Volvohan voisi sitten ostaa dieselmoottorin joltain toiselta merkiltä, mutta ilmeisesti sekään vaihtoehto ei ole Volvon suunnitelmissa. Nuo nykyiset moottorithan on Volvon itse suunnittelemia.Jenkeissä valmistettava S60 oli ensimmäinen Volvon malli johon ei saanut. Eikös se Volvo ilmoittanut luopuvansa kokonaan dieseleisstä about 2023, eli ei sinänsä ihme kun uutta moottorisukupolvea ei enää kehitetä (samalla veikkaan että Volvo tippuu kisasta Mersun, Bemarin ja Audin kanssa paljon ajavien keskuudessa...).
Mulla oli Citroen Xantia joka maksoi 425€ ja myin sen pois 700 eurolla. Oli ihan toimiva ja hyvä auto.Viime syksynä hätäpäissään ostettu (muutto maalle ja välitön tarve kakkosautolle töiden takia) Citroën C3 -03 alkaa olla vähän nähty (tähän mennessä vaihdettu lambdat, katti sekä x määrä muita pikkuvikoja). Kivahan se on auton kanssa harrastaa ja näin, mutta ajattelin nyt että kun auto syksyllä menee vielä tuurilla leimaan niin voisi katsella jotain järkevämpää kakkosautoa. Tonninhan tuo vaan maksoi, mutta yli tonni on kyllä menny jo huoltoihinkin.
Tuosta romusta saattaisi saada sen tonnin hyvitystä vaihdossa, joten mitäs merkkiä ja mallia kannattaisi katsella siellä 4000-5000 euron kieppeillä? Ei tarvitse mitään mukavuuksia ja mahdollisimman pieni, vähäkulutuksinen auto. Ei käytetä tosiaan kuin vaan työssäkäymiseen jos ei satu työajat sopimaan niin että vaimon kanssa päästään samalla kyydillä. Melkein eniten arvostaisi käyttövarmuutta ja halpoja osia - ja mitä enemmän pystyy itse huoltamaan niin sen parempi.
Sanotaanko näin, että ranskattaret alkaa olla nähty...![]()
Mulla oli Citroen Xantia joka maksoi 425€ ja myin sen pois 700 eurolla. Oli ihan toimiva ja hyvä auto.
2013 Ostin Peugeot 406:n 950€ ja se on vieläkin käytössä. 77tkm on tullut sillä itse ajettua. Bensa Opel Vectra 2001 ostin keväällä katsastettuna 300€. Siinä on vähän pintaruostetta jossain ja eniten taitaa olla farkun takakontissa.
No kumminkin kun oot autosi juuri saanut korjattua kuntoon, niin aja nyt ainakin tämä katsastus loppuun. Sitten käy katsastamassa, niin saa 2kk lisää ajoaikaa jatkoksi. Sulla on niin halpa auto ja hyväkuntoinen, että ei sitä kannata mihinkään 4000-5000€ pommiin vaihtaa.
Jos siis saat katsastettua, niin se katsastusaika kannattaa toki hyödyntää, kun autoa on noin paljon huollettu. C3 ei ole kyllä tuttu, mutta ainakin 406 on ollut toimintavarma, vaikka on 525tkm ajettu. Ei ole tarvinnut mitään lambdoja tai kattia vaihdella. Jotain normaaleja kuluvia osia vain. Laturi oli jo ennestään ehditty vaihtamaan.
Väärin meni leasing yhtiöllä. Auton hinta maahantuojan hinnastosta. Lisävarusteet ehkä tarjouksesta, paitsi jos " Jos työnantajan lisävarusteista saama alennus ylittää tavanomaisen käteis- tms. alennuksen, lisävarusteiden arvona käytetään niiden yleistä suositushintaa. "Leasingyhtiön mukaan muuten verotusarvo menee ihan sen autoliikkeeltä saadun tarjouksen mukaan eli sieltä katsotaan auton ja lisävarusteiden hinta. Toki se on toinen asia miten paljon liikkeeltä saa alennuksia.
MB E300de nyt esimerkiksi. Saman koneen taitaa saada myös C:hen, mutta ei ehkä Suomessa. Lisäksi jo aiemmin oli E 300 bluetec hybrid W212-sarjassa.Dieselit on siitä vanhanaikaisia, että sähköä niihin ei ole oikein laitettu. Ei kai ole järkevää. Lisäksi dieselvero söisi kannattavuuden.
On sille hinta Volvon sivuilla. N. 47 tonnia hinnat alkaen. Valitettavasti etuveto.Myös XC40 T5 ladattava tulee joskus, mutta sille ei ollut vielä hintaa.
Väärin meni leasing yhtiöllä. Auton hinta maahantuojan hinnastosta. Lisävarusteet ehkä tarjouksesta, paitsi jos " Jos työnantajan lisävarusteista saama alennus ylittää tavanomaisen käteis- tms. alennuksen, lisävarusteiden arvona käytetään niiden yleistä suositushintaa. "
Näinhän se menee. Itsellä myöskin yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi farkku RS (eniten kiinnostaisi facelift) tai sitten L&K Octavia/Superb. Pitäisi vaan käydä katsomassa miltä nuo L&K:n penkit näyttää livenä, muutoinhan niissä(kin) on varustus kunnossa. Superb toki jo aika laiva kooltaan. Omaan autoon on asennettu irrotettava koukku jälkikäteen, mutta en osaa hinnasta sanoa. Eiköhän tuohon dieseliinkin saa softattua lisää tehoa tarvittaessa, konehan siinä taitaa olla perus 2.0 tdi eli RS:ssä sama kone kuin perus dieselissä.
Volkkareissa ainakin saa. En kyllä tosin muista koska suomi tuli valikoimaan kun vm 2015 ei ainakaan löydyOliko kokemusta tai tietoa saako autojen ajotietokoneiden/käyttöjärjestelmien kieliasetuksia muutettua? Jos vaikka toisi Ruotsista auton, mutta haluaisi suomeksi käyttää järjestelmää.
Oliko kokemusta tai tietoa saako autojen ajotietokoneiden/käyttöjärjestelmien kieliasetuksia muutettua? Jos vaikka toisi Ruotsista auton, mutta haluaisi suomeksi käyttää järjestelmää.
Yks volvo tullut vastaan, tai siis siirsin sen paikasta toiseen. Ilmoituskielet ruotsiksi, tuosta kysäisin niin perus OBD jutuilla (jos siis riittävät softat) kieli vaihtuu kyllä. Seuraavan kerran kun akun joutuu irroittamaan, niin svenska talande ilmestyy takaisin. Marmorilla sen käsittääkseni saa pysyvästi vaikka suomeksi. Näin siis Volvossa, joku V70 T5 4WD mikälie...
Mitäköhän ne mahtaa marmorilla veloittaa, jos edes suostuvat tuohon? Jotain katkeruutta voi omaa tuontia kohtaan olla?
Jos Volvosta kysymys, niin kaks sataa euroa. Jotain pystyy kuitenkin tekemään itsekin. En nyt kyllä aiheeseen perehtynyt kovin hyvin, mutta onhan siinä hintaa muutaman minuutin hommalle.
Ei Saabista (GM) käsilaatikko hajoa, ehkä jotain muuta.
Astra oli itsellä yhtenä vaihtoehtona mutta aika paljon löytyi kirjoituksia 1.4T koneen ongelmista että tiputin sen pois listalta.Turbo astra tällä hetkellä itsellä se paperilla kivoin vehje ja löytyy alle 10k, mietteitä?
Jos m32 laatikolla niin saattapi hyvinkin hajota. Itse en koskisi kyseisellä laatikolla varustettuihin autoihin. Mielummin vaikka automaattina.
Astra oli itsellä yhtenä vaihtoehtona mutta aika paljon löytyi kirjoituksia 1.4T koneen ongelmista että tiputin sen pois listalta.
Merkillä ei ole väliä kunhan se ei ole VAG tai ranskalainen.