- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 894
Toi akselivika on ollut 80-luvulta asti ja sekin olisi poissa jos siellä olis ne rasvanipat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaikissa joihin ei ole rasvanippoja jälkiasennettu taitaa tuo akselivika tulla. Mikähän oli hinta tuolle toimenpiteelle?
Kaikissa joihin ei ole rasvanippoja jälkiasennettu taitaa tuo akselivika tulla. Mikähän oli hinta tuolle toimenpiteelle?
Mitäs mieltä autoraati on tästä Köyhien Ihmisten Autosta: https://www.nettiauto.com/kia/proceed/10084069 ?
Pikkusiskolla on 2011 Ceed 1.6CRDi. Eipä siinä mitään järkyttäviä vaivoja ole ollut.. Jonkin verran auto on käynyt takuuhuolloissa mutta takuun ulkopuolisia vaivoja on ollut katkennut etujousi ja takajousi(Kuormaamaton auto 99% ajoista, syy: tuntematon).
Toki tuo on ProCeed josta itsellä ei kokemusta. Perusrakenne noissa taisi olla hyvinkin sama.
Onkohan nuo Hyundait minkälaisia vehkeitä? i30 1.6 CRDi eritoten? Vm. 2012 eli GD. 94kw koneella ja 6 vaihteisella manuaalilla olisi paikallisella autoliikkeellä tarjota. 160tkm ajettu
Onkohan nuo Hyundait minkälaisia vehkeitä? i30 1.6 CRDi eritoten? Vm. 2012 eli GD. 94kw koneella ja 6 vaihteisella manuaalilla olisi paikallisella autoliikkeellä tarjota. 160tkm ajettu
Nykypirssiin verrattuna tuo tuskin on äänekkäämpi, mutta mistäpä sitä tietää. En kyllä usko että se muodostuisi ongelmaksi, kun pääasiassa on taajama-ajoa eikä juuri koskaan tarvi moottoritiellä ajella. Täytyy käydä kokeilemassa tuota, niin tietää miellyttääkö itseäTaloudessa oli juuri tuommoinen, vuosimallia 2011 kolmisen vuotta ja 50tkm sillä ajeltiin. Ei ollu mitään vikoja meidän yksilössä tuona aikana. Halpuus toki tuommoisessa henkii sisätilojen ja ajomelun kautta, mutta jos tämän hyväksyy niin aivan mainio auto on tuommoinen.
Itsellä i30 CW 2009 1.6 CRDI 84kw. Oon ollut tyytyväinen autoon. Mitään muuta isompaa ei ole mennyt kuin turbo n.285tkm kohdalla. Sekin tosi oireili vuoden ja olis pitänyt vaihtaa aiemmin mutta kun eivät katsoneet huollossa tarpeelliseksi vaihtaa niin jätti tielle. Kulutus pienemmillään matka-ajossa 4.3 ja sekalaisessa kaupunkiajossa 5.5.
Mitä se turbon vaihto maksoi? Tiedän yhden vastaavaan millä ajettu hieman yli 300tkm. Säännöllisesti huollettu ja kilsat matka-ajoa lähinnä.
Restauroidulla turbolla virossa laitettuna n.900€ kaikkineen. Työt+välijäähdytin+öljyt.
Sori nyt kun kyselen täällä joka viikko eri autoista, mutta autokuume on vakava ja valinnanvaikeus kasvaa mitä enemmän näitä katselee
Mazda 3? Onko yhtä paha ruostumaan kuin isoveljensä? 2007 vuosimallia, 2006 rekisteröity. Eli facelift? Kuvien perusteella ei näytä että ovista tai kaarista löytyisi ruostekukkaa
Osta autoissa se mihin on varaa ja parhaassa kunnossa lähtökohdiltaan. Se minkä ostossa säästät voit löytää kalliisti myöhemmin remppoissa jos huono tuuri käy (etenkin jos joudut maksamaan muille korjaamisesta etkä itse osaa/voi tehdä) ja bonuksena saat ns paremman auton kunnoltaan ja myös siten usein jälleenmyynnissä.Taas on käyty autoja kattelemassa eikä tätä touhua oikein taida järjellä pystyä hoitamaan. Nyt vähän dilemmana ostaakko 300tkm ajettu auto "pikku" vioilla ~15k€ hintaan vai alle 200tkm ajettu erinomaisessa kunnossa oleva ~25k€ hintaan. Sama auto, sama vuosimalli ja aika liki samat varusteet. Kymppitonnilla tekee kuitenkin remonttia aika runsaasti. Tai sitten hinnaltaan tuosta välistä oleva auto jonka kunto on hyvä mutta varusteita uupuu.
Tai sitten shoppailet puoli vuotta ja ostat sen 200tkm ajetun hintaan 20teur tai 150tkm ajetun 25teur. Näin itsekin aikoinaan tein; jos on aikaa, on ostajan markkinat.Taas on käyty autoja kattelemassa eikä tätä touhua oikein taida järjellä pystyä hoitamaan. Nyt vähän dilemmana ostaakko 300tkm ajettu auto "pikku" vioilla ~15k€ hintaan vai alle 200tkm ajettu erinomaisessa kunnossa oleva ~25k€ hintaan. Sama auto, sama vuosimalli ja aika liki samat varusteet. Kymppitonnilla tekee kuitenkin remonttia aika runsaasti. Tai sitten hinnaltaan tuosta välistä oleva auto jonka kunto on hyvä mutta varusteita uupuu.
Tuo on kyllä totta että remonttia todennäköisesti tulee enemmän ajettuun enemmän. Toisaalta kun omankin auton historiaa katsoo niin isompia ei kulutusosia on vaihdettu eniten juuri 200 - 300tkm välissä. Tuon jälkeen lähinnä kulutusosia, osa niistäkin tosin aavistuksen arvokkaita kuten turbo. Mutta edelleen kymppitonnilla tilaa merikontillisen osia jos vaan itse saa vaihdettua paikalleen.Osta autoissa se mihin on varaa ja parhaassa kunnossa lähtökohdiltaan. Se minkä ostossa säästät voit löytää kalliisti myöhemmin remppoissa jos huono tuuri käy (etenkin jos joudut maksamaan muille korjaamisesta etkä itse osaa/voi tehdä) ja bonuksena saat ns paremman auton kunnoltaan ja myös siten usein jälleenmyynnissä.
Tai sitten shoppailet puoli vuotta ja ostat sen 200tkm ajetun hintaan 20teur tai 150tkm ajetun 25teur. Näin itsekin aikoinaan tein; jos on aikaa, on ostajan markkinat.
Maksoin 100-80 tkm vähemmän ajetusta "suomiautosta" saman mitä muut liikkeet pyysivät 200-230tkm ajetuista saksantuonneista. Ihan vain koska seurasin "markkinoita" (nettiauton vahti ) ja toimin nopeasti kun sopiva yksilö tuli kohdalle. Ainoa varuste mistä piti tinkiä oli värinäyttö kojelaudassa (toisaalta osassa sakemanneja ei taas ollut sähköpenkkejä, jne).
Jos nykyisessä ei ole muuta vikaa kuin diesel ja kuitenkin tulee pidempääkin matkaa, niin kannattaako oikeasti vaihtaa yhtään mihinkään? Edellyttäen, että tyytyväinen olet. Tuohon vaihtosettiinkin kuluvat rahat maksavat moneen kertaan vuotuiset "ylimääräiset" dieselverot.
Noniin, eli työmatka tulee lyhenemään huomattavasti (75km/suunta -> 15km/suunta), joten B8 Diesel Audi saa lähteä piakkoin myyntiin.
Tilalle hakusessa joku bensalla käyvä hyvällä tekniikalla ja ajotuntumalla varustettu peruskärry. Tuntuu, että lähes jokaisessa automallissa on enemmän tai vähemmän syitä jättää se ostamatta, eli koitetaan löytää se vähiten huono. Pääasiallinen käyttö yhden miehen kuskaus työ-kauppa-kuntosali, mutta myös pitemmät mökkireissut yms. pitää onnistua kivutta, eli unohdetaan ne Aygot ja Up!:t
Vaadittavat specsit:
- Hintaluokka 3k€-6k€, vähän voi venyä
- Ilmastointi
- Bensa
- Hyvä/kohtuullinen ajettava, kuten b5 ja b8 Audit ovat olleet
- Jonkinlainen äänentoisto, ei luokkaa Toyota Yaris, jossa radiotoimittajan ässän suhahtelut porautuvat tärykalvoista läpi
Luonnollisesti sais olla myös halvat huollot, eli toisinsanottuna ei konetta särkeviä tyyppivikoja (audi tfsi yms.)
Harkinnassa ollut esim. "legendaarinen" 1.8T Audi tai vw
Moikka!
Max 8k auto kiikarissa (mahdollisimman kestävä ja mielellään vähä kuluttava), eli pikkuauto vähäisillä varusteilla aikalailla hakusessa (toki parasta mitä tuolla saa).
Esim. Tämmönen ao. osunut kiikariin, kuinka luotettavia Yaristen automaatit on?
Toyota Yaris *JUURI HUOLLETTU!* 1,33 VVT-i 74kW Linea Sol 5ov MultiMode Katsastettuna, Rahoituksella, Kotiin toimitettuna! Viistoperä 2009 - Vaihtoauto
Suunnilleen samoilla spekseillä ostin viime syksynä kakkosautoksi -06 Audi A3:n, 1.6l kasiventtiilikoneella. Hintaa noin 190tkm ajetulle 5-oviselle tuli Kamuxilla pienen tinkimisen jälkeen 5200€.
Ostopäätökseen vaikutti erityisesti ajettavuus muihin verrokkeihin nähden, sekä yksilöstä löytyvät vakkari ja automaatti-ilmastointi.
Laiskahan se on, mutta äänentoisto on huomattavasti parempi, kuin vaikkapa pihasta löytyvässä uudehkossa K-Astrassa. Keskikulutus sadalla on asettunut 7,4-7,6l väliin, eli erityisen pihistä tapauksesta ei ole kysymys.
Ostin itse Ford Mondeon vastaavalla budjetilla. Tarvitsimme paljon tilaa lastenvaunuille ja parille koiralle. Harkinnassa oli myös Mazda 6 ja Avensis, mutta Mondeo oli noista omasta mielestä paras. Ajettavuus on selvästi parempi kuin Avensiksessa ja Mazda 6 ei taas ollut niin mukava ajettava. Mondeo oli myös hiljaisin. Avensiksen ajettavuus on kuitenkin ihan riittävällä tasolla, varsinkin kun kilometrejä tulee vähän, mutta lopullisesti valinnan ratkaisi Avensiksen huono ruostesuojaus. Kannattaa oikeasti tarkistaa auton pohja ennen ostamista jos Avensikseen päädyt. Pienempikin auto olisi riittänyt ilman koiria. Jos et ole kovin pitkä niin esimerkiksi Focukseen mahtuu lastenistuin takapenkille. Uskoisin, että noin pienillä vuotuisilla kilometreillä saat enemmän vastinetta rahalle C-segmentin autolla, jos vain tilat riittää.
Käy alkossa, osta perjantaipullo ja aja lähimpään nyrkkipajaan missä on nostin ja siellä käytte sen läpi ”pikaisesti” koeajon aikana.Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta miten alustan voi tarkistaa liikkeessä? Tarkoitus mennä katsomaan vm 2012 avensista.
Puhelimesta videokamera kuvausvalo päälle ja tunkee auton alle. Ei toki vastaa täyttä kuntotarkistusta, mutta ilmiselvimmät pommit voi karsia.Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta miten alustan voi tarkistaa liikkeessä? Tarkoitus mennä katsomaan vm 2012 avensista.
Puhelimesta videokamera kuvausvalo päälle ja tunkee auton alle. Ei toki vastaa täyttä kuntotarkistusta, mutta ilmiselvimmät pommit voi karsia.
Onko täällä kokemuksia 2009-2010 E90 BMW 3-sarjasta. Itselle tullut joku mielenhäiriö, että voisi koittaa takavetoista pienempää sedania ja noi viimiset vuosimallit tosta vanhasta E90 kormallista näyttäis olevan omalle bodjetille sopivia, 13-15000€ ja tuurilla vois löytää hieman vähemmän ajetunkin. Voi ehdottaa jotain muitakin kuin BMW, sinänsä merkki ei niin kiinnosta enemmänkin takaveto / mahdollisesti neliveto. Oon tietoinen noista 320i jakoketjuongelmista mitkä taitaa koskea myös 320d - kannattaako nää unohtaa kokonaan? Onko nuo moottori oikeesti noin heikkoja mitä annetaan ymmärtää, kuitenkin varmaan euroopassa eniten myydyt moottorimalli. 325i katsellut myös, mutta vaihtoehdot vähenee ja hintakin taitaa nousta selkeesti. Sinänsä bensa / diesel ei väliä (tällä hetkellä diesel).
Nyt olisi auton vaihto edessä, tullut selattu erilaisia pelejä mutta mitään järkevää ei ole sattunut silmään. Ajoa tulee vuodessa noin 10-15tkm joka sisältää lähinnä kehäajoa sekä moottoritietä. Tällä hetkellä 2.0L automaatti saab, joka on ollut hyvä auto ajaa mutta saanut rempata kokoajan. Ei jaksa enää tätä, ja tarkoitus olisi löytää joku auto mitä ei tarvitsisi niin useasti korjailla. Lähes kuukausittain jotain hajonnut.
-Bensa
-vähintään yhtä "tehokas" kun nykyinen
-sedan, coupe, farmari. Ei isoja perheautoja
-4-5k€
-kulutus mielellään ei isompi kun nyt
Automaatti olisi toki hyvä kun siihen on tottunut, ei toki pakko.
Ei ainakaan tavallista bensaa tai dieseliä. Nyt pienin automaatti diesel CO2 139g.Sattuuko kukaan tietämään onko uudesta Passatista tulossa alle 100g CO2 mallia farkkuun?
Mitäs muita farmari-vaihtoehtoja olisi tuossa kokoluokassa ja alle 40k€ hinnalla. Neljä vuotta sitten taisi olla Opelilla joku malli ja Mondeosta myös farkku.
Uusi liisari siis haussa ja tuo CO2 alle 100g ominaisuus sattuu nyt olemaan ns. deal-breaker.
Kyllä se ainakin hinnastoissa onkin jo, mutta tosiaan about 50k vekotin:Jos tulee GTE malli, niin se taitaa olla liian kallis.
Sattuuko kukaan tietämään onko uudesta Passatista tulossa alle 100g CO2 mallia farkkuun?
Mitäs muita farmari-vaihtoehtoja olisi tuossa kokoluokassa ja alle 40k€ hinnalla. Neljä vuotta sitten taisi olla Opelilla joku malli ja Mondeosta myös farkku.
Uusi liisari siis haussa ja tuo CO2 alle 100g ominaisuus sattuu nyt olemaan ns. deal-breaker.
Siitä uudesta Passatista tulee myös ladattava farkku. Ilmeisesti vanhaa GTE mallia ei pysty enää tehtaalta tilaamaan. Passat kokoluokan hybridit vaan ylittää 40k€ reilusti.Kyllä se ainakin hinnastoissa onkin jo, mutta tosiaan about 50k vekotin:
Passat GTE - Autotalo Laakkonen Oy
Eli taitaa tosiaan jostain joutua tinkimään, joko päästörajasta, hinnasta tai korimallista.
Sattuuko kukaan tietämään onko uudesta Passatista tulossa alle 100g CO2 mallia farkkuun?
Mitäs muita farmari-vaihtoehtoja olisi tuossa kokoluokassa ja alle 40k€ hinnalla. Neljä vuotta sitten taisi olla Opelilla joku malli ja Mondeosta myös farkku.
Uusi liisari siis haussa ja tuo CO2 alle 100g ominaisuus sattuu nyt olemaan ns. deal-breaker.
Tästä edullinen citymaasturi : Lada Niva 1.7i 4X4 #Vinssi #Vetokoukku Farmari 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ei paljoa ajettu ja lyhyttä matkaa tuolla taittaa vaikka hesan loskassa
Itse itselleni vastaten ja kiitos kaikille kommentoijille.
No niin tuo WLTP. Eli tarkistin nyt tuon politiikan ja WLTP-mitattuihin autoihin sovelletaankin meillä CO2-rajaa 125g.
Se ei taida nyt kuitenkaan kommenttien perusteella kovin paljoa tässä auttaa jos tuollaisiakaan autoja ei polttomoottoreilla löydy...
1,6l manuaali diesel saattaisi päästä lähelle, mutta tuossa nykyisessä hinnastossa ei sellaista enää ole. Mahtaako olla uuteenkaan malliin tulossa?