Mikä auto minulle?

Ei kuva omasta autosta, mutta vastaava.

peugeot-206_129163_1.jpg

"Putkiteipillä" paikattu taka-akseli alkanut taas lonksumaan. Taka-akselin vaihdon hinnalla saa toisen ritsan.

Samaa vuosikertaa löytynee avomallia, tiedä sitten onko noissa samaa akselivikaa?

Toi akselivika on ollut 80-luvulta asti ja sekin olisi poissa jos siellä olis ne rasvanipat.
 
Ei kuva omasta autosta, mutta vastaava.

peugeot-206_129163_1.jpg

"Putkiteipillä" paikattu taka-akseli alkanut taas lonksumaan. Taka-akselin vaihdon hinnalla saa toisen ritsan.

Samaa vuosikertaa löytynee avomallia, tiedä sitten onko noissa samaa akselivikaa?
Kaikissa joihin ei ole rasvanippoja jälkiasennettu taitaa tuo akselivika tulla. Mikähän oli hinta tuolle toimenpiteelle?
 
Onkohan nuo Hyundait minkälaisia vehkeitä? i30 1.6 CRDi eritoten? Vm. 2012 eli GD. 94kw koneella ja 6 vaihteisella manuaalilla olisi paikallisella autoliikkeellä tarjota. 160tkm ajettu
 
Kaikissa joihin ei ole rasvanippoja jälkiasennettu taitaa tuo akselivika tulla. Mikähän oli hinta tuolle toimenpiteelle?

Tietääkseni noihin saa korjattuja taka-akseleita noin 400 eurolla ja vaihtohan ei ole kummoinen homma.
 
Mitäs mieltä autoraati on tästä Köyhien Ihmisten Autosta: https://www.nettiauto.com/kia/proceed/10084069 ?

Pikkusiskolla on 2011 Ceed 1.6CRDi. Eipä siinä mitään järkyttäviä vaivoja ole ollut.. Jonkin verran auto on käynyt takuuhuolloissa mutta takuun ulkopuolisia vaivoja on ollut katkennut etujousi ja takajousi(Kuormaamaton auto 99% ajoista, syy: tuntematon).
Toki tuo on ProCeed josta itsellä ei kokemusta. Perusrakenne noissa taisi olla hyvinkin sama.


Tuohon KIAan yleisesti voisin kommentoida, ehkä osa pätee Huyndaihinkin? i30 en ole ajanut, korjatkoon tietävämmät.

Nyt on tullut ajeltua joitakin vuosia (7v ja 140 tkm muttei täyspäiväisesti) pätkällä Cee'd 2010 diisselillä, ja perusautona on hyvä. Jo aiemmin mainittu rengasmelu ja diisselissä moottorin äänet kantautuvat sisälle erittäin häiritsevästi, eristys kun on mitä on. Kabiinin muovisuus saattaa tuottaa ääntä ja sirinää kiihdyttäessä liian pienellä vaihteella. Myös esim. ovenkahvojen muovipäällyste alkaa iän myötä rapista pois. 6-vaihteinen KIA:n manuaali on muuten OK, mutta välitykset ei sovi Suomeen omasta mielestä alkuunkaan. 2. vaihde on aivan liian lyhyt ja täten 3. vaihde on aivan liian pitkä. Noin 55-60 km/h vauhdissa 4. vaihteella tapauskohtaisesti ei riitä vääntö koneessa ja koko auto alkaa täristä aivan liikaa. Tällöin vaihdettaessa takaisin kolmoselle on kierrokset häiritsevän kovat omiin korviin. Toki edelleen puhutaan 1.6 CRDI-koneella varustetusta kaarasta, muita en ole ajanut. Normaalijuttu diisselikoneissa, mutta erittäin sopivasti osuu Suomessa ajettaviin nopeuksiin tuo kahden vaihteen välillä jojoaminen.

Vikoja tai vaihdettuja osia tähän mennessä taitaa olla (180tkm):
- vesipumppu joka vaihdettiin (takuuseen)
- oikea etujousi
- takajarrut (levyt + palat)
- käsijarru
- kuivalla kesäkelillä flektin tuuletin vinkuu juuri ennenkuin se pysähtyy autoa esim. sammuttaessa
- apulaitehihna haukuttiin kuluneeksi viime vuonna huollossa, tosin pelittää ja pyörii edelleen paikoillaan
- ajovaloja polttaa turhan usein, hyvillä polttimoilla OK pitkät

Ei siis mitään isoa tai tielle jättävää vikaa ole ilmennyt. Huollettu huolto-ohjelman mukaan n. 20tkm välein. "Iso" huolto oli karvan päälle 400e (Helsinki), mutta siinä vaihdeltiin muistaakseni kaikki nesteet ja tehtiin liuta tarkastuksia ja vielä "valtuutetussa KIA huollossa" :cigar2:. Onko tuo nyt sitten paljon, en tiedä? Mitähän Mersuun maksaa A- tai B-huollot?
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan nuo Hyundait minkälaisia vehkeitä? i30 1.6 CRDi eritoten? Vm. 2012 eli GD. 94kw koneella ja 6 vaihteisella manuaalilla olisi paikallisella autoliikkeellä tarjota. 160tkm ajettu

Itsellä i30 CW 2009 1.6 CRDI 84kw. Oon ollut tyytyväinen autoon. Mitään muuta isompaa ei ole mennyt kuin turbo n.285tkm kohdalla. Sekin tosi oireili vuoden ja olis pitänyt vaihtaa aiemmin mutta kun eivät katsoneet huollossa tarpeelliseksi vaihtaa niin jätti tielle. Kulutus pienemmillään matka-ajossa 4.3 ja sekalaisessa kaupunkiajossa 5.5.
 
Alright kiitoksia. Perhana kun tässä on tullut viimeiset 3kk syynättyä nettiautoa eikä osaa päättää minkä pirssin hankkisi. Dieselille ei oikeastaan ole tarvetta, mutta tuollaisen i30:n verot ovat vielä ihan siedettävät. Ja mitä enemmän jotain mallia tutkii, sen enemmän sieltä paljastuu kaikenlaista lapsentautia joka sitten hillitsee ostohimoja :D Myös MK2 facelift Focusta on tullut katseltua. 1.6 bensa näyttää saavan kohtuulliseen hintaan. Onhan se vähän eloton, mutta toisaalta nykyinen pirssi on 75hv Ibiza, että ehkäpä sen kanssa pärjäisi :lol:
 
Jep, pitänee varmaan käydä oikein paikan päällä. Ei vain ole vielä tullut sellaista autoa vastaan mikä olisi tosissaan saanut laittamaan ostohousut jalkaan. Focuksia on tullut useampaakin ajettua, mutta Hyundain rattiin en olekaan vielä päässyt. On vain hieman korkeahko hintapyynti (omaan makuun, näyttää olevan suhteellisen hyvin linjassa nettiauton muiden saman verran ajettujen kanssa) tuossa i30:ssä, mutta ainahan sitä voi yrittää tingata.
 
Onkohan nuo Hyundait minkälaisia vehkeitä? i30 1.6 CRDi eritoten? Vm. 2012 eli GD. 94kw koneella ja 6 vaihteisella manuaalilla olisi paikallisella autoliikkeellä tarjota. 160tkm ajettu

Taloudessa oli juuri tuommoinen, vuosimallia 2011 kolmisen vuotta ja 50tkm sillä ajeltiin. Ei ollu mitään vikoja meidän yksilössä tuona aikana. Halpuus toki tuommoisessa henkii sisätilojen ja ajomelun kautta, mutta jos tämän hyväksyy niin aivan mainio auto on tuommoinen.
 
Taloudessa oli juuri tuommoinen, vuosimallia 2011 kolmisen vuotta ja 50tkm sillä ajeltiin. Ei ollu mitään vikoja meidän yksilössä tuona aikana. Halpuus toki tuommoisessa henkii sisätilojen ja ajomelun kautta, mutta jos tämän hyväksyy niin aivan mainio auto on tuommoinen.
Nykypirssiin verrattuna tuo tuskin on äänekkäämpi, mutta mistäpä sitä tietää. En kyllä usko että se muodostuisi ongelmaksi, kun pääasiassa on taajama-ajoa eikä juuri koskaan tarvi moottoritiellä ajella. Täytyy käydä kokeilemassa tuota, niin tietää miellyttääkö itseä
 
Itsellä i30 CW 2009 1.6 CRDI 84kw. Oon ollut tyytyväinen autoon. Mitään muuta isompaa ei ole mennyt kuin turbo n.285tkm kohdalla. Sekin tosi oireili vuoden ja olis pitänyt vaihtaa aiemmin mutta kun eivät katsoneet huollossa tarpeelliseksi vaihtaa niin jätti tielle. Kulutus pienemmillään matka-ajossa 4.3 ja sekalaisessa kaupunkiajossa 5.5.

Mitä se turbon vaihto maksoi? Tiedän yhden vastaavaan millä ajettu hieman yli 300tkm. Säännöllisesti huollettu ja kilsat matka-ajoa lähinnä.
 
Mitä se turbon vaihto maksoi? Tiedän yhden vastaavaan millä ajettu hieman yli 300tkm. Säännöllisesti huollettu ja kilsat matka-ajoa lähinnä.

Restauroidulla turbolla virossa laitettuna n.900€ kaikkineen. Työt+välijäähdytin+öljyt.
 
Restauroidulla turbolla virossa laitettuna n.900€ kaikkineen. Työt+välijäähdytin+öljyt.

Oukei, no sikäli jos turbo levähtää, niin auton omistaja ei kyllä lähde viroon, ja miten edes pääsisi. Periaatteessa korjauttaa sitten suomessa, jos se nyt hajoaa. Varmaan tuplahinta kotomaassa.
 
Sori nyt kun kyselen täällä joka viikko eri autoista, mutta autokuume on vakava ja valinnanvaikeus kasvaa mitä enemmän näitä katselee :D

Mazda 3? Onko yhtä paha ruostumaan kuin isoveljensä? 2007 vuosimallia, 2006 rekisteröity. Eli facelift? Kuvien perusteella ei näytä että ovista tai kaarista löytyisi ruostekukkaa
 
Sori nyt kun kyselen täällä joka viikko eri autoista, mutta autokuume on vakava ja valinnanvaikeus kasvaa mitä enemmän näitä katselee :D

Mazda 3? Onko yhtä paha ruostumaan kuin isoveljensä? 2007 vuosimallia, 2006 rekisteröity. Eli facelift? Kuvien perusteella ei näytä että ovista tai kaarista löytyisi ruostekukkaa

Jossain luki, että vuodesta 2010 ja eteenpäin valmistetut matukat eivät ruostuisi niin pahasti. Vanhemmat sitten pahimpien ruostepommien joukossa.
 
Taas on käyty autoja kattelemassa eikä tätä touhua oikein taida järjellä pystyä hoitamaan. Nyt vähän dilemmana ostaakko 300tkm ajettu auto "pikku" vioilla ~15k€ hintaan vai alle 200tkm ajettu erinomaisessa kunnossa oleva ~25k€ hintaan. Sama auto, sama vuosimalli ja aika liki samat varusteet. Kymppitonnilla tekee kuitenkin remonttia aika runsaasti. Tai sitten hinnaltaan tuosta välistä oleva auto jonka kunto on hyvä mutta varusteita uupuu.
 
Taas on käyty autoja kattelemassa eikä tätä touhua oikein taida järjellä pystyä hoitamaan. Nyt vähän dilemmana ostaakko 300tkm ajettu auto "pikku" vioilla ~15k€ hintaan vai alle 200tkm ajettu erinomaisessa kunnossa oleva ~25k€ hintaan. Sama auto, sama vuosimalli ja aika liki samat varusteet. Kymppitonnilla tekee kuitenkin remonttia aika runsaasti. Tai sitten hinnaltaan tuosta välistä oleva auto jonka kunto on hyvä mutta varusteita uupuu.
Osta autoissa se mihin on varaa ja parhaassa kunnossa lähtökohdiltaan. Se minkä ostossa säästät voit löytää kalliisti myöhemmin remppoissa jos huono tuuri käy (etenkin jos joudut maksamaan muille korjaamisesta etkä itse osaa/voi tehdä) ja bonuksena saat ns paremman auton kunnoltaan ja myös siten usein jälleenmyynnissä.
 
Taas on käyty autoja kattelemassa eikä tätä touhua oikein taida järjellä pystyä hoitamaan. Nyt vähän dilemmana ostaakko 300tkm ajettu auto "pikku" vioilla ~15k€ hintaan vai alle 200tkm ajettu erinomaisessa kunnossa oleva ~25k€ hintaan. Sama auto, sama vuosimalli ja aika liki samat varusteet. Kymppitonnilla tekee kuitenkin remonttia aika runsaasti. Tai sitten hinnaltaan tuosta välistä oleva auto jonka kunto on hyvä mutta varusteita uupuu.
Tai sitten shoppailet puoli vuotta ja ostat sen 200tkm ajetun hintaan 20teur tai 150tkm ajetun 25teur. Näin itsekin aikoinaan tein; jos on aikaa, on ostajan markkinat.

Maksoin 100-80 tkm vähemmän ajetusta "suomiautosta" saman mitä muut liikkeet pyysivät 200-230tkm ajetuista saksantuonneista. Ihan vain koska seurasin "markkinoita" (nettiauton vahti :D ) ja toimin nopeasti kun sopiva yksilö tuli kohdalle. Ainoa varuste mistä piti tinkiä oli värinäyttö kojelaudassa (toisaalta osassa sakemanneja ei taas ollut sähköpenkkejä, jne).
 
Osta autoissa se mihin on varaa ja parhaassa kunnossa lähtökohdiltaan. Se minkä ostossa säästät voit löytää kalliisti myöhemmin remppoissa jos huono tuuri käy (etenkin jos joudut maksamaan muille korjaamisesta etkä itse osaa/voi tehdä) ja bonuksena saat ns paremman auton kunnoltaan ja myös siten usein jälleenmyynnissä.
Tuo on kyllä totta että remonttia todennäköisesti tulee enemmän ajettuun enemmän. Toisaalta kun omankin auton historiaa katsoo niin isompia ei kulutusosia on vaihdettu eniten juuri 200 - 300tkm välissä. Tuon jälkeen lähinnä kulutusosia, osa niistäkin tosin aavistuksen arvokkaita kuten turbo. Mutta edelleen kymppitonnilla tilaa merikontillisen osia jos vaan itse saa vaihdettua paikalleen.

Ja tietty hankintahinnaltaan arvokkaammassa autossa arvon alenema on isompaa vaikka paremman hinnan siitä saisikin myytäessä. Tietty vähemmän ajettuun ja lähtökohtaisesti hyväkuntoiseen autoon on mukavampi hieman panostaa kun yrittää entisöidä loppuun ajettua rotiskoa. Ja ei sitä tietty jaksaisi joka ilta tallilla tehdä remonttia että seuraavana aamuna pääsee töihin.
Tai sitten shoppailet puoli vuotta ja ostat sen 200tkm ajetun hintaan 20teur tai 150tkm ajetun 25teur. Näin itsekin aikoinaan tein; jos on aikaa, on ostajan markkinat.

Maksoin 100-80 tkm vähemmän ajetusta "suomiautosta" saman mitä muut liikkeet pyysivät 200-230tkm ajetuista saksantuonneista. Ihan vain koska seurasin "markkinoita" (nettiauton vahti :D ) ja toimin nopeasti kun sopiva yksilö tuli kohdalle. Ainoa varuste mistä piti tinkiä oli värinäyttö kojelaudassa (toisaalta osassa sakemanneja ei taas ollut sähköpenkkejä, jne).

Eikö tuo ole aika loputon suo? Jos vielä olisit odottanut 6 kk niin olisit saanut vähän uudemman samaan hintaan?

Jos viimeksi kun autoa ostin meni melkein koko päivä autokaupassa niin nyt on mennyt jo se 6 kk autokauppoja kierrellessä. Vuosimallit osuu pahasti tuohon laman alkuun 2008-2011 joten tarjontaa on yllättävän vähän missään.
 
Noniin, eli työmatka tulee lyhenemään huomattavasti (75km/suunta -> 15km/suunta), joten B8 Diesel Audi saa lähteä piakkoin myyntiin.

Tilalle hakusessa joku bensalla käyvä hyvällä tekniikalla ja ajotuntumalla varustettu peruskärry. Tuntuu, että lähes jokaisessa automallissa on enemmän tai vähemmän syitä jättää se ostamatta, eli koitetaan löytää se vähiten huono. Pääasiallinen käyttö yhden miehen kuskaus työ-kauppa-kuntosali, mutta myös pitemmät mökkireissut yms. pitää onnistua kivutta, eli unohdetaan ne Aygot ja Up!:t

Vaadittavat specsit:
- Hintaluokka 3k€-6k€, vähän voi venyä
- Ilmastointi
- Bensa
- Hyvä/kohtuullinen ajettava, kuten b5 ja b8 Audit ovat olleet
- Jonkinlainen äänentoisto, ei luokkaa Toyota Yaris, jossa radiotoimittajan ässän suhahtelut porautuvat tärykalvoista läpi

Luonnollisesti sais olla myös halvat huollot, eli toisinsanottuna ei konetta särkeviä tyyppivikoja (audi tfsi yms.)

Harkinnassa ollut esim. "legendaarinen" 1.8T Audi tai vw
 
Jos nykyisessä ei ole muuta vikaa kuin diesel ja kuitenkin tulee pidempääkin matkaa, niin kannattaako oikeasti vaihtaa yhtään mihinkään? Edellyttäen, että tyytyväinen olet. Tuohon vaihtosettiinkin kuluvat rahat maksavat moneen kertaan vuotuiset "ylimääräiset" dieselverot.
 
Jos nykyisessä ei ole muuta vikaa kuin diesel ja kuitenkin tulee pidempääkin matkaa, niin kannattaako oikeasti vaihtaa yhtään mihinkään? Edellyttäen, että tyytyväinen olet. Tuohon vaihtosettiinkin kuluvat rahat maksavat moneen kertaan vuotuiset "ylimääräiset" dieselverot.

Vähän tekisi mieli vaihtaa halvempaan, jotta voisin hankkia hyvän pyörän kaveriksi. Saisin myös mahdollisesti myytyä Audin tuttavalle käteisellä. Hieman myös pelottaa 250tkm ajetun dieselin turbo, DPF, multitronic ja tyyppivikainen öljypumppu.
 
Noniin, eli työmatka tulee lyhenemään huomattavasti (75km/suunta -> 15km/suunta), joten B8 Diesel Audi saa lähteä piakkoin myyntiin.

Tilalle hakusessa joku bensalla käyvä hyvällä tekniikalla ja ajotuntumalla varustettu peruskärry. Tuntuu, että lähes jokaisessa automallissa on enemmän tai vähemmän syitä jättää se ostamatta, eli koitetaan löytää se vähiten huono. Pääasiallinen käyttö yhden miehen kuskaus työ-kauppa-kuntosali, mutta myös pitemmät mökkireissut yms. pitää onnistua kivutta, eli unohdetaan ne Aygot ja Up!:t

Vaadittavat specsit:
- Hintaluokka 3k€-6k€, vähän voi venyä
- Ilmastointi
- Bensa
- Hyvä/kohtuullinen ajettava, kuten b5 ja b8 Audit ovat olleet
- Jonkinlainen äänentoisto, ei luokkaa Toyota Yaris, jossa radiotoimittajan ässän suhahtelut porautuvat tärykalvoista läpi

Luonnollisesti sais olla myös halvat huollot, eli toisinsanottuna ei konetta särkeviä tyyppivikoja (audi tfsi yms.)

Harkinnassa ollut esim. "legendaarinen" 1.8T Audi tai vw

Suunnilleen samoilla spekseillä ostin viime syksynä kakkosautoksi -06 Audi A3:n, 1.6l kasiventtiilikoneella. Hintaa noin 190tkm ajetulle 5-oviselle tuli Kamuxilla pienen tinkimisen jälkeen 5200€.

Ostopäätökseen vaikutti erityisesti ajettavuus muihin verrokkeihin nähden, sekä yksilöstä löytyvät vakkari ja automaatti-ilmastointi.

Laiskahan se on, mutta äänentoisto on huomattavasti parempi, kuin vaikkapa pihasta löytyvässä uudehkossa K-Astrassa. Keskikulutus sadalla on asettunut 7,4-7,6l väliin, eli erityisen pihistä tapauksesta ei ole kysymys.
 
Moikka!

Max 8k auto kiikarissa (mahdollisimman kestävä ja mielellään vähä kuluttava), eli pikkuauto vähäisillä varusteilla aikalailla hakusessa (toki parasta mitä tuolla saa).
Esim. Tämmönen ao. osunut kiikariin, kuinka luotettavia Yaristen automaatit on?
Toyota Yaris *JUURI HUOLLETTU!* 1,33 VVT-i 74kW Linea Sol 5ov MultiMode Katsastettuna, Rahoituksella, Kotiin toimitettuna! Viistoperä 2009 - Vaihtoauto

Millainenhan toi automaatti on? Muijalla 2008 corolla missä automaattina on robottiaski, eli periaatteessa perinteinen manuaali laatikko, mutta tietokone ja robotti vaihtaa vaihteita ja käyttää kytkintä. Muuten ihan kelpo systeemi mutta hidas, mut eipä toi hitaus emäntää haittaa kun ei se paljoa kaahaile muutenkaan.
 
Suunnilleen samoilla spekseillä ostin viime syksynä kakkosautoksi -06 Audi A3:n, 1.6l kasiventtiilikoneella. Hintaa noin 190tkm ajetulle 5-oviselle tuli Kamuxilla pienen tinkimisen jälkeen 5200€.

Ostopäätökseen vaikutti erityisesti ajettavuus muihin verrokkeihin nähden, sekä yksilöstä löytyvät vakkari ja automaatti-ilmastointi.

Laiskahan se on, mutta äänentoisto on huomattavasti parempi, kuin vaikkapa pihasta löytyvässä uudehkossa K-Astrassa. Keskikulutus sadalla on asettunut 7,4-7,6l väliin, eli erityisen pihistä tapauksesta ei ole kysymys.

Tuota katselinkin nettiautosta, mutta tuli mieleen edellinen B5 A4, jossa oli juurikin tuo 1.6L vapari ja olihan se hengetön vehje. Tiedä sitten miten hiukan pienempi kori vaikuttaisi menohaluihin. Budjettiin mahtuisi myös tuo A3 2.0 FSI:llä, onko tästä jollain sanottavaa?

Eilen bongasin 2004- Volvo S40, tämä tulisi ehdottomasti Volvon omalla 2.4L bensalla ja vaikuttaisi nopean selauksen perusteella loistavalta vaihtoehdolta poislukien bensankulutus. Mitenköhän tuon auton Geartronic -automaatti pelittää?

Edit: typo
 
Nopeesti mieleen tulee perinteiset A4 B6/7, 1/3-sarja, passat ja golffi, jos mieltymystä saksalaisia kohtaan. Iästä ja kilsoista riippuen tuossa hintaluokassa bensakoneisissakin kohtuullisesti valinnan varaa.
 
Vapari on toki laiska, mutta tuossa hintaluokassa ja ikähaarukassa varmaankin se huolettomampi vaihtoehto turbokoneeseen verrattuna. Eikä ne uudetkaan downsizing turbokoneet ihan pieniruokaisia ole, kevyessä ajossa toki menee pienellä mutta jos motarilla joutuu pienellä koneella pitämään jatkuvasti ahtopaineet korkealla (ja seoksen rikkaana) että pysyy vauhdissa mukana, niin kulutus saattaa olla korkeampi kuin isommalla bensakoneella.
 
Ostin itse Ford Mondeon vastaavalla budjetilla. Tarvitsimme paljon tilaa lastenvaunuille ja parille koiralle. Harkinnassa oli myös Mazda 6 ja Avensis, mutta Mondeo oli noista omasta mielestä paras. Ajettavuus on selvästi parempi kuin Avensiksessa ja Mazda 6 ei taas ollut niin mukava ajettava. Mondeo oli myös hiljaisin. Avensiksen ajettavuus on kuitenkin ihan riittävällä tasolla, varsinkin kun kilometrejä tulee vähän, mutta lopullisesti valinnan ratkaisi Avensiksen huono ruostesuojaus. Kannattaa oikeasti tarkistaa auton pohja ennen ostamista jos Avensikseen päädyt. Pienempikin auto olisi riittänyt ilman koiria. Jos et ole kovin pitkä niin esimerkiksi Focukseen mahtuu lastenistuin takapenkille. Uskoisin, että noin pienillä vuotuisilla kilometreillä saat enemmän vastinetta rahalle C-segmentin autolla, jos vain tilat riittää.

Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta miten alustan voi tarkistaa liikkeessä? Tarkoitus mennä katsomaan vm 2012 avensista.
 
Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta miten alustan voi tarkistaa liikkeessä? Tarkoitus mennä katsomaan vm 2012 avensista.
Käy alkossa, osta perjantaipullo ja aja lähimpään nyrkkipajaan missä on nostin ja siellä käytte sen läpi ”pikaisesti” koeajon aikana.
 
Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä mutta miten alustan voi tarkistaa liikkeessä? Tarkoitus mennä katsomaan vm 2012 avensista.
Puhelimesta videokamera kuvausvalo päälle ja tunkee auton alle. Ei toki vastaa täyttä kuntotarkistusta, mutta ilmiselvimmät pommit voi karsia.
 
Puhelimesta videokamera kuvausvalo päälle ja tunkee auton alle. Ei toki vastaa täyttä kuntotarkistusta, mutta ilmiselvimmät pommit voi karsia.

Tein juuri noin. Ja tietysti auton voi aina kuntotarkistaa, jolloin pääse itse kurkistamaan myös auton alle.
 
Onko täällä kokemuksia 2009-2010 E90 BMW 3-sarjasta. Itselle tullut joku mielenhäiriö, että voisi koittaa takavetoista pienempää sedania ja noi viimiset vuosimallit tosta vanhasta E90 kormallista näyttäis olevan omalle bodjetille sopivia, 13-15000€ ja tuurilla vois löytää hieman vähemmän ajetunkin. Voi ehdottaa jotain muitakin kuin BMW, sinänsä merkki ei niin kiinnosta enemmänkin takaveto / mahdollisesti neliveto. Oon tietoinen noista 320i jakoketjuongelmista mitkä taitaa koskea myös 320d - kannattaako nää unohtaa kokonaan? Onko nuo moottori oikeesti noin heikkoja mitä annetaan ymmärtää, kuitenkin varmaan euroopassa eniten myydyt moottorimalli. 325i katsellut myös, mutta vaihtoehdot vähenee ja hintakin taitaa nousta selkeesti. Sinänsä bensa / diesel ei väliä (tällä hetkellä diesel).
 
Onko täällä kokemuksia 2009-2010 E90 BMW 3-sarjasta. Itselle tullut joku mielenhäiriö, että voisi koittaa takavetoista pienempää sedania ja noi viimiset vuosimallit tosta vanhasta E90 kormallista näyttäis olevan omalle bodjetille sopivia, 13-15000€ ja tuurilla vois löytää hieman vähemmän ajetunkin. Voi ehdottaa jotain muitakin kuin BMW, sinänsä merkki ei niin kiinnosta enemmänkin takaveto / mahdollisesti neliveto. Oon tietoinen noista 320i jakoketjuongelmista mitkä taitaa koskea myös 320d - kannattaako nää unohtaa kokonaan? Onko nuo moottori oikeesti noin heikkoja mitä annetaan ymmärtää, kuitenkin varmaan euroopassa eniten myydyt moottorimalli. 325i katsellut myös, mutta vaihtoehdot vähenee ja hintakin taitaa nousta selkeesti. Sinänsä bensa / diesel ei väliä (tällä hetkellä diesel).

Jos ei takaveto ole must-juttu niin kannattaa ottaa mukaan myös Audi A4 Sedan. 2009-2011 väliltä löytyy varmaan enemmän vaihtoehtoja ja kokoluokka samoissa tuon 3-sarjalaisen kanssa. Monesti Audeissa on hyvät varusteet verrattuna Bemariin, varsinkin jos on ns. suomimalli joissa harvoin on esim iDrivea
 
Lexukselta löytyis sekä IS että GS mallit tuohon hintaluokkaan. Olis sylintereitäkin enemmän kuin vain neljä ja takavetoja molemmat mallit.
 
Nyt olisi auton vaihto edessä, tullut selattu erilaisia pelejä mutta mitään järkevää ei ole sattunut silmään. Ajoa tulee vuodessa noin 10-15tkm joka sisältää lähinnä kehäajoa sekä moottoritietä. Tällä hetkellä 2.0L automaatti saab, joka on ollut hyvä auto ajaa mutta saanut rempata kokoajan. Ei jaksa enää tätä, ja tarkoitus olisi löytää joku auto mitä ei tarvitsisi niin useasti korjailla. Lähes kuukausittain jotain hajonnut.

-Bensa
-vähintään yhtä "tehokas" kun nykyinen
-sedan, coupe, farmari. Ei isoja perheautoja
-4-5k€
-kulutus mielellään ei isompi kun nyt
Automaatti olisi toki hyvä kun siihen on tottunut, ei toki pakko.
 
Saab 9-5 2,3t 2005 manuaali, 178tkm, katsastettu Biopower. Vaihdettu: Mitsu Turbo + Aeron kytkinpaketti, jarrut Edessä Aero, iskarit ja puslat. Katsastettu 03/19. Valkoinen, nahkapenkit, noin kaikki mitä Ruotsissa on saanut. (mm käyttämättömät koiraverkot, takatila hihnat, koukut?) 4500€
Tehoa +160kW ja Vääntöä +380Nm.
2x16" Hyvät renkaat aluvanteilla.
Nyt olisi auton vaihto edessä, tullut selattu erilaisia pelejä mutta mitään järkevää ei ole sattunut silmään. Ajoa tulee vuodessa noin 10-15tkm joka sisältää lähinnä kehäajoa sekä moottoritietä. Tällä hetkellä 2.0L automaatti saab, joka on ollut hyvä auto ajaa mutta saanut rempata kokoajan. Ei jaksa enää tätä, ja tarkoitus olisi löytää joku auto mitä ei tarvitsisi niin useasti korjailla. Lähes kuukausittain jotain hajonnut.

-Bensa
-vähintään yhtä "tehokas" kun nykyinen
-sedan, coupe, farmari. Ei isoja perheautoja
-4-5k€
-kulutus mielellään ei isompi kun nyt
Automaatti olisi toki hyvä kun siihen on tottunut, ei toki pakko.
 
Viimeksi muokattu:
Sattuuko kukaan tietämään onko uudesta Passatista tulossa alle 100g CO2 mallia farkkuun?

Mitäs muita farmari-vaihtoehtoja olisi tuossa kokoluokassa ja alle 40k€ hinnalla. Neljä vuotta sitten taisi olla Opelilla joku malli ja Mondeosta myös farkku.

Uusi liisari siis haussa ja tuo CO2 alle 100g ominaisuus sattuu nyt olemaan ns. deal-breaker.
 
Sattuuko kukaan tietämään onko uudesta Passatista tulossa alle 100g CO2 mallia farkkuun?

Mitäs muita farmari-vaihtoehtoja olisi tuossa kokoluokassa ja alle 40k€ hinnalla. Neljä vuotta sitten taisi olla Opelilla joku malli ja Mondeosta myös farkku.

Uusi liisari siis haussa ja tuo CO2 alle 100g ominaisuus sattuu nyt olemaan ns. deal-breaker.
Ei ainakaan tavallista bensaa tai dieseliä. Nyt pienin automaatti diesel CO2 139g.
Passat Comfortline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) DSG-automaatti

Jos tulee GTE malli, niin se taitaa olla liian kallis.
 
Onko tuo 100g raja uusien WLTP-päästöjen mukaan? Jos on niin aika käsittämätöntä ja hyvin hiljaista minkään auton suhteen. Käytännössä mikään muu ei tuohon kykene kuin lataushybridi ja niitä ei tuossa hintaluokassa farkkuina ole. Uuden Mondeo hybridinkin päästöarvo on 130g/km. Uuden Corolla TS:n 103g/km 1.8 hybridillä ja 112 2.0 hybridillä eli ei sieltäkään mitään.

Kia Optima PHEV farkku lienee se, joka pääsee lähimmäs tuota speksiä, mutta hinta on alkaen 45k.


Onkos kukaan kysellyt milloin uusi Mazda3 saapuu Suomeen? Tai Skyactiv-X:n tarkempia tietoja kuten hintoja. Tuo nelivetomalli manuaalina kiinnostaa. Ei taida sittenkään kasetti kestää ajaa automaatilla ja Skodalla.
 
Sattuuko kukaan tietämään onko uudesta Passatista tulossa alle 100g CO2 mallia farkkuun?

Mitäs muita farmari-vaihtoehtoja olisi tuossa kokoluokassa ja alle 40k€ hinnalla. Neljä vuotta sitten taisi olla Opelilla joku malli ja Mondeosta myös farkku.

Uusi liisari siis haussa ja tuo CO2 alle 100g ominaisuus sattuu nyt olemaan ns. deal-breaker.

Tuo alle 40k taitaa olla aika pirun vaikea toteuttaa, ainakin perinteisten merkkien ja mallien osalta. Joku Kia PHEV Niro alittaa hintansa ja co2 arvonsa osalta kyllä, mutta perinteinen farmari se ei ole. Optiman PHEV pomppaa sitten yli 40 000 euron.
 
Sattuuko kukaan tietämään onko uudesta Passatista tulossa alle 100g CO2 mallia farkkuun?

Mitäs muita farmari-vaihtoehtoja olisi tuossa kokoluokassa ja alle 40k€ hinnalla. Neljä vuotta sitten taisi olla Opelilla joku malli ja Mondeosta myös farkku.

Uusi liisari siis haussa ja tuo CO2 alle 100g ominaisuus sattuu nyt olemaan ns. deal-breaker.

Itse itselleni vastaten ja kiitos kaikille kommentoijille.
No niin tuo WLTP. Eli tarkistin nyt tuon politiikan ja WLTP-mitattuihin autoihin sovelletaankin meillä CO2-rajaa 125g.
Se ei taida nyt kuitenkaan kommenttien perusteella kovin paljoa tässä auttaa jos tuollaisiakaan autoja ei polttomoottoreilla löydy...
1,6l manuaali diesel saattaisi päästä lähelle, mutta tuossa nykyisessä hinnastossa ei sellaista enää ole. Mahtaako olla uuteenkaan malliin tulossa?
 
Onpa vedetty raaka raja. Skoda Octavia 1.6 TDI:n päästöarvo on n.130, joten epäilen Passatinkaan tuohon 125:een pääsevän.

Hinta menee melko tiukoille, mutta riittäisikö BMW 225xe tai tekniikan Bemarin kanssa jakava Mini Countryman plug-in hybrid? Corolla on kasvanut aikalailla ja luulisi tuolla 2.0 hybridilläkin ehtivän niin melkein noista alkaisin valkkaamaan.
 
Itse itselleni vastaten ja kiitos kaikille kommentoijille.
No niin tuo WLTP. Eli tarkistin nyt tuon politiikan ja WLTP-mitattuihin autoihin sovelletaankin meillä CO2-rajaa 125g.
Se ei taida nyt kuitenkaan kommenttien perusteella kovin paljoa tässä auttaa jos tuollaisiakaan autoja ei polttomoottoreilla löydy...
1,6l manuaali diesel saattaisi päästä lähelle, mutta tuossa nykyisessä hinnastossa ei sellaista enää ole. Mahtaako olla uuteenkaan malliin tulossa?

Uusi Corolla menis helposti tuohon budjettiin. Saisit hyvin varustellun mallin 180hp tekniikalla. Tavaratila Corollassa on 600 litraa ja Passatissa 650 litraa. Passat maksaa valitettavasti uutena melkein 50k. Aika hankala CO2-raja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 294
Viestejä
4 472 881
Jäsenet
73 916
Uusin jäsen
edinlabra

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom