Mikä auto minulle?

Näissä kantsii tarkastaa ruoste takaluukussa (tiivisteiden alta), tuulilasin tiivisteiden alta, ovien alapuolinen kunto ja pohja. Yllättävän monessa ollut aika rapsakassa kunnossa helmat. Moottori on ihan jees dieselinä, se jaksaa kuljettaa tuota kippoa nätisti.
Kiitti, pitää noita kohtia sit tarkastella. Ja itekin mietin et ainakin nykyiseen verrattuna toi kone jaksais vähän eri tavalla vääntää mitä nykyinen saman kokoinen bensakone.

Ei jaksa, ovat todella hitaita autoja. Kiihtyvyys on siellä 12 sekunnissa joka on todella hidasta kyytiä vuonna 2017. Tohon kun lyö matkustajat ja tavarat päälle niin huh huh :D
Nykyinen taitaa kiihtys tonne 12-14s ajoille speksien mukaan ja se on riittänyt, vaikka on ollu auto täys. Ei oo tällä ihmisellä kiire.

Fiksumpi olis kai selittänyt muuten käyttötarvettakin tarkemmin. Varmaan 80% ajosta on maantietä, motaria. Nykynen tosiaan pienellä bensakoneella ja kilsoja tulee enemmän kuin bensalla on järkevää. Nyt tosiaan hakusessa pieniruokanen diesel, ajomukavuus ei tarvii olla mitään ministeriaudin luokkaa vaan et kunhan ei mitään kivirekeä joudu ajamaan. Mitä nää 2010-luvun autot tuskin enää on, edes ne "halvat paskat" kuten Kia. Varsinkin kun on tullut ajettua 80-luvun autoja 3-4 siihen pisteeseen et seuraava vaihe oli paali tai muuten vaan liikenteestä poisto.
 
Kiitti, pitää noita kohtia sit tarkastella. Ja itekin mietin et ainakin nykyiseen verrattuna toi kone jaksais vähän eri tavalla vääntää mitä nykyinen saman kokoinen bensakone.


Nykyinen taitaa kiihtys tonne 12-14s ajoille speksien mukaan ja se on riittänyt, vaikka on ollu auto täys. Ei oo tällä ihmisellä kiire.

Fiksumpi olis kai selittänyt muuten käyttötarvettakin tarkemmin. Varmaan 80% ajosta on maantietä, motaria. Nykynen tosiaan pienellä bensakoneella ja kilsoja tulee enemmän kuin bensalla on järkevää. Nyt tosiaan hakusessa pieniruokanen diesel, ajomukavuus ei tarvii olla mitään ministeriaudin luokkaa vaan et kunhan ei mitään kivirekeä joudu ajamaan. Mitä nää 2010-luvun autot tuskin enää on, edes ne "halvat paskat" kuten Kia. Varsinkin kun on tullut ajettua 80-luvun autoja 3-4 siihen pisteeseen et seuraava vaihe oli paali tai muuten vaan liikenteestä poisto.
Jos oot valmis maksamaan diesel-verot ja ajelet paljon maantietä niin kyl mä ainakin ottaisin isomman koneen. Kyllä nykyäänkin tehdään todella muovisia ja huteria autoja. Toki keskimäärin kaikki ovat parempia kuin aikaisemmin. Toisaalta 2010-auto on jo vanha sekin. Mut eikai se kaikkia haittaa :)
 
Eipä tuossa Ceedissä vikaa ole. Meillä 2010 bensakoneella. Kunhan vakkari löytyy niin ihan mukava on maantiellä ja motarilla ajella. Rengasmelu kuuluu sisälle aika lujana ja se onkin isoin miinus tuossa autossa.

Lähetetty minun Moto G (5) laitteesta Tapatalkilla
 
Octavia II vRS 200hv bensa (2006-2012)
vai
Audi a4 b6 1.8t quattro 190hv bensa (2003-2004)?

Kumman ottaisitte? :geek: ilmeisesti toi audin bex-moottori on vähän luotettavamman koneen maineessa. Lisäksi neliveto vs Räsän etuveto. Manuaalina tietenkin..
 
Viimeksi muokattu:
Octavia II vRS 200hv bensa (2006-2012)
vai
Audi a4 b6 1.8t quattro 190hv bensa (2003-2004)?

Kumman ottaisitte? :geek: ilmeisesti toi audin bex-moottori on vähän luotettavamman koneen maineessa. Lisäksi neliveto vs Räsän etuveto. Manuaalina tietenkin..

Tämä on sellainen vähän jännitystä elämään, ja rahaa on
remontteihin
- scenaario :think: Mitä VAG tuotteista on paljon ollut puhetta. Eikö mitään muuta olisi? Audi vanha, ja skodan mahdolliset ongelmat tiedossa.
 
Tämä on sellainen vähän jännitystä elämään, ja rahaa on
remontteihin
- scenaario :think: Mitä VAG tuotteista on paljon ollut puhetta. Eikö mitään muuta olisi? Audi vanha, ja skodan mahdolliset ongelmat tiedossa.
VAGgineiden luotettavuusongelmat on hyvin tiedossa, mutta tykkään niiden ajo-ominaisuuksista ja mitkään subarut ja muut japskit ei vaan yksinkertasesti sytytä. Joku bemari 6-pyttysellä koneella ois oikeastaan ainoa vaihtoehto mitä edes harkitsisin.

Octavia III vRS tdi 2013-> kävi myös mielessä, mutta karkaa vähän budjetista. Siitä ei ainakaan vielä ole raportoidu mitään tyyppivikoja.
 
VAGgineiden luotettavuusongelmat on hyvin tiedossa, mutta tykkään niiden ajo-ominaisuuksista ja mitkään subarut ja muut japskit ei vaan yksinkertasesti sytytä. Joku bemari 6-pyttysellä koneella ois oikeastaan ainoa vaihtoehto mitä edes harkitsisin.

Octavia III vRS tdi 2013-> kävi myös mielessä, mutta karkaa vähän budjetista. Siitä ei ainakaan vielä ole raportoidu mitään tyyppivikoja.

Makuasioitahan nämä on, ongelmatonta autoa ei ole tietääkseni vielä keksitty, joten eiköhän kaikista merkeistä löydy jotain sanottavaa. Jos se itsestä tuntuu hyvälle, niin vaivaamaanhan se jää, jos ei tule edes kokeiltua. Vaikkakin kaverin korjaamo hoitaa noita VAG merkkejä ja sen kautta nähty yhtä jos toista, niin jos fiilispohjalta, niin Octavian ehkä valitsisin, enkä edes osaa perustella miksi. No Audi ei vaan jostain syystä oikein ole sytyttänyt, syytä tähän en osaa sanoa.
 
Octavia II vRS 200hv bensa (2006-2012)
vai
Audi a4 b6 1.8t quattro 190hv bensa (2003-2004)?

Kumman ottaisitte? :geek: ilmeisesti toi audin bex-moottori on vähän luotettavamman koneen maineessa. Lisäksi neliveto vs Räsän etuveto. Manuaalina tietenkin..
Ottaisin nelivedon, tuo 1.8t on aika luotettavan koneen maineessa. Toki kannattaa sitten varautua siihen, että pari talvea kun nelivedolla ajat niin vajaavetoisiin et enää tahdo palata. :)
 
Perustuu tietenki omiin kokemuksiin luonnollisesti? Tuo laatikko on kyllä luotettava. Vähän vanhanaikainen se laatikko on kyllä, mutta ihan kestävä. Solenoidit sieltä menee vaihtoon jossain vaiheessa. Hintaluokassa sama kuin vaihtaisi manuaalissa kytkimen autoon, joka on ranskiksessa heikko kohta. Tai oikeastaan ei kytkin niinkään, vaan painelaakeri. En itse jättäisi ostamatta. Ranskiksen omistanut ja olihan se mukavuudessa parempi kuin moni muu premium merkki.

Jos itellä pysyy työkalut käsissä nii ei ne solenoidien vaihdot maksa satasta enempää. Eikä edes ole mikään kovin vaikea homma.
 
Octavia II vRS 200hv bensa (2006-2012)
vai
Audi a4 b6 1.8t quattro 190hv bensa (2003-2004)?

Kumman ottaisitte? :geek: ilmeisesti toi audin bex-moottori on vähän luotettavamman koneen maineessa. Lisäksi neliveto vs Räsän etuveto. Manuaalina tietenkin..

Jos noista pitää valita niin en kyllä kumpaakaan, mutta jos pakko valita niin räsän ehdottomasti. Tuommoseen vanhaan audin paskaan ei kannata käsiään upottaa.
 
Työmatkoille/kauppakassiksi pk-seudulle. Hinta max 35k€, bensa. Enimmäkseen yksin/kaksin kuljetaan. Sedan/coupe, lähtökohtaisesti ennemmin normimalli kuin joku special sportti. vm2014 ->. Pätkällä tulee, hyvä rahoitustarjous kylkeen avittaa.
 
Tuo on vähän siinä ja siinä että onko liian ufomainen, tarjontaa on myös vähän. Silloin tällöin joitain yksilöitä ollut hyvässä alessa. Tuo ratti näyttää omaan makuun vähän läskiltä, mutta periaatteessa tuon vois tyypittää.
 
Näkeekös porukka järkeä ostaa noita Mazda 3 MPS -versioita? Itseä kiinnostaisi jonkin verran, mutta vetarit kuulemma ei juuri ihmeitä kestä. Autossa 2.3l turbomotti ja tehoa irtoaa 260hv (ainakin joskus)

Kilometrejä tulee itellä vuoteen aika vähän, n. 10k mutta ajotyyli on aika kalustoa kuluttava :p
 
Itse olen tässä miettinyt MK4-koppasen Mondeon (uudempi facelift malli) ostamista. Oikeastaan olen jäänyt pähkäileen 2.0 FlexiFuel ja 1.6 Ecoboostin välillä, kumman sitä ostaisi. Molemmissa on pointtinsa, mutta jos jollain on kokemusta niin voi kertoa. Tuota FlexiFuel mallia olen testannut, ainoa mikä pisti ekana silmään on 6-vaihteen puute, minkä huomaa kyllä pikatiellä ajaessa. Ilmeisesti kummassakaan mitään erityisiä lastetauteja ei ole?
 
Työmatkoille/kauppakassiksi pk-seudulle. Hinta max 35k€, bensa. Enimmäkseen yksin/kaksin kuljetaan. Sedan/coupe, lähtökohtaisesti ennemmin normimalli kuin joku special sportti. vm2014 ->. Pätkällä tulee, hyvä rahoitustarjous kylkeen avittaa.
Perus kauppakassi voisi ola Kia Niro? Hybridi olisi hyvä kaupunkiin?
 
Itse olen tässä miettinyt MK4-koppasen Mondeon (uudempi facelift malli) ostamista. Oikeastaan olen jäänyt pähkäileen 2.0 FlexiFuel ja 1.6 Ecoboostin välillä, kumman sitä ostaisi. Molemmissa on pointtinsa, mutta jos jollain on kokemusta niin voi kertoa. Tuota FlexiFuel mallia olen testannut, ainoa mikä pisti ekana silmään on 6-vaihteen puute, minkä huomaa kyllä pikatiellä ajaessa. Ilmeisesti kummassakaan mitään erityisiä lastetauteja ei ole?
Miksi tuo 2.0 edes kiinnostaa? 1.6:ssa on turbo, joten alavääntöä löytynee ihan eri malliin, ja pienempi moottori myös kuluttaa vähemmän, jos ajaa maltillisesti (puhumattakaan kuutosvaihteesta). Flexifuel on toki varmaan ihan kiva, jos pystyy jatkuvasti tankkaamaan etanolia.

Itse en ole ajanut kumpaakaan. Sen sijaan mulla oli aiemmassa Fordissani vapaastihengittävä 1.6-moottori ja nykyään 1.0 Ecoboost, ja jälkimmäinen on paljon parempi. ;)
 
Miksi tuo 2.0 edes kiinnostaa? 1.6:ssa on turbo, joten alavääntöä löytynee ihan eri malliin, ja pienempi moottori myös kuluttaa vähemmän, jos ajaa maltillisesti (puhumattakaan kuutosvaihteesta). Flexifuel on toki varmaan ihan kiva, jos pystyy jatkuvasti tankkaamaan etanolia.

Itse en ole ajanut kumpaakaan. Sen sijaan mulla oli aiemmassa Fordissani vapaastihengittävä 1.6-moottori ja nykyään 1.0 Ecoboost, ja jälkimmäinen on paljon parempi. ;)

Tuon 2.0-litraisen saisi hieman edullisemmin, ja olisi mahdollisuus tankata etanolia (hintaero ei ole niin suuri että suurta merkitystä olisi). Kuitenkaan ei taida olla suurtakaan hyötyä, koska taitaa kuitenkin kuluttaa sitä tuohon Ecoboostiin nähden melko paljon. Myös vuotuiset maksut ovat Ecoboostin puolella. Toisekseen Etanolilla ajaessa, myös öljynvaihdot 10tkm/välein, mikä on miinusta. Myös taitaa nykymaailman menon mukaan, nuo vaparien kannattavuus huonontua vuosi vuodelta, maksujen noustessa. Kuitenkin tuota yhtä Etanoli-Mondeota koeajaneena, olin yllättynyt sen hiljaisuudesta ja ajettavuudesta, aika suuri ero Focukseen nähden. Lauantaina olisi tarkoitus mennä katsastaan, jos saadaan kauppoja aikaiseksi.
 
Perus kauppakassi voisi ola Kia Niro? Hybridi olisi hyvä kaupunkiin?

Tämä tuli nopeasti istuttua, eikä jostain syystä herättänyt ollenkaan innostusta. Myös keula on hieman outo. Tuo SUV-villitys ei ole oikein iskenyt, joissain kuvissa nuo on näyttäneetkin ihan kiinnostavalta. Mutta luonnossa ei.. VAG tuotteita tällä hetkellä mielessä.
 
Tuli haettua Ford Mondeo 2013 1.6 Ecoboost, mittarissa 62tkm. Saa nähdä ajanmittaan millainen auto on, ainakin ajettavuudelta on eri planeetalta kuin entinen rämä. Bixenon valot, webasto, hivenen paremmat stereot ja monta muuta varustetta oli matkassa. Lisätään, että testasin myös 2010 Farmari mondeota, jossa mittarissa 140tkm, vaikutti täysin eri autolta ei voi edes verrata keskenään mitenkään.

icys5GR.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jalkavaivaisille vanhuksille pitäisi löytää uusi auto. Kriteereinä on riittävän korkealla oleva istuin, automaattivaihteisto, bensakone ja jarruttoman kärryn vetomassa mahdollisimman lähellä maksimia. Hintakatto on ilmeisesti 15 000 euron luokkaa. Tällä hetkellä ovat koeajaneet Opel Mokkaa ja ovat tykänneet, mutta Mokka meinaa olla vähän turhan kallis.
 
Jalkavaivaisille vanhuksille pitäisi löytää uusi auto. Kriteereinä on riittävän korkealla oleva istuin, automaattivaihteisto, bensakone ja jarruttoman kärryn vetomassa mahdollisimman lähellä maksimia. Hintakatto on ilmeisesti 15 000 euron luokkaa. Tällä hetkellä ovat koeajaneet Opel Mokkaa ja ovat tykänneet, mutta Mokka meinaa olla vähän turhan kallis.

Ja kallis siitä tulee, koska M32.
 
Uusi auto hakusessa nykyisen A6 1.8l -99 tilalle ja mahdollisesti olisi tarjolla hyvin pidetty, alle 200tkm ajettu A4 1.6l -04, jonka hinnaksi jäisi vajaa 4000€.
Onko samassa hintaluokassa muita merkkejä, joita kannattas huomioida? Kilometrejä tulee yleensä se 10-13tkm vuodessa ja kriteereinä uudempi vm kuin nykyinen, vähän ajettu ja bensakone.
 
Näistä valitsisin audin jo kulutuksen vuoksi. Siinä näyttäisi olevan bensapumppukin uusittu joka yleensä rajoittaa kun aletaan lastuttamaan bensavehkeitä. Tuon mallin mersun keula on hirveän ruma mielestäni, audi on ihan perushyvä sämpylä.
Ehkä näissä on jotain tyyppivikoja jotka kallistaisi suuntaan tai toiseen, niistä en tiedä.
 
Kokemusta on 2007 glk ja 2005 e sarjan farkkumesestä.
Sähköt tuntuu olevan se arka paikka...joka paikka täynnä jarruista takaluukkuun niitä pieniä pikku-pikku kytkimiä ja liittimiä mitä on saanut korjailla.sähkojarrujen kuluvat osat ja akku, mittaristo ja muutamat kytkimet.

Vähemmän kuitenkin huoltokuluja kun tuttujen audeissa....vitusti vähemmän.
 
haussa duuniin kuljettava koirankoppi.
en oikeastaan tartte edes erityispiirteitä, mutta josko istuimia sen verran että välillä hellu+ kaksvuotias ja sen turvahärpäkkeet mahtuu johonkin.
en tienaa kovin paljoa joten lisäbonaria vähäisestä/kohtuullisesta, ei sadistisesta huollontarpeesta.

ilmeisesti tästä syystä esim audi olis mulle juuri erittäin erittäin huono vaihtoehto.
 
No juu ei.

Itse hakisi naapurimaassa auton maun mukaan.

10K€ autolle ja veroille saat jo helvetisti parempaa kuin Suomen kaupoista tai nettiautosta...

Jos ei muuta niin samalla rahalla reilusti uudempaa vähemmän ajettua ja paremmin varusteltuja kuin Suomen säästö-erikois köyhäkansan versiot.

Kympillä mennään jo veroineen sinne 2007-2008+ laatuautoihin ellei joku dacian pakoputki herätä seksuaalisia haluja....
 

Verso.

Kerran ihan ajatuksen kanssa ajoin Yaris Versoa. Oli kyllä automaatti, ilmastointi yms. Mutta tiloiltaan ihmeen hyvä ja eikä ajopuolessakaan mitään huomautettavaa. En ollut ostamassa itselle silloin, nyt jälkikäteen ajatellen ehkä olisi pitänyt vaihtaa, mutta tilanne oli eri. Onhan se hirveän näköinen hökötys, mutta Toyotan laatu ja kokonaisuutena toimiva vehje.

E: siis itselläkin koiria ja henkilöitä ei tarvi kuljettaa kuin harvakseltaan.
 
haussa duuniin kuljettava koirankoppi.
en oikeastaan tartte edes erityispiirteitä, mutta josko istuimia sen verran että välillä hellu+ kaksvuotias ja sen turvahärpäkkeet mahtuu johonkin.
en tienaa kovin paljoa joten lisäbonaria vähäisestä/kohtuullisesta, ei sadistisesta huollontarpeesta.

ilmeisesti tästä syystä esim audi olis mulle juuri erittäin erittäin huono vaihtoehto.

Toyota Avensis, Ford Mondeo tai vaikka Honda Accord.
 
haussa duuniin kuljettava koirankoppi.
en oikeastaan tartte edes erityispiirteitä, mutta josko istuimia sen verran että välillä hellu+ kaksvuotias ja sen turvahärpäkkeet mahtuu johonkin.
en tienaa kovin paljoa joten lisäbonaria vähäisestä/kohtuullisesta, ei sadistisesta huollontarpeesta.

ilmeisesti tästä syystä esim audi olis mulle juuri erittäin erittäin huono vaihtoehto.
Ford Fiestassa olisi plussaa lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävä ratti.

Muitakin autoja tuli koeajettua ja eipä niissä mitään isompia puutteita tullut huomattua. Ehkä hinnassa on pieniä eroja. Tuossa muut ajetut ihan hyvät vaihtoehdot myös. Opel Corsa, Toyota Yaris, Kia Stonic (rio samaa kokoa), VW Polo, BMW 118, Skoda Fabia. Vielä on testaamatta ainakin Nissan Micra. Suurin ero on ollut renkaissa, eli onko kitkat vai nastat alla. Fiestassa oli ainakin tosi pitävät Hakkapeliitta 9 nastat.

Suht hyvä oli myös Opel Corsa -15->, mutta erot ei ole ainakaan mitkään isot.
 
Fiesta on hyvä auto ajaa, enkä ole huonoa juuri kuullut. Corsa on myös ihan jees pikkuauto. Jos haluaa ajettavan auton, BMW on tietty aina ykkösvaihtoehto takavetoisuuden/rakenteen vuoksi, joskin kallis. Jos pikkuauto niin joko Fiesta tai Corsa, jos nautit autolla ajamisesta ja rahat riittää niin BMW 118. Jätä Skodat, Nissan micrat ja Kiat kauppaan. Toyota Yariksesta ei kokemusta, joskin yleensä ovat täysin mitäänsanomattomia tylsiä vekottimia.
 
Luin vertailua ja Opel Corsan ohjaus onkin tunnoton. Luulin että johtui kitkarenkaista, mutta ei ollutkaan niin.

Onhan niitä pikkuautoja vieläkin lisää, esim Seat Ibiza, Peugeot 208, Renault Clio, Citroen C3. Käytetyjen hyvitys hinnat voi sitten vaihdella ja takuun pituus. Ilmeisesti Skoda Fabiasta ja Toyota Yariksesta hyvitetään ihan hyvin ja esim ranskiksen voi saada halvemmalla käytettynä. Yariksessa oli aika kova rengasmelu nastarenkailla. Muuten auto oli ihan hyvä.

Katsoin videoita ja Opel Corsa olikin minusta aika ruman näköinen.

Fordin hinnastosta Fiesta EcoBoost 100 hv Titanium 18 500 € ilman varusteita. Toki käytettynä saisi vanhaa mallia halvemmalla.
 
Viimeksi muokattu:
Luin vertailua ja Opel Corsan ohjaus onkin tunnoton. Luulin että johtui kitkarenkaista, mutta ei ollutkaan niin.

Onhan niitä pikkuautoja vieläkin lisää, esim Seat Ibiza, Peugeot 208, Renault Clio, Citroen C3. Käytetyjen hyvitys hinnat voi sitten vaihdella ja takuun pituus. Ilmeisesti Skoda Fabiasta ja Toyota Yariksesta hyvitetään ihan hyvin ja esim ranskiksen voi saada halvemmalla käytettynä. Yariksessa oli aika kova rengasmelu nastarenkailla. Muuten auto oli ihan hyvä.

Katsoin videoita ja Opel Corsa olikin minusta aika ruman näköinen.

Fordin hinnastosta Fiesta EcoBoost 100 hv Titanium 18 500 € ilman varusteita. Toki käytettynä saisi vanhaa mallia halvemmalla.

Mitäs varusteita Titaniumiin vielä kaipais? Eikö tuossa ole aikalailla kaikki ja vähän extraa? Fiesta on kyllä näppärä auto ja hyvä auto ajaa tuollaiseksi pieneksi autoksi, kyllähän sen motarilla +120km/h huomaa että pieni auto pienellä koneella, mutta joku Corsa on jo 80vauhdissa aika karu vehje.
 
Mitäs varusteita Titaniumiin vielä kaipais? Eikö tuossa ole aikalailla kaikki ja vähän extraa? Fiesta on kyllä näppärä auto ja hyvä auto ajaa tuollaiseksi pieneksi autoksi, kyllähän sen motarilla +120km/h huomaa että pieni auto pienellä koneella, mutta joku Corsa on jo 80vauhdissa aika karu vehje.
Ford Fiesta Titanium sisältää jotain, mutta vielä kaipaa jotain lisää. Esim.
Lämmitettävä tuulilasi ja ratti 150
Pysäköintiavustin, parkkitutka, peruutuskamera, taittuvat ulkopeilit 350
Aktiivinen vakionopeudensäädin, törmäyksenestoavustin 490
Tai pelkkä vakionopeudensäädin 140
Automaatti-ilmastointi 150
Takaovien sähköikkunat 160

Fiesta Vignale sisältää sitten kaikki varusteet. Ja ST-line toisi sporttisuutta. Titanium -> ST-line olisi 700 € lisää.

Koeajoin Seat Ibizan joka näytti aika paljon Seat Leonilta. Vähän otti kova tuuli noin pieneen autoon, mutta ei ollut silti mikään huono olenkaan, kun huomioi hinnan. Toinen oli sitten Volvo V40 T3 automaatti, joka oli tietysti hiljaisempi, eikä tuulikaan ottanut autoon yhtään.

Edit: Täällä on vain 80 km/h talvirajoitusta, eli kovin kovaa ei pysty ajamaan. Toki tänään olikin mukavan liukkaat tiet.
 
Lämmitettävä tuulilasi on kyllä sellainen lisävaruste, että ihan ekana kannattaa koeajaa pimeällä sellaisella autolla, jossa se on. Ainakin minua häiritsee ihan helvetisti ne lämmityslangat tuulilasissa, ei ikinä moista varustetta autoon. Ai niin ja lisäksi joskus käy niin, että vaikka tuulilasi lämpiää, pyyhkijät eivät. Tällöin ei siitä tuulilasinlämmittimestä ole mitään hyötyä kun vesi vaan valuu lasilla eikä pyyhkijät sitä pysty pyyhkimään. Ainakin Mondeossa oli tällaista kivaa.

Lämmitettävä ratti taas on aivan mahtava lisävaruste.

Aktiivivakkari manuaalivaihteistolla on aika turha lisävaruste. Automaatin kanssa loistava.

Törmäyksenestoavustin on lähinnä rasittava, eikä ole koskaan auttanut, lähinnä ärsyttänyt. Tietenkin jos räpläilet puhelinta jatkuvasti ajaessa, ehkä se kannattaa valita.

Automaatti-ilmastointi on pakollinen, samoiten parkkitutkat nykyautossa.

Mun mielestä Corsa ei ole karu 80km/h vauhdissa, tuli ajettua about 60 000 kilometriä vm. 2007 D-mallin 1.3 CDTI Corsalla ja hyvä oli ajaa, pikkasen liian tehostettu ohjaus vain. Kyseisestä autosta jäi mieleen hyvä lämmityslaite, erittäin hyvin toimiva ESC-järjestelmä, hyvä moottori (yli 1500rpm), vakaa ajettavuus (miinus liian tehostettu ohjaus) ja hyvä alusta.
 
Kumman valitsisit mieluummin: suzuki swift 1.2 -14 neliveto vai hyundai i20 1.2 -16?

Jopas heitit. Sikäli että kumpikin merkki on mulle hyvinkin tuttu, päätyisin Suzukiin, syynä neliveto. Ja etuvetoisenakin ihan näpsä ajettava. i20:sta en ole koskaan ajanut, i30 malleja useitakin, eikä niistäkään mitään huonoa ole jäänyt mieleen. Eihän kumpikaan noista mitään kiksejä tarjoa, mutta sussun nelikkoon taipuisin itse. Jotenkin vaan näin omasta mielestä, makuasioita.
 
Hmm. Katselin huvikseni nettiautosta Fordin f250 diesel avolava-autoja (kevyt kuorma-auto), kunnes tajusin jossain vaiheessa että vuosimaksuthan on noissa todella edulliset ja aloin miettimään pitäisikö ostaa sellanen käyttöautoksi :D siis mitään järkeähän siinä ei olisi, mutta voisi olla jonkin aikaa ihan hauskaa. C-kortti pitää tietenkin olla.
 
Hmm. Katselin huvikseni nettiautosta Fordin f250 diesel avolava-autoja (kevyt kuorma-auto), kunnes tajusin jossain vaiheessa että vuosimaksuthan on noissa todella edulliset ja aloin miettimään pitäisikö ostaa sellanen käyttöautoksi :D siis mitään järkeähän siinä ei olisi, mutta voisi olla jonkin aikaa ihan hauskaa. C-kortti pitää tietenkin olla.
Totta turiset, esim. tälle maksaa verot vuodessa satasen:
Ford F250 6,2 FLEX FUEL BENSIINI ETANOILI 4*4 287KW Avolava 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tosin mitä sitten per 100km tulee kulutuksesta, niin... :D
 
Eikö noissa kuorma-autoissa ole vain se juju, ettei niillä saa pysäköidä henkilöautoille varatuihin parkkiruutuihin? Jää asioinnit keskustassa aika vähille...
 
Eikö noissa kuorma-autoissa ole vain se juju, ettei niillä saa pysäköidä henkilöautoille varatuihin parkkiruutuihin? Jää asioinnit keskustassa aika vähille...
Eihän pakettiautollakaan saa ajaa kuorma-autoilu kielletty kadulle.

upload_2017-11-30_15-37-29.jpeg


Tuo kyltti on "Kuorma- ja pakettiautolla ajo kielletty” joka sisältää myös kaikki kakspaikkaiset Kiat jotka on pakuiksi rekisteröity.
 
Ensimmäistä autoa ostamassa, https://nettiauto.com/nissan/almera/9047921?vifAdCount=7tätä olen vähän katsellut. Mitä mieltätietäjät on nissanista ja mitä kysymyksiä kannattaisi myyjältä kysyä soittaessa? Rengaiden kunnon ja jakopään hihnan tilanteen ajattelin kysellä ainakin
Ainakin Nissan-kuskit on liikenteen pohjasakkaa. Nissaneista autoina en niinkään tiedä, paitsi että niissä on kytkimet ihmeellisiä venkuloita.

E: Oho, tulipa vastattua vähän vanhaan viestiin. :D Et kai päätynyt Nissaniin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 742
Viestejä
4 545 659
Jäsenet
74 840
Uusin jäsen
jousam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom