Mikä auto minulle?

Itsellä 2000 mallinen Citroen Xantia hdi dieselillä 350 tkm ajettuna. Nestejousituksesta murtui yksi muoviputki poikki viime kesänä. Oli kumminkin helppo korjata. Muutenhan nestejousituksen huolto on melko halpaa. Tuohon Xantiaan on vaidettu pallot kai yhden kerran (ei ole kalliita). Eikä siis tarvitse vaihdella jousia tai iskareita, koska niitä ei ole ollenkaan. Ei ole ollut mitään sähkövikoja. Eikä ole ollut myöskään ruostetta ainakaan tuossa autossa.
 
C5 on ihan perus PSA tasoa pikku sähkömurheineen ja enemmän ajetuissa sitten teknistäkin huolta enemmän tai vähemmän riippuen konevalinnasta. Alustan palikoita syö reilummin ja potentiaalinen pomminpaikka tuo nestejousitus.

Tuon ikäisissä ei kyllä tule mieleeni sähkömurheita, moottorimurheita THP poislukien, eikä jousitukseen liittyviä ongelmia. Ehkä kun lähdetään katsomaan noita alkupään C5:sia niin niissä saattaa hydraulipumppu olla sellainen kallis operaatio lähinnä pumpun hinnan takia, muutenhan luotettavuus ja korjaushinta vastaa ihan perinteistä kierrejousi/iskarikomboa.

EDIT: niin joo noissa uudemmissa saattaa etutolpat kyllä vuotaa, mutta säiliöstä saa lisättyä lisää öljyä. Eikä varmaan vielä vaikuta tosiaan noin uusiin mitä tässä katsotaan.
 
^No ihan ykskaks se jousitus ei poksahda ja kalliimmat rempat johtuu nimenomaan noista pikkuvuodoista joihin omistaja ei reagoi. Ajan myötä se koko hydrauliikka vuotaa joka tapauksessa sieltä tai täältä tai sieltätäältä. Yhtään järki päässä ajavalle ei ongelmaa ole ja onhan se kyyti hyvä, ei siitä pääse mihinkään.

Psa on (kuulemma) parantanut laatuaan kovasti, mutta täysin samoista "ranskalaisista" ongelmista sen konsernin kamppeissa kärsitään yhä varsinkin sähköjen osalta. Toki ilmenevät vasta auton ikääntyessä, eikä noin uusissa (jos viittaat 2014->) niitä varmaan näy.
HDi on sen verran aataminaikuinen ja paljon käytetty kampe, että varmasti kestää. Bensaturbot ja ketjukoneet tuntuu olevan aika pehmeitä.
 
2-litraisella bensa-C5:llä ajoin yli 200 000. Ei jousituksessa mitään murheita ollut eikä sähköissäkään. Koiranluita ja hydepumppu vaihdettiin. Niin ja nopeusmittari. Oli kallis. :-(

THP-konetta pitää välttää. Ota diesel. Itsellä nyt vm. 2011, 100 000 ajettu 204-heppainen turbodiesel ja olen erittäin tyytyväinen. Maantiellä mennään siinä5 litraa satasella, kaupungissa ruuhka-ajossa 8-9 paikkeilla.

Unohda ennakkoluulot ja käy koeajolla. Noitten ennakkoluulojen takia käytettyjen hintataso on kohtuullinen. Käy lueskelemassa citroen-foorumi.comista lisää.
 
Niin, kuuluuhan pumppu jousitukseen. Totta. Aattelin putkistoja, varaajapalloja jne. Pumppu muuten ei ollut rikki. Oli hiilipölyn tukkima.

Nopeusmittarista katkesi viisarin akseli, pieni muovitappi ja koko mittaristo piti vaihtaa. Nykyisin korjataan moisia keittiiön pöydällä pikaliimalla. :)
 
Niin, kuuluuhan pumppu jousitukseen. Totta. Aattelin putkistoja, varaajapalloja jne. Pumppu muuten ei ollut rikki. Oli hiilipölyn tukkima.

Nopeusmittarista katkesi viisarin akseli, pieni muovitappi ja koko mittaristo piti vaihtaa. Nykyisin korjataan moisia keittiiön pöydällä pikaliimalla. :)
No joku syyhän sille vaihdolle oli, muutenhan se olis putsattu ja nakattu takaisin? Mittaristossa vaikkei nyt puhdas sähkövika ollutkaan niin sähkökomponenttiviaksi ainakin voi lukea.. No oli miten oli, molemmat melko erikoislaatuisia ongelmia. Just tätä tarkoitetaan kun puhutaan ranskisten omituisuuksista. Liekkö yhdessäkään ceevitskassa enää se avattava takalasi toiminnassa, kaikki mitä itselle tulleet vastaan on lasi vedetty liimalla kiinni ja piuhat poikki...:rofl:
 
Mulla toimii vielä avattava takalasi Peugeot 407:ssa.

Vanhemmassa Citroen Xantiassa taas toimii vielä esim öljypumppu ja mittaristo. Eikä ohjaustehostinkaan ole vielä hajonnut. Mutta se ei C5 olekaan. 406/Xantia taitavat olla kestävämpiä.
 
Onkohan 1,6tdi manuaali Passat 2010-> luotettava? Varmaan vähän hengetön, mutta onko todennäköisiä ongelmia suutinten, dpf, egr, korkepainepumpun, kaksoismassan tai jonkun muun kanssa?

Onko ehdottaa parempaa vaihtoehtoa isolle, pienikulutuksisille autolle? Ei väliä onko farkku tai sedan. Tehoillakaan ei ole väliä, nyt niitä on vähän reilu 200 eikä sitäkään tule ulosmitattua, paremmin varmaan pysyy pieni kone karstattomana, kun saa välillä kierrättääkin.
 
Onkohan 1,6tdi manuaali Passat 2010-> luotettava? Varmaan vähän hengetön, mutta onko todennäköisiä ongelmia suutinten, dpf, egr, korkepainepumpun, kaksoismassan tai jonkun muun kanssa?

Onko ehdottaa parempaa vaihtoehtoa isolle, pienikulutuksisille autolle? Ei väliä onko farkku tai sedan. Tehoillakaan ei ole väliä, nyt niitä on vähän reilu 200 eikä sitäkään tule ulosmitattua, paremmin varmaan pysyy pieni kone karstattomana, kun saa välillä kierrättääkin.

Tuon ikäluokan Mondeoita on tarjolla valkattavaksi asti... ei tuo 2.0TDCi kovin janoisa ole.
 
Tuon ikäluokan Mondeoita on tarjolla valkattavaksi asti... ei tuo 2.0TDCi kovin janoisa ole.

Miten on semmonen kutina, että niidenkin korkeapainepumpuissa oli ongelmia eli tulee silppua pa-järjestelmään ja iso lasku? Vai olikohan tota ongelmaa vaan Audin 2,0TDI:ssä?

Mondeot taitaa ruostua herkemmin vielä noissakin vuosimalleissa? Penkitkään ei ole yhtä hyvät mitä joskus käynyt liikkeissä kiertelemässä.
 
Miten on semmonen kutina, että niidenkin korkeapainepumpuissa oli ongelmia eli tulee silppua pa-järjestelmään ja iso lasku? Vai olikohan tota ongelmaa vaan Audin 2,0TDI:ssä?

Mondeot taitaa ruostua herkemmin vielä noissakin vuosimalleissa? Penkitkään ei ole yhtä hyvät mitä joskus käynyt liikkeissä kiertelemässä.
Mistäs sinne silppua tulee, ellei tankkaa väärästä pistoolista?
Vagissa kaksoismassa on aina ongelma, dpf tuskin temppuaa tuolla koneella kun kokoajan huutaa hoosiannaa ja egr temppuaa jos temppuaa eikä montaa satkua maksa. Pumpuissa ollut vuotoja jonkin verran. Jakopäästä ja turbosta olisin joka tapauksessa enemmän huolissaan...

Mikä on muuten pieni kulutus isolle autolle? Oma kakslitrainen V70 vetää näin talviaikaan keskimäärin 7l/100km. Varmaan pääsisi 6 hujakoille jos jaksaisi ajaa nätimmin. Loppupeleissä paljon omasta kaasujalasta kiinni...
Tähön sivuhuomiona että ainakin 1,6 psa kiisselikoneinen volvo tuntuu kuluttavan enemmän, just siksi että koko ajan pitää painaa lappu lattiassa että se laiva liikkuisi yhtään mihinkään...
 
Mistäs sinne silppua tulee, ellei tankkaa väärästä pistoolista?

Käytössä on ollut polttoainepumppuja, jotka hajotessaan (selvä suunnitteluvika) ovat oksentaneet ne hajonneet sisuksensa sinne polttoainekiertoon. Koko järjestelmän hajottaminen ja puhdistaminen on sen jälkeen edessä. Isommassa ja kalliimmassa autossa on edessä sen tasoinen remontti, että maksajan löytyminen ei olekaan enää ihan itsestään selvä asia.

Bosch on vieläpä pumpun merkki, sekin vielä. Mihin tässä voi enää luottaa....

T -.-
 
Mistäs sinne silppua tulee, ellei tankkaa väärästä pistoolista?
Vagissa kaksoismassa on aina ongelma, dpf tuskin temppuaa tuolla koneella kun kokoajan huutaa hoosiannaa ja egr temppuaa jos temppuaa eikä montaa satkua maksa. Pumpuissa ollut vuotoja jonkin verran. Jakopäästä ja turbosta olisin joka tapauksessa enemmän huolissaan...

Mikä on muuten pieni kulutus isolle autolle? Oma kakslitrainen V70 vetää näin talviaikaan keskimäärin 7l/100km. Varmaan pääsisi 6 hujakoille jos jaksaisi ajaa nätimmin. Loppupeleissä paljon omasta kaasujalasta kiinni...
Tähön sivuhuomiona että ainakin 1,6 psa kiisselikoneinen volvo tuntuu kuluttavan enemmän, just siksi että koko ajan pitää painaa lappu lattiassa että se laiva liikkuisi yhtään mihinkään...

Silppu tulisi heikkolaatuisesta korkeapainepumpusta. Ei tosiaan tietoa onko yleinen ongelma, lähinnä tuntuu siltä, että joskus jostain olisin lukenut. Audeissa tuo oli varmasti ongelmana. Tiedä vaan koskeeko muitakin VAGineita.

7 litraa on pieni kulutus, jos siinä on reilusti lyhyttäkin matkaa tai kaupunkia. Aina sanotaan, että isolla koneella pääsisi pienemmällä kun ei tarvi huudattaa. Voihan se olla, mutta bensakoneisen historian perusteella iso kone vie aina enemmän näissä suomalaisissa nopeuksissa. Tietysti litran erolla ei ole merkitystä, jos sillä saa käytökseltään mukavamman auton. Luotettavuus olisi kuitenkin tärkein kriteeri tekniikan suhteen.
 
Miten on semmonen kutina, että niidenkin korkeapainepumpuissa oli ongelmia eli tulee silppua pa-järjestelmään ja iso lasku? Vai olikohan tota ongelmaa vaan Audin 2,0TDI:ssä?

Mondeot taitaa ruostua herkemmin vielä noissakin vuosimalleissa? Penkitkään ei ole yhtä hyvät mitä joskus käynyt liikkeissä kiertelemässä.
Ai Mondeo ruostuu herkemmin kuin Passat? Reps. Juuri noissa 2010 Passateissa on ongelmia ruostuvien listan alusten jne. kanssa.

Mondeoita on aika hyvin tarjolla sporttijakkaroilla. Niissä ei kyllä oo mitään vikaa, mutta jos sen 1.6 diesel-tuhnun haluaa niin mikä siinä.

Ford Mondeo 2,0 TDCi 140hv PowerShift*WEBASTO* Titanium Business A6 5-ovinen Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto esim. tuossa on hyvät tuolit.
 
Ai Mondeo ruostuu herkemmin kuin Passat? Reps. Juuri noissa 2010 Passateissa on ongelmia ruostuvien listan alusten jne. kanssa.
Uskomus varmaan tulee siitä kun vuosituhannen vaihteen mondeot (mk 3) niillä ekoilla (?) vesiohenteisilla maaleilla ruostuivat huomattavasti helpommin kuin vastaavan ikäiset (3B/3BG) passatit. Niistähän lähti maalit isoina lastuina irti esim. helmoista.

Osat vaihtuivat 2005 / 2007 kun uudet mallit tulivat ja välillä näkee aika säälittäviä 3C passatteja, ovet ruosteessa (niissäkin siis se suurin synti oli ne ovilistojen kiinnitysreiät).

Liekö tuo 2014-> B8 malli sitten parempi...
 
Silppu tulisi heikkolaatuisesta korkeapainepumpusta. Ei tosiaan tietoa onko yleinen ongelma, lähinnä tuntuu siltä, että joskus jostain olisin lukenut. Audeissa tuo oli varmasti ongelmana. Tiedä vaan koskeeko muitakin VAGineita.

7 litraa on pieni kulutus, jos siinä on reilusti lyhyttäkin matkaa tai kaupunkia. Aina sanotaan, että isolla koneella pääsisi pienemmällä kun ei tarvi huudattaa. Voihan se olla, mutta bensakoneisen historian perusteella iso kone vie aina enemmän näissä suomalaisissa nopeuksissa. Tietysti litran erolla ei ole merkitystä, jos sillä saa käytökseltään mukavamman auton. Luotettavuus olisi kuitenkin tärkein kriteeri tekniikan suhteen.
Ei kyllä ole tullut vastaan että näissä ihan urakalla menisi pumppuja. Suuttimia kyllä ja kaippa se pumppukin joskus antautuu...Vageistakaan en keksi kuin noita vuotavia pumppuja jotka sitten valskaa jakohihnan päälle ja pehmittää sen...:rolleyes:

7 litraa on todellinen kulutus, josta ainakin puolet kaupunkiajoa. Jos se riittää niin kai tuota voit katsella mitä tahansa 2010-> parilitraistakin. Bensakoneisiin on vähän huono verrata dieseliä, toista kun ajetaan karrikoituna väännöllä ja toista teholla. Paljon suurempi tekijä kulutuksessa on se itse kone.
 
Viimeksi muokattu:
Okei täytyy katsella noita Mondeoitakin. Ja miksei Volvojakin, nykyinen vaan rupeaa vähän vituttaamaan niin voisi kokeilla toista merkkiä.
 
Okei täytyy katsella noita Mondeoitakin. Ja miksei Volvojakin, nykyinen vaan rupeaa vähän vituttaamaan niin voisi kokeilla toista merkkiä.
Mikäs se nykyinen on jos saa kysyä?
Itse ainakin päädyin Volvoon just sen takia että omasta mielestä huolettomin "vähän parempi" kampe mitä löytyy.
Heitetään pakkaan vielä Accordi, siinä ei ainakaan pitäisi normihuoltoja suurempia ilmetä.
 
Mielipidettä / kokemusta volvo XC90? ei se uusin malli vaan edellinen
Hyä jokakelin matkantekoväline?
kannattaako harkita vai unohtaa?
 
Itsellä 3 autoa kiikarissa seuraavaksi peliksi, minkä ottaisitte vai onko parempia ideoita? Olisi hakusessa neliveto, automaatti ja sellainen että ei jää jalkoihin. Kilsoja tulee noin 15k vuodessa, suurinosa kehä3 sisällä.

Volvo V60 D5 AWD 2011
Skoda Octavia 4x4 1.8t DSG 2013
Lancer RalliArt 2010

Itsellä 2012 V60 eDrive (D2) business. Ostin tuon aikanaan, koska koeajossa totesin saavani silläkin sakot hyvin nopeasti, nyt olen kaivannut D4 versiota, koska ei tuo D2 oikein jaksa yli 100km/h vauhdissa, kasvaa kulutus liikaa. Melkein suosittelen T versiota noin vähillä kilometreillä, et pääse dieselin taloudellisuudesta vielä nauttimaan noin vähillä kilometreillä. Jos maltat odotella kesään, niin tulossa on kokonaan uusittu V60, jolloin vanhoja malleja saa taas edullisemmin. itsekin meinasin vaihtaa uuteen V60 D4 AWD:hen, tuossa D5:ssä ei ole kovinkaan suurta järkeä, koska se on sama moottori ja laatikko kuin D4 vaan viritetty (vähän) enempi.
 
T-koneella pitää vaan olla T5 että on Volvon oma kone ja kunnollinen automaatti. D-koneella alkaa D3:sta ylöspäin. Jos siis näistä vanhemmista puhutaan. Pikkukoneet on Ford/PSA -vekottimia. Lisäksi dieseleissä on käytettynä suurempi valikoima.
Ei ihan noinkaan. Bensakoneissa tää meneekin jännäksi, mutta ainakin manuaali T3 2010-> on ihan volvon koneella. 2.0T on ford/psa ja T4 ei varmaa tietoa kun en ole päässyt livenä näkemään.
T5 taas saa oikein onnistuessaan valittua myös sen fordin sontashift lootan...

Diisseleissä ainakin ennen 2014 malleissa D3 on softalla rampautettu mutta täysin sama kone kuin D4 ja D5:ssäkin ainut ero on tehokkaampi ahdin (vai oliko peräti kahdella ahtimella, en muista). D2/1.6D ja 2.0D on taas ford/psa linjaa ja powershift automaattia...
 
Uudet 60-sarjalaiset tuskin ihan kesällä vielä on tilattavissa kun vasta äsken eka jäi testikuskin ajamana kameraan. Ei oikein ole muutenkaan kauheasti tuntunut hinnat laskevan noiden malliston muutoksien myötä.

Maaliskuussa pitäisi olla julkaisu ja kesällä tilauksessa. Toimitukset sitten syksymmällä.

Hinnat laskee käytetyissä vuoden ajetuissa, kun himovolvistit vaihtaa uusimpaan. Omani toki ostin kun eräs firma vaihtoi työsuhde autonsa, sai sisäänajetun 2v vanhan alle puoleen hintaan uuden hinnasta.
 
Ei noissa vanhemmissa kyllä ole Volvon bensaa muissa kun 2.4 padoissa 5-sylinteriset ja ainoa sellainen on T5. Uudet sitten erikseen, mutta vuosimalli tuossakin oli 2011.
No vanhemmissa ei olekkaan, mutta nyt kun puhuttiin V60 niin eipä noita niin vanhoja olekkaan... Ainakin tuo itse ropaamani 2011 T3 185hv oli tasan volvon kone vaikka jatkeena olikin fordin manuaali.
Jännä kun yritin tuossa perehtyä niin noita T3 ja T4 on vissiin sekalainen seurakunta milloin minkäkin konsernin lohkoilla riippuen iästä ja laatikosta...noh, onneksi ei tarvi pensavehkeisiin sekaantua:D
 
Kyllä ne kaikki 1.6 Litraset eli T2/T3/T4 on Fordin koneita. Bensavehkeistä omia on 2.0T ja T5 (2.5l) ja T6 (3.0l). Uudemmissa bensoissa sitten kaikki on Volvon koneita joiden iskutilavuus on 1.5 - 2.0l (T2-T6). 1.5 litraset on automaatteja (t2-t3 ehkä t4) ja kaikki manuskit on 2 litrasia.

Dieseleistä kaikki 2.0 5syl, 2.4 ja uusimmat 2.0 litraset on volvon koneita.
 
Kyllä ne kaikki 1.6 Litraset eli T2/T3/T4 on Fordin koneita. Bensavehkeistä omia on 2.0T ja T5 (2.5l) ja T6 (3.0l). Uudemmissa bensoissa sitten kaikki on Volvon koneita joiden iskutilavuus on 1.5 - 2.0l (T2-T6). 1.5 litraset on automaatteja (t2-t3 ehkä t4) ja kaikki manuskit on 2 litrasia.

Dieseleistä kaikki 2.0 5syl, 2.4 ja uusimmat 2.0 litraset on volvon koneita.
Hirveän hyvä päteminen muuten, mutta ilman vuosimalleja aika turha. Askiteoriakin meni sen verran pieleen että ainakin kaverin manuaali T3 V60 uskaltaa olla eri mieltä...
 
Hirveän hyvä päteminen muuten, mutta ilman vuosimalleja aika turha. Askiteoriakin meni sen verran pieleen että ainakin kaverin manuaali T3 V60 uskaltaa olla eri mieltä...

Mihin sinä tarvitset vuosimalleja, kun iskutilavuus ja sylienterien määrä kertoo onko kysessä volvon vai fordin/psa:n kone. Volvolla vaihtuu vuosimallikin kesä/heinäkuun vaihteessa, joten vuosimallin ilmoittaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Askiteoria meni sen verran pieleen että volvon v60 esitteen mukaan t2 (1,5l) ja t4 (2,0l) on aina automaattja. T3 on manuaalina 2,0l ja automaattina 1,5l.
 
Mihin sinä tarvitset vuosimalleja, kun iskutilavuus ja sylienterien määrä kertoo onko kysessä volvon vai fordin/psa:n kone. Volvolla vaihtuu vuosimallikin kesä/heinäkuun vaihteessa, joten vuosimallin ilmoittaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Askiteoria meni sen verran pieleen että volvon v60 esitteen mukaan t2 (1,5l) ja t4 (2,0l) on aina automaattja. T3 on manuaalina 2,0l ja automaattina 1,5l.
On siinä sen vertan merkitystä että karkeasti <-2010 on Ford/psa ja 2010-> on volvon pensakoneita (poisluettuna T2).
Vuosimallin ilmoittaminen on hyvin selkeä, kun ilmoittaa sen tehtaan oikean vuosimallin, eikä trafin takaperoista rekisteröintivuotta...

Mitälie pirkkaliikkeen esitettä olet lukenut, kaverin pihassa nököttävä 1,6 T3 manuaali on silti asiasta eri mieltä...
Eri mieltä on myös volvocars.comin speksitaulukko, jonka mukaan ainoastaan T6 on saatavana pelkällä automaatilla.
 
Viimeksi muokattu:
On siinä sen vertan merkitystä että karkeasti <-2010 on Ford/psa ja 2010-> on volvon pensakoneita. Vuosimallin ilmoittaminen on hyvin selkeä, kun ilmoittaa sen tehtaan oikean vuosimallin, eikä trafin takaperoista rekisteröintivuotta...

Jännä esite, kaverin pihassa nököttävä 1,6 T3 manuaali on silti asiasta eri mieltä...

Volvo myös otti uudet omat bensakoneensa porrastetusti käyttöön ensin uusiin XC/S/V90 malleissa ja sieltä ne pikkuhiljaa valuivat muihin malleihin.

Mutta kuten itse mainitsit kaverisi autoksi, 1.6 T3 on Fordin kone ja voi olla automaatti tai manuaali, mut iskutilavuus on 1.6l. Sama homma tuon aja T2:lla ja T4:lla.
 
Mutta kuten itse mainitsit kaverisi autoksi, 1.6 T3 on Fordin kone ja voi olla automaatti tai manuaali, mut iskutilavuus on 1.6l. Sama homma tuon aja T2:lla ja T4:lla.
Lopetas nyt jo tää höpötys, kun kaikki ei vaan mene niinkuin pirkkaesitteessä lukee. T3 koneitakin on ollut kolmea täysin erilaista yhtä aikaa käytössä.

Suottapa tästä enempää vääntää, ei oikeastaan liikuta omaa persausta pätkääkään:D
 
Viimeksi muokattu:
Auto hakusessa:

<15k€ (mieluummin lähempänä 10)
>vm. 2000
Neliveto
>150hv (mieluusti 200 tai yli)
>150tkm (voidaan joustaa mikäli muuten hyvässä kuosissa ja huollettu asianmukaisesti)
Bensakone
Farkku/sedan käy

Noilla kriteereillä on hanskaan sattunut:
Audi A4 B7 2.0 TFSI (alkupään B8:t vissiin niitä eniten lastentautisia?)
Subaru Legacy GT 2.0 /3.0R
Mazda 6 MPS
Volvo V70/S60 2.5T/T5

Muita kandidaatteja?
 
Viimeksi muokattu:
Auto hakusessa:

<15k€ (mieluummin lähempänä 10)
>vm. 2000
Neliveto
>150hv (mieluusti 200 tai yli)
>150tkm (voidaan joustaa mikäli muuten hyvässä kuosissa ja huollettu asianmukaisesti)
Bensakone
Farkku/sedan käy

Noilla kriteereillä on hanskaan sattunut:
Audi A4 B7 2.0 TFSI (alkupään B8:t vissiin niitä eniten lastentautisia?)
Subaru Legacy GT 2.0 /3.0R
Mazda 6 MPS
Volvo V70/S60 2.5T/T5

Muita kandidaatteja?
Tippuuko saksalaiset? (eikös sulla bemari ollut aiemmin?) Toisaalta jos oot katsellut skaalalla S60 - Legacy GT niin eiköhän nämäkin istu joukkoon :rolleyes: Minkälaiseen ajoon olis tulossa?
BMW 325 *SPORTTINEN* 325iX Farmari 160kW Aut. Hyvät Varusteet! Nelikko! Tarkastettuna Rahoituksella ja Kotiin Toimitettuna! Farmari 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 525 2.5i A XDRIVE BUSINESS NAVI + NAHAT + AC. Myös vaihto ja rahoitus. Nyt jopa ilman käsirahaa. Porrasperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde 4d A Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz C 240 4Matic 4d A,Hienokuntoinen ja vähän ajettu Facelift Suomi Mercedes!!! Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

Why not, olihan tossa audikin listalla :)
Duunimatkaa pääosin, joka on alle 5km hidasta ajoa eli ja kilsoja tulee vuodessa abbout 15k eli sikäli bensankulutus ei haittaa mutta sillä sais tulla myös tehoa vastineeksi. Toisinaan sitten mökkimatkaa ja kehäpyöritystä. Neliveto hyvä koska käyn myös metällä ja ampumaradoilla niin olis kiva ettei ensimmäisellä hiekkatien pätkällä jää sutimaan. Miten noi mersun ja bemarin nelivedot vertautuu vaikka audiin ja subaruun?

Osto ei ole ihan heti tulossa kun on marraskuuhun asti tuo #uusivuodeksi hyundai mutta kartoitan vähän mitä olisi mahdollista laittaa ja säästän vähän massia.
 
Why not, olihan tossa audikin listalla :)
Duunimatkaa pääosin, joka on alle 5km hidasta ajoa eli ja kilsoja tulee vuodessa abbout 15k eli sikäli bensankulutus ei haittaa mutta sillä sais tulla myös tehoa vastineeksi. Toisinaan sitten mökkimatkaa ja kehäpyöritystä. Neliveto hyvä koska käyn myös metällä ja ampumaradoilla niin olis kiva ettei ensimmäisellä hiekkatien pätkällä jää sutimaan. Miten noi mersun ja bemarin nelivedot vertautuu vaikka audiin ja subaruun?

Osto ei ole ihan heti tulossa kun on marraskuuhun asti tuo #uusivuodeksi hyundai mutta kartoitan vähän mitä olisi mahdollista laittaa ja säästän vähän massia.
Ihan riittäviä pitäs olla nuo mersun ja bemarin nelikot. Toki subarulla ja audilla on aika pitkä historia nelikoissa joka tuo pientä etulyöntiasemaa, mutta normaalikäytössä ei eroja huomaa, kun et hiekkateitä kummempaan ole menossa. Noissa kun ei maavara riitä poikkeamaan sinne missä eroja alkaisi oikeasti näkymään ja sitten pitäisi muutenkin jo olla lukot ja alennusvaihteet lisänä että päästään oikeasti hankalista paikoista. :)
 
Osaakos joku sanoa minkä kokoiseen pakuun mahtuisi kivuttomasti pari moottoripyörää? Entä kuskin paikalla 190 cm kuski niin ettei tartte olla selkänoja ihan pystyssä ja polvet ei ota rattiin?
 
Osaakos joku sanoa minkä kokoiseen pakuun mahtuisi kivuttomasti pari moottoripyörää? Entä kuskin paikalla 190 cm kuski niin ettei tartte olla selkänoja ihan pystyssä ja polvet ei ota rattiin?
Tuo T4 Transporter varmaan ainaki mahtuis hyvin. Itellä on tuo pitkä malli ja yli 2m on kontista kuskin penkkiin. Taksivarusteilla niin ei ole väliseinää ohjaamon takanaja kaikki penkit pikalukoilla niin saa isoksi pakuksi aina välillä.
 
Tuo T4 Transporter varmaan ainaki mahtuis hyvin. Itellä on tuo pitkä malli ja yli 2m on kontista kuskin penkkiin. Taksivarusteilla niin ei ole väliseinää ohjaamon takanaja kaikki penkit pikalukoilla niin saa isoksi pakuksi aina välillä.
Juuri tuo nimenomainen transportteri on suurinpiirtein paskin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista vähän pitemmälle kuskille. Eikä hytin takaseinättömyys muistaakseni juurikaan auttanut asiassa.
 
Osaakos joku sanoa minkä kokoiseen pakuun mahtuisi kivuttomasti pari moottoripyörää? Entä kuskin paikalla 190 cm kuski niin ettei tartte olla selkänoja ihan pystyssä ja polvet ei ota rattiin?
Tuolla varrella varmaan ainoa mukava vaihtoehto on kanttilamppu sprinter/crafter. Vitokin menee, mutta ei sinne kahta pyörää enää kivuttomasti sovi. Transitillakin pystyin ainakin minä 185 mitassa matkaamaan siedettävästi...
 
Kiitoksia vinkeistä. Mk3 transitilla on tullut jonkunverran ajeltua ja siinä ainakin polvet kiinni ratissa. Crafteri vois olla hyvä ratkaisu, joskus olen sellaista ajanutkin enkä muista että ajoasennon kanssa olisi ollut ongelmaa. Siitä vielä pitkä ja korkea versio niin voisi pyörätkin sopia kyytiin.
 
Uudempi auto hakusessa vm2000 primeran tilalle. Ihan yhtä isoa ei tartteis ja olenkin katsellut uutta seat ibizaa dsg:llä. Olisiko tuohon hintaluokkaan(n. 20ke) jotain vaihtoehtoja? Käytettykin käy, varusteista pitää olla automaatti, ilmastointi, vakkari ja hyvät valot. Muuten auto saisi olla enempi mukavampi ajaa kuin mutkiin tiukasti kääntyvä kinneri. Kaupunkiajoa on suurin osa ajoista.
 
Tuohon hintaan saa käytettynä runsaasti Skoda Octavioita vähän käytettynä ja hyvillä varusteilla. Ibiza on aika kauhea kinneri verrattuna yhtä kokoluokkaa isompiin autoihin. Lisäksi Ibiza on juuri sellainen tiukasti mutkiin kääntyvä.

Toki en mitään volkkarikonsernin laitetta kenellekkään suosittelisi, ennemmin vaikkapa Toyota Auris, vähän käytettynä automaatteina löytyy tuohon hintaan varmasti

Toyota Auris 1,6 Valvematic Active Multid S Autom 5ov Viistoperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto tuossa yksi esimerkki. CVT-vaihteisto on lisäksi 10 kertaa mukavampi kuin nytkyhyppyDSG.
 
Tuohon hintaan saa käytettynä runsaasti Skoda Octavioita vähän käytettynä ja hyvillä varusteilla. Ibiza on aika kauhea kinneri verrattuna yhtä kokoluokkaa isompiin autoihin. Lisäksi Ibiza on juuri sellainen tiukasti mutkiin kääntyvä.
Oletko koeajanut uutta Ibizaa? Siinä on 10 senttiä pitempi akseliväli kuin edellisessä mallissa (nyt vain sentin vähemmän kuin edellisen sukupolven Octaviassa). Luulisi vakauttavan ajamista aikas paljon.
 
Eikö Ibizaa pidä verrata Yarikseen, joka ei kylläkään taida olla sen kummempi sisämelun suhteen.
 
Ainakin tuo Ibizan VAG DSG laatikkon kestävyydestä ei ole takeita elleivät ole tehneet mitään parannuksia viime vuosina.
Siämelu on varman molemissa ja testiajo kannattaa tehdä ja kuunnella mistä melusta pitää enemmän.
 
Uudempi auto hakusessa vm2000 primeran tilalle. Ihan yhtä isoa ei tartteis ja olenkin katsellut uutta seat ibizaa dsg:llä. Olisiko tuohon hintaluokkaan(n. 20ke) jotain vaihtoehtoja? Käytettykin käy, varusteista pitää olla automaatti, ilmastointi, vakkari ja hyvät valot. Muuten auto saisi olla enempi mukavampi ajaa kuin mutkiin tiukasti kääntyvä kinneri. Kaupunkiajoa on suurin osa ajoista.
Itse vaihdoin P12 Primeran uuteen Fabiaan, joka on käytännössä sama auto kuin Ibiza. Seatti en viitsinyt ostaa, kun malli oli vaihtumassa piakkoin. Ei kuitenkaan niin pian, että olisi tarjouksia ollut tiedossa. Vaikka auto onkin pieni, niin kyllä se tuon Primeran hakkaa ajettavuudessa.

Kannattaa käydä koeajamasss sopivia kandidaatteja.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 269
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom