Mikä auto minulle?

Tuo A4 quattrona kyllä kiinnostaa mutta liikaa olen lukenut että nuo alkavat syömään öljyä niin paljon että saa aina tankatessa heittää pönikän moottoriin niin latistaa kiinnostusta :D
Eikö se ongelma rajaudu TFSI moottoriin? Diisseleissä vähemmän, 3.0tdi on sitten se "jumalmoottori" jos sellaisella sattuu löytymään. :)
 
uskaltaako noita 2010-> TSI/DSG reilu 100-150 000 ajettuna komboja ostaa lähinnä jotain 1.2,1.4,1.6 bensa koneita passat/octavia farmari mallisena? vai ampuuko tahallaan omaan nilkkaan? kovasti koittanut laskea dieseliä käyttöautoksi mutta aika pientä hyötyä tulee 25 000 ajaessa kun pitäisi sitten löytää joku joka kuluttaa todella vähän..
 
Sama kysymys itselläkin kuin edellisellä. Kiinnostaisi tuollainen Seat Ibiza SC Cupra Bocanegra, 1.4tsi (180hv) koneella ja DSG:llä. Ajettuna n. 90tkm.

Kannattaako noita harkita ja mitä erityisesti kannattaisi tarkistaa kun käy autoa katsomassa? Itse ajan n. 7000km vuodessa maksimissaan, joten hirveästi ei kilometrejä tule.
 
Itse jättäisin nuo TSI:t kauppaan. Niin monella tuttavalla on ollut ongelmia niiden kanssa, ettei itselläni ainakaan luottoa ole noiden suhteen. Ja kokemuksia voi lukea myös roppakaupalla netistä.
 
Onko kenelläkään kommentoitavaa näistä neljästä eri vaihtoehdosta:
Chrysler Crossfire 3.2 aut.
Chrysler 300c 3.5 aut.
Cadillac CTS 3.2 aut.
Jaquar S-type 3.0 facelift aut.

Joku noista neljästä vois olla seuraava autoni, mutta mikä. Kolme sedania, yksi coupe. Kaikki v6 automaatti ja takaveto joka on hakusessa.

Itseäni ehkä eniten miellyttäisi tuo Cadillac, paras saatavuus hinnan puolesta olis varmaan Jaguaarilla, muut on melkein noudettava Virosta tai Saksasta.
 
Onko kenelläkään kommentoitavaa näistä neljästä eri vaihtoehdosta:
Chrysler Crossfire 3.2 aut.
Chrysler 300c 3.5 aut.
Cadillac CTS 3.2 aut.
Jaquar S-type 3.0 facelift aut.

Joku noista neljästä vois olla seuraava autoni, mutta mikä. Kolme sedania, yksi coupe. Kaikki v6 automaatti ja takaveto joka on hakusessa.

Itseäni ehkä eniten miellyttäisi tuo Cadillac, paras saatavuus hinnan puolesta olis varmaan Jaguaarilla, muut on melkein noudettava Virosta tai Saksasta.
Noista jos olisi pakko valita niin Jaggeen kallistuisin.. Nuo jenkit ei kovin kummoisia muovikippoja ole kun laatua miettii.
 
Viimeksi muokattu:
Jagessa on tiettyä viehätystä kieltämättä. Tällä hetkellä kiinnostus kohdistuu eniten Jaguaariin tai Cadillaciin. Kulkuakin olis kiva olla ja 300c on niin painava, että 3.5l koneellakaan se ei ole mikään raketti.
 
Miksei Jaguar XF? Siinä olisi aika mukavasti tarjontaakin, jos ei pelkästään Suomeen rajoita.
 
Puolison kanssa olisi tarkoitus hommata käyttöauto entisen tilalle. Entinen on -98 vuoden 1.6l Golf. Golffiin ollaan oltu ihan tyytyväisiä, mutta kilometrejä alkaa jo olemaan lähemmäs 300000, joten vaihtoonhan se joutaisi.

Etsinnässä olisi alle 200000 ajettu maksimissaan 8000 euroa maksava kulkupeli. VAG-konsernin vehkeet kiinnostaa ainakin näin alkuun, koska lähipiiristä niitä löytyy ja eikä niistä pahaa sanottavaa ole ollut. Muutkaan merkit eivät tietenkään ole pois suljettuja.

Autoista ja niiden tekniikasta hirveästi tietämättä kysynkin nyt teiltä, että mitä kannattaisi ruveta katselemaan?
 
Puolison kanssa olisi tarkoitus hommata käyttöauto entisen tilalle. Entinen on -98 vuoden 1.6l Golf. Golffiin ollaan oltu ihan tyytyväisiä, mutta kilometrejä alkaa jo olemaan lähemmäs 300000, joten vaihtoonhan se joutaisi.

Etsinnässä olisi alle 200000 ajettu maksimissaan 8000 euroa maksava kulkupeli. VAG-konsernin vehkeet kiinnostaa ainakin näin alkuun, koska lähipiiristä niitä löytyy ja eikä niistä pahaa sanottavaa ole ollut. Muutkaan merkit eivät tietenkään ole pois suljettuja.

Autoista ja niiden tekniikasta hirveästi tietämättä kysynkin nyt teiltä, että mitä kannattaisi ruveta katselemaan?

Mitä sitä kilometrien vuoksi vaihtamaan jos auto hyvin toimii.
 
Puolison kanssa olisi tarkoitus hommata käyttöauto entisen tilalle. Entinen on -98 vuoden 1.6l Golf. Golffiin ollaan oltu ihan tyytyväisiä, mutta kilometrejä alkaa jo olemaan lähemmäs 300000, joten vaihtoonhan se joutaisi.

Etsinnässä olisi alle 200000 ajettu maksimissaan 8000 euroa maksava kulkupeli. VAG-konsernin vehkeet kiinnostaa ainakin näin alkuun, koska lähipiiristä niitä löytyy ja eikä niistä pahaa sanottavaa ole ollut. Muutkaan merkit eivät tietenkään ole pois suljettuja.

Autoista ja niiden tekniikasta hirveästi tietämättä kysynkin nyt teiltä, että mitä kannattaisi ruveta katselemaan?
Ei kannata katsella vielä auton mittaria tuossa 300 000 km vaiheessa. Katselkaa vaikka sitten uudelleen kun mittarissa on 525 tkm :) Nyt alkuun voi ihan helposti ajaa mittarin ensin 400 000 km ja miettiä sitten taas siinä vaiheessa että mitä tehdä.

Tai vähintäänkin nyt alkuun 350-360 tkm. Itsellä on kaksi ranskista jolla on ajettu juuri tuo 350 tkm eikä tunnu vielä missään ja kolmas jolla on ajettu 525 ja ei sekään tunnu vielä yhtään missään. Toki nuo kaikki kolme on dieseleitä, mutta kyllä pitäisi bensa moottorikin kestää, nyt ainakin vähintään 400 000 km?

edit.
Toki itselläkin oli joskus (noin 12 vuotta sitten) "kammo" Opel Vectra -97 1.7td jolla oli ajettu vähän reilu 300 tkm. Kammo siis vain mittarilukemasta, mutta se on vain lukema? Ei se haittaa silti vielä yhtään mitään. Tuon kammon takia auto sitten meni vaihtoon ja tilalle tuli 2500€ kalliimpi auto joka oli paljon huonompi :D
 
Työ-, kauppa- ja treenimatkoihin pitäisi käyttis hommata. Budjetti n. 8000 euroa, vuodessa kilsoja 15-20 tkm. Edullisista huolloista yms. plussaa, haen mahdollisimman mutkatonta omistamista. Ilmastointi ainoa pakollinen lisävaruste, mutta se taitaa olla jo kaikissa ja ei nyt mitään Daciaa kuitenkaan. Yhden ihmisen kuljettamiseen. Eli ts. reasonably priced car hakusessa.
 
Ajattelin ostaa 3k budjetilla jonkun semi luotettavan ja mukavan auton. Ilmastointi ehoton.

Kai tuohon hintaan saisi jo järkeviä Volvo V40 / S40? Nettiautossa noita on pilvin pimein, enkä oikein tiedä mitä lähtisi katselemaan. Myös Mersut kiinnostaisi, mutta ruoste pelottaa.
 
Työ-, kauppa- ja treenimatkoihin pitäisi käyttis hommata. Budjetti n. 8000 euroa, vuodessa kilsoja 15-20 tkm. Edullisista huolloista yms. plussaa, haen mahdollisimman mutkatonta omistamista. Ilmastointi ainoa pakollinen lisävaruste, mutta se taitaa olla jo kaikissa ja ei nyt mitään Daciaa kuitenkaan. Yhden ihmisen kuljettamiseen. Eli ts. reasonably priced car hakusessa.

Jos ei pitkää matkaa ajele kerrallaan eikä paljoa motaria, ego kestää ja sopii jotenkuten perseen alle niin Toyota Yaris 1,33 bensavaparilla manuaalina.

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Linea Sol 5ov NYT KORKOTARJOUS 1.99%.Keyless-Go, Automaatti-ilmastointi!!!.(Jopa ilman käsirahaa) Viistoperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Nonii nyt kun on tässä ajeltu 10 vuotta halvoilla VAGilaisilla niin on aika laittaa ostohousut jalkaan ja kateltava <20k € budjetin autoa. Näihin vaihtoehtoihin olen kallistunut:
Ford Focus 2,5 225 hv ST60 M6 5-ovinen *Leimaa 7/2018 saakka!!* Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Volvo S60 2.5T "R" AWD GearTronic, Suomiauto! KEVÄTTARJOUS! Tarjous voim. vain hetken.. Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Subaru Impreza 2.5 WRX AWD 4d Porrasperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kriteerit lähinnä:
-Semisporttinen ja nopeampi ku karvalakkiautot (+200hp)
-Suht.koht varma moottoriltaan
-4WD plussaa

Kuunellaan mielipiteitä, plussat ja miinukset kustakin autosta :)
 
Volvo S60 2.5T "R" AWD GearTronic, Suomiauto! KEVÄTTARJOUS! Tarjous voim. vain hetken.. Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kriteerit lähinnä:
-Semisporttinen ja nopeampi ku karvalakkiautot (+200hp)
-Suht.koht varma moottoriltaan
-4WD plussaa
Tuo Volvo on "hieman" väärässä seurassa ellei sitten ole reilusti kutiteltu. Suorituskyky on sellaista "reipasta perheautoluokkaa", eli yli 8 sek 0-100 kun kyseessä on AWD malli.

Siis ihan mukava, ja varmasti maantiellä noista mukavin alustan ja melun puolesta, mutta ei mikää "mutkatieraketti". Itsellä oli joskus V70:nen 2.5T:llä ja automaatilla, etuvetoisena tosin.

Joku S/V40 T5 saattaisi sopia paremmin noiden kahden pikkukinnerin kanssa samaan luokkaan? :D
 
Ulkonäon perusteella Ford Focus näyttää parhaalta ja samalla auto on vähän tuoreempi. Luulisi että olisi myös kestävämpi?
 
Nonii nyt kun on tässä ajeltu 10 vuotta halvoilla VAGilaisilla niin on aika laittaa ostohousut jalkaan ja kateltava <20k € budjetin autoa. Näihin vaihtoehtoihin olen kallistunut:
Ford Focus 2,5 225 hv ST60 M6 5-ovinen *Leimaa 7/2018 saakka!!* Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Volvo S60 2.5T "R" AWD GearTronic, Suomiauto! KEVÄTTARJOUS! Tarjous voim. vain hetken.. Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Subaru Impreza 2.5 WRX AWD 4d Porrasperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kriteerit lähinnä:
-Semisporttinen ja nopeampi ku karvalakkiautot (+200hp)
-Suht.koht varma moottoriltaan
-4WD plussaa

Kuunellaan mielipiteitä, plussat ja miinukset kustakin autosta :)

Subaruja on tullut harrasteltua useita vuosia ja jos vaatimuksena on suht.koht toimintavarma moottori niin unohda tuo 2,5l turbo.

Suosittelen mielummin 2,0l STI:n ostamista jo pelkästään voimansiirron vuoksi, joka on tuossa WRX mallissa lähinnä vitsi verrattuna sti:n voimansiirtoon.

Siinä mielipiteet subarusta, noista kahdesta muusta en oikein osaa mitään sanoa.

ps. jos et kaihda jdm autoja ja haluat hieman käytännöllisyyttäkin niin Subaru Legacy 2.0 GT Spec B WR Limited Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto ;)
 
Nonii nyt kun on tässä ajeltu 10 vuotta halvoilla VAGilaisilla niin on aika laittaa ostohousut jalkaan ja kateltava <20k € budjetin autoa. Näihin vaihtoehtoihin olen kallistunut:
Ford Focus 2,5 225 hv ST60 M6 5-ovinen *Leimaa 7/2018 saakka!!* Viistoperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Volvo S60 2.5T "R" AWD GearTronic, Suomiauto! KEVÄTTARJOUS! Tarjous voim. vain hetken.. Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Subaru Impreza 2.5 WRX AWD 4d Porrasperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kriteerit lähinnä:
-Semisporttinen ja nopeampi ku karvalakkiautot (+200hp)
-Suht.koht varma moottoriltaan
-4WD plussaa

Kuunellaan mielipiteitä, plussat ja miinukset kustakin autosta :)


Kannattaa katsoa myös Alfa Romeot

Esimerkiksi tässä olisi 159 nelivetoisena ja 2.4 JTDm koneella: Alfa Romeo 159 2,4 JTDM Q4 **SUOMI-AUTO, NELIVETO** Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tai Brera 3.2 bensakoneella ja nelivedolla: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 260HV NELIVETO "SUOMI-AUTO" 18"/17 ALUT + PANORAMA+ AUTO-ILMA + SPORT-NAHKASIS + CRUISE - VAIHTO/RAHOITUS - Coupé 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
On tämä auton ostaminen kyllä melkoinen työmaa. Budjettina on nyt 5000-10000 euroa ja pitäisi luotettava bensafarmari saada. Autosta tulisi löytyä vakionopeudensäädin ja toimiva ilmastointi, eikä hirveän äänekäs, mutta muita vaatimuksia ei hirveästi ole. Tietenkin mahdollisimman edullinen käyttää ja pitää, eli ei mitään jatkuvaa huoltamista saisi olla.

Tällä hetkellä vahvimpana ehdolla Avensis vm. 2003 tai uudempi. Olisiko kellään heittää mitään muita hyviä ehdotuksia, mitä voisin alkaa miettimään? Hirveä kiire ei ole auton suhteen, kunhan ennen juhannusta löytyisi.
 
Honda Accordia voisi varmaan myös harkita. Niissä toki tarjonta on selvästi vähäisempää kuin Toyotoissa. Jos kokoluokka saa olla hieman pienempi, niin 2003-2008 Corollat ovat vissiin myös aika pomminvarmoja pelejä.
 
On tämä auton ostaminen kyllä melkoinen työmaa. Budjettina on nyt 5000-10000 euroa ja pitäisi luotettava bensafarmari saada. Autosta tulisi löytyä vakionopeudensäädin ja toimiva ilmastointi, eikä hirveän äänekäs, mutta muita vaatimuksia ei hirveästi ole. Tietenkin mahdollisimman edullinen käyttää ja pitää, eli ei mitään jatkuvaa huoltamista saisi olla.
Voin taata että on parempaa kyytiä ja hiljaisempi kuin Anjovis:
Volvo V70 2.0 Momentum Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tai sitten vanhempaa AWD:tä:
Volvo V70 2.5T AWD Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jos tilan tarve on todellinen, niin noissa on sitä kokoa. Esim. loistavia koira-autoja...
 
Ostaessani autoa 6 vuotta sitten ihmettelin, että miksi isomoottoriset Alfa Romeot ovat melko edullisia. Edullisten hintojen syy selvisi, kun googlasin käyttäjäkokemuksia. :D
 
Epäilemättä V70 antaa kyllä hyvät kyydit, mutta noilla kilsoilla on varmasti jo yhtä sun toista laitettavaakin. Ja vissiin melko janoisia on, vaikka toki etanolilla ajellessa kulut jäänee kohtuullisiksi.
 
Kyllä tollanen T25 Anjovis oman perseen alla ihan mukavalta on tuntunu mitä tuolla mutkateillä pääsin vetelemään mutta en sitten tiedä onko kriteeritkin alemmalla kun "hienoin" auto mitä itsellä ollu tähän asti ja maksoin vähän markkinahintaan verrattuna, toki siihen piti uusi tuulilasi käydä ostamassa ja jakopääkin ois vajaan 20 tonnin päästä uusittava mutta muuten ei ole tarttenu kuin löpöä tankata.
 
Epäilemättä V70 antaa kyllä hyvät kyydit, mutta noilla kilsoilla on varmasti jo yhtä sun toista laitettavaakin. Ja vissiin melko janoisia on, vaikka toki etanolilla ajellessa kulut jäänee kohtuullisiksi.
Itsellä oli joskus 2.5T jolla ajettu lähes 230tkm ennen kuin meni kolarissa lunastukseen - ei tuohon vaihdeltu oikeastaan kuin kuluvia osia noissa kilsoissa. Dieseleillähän ajetaan jatkuvasti 400tkm noilla V70:llä.

Janoinen toki oli: 12L kaupungissa ja ~8L maantiellä täydessä lastissa (etuveto/automaatti). Teho ei tule luonnollisesti ilmaiseksi; tuo kannattaa muistaa kun vertailee 50-60hv tehottomampiin vapareihin. :D
 
Hyviä ehdotuksia tuli. Budjettiin vaikuttaa hiukan se, että tehdäänkö keittiöremonttia vai ei. Jos minulta kysytään, niin ei, mutta vaimohan sen päättää :). Tuo uudempi Volvo vaikuttaa oikein hyvältä ja on aika todennäköinen valinta, jos täydellä budjetilla mennään. Aika janoinenhan se on, mutta ketjukone, niin säästää remminvaihdoissa jo aika paljon. Sama homma vissiin Hondassa.

Tuommosen Kian voisi mustana ostaa. Kaikissa muissa väreissä hiertää tuo takaosan kolmiomallinen ikkuna liikaa. Hyundai taitaa olla pitkälti sama auto, ja noista varmaan mieluummin Kian ottaisin.

Corolla olisi tietenkin huoleton valinta ja saisi täysillä varusteilla kohtuuhintaan, mutta on aika pieni ja jopa vielä tylsempi kuin Avensis.
 
Nykyinen Citroen C3 -03 alkaa vaatia sen verran paljon huoltoa (etupää kolisee ja varmaan kaikki mahdollinen olisi vaihdettava jousia ja iskareita myöten), että aika vaihtaa toiseen.

Työmatkaa kertyy 100km päivässä, 25tkm vuodessa. Suurin osa tästä on isolla tiellä ajamista.

Kriteerit:
- Pieni kulutus pitää olla, joten varmaan kaikki 1.4 isommat koneet voi jättää pois.
- Edullinen verojen ja vakuutusten suhteen myös.
- Diesel VAIN jos kyseessä pakettiautoksi rekisteröity farkku tai vastaava.
- Edullinen huoltaa ja vähäinen huollon tarve.
- Jos tehasuusi niin max. 16k€, mutta ensisijaisesti haen käytettyä alle 5k€ autoa

Onko kokemuksia uudesta Peugeot 108:ta tai Dacian Sanderosta/Loganista? Pösö näyttäisi kulutuksen ja päästöjen perusteella edulliselta käytössä ja Daciassa taas hankintahinta on naurettavan alhainen.
100km/h vauhdissa ei taida 1.2 ja vaikka 2.0 litranen bensavapari erota kulutuslukemissa juuri lainkaan kun pienemmässä täytyy olla aikalailla enempi kiekkoja mittarissa. Turbollinen sitten meneekin pienemmällä. Suosittelen vielä harkitsemaan hieman isompaa autoa kun tuossa kotterossa joudut kuitenkin n.1,5h/pvä istumaan.
 
Joo ei mitään A/B segmentin kaupunkiautoa maantieajoon. Kulutus saattaa pienempien välitysten takia olla jopa isompi kuin isommissa autoissa.

Jos olet valmis uuteen laittamaan 16k€ niin mikset harkitse myös ~10k€ käytettyä autoa. Siinä hintaluokassa alkaa kuitenkin saamaan jo huollettuja ja suht pienillä kilometreillä olevia C-segmentin autoja.

Niin parjattuja kuin Volkkarit tekniikaltaan ovatkin, niin manuaalivaihteisena ja sopivalla koneella varustettu Golf voisi olla hyvinkin paikallaan. Esim. tämä 1,9 litrainen diesel "ikimoottori" näin pienillä kilsoilla palvelee todennäköisesti 5+ vuotta ilman mitään ongelmia ja alustaankaan tuskin tarvitsee tehdä kummempia seuraavaan 100tkm aikana.

Volkswagen Golf 1.9 Trendline TDI PowerDiesel 5d Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Nyt täytyis saada käytettyä autoa käytetyn tilalle. Budjetti siinä 5-8k€. Ehdottomana vaatimuksena on bensa vehje, vetokoukku, vakkari ja ilmastointi.
Viimeisen vuoden aikan on juuri ja juuri tullut ajettua 8000km.

Itse tullut katseltua noita VAG-konsernin vehkeitä kun tuo Jetta ja Golffi jostain syystä mielyttää silmää, mutta mutta...
 
Nykyinen Citroen C3 -03 alkaa vaatia sen verran paljon huoltoa (etupää kolisee ja varmaan kaikki mahdollinen olisi vaihdettava jousia ja iskareita myöten), että aika vaihtaa toiseen.

Työmatkaa kertyy 100km päivässä, 25tkm vuodessa. Suurin osa tästä on isolla tiellä ajamista.

Kriteerit:
- Pieni kulutus pitää olla, joten varmaan kaikki 1.4 isommat koneet voi jättää pois.
- Edullinen verojen ja vakuutusten suhteen myös.
- Diesel VAIN jos kyseessä pakettiautoksi rekisteröity farkku tai vastaava.
- Edullinen huoltaa ja vähäinen huollon tarve.
- Jos tehasuusi niin max. 16k€, mutta ensisijaisesti haen käytettyä alle 5k€ autoa

Onko kokemuksia uudesta Peugeot 108:ta tai Dacian Sanderosta/Loganista? Pösö näyttäisi kulutuksen ja päästöjen perusteella edulliselta käytössä ja Daciassa taas hankintahinta on naurettavan alhainen.

Appivanhemmilla nyt toinen Logan menossa, eka oli 5 vuotta (1.sukupolvi) ja ei vikoja, ei menettäny 5 vuodes arvoa ku 3000€ (0-80tkm, ostohinta 11k€ ja hyvitys 8k€). Vaihtoi uuteen Logan farkkuun johonki dieselin Jubilemium-juhlamalliin 2016, hinta 13990€ varusteineen. Kulutus vanhassa bensassa oli 6 litraa, uudessa dieselissä 3,2 litran pintaan, pahimmillaan 4.

Vaikka tässä nyt itellä v.2016 BMW 120xda msport lähes kaikilla herkuilla, niin on toi Dacia kyllä halpa ja hyvä auto hintaansa nähden (penarin hinnalla olis saanu tasan 4 Daciaa, 1 Dacia suli jo kaupasta ulos ajaessa ;)).

Ei oo ollut vikaa tuossa uudemmas myöskään...
 
Perheenlisäystä tulossa kaksin kappalein talvella ja täytyis vaihtaa pirssiä vähän tilavampaan. Eli 2 aikuista, pari turvaistuinta, tuplarattaat ja koira + sen kamat pitäisi mahtua. Satunnaisesti myös reissua heitetään autolla eli matkatavaroille tilaa myös.
Budjetti olisi siellä 10-15k välissä riippuen yksilöstä. Vuodessa kilsoja tulee about 12tkm.
Automaatti olisi kiva ja taloudellisuudesta sekä halvoista ylläpitokuluista plussaa.
Lähinnä noita 5-paikkasia pikku tila-autoja katsellut alustavasti. Meriva ja verso-s kiinnostaisi mutta riittääkö noissa tila? Villinä korttina sit mersun B-sarjalainen tai honda fr-v..
Farkkujen puolelta taas Mondeo, Accord tai Avensis ehkä kiinnostaisi.
Hyviä vinkkejä otettaisiin vastaan.
 
Eikös joku Ford S-Max osuisi tuohon. Tekniikka lienee melko samaa kuin mondeossa ja on taksissakin paljon näkynyt. Uudet korimallit jopa ihan kivan näköisiä tila-autoiksi. Tosin 15k ei vielä uusimpia saa, mutta jotain 2007-2009 akselilta näkyi useampi 150tkm tienoilla ajettu.
 
Periaatteessa joo mutta vanhemmissa malleissa taitaa kulutus olla vähän kovempi ja uudemmat menee tosiaan yli budjetin. C-Maxia näyttäisi saavan jo ihan fiksujakin tuohon rahaan.
Olisko täällä kellään kokemuksia noista pienemmistä tilaihmeistä? Lähinnä siis Meriva, Verso-s, C-Max ja mitä näitä nyt on?
 
Noilla kilometreillä ei pieni ero kulutuksessa kauheasti kokonaiskustannuksia muuta. Ja bensa vs. diesel ei sekään kauheasti vaikuta, ennemminkin katsoisin vaan mistä löytyy hyvä yksilö.

V70:n ottaisin ainakin vakavasti harkintaan itse noilla kriteereillä, lapsien kanssa lienee turvapuolikin plussaa. Vuosimalli livahtaa toki tuolla budjetilla sinne 2010 taakse, mutta on tuollainen sitten paljon mukavampikin kuin joku muutaman vuoden uudempi halppis.

Uudemmista tutulla on ollut C4 Picasso ja kuulemma suht edullinen ratkaisu se on ollut kun ottaa hankintahinnan huomioon, mutta on siinä sitten pikkuvikaa ollut. Silloin melkein katselisin vaan tuota budjetin alapäätä kun arvokkaammissa tulee arvonlasku niin suureksi.
 
Viimeksi muokattu:
Auton päivitys olisi viimein pikkuhiljaa ajankohtainen asia. Nykyisellään ajelen 2002 vuoden Citroen C5:llä. Tästäpä johtuen olen eniten katsellut uudemman korimallin C5 autoja.

Tuleva budjetti on 10k€ kieppeillä. Bensa tulisi olla ja laatikko mielellään automaatti. Kilometritkin mieluusti alle 200tkm. Olen myös tykästynyt aiemmin mainitusta syystä isoihin farkkuihin. Toisaalta ainahan mieli voi muuttua, porukoiden BMW 318 pikkufarkku on kieltämättä mukava peli päästellä mutkaista tietä.

Onko ehdotella muita harkittavia ajokkeja tuon sitikan lisäksi? Mitään Kiaa tai muuta ei tarvitse ehdotella, aiemmin omistin Alfa 156 joten jotain persoonallista pitää autossa olla. Sitikassa se on nestekaasujousituksen tuoma ajomukavuus.
 
Auton päivitys olisi viimein pikkuhiljaa ajankohtainen asia. Nykyisellään ajelen 2002 vuoden Citroen C5:llä. Tästäpä johtuen olen eniten katsellut uudemman korimallin C5 autoja.

Tuleva budjetti on 10k€ kieppeillä. Bensa tulisi olla ja laatikko mielellään automaatti. Kilometritkin mieluusti alle 200tkm. Olen myös tykästynyt aiemmin mainitusta syystä isoihin farkkuihin. Toisaalta ainahan mieli voi muuttua, porukoiden BMW 318 pikkufarkku on kieltämättä mukava peli päästellä mutkaista tietä.

Onko ehdotella muita harkittavia ajokkeja tuon sitikan lisäksi? Mitään Kiaa tai muuta ei tarvitse ehdotella, aiemmin omistin Alfa 156 joten jotain persoonallista pitää autossa olla. Sitikassa se on nestekaasujousituksen tuoma ajomukavuus.
Sitikan lisäksi vaikka Peugeot 508? En tiedä sitten onko noiden bensa moottoreiden kanssa jotain ongelmia ollut?

Citroen C5 vaihtoautot - Nettiauto
Peugeot 508 vaihtoautot - Nettiauto
Opel Insignia vaihtoautot - Nettiauto
 
Miettinyt jo muutaman päivän lava-auton (pickupin) hommaamista, vaikkei ammatin puolesta olekkaan tarve? Lähinnä asiaa puoltavat seikat:

- Olen sinkku, 2-paikkanen auto riittää
- Voi(neen?) rekisteröidä pakettiautoksi
- Saa lomalle lähtiessä hyvin tavaraa mukaan, polkupyörän jne.
- En ole koskaan omistanut henkilöautoa, olen 98% ajanut pakettiautoilla

Pentuna harrastin tähtikaukoputkeilua ja välillä miettinyt tämänkin harrastuksen uudelleen lämmittelyä, jos harrastus ottaisi tosissaan tulta alle, tulisi hommattua kunnon peilikaukoputki. Olisi hienoa joskus ottaa retkeilykampetta/teltta mukaan, ajella jonnekkin tosi syrjäiselle paikalle syksyllä (tai mökille) ja lavan päältä voisi kuvata taivasta putken kanssa :happy:

Uusi Nissan Navara NP300 King Cab erityisesti kiiltänyt silmissä :drool:
 
Miettinyt jo muutaman päivän lava-auton (pickupin) hommaamista, vaikkei ammatin puolesta olekkaan tarve? Lähinnä asiaa puoltavat seikat:

- Olen sinkku, 2-paikkanen auto riittää
- Voi(neen?) rekisteröidä pakettiautoksi
- Saa lomalle lähtiessä hyvin tavaraa mukaan, polkupyörän jne.
- En ole koskaan omistanut henkilöautoa, olen 98% ajanut pakettiautoilla

Pentuna harrastin tähtikaukoputkeilua ja välillä miettinyt tämänkin harrastuksen uudelleen lämmittelyä, jos harrastus ottaisi tosissaan tulta alle, tulisi hommattua kunnon peilikaukoputki. Olisi hienoa joskus ottaa retkeilykampetta/teltta mukaan, ajella jonnekkin tosi syrjäiselle paikalle syksyllä (tai mökille) ja lavan päältä voisi kuvata taivasta putken kanssa :happy:

Uusi Nissan Navara NP300 King Cab erityisesti kiiltänyt silmissä :drool:

Hilux nyt on ainakin varma vaihtoehto, pitää hintansa vaikka olisi missä kunnossa tai paljon ajettu.

Pakujahan nuo kaikki käytännössä on pl. douple cabit joissa takapenkki - takapenkki pois ja muutoskatsastus pakuksi. Sitten jos tulee tarvetta takapenkille, niin saahan sen taas muutoskatsastettua. Lavan pituus on toki lyhyempi normaaliin verrattuna.

Isuzusta olen kuullut hyvää kerrottavaa. Firma joka noita huoltaa merkkihuoltona on sanonut että ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Merkki tosin on aika marginaalissa.

Sitten jos haluaa erottua vähän massalla ja pitää nissanista, niin tälläinenkin olisi olemassa:

ff0a2f3c7b1347c2a7760d6022a8b624.jpg


Nissan Titan siis kyseessä, tai tutummin Dodge Ram. C kortin tuo vaatii ja nopeus on rajoitettu kuorma-auto statuksen vuoksi.

Mistä nyt tuulee? Koeajossa jättikokoinen amerikkalainen avolava-auto, jonka keulassa komeileekin japanilaismerkin logo – video
 
Hilux nyt on ainakin varma vaihtoehto, pitää hintansa vaikka olisi missä kunnossa tai paljon ajettu.

Pakujahan nuo kaikki käytännössä on pl. douple cabit joissa takapenkki - takapenkki pois ja muutoskatsastus pakuksi. Sitten jos tulee tarvetta takapenkille, niin saahan sen taas muutoskatsastettua. Lavan pituus on toki lyhyempi normaaliin verrattuna.

Isuzusta olen kuullut hyvää kerrottavaa. Firma joka noita huoltaa merkkihuoltona on sanonut että ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Merkki tosin on aika marginaalissa.

Sitten jos haluaa erottua vähän massalla ja pitää nissanista, niin tälläinenkin olisi olemassa:

ff0a2f3c7b1347c2a7760d6022a8b624.jpg


Nissan Titan siis kyseessä, tai tutummin Dodge Ram. C kortin tuo vaatii ja nopeus on rajoitettu kuorma-auto statuksen vuoksi.

Mistä nyt tuulee? Koeajossa jättikokoinen amerikkalainen avolava-auto, jonka keulassa komeileekin japanilaismerkin logo – video

Eipä mitään, hyvä katsella myös vaihtoehtoja. Auton hommaaminen menisi joka tapauksessa ensi vuoden puolelle. Double cabista saisi tosiaan ne takapenkit irti, hintakin olisi edullisempi, mutta se muutostyö varmaan maksaa jonkin verran.

Osui joissakin kuvissa tuo Titani myös silmiin, aika messevän näkönen, mutta itsellä vain B-kortti. Mielellään uutena hommaisin ja tuossa Navarassa on 5 vuoden takuu. Ellei kohdalle osu sitten jokin vähän ajeltu ja hyvin ylläpidetty käytetty yksilö?

Juuri tämä savannin keltainen miellyttää eniten omaa silmää, enpä olisi vähän aikaa sitten uskonut että tulee kuolattua jonku lava-auton perään =D
2016-nissan-navara-st-52.jpg
 
Eipä mitään, hyvä katsella myös vaihtoehtoja. Auton hommaaminen menisi joka tapauksessa ensi vuoden puolelle. Double cabista saisi tosiaan ne takapenkit irti, hintakin olisi edullisempi, mutta se muutostyö varmaan maksaa jonkin verran.

Osui joissakin kuvissa tuo Titani myös silmiin, aika messevän näkönen, mutta itsellä vain B-kortti. Mielellään uutena hommaisin ja tuossa Navarassa on 5 vuoden takuu. Ellei kohdalle osu sitten jokin vähän ajeltu ja hyvin ylläpidetty käytetty yksilö?

Juuri tämä savannin keltainen miellyttää eniten omaa silmää, enpä olisi vähän aikaa sitten uskonut että tulee kuolattua jonku lava-auton perään =D

Ostaa sen mikä miellyttää niin ei kaduta jatkossa:). En pidä Nissania mitenkään huonona vaihtoehtona, ja uutenahan saa sen värinkin valittua minkä haluaa, ellei sitten jostain toimitussyistä tilaus veny tulevaisuuteen.

Douple cabia jos miettii, niin se on penkit pois - siis istuinosa, muutoskatsastus joitain kymppejä, kaipa myyjäliikekin sen voi hoitaa rekisteröidessä. Ja itse työhön tuskin tuntia menee, joten hinnasta ei jää kiinni.

Nämä on niin makuasioita, itse haluaisin Hiluxin douplena, saisi koirat kyytiin takaovista, se oikea neliveto, riittävä maavara:drool: ja lavalle voisi viskoa tavaraa tarpeen mukaan. Maksavat vaan niin perkeleesti, no ehkä joku päivä. 2 paikkaisuus ei itselläkään haittaisi yhtään mitään. Eukon farkulla kulkee 5 henkeä ja roinat. Itse ajelen lähinnä yksin nykyiselläkin autolla.

Mieluummin tuollainen pick up kun joku sportti. Nämä on vain valintoja, ja se mistä tykkää.

Sitten vielä, jos nyt tulevat lakimuutokset tulee voimaan, niin entinen 100kmh rajoitus poistuu ja saa vetää sen 120kmh siinä missä muutkin autot pl. KA.
 
Hilux nyt on ainakin varma vaihtoehto, pitää hintansa vaikka olisi missä kunnossa tai paljon ajettu.

Pakujahan nuo kaikki käytännössä on pl. douple cabit joissa takapenkki - takapenkki pois ja muutoskatsastus pakuksi. Sitten jos tulee tarvetta takapenkille, niin saahan sen taas muutoskatsastettua. Lavan pituus on toki lyhyempi normaaliin verrattuna.

Isuzusta olen kuullut hyvää kerrottavaa. Firma joka noita huoltaa merkkihuoltona on sanonut että ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Merkki tosin on aika marginaalissa.

Sitten jos haluaa erottua vähän massalla ja pitää nissanista, niin tälläinenkin olisi olemassa:

ff0a2f3c7b1347c2a7760d6022a8b624.jpg


Nissan Titan siis kyseessä, tai tutummin Dodge Ram. C kortin tuo vaatii ja nopeus on rajoitettu kuorma-auto statuksen vuoksi.

Mistä nyt tuulee? Koeajossa jättikokoinen amerikkalainen avolava-auto, jonka keulassa komeileekin japanilaismerkin logo – video
Ramin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Ihan on Nissanin omaa suunnittelua.
Ja mistä ovat IS:n juttuun repineet omamassan? Ei tuo paina kuin reilut 2,5 tonnia.

Aika merkkiuskollinen saa kyllä olla, jos jenkkipickupia hankkiessaan päätyy muuhun kuin Fordiin, Chevyyn tai Ramiin. Testien perusteella japanilaismerkkien pickupintekeleet ovat aika kötöstyksiä kolmen suuren rinnalla.
 
Ramin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Ihan on Nissanin omaa suunnittelua.
Ja mistä ovat IS:n juttuun repineet omamassan? Ei tuo paina kuin reilut 2,5 tonnia.

Aika merkkiuskollinen saa kyllä olla, jos jenkkipickupia hankkiessaan päätyy muuhun kuin Fordiin, Chevyyn tai Ramiin. Testien perusteella japanilaismerkkien pickupintekeleet ovat aika kötöstyksiä kolmen suuren rinnalla.

Kunhan heitin huvikseni kun muistin että asiantunteva™ IS repii noita juttuja. Taustoja en tarkistanut joten voi olla FAKE news moniltakin osin.
Saahan Toyota Tundraakin suomesta uutena, tai ainakin on saanut, ei tosin toyota nimellä. Ja nyt kun vilkaisin niin en kyllä löydä mitään organisaatiota joka tuota toisi. Käytettyjä löytyy muutama kappale.

Vakavissaan en siis edes ehdottanut tuollaista möhköä käyttöautoksi, kun lähtökohta oli jotain vähän hillitympää.
Itse jos pikkaria hakisin niin pysyisin näissä tutummissa merkeissä, jenkit sitten erikseen, aitoina sellaisina.
 
Kyllä japanin kököstys on aivan riittävä meikeläisen rojujen satunnaisiin siirtelyihin :)
 
Nykyinen Citroen C3 -03 alkaa vaatia sen verran paljon huoltoa (etupää kolisee ja varmaan kaikki mahdollinen olisi vaihdettava jousia ja iskareita myöten), että aika vaihtaa toiseen.

Työmatkaa kertyy 100km päivässä, 25tkm vuodessa. Suurin osa tästä on isolla tiellä ajamista.

Kriteerit:
- Pieni kulutus pitää olla, joten varmaan kaikki 1.4 isommat koneet voi jättää pois.
- Edullinen verojen ja vakuutusten suhteen myös.
- Diesel VAIN jos kyseessä pakettiautoksi rekisteröity farkku tai vastaava.
- Edullinen huoltaa ja vähäinen huollon tarve.
- Jos tehasuusi niin max. 16k€, mutta ensisijaisesti haen käytettyä alle 5k€ autoa

Onko kokemuksia uudesta Peugeot 108:ta tai Dacian Sanderosta/Loganista? Pösö näyttäisi kulutuksen ja päästöjen perusteella edulliselta käytössä ja Daciassa taas hankintahinta on naurettavan alhainen.

Noilla kilsoilla ei kannata edes harkita bensa-autoa. Voitat kulutuksessa sen verran että se paljon kammoksuttu "dieselvero" ei tunnu missään. Jos kuitenkin haluat sen pakuksi rekatun niin tosta.

Ford Fiesta Van 1.4 TCDi 68hv 3d Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ei ajaminen paljoa halvemmaksi tosta muutu.
 
Kyllä japanin kököstys on aivan riittävä meikeläisen rojujen satunnaisiin siirtelyihin :)

Sitten voikin unohtaa nuo jenkki härvellykset mitä läpällä heitin. Tarjontaahan japseista on melko vähän. Vilkaisin niin tuotahan saa automaattinakin. Jos siis haluaa vähän mukavampaa ajoa. Siis Navaroa ajatellen. Lootatasta en kaivanut sen enempää tietoa, mutta jos perinteinen mehulinko löytyy niin siinä yksi asia mitä voisi harkita;)
 
Kysytään jos täältä saisi apuja. Haussa max ~3000€ automaatti auto emännälle 10km työmatka pyöritykseen. Mahdollisimman pieni koko. Onko jostain alkuvuosituhannen ranskalaisista mihinkään?

Edit:tapatalk allekirjoitus pois
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 712
Viestejä
4 544 917
Jäsenet
74 835
Uusin jäsen
koominen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom