Mikä auto minulle?

Kannattanee jättää sitten raportti omaan arvoonsa, jos se noin vankalla asiantuntemuksella on laadittu.

Ei noissa hihnavetoisissa tsiipoissa mitään fataaleja vikoja ole tunnistettu, sen takia en jättäisi kauppaan. Toki ainahan jotain voi hajota kun autoista on kyse ja vituttaahan se sitten. Vaihtoehto on ostaa se tojota, mutta sitten vituttaa joka päivä kun sillä ajaa.

:D On tämä kyllä hommaa. Toinen sanoo, että osta se Toyota ja nuku yösi rauhassa ja toinen, että osta se Toyota ja sitten vituttaa joka päivä. Taidan jättää molemmat kauppaan ja ostaa halvemmalla jotain KIA/Hyundai -akselilta. :)
 
Ei ne vanhemmat KIA/Hyundait varmasti vituta yhtään sitä Toyotaa vähempää :)
 
No hyvä, sitten ei tarvii ostaa niitäkään. :) Vituttaskohan vaikka vm. 2014 Kia liiaksi?

En ole koeajanut. Uudemmissa korealaisissa on jo melko hyvä ajettavuus. Kannattaa koeajaa, ja kannattaa se Toyotakin koejaa ja päättää itse vituttaako se "pappamainen" sisustus ja ajettavuus vai ei.
 
:D On tämä kyllä hommaa. Toinen sanoo, että osta se Toyota ja nuku yösi rauhassa ja toinen, että osta se Toyota ja sitten vituttaa joka päivä. Taidan jättää molemmat kauppaan ja ostaa halvemmalla jotain KIA/Hyundai -akselilta. :)
Kyllähän se kaikista paras keino on katsoa omaa lompakkoa ja mennä koeajamaan sen asettamissa rajoissa autoja joihin mielenkiinto herää. Sitten valitaan se mikä mukavimmalta tuntuu oman perseen alla.

edit: näin olen siis itse tehnyt ja merkki on vaihtunut tähän mennessä jokaisella kerralla, vaikka kahdesta viimeisestä merkistä ei ole mitään pahaa sanottavaa. Eniten vaikuttaa vaan sopivan yksilön löytyminen käytettynä varusteilla X, hintarajalla Y ja perstuntumalla Z. :)
 
Eilen tosiaan ajoin Hyundai i30:n, joka on käsittääkseni hyvin lähelle sama auto kuin Kia Rio (ohjaamo ainakin samasta puusta veistetty). Ei se minua vituttanut, mutta siitä yksilöstä ei kauppoja tullut. Pappamaisuus ei haittaa, kun johan tässä mennään kuitenkin neljännellä kymmenellä. ;)
 
Eilen tosiaan ajoin Hyundai i30:n, joka on käsittääkseni hyvin lähelle sama auto kuin Kia Rio (ohjaamo ainakin samasta puusta veistetty). Ei se minua vituttanut, mutta siitä yksilöstä ei kauppoja tullut. Pappamaisuus ei haittaa, kun johan tässä mennään kuitenkin neljännellä kymmenellä. ;)
Hyundai i30:n sisarmalli on Kia Ceed. Kia Rio vastaa Hyundai ix20:tä ymmärtääkseni.
 
Jep. Ja itse ainakin vihaan tota volkkareiden epämääräistä ohjausta sen verran että se on vika vaihtoehto.

Volkkarin sukuisissa tuo ohjaushan on se paras juttu. Toyota on petrannut paljon, eikä noi ole niin kamalia ajettavia. Hyundai i30:tä sen verran kokemusta, että ei siinä mitään vikaa ole, mutta jotain puuttuu (vanha Fabia oli parempi ajettava, vaikka on omaa sukua traktori ja oli tuhnulla moottorilla). Kokemus tosiaan 2016 i30 1.4 bensasta ja kone on janoinen ja laiska. Huollot on vuoden välein ja maksavat kohtuu paljon.
 
Juu, no nää on mielipidekysymyksiä kai sitten. Ite en tykkää yhtään kun keskialueella vispaa tyhjää ja hitaammissa vauhdeissa on omaan makuun aivan liikaa tehostettu -- tulee mieleen vanha kunnon city-nappi vanhasta puntosta vai missä se nyt oli.
Muistatko tarkalleen missä autossa (vm, malli) oli tuo keskialueen tyhjän vispaus? Aika montaa eri merkkiä ja vuosimallia on tullut vuosien aikana ajettua ja ainoa jossa on ollut tyhjää keskialueella oli opel kadett vuodelta -89.
 
Muistatko tarkalleen missä autossa (vm, malli) oli tuo keskialueen tyhjän vispaus? Aika montaa eri merkkiä ja vuosimallia on tullut vuosien aikana ajettua ja ainoa jossa on ollut tyhjää keskialueella oli opel kadett vuodelta -89.
Turha noihin vag-vihaajien jauhamisiin on tarttua. Kevyt se ohjaus on, mutta mitään tyhjän vispaamisia niissä ei ole. Audeissa toki on jäykempi ohjaus kuin Vokkeloissa. Ainakin A3 vs. Golf.
 
Autonhankinta näköjään edessä kun alkaa tuohon ooppeliin mennä hermot kun ei vioille ala tulla loppua.

Muutamia katsellut nettiautosta ja ehdokkaita löytyy mutta hieman pelottaa kun en itse ole niin perehtynyt asiaan että tietäisin mahdolliset vika-alttiit merkit/mallit.

Mielipiteitä/varoituksia näihin:

Seat Leon V6 Cupra 4 Viistoperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toyota Avensis 2,0 Valvematic Linea Sol 4ov Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Volvo S80 2.5T Summum Geartronic Hyvät Varusteet! Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz C 180Kompressor Rahoitus myös ilmankäsirahaa Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz CLS CLS350 Coupé 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Audi A4 2.0Tfsi 211hv Quattro S-Tronic* Sport istuimet, Vetokoukku, Bi-Xenon led ajovalot* YMS... Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Skoda Superb 2,0 TSI Ambition DSG Autom. Porrasperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto

Muita ehdotuksia? Hakusessa on bensalla kulkeva ajoneuvo joka ei jää jalkoihin. Automaatti ja neliveto ei pakollisia, mutta plussaa.
 
Autonhankinta näköjään edessä kun alkaa tuohon ooppeliin mennä hermot kun ei vioille ala tulla loppua.

Muutamia katsellut nettiautosta ja ehdokkaita löytyy mutta hieman pelottaa kun en itse ole niin perehtynyt asiaan että tietäisin mahdolliset vika-alttiit merkit/mallit.

Mielipiteitä/varoituksia näihin:

Seat Leon V6 Cupra 4 Viistoperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toyota Avensis 2,0 Valvematic Linea Sol 4ov Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Volvo S80 2.5T Summum Geartronic Hyvät Varusteet! Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz C 180Kompressor Rahoitus myös ilmankäsirahaa Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz CLS CLS350 Coupé 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Audi A4 2.0Tfsi 211hv Quattro S-Tronic* Sport istuimet, Vetokoukku, Bi-Xenon led ajovalot* YMS... Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Skoda Superb 2,0 TSI Ambition DSG Autom. Porrasperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto

Muita ehdotuksia? Hakusessa on bensalla kulkeva ajoneuvo joka ei jää jalkoihin. Automaatti ja neliveto ei pakollisia, mutta plussaa.
Nyt on eka kerta kun näen jonkun punnitsevan CLS mesen tai avensiksen välillä :D Kannattaa melkein käydä koeajamassa noista pari, niin helpompi sanoa minkätyylinen laite on haussa.
 
Audi ja Skoda molemmat siltä aikakaudelta josta on mahdollista saada erittäin öljysyöppö 2.0 bensakone. Jos ei löydy kuitteja asianmukaisesta korjauksesta, niin en ostaisi.
Veli osti 2010 vuoden Audin kyseisellä koneella ja se vei yli litran/1000km. :D

Onneksi osti liikkeestä, niin liike maksoi koko rempan (joku 5000-6000€) ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia.

Audi-kuljettaja aloitti ristiretken VV-Auto Groupia vastaan – ”En voi sietää tätä epäoikeudenmukaisuutta"

Leipiintynyt Audi-mies teippasi autonsa protestiksi:

Auto itsessään on loistava varsinkin nelivetona, kunhan vaan varmistaa tuon mainitun asian, sitä esiintyi 09-11 malleissa myös 1.8 TFSI:ssä.
 
Nyt on eka kerta kun näen jonkun punnitsevan CLS mesen tai avensiksen välillä :D Kannattaa melkein käydä koeajamassa noista pari, niin helpompi sanoa minkätyylinen laite on haussa.

Niimpä. Tarkoituksella laitoin ihan laidasta laitaan, jotta edes jotain infoa noista saan josta tiedän mitä kannattaa sitten katsella/kysellä koeajon yhteydessä.

Ja sepä se kun ei ole oikein mitään preferenssiä merkin puolesta. Voipi sitten ehdotukset olla kanssa yhtä odottamattomia ylläreitä joita ei olisi itse osannut edes harkita.

Summataan vielä: Auto saisi olla tehokas, ei loppuunajettu, neli- tai kaksivetoinen, ei vikaherkkä, mielellään automaatti. :rofl:

Sanotaan nyt helpotuksen vuoksi että harkitsen hintahaarukkaa 2000-20000€ väliltä. :D

Eli pihalla kuin lumiukko.
 
On aika vaihdella autoa. Nykyinen Mondeo saa siirtyä seuraavalle.

15 000€ ympärillä pyörisi budjetti työmatka-autolle.

Saisi olla kohtuu hiljainen.
Tehot samaa luokkaa mondeon 2.0TDCI:n kanssa (noin 130hv).
Tilaa että mahtuu pitkä kuski istumaan ja hieman tavaraakin taakse.
Taloudellinen.


Vanha mondeo on 2007 ja ajettu 250tkm. Ajattelin että uudempi Mondeo saattaisi olla aika varma valinta(2010 ja 100tkm)?

Vai onko jollai ehdotuksia?
 
Mk4 ja sen facelift Mondeot on mukavia ja tilavia pelejä. Haittapuolena on powershift-automaattivaihteisto, joka ei ole kaikkein mukavin ajossa ja sen huolto on kallista. Samanlaisia tavaratilojahan ei monesta henkilöautosta löydy. Passat pääsee melko lähelle. E-mersu about samoihin, mutta hintalappu pompsahtaa.
 
Haukkukaa nyt pystyyn, mutta menin ostamaan vm. 2012 Kia Ceedin. Löytyi suht vähän ajaettuna (70 000km) ja päällepäin tosihyväkuntoisena. 2 vuotta tehdastakuutakin jäljellä. Palvelee riittävästi keski-ikäistyvän herrasmiehen kaupunkiajotarpeita.
 
Mk4 ja sen facelift Mondeot on mukavia ja tilavia pelejä. Haittapuolena on powershift-automaattivaihteisto, joka ei ole kaikkein mukavin ajossa ja sen huolto on kallista. Samanlaisia tavaratilojahan ei monesta henkilöautosta löydy. Passat pääsee melko lähelle. E-mersu about samoihin, mutta hintalappu pompsahtaa.
Nykyinen on juurikin alkupään mk4. Ihan mukava ajaa manuaalillakin. Ehkä etsin samanlaisen uudemman.
 
Autonhankinta näköjään edessä kun alkaa tuohon ooppeliin mennä hermot kun ei vioille ala tulla loppua.

Muutamia katsellut nettiautosta ja ehdokkaita löytyy mutta hieman pelottaa kun en itse ole niin perehtynyt asiaan että tietäisin mahdolliset vika-alttiit merkit/mallit.

Mielipiteitä/varoituksia näihin:

Seat Leon V6 Cupra 4 Viistoperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto
Toyota Avensis 2,0 Valvematic Linea Sol 4ov Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Volvo S80 2.5T Summum Geartronic Hyvät Varusteet! Porrasperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz C 180Kompressor Rahoitus myös ilmankäsirahaa Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mercedes-Benz CLS CLS350 Coupé 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Audi A4 2.0Tfsi 211hv Quattro S-Tronic* Sport istuimet, Vetokoukku, Bi-Xenon led ajovalot* YMS... Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Skoda Superb 2,0 TSI Ambition DSG Autom. Porrasperä 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto

Muita ehdotuksia? Hakusessa on bensalla kulkeva ajoneuvo joka ei jää jalkoihin. Automaatti ja neliveto ei pakollisia, mutta plussaa.
Avensis tuntuisi luotettavimmalta, mutta on samalla tosi perus auto.
Toyota Avensis vaihtoautot - Nettiauto
 
Mondeoon taipuisin itekin, tai jos haluaa vähän hiljaisemman auton niin V70 on jokseenkin samanlainen vekotin. Saa myös tuolla 2.0TDCi:llä (2.0D) jos manuaali kelpaa. Hyvä kone se on ja vähän halvempi kun Volvon oma.

Uutta Mk5 Mondeota on myös kehuttu erittäin hiljaiseksi (en ole itse koeajanut). 2015 vuosimalleja voi kohta alkaa saamaan edukkaasti kun tehdastakuut loppuu. Siinä on Dieselissä edelleen powershift valitettavasti, mutta toki jos manuaali kelpaa niin ei ole sitäkään probleemaa.

Bonuksena se on IMO erittäin hyvän näköinen auto.
 
En viitsi pelkästään ulkonäöstä maksaa 5-10k lisää. MK5 ei kuintenkaan kauhesti eroa tekniikalta vanhasta korimallista. Ja 20 000€ saa pitkälti vain 200k ajettuja 2.0 TDCI:tä.
On tosiaan liikaa hintaa vielä noissa melkein 3 vuotta vanhoissa autoissa vielä.

Noita 2008 ja uudempia Mondeoita saakin sitten todella edullisesti ja kumminkin pienillä kilometreillä. Ei ehkä pidä mitenkään erityisen hyvin hintaansa, eli saa suht halvalla ison auton? Jos vaihtaa uudempaa autoa ja kilsat 250 tkm -> 150 tkm tai alle, niin vaihto on varmaan ihan fiksu juttu.
Ford Mondeo vaihtoautot - Nettiauto
 
Haukkukaa nyt pystyyn, mutta menin ostamaan vm. 2012 Kia Ceedin. Löytyi suht vähän ajaettuna (70 000km) ja päällepäin tosihyväkuntoisena. 2 vuotta tehdastakuutakin jäljellä. Palvelee riittävästi keski-ikäistyvän herrasmiehen kaupunkiajotarpeita.

Hyvä valinta, ja takuutakin jäljellä:) Sen verran varmoja peruskulkineita kuitenkin, ettei noissa mitään ihmeempiä ongelmia ole ollut tiedossa.
 
Haukkukaa nyt pystyyn, mutta menin ostamaan vm. 2012 Kia Ceedin. Löytyi suht vähän ajaettuna (70 000km) ja päällepäin tosihyväkuntoisena. 2 vuotta tehdastakuutakin jäljellä. Palvelee riittävästi keski-ikäistyvän herrasmiehen kaupunkiajotarpeita.
Jäätävää paskaa; alle 300hv ja etuvetoinen - ei jatkoon!

/vitsi.

Pääasia noissa autoissa(kin) on että itseä miellyttää ja/tai täyttää tarpeet.
 
Golf-luokan farkku bensakoneella ja momentinmuunnin automaatilla uutena n. 30k-35k eli vaihtoehdot on

- Opel Astra 1.6 Turbo A, ei koskaan Opelia.
- Ford Focus 1.5 Ecoboost A, vähän vanhahtava mutta muuten jees.
- Peugeot 1.2 Puretech A. Tähän saa vissiin jopa 8v Aisinin, mutta silti se on Pösö ja vain kolmepyttyinen tuhnu ja ranskis.

Missaanko jotain vai tähänkö on tultu?

Jos jättää farkkukopan pois niin

BMW 118iA ja Volvo V40 tulee mukaan.

Eipä ole niin sanotusti varaa valita, jos ei halua kaksoiskytkintä tai kuminauhaa.
 
Golf-luokan farkku bensakoneella ja momentinmuunnin automaatilla uutena n. 30k-35k eli vaihtoehdot on

- Opel Astra 1.6 Turbo A, ei koskaan Opelia.
- Ford Focus 1.5 Ecoboost A, vähän vanhahtava mutta muuten jees.
- Peugeot 1.2 Puretech A. Tähän saa vissiin jopa 8v Aisinin, mutta silti se on Pösö ja vain kolmepyttyinen tuhnu ja ranskis.

Missaanko jotain vai tähänkö on tultu?

Jos jättää farkkukopan pois niin

BMW 118iA ja Volvo V40 tulee mukaan.

Eipä ole niin sanotusti varaa valita, jos ei halua kaksoiskytkintä tai kuminauhaa.
Eikö Fordin PowerShift ole kaksoiskytkin? Vai saako Focukseen jonkun muun?
 
Onko Mazda 6 liian iso, farmari 6 pykäläisellä momentinmuunnin automaatilla 34900€. Jos on mutta sedan kelpaisi niin sama tekniikka on Mazda 3 korissa ihan näpsäkkä halvemmalla.
 
Onko Mazda 6 liian iso, farmari 6 pykäläisellä momentinmuunnin automaatilla 34900€. Jos on mutta sedan kelpaisi niin sama tekniikka on Mazda 3 korissa ihan näpsäkkä halvemmalla.
Mulla on nyt Mazda 3, että ei enää Mazdaa. Lähinnä paikallisen diilerin takia ja haluan turbomoottorin. Tuo vapari vaan on aika luuska.
 
Uusi auto etsinnässä ja harkinnut joko Mersun C-sarjalaista tai BMW:n 3-sarjaa. Onko suosituksia kumpaan vaaka kallistuisi. Vuosimalli olisi 2009 -lähtien. Ajo lähinnä viikonloppuisin ja kilsoja tulisi sen verta vähän että sama millä koneella on. Lähinnä hyvä tietää jos on jotakin mitä erityisesti huomioida tai välttää.
 
Golf-luokan farkku bensakoneella ja momentinmuunnin automaatilla uutena n. 30k-35k eli vaihtoehdot on

- Opel Astra 1.6 Turbo A, ei koskaan Opelia.
- Ford Focus 1.5 Ecoboost A, vähän vanhahtava mutta muuten jees.
- Peugeot 1.2 Puretech A. Tähän saa vissiin jopa 8v Aisinin, mutta silti se on Pösö ja vain kolmepyttyinen tuhnu ja ranskis.

Missaanko jotain vai tähänkö on tultu?

Jos jättää farkkukopan pois niin

BMW 118iA ja Volvo V40 tulee mukaan.

Eipä ole niin sanotusti varaa valita, jos ei halua kaksoiskytkintä tai kuminauhaa.
Subarun Levorg? Hinnat alkaen mallia on saanut uutena ~36keur hintaan ja varusteita kiitettävästi. Loota oli koeajolla alkuun jännän tuntunen, mutta nopeasti siihen tottui ja ihan kivalta sekin vaikutti. Näemmä uusissa malleissa mukana kaikissa eyesight joka nostanut alkuhinnan 40keur tuntumaan, nettiautosta löytynee vielä edellistä mallia olevia edukkaammin.
 
Subarun Levorg? Hinnat alkaen mallia on saanut uutena ~36keur hintaan ja varusteita kiitettävästi. Loota oli koeajolla alkuun jännän tuntunen, mutta nopeasti siihen tottui ja ihan kivalta sekin vaikutti. Näemmä uusissa malleissa mukana kaikissa eyesight joka nostanut alkuhinnan 40keur tuntumaan, nettiautosta löytynee vielä edellistä mallia olevia edukkaammin.
Mun mielestäni se ei ole lähellekään neljänkympin auto ominaisuuksiltaan eikä edes 35k€:n. Perusmallin jakkaratkin on ihan onnettomat pidemmälle miehelle, joten ei.
 
Noin 6k€:llä autoa?

- Bensa
- vaihteistolla ei väliä
- sedan/hatchbäkki

mutsille tulee clion tilalle. Golffeja ja A3:ia nyt lähinnä kahdellu ja mitä nyt tullut 6k & bensakriteereillä vastaan nettiautosa.

Ford Mondeo 3.0i V6 Titanium Sportback Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto siitä v6 mondeo niin ei tarvii talla olla kokoajan pohjassa niinkuin cliolla että liikkuu jonnekkin :D?

Skoda Octavia HB 1.6 FSI Elegance *Vähän ajettu* Rahoitus / Vaihto! Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto ?
 
Viimeksi muokattu:
1.4TSi Golf, saa halvalla kunhan katsot että jakopää on korjattu max 10tkm sitten :D
 
Noin 6k€:llä autoa?

- Bensa
- vaihteistolla ei väliä
- sedan/hatchbäkki

mutsille tulee clion tilalle. Golffeja ja A3:ia nyt lähinnä kahdellu ja mitä nyt tullut 6k & bensakriteereillä vastaan nettiautosa.

Ford Mondeo 3.0i V6 Titanium Sportback Porrasperä 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto siitä v6 mondeo niin ei tarvii talla olla kokoajan pohjassa niinkuin cliolla että liikkuu jonnekkin :D?

Skoda Octavia HB 1.6 FSI Elegance *Vähän ajettu* Rahoitus / Vaihto! Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto ?
Käsittääkseni nuo VAGin vanhemmat pikkubensat on ihan jees. Eiköhän tuokin ole niitä samoja peruja kun vanhemmissa golffeissa.
 
1.4TSi Golf, saa halvalla kunhan katsot että jakopää on korjattu max 10tkm sitten :D
Onko jotain väliä kun se hajoaa uudelleen taas 50-60tkm päästä?

Eikös jollain ollut 1.4TSI menossa 3 jakopää ja alle 150tkm ajettu (ensimmäinen alle 70tkm:ssä). Sinne ilmeisesti ei saa paljon kestävämpää ketjua kun leveys on mitoitettu Shimanon 9-vaihteisten ketjuille... :D
 
Onko jotain väliä kun se hajoaa uudelleen taas 50-60tkm päästä?

50tkm saattaa olla monelle 5-10v ajot kun puhutaan vaikkapa perheen 2-autosta :D

Kuten sanottu, noita Golffeja saa jo 5000-6000e ja on ilman tuota jakopääjuttua ihan passelin näköinen auto tuohon hintaluokkaan.
 
Kysytään jos täältä saisi apuja. Haussa max ~3000€ automaatti auto emännälle 10km työmatka pyöritykseen. Mahdollisimman pieni koko. Onko jostain alkuvuosituhannen ranskalaisista mihinkään?

Edit:tapatalk allekirjoitus pois
Tahtoo olla tuon ikäisissä ranskalaisissa al4 pohjainen laatikko joka ei kestävyydellä loista. Eli suosittelen jotain muuta.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
 
Kannattaa katsoa ne hylkäysten syytkin eikä vaan että on häntäpäässä.

Oma auto hylkääntyi käsijarrun takia, vaijerin kiristys kahvan alta oli riittävä korjaustoimenpide. Kivempi tuo, kuin vaikkapa katsastuksen läpäissyt ketju- ja dsg-vikainen VAG.

Harvempaa vaan tuntuu kiinnostava auton pito halvemmassa hintaluokassa niin käydään konttorilla hakemassa vikalista ja huolletaan ne kohteet mitä pitää. Silloin se Mondeo on siellä häntäpäässä ja säntillisesti huollettu Audi kärkipäässä. Todennäköisesti tuo Audi on vielä katsastettu vuosihuollon yhteydessä liikkeen toimesta.

Mieluummin sitä tietysti ostaa hyvin pidetyn auton. Hyvin pidettyjä autoja löytyy kuitenkin kaikista merkeistä ja sitä ei katsastustilastoista näe.
 
Mondeo on ollut kyllä katsastustilastoissa aika häntäpäässä. Bensankulutuskin lienee helvetillinen. ;)
Noihin katsastustilastoihin vetoaminen on lähinnä koomista.

Välillä joku auto on hylkyprosenttien keulilla ihan katsastajien tyhmyyttä (esim. Chrystlerit, kun tehtaan "väljiksi" tarkoittamat etunivelet eivät neuvosto-suomen katsastajille kelvanneet ilman Trafin erillistä tiedotetta asiasta :facepalm:). Taasen yhtään ketjuvikaista VAGia tai Bemaria ei ole tietääkseni koskaan hylätty koska niillä ei ole voinut ajaa ketju poikki katsastusasemalle... :D
 
Mondeo on ollut kyllä katsastustilastoissa aika häntäpäässä. Bensankulutuskin lienee helvetillinen. ;)

Joo, mullakin oli 12v vanha ja 300tkm ajettu mondeo kun myin pois ja sitä ei oltu ikinä hylätty katsastuksesta, tuosta ajoin itse 7v ja 120tkm. Se on ihan siitä miten autoa pitää ja kiinnostaako sen ylläpito.
 
Kia Cee'd, plussat ja miinukset? Tollanen kiinnostais kun halvalla sais ja pienillä kilsoilla, vuosimallit 2010-2012. 1,6 CRDi koneella. Kattelin ettei noi kai ihan pommeja enää ole katsastusjuttujen perusteella. Hintaluokka 8-9k, saa ehdotella muutakin pieniruokasta dieselfarkkua. Kilsoja sais olla max 150k.
 
Kia Cee'd, plussat ja miinukset? Tollanen kiinnostais kun halvalla sais ja pienillä kilsoilla, vuosimallit 2010-2012. 1,6 CRDi koneella. Kattelin ettei noi kai ihan pommeja enää ole katsastusjuttujen perusteella. Hintaluokka 8-9k, saa ehdotella muutakin pieniruokasta dieselfarkkua. Kilsoja sais olla max 150k.
Ajo-ominaisuudet ja mukavuus noissa huonointa on. Moottori on varmaan tehoton.
 
Kia Cee'd, plussat ja miinukset? Tollanen kiinnostais kun halvalla sais ja pienillä kilsoilla, vuosimallit 2010-2012. 1,6 CRDi koneella. Kattelin ettei noi kai ihan pommeja enää ole katsastusjuttujen perusteella. Hintaluokka 8-9k, saa ehdotella muutakin pieniruokasta dieselfarkkua. Kilsoja sais olla max 150k.

Näissä kantsii tarkastaa ruoste takaluukussa (tiivisteiden alta), tuulilasin tiivisteiden alta, ovien alapuolinen kunto ja pohja. Yllättävän monessa ollut aika rapsakassa kunnossa helmat. Moottori on ihan jees dieselinä, se jaksaa kuljettaa tuota kippoa nätisti.
 
Moottori on ihan jees dieselinä, se jaksaa kuljettaa tuota kippoa nätisti.
Ei jaksa, ovat todella hitaita autoja. Kiihtyvyys on siellä 12 sekunnissa joka on todella hidasta kyytiä vuonna 2017. Tohon kun lyö matkustajat ja tavarat päälle niin huh huh :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 734
Viestejä
4 545 475
Jäsenet
74 839
Uusin jäsen
kalalintu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom