Mikä auto minulle?

On muuten aika tiukka peli tuo skoda näin varusteiltaan. Käsittääkseni skodassa pitää olla lisävarusteena peltorit(en uusimpaa korimallia ole kokeillut), mutta muuten moottorin osalta ei pitäisi olla mitään tiedossa.
 
Joo porukoilla oli ton korimallin octavia 1.6 TDI:llä ja on kyllä ihan helvetin meluisa auto maantie ja motarinopeuksissa kesärenkaillakin. Mun edellinen hyundai i20 oli hiljaisempi jopa.
 
Meillä on saman korimallin vuoden 2017 versio ja se on hiljainen myös motarilla, ainakin 1.0 TSI isolohkolla.
 
Noin 2015 vuosimallin Honda Civic tourer. Yllättävän kiva auto ajaa ja vähä vikainen. Vielä 1.8 bensakoneella, joka on täysin huoleton. Tosin toimiiko ulkonäkö sinulle on kysymysmerkki.

Tourerin kuskin tila on todella nafti. Kävin koeajolla ja pää osui kattoon, enkä ole kuin 185 cm pitkä. Autoon istuminenkin vaatii hieman pujottelua tai korkeaa kipukynnystä. . Ko. malliinhan on taiottu iso kontti ja ok takatilat, mutta joitain kompromisseja on jouduttu tekemään. 1.8 vapari on varmasti luotettava, mutta myös aika laiska peli.
 
Onko 2015 skoda octavia 2l diesel manuaali toimiva peli vai löytyykö tyyppivikaa jonka takia kannattaisi vältellä?
Esim tämmöinen: Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 150 Elegance #TÄYSNAHAT #WEBASTO Farmari 2015 - Vaihtoauto
Voi ehdottaa myös jotain muuta tuon hintaluokan menopeliä, haetaan talvimukavuutta(webasto/lämmitettävä tuulilasi) ja kohtuullisesti vääntävää konetta. Ei tartte diesel olla.
V60?
Siis jotain tuon suuntaista: Volvo V60 D3 Momentum Business S/S aut #WEBASTO #SUOMI-AUTO #XENON #BLUETOOTH Farmari 2012 - Vaihtoauto
 
Tourerin kuskin tila on todella nafti. Kävin koeajolla ja pää osui kattoon, enkä ole kuin 185 cm pitkä. Autoon istuminenkin vaatii hieman pujottelua tai korkeaa kipukynnystä. . Ko. malliinhan on taiottu iso kontti ja ok takatilat, mutta joitain kompromisseja on jouduttu tekemään. 1.8 vapari on varmasti luotettava, mutta myös aika laiska peli.

Sama juttu. Olen tosin 192cm pitkä, mutta ostoaikeet tyssäsivät nopeasti, kun kuskin paikalle koitin mahtua.

Edellisessä mallissa oli muistaakseni paremmat tilat. Jopa harmitti, kun olisi muuten ollut hyvät varusteet jne.
 
Pitänee käydä skoda koajamassa, onneks töistä löytyy peltorit :)
ja volvokin testailla, liekköhän iso homma siihen saada webastolle kaukokäyttöä?
 
Uutta A mersua kävin koeajamassa ja vaikutti ihan hyvältä autolta. Hinnastossa Mersu A 160, 26 900 €. 109 hv.

Kokeilin myös Mersu CLA mallia, mutta takapenkillä otti pää kattoon. A malli oli parempi, kun siellä mahtui aikuinenkin istumaan aivan normaalisti. CLA on myös kalliimpi.

Mersu A Sedan on myös tulossa melko heti, mutta sille ei ollut vielä hintaa.

Vertailuksi vaikka uusi Ford Focus 125 hv olisi 22 900 €. Voi olla että noista valinta voisi kääntyä Fordin puoleen, koska on 4000 € halvempi. Mitään suuria eroja en huomannut Focuksen ja Aan välillä. A oli kyllä diesel moottorilla ja automaatilla, eli vähän erilainen tekniikka.
 
Uutta A mersua kävin koeajamassa ja vaikutti ihan hyvältä autolta. Hinnastossa Mersu A 160, 26 900 €. 109 hv.

Kokeilin myös Mersu CLA mallia, mutta takapenkillä otti pää kattoon. A malli oli parempi, kun siellä mahtui aikuinenkin istumaan aivan normaalisti. CLA on myös kalliimpi.

Mersu A Sedan on myös tulossa melko heti, mutta sille ei ollut vielä hintaa.

Vertailuksi vaikka uusi Ford Focus 125 hv olisi 22 900 €. Voi olla että noista valinta voisi kääntyä Fordin puoleen, koska on 4000 € halvempi. Mitään suuria eroja en huomannut Focuksen ja Aan välillä. A oli kyllä diesel moottorilla ja automaatilla, eli vähän erilainen tekniikka.

Nyt on pakko kysyä, ja ei millään pahalla tietenkään vaan mielenkiinnosta. Käyt siis liikkeitä läpi ja ajelet uusia autoja huviksesi ilman mitään ostoaikeita, ja käyttiksenä on halpis? ;)
 
Nyt on pakko kysyä, ja ei millään pahalla tietenkään vaan mielenkiinnosta. Käyt siis liikkeitä läpi ja ajelet uusia autoja huviksesi ilman mitään ostoaikeita, ja käyttiksenä on halpis? ;)

Mitähän ihmettä nyt taas. Itsekin käyn koeajamassa kiinnostavia autoja, ihan vain huvikseen, ilman ostoaikeita.
 
Yksi uusi auto ostettu tänä vuonna. Käyttiksenä nyt halppis (Peugeot 406 hdi @130 hv, farkku paku joka maksoi 950€), kun sai siihen leimalla vuoden lisää ajoaikaa. Ihan hyvin toimii vakionopeudensäätimet ja muut, mutta ikää jo 18v, niin ei tuolla nyt mahdottomia enää pääse. Ajettukin 525 tkm ja 2013 oon tuon auton ostanut.

Mitähän ihmettä nyt taas. Itsekin käyn koeajamassa kiinnostavia autoja, ihan vain huvikseen, ilman ostoaikeita.
Jep. Kannatti käydäkin, kun huomasi että tuo Mersu CLA on aivan onneton takatiloiltaan. Kehotan kyllä välttämään sitä. :) Toivottavasti Mersu A sedan olisi parempi.

Kannattaahan sitä testailla, että ei tule ostettua mitään huonoa autoa. Joskus se auto kumminkin vaihtuu johonkin toiseen. Mitään käytettyjä en ole jaksanut käydä koeajamassa.

Nyt loppuvuodesta autoliikkeet myy esittelyautoja halvemmalla pois, kun tulee 2019 mallit. Myös Mersu A 180 A oli joku 29 990 € tarjous jollakin varusteilla, eli jotain pari tonnia alennusta.
 
Kyllä mä ainakin olen mennyt testaamaan niin, ettei aikeita ostaa. Lähinnä kartoitan seuraavaa autoa ja kiinnostavista malleista rajaan jo nyt osaa pois. Niitä hyviä yksilöitä ei lähellä ainakaan ole silloin kun on tarve ja tulee ostettua sitten se ensimmäinen kiinnostuslistalta, vaikka saisikin parempaa vastinetta rahoilleen jollakin toisella.


EDIT: Ja jos autokauppias näyttää nyrpeää naamaa, tiedän ainakin liikkeen, josta en sitä tulevaa autoani hae.
 
Nyt on pakko kysyä, ja ei millään pahalla tietenkään vaan mielenkiinnosta. Käyt siis liikkeitä läpi ja ajelet uusia autoja huviksesi ilman mitään ostoaikeita, ja käyttiksenä on halpis? ;)
Pikkuautoista testasin nuo, Ford Fiesta, VW Polo, Seat Ibiza, joku Skoda dsg, Toyota Yaris Hybrid ja manuaali, Kia Stonic. Huviseen tuli testattua noita vähän isompia Volvo V40cc, BMW 118, Hyundai ioniq (ei kovin häävi?), Ford Focus, Kia Ceed (aika huono?) Volvon hybrideista xc60 T8, jossa oli mukavasti tehoa.

Eihän tuossa nyt kauhean montaa autoa ole vielä 1.5 vuoden aikana? Nuo on niitä uutuus malleja joita telkkarissakin kovasti mainostetaan välillä. Kai niitä siis koeajaakin saa. Muut liikkeetkin kierretty, mutta ei ole herättänyt sen enempää kiinnostusta.

Edit:
Niin ja tuo Mersu A oli yksi kiinnostava. Nyt ei sitten oikein mitään enää ole, vaan täytyy odotella uusia malleja. Tuo Mersu siksi, koska myyjä kehotti käymään silloin kun on uusien mersujen myyjätkin paikalla ja koeajo onnistuu kyllä. Volvon Hybridit on taas aika kalliita, mutta toivottavasti niitä tulee noihin pienempiinkin autoihin. Mersulla kuulemma tulee myös Hybridejä luultavasti 2019 tai joskus myyjän mukaan.

Ehkä uusi Corolla voi houkutella väkeä autokauppaan joskus 2019. Ja varmaan muitakin uutuuksia tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuautoista testasin nuo, Ford Fiesta, VW Polo, Seat Ibiza, joku Skoda dsg, Toyota Yaris Hybrid ja manuaali, Kia Stonic. Huviseen tuli testattua noita vähän isompia Volvo V40cc, BMW 118, Hyundai ioniq (ei kovin häävi?), Ford Focus, Kia Ceed (aika huono?) Volvon hybrideista xc60 T8, jossa oli mukavasti tehoa.

Eihän tuossa nyt kauhean montaa autoa ole vielä 1.5 vuoden aikana? Nuo on niitä uutuus malleja joita telkkarissakin kovasti mainostetaan välillä. Kai niitä siis koeajaakin saa. Muut liikkeetkin kierretty, mutta ei ole herättänyt sen enempää kiinnostusta.

No eipä joo, ja tosiaan mennyt ohi, että uusi autokin on ostettu.

Käynyt kyllä itsellekin että sanoin olevani käteisellä liikkeellä, lasipalatsissa siis. Ei vaihtoa, ja käteishinta on...? Ei osannut hintaa sanoa, enkä sitten viitsinyt siinä kohtaa koeajoa kysyä. Tämä oli siis käytetty auto.
Saman konsernin toisessa liikkeessä, melko samanlainen (perusvaunu), ja auto tyrkytettiin suorastaan koeajattavaksi. Palvelu oli toisessa paikassa hyvä ja hintakin tuli selville.
Lopulta tuli päädyttyä toiseen autoon, mutta se on tarina erikseen. No niin, OT kai oli tässä.
 
No eipä joo, ja tosiaan mennyt ohi, että uusi autokin on ostettu.

Käynyt kyllä itsellekin että sanoin olevani käteisellä liikkeellä, lasipalatsissa siis. Ei vaihtoa, ja käteishinta on...? Ei osannut hintaa sanoa, enkä sitten viitsinyt siinä kohtaa koeajoa kysyä. Tämä oli siis käytetty auto.
Saman konsernin toisessa liikkeessä, melko samanlainen (perusvaunu), ja auto tyrkytettiin suorastaan koeajattavaksi. Palvelu oli toisessa paikassa hyvä ja hintakin tuli selville.
Lopulta tuli päädyttyä toiseen autoon, mutta se on tarina erikseen. No niin, OT kai oli tässä.
Tuli valittua Ford Fiesta sillä perinteisellä A6 automaatilla. Oli joku kampanja ja taisi saada 2050€ alennusta. Ihan hyviä varmasti myös VW Polo ja Seat Ibiza, mutta niissä on kaksoiskytkin vaihteisto. Näkee sitten joskus myöhemmin, että kumpi olisi ollut parempi auto. :D

Jos olisi fiksusti tehnyt, niin olisi kysellyt useasta paikasta tarjouksia ja kilpailuttanut.

Fordissa ainakin lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävä ratti on plussaa muiden lisäksi. Voi olla että jossain muussa merkissäkin ne löytyy, mutta eivät kyllä myyjät maininneet.
 
Tuli valittua Ford Fiesta sillä perinteisellä A6 automaatilla. Oli joku kampanja ja taisi saada 2050€ alennusta. Ihan hyviä varmasti myös VW Polo ja Seat Ibiza, mutta niissä on kaksoiskytkin vaihteisto. Näkee sitten joskus myöhemmin, että kumpi olisi ollut parempi auto. :D

Jos olisi fiksusti tehnyt, niin olisi kysellyt useasta paikasta tarjouksia ja kilpailuttanut.

Fordissa ainakin lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävä ratti on plussaa muiden lisäksi. Voi olla että jossain muussa merkissäkin ne löytyy, mutta eivät kyllä myyjät maininneet.

Fiesta varmaan parempi, koska perinteinen tomaatti. Makuasioita varmaan, ja jokaisella näistä oma mielipide, kuten vaikka auton väristä.
 
Fiesta varmaan parempi, koska perinteinen tomaatti. Makuasioita varmaan, ja jokaisella näistä oma mielipide, kuten vaikka auton väristä.
Fiesta on kyllä aika janoinen tuon automaattivaihteiston kanssa. Itselleni se oli yksi syy siihen, että en sitä itse päättänyt hankkia.
 
Totta. Polo ja Ibiza on siinä parempia. Voi tulla halvemmaksi käyttäminen ja ihan hyvin se dsg ainakin minusta toimii ja on nopea. Niin ja vag autojen tilat on varmaan pikkasen isommat.

Fiesta varmaan parempi, koska perinteinen tomaatti. Makuasioita varmaan, ja jokaisella näistä oma mielipide, kuten vaikka auton väristä.
On siinä toki se rahallinen puoli. Väri taas makuasia. Valkoista pidän itse yhtenä ihan hyvänä värinä. Mersulla ne halvimmat värit oli musta ja punainen. Nyt on metallin tummaan sininen auto ja ei kai siinä vikaa. Peittyy ainakin hyvin tuonne pimeyteen. :)
 
Totta. Polo ja Ibiza on siinä parempia. Voi tulla halvemmaksi käyttäminen ja ihan hyvin se dsg ainakin minusta toimii ja on nopea. Niin ja vag autojen tilat on varmaan pikkasen isommat.


On siinä toki se rahallinen puoli. Väri taas makuasia. Valkoista pidän itse yhtenä ihan hyvänä värinä. Mersulla ne halvimmat värit oli musta ja punainen. Nyt on metallin tummaan sininen auto ja ei kai siinä vikaa. Peittyy ainakin hyvin tuonne pimeyteen. :)
DSG on oman rajallisen kokemuksen (1.4 TSI ja 7v DSG, vm. -16) mukaan hitaissa nopeuksissa aika ikävä ajettava. Hyökkää helposti etenkin mäessä. Toki oppiihan tuon kun tarpeeksi ajaa, mutta talvella ei se mukavin voimalinja.

Valkoinen on puhtaana ihan hieno, mutta näillä keleillä se on suoraan sanoen aika karmean näköinen. Siinä mielessä joku harmaa on kiitollisempi väri, joskin se ei sitten puhtaana ole niin hieno :D Jos saisi valita, niin talveksi harmaa auto ja kesäksi valkoinen.
 
Sanokaapas hyviä ja kestäviä autoja c/d-segmentistä, joita tässä voisi lähtä kokeilemaan? Mieluiten bensa tai kaasu vaikka kilsoja tuleekin +30tkm/v.

Nykyisen voisi laittaa kiertoon vaikka siinä onkin vuosi sitten uusittu moottori ja ahdin.

Porrasperämäisenä hätcbäkkinä herättää eniten mielenkiitoa paksin suuruuden takia, että mahtuu helposti 2000mm pitkä tavara kyytiin tarvittaessa. mm. i30 fastback täytyy käydä vilkaisemassa vaikkei hyundaista ole mitään käryä.
Varsinkin jos tankkauksella pääsisi +1000km niin vielä parempi. Nykyisellä kun pääsee.
 
Viimeksi muokattu:
Kerran viikossa kun pesee valkean auton, niin kohtuullisen hyvänä pysyy. Ensimmäinen valkea auto on itselläni, mutta ihan välttämättä ei jää viimeiseksi. Valkea on usein se ainoa ilmainen väri, senkin takia sitä varmaan suositaan.
 
Sitä ihmettä että entisenä autokauppiaana, otti pattiin kaikki huviajelijat.
No ehkä siksi olet entinen autokauppias. Itse kävin pari kolme viikkoa A-sarjalaisen ensiesittelyn jälkeen ihmettelemässä auton mainostettua MBUX järjestelmää. Sanoin myyjällekin, että tulin vain tätä MBUXia ihmettelemään. No avaimet tungettiin käteen ja usutettiin koeajolle niin pitihän se käydä, vaikka hatchback-korisen osto ei ollut edes mielessä. Voi olla, että tulevaisuudessa jos Mersua harkitsen niin käyn tuon myyjän juttusilla uudestaan.
 
No ehkä siksi olet entinen autokauppias. Itse kävin pari kolme viikkoa A-sarjalaisen ensiesittelyn jälkeen ihmettelemässä auton mainostettua MBUX järjestelmää. Sanoin myyjällekin, että tulin vain tätä MBUXia ihmettelemään. No avaimet tungettiin käteen ja usutettiin koeajolle niin pitihän se käydä, vaikka hatchback-korisen osto ei ollut edes mielessä. Voi olla, että tulevaisuudessa jos Mersua harkitsen niin käyn tuon myyjän juttusilla uudestaan.

Ehkä olit potentiaalisen asiakkaan oloinen? Kävit heittämässä lenkin, ja mahdollisesti palaat asiaan. Ihan oikein myyjältä ja noin sen pitääkin mennä, ei niitä eskareita pihtailla. Jos on ostohousut jalassa ja edes jonkinlainen mahdollisuus kauppoihin, niin ajoon vaan. Viikonloppunäyttelyt taas oma juttunsa, silloin nyt porukkaa oli liikkeellä ja autoille lyhyt koeajo, koska muitakin kiinnostuneita oli, niin ei mitään pitkiä ajoja. Jo aukioloajatkin rajoitti.

Sitten taas normi viikko, joku tulee ja haluaa auton yön yli ajoon tai viikonlopuksi, ei edes uskottavasti keskustele vaihdosta tai rahoituksesta. Lopputulemana auto tulee tankki tyhjänä mahdollisimman paskaisena takaisin. Palataan asiaan... ei palattu.

Yksityisyrittäjänä suht pienessä bisneksessä tuollainen korpeaa. Tosin samoja tyyppeja harrasti samaa, ja sana kun lähti kiertämään kollegoiden kesken, niin loppui se harrastus, tai siirtyi toiselle paikkakunnalle.
Samalla piti jokaista katsoa sillä silmällä, että oliko maahantuojan lähettämä haamuostaja joka kartoittaa minkälaista palvelua sitä saa. Tästä oli ilmoitettu etukäteen maahantuojan toimesta.

Menkää itse automyyjäksi tai yrittäjäksi, niin saa vähän uutta näkökulmaa. Niitä ilmaisia lounaita kun ei ole, vaan jokainen kilometri on yrittäjältä omasta pussista. Tankki täyteen, auton pesu ja siivous, leasing. Niin liisari, nytkin on eräs maahantuoja joka on niin kusessa että jokainen eskari on omissa nimissä, kun yksikään rahoitusyhtiö ei enää anna luottoa. eikä ihan pieni toimija. Ei se helppoa ollut silloin, ja nykyään vielä vaikeampaa.

En nyt jaksa tästä enempää. Nostin kytkintä ajoissa ja loppui se hölmöily, paska reissu mutta tulipa tehtyä.

Pro tip vielä, joulun alla ottakaa paku koeajoon, ja palauttakaa se täynnä havunneuloja kun kuusen haette.
 
No ehkä siksi olet entinen autokauppias. Itse kävin pari kolme viikkoa A-sarjalaisen ensiesittelyn jälkeen ihmettelemässä auton mainostettua MBUX järjestelmää. Sanoin myyjällekin, että tulin vain tätä MBUXia ihmettelemään. No avaimet tungettiin käteen ja usutettiin koeajolle niin pitihän se käydä, vaikka hatchback-korisen osto ei ollut edes mielessä. Voi olla, että tulevaisuudessa jos Mersua harkitsen niin käyn tuon myyjän juttusilla uudestaan.
Uusi A-sarja tosiaan eka tuolla tuoreella sisustuksella. Se Mersu CLA on vielä vanhemmalla ja vähän vanhahtavalla sisustuksella. A-sarja oli taas niillä pienimillä näytöillä, eli ei niin hyvä muihin tavallisiin autoihin verrattuna. Onhan ne tavalliset viisarit periaatteessa ihan selkeät ja enemmän omasta mausta kiinni kummasta tykkää?

Uusi A on silti aika onnistunut. Toisaalta vaikka Focusta ja muita malleja saa myös farmarina. Mersua taas viistoperänä ja A sedan tulee myös kohta myyntiin.
 
No ehkä siksi olet entinen autokauppias. Itse kävin pari kolme viikkoa A-sarjalaisen ensiesittelyn jälkeen ihmettelemässä auton mainostettua MBUX järjestelmää. Sanoin myyjällekin, että tulin vain tätä MBUXia ihmettelemään. No avaimet tungettiin käteen ja usutettiin koeajolle niin pitihän se käydä, vaikka hatchback-korisen osto ei ollut edes mielessä. Voi olla, että tulevaisuudessa jos Mersua harkitsen niin käyn tuon myyjän juttusilla uudestaan.
No miten MBUX toimi? Oliko sulava ja selkeä? Autossa oli ilmeisesti myös mittaristo toteutettuna näytöllä, mitä mieltä tästä? Audin uutta järjestelmää kokeilleena, en tykännyt liiemmin siitä, että kaikki pitää nykyään tehdä kosketusnäytön kautta, se MMI valitsin oli ajon aikana paljon parempi. Bemarilla onneksi ollaan älytty tuoda kosketus vain yhdeksi lisätavaksi, iDrive-valitsin on edelleen olemassa. MBUXissa ilmeisesti on myös kosketus sekä tuo Command wheel?
 
Ehkä olit potentiaalisen asiakkaan oloinen? Kävit heittämässä lenkin, ja mahdollisesti palaat asiaan. Ihan oikein myyjältä ja noin sen pitääkin mennä, ei niitä eskareita pihtailla. Jos on ostohousut jalassa ja edes jonkinlainen mahdollisuus kauppoihin, niin ajoon vaan. Viikonloppunäyttelyt taas oma juttunsa, silloin nyt porukkaa oli liikkeellä ja autoille lyhyt koeajo, koska muitakin kiinnostuneita oli, niin ei mitään pitkiä ajoja. Jo aukioloajatkin rajoitti.

Sitten taas normi viikko, joku tulee ja haluaa auton yön yli ajoon tai viikonlopuksi, ei edes uskottavasti keskustele vaihdosta tai rahoituksesta. Lopputulemana auto tulee tankki tyhjänä mahdollisimman paskaisena takaisin. Palataan asiaan... ei palattu.

Yksityisyrittäjänä suht pienessä bisneksessä tuollainen korpeaa. Tosin samoja tyyppeja harrasti samaa, ja sana kun lähti kiertämään kollegoiden kesken, niin loppui se harrastus, tai siirtyi toiselle paikkakunnalle.
Samalla piti jokaista katsoa sillä silmällä, että oliko maahantuojan lähettämä haamuostaja joka kartoittaa minkälaista palvelua sitä saa. Tästä oli ilmoitettu etukäteen maahantuojan toimesta.

Menkää itse automyyjäksi tai yrittäjäksi, niin saa vähän uutta näkökulmaa. Niitä ilmaisia lounaita kun ei ole, vaan jokainen kilometri on yrittäjältä omasta pussista. Tankki täyteen, auton pesu ja siivous, leasing. Niin liisari, nytkin on eräs maahantuoja joka on niin kusessa että jokainen eskari on omissa nimissä, kun yksikään rahoitusyhtiö ei enää anna luottoa. eikä ihan pieni toimija. Ei se helppoa ollut silloin, ja nykyään vielä vaikeampaa.

En nyt jaksa tästä enempää. Nostin kytkintä ajoissa ja loppui se hölmöily, paska reissu mutta tulipa tehtyä.

Pro tip vielä, joulun alla ottakaa paku koeajoon, ja palauttakaa se täynnä havunneuloja kun kuusen haette.
Kävin koeajamassa yhdessä autoliikkeessä ensin paria uutta autoa ja sitten olisin vielä halunnut ajaa yhtä käytettyä, jota olin ihan vakavasti harkinnut. Myyjä sitten suuttui eikä antanut sitä koeajoon, koska se pitäisi pestä koeajon jälkeen. Yllättäen jäi ostamatta ja lähes vastaava auto löytyi toisesta autokaupasta, josta tehtiin kaupat.
 
No miten MBUX toimi? Oliko sulava ja selkeä? Autossa oli ilmeisesti myös mittaristo toteutettuna näytöllä, mitä mieltä tästä? Audin uutta järjestelmää kokeilleena, en tykännyt liiemmin siitä, että kaikki pitää nykyään tehdä kosketusnäytön kautta, se MMI valitsin oli ajon aikana paljon parempi. Bemarilla onneksi ollaan älytty tuoda kosketus vain yhdeksi lisätavaksi, iDrive-valitsin on edelleen olemassa. MBUXissa ilmeisesti on myös kosketus sekä tuo Command wheel?
MBUXia pitäisi kai pääsääntöisesti yrittää ohjata ratissa molemmissa puolissa olevilla "kosketushärpäkkeillä", joiden responsiivisuus ei vaikuttanut kovin hääviltä. Kohtalaisen sulava se kyllä oli, mutta oppimiskynnys ei ole matalimmasta päästä. Aika paljon on opeteltavaa, jos tuosta haluaisi kaiken saada irti ja en ihan nyt ollut vakuuttunut, että tuollainen tuo varsinaista lisäarvoa varsinaiseen autoon käyttöön. MBUXissa ei ole enää vanhaa Command rullaa. Digimittaristo nyt on digimittaristo. Jotkut tykkää jotkut ei. Hirveästi romua siihen saa kyllä näytille.
 
Civic voisi mennä. Pitää käydä jossakin vaiheessa tutkimassa sitä tarkemmin. Magic seats on hauska ominaisuus ja tuolla 1.8 koneella pärjään aivan varmasti. Ulkonäkö on ok (lokasuojien muoviset kaaret ovat kyllä vähän hirveät).

Itsekin joku aika sitten tässä ketjussa kiroilin noita kaaria :) Vanhemmasta Civicista oli GT-malli jossa kaaret oli korinväriset, mutta valikoimaa ei nettiautossa ollut monen auton verran...
 
@Myrkky Mä en tiennyt, että tuollaista mätisäkkiä on olemassa, itse en kehtaisi. Tarkoitin omilla koeajoilla ainakin sellaisia 30min koeajoja, en vkl yli kruisailuja autoliikkeen piikkiin. Mä kun luulin, että noi maksaa erikseen jonkun verran? Kaikkea se leipä elättää.
 
@Myrkky Mä en tiennyt, että tuollaista mätisäkkiä on olemassa, itse en kehtaisi. Tarkoitin omilla koeajoilla ainakin sellaisia 30min koeajoja, en vkl yli kruisailuja autoliikkeen piikkiin. Mä kun luulin, että noi maksaa erikseen jonkun verran? Kaikkea se leipä elättää.
Tuossa on myös kääntöpuolensa. Itse halusin avobemarin jonka hinta ei tolkuton ollut koeajoon tositarkoituksella. En saanut edes lyhyttä koeajoa ellen olisi sopinut hintaa, laskenut tarjousta ja hakenut luottoa (miten vitussa sovit hinnan edes alustavasti jos et tiedä miten tuo kippo toimii tai ei toimi). Totesin että pitää tunkkinsa ja etsin paremman. Hain toisen vastaavan koeajoon, en pitänyt koska teho ei riittänyt ja hinta ei kohdannut joten auto jäi ostamatta mutta enpä myöskään mene enää kyseiseen liikkeeseen missä asiakasta kohdellaan noin. Olin vielä muksun ja muijan kanssa liikkeellä ja pihassa auto joka maksoi vain vähän vähemmän kuin tuo bimmeri. Toisaalla menin paikalle, pyydän ajoon ja saan auton suoraan pariksi päiväksi jotta näen miten kippo toimi ruuhkissa ja muissa arkijutuissa.
 
Itselle ainakin riittää sellainen 15-30 min autoilu ja siinä jo ehtii huomata meluttomuuden tai meluisuuden. Pidemmälle koeajolle per henkilö en oikein näe tarvetta ja ehtii jo autoon vähän kyllästyä. :) Käytetyissä sitten pitäisi kiinnittää huomiota auton vikoihin ja vaikka alustan kolinoihin. Helpompi onkin viedä auto katsastukseen, niin siellähän ne viat saattaa tulla ilmi. Täällä maksaa katsastus ja mittaukset 31€, niin aika halvalla pääsee.
 
Toisaalla menin paikalle, pyydän ajoon ja saan auton suoraan pariksi päiväksi jotta näen miten kippo toimi ruuhkissa ja muissa arkijutuissa.
Tuo on kyllä hyvä tapa, niin ei tule varmasti tehtyä huonoa kauppaa. Mutta toisaalta se lyhyt koeajokin olisi jo paljastanut, että auto on vaan liian tehoton omaan makuun.
 
Tuo on kyllä hyvä tapa, niin ei tule varmasti tehtyä huonoa kauppaa. Mutta toisaalta se lyhyt koeajokin olisi jo paljastanut, että auto on vaan liian tehoton omaan makuun.
Juu uusia malleja yleensä pyydän aluksi lyhyeeseen ajoon ja jos miellyttää niin sitten yö yli tai viikonlopun yli. Tuli 330e koeajettua ja piti olla pari päivää, vein takaisin tunnin kuluttua kun totesin ettei ole meikäläisen auto. Auto ei tiennyt ollakko GT sportti vai luksus ja tulos oli epämääräinen sekava kippo josta oli hauskuus kaukana.
 
Uusi A on silti aika onnistunut. Toisaalta vaikka Focusta ja muita malleja saa myös farmarina. Mersua taas viistoperänä ja A sedan tulee myös kohta myyntiin.
Onhan se A ihan ok. Hirveän hintainen vaan vähänkään varusteltuna ja ajossa Focus ei kyllä häviä yhtään. Hauskempi oikeastaan ja MB:n kaksoiskytkinvaihteisto ei vaikuttanut kovin kummoiselta. Miettii monessa paikkaa liikaa.
 
Onhan se A ihan ok. Hirveän hintainen vaan vähänkään varusteltuna ja ajossa Focus ei kyllä häviä yhtään. Hauskempi oikeastaan ja MB:n kaksoiskytkinvaihteisto ei vaikuttanut kovin kummoiselta. Miettii monessa paikkaa liikaa.
Jep. Hyvin on aika tasoissa uudet MB A ja Ford Focus. Erona tosiaan tuo että Fordissa on perinteinen automaatti, joka on omasta mielestä parempi. Ja se että Focus on aika selvästi halvempi. Jossain tilanteissa Mersun vaihteisto jäi huudattamaan vähän liian isoille kierroksille, mutta voi olla että johtui ajotyylistäkin. Focus on kyllä aika onnistunut ja voi jopa viedä vähän myyntiä Mersulta. Mersua pidän jostain syystä vähän tyylikkäämpänä kuin Bemaria.
 
Tunnin koeajo mulle normaalisti riittää, mutta usein liikkeestä tyrkytetään siihen lappuun suoraan kaksi tuntia. Noita valmistajan/maahantuojan kiertueiden autoja myös usein käyn ajamassa. Sellaisissa se vakio 20-30 minuuttia tuntuu paikasta riippuen jo vähän tiukalta, kun ei pääse 40 kmh alueelta välttämättä hurjasti kauemmaksi.
 
MBUXia pitäisi kai pääsääntöisesti yrittää ohjata ratissa molemmissa puolissa olevilla "kosketushärpäkkeillä", joiden responsiivisuus ei vaikuttanut kovin hääviltä. Kohtalaisen sulava se kyllä oli, mutta oppimiskynnys ei ole matalimmasta päästä. Aika paljon on opeteltavaa, jos tuosta haluaisi kaiken saada irti ja en ihan nyt ollut vakuuttunut, että tuollainen tuo varsinaista lisäarvoa varsinaiseen autoon käyttöön. MBUXissa ei ole enää vanhaa Command rullaa. Digimittaristo nyt on digimittaristo. Jotkut tykkää jotkut ei. Hirveästi romua siihen saa kyllä näytille.
Niin joo, Mersuissa on nykyään tuo rattikosketushärpäke, millä pitäisi käyttää järjestelmiä. Kaipa siihen tottuisi, mutta vähän hankalalta kuulostaa etenkin talvella hanskat kädessä.

@Pyrres sellaisiahan nämä nykypremiumit vähän ovat, yrittävät olla sporttisia ja tarjota luksusta. Luonnollisesti tuloksena on kompromissi, koska luksus lisää autoon painoa ja sporttisuus on yleensä epämukavaa matkustajille. Yleisesti ottaen pidän Mersuja ja Audeja enemmän luksukseen päin kalleellaan olevina ja Bemaria vähän sporttisempana. Erot ovat kuitenkin aika pienet. Myös varusteet tekevät paljon, olen ajanut samasta autosta karvalakki dieseliä ja lippulaiva bensaa ja bensa tuntui ihan eri autolta positiivisessa mielessä (molemmat tämän vuoden malleja). Hintaeroakin noilla on Suomessa sellaiset 100ke, että parempi olisi eron tuntuakin :vihellys: 330e:tä en ole kuitenkaan koskaan ajanut.
 
BMW 330e on kyllä fiilikseltään vähän jakomielitautinen, kun ei ole kaikkein sporttisin eikä oikein luxuskaan varsinkaan vakiovarusteilla. Ja on ollut vähän outdated mallin puolesta jo viimeiset pari vuotta. BMW 530e on selkeämpi paketti, se on todellakin vaivattomasti kulkeva hiljainen luxus-kruiseri.
 
Eikös sieltä ala saamaan jo uutta kolmossarjan sedania ja sitä seuraa sitten loput kolmosmallit ja nelosen coupet.
Kiinnostavaa on myös milainen sähköversio sieltä tulee. Esim 330e xdrive voisi kuulostaa aika kivalta idealta.

Toyotalta tuli myös mielenkiintoinen uutinen tänään, eli prius on jatkossa aina nelivetoinen.
Tämä kehityssuunta on myös riisikipoille varsin suotuisa.
 
Niin joo, Mersuissa on nykyään tuo rattikosketushärpäke, millä pitäisi käyttää järjestelmiä. Kaipa siihen tottuisi, mutta vähän hankalalta kuulostaa etenkin talvella hanskat kädessä.

Hä hanskat? Eikö premiumissa lämmitetä webastolla auto ja tartuta paljainkäsin lämmitettävään rattiin?
Kuka ylipäätään talvivaatteita nykykelissä tarvitsee?
 
Elämän heitellessä tässä olisi jollain aikavälillä tarkoitus siirtyä kahdesta autosta yhteen 6 hengen joukkokuljetusvälineeseen. Onkos jotain hyviä vinkkejä, että mitä kannattaisi katsella? 15 tuhatta tai alle hintaluokasta puhutaan eli käytettyä katsellaan. Tavaraakin pitäisi mahtua kyytiin noiden kuuden hengen tarpeisiin. Toki tätä voi kompensoida jollain katolle sijoitettavalla ruumisarkulla.

Jotain mietintöjä:
Honda FR-V
3+3 paikkaa + takakontti. Tähän luulisi mahtuvan vähän enemmän tavaroita kuin kolmen penkkirivin versioissa. Valmistus vaan on lopetettu jo aikoja sitten.

Citroen C4 Picasso
Ranskikset arveluttaa, mutta näitä saa halvalla. Tiloja ja matkustusmukavuutta kehuttu jossain arvosteluissa.

Opel Zafira
Omat kokemukset Opeleista huonoja, mutta kaippa nämäkin on nykyään parempia autoja. Voisi olla kivoja ajella, kun löytyy turbonakin.

Toyota verso / Toyota prius +
Varmaankin luotettavia, mutta selvästi kalliimpia kuin esim. Picasso tai Honda.

Ford C-max ja S-max
Samat sanat kuin Toyotoista. Tuo raha riittää aika paljon enemmän ajettuihin yksilöihin.
 
Elämän heitellessä tässä olisi jollain aikavälillä tarkoitus siirtyä kahdesta autosta yhteen 6 hengen joukkokuljetusvälineeseen. Onkos jotain hyviä vinkkejä, että mitä kannattaisi katsella? 15 tuhatta tai alle hintaluokasta puhutaan eli käytettyä katsellaan. Tavaraakin pitäisi mahtua kyytiin noiden kuuden hengen tarpeisiin. Toki tätä voi kompensoida jollain katolle sijoitettavalla ruumisarkulla.

Vastaavasta tarpeesta oli aiemmin ketju joka kannattaa ehkä lukaista pohjille, sieltä varmaan jotain vinkkiä löytää jo valmiiksi kirjoitettuna
-> 7 paikkainen tila-auto. Suosituksia?

Taitaa useimmissa noissa 3-rivissä olla ne peräkontin paikat lähinnä tilapäiskäyttöön ja lapsille/pienille ihmisille + kun ne on käytössä niin tavaratila on todella pieni tai olematon.

Yksi vaihtoehto siinä kategoriassa on myös Nissan Qashqai +2, mutta senkin tuotanto lopetettu ja tuoreimmat mallit sieltä 2014 tienoilta. Tuntuvat myös pitävän hintansa aika hyvin, joten ovat suht arvokkaita. Peräkontin penkit ovat todella pienet, eikä sinne oikein kukaan yli 170cm pitkä mahdu järkevästi, eikä lyhyemmätkään kovin mukavasti.

Edit: myös sellainen on olemassa kuin Mazda 5 MPV, löytyy 7-paikkaisena taitettavilla konttipenkeillä. Ilmeisesti autona ihan "perushyvä" mutta ei taida kovin montaa olla käytettynä saatavilla..
 
Viimeksi muokattu:
Elämän heitellessä tässä olisi jollain aikavälillä tarkoitus siirtyä kahdesta autosta yhteen 6 hengen joukkokuljetusvälineeseen. Onkos jotain hyviä vinkkejä, että mitä kannattaisi katsella? 15 tuhatta tai alle hintaluokasta puhutaan eli käytettyä katsellaan. Tavaraakin pitäisi mahtua kyytiin noiden kuuden hengen tarpeisiin. Toki tätä voi kompensoida jollain katolle sijoitettavalla ruumisarkulla.

Tuohon katekoriaanhan on vain yksi oikea vaihtoehto, eli tesla model s
esim tämä:
Tesla Model S P85D 700hv Tehdastakuu Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tesla Model S S 90D *** Autopilotti, Neliveto, Suomiauto *** Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
muut on ankeita karjavankkureita tai masentuneen ihmisen perhehelvettejä

:cigar:
käytetty, check
paikkamäärä 7, check
budjetti...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 719
Viestejä
4 580 545
Jäsenet
75 498
Uusin jäsen
myrttinenm

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom