- Liittynyt
- 26.10.2016
- Viestejä
- 225
Se on just näin kun bensamalleista puhutaan.Taitaa olla niin ettei suomeen saa 1.4 ilman start/stoppia, eli ei saa tuota m32 lootaakaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on just näin kun bensamalleista puhutaan.Taitaa olla niin ettei suomeen saa 1.4 ilman start/stoppia, eli ei saa tuota m32 lootaakaan.
Noin 2015 vuosimallin Honda Civic tourer. Yllättävän kiva auto ajaa ja vähä vikainen. Vielä 1.8 bensakoneella, joka on täysin huoleton. Tosin toimiiko ulkonäkö sinulle on kysymysmerkki.
V60?Onko 2015 skoda octavia 2l diesel manuaali toimiva peli vai löytyykö tyyppivikaa jonka takia kannattaisi vältellä?
Esim tämmöinen: Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 150 Elegance #TÄYSNAHAT #WEBASTO Farmari 2015 - Vaihtoauto
Voi ehdottaa myös jotain muuta tuon hintaluokan menopeliä, haetaan talvimukavuutta(webasto/lämmitettävä tuulilasi) ja kohtuullisesti vääntävää konetta. Ei tartte diesel olla.
Tourerin kuskin tila on todella nafti. Kävin koeajolla ja pää osui kattoon, enkä ole kuin 185 cm pitkä. Autoon istuminenkin vaatii hieman pujottelua tai korkeaa kipukynnystä. . Ko. malliinhan on taiottu iso kontti ja ok takatilat, mutta joitain kompromisseja on jouduttu tekemään. 1.8 vapari on varmasti luotettava, mutta myös aika laiska peli.
Uutta A mersua kävin koeajamassa ja vaikutti ihan hyvältä autolta. Hinnastossa Mersu A 160, 26 900 €. 109 hv.
Kokeilin myös Mersu CLA mallia, mutta takapenkillä otti pää kattoon. A malli oli parempi, kun siellä mahtui aikuinenkin istumaan aivan normaalisti. CLA on myös kalliimpi.
Mersu A Sedan on myös tulossa melko heti, mutta sille ei ollut vielä hintaa.
Vertailuksi vaikka uusi Ford Focus 125 hv olisi 22 900 €. Voi olla että noista valinta voisi kääntyä Fordin puoleen, koska on 4000 € halvempi. Mitään suuria eroja en huomannut Focuksen ja Aan välillä. A oli kyllä diesel moottorilla ja automaatilla, eli vähän erilainen tekniikka.
Nyt on pakko kysyä, ja ei millään pahalla tietenkään vaan mielenkiinnosta. Käyt siis liikkeitä läpi ja ajelet uusia autoja huviksesi ilman mitään ostoaikeita, ja käyttiksenä on halpis?
Mitähän ihmettä nyt taas. Itsekin käyn koeajamassa kiinnostavia autoja, ihan vain huvikseen, ilman ostoaikeita.
Sitä ihmettä että entisenä autokauppiaana, otti pattiin kaikki huviajelijat.
Ehkä ihan hyvä, että olet entinen autokauppias.
Jep. Kannatti käydäkin, kun huomasi että tuo Mersu CLA on aivan onneton takatiloiltaan. Kehotan kyllä välttämään sitä. Toivottavasti Mersu A sedan olisi parempi.Mitähän ihmettä nyt taas. Itsekin käyn koeajamassa kiinnostavia autoja, ihan vain huvikseen, ilman ostoaikeita.
Pikkuautoista testasin nuo, Ford Fiesta, VW Polo, Seat Ibiza, joku Skoda dsg, Toyota Yaris Hybrid ja manuaali, Kia Stonic. Huviseen tuli testattua noita vähän isompia Volvo V40cc, BMW 118, Hyundai ioniq (ei kovin häävi?), Ford Focus, Kia Ceed (aika huono?) Volvon hybrideista xc60 T8, jossa oli mukavasti tehoa.Nyt on pakko kysyä, ja ei millään pahalla tietenkään vaan mielenkiinnosta. Käyt siis liikkeitä läpi ja ajelet uusia autoja huviksesi ilman mitään ostoaikeita, ja käyttiksenä on halpis?
Pikkuautoista testasin nuo, Ford Fiesta, VW Polo, Seat Ibiza, joku Skoda dsg, Toyota Yaris Hybrid ja manuaali, Kia Stonic. Huviseen tuli testattua noita vähän isompia Volvo V40cc, BMW 118, Hyundai ioniq (ei kovin häävi?), Ford Focus, Kia Ceed (aika huono?) Volvon hybrideista xc60 T8, jossa oli mukavasti tehoa.
Eihän tuossa nyt kauhean montaa autoa ole vielä 1.5 vuoden aikana? Nuo on niitä uutuus malleja joita telkkarissakin kovasti mainostetaan välillä. Kai niitä siis koeajaakin saa. Muut liikkeetkin kierretty, mutta ei ole herättänyt sen enempää kiinnostusta.
Tuli valittua Ford Fiesta sillä perinteisellä A6 automaatilla. Oli joku kampanja ja taisi saada 2050€ alennusta. Ihan hyviä varmasti myös VW Polo ja Seat Ibiza, mutta niissä on kaksoiskytkin vaihteisto. Näkee sitten joskus myöhemmin, että kumpi olisi ollut parempi auto.No eipä joo, ja tosiaan mennyt ohi, että uusi autokin on ostettu.
Käynyt kyllä itsellekin että sanoin olevani käteisellä liikkeellä, lasipalatsissa siis. Ei vaihtoa, ja käteishinta on...? Ei osannut hintaa sanoa, enkä sitten viitsinyt siinä kohtaa koeajoa kysyä. Tämä oli siis käytetty auto.
Saman konsernin toisessa liikkeessä, melko samanlainen (perusvaunu), ja auto tyrkytettiin suorastaan koeajattavaksi. Palvelu oli toisessa paikassa hyvä ja hintakin tuli selville.
Lopulta tuli päädyttyä toiseen autoon, mutta se on tarina erikseen. No niin, OT kai oli tässä.
Tuli valittua Ford Fiesta sillä perinteisellä A6 automaatilla. Oli joku kampanja ja taisi saada 2050€ alennusta. Ihan hyviä varmasti myös VW Polo ja Seat Ibiza, mutta niissä on kaksoiskytkin vaihteisto. Näkee sitten joskus myöhemmin, että kumpi olisi ollut parempi auto.
Jos olisi fiksusti tehnyt, niin olisi kysellyt useasta paikasta tarjouksia ja kilpailuttanut.
Fordissa ainakin lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävä ratti on plussaa muiden lisäksi. Voi olla että jossain muussa merkissäkin ne löytyy, mutta eivät kyllä myyjät maininneet.
Fiesta on kyllä aika janoinen tuon automaattivaihteiston kanssa. Itselleni se oli yksi syy siihen, että en sitä itse päättänyt hankkia.Fiesta varmaan parempi, koska perinteinen tomaatti. Makuasioita varmaan, ja jokaisella näistä oma mielipide, kuten vaikka auton väristä.
On siinä toki se rahallinen puoli. Väri taas makuasia. Valkoista pidän itse yhtenä ihan hyvänä värinä. Mersulla ne halvimmat värit oli musta ja punainen. Nyt on metallin tummaan sininen auto ja ei kai siinä vikaa. Peittyy ainakin hyvin tuonne pimeyteen.Fiesta varmaan parempi, koska perinteinen tomaatti. Makuasioita varmaan, ja jokaisella näistä oma mielipide, kuten vaikka auton väristä.
DSG on oman rajallisen kokemuksen (1.4 TSI ja 7v DSG, vm. -16) mukaan hitaissa nopeuksissa aika ikävä ajettava. Hyökkää helposti etenkin mäessä. Toki oppiihan tuon kun tarpeeksi ajaa, mutta talvella ei se mukavin voimalinja.Totta. Polo ja Ibiza on siinä parempia. Voi tulla halvemmaksi käyttäminen ja ihan hyvin se dsg ainakin minusta toimii ja on nopea. Niin ja vag autojen tilat on varmaan pikkasen isommat.
On siinä toki se rahallinen puoli. Väri taas makuasia. Valkoista pidän itse yhtenä ihan hyvänä värinä. Mersulla ne halvimmat värit oli musta ja punainen. Nyt on metallin tummaan sininen auto ja ei kai siinä vikaa. Peittyy ainakin hyvin tuonne pimeyteen.
No ehkä siksi olet entinen autokauppias. Itse kävin pari kolme viikkoa A-sarjalaisen ensiesittelyn jälkeen ihmettelemässä auton mainostettua MBUX järjestelmää. Sanoin myyjällekin, että tulin vain tätä MBUXia ihmettelemään. No avaimet tungettiin käteen ja usutettiin koeajolle niin pitihän se käydä, vaikka hatchback-korisen osto ei ollut edes mielessä. Voi olla, että tulevaisuudessa jos Mersua harkitsen niin käyn tuon myyjän juttusilla uudestaan.Sitä ihmettä että entisenä autokauppiaana, otti pattiin kaikki huviajelijat.
No ehkä siksi olet entinen autokauppias. Itse kävin pari kolme viikkoa A-sarjalaisen ensiesittelyn jälkeen ihmettelemässä auton mainostettua MBUX järjestelmää. Sanoin myyjällekin, että tulin vain tätä MBUXia ihmettelemään. No avaimet tungettiin käteen ja usutettiin koeajolle niin pitihän se käydä, vaikka hatchback-korisen osto ei ollut edes mielessä. Voi olla, että tulevaisuudessa jos Mersua harkitsen niin käyn tuon myyjän juttusilla uudestaan.
Uusi A-sarja tosiaan eka tuolla tuoreella sisustuksella. Se Mersu CLA on vielä vanhemmalla ja vähän vanhahtavalla sisustuksella. A-sarja oli taas niillä pienimillä näytöillä, eli ei niin hyvä muihin tavallisiin autoihin verrattuna. Onhan ne tavalliset viisarit periaatteessa ihan selkeät ja enemmän omasta mausta kiinni kummasta tykkää?No ehkä siksi olet entinen autokauppias. Itse kävin pari kolme viikkoa A-sarjalaisen ensiesittelyn jälkeen ihmettelemässä auton mainostettua MBUX järjestelmää. Sanoin myyjällekin, että tulin vain tätä MBUXia ihmettelemään. No avaimet tungettiin käteen ja usutettiin koeajolle niin pitihän se käydä, vaikka hatchback-korisen osto ei ollut edes mielessä. Voi olla, että tulevaisuudessa jos Mersua harkitsen niin käyn tuon myyjän juttusilla uudestaan.
No miten MBUX toimi? Oliko sulava ja selkeä? Autossa oli ilmeisesti myös mittaristo toteutettuna näytöllä, mitä mieltä tästä? Audin uutta järjestelmää kokeilleena, en tykännyt liiemmin siitä, että kaikki pitää nykyään tehdä kosketusnäytön kautta, se MMI valitsin oli ajon aikana paljon parempi. Bemarilla onneksi ollaan älytty tuoda kosketus vain yhdeksi lisätavaksi, iDrive-valitsin on edelleen olemassa. MBUXissa ilmeisesti on myös kosketus sekä tuo Command wheel?No ehkä siksi olet entinen autokauppias. Itse kävin pari kolme viikkoa A-sarjalaisen ensiesittelyn jälkeen ihmettelemässä auton mainostettua MBUX järjestelmää. Sanoin myyjällekin, että tulin vain tätä MBUXia ihmettelemään. No avaimet tungettiin käteen ja usutettiin koeajolle niin pitihän se käydä, vaikka hatchback-korisen osto ei ollut edes mielessä. Voi olla, että tulevaisuudessa jos Mersua harkitsen niin käyn tuon myyjän juttusilla uudestaan.
Kävin koeajamassa yhdessä autoliikkeessä ensin paria uutta autoa ja sitten olisin vielä halunnut ajaa yhtä käytettyä, jota olin ihan vakavasti harkinnut. Myyjä sitten suuttui eikä antanut sitä koeajoon, koska se pitäisi pestä koeajon jälkeen. Yllättäen jäi ostamatta ja lähes vastaava auto löytyi toisesta autokaupasta, josta tehtiin kaupat.Ehkä olit potentiaalisen asiakkaan oloinen? Kävit heittämässä lenkin, ja mahdollisesti palaat asiaan. Ihan oikein myyjältä ja noin sen pitääkin mennä, ei niitä eskareita pihtailla. Jos on ostohousut jalassa ja edes jonkinlainen mahdollisuus kauppoihin, niin ajoon vaan. Viikonloppunäyttelyt taas oma juttunsa, silloin nyt porukkaa oli liikkeellä ja autoille lyhyt koeajo, koska muitakin kiinnostuneita oli, niin ei mitään pitkiä ajoja. Jo aukioloajatkin rajoitti.
Sitten taas normi viikko, joku tulee ja haluaa auton yön yli ajoon tai viikonlopuksi, ei edes uskottavasti keskustele vaihdosta tai rahoituksesta. Lopputulemana auto tulee tankki tyhjänä mahdollisimman paskaisena takaisin. Palataan asiaan... ei palattu.
Yksityisyrittäjänä suht pienessä bisneksessä tuollainen korpeaa. Tosin samoja tyyppeja harrasti samaa, ja sana kun lähti kiertämään kollegoiden kesken, niin loppui se harrastus, tai siirtyi toiselle paikkakunnalle.
Samalla piti jokaista katsoa sillä silmällä, että oliko maahantuojan lähettämä haamuostaja joka kartoittaa minkälaista palvelua sitä saa. Tästä oli ilmoitettu etukäteen maahantuojan toimesta.
Menkää itse automyyjäksi tai yrittäjäksi, niin saa vähän uutta näkökulmaa. Niitä ilmaisia lounaita kun ei ole, vaan jokainen kilometri on yrittäjältä omasta pussista. Tankki täyteen, auton pesu ja siivous, leasing. Niin liisari, nytkin on eräs maahantuoja joka on niin kusessa että jokainen eskari on omissa nimissä, kun yksikään rahoitusyhtiö ei enää anna luottoa. eikä ihan pieni toimija. Ei se helppoa ollut silloin, ja nykyään vielä vaikeampaa.
En nyt jaksa tästä enempää. Nostin kytkintä ajoissa ja loppui se hölmöily, paska reissu mutta tulipa tehtyä.
Pro tip vielä, joulun alla ottakaa paku koeajoon, ja palauttakaa se täynnä havunneuloja kun kuusen haette.
MBUXia pitäisi kai pääsääntöisesti yrittää ohjata ratissa molemmissa puolissa olevilla "kosketushärpäkkeillä", joiden responsiivisuus ei vaikuttanut kovin hääviltä. Kohtalaisen sulava se kyllä oli, mutta oppimiskynnys ei ole matalimmasta päästä. Aika paljon on opeteltavaa, jos tuosta haluaisi kaiken saada irti ja en ihan nyt ollut vakuuttunut, että tuollainen tuo varsinaista lisäarvoa varsinaiseen autoon käyttöön. MBUXissa ei ole enää vanhaa Command rullaa. Digimittaristo nyt on digimittaristo. Jotkut tykkää jotkut ei. Hirveästi romua siihen saa kyllä näytille.No miten MBUX toimi? Oliko sulava ja selkeä? Autossa oli ilmeisesti myös mittaristo toteutettuna näytöllä, mitä mieltä tästä? Audin uutta järjestelmää kokeilleena, en tykännyt liiemmin siitä, että kaikki pitää nykyään tehdä kosketusnäytön kautta, se MMI valitsin oli ajon aikana paljon parempi. Bemarilla onneksi ollaan älytty tuoda kosketus vain yhdeksi lisätavaksi, iDrive-valitsin on edelleen olemassa. MBUXissa ilmeisesti on myös kosketus sekä tuo Command wheel?
Civic voisi mennä. Pitää käydä jossakin vaiheessa tutkimassa sitä tarkemmin. Magic seats on hauska ominaisuus ja tuolla 1.8 koneella pärjään aivan varmasti. Ulkonäkö on ok (lokasuojien muoviset kaaret ovat kyllä vähän hirveät).
Tuossa on myös kääntöpuolensa. Itse halusin avobemarin jonka hinta ei tolkuton ollut koeajoon tositarkoituksella. En saanut edes lyhyttä koeajoa ellen olisi sopinut hintaa, laskenut tarjousta ja hakenut luottoa (miten vitussa sovit hinnan edes alustavasti jos et tiedä miten tuo kippo toimii tai ei toimi). Totesin että pitää tunkkinsa ja etsin paremman. Hain toisen vastaavan koeajoon, en pitänyt koska teho ei riittänyt ja hinta ei kohdannut joten auto jäi ostamatta mutta enpä myöskään mene enää kyseiseen liikkeeseen missä asiakasta kohdellaan noin. Olin vielä muksun ja muijan kanssa liikkeellä ja pihassa auto joka maksoi vain vähän vähemmän kuin tuo bimmeri. Toisaalla menin paikalle, pyydän ajoon ja saan auton suoraan pariksi päiväksi jotta näen miten kippo toimi ruuhkissa ja muissa arkijutuissa.@Myrkky Mä en tiennyt, että tuollaista mätisäkkiä on olemassa, itse en kehtaisi. Tarkoitin omilla koeajoilla ainakin sellaisia 30min koeajoja, en vkl yli kruisailuja autoliikkeen piikkiin. Mä kun luulin, että noi maksaa erikseen jonkun verran? Kaikkea se leipä elättää.
Tuo on kyllä hyvä tapa, niin ei tule varmasti tehtyä huonoa kauppaa. Mutta toisaalta se lyhyt koeajokin olisi jo paljastanut, että auto on vaan liian tehoton omaan makuun.Toisaalla menin paikalle, pyydän ajoon ja saan auton suoraan pariksi päiväksi jotta näen miten kippo toimi ruuhkissa ja muissa arkijutuissa.
Juu uusia malleja yleensä pyydän aluksi lyhyeeseen ajoon ja jos miellyttää niin sitten yö yli tai viikonlopun yli. Tuli 330e koeajettua ja piti olla pari päivää, vein takaisin tunnin kuluttua kun totesin ettei ole meikäläisen auto. Auto ei tiennyt ollakko GT sportti vai luksus ja tulos oli epämääräinen sekava kippo josta oli hauskuus kaukana.Tuo on kyllä hyvä tapa, niin ei tule varmasti tehtyä huonoa kauppaa. Mutta toisaalta se lyhyt koeajokin olisi jo paljastanut, että auto on vaan liian tehoton omaan makuun.
Onhan se A ihan ok. Hirveän hintainen vaan vähänkään varusteltuna ja ajossa Focus ei kyllä häviä yhtään. Hauskempi oikeastaan ja MB:n kaksoiskytkinvaihteisto ei vaikuttanut kovin kummoiselta. Miettii monessa paikkaa liikaa.Uusi A on silti aika onnistunut. Toisaalta vaikka Focusta ja muita malleja saa myös farmarina. Mersua taas viistoperänä ja A sedan tulee myös kohta myyntiin.
Jep. Hyvin on aika tasoissa uudet MB A ja Ford Focus. Erona tosiaan tuo että Fordissa on perinteinen automaatti, joka on omasta mielestä parempi. Ja se että Focus on aika selvästi halvempi. Jossain tilanteissa Mersun vaihteisto jäi huudattamaan vähän liian isoille kierroksille, mutta voi olla että johtui ajotyylistäkin. Focus on kyllä aika onnistunut ja voi jopa viedä vähän myyntiä Mersulta. Mersua pidän jostain syystä vähän tyylikkäämpänä kuin Bemaria.Onhan se A ihan ok. Hirveän hintainen vaan vähänkään varusteltuna ja ajossa Focus ei kyllä häviä yhtään. Hauskempi oikeastaan ja MB:n kaksoiskytkinvaihteisto ei vaikuttanut kovin kummoiselta. Miettii monessa paikkaa liikaa.
Niin joo, Mersuissa on nykyään tuo rattikosketushärpäke, millä pitäisi käyttää järjestelmiä. Kaipa siihen tottuisi, mutta vähän hankalalta kuulostaa etenkin talvella hanskat kädessä.MBUXia pitäisi kai pääsääntöisesti yrittää ohjata ratissa molemmissa puolissa olevilla "kosketushärpäkkeillä", joiden responsiivisuus ei vaikuttanut kovin hääviltä. Kohtalaisen sulava se kyllä oli, mutta oppimiskynnys ei ole matalimmasta päästä. Aika paljon on opeteltavaa, jos tuosta haluaisi kaiken saada irti ja en ihan nyt ollut vakuuttunut, että tuollainen tuo varsinaista lisäarvoa varsinaiseen autoon käyttöön. MBUXissa ei ole enää vanhaa Command rullaa. Digimittaristo nyt on digimittaristo. Jotkut tykkää jotkut ei. Hirveästi romua siihen saa kyllä näytille.
Niin joo, Mersuissa on nykyään tuo rattikosketushärpäke, millä pitäisi käyttää järjestelmiä. Kaipa siihen tottuisi, mutta vähän hankalalta kuulostaa etenkin talvella hanskat kädessä.
Elämän heitellessä tässä olisi jollain aikavälillä tarkoitus siirtyä kahdesta autosta yhteen 6 hengen joukkokuljetusvälineeseen. Onkos jotain hyviä vinkkejä, että mitä kannattaisi katsella? 15 tuhatta tai alle hintaluokasta puhutaan eli käytettyä katsellaan. Tavaraakin pitäisi mahtua kyytiin noiden kuuden hengen tarpeisiin. Toki tätä voi kompensoida jollain katolle sijoitettavalla ruumisarkulla.
Elämän heitellessä tässä olisi jollain aikavälillä tarkoitus siirtyä kahdesta autosta yhteen 6 hengen joukkokuljetusvälineeseen. Onkos jotain hyviä vinkkejä, että mitä kannattaisi katsella? 15 tuhatta tai alle hintaluokasta puhutaan eli käytettyä katsellaan. Tavaraakin pitäisi mahtua kyytiin noiden kuuden hengen tarpeisiin. Toki tätä voi kompensoida jollain katolle sijoitettavalla ruumisarkulla.