Mikä auto minulle?

Ei ollut tarkoitus vaikuttaa epäkiitolliselta tai vihastuneelta. Ihan rehellisesti paras olisi vain ajella nykyisellä niin pitkään kuin se vain suinkin liikkuu. 175tkm vasta mittarissa vm-04. Töissä käyn pyörällä, joten ajot ovat lähinnä anoppilassa & kaupassa käyntejä sekä vaimo kuskaa lasta hoitoon.
 
Ei ollut tarkoitus vaikuttaa epäkiitolliselta tai vihastuneelta. Ihan rehellisesti paras olisi vain ajella nykyisellä niin pitkään kuin se vain suinkin liikkuu. 175tkm vasta mittarissa vm-04. Töissä käyn pyörällä, joten ajot ovat lähinnä anoppilassa & kaupassa käyntejä sekä vaimo kuskaa lasta hoitoon.
Ei tässä tosissaan nyt olla :D. On vain omien kokemusten mukaan varsin kauhea auto ajella joten ehdottomasti jotain mukavampaa tilalle jos intoa on.
 
Ainakin pitäisi olla kestävä kunhan käyttää kunnon öljyä ja nämä tuoremmat mallit eivät näytä lahoavan kovin nopeasti enää.
Tuo neliveto pitäisi olla aika kohtalainen niin kauan kunnes jää kiinni se muuttuu 2 vetoiseksi kun mitään lukkoja ei ole niissä, kuitenkin parempi kun etuvetoinen missä vain yksi pyörä vetää.
Myös tuo swift on maavaraltaan hieman normi auto korkeampi eli sekin auttaa.
Ihan hyviä arvosteluita on saanut pieneksi autoksi mutta mikään raketti se ei ole tuolla moottorilla eli 1.6 on sositeltava vaihtoehto ainakin 4x4 versiona.

Toihan vaikuttaisi ihan järkevälle sitten. Ootteko päässyt ajamaan moista kippoa, että onko se ihan semi ok ajaa? Porukoitten farkku h astrasta olen tykännyt, että jos se ajettavuudeltaan on edes lähelle samankaltaista niin oiva peli olisi.
 
Ei se muistuta astraa ajoltaan kyllä tippaakaan, täysin eri kokoluokan autoja. Ainakaan uudemmassa versiossa ei myöskään ohjaus keskittänyt juurikaan, mutta muuten kyllä ajettavuus kiva, mikroautomainen. Astra tuntuu kyllä tooosi isolta autolta ajossa tuohon verrattuna. Ja 1.6 on Suomessa aika harvinaisuus, oliko sitä edes maahantuojalla nelivedon kanssa tarjolla?
 
Toihan vaikuttaisi ihan järkevälle sitten. Ootteko päässyt ajamaan moista kippoa, että onko se ihan semi ok ajaa? Porukoitten farkku h astrasta olen tykännyt, että jos se ajettavuudeltaan on edes lähelle samankaltaista niin oiva peli olisi.

Etuvetoisia Swiftejä on ajettu useampikin, nelikkoa en ainakaan muista ajaneeni, ehkä olen, ehkä en. Esmes Suzuki Lianan nelikko kelpaa arjen ajoihin kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ihan kiva laitos ajaa, itselle hyvin istuvat penkitkin - siis Swiftistä puhun, Lianan neliveto vain vertailun vuoksi. Kyllä itselle kelpaisi, nyt vaan haussa vähän isompaa autoa, toisilla spekseillä. Samalta merkiltä löytyisi kyllä Vitaraa tomaattina, mutta hinta karkaa omasta budjetista.
 
Joskus Lianaa kokeilin mutta oli kyllä nimenomaan ajettavuudeltaan semmoinen kiikku että kiinnostus loppui siihen. Swift kyllä toimii kuin hyvä ja sopiva hanska kädessä.
 
Joskus Lianaa kokeilin mutta oli kyllä nimenomaan ajettavuudeltaan semmoinen kiikku että kiinnostus loppui siihen. Swift kyllä toimii kuin hyvä ja sopiva hanska kädessä.

Sitä kyllä, mutta kyllä se sohjoisella tiellä hanskassa pysyy kun nyt ei liikaa yritä. Swift kyllä ajoltaan parempi.
 
Tätä uusinta swiftiä en ole koittanut pitäisi olla siinä kokoluokassa ihan ok ajettava ja suuntavakaa.
Jos haluaa vetää jotain kärryä niin moottori on kyllä aika ponneton(120Nm) mutta on huhuiltu turbomoottoristä tässä mallisa.
Muita halpoja neliveto autoja ei ihan löydy kun fiat ja dacia ja niistä Fiat ei ainakaan kannata ostaa ellei halua viihtyä korjaamolla.
 
Pihalla vieläkin tuo Opel Astra 2L diesel koneella, hätäpäissään tuli ostettua ja nyt itkettää pirusti nuo diesel verot ja vakuutusmaksut (kasko).

Mietiskelin tässä kun kilometrejä tulee 10k tai alle vuodessa että jos hyppäis teinivuosien unelmaan ja ostais BMW E46:sen esim tolla 2.8L bensalenkkarilla niin eikös se silti tulisi halvemmaksi?

Bemari imee 8L satasella kun taas Astra lorottelee 4,5L samalla matkalla mutta polttoaineetkin melkeen saman hintaiset tätä nykyä.

Astran verot on noin 650e vuodessa ja vakuutukset kaskolla 930e vuodessa.

Parin tonnin bemmiin olisi vastaavat numerot yhteensä 500e vuodessa, ainoa ero tulee siis bensan hinnasta diesseliin. (En ottaisi kaskoa bemariin)

Ajatuksia?
 
@Kimi625 8 litraa ehkä maantieajossa :D Mutta ei se tosiaan 10k km niin väliä oo vaikka menis se 10. Vaikeuksia saattaa teettää löytää sellainen vähän poljettu yksilö ja tietty on hyvä jos osaat itse vähän laittaa kun noi on kuitenkin jo 15-20 vuotta vanhoja niin niitä vikoja tulee senkin puolesta. Sinänsä tekniikka on kyllä aika simppeliä. Parilla tonnilla saat kyllä ainoastaan aika loppuun rääkätyn yksilön.
 
@Kimi625 8 litraa ehkä maantieajossa :D Mutta ei se tosiaan 10k km niin väliä oo vaikka menis se 10. Vaikeuksia saattaa teettää löytää sellainen vähän poljettu yksilö ja tietty on hyvä jos osaat itse vähän laittaa kun noi on kuitenkin jo 15-20 vuotta vanhoja niin niitä vikoja tulee senkin puolesta. Sinänsä tekniikka on kyllä aika simppeliä. Parilla tonnilla saat kyllä ainoastaan aika loppuun rääkätyn yksilön.
Totta totta... Itse en tiedä autoista hölkäsen pöläystä :D Ajattelin että elämä opettaa kun alkaa korjaamaan mutta bmw ei ehkä siihen tarkoitukseen ole paras auto.
Olisi vaan kiva ettei tulisi sellaista downshift oloa tuosta autonvaihdosta, Astrassa ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja 3v aikana huollettu noin 2k eurolla.
 
Totta totta... Itse en tiedä autoista hölkäsen pöläystä :D Ajattelin että elämä opettaa kun alkaa korjaamaan mutta bmw ei ehkä siihen tarkoitukseen ole paras auto.
Olisi vaan kiva ettei tulisi sellaista downshift oloa tuosta autonvaihdosta, Astrassa ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja 3v aikana huollettu noin 2k eurolla.

Jos tosi tiukalla budjetilla haluu bemaria niin melkein se E36 mieluummin, ne on aika paljon halvempia. Toki sama ongelma niissäkin teinien suosion kanssa sekä autojen iän. Itekin hommasin ekaksi autoksi E36 328i:n ja kyllähän siinä vähän siperia opetti mutta toisaalta aika helppo auto oppia laittamaan ja netistä löytyy kyllä paljon opastusta. Innostus laittaa vaan loppui kesken eikä mulla ollut oikeen kunnon paikkaa rempata :D
 
Eikai noihin vanhempiin bensa-autoihin kannata/saa laittaa sitä E10:ä. Ainakaan itse en ole laittanut.


EDIT: Sen verran vielä tuosta 2.8L, itsellä oli Audin vastaava. Ei meinaan tuo 8L riitä sitten alkuunkaan :D Matka ajossa nätillä kaasujalalla, mutta kaupunkia, lyhyttä matkaa jne. niin alkaa autolle maistumaan menovesi toiseen malliin. Itsellä oli keskikulutus luokkaa 12L/100km kaupunkiajossa kesäolosuhteissa.
 
Totta totta... Itse en tiedä autoista hölkäsen pöläystä :D Ajattelin että elämä opettaa kun alkaa korjaamaan mutta bmw ei ehkä siihen tarkoitukseen ole paras auto.
Olisi vaan kiva ettei tulisi sellaista downshift oloa tuosta autonvaihdosta, Astrassa ei kuitenkaan ole mitään vikaa ja 3v aikana huollettu noin 2k eurolla.
Itsellä oli ensimmäisenä autona E46 316i -99 ja kun ei itse osannut tehdä oikein mitään, niin kallistahan se oli. Turvatyynyn anturimatto tonnin, ABS anturit tonnin, jne. Eli tonneja sai laittaa ja silti olisi ollut vielä reilusti laitettavaa, kuten ruostuneet jouset (lähes poikki), ruostuneet jarruputket (lähes poikki), ruostetta muutenkin siellä täällä, moottorin öljyvuoto. Päätin sitten vaihtaa suosiolla uudempaan, kuin alkaa kunnostamaan sitä.

Kivoja autojahan nuo E46:set on ajaa, jos vaan ovat kunnossa. Oma 316i 1,9l koneella meni 5,5l/100km maantiellä ja keskikulutus kaupunkipainotteisessa ajossa oli 7-8l/100km. Toki tehoakin oli vaan 105hp. Äänet tuossa koneessa oli kyllä paljon paremmat kuin uudemmissa neloskoneissa.
 
BMW himo vaan kasvaa sen sijaan että menisi alas :D
Täytyy alkaa katsomaan muitakin bensavehkeitä jos mieluisa löytyisi vaikka muualtakin.
 
Jos säästöt on mielessä niin niitä ei ainakaan tuolla vaihdolla tule. Aika lähelle samoihin voi kyllä päästä sillä oletuksella, että ei tarvitse mitään isompaa remonttia tehdä. Jos säästää haluaa niin kilpailuta hyvä mies nuo nykyiset vakuutukset. Jos bmw:hen irtoaa verot ja vakuutus 500e:llä se tarkoittaa sitä, että vakuutukselle jää maksimissaan 200e, joka tarkoittaa sitä että ikä ja vakuutushistoria on hyvä. Tuollaisella historialla Astraan nykyisestä vakuutushinnasta pitäisi lähteä helposti lähes puolet pois.
 
Paasataan tuosta swiftistä vielä, eli onko suomen versioissa noita sivuturvatyynyjä vai tuliko ne vasta tohon 2010 uuteen versioon jossa 1.2 kone? Ncap 2005 testin mukaan olisi mutta suomen arvosteluissa mainitaan vaan 2 kpl. Noh pikkukippohan tuo on eli liekkö tolla edes väliä jos kolahtaa. Harmittavan kaukana noi uudemmat nelikko swiftit lähteä koeajolle :8
 
Viimeksi muokattu:
Onko Audimiehiä paikalla? Ollu tähtäimen alla tuollainen 06-08vm. Audi A3. Onko tuo 2litrainen diesel motti minkälainen? Manuaali neliveto lähinnä kiinnostaa. Toki nuo järkevän hintaiset vaihdokit on sitten noita +300tkm rullattuja, mutta ainakin tuo 1.9tdi oli suhteellisen kestävä motti, mites sitten tuo 2.0? A4:sia löytyy kyllä +400tkm rullattuja, että kaippa nuokin kestää? Vai onko noissa samat koneet?
 
Onko Audimiehiä paikalla? Ollu tähtäimen alla tuollainen 06-08vm. Audi A3. Onko tuo 2litrainen diesel motti minkälainen? Manuaali neliveto lähinnä kiinnostaa. Toki nuo järkevän hintaiset vaihdokit on sitten noita +300tkm rullattuja, mutta ainakin tuo 1.9tdi oli suhteellisen kestävä motti, mites sitten tuo 2.0? A4:sia löytyy kyllä +400tkm rullattuja, että kaippa nuokin kestää? Vai onko noissa samat koneet?
Ainakin moottorikoodi BKD kannattaa skipata, 2.0TDI. Öljypumppuongelmia ja suutinropleemaa.
 
A3:ssa moottori on poikittain ja a4:ssa pitkittäin. Tämä tekee sen, että tuo neliveto on torsenin sijaan haldex. Eli ei ole ns jatkuva neliveto ja se kytkeytyy päälle erillisellä pumpulla. Näitä on ainakin alkupäässä mennyt. Itsellä BLb moottorikoodillinen a4, jolla rullattu 325tkm. Välijäähdytin vaihdettiin vasta ja se on aika heikko lenkki näissä, kun on osittain muovinen.

Manuaaleissa kannattaa katsoa, että on kaksoismassa vaihdettu, on nimittäin juuri tuossa 300 paikkeilla se edessä lähes poikkeuksetta. Itsellä oli vaihdettu 304tkm kohdilla. Öljypumppuja on mennyt näistä, koska se on toteutettu typerästi yhdellä kuusiokololla. Löytyy pajoja, jotka korjaa tuon ikuiseksi, mutta itse en ole hommaan ryhtynyt. 400€ olisi kustantanut tuo operaatio ainakin täällä yhden pajan toimesta.

En tiedä mitä hintaluokkaa etsit jne., mutta nuo a4:set ovat pudottaneet hintaansa aika paljon verrattuna vuoden takaiseen. Siellä alkaa olla jo 3.0tdi nelivetoja ~5ke
 
A3:ssa moottori on poikittain ja a4:ssa pitkittäin. Tämä tekee sen, että tuo neliveto on torsenin sijaan haldex. Eli ei ole ns jatkuva neliveto ja se kytkeytyy päälle erillisellä pumpulla. Näitä on ainakin alkupäässä mennyt. Itsellä BLb moottorikoodillinen a4, jolla rullattu 325tkm. Välijäähdytin vaihdettiin vasta ja se on aika heikko lenkki näissä, kun on osittain muovinen.

Manuaaleissa kannattaa katsoa, että on kaksoismassa vaihdettu, on nimittäin juuri tuossa 300 paikkeilla se edessä lähes poikkeuksetta. Itsellä oli vaihdettu 304tkm kohdilla. Öljypumppuja on mennyt näistä, koska se on toteutettu typerästi yhdellä kuusiokololla. Löytyy pajoja, jotka korjaa tuon ikuiseksi, mutta itse en ole hommaan ryhtynyt. 400€ olisi kustantanut tuo operaatio ainakin täällä yhden pajan toimesta.

En tiedä mitä hintaluokkaa etsit jne., mutta nuo a4:set ovat pudottaneet hintaansa aika paljon verrattuna vuoden takaiseen. Siellä alkaa olla jo 3.0tdi nelivetoja ~5ke

No Diesel ei ole kyllä mikään ehdottomuus, nykyään kilometrejä tulee aika reilusti vähemmän niin eihän tuo kovin kannattavaa ole. Aika sen pakko ole olla Audikaan, tuli vain vastaan tuollainen neliveto audi joka näytti hyvälle.

Avokille auto olisi siis tulossa ja tykkää kuitenkin enemmän ajella Dieselillä, kun sellainen on käytännössä aina ollut alla. Nykyinen on auto -00 3B5 Passatti 1.9Tdi 81kW, rullattu 360tkm. Se pitäisi tyrkyttää vaihdossa eli lienee pakko tarttua Rinta-Joupin tms. vaihtohyvitys kampanjaan. Eli näihin missä hyvitetään 1000e autosta kuin autosta. Aiemmin kilometrejä tuli vuodessa sen 15-20tkm, sitten tippui n. 10tkm/v ja nyt näyttäisi edellisestä katsastuksesta kertyneen 6tkm. Eli nykyään asettunee 6-8tkm väliin. Eli tuon puolesta ei todellakaan Diesel ole järkevä vaihtoehto. Nykyinen Passat on pakettiautoksi rekisteröity joten sen vähän tasaa tuota kannattavuutta.

Jos nyt laitetaan vähän kriteerejä niin:
- 5000-8000e
- Ajettu reilusti vähemmän kuin nykyinen
- Uudempi kuin nykyinen
- Ilmastointi

Viimeiset 6 autoa meillä on ollut Vaggilaisia tai Mersuja, vanhempia toki. Saksalaiset on eniten itseä miellyttänyt, Ranskalaisia olen vähän karsastanut, mutta ei nekään täysin pois-suljettuja ole jos tulee silmää miellyttävä vaihtoehto. Ja tosiaan pakko on varmaan liikkeestä ottaa, ei kukaan yksityinen tuota Passattia varmaan huoli ja en itse jaksa lähteä myymään sitä.

E: Mites Mondeot? Tällaisen bongasin, onko jotain mitä pitäisi tarkkailla: Ford MONDEO 1.8 TDCi 100 Trend Wagon - Maksuton toim 2008, 6.880 € – Rinta-Jouppi.com
 
Viimeksi muokattu:
Se pitäisi tyrkyttää vaihdossa eli lienee pakko tarttua Rinta-Joupin tms. vaihtohyvitys kampanjaan. Eli näihin missä hyvitetään 1000e autosta kuin autosta.

Ei tarvi. Rintajoupilla ainakin pystyy tinkimään osan tuosta 1000 eurosta. Itse olisin saanut aikoinaan 1500 euroa alennusta autosta, mihin luvattiin 2000 euron hyvitys autoon kuin autoon, kun olisin ostanut ilman vaihdokkia. Muutenhan noista hinnoista ei Rinta-Joupilla hirveästi tingitä. Jos tuossa Passatissa on vielä leimaa ja kahdet renkaat niin uskoisin, että saat siitä 500 euroa aika helposti.
 
Ei tarvi. Rintajoupilla ainakin pystyy tinkimään osan tuosta 1000 eurosta. Itse olisin saanut aikoinaan 1500 euroa alennusta autosta, mihin luvattiin 2000 euron hyvitys autoon kuin autoon, kun olisin ostanut ilman vaihdokkia. Muutenhan noista hinnoista ei Rinta-Joupilla hirveästi tingitä. Jos tuossa Passatissa on vielä leimaa ja kahdet renkaat niin uskoisin, että saat siitä 500 euroa aika helposti.
Tuore leima pitäis hakea, mutta ei kyllä pitäisi olla mitään esteitä etteikö menisi heittämällä läpi. Voihan sitä toki aina yllätyksiä tulla. Mutta joo, hyvä kesärenkaat aluvanteilla löytyy ja ok-kuntoiset nastarenkaat. Tekniikka pelaa, alkaa vain olemaan ruostekukkaa siellä sun tällä ja muutenkin alkaa eletty elämä näkymään. Täytyypä katsella Rinta-Joupin valikoimaa ja koittaa käydä huudattamassa myyjiä :lol:
 
Tuore leima pitäis hakea, mutta ei kyllä pitäisi olla mitään esteitä etteikö menisi heittämällä läpi. Voihan sitä toki aina yllätyksiä tulla. Mutta joo, hyvä kesärenkaat aluvanteilla löytyy ja ok-kuntoiset nastarenkaat. Tekniikka pelaa, alkaa vain olemaan ruostekukkaa siellä sun tällä ja muutenkin alkaa eletty elämä näkymään. Täytyypä katsella Rinta-Joupin valikoimaa ja koittaa käydä huudattamassa myyjiä :lol:

Miks just Rinta-Jouppia, mullakin jobbareiksi luokiteltavilla on kyllä katteet yleensä kohdallaan, joten sen 500-1000 saat omastasi hyvitystä - tai sitten alennusta. Tuohon hintaan saat kyllä pasuunan itsekin myytyä, vielä jos tuore leima tai vikalista haettuna, niin ettei ole kallista korjattavaa.
 
Miks just Rinta-Jouppia, mullakin jobbareiksi luokiteltavilla on kyllä katteet yleensä kohdallaan, joten sen 500-1000 saat omastasi hyvitystä - tai sitten alennusta. Tuohon hintaan saat kyllä pasuunan itsekin myytyä, vielä jos tuore leima tai vikalista haettuna, niin ettei ole kallista korjattavaa.
Joo ei se mikään pakko ole Rinta-Jouppi olla. Heillä nyt sattuu olemaan kaksi liikettä naapuri paikkakunnalla ja sitä kautta enemmän valikoimaa kuin muilla. Toki sitä pitää muutkin liikkeet katsastaa. Jäänyt vain sellainen mielikuva ettei noita muutaman satkun romuja huolita ku noissa "1000e autosta kuin autosta"-kampanjan liikkeissä. Ainakin kun kaveri Auto-Bilin kanssa hieroi kauppaa ~6000e vaihtoautosta, niin eivät huolineet vanhaa autoa vaihdossa. Lieneekö tuo sitten vain Auto-Bilin tapa? Tämä siis Vaasan Auto-Bilissä.

Enkä sitä epäilekään etteikö se kaupaksi menisi juuri katsastettuna ja muutaman satkun hintapyynnillä, mutta mulla ei vaan pää kestä myydä näitä markan romuja. Nettiauto on täynnä lukutaidonta porukkaa. Teet ilmoituksen: "Tiukka käteishinta 500e, ei tinkivaraa. Ei vaihtoa. Ruostetta alkaa olla, onhan auto jo 18v vanha". Ja ensimmäinen soittaja tarjoaa 250e, seuraava tarjoaa jotaki loppuun poljettua kiina-crossia vaihdossa, kolmas käy katsomassa ja ihmettelee että ompas tässä ruostetta ja tarjoaa 200e.

Löytyyhän sieltä niitä tosiostajiakin, mutta oman mielenterveyden vuoksi oon pyrkiny pistämään autot aina vaihdossa menemään :D
 
Joo ei se mikään pakko ole Rinta-Jouppi olla. Heillä nyt sattuu olemaan kaksi liikettä naapuri paikkakunnalla ja sitä kautta enemmän valikoimaa kuin muilla. Toki sitä pitää muutkin liikkeet katsastaa. Jäänyt vain sellainen mielikuva ettei noita muutaman satkun romuja huolita ku noissa "1000e autosta kuin autosta"-kampanjan liikkeissä. Ainakin kun kaveri Auto-Bilin kanssa hieroi kauppaa ~6000e vaihtoautosta, niin eivät huolineet vanhaa autoa vaihdossa. Lieneekö tuo sitten vain Auto-Bilin tapa? Tämä siis Vaasan Auto-Bilissä.

Enkä sitä epäilekään etteikö se kaupaksi menisi juuri katsastettuna ja muutaman satkun hintapyynnillä, mutta mulla ei vaan pää kestä myydä näitä markan romuja. Nettiauto on täynnä lukutaidonta porukkaa. Teet ilmoituksen: "Tiukka käteishinta 500e, ei tinkivaraa. Ei vaihtoa. Ruostetta alkaa olla, onhan auto jo 18v vanha". Ja ensimmäinen soittaja tarjoaa 250e, seuraava tarjoaa jotaki loppuun poljettua kiina-crossia vaihdossa, kolmas käy katsomassa ja ihmettelee että ompas tässä ruostetta ja tarjoaa 200e.

Löytyyhän sieltä niitä tosiostajiakin, mutta oman mielenterveyden vuoksi oon pyrkiny pistämään autot aina vaihdossa menemään :D

No se on kyllä totta, että se oman auton myyminen on kyllä sitä itteään, vaikka halvankin. Sitten kun on hintoja ja hyvityshintoja.. niin jos sen vanhan saa käsistään pois muiden ongelmaksi, niin eipä se pitkällä juoksulla mitään haittaa. Tonnin pommin nyt luulisi käyvän hintaluokkasi vaihdokiksi.
 
Ai olet täältä Vaasasta ostelemassa. Kamuxin kiertäisin kaukaa, Rinta-jouppikin on paikoin ylihinnoiteltu. Ne ei suostuneet ottamaan mun ranskatarta vuosi sitten, kun oli 350tkm ajettu ja vuodelta -07. Ilmaa tuntuu muutenkin olevan autoissa. Kamuxilla tarjos 1000e vaihdossa ja tuo viimeisin maksoi 1650e ja kaikki tarjoukset oli saman hintaluokan (5ke) autoon. Kamuxilta en osta yhtäkään autoa enää tuon reissun jälkeen. On siihen paljon muitakin syitä kuin tuo vaihtohyvitys.

Kävin itse autoni hakemassa hieman kauempaa pienestä liikkeestä Kauhavalta. Oli sopivan oloinen myyjä eikä tuo audi mikään pommi ollut tosiaankaan ja heittämällä parhaan hinnan sain omasta autostani vaihdossa.

EDIT: Käyttöautolla olen saanut hyvää palvelua, joskin ei vielä yhtään autoa ole sieltä mukaan tarttunut.
 
Ai olet täältä Vaasasta ostelemassa. Kamuxin kiertäisin kaukaa, Rinta-jouppikin on paikoin ylihinnoiteltu. Ne ei suostuneet ottamaan mun ranskatarta vuosi sitten, kun oli 350tkm ajettu ja vuodelta -07.

Jos autoa on ostamassa niin se, etteivät tuollaisa pommeja huoli vaihdossa on kyllä sen ostajan kannalta nimenomaan hyvä asia, ellei juuri itsellä ole pommia, josta haluaa eroon.

Niiden pitää kyllä saada ne vaihdossa ostamasa autot myytyä ja joku sen joutuu ostamaan.
 
Jos autoa on ostamassa niin se, etteivät tuollaisa pommeja huoli vaihdossa on kyllä sen ostajan kannalta nimenomaan hyvä asia, ellei juuri itsellä ole pommia, josta haluaa eroon.

Niiden pitää kyllä saada ne vaihdossa ostamasa autot myytyä ja joku sen joutuu ostamaan.
Juu ja ei sovi unohtaa ettei tuo mainostaminen, kuvien otto, pesu, vahaus jne ilmaista ole. Ei sinne todennäköisesti kannata ottaa mitään autoa millä olisi käypä arvo 1500e tai edes 3000e jos huomioi vastuut ja muut autosta myynnin jälkeen.
 
Ai olet täältä Vaasasta ostelemassa. Kamuxin kiertäisin kaukaa, Rinta-jouppikin on paikoin ylihinnoiteltu. Ne ei suostuneet ottamaan mun ranskatarta vuosi sitten, kun oli 350tkm ajettu ja vuodelta -07. Ilmaa tuntuu muutenkin olevan autoissa. Kamuxilla tarjos 1000e vaihdossa ja tuo viimeisin maksoi 1650e ja kaikki tarjoukset oli saman hintaluokan (5ke) autoon. Kamuxilta en osta yhtäkään autoa enää tuon reissun jälkeen. On siihen paljon muitakin syitä kuin tuo vaihtohyvitys.

Kävin itse autoni hakemassa hieman kauempaa pienestä liikkeestä Kauhavalta. Oli sopivan oloinen myyjä eikä tuo audi mikään pommi ollut tosiaankaan ja heittämällä parhaan hinnan sain omasta autostani vaihdossa.

EDIT: Käyttöautolla olen saanut hyvää palvelua, joskin ei vielä yhtään autoa ole sieltä mukaan tarttunut.

Vaasa on yksi vaihtoehto. Pohjanmaa ja Etelä-Pohjanmaa akselilta noita lähinnä katsellut.

Rinta-Jouppi oli ykkösvaihto ehto senkin vuoksi, että toimittavat auton ilmaiseksi lähimpänä olevaan liikkeeseen. Siis yli xxxx arvoiset. Saattaahan tuota muutkin liikkeet tarjota kun kysyy, mutta Jouppi mainosti ainakin suoraan tuollaista. Mutta näin ollen valikoima kasvaa aika reilusti, kun saa mukaan etelä-suomen liikkeet.
 
Jos autoa on ostamassa niin se, etteivät tuollaisa pommeja huoli vaihdossa on kyllä sen ostajan kannalta nimenomaan hyvä asia, ellei juuri itsellä ole pommia, josta haluaa eroon.

Niiden pitää kyllä saada ne vaihdossa ostamasa autot myytyä ja joku sen joutuu ostamaan.
Kyllä kai ne isot liikkeet tuollaiset pommit työntää yleensä köntässä jollekin jobbarille. Aika typerää palvelua liikkeeltä olla huolimatta vaihdossa. Hyvitys on tietenkin sitten mitä on, mutta pitäisi se asiakkaan auto nyt edes huolia.
 
Jos autoa on ostamassa niin se, etteivät tuollaisa pommeja huoli vaihdossa on kyllä sen ostajan kannalta nimenomaan hyvä asia, ellei juuri itsellä ole pommia, josta haluaa eroon.

Niiden pitää kyllä saada ne vaihdossa ostamasa autot myytyä ja joku sen joutuu ostamaan.

Ainakin tuossa Kamuxin tapauksessa pommi oli se mitä olin ostamassa ja sillä oli ajettu 70tkm enemmän kuin omallani. Alusta kolisi, tuulilasi halki koko matkalta, naarmu koko katon pituudelta, jotka olivat pikkujuttuja myyjän mukaan. No, nostin kytkintä.

Rinta-Joupilla taas olen nähnyt huomattavasti enemmän ajettuja ja ”pommimpia” autoja myynnissä (ajan ja kierrän tuon pihan varmaan kerran viikossa ihan huvin vuoksi) mutta ei tästä nyt sen enempää.

Oma ranskatar ei edes ilmestynyt nettiin, vaan liike sai sen myytyä heti. Olisin pitänyt itselläni, jos ei olisi tarvinnut isompaa autoa ja halusin myös audin, koska kyllästyin niihin räminöihin, mitä pikkupösön muovisisustasta lähti. Se palveli hyvin 135km/suunta työmatkalla noin 80tkm ajan.

Mutta ei tästä osaltani enempää, menee offtopicin puolelle
 
Uskaltaako Golfeja ja muita kyseisen konsernin tekeleitä ostaa? Olen tässä pohtinut, että lähitulevaisuudessa olisi mahdollisuus kenties päivittää hieman autoa ja kartoittelen vaihtoehtoja.

Budjetti olisi noin karkeasti 5000-10000€. Ajoa tulee vuodessa vain reilu 10000km. Käyttö pääosin päivittäistä työmatka-ajoa kaupungissa, mutta kohtalaisen säännöllisesti tulee moottoritietä ajeltua. Nykyisessä autossa ehdottomasti suurin ärtymyksen aihe on meteli ja hyvänä kakkosena on aivan onneton moottori ja yleinen ajettavuus (tai sen puute). Auto on siis Peugeot 206 SW -03, jota en ajaisi enää jos valinnan varaa olisi juuri nyt. Ainoa hyvä asia tuossa Ranskan lahjassa maailmalle on sen olemattomat ylläpitokustannukset. Mutta ei siitä sen enempää. Eli pari itselle tärkeää kriteeriä:

1. Hinta- ja kokoluokassaan kohtalaisen hiljainen.
2. Kokoluokkaa VW Golf
3. Kohtalainen ajaa. Huomaa kuitenkin vertailukohde, rattikelkkakin on jo ihan hyvä tuohon verrattuna.
4. Manuaali, automaatti, ei väliä kunhan kestää. DSG-vaihteistoa en ehkä niiden maineen takia huolisi.
5. Mielellään bensakone, kilometrejä tulee vähän ja dieselillä tuskin tulee säästöä.
(6. Ilmastointi olisi kiva bonus, mutta ei ehdoton ominaisuus)

Tuleeko äkkiseltään mitään selkeää ykkösvaihtoehtoa mieleen? Merkillä ja mallilla ei minulle ole mitään väliä. Ajaisin mielelläni vaikka Fiat Multiplaa, jos se olisi hyvä ajaa ja luotettava. Olen itse tuon kokoluokan vaihtoehdot käynyt aikalailla läpi ja vaikea tuosta tuntuu olevan mitään parasta vaihtoehtoa löytää. Pienet kilometrit olisi ihan kiva asia, mutta eipä minua vähän suurempi kilometrimäärä haittaa jos vaan huollot on tehty asiallisesti ja ajallaan.
 
Tuolla budjetilla saa lähinnä 7-8v vanhoja tsi-koneellisia golffeja, joissa paljon ollut ongelmia. Ite ainakin pyrkisin välttelemään näitä, jos tarkoitus saada luotettava auto.
 
Tuolla budjetilla saa lähinnä 7-8v vanhoja tsi-koneellisia golffeja, joissa paljon ollut ongelmia. Ite ainakin pyrkisin välttelemään näitä, jos tarkoitus saada luotettava auto.

Näin epäilinkin. Ovatko kyseisen valmistajan mitkään bensakoneet sitten luotettavia? Vähän vanhemmista malleista löytyy 1.6 FSI konetta myös. Onko sekin yhtä pahassa maineessa?
 
Näin epäilinkin. Ovatko kyseisen valmistajan mitkään bensakoneet sitten luotettavia? Vähän vanhemmista malleista löytyy 1.6 FSI konetta myös. Onko sekin yhtä pahassa maineessa?

Vaikka kone olisikin luotettava, niin onhan noissa nyt muitakin laaduttomia asioita. Itse katsoisin tuolla rahalla japseja tai korealaisia.

Enkä ole siis jaksanut aikoihin edes mielenkiinnosta seurata VAG ongelmia, ja ulkomuistista en uskalla mitään heittää.
 
Uskaltaako Golfeja ja muita kyseisen konsernin tekeleitä ostaa? Olen tässä pohtinut, että lähitulevaisuudessa olisi mahdollisuus kenties päivittää hieman autoa ja kartoittelen vaihtoehtoja.

Budjetti olisi noin karkeasti 5000-10000€. Ajoa tulee vuodessa vain reilu 10000km. Käyttö pääosin päivittäistä työmatka-ajoa kaupungissa, mutta kohtalaisen säännöllisesti tulee moottoritietä ajeltua. Nykyisessä autossa ehdottomasti suurin ärtymyksen aihe on meteli ja hyvänä kakkosena on aivan onneton moottori ja yleinen ajettavuus (tai sen puute). Auto on siis Peugeot 206 SW -03, jota en ajaisi enää jos valinnan varaa olisi juuri nyt. Ainoa hyvä asia tuossa Ranskan lahjassa maailmalle on sen olemattomat ylläpitokustannukset. Mutta ei siitä sen enempää. Eli pari itselle tärkeää kriteeriä:

1. Hinta- ja kokoluokassaan kohtalaisen hiljainen.
2. Kokoluokkaa VW Golf
3. Kohtalainen ajaa. Huomaa kuitenkin vertailukohde, rattikelkkakin on jo ihan hyvä tuohon verrattuna.
4. Manuaali, automaatti, ei väliä kunhan kestää. DSG-vaihteistoa en ehkä niiden maineen takia huolisi.
5. Mielellään bensakone, kilometrejä tulee vähän ja dieselillä tuskin tulee säästöä.
(6. Ilmastointi olisi kiva bonus, mutta ei ehdoton ominaisuus)

Tuleeko äkkiseltään mitään selkeää ykkösvaihtoehtoa mieleen? Merkillä ja mallilla ei minulle ole mitään väliä. Ajaisin mielelläni vaikka Fiat Multiplaa, jos se olisi hyvä ajaa ja luotettava. Olen itse tuon kokoluokan vaihtoehdot käynyt aikalailla läpi ja vaikea tuosta tuntuu olevan mitään parasta vaihtoehtoa löytää. Pienet kilometrit olisi ihan kiva asia, mutta eipä minua vähän suurempi kilometrimäärä haittaa jos vaan huollot on tehty asiallisesti ja ajallaan.
Aika samoilla kriteereillä ja budjetilla itselle tuli Citroen C3 -16. On toki vähän pienempi kuin Golf. Mielestäni tuo on hyvä ajaa (aika pehmeä alusta), kohtuu hiljainen ja halvempi kuin esimerkiksi Polo.
 
Uskaltaako Golfeja ja muita kyseisen konsernin tekeleitä ostaa? Olen tässä pohtinut, että lähitulevaisuudessa olisi mahdollisuus kenties päivittää hieman autoa ja kartoittelen vaihtoehtoja.

Budjetti olisi noin karkeasti 5000-10000€. Ajoa tulee vuodessa vain reilu 10000km. Käyttö pääosin päivittäistä työmatka-ajoa kaupungissa, mutta kohtalaisen säännöllisesti tulee moottoritietä ajeltua. Nykyisessä autossa ehdottomasti suurin ärtymyksen aihe on meteli ja hyvänä kakkosena on aivan onneton moottori ja yleinen ajettavuus (tai sen puute). Auto on siis Peugeot 206 SW -03, jota en ajaisi enää jos valinnan varaa olisi juuri nyt. Ainoa hyvä asia tuossa Ranskan lahjassa maailmalle on sen olemattomat ylläpitokustannukset. Mutta ei siitä sen enempää. Eli pari itselle tärkeää kriteeriä:

1. Hinta- ja kokoluokassaan kohtalaisen hiljainen.
2. Kokoluokkaa VW Golf
3. Kohtalainen ajaa. Huomaa kuitenkin vertailukohde, rattikelkkakin on jo ihan hyvä tuohon verrattuna.
4. Manuaali, automaatti, ei väliä kunhan kestää. DSG-vaihteistoa en ehkä niiden maineen takia huolisi.
5. Mielellään bensakone, kilometrejä tulee vähän ja dieselillä tuskin tulee säästöä.
(6. Ilmastointi olisi kiva bonus, mutta ei ehdoton ominaisuus)

Tuleeko äkkiseltään mitään selkeää ykkösvaihtoehtoa mieleen? Merkillä ja mallilla ei minulle ole mitään väliä. Ajaisin mielelläni vaikka Fiat Multiplaa, jos se olisi hyvä ajaa ja luotettava. Olen itse tuon kokoluokan vaihtoehdot käynyt aikalailla läpi ja vaikea tuosta tuntuu olevan mitään parasta vaihtoehtoa löytää. Pienet kilometrit olisi ihan kiva asia, mutta eipä minua vähän suurempi kilometrimäärä haittaa jos vaan huollot on tehty asiallisesti ja ajallaan.
Golfille vaihtoehtona voisi olla vaikka Ford Focus.
 
Kiitoksia kaikille vinkeistä! Laitetaan siis TSI:t pois listoilta ja vältellään Golfia. Focus, Astra ja muut kokoluokan autot olivat tulleet jo vastaan, joten taisin ihan jäljillä olla.

Yhden Renaultin Clion (2003) omistaneena en toista saman kokoluokan autoa ota. C3 olisi siis muuten ollutkin hyvä vaihtoehto. Rellu oli ihan kiva, mutta jäi pieneksi omassa käytössä tosi helposti. Jännästi se pari senttiä suuntaansa isompi auto auttaa heti, kun pitäisi vähän tavaraa kuljettaa.
 
Jos ei tarvi useampaa ihmistä kuskata niin diesel pakuksi rekisteröitynä voisi olla vaihtoehto. Volkkarin 1.9 diesel taitaa olla varsin kestävä kone.
 
Kiitoksia kaikille vinkeistä! Laitetaan siis TSI:t pois listoilta ja vältellään Golfia. Focus, Astra ja muut kokoluokan autot olivat tulleet jo vastaan, joten taisin ihan jäljillä olla.

Yhden Renaultin Clion (2003) omistaneena en toista saman kokoluokan autoa ota. C3 olisi siis muuten ollutkin hyvä vaihtoehto. Rellu oli ihan kiva, mutta jäi pieneksi omassa käytössä tosi helposti. Jännästi se pari senttiä suuntaansa isompi auto auttaa heti, kun pitäisi vähän tavaraa kuljettaa.
Peugeot 206:n saa varmaan riittävästi päivitystä Focuksesta. Olisihan niitä isompiakin autoja, mutta ei ole oikein ideaa hankkia sellaista. Itsellä käytössä 406 hdi diesel (paku).

Jonkunlaisen Focuksen voisi saada suht edullisesti. Rellulta varmaan Megane olisi sopivaa kokoluokkaa.
Ford Focus bensiini vaihtoautot
 
Kiitoksia kaikille vinkeistä! Laitetaan siis TSI:t pois listoilta ja vältellään Golfia. Focus, Astra ja muut kokoluokan autot olivat tulleet jo vastaan, joten taisin ihan jäljillä olla.

Yhden Renaultin Clion (2003) omistaneena en toista saman kokoluokan autoa ota. C3 olisi siis muuten ollutkin hyvä vaihtoehto. Rellu oli ihan kiva, mutta jäi pieneksi omassa käytössä tosi helposti. Jännästi se pari senttiä suuntaansa isompi auto auttaa heti, kun pitäisi vähän tavaraa kuljettaa.
Muuten olisin ehdottanut Focusta koeajettavaksi, mutta ei taida kovin hiljainen olla. En ihan tuoreimmista tiedä, viimeisin kokemus vm. 2014. Muuten ihan hyviä pelejä. Itse olen aina tykännyt noiden ajettavuudesta. Aika jämäkästi ja johdonmukaisesti ovat menneet. Yhden vähän käytettynä tulleen kakkosen kanssa taivalsin vajaat 250 tkm sulassa sovussa, eikä sen jälkeenkään vaihto ollut tavallaan auton vika, vaan tuli tarve suuremmalle tavaratilalle.
 
Paria uutta Fiestaa olen ajanut nastarenkailla. Ihan tasapainoinen peli ja tuossa autossa äänieristys on ihan riittävä. Focuksen koeajoin vain kesärenkailla. Focus vielä vähän uudempi auto ja tilavampi, jos tilalle on käyttöä. Mielestäni Focus on 100-0 parempi kuin Kia Ceed, jonka koeajoin myös. Ceed on ainakin huomattavasti äänekkäämpi auto. Ceediäkään en ole ajanut kitkoilla tai nastoilla. Focus oli ilmeisesti 125 hv malli manuaalina. Toki myös hinta on yksi kriteeri, koska muitakin vaihtoehtoja toki löytyy. Osassa koeajoautoista oli kitkat, jotka on hiljaisemmat, mutta toisaalta ei ole pidoltaan aivan nastan veroiset.

Jatketaas tätä keskustelua täällä ketjussa niin ei mene ihan OT hommiksi tuo talvirengas ketju.

Meillä on tosiaan tuo 2016 Fabia Monte Carlo ja meidän tilantarve on aikalailla siinä kokoluokassa.
Aiemman sukupolven Focusta käytiin kokeilemassa mutta vaimo ei tuosta tykännyt, en tosin saanut oikein selkeää perustelua miksi ei koska itse tykkäsin autosta(tämä oli siis 125hv ecoboost).
Oli kuulemma huonot vaihteet ja ei tuntunut hyvältä ja jaja.. Nainen. :dead:

Itsellä olisi tosiaan mielenkiintoa käydä Focusta ja Fiestaa kokeilemassa että miten ajotuntuma on edellisestä muuttunut, hiljaisuus ja polttoaineenkulutus.

Aiempi menopeli oli sitten se harvinaisempi Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver.
Ei tosiaan tämän isompia ajoneuvoja ole tarvis.. Mutta kieltämättä uusi Focus on kyllä varsin mehukkaan näköinen ja Teknavin Risto Virtasen fiilikset vielä lisäsi halua käydä kokeilemassa uutta Focusta.
 
Ei tosiaan tämän isompia ajoneuvoja ole tarvis.. Mutta kieltämättä uusi Focus on kyllä varsin mehukkaan näköinen ja Teknavin Risto Virtasen fiilikset vielä lisäsi halua käydä kokeilemassa uutta Focusta.
Kannattaa käydä koeajamassa. Uusi Focus on mukavampi kuin vanha, sillä auto on satakunta kiloa aiempaa kevyempi, joten teho/paino-suhde on parempi. Moottori tuntuu mukavammalta, vaikka ilmoitettu teho on sama. Auto on myös selvästi aiempaa hiljaisempi. Focus on tietysti isompi auto kuin Fabia.
 
Onhan hankala tuo 15000€:n hintaluokka, ei tuolla summalla saa mitään mieleistä. Haluaisin kohtuullisen tuoreen ja luotettavan bensafarkun. Tuo viimeinen vaatimus poistaa valikoimista vagit ja käytännössä myös bemarit. Sitten jos lisää vielä vaatimukseksi, että auton pitäisi olla suurinpiirtein inhimillisen näköinen, niin ei pysty ostamaan edes Avensista tai Aurista. Uusi Hyundai i30 menisi farkkuna, mutta ne ovat 24t€. Uusi Corolla menisi farkkuna myös, mutta ne ovat todennäköisesti alkaen 25-26t€, ei jaksaisi ottaa 13000€:a lainaa, että pystyy ostamaan sellaisen. Nykyinen -10 Mazda 6 menee todennäköisesti vaihtoon keväällä tai alkukesästä, mutta en kyllä todellakaan keksi, että mitä ihmettä sen tilalle laittaa.
 
Onhan hankala tuo 15000€:n hintaluokka, ei tuolla summalla saa mitään mieleistä. Haluaisin kohtuullisen tuoreen ja luotettavan bensafarkun. Tuo viimeinen vaatimus poistaa valikoimista vagit ja käytännössä myös bemarit. Sitten jos lisää vielä vaatimukseksi, että auton pitäisi olla suurinpiirtein inhimillisen näköinen, niin ei pysty ostamaan edes Avensista tai Aurista. Uusi Hyundai i30 menisi farkkuna, mutta ne ovat 24t€. Uusi Corolla menisi farkkuna myös, mutta ne ovat todennäköisesti alkaen 25-26t€, ei jaksaisi ottaa 13000€:a lainaa, että pystyy ostamaan sellaisen. Nykyinen -10 Mazda 6 menee todennäköisesti vaihtoon keväällä tai alkukesästä, mutta en kyllä todellakaan keksi, että mitä ihmettä sen tilalle laittaa.

Miksi VAG rajautuu pois? En yritä mitään provoa tässä, mutta 1.2/1.4TSI ovat ihan hyviä moottoreita, kunhan muistaa sen ketjun vaihdella. Ja jos taas ostaa (muistaakseni) 2013 ->, niin tuo ketjukin vaihtui takaisin hihnaan.

EDIT: Esim Volkswagen Passat Variant High 1,4 TSI MultiFuel 118 Autom Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Minulla ei vain kertakaikkiaan ole minkäänlaista luottoa VAG-konsernin tuotoksiin tuossa hintaluokassa. Jos pystyisin ostamaan uuden/uudehkon auton jossa on takuuta reilusti voimassa, niin silloin voisin niihin sekaantua. Toisaalta, jos VAG kantaisi vastuunsa tyyppivikojen korjauksien suhteen kuten esim. Toyota tekee, eikä vain pissisi kuluttajaa silmään, niin tilanne voisi olla aivan eri.
 
Onhan hankala tuo 15000€:n hintaluokka, ei tuolla summalla saa mitään mieleistä. Haluaisin kohtuullisen tuoreen ja luotettavan bensafarkun. Tuo viimeinen vaatimus poistaa valikoimista vagit ja käytännössä myös bemarit. Sitten jos lisää vielä vaatimukseksi, että auton pitäisi olla suurinpiirtein inhimillisen näköinen, niin ei pysty ostamaan edes Avensista tai Aurista. Uusi Hyundai i30 menisi farkkuna, mutta ne ovat 24t€. Uusi Corolla menisi farkkuna myös, mutta ne ovat todennäköisesti alkaen 25-26t€, ei jaksaisi ottaa 13000€:a lainaa, että pystyy ostamaan sellaisen. Nykyinen -10 Mazda 6 menee todennäköisesti vaihtoon keväällä tai alkukesästä, mutta en kyllä todellakaan keksi, että mitä ihmettä sen tilalle laittaa.

Noin 2015 vuosimallin Honda Civic tourer. Yllättävän kiva auto ajaa ja vähä vikainen. Vielä 1.8 bensakoneella, joka on täysin huoleton. Tosin toimiiko ulkonäkö sinulle on kysymysmerkki.
 
Jatketaas tätä keskustelua täällä ketjussa niin ei mene ihan OT hommiksi tuo talvirengas ketju.

Meillä on tosiaan tuo 2016 Fabia Monte Carlo ja meidän tilantarve on aikalailla siinä kokoluokassa.
Aiemman sukupolven Focusta käytiin kokeilemassa mutta vaimo ei tuosta tykännyt, en tosin saanut oikein selkeää perustelua miksi ei koska itse tykkäsin autosta(tämä oli siis 125hv ecoboost).
Oli kuulemma huonot vaihteet ja ei tuntunut hyvältä ja jaja.. Nainen. :dead:

Itsellä olisi tosiaan mielenkiintoa käydä Focusta ja Fiestaa kokeilemassa että miten ajotuntuma on edellisestä muuttunut, hiljaisuus ja polttoaineenkulutus.

Aiempi menopeli oli sitten se harvinaisempi Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver.
Ei tosiaan tämän isompia ajoneuvoja ole tarvis.. Mutta kieltämättä uusi Focus on kyllä varsin mehukkaan näköinen ja Teknavin Risto Virtasen fiilikset vielä lisäsi halua käydä kokeilemassa uutta Focusta.
Fiestaa saisi noin vuoden vanhanakin käytettynä, mutta ei juurikaan tule vielä alennusta.
Ford Fiesta vaihtoautot

Uusia Fiestaa ja Focusta voisi sitten verrata keskenäänkin ja on Focus luultavasti vähän parempi, koska on isompi auto. Itse en ole vanhaa Fiestaa tai Focusta koeajanut, mutta nuo uudet mallit vaikutti ihan laadukkailta.
Uusissa ainakin sisusta näyttää fiksummalta ja varmaan muitakin parannuksia on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 380
Viestejä
4 475 866
Jäsenet
73 921
Uusin jäsen
kapri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom