Mikä auto minulle?

Tuo on kyllä hyvä tapa, niin ei tule varmasti tehtyä huonoa kauppaa. Mutta toisaalta se lyhyt koeajokin olisi jo paljastanut, että auto on vaan liian tehoton omaan makuun.
Juu uusia malleja yleensä pyydän aluksi lyhyeeseen ajoon ja jos miellyttää niin sitten yö yli tai viikonlopun yli. Tuli 330e koeajettua ja piti olla pari päivää, vein takaisin tunnin kuluttua kun totesin ettei ole meikäläisen auto. Auto ei tiennyt ollakko GT sportti vai luksus ja tulos oli epämääräinen sekava kippo josta oli hauskuus kaukana.
 
Uusi A on silti aika onnistunut. Toisaalta vaikka Focusta ja muita malleja saa myös farmarina. Mersua taas viistoperänä ja A sedan tulee myös kohta myyntiin.
Onhan se A ihan ok. Hirveän hintainen vaan vähänkään varusteltuna ja ajossa Focus ei kyllä häviä yhtään. Hauskempi oikeastaan ja MB:n kaksoiskytkinvaihteisto ei vaikuttanut kovin kummoiselta. Miettii monessa paikkaa liikaa.
 
Onhan se A ihan ok. Hirveän hintainen vaan vähänkään varusteltuna ja ajossa Focus ei kyllä häviä yhtään. Hauskempi oikeastaan ja MB:n kaksoiskytkinvaihteisto ei vaikuttanut kovin kummoiselta. Miettii monessa paikkaa liikaa.
Jep. Hyvin on aika tasoissa uudet MB A ja Ford Focus. Erona tosiaan tuo että Fordissa on perinteinen automaatti, joka on omasta mielestä parempi. Ja se että Focus on aika selvästi halvempi. Jossain tilanteissa Mersun vaihteisto jäi huudattamaan vähän liian isoille kierroksille, mutta voi olla että johtui ajotyylistäkin. Focus on kyllä aika onnistunut ja voi jopa viedä vähän myyntiä Mersulta. Mersua pidän jostain syystä vähän tyylikkäämpänä kuin Bemaria.
 
Tunnin koeajo mulle normaalisti riittää, mutta usein liikkeestä tyrkytetään siihen lappuun suoraan kaksi tuntia. Noita valmistajan/maahantuojan kiertueiden autoja myös usein käyn ajamassa. Sellaisissa se vakio 20-30 minuuttia tuntuu paikasta riippuen jo vähän tiukalta, kun ei pääse 40 kmh alueelta välttämättä hurjasti kauemmaksi.
 
MBUXia pitäisi kai pääsääntöisesti yrittää ohjata ratissa molemmissa puolissa olevilla "kosketushärpäkkeillä", joiden responsiivisuus ei vaikuttanut kovin hääviltä. Kohtalaisen sulava se kyllä oli, mutta oppimiskynnys ei ole matalimmasta päästä. Aika paljon on opeteltavaa, jos tuosta haluaisi kaiken saada irti ja en ihan nyt ollut vakuuttunut, että tuollainen tuo varsinaista lisäarvoa varsinaiseen autoon käyttöön. MBUXissa ei ole enää vanhaa Command rullaa. Digimittaristo nyt on digimittaristo. Jotkut tykkää jotkut ei. Hirveästi romua siihen saa kyllä näytille.
Niin joo, Mersuissa on nykyään tuo rattikosketushärpäke, millä pitäisi käyttää järjestelmiä. Kaipa siihen tottuisi, mutta vähän hankalalta kuulostaa etenkin talvella hanskat kädessä.

@Pyrres sellaisiahan nämä nykypremiumit vähän ovat, yrittävät olla sporttisia ja tarjota luksusta. Luonnollisesti tuloksena on kompromissi, koska luksus lisää autoon painoa ja sporttisuus on yleensä epämukavaa matkustajille. Yleisesti ottaen pidän Mersuja ja Audeja enemmän luksukseen päin kalleellaan olevina ja Bemaria vähän sporttisempana. Erot ovat kuitenkin aika pienet. Myös varusteet tekevät paljon, olen ajanut samasta autosta karvalakki dieseliä ja lippulaiva bensaa ja bensa tuntui ihan eri autolta positiivisessa mielessä (molemmat tämän vuoden malleja). Hintaeroakin noilla on Suomessa sellaiset 100ke, että parempi olisi eron tuntuakin :vihellys: 330e:tä en ole kuitenkaan koskaan ajanut.
 
BMW 330e on kyllä fiilikseltään vähän jakomielitautinen, kun ei ole kaikkein sporttisin eikä oikein luxuskaan varsinkaan vakiovarusteilla. Ja on ollut vähän outdated mallin puolesta jo viimeiset pari vuotta. BMW 530e on selkeämpi paketti, se on todellakin vaivattomasti kulkeva hiljainen luxus-kruiseri.
 
Eikös sieltä ala saamaan jo uutta kolmossarjan sedania ja sitä seuraa sitten loput kolmosmallit ja nelosen coupet.
Kiinnostavaa on myös milainen sähköversio sieltä tulee. Esim 330e xdrive voisi kuulostaa aika kivalta idealta.

Toyotalta tuli myös mielenkiintoinen uutinen tänään, eli prius on jatkossa aina nelivetoinen.
Tämä kehityssuunta on myös riisikipoille varsin suotuisa.
 
Niin joo, Mersuissa on nykyään tuo rattikosketushärpäke, millä pitäisi käyttää järjestelmiä. Kaipa siihen tottuisi, mutta vähän hankalalta kuulostaa etenkin talvella hanskat kädessä.

Hä hanskat? Eikö premiumissa lämmitetä webastolla auto ja tartuta paljainkäsin lämmitettävään rattiin?
Kuka ylipäätään talvivaatteita nykykelissä tarvitsee?
 
Elämän heitellessä tässä olisi jollain aikavälillä tarkoitus siirtyä kahdesta autosta yhteen 6 hengen joukkokuljetusvälineeseen. Onkos jotain hyviä vinkkejä, että mitä kannattaisi katsella? 15 tuhatta tai alle hintaluokasta puhutaan eli käytettyä katsellaan. Tavaraakin pitäisi mahtua kyytiin noiden kuuden hengen tarpeisiin. Toki tätä voi kompensoida jollain katolle sijoitettavalla ruumisarkulla.

Jotain mietintöjä:
Honda FR-V
3+3 paikkaa + takakontti. Tähän luulisi mahtuvan vähän enemmän tavaroita kuin kolmen penkkirivin versioissa. Valmistus vaan on lopetettu jo aikoja sitten.

Citroen C4 Picasso
Ranskikset arveluttaa, mutta näitä saa halvalla. Tiloja ja matkustusmukavuutta kehuttu jossain arvosteluissa.

Opel Zafira
Omat kokemukset Opeleista huonoja, mutta kaippa nämäkin on nykyään parempia autoja. Voisi olla kivoja ajella, kun löytyy turbonakin.

Toyota verso / Toyota prius +
Varmaankin luotettavia, mutta selvästi kalliimpia kuin esim. Picasso tai Honda.

Ford C-max ja S-max
Samat sanat kuin Toyotoista. Tuo raha riittää aika paljon enemmän ajettuihin yksilöihin.
 
Elämän heitellessä tässä olisi jollain aikavälillä tarkoitus siirtyä kahdesta autosta yhteen 6 hengen joukkokuljetusvälineeseen. Onkos jotain hyviä vinkkejä, että mitä kannattaisi katsella? 15 tuhatta tai alle hintaluokasta puhutaan eli käytettyä katsellaan. Tavaraakin pitäisi mahtua kyytiin noiden kuuden hengen tarpeisiin. Toki tätä voi kompensoida jollain katolle sijoitettavalla ruumisarkulla.

Vastaavasta tarpeesta oli aiemmin ketju joka kannattaa ehkä lukaista pohjille, sieltä varmaan jotain vinkkiä löytää jo valmiiksi kirjoitettuna
-> 7 paikkainen tila-auto. Suosituksia?

Taitaa useimmissa noissa 3-rivissä olla ne peräkontin paikat lähinnä tilapäiskäyttöön ja lapsille/pienille ihmisille + kun ne on käytössä niin tavaratila on todella pieni tai olematon.

Yksi vaihtoehto siinä kategoriassa on myös Nissan Qashqai +2, mutta senkin tuotanto lopetettu ja tuoreimmat mallit sieltä 2014 tienoilta. Tuntuvat myös pitävän hintansa aika hyvin, joten ovat suht arvokkaita. Peräkontin penkit ovat todella pienet, eikä sinne oikein kukaan yli 170cm pitkä mahdu järkevästi, eikä lyhyemmätkään kovin mukavasti.

Edit: myös sellainen on olemassa kuin Mazda 5 MPV, löytyy 7-paikkaisena taitettavilla konttipenkeillä. Ilmeisesti autona ihan "perushyvä" mutta ei taida kovin montaa olla käytettynä saatavilla..
 
Viimeksi muokattu:
Elämän heitellessä tässä olisi jollain aikavälillä tarkoitus siirtyä kahdesta autosta yhteen 6 hengen joukkokuljetusvälineeseen. Onkos jotain hyviä vinkkejä, että mitä kannattaisi katsella? 15 tuhatta tai alle hintaluokasta puhutaan eli käytettyä katsellaan. Tavaraakin pitäisi mahtua kyytiin noiden kuuden hengen tarpeisiin. Toki tätä voi kompensoida jollain katolle sijoitettavalla ruumisarkulla.

Tuohon katekoriaanhan on vain yksi oikea vaihtoehto, eli tesla model s
esim tämä:
Tesla Model S P85D 700hv Tehdastakuu Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tesla Model S S 90D *** Autopilotti, Neliveto, Suomiauto *** Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
muut on ankeita karjavankkureita tai masentuneen ihmisen perhehelvettejä

:cigar:
käytetty, check
paikkamäärä 7, check
budjetti...
 
Itsekin katsellut myös erilaisia 7p tila-autoja vaikka tarve vain neljälle. Ford grand C-MAX ja Kia Carens ainakin vaikuttaneet ihan ok autoilta. VAG:tä löytyy kanssa joitain malleja. Meillä taitaa valinta silti kääntyä perus farkkuun.

edit . Takuunalaista Carensia löytää vielä tuohon hintaan.
 
Carensia löytyy työpaikkapiiristä useammalta usean vuoden ajalta. Ainakin perheelliset ovat olleet kovin tyytyväisiä autoon ja tiloihin. Tämä tilanne 3 lapsisessa perheessä. Eikä se autonakaan ole ruma, toisin kuin VAGin seitsenpaikkaiset.
 
Itselle tuli mieleinen auto (Mazda 3) tilattua Deltalta heidän 36kk sopimuksella, jolloin joko 1) palautus 2) itselle lunastus 3) myynti yksityiselle ja loppuvelan maksu. Syynä oli, että omat kilometrit jää vuosittain sinne alle 10tkm, sekä kaipasin hieman huolettomuutta verrattuna nykyiseen Peugeot RCZ (jakoketju remppa tehty, karstoittuneet imusarjat puhdistettu jne.).

Kysyisin tähän liittyen mielipidettänne: jos tavoitteena olisi tuo 3) kohdan toteutus 36kk jälkeen, lisäisikö auton myynnin helppoutta/arvoa, jos siinä on vielä 2 vuotta tehdastakuuta jäljellä sekä uutena tehty korrek pro ceramic tfc cure kestopinnoitus (+5 vuotta luvataan kestoa). Lähinnä kysyn, koska himottaisi ottaa tuo pinnoitus nyt tähän autoon mutta en tiedä viittiikö tuollaisia summia (~800€) laittaa jos auto palautuukin suoraan liikkeelle.

edit: pointtina siis jos yksityiselle saa myytyä edes 1000€ enemmällä kuin on "takaisinosto hinta" liikkeellä, niin kokisin pinnoituksen maksavan sillä itsensä takaisin.. :D (vai rummuttaako ihmiset vastaavia autoja silloin tällöin pesukadulla / eivät vahaile omatoimisesti?)
 
Viimeksi muokattu:
Itselle tuli mieleinen auto (Mazda 3) tilattua Deltalta heidän 36kk sopimuksella, jolloin joko 1) palautus 2) itselle lunastus 3) myynti yksityiselle ja loppuvelan maksu. Syynä oli, että omat kilometrit jää vuosittain sinne alle 10tkm, sekä kaipasin hieman huolettomuutta verrattuna nykyiseen Peugeot RCZ (jakoketju remppa tehty, karstoittuneet imusarjat puhdistettu jne.).

Kysyisin tähän liittyen mielipidettänne: jos tavoitteena olisi tuo 3) kohdan toteutus 36kk jälkeen, lisäisikö auton myynnin helppoutta/arvoa, jos siinä on vielä 2 vuotta tehdastakuuta jäljellä sekä uutena tehty korrek pro ceramic tfc cure kestopinnoitus (+5 vuotta luvataan kestoa). Lähinnä kysyn, koska himottaisi ottaa tuo pinnoitus nyt tähän autoon mutta en tiedä viittiikö tuollaisia summia (~800€) laittaa jos auto palautuukin suoraan liikkeelle.
Ei mittään pinnointusta jos ei autoa ole tarkoitus ajaa paaliin asti bensaa tankkiin ja homma selvä tolla 800e saa pitkän tankin bensiinu.
 
Eikös Mazda 3:sta ole juuri ensi vuonna tulossa uusi malli. Luulisi, että vanhan mallin arvo laskee sen jälkeen riippumatta siitä, että miten komeasti pelti kiiltää.
 
Kysyisin tähän liittyen mielipidettänne: jos tavoitteena olisi tuo 3) kohdan toteutus 36kk jälkeen, lisäisikö auton myynnin helppoutta/arvoa, jos siinä on vielä 2 vuotta tehdastakuuta jäljellä sekä uutena tehty korrek pro ceramic tfc cure kestopinnoitus (+5 vuotta luvataan kestoa). Lähinnä kysyn, koska himottaisi ottaa tuo pinnoitus nyt tähän autoon mutta en tiedä viittiikö tuollaisia summia (~800€) laittaa jos auto palautuukin suoraan liikkeelle.

Takuu kyllä, pinnoite ei.
Peset ja vahaat auton hyvin ennen myyntiä ja vaikutus on sama kuin 800€ pinnoitteella. Jos haluat oikein pelata varman päälle niin myllytät/käytät myllytettävänä niin sitten ainakin kelpaa ostajaehdokkaalle.

Vemkki on myös oikeassa siinä, että vanhempien mallien hinnat tippuu joka tapauksessa kun uuttakin alkaa tuossa vaiheessa olemaan jo käytettynä tarjolla. En tiedä millaisen loppuarvon/hyvityshinnan ovat tuohon diiliin laskeneet, mutta kannattaa myös huomioida se, että keskiverto sukankuluttaja ei maksa yksityiselle käytetystä yhtä paljoa kuin liikkeelle.
 
Et siitä tule saamaan pinnoitteen hintaa takaisin myydessä, mutta toki se omaa pesua helpottaa kovasti.
 
Rupee taas olee autokuumetta 38.5°C ja tekis mieli vaihtaa Fiesta ST Mountune MP215 tuohon uudempaan ST:hen. Siinä olis kumminkin LSD ja parkkitutkat + kamera ja paremmat pakoäänet. :) Ainoa ärsytyksen aihe tuossa on se, että sit pitäis taas asennuttaa webasto/eberspächer siihen kylkeen, kun ei sitä enää osaa olla ilman.
 
Rupee taas olee autokuumetta 38.5°C ja tekis mieli vaihtaa Fiesta ST Mountune MP215 tuohon uudempaan ST:hen. Siinä olis kumminkin LSD ja parkkitutkat + kamera ja paremmat pakoäänet. :) Ainoa ärsytyksen aihe tuossa on se, että sit pitäis taas asennuttaa webasto/eberspächer siihen kylkeen, kun ei sitä enää osaa olla ilman.
Vihje, älä käy koeajolla jos ei ole varaa vaihtaa. Mk7 on kiva mutta MK8 on jopa moderni ja yhtä hauska kun vanhempi.
 
Tuollaisesta MK7 fiestasta tein kauppoja tänään, pitäisi focus st 2006 vaihtaa uudempaan. Ei kai tuossa pahempia ongelmia ole.
 
Tuollaisesta MK7 fiestasta tein kauppoja tänään, pitäisi focus st 2006 vaihtaa uudempaan. Ei kai tuossa pahempia ongelmia ole.
Jäähdytysletkuista on takaisinkutsu joissakin vuosimalleissa, olikohan 2016 kun tuli uudet pehmeämmät iskarit ja alusta joka löytyy myös ST200 mallista, Sync tuossa on varsin antiikkia, putkisto on liian vaimea ja jousitus takana liian kova itselle. Ei noissa siis tolkuttomia ongelmia ole tuon jäähdytysletkujen vaihdon lisäksi.Valitset vain hyvän softan ja isket sisään niin saat huomattavasti enemmän irti kun ensimmäisten vaihteiden teho ja vääntörajat poistuvat ja tehoa tulee mukavasti lisää.
 
Hei, mutsille pitäisi uutta autoa katsoa kun nykyinen jää ehkä jopa pieneksi (mutta suurin asia on se että takuu loppuu).
Kia Sorentoa ollaan katsottu koska se olisi hinta/koko luokassa varmaan järkevin, takuuta pitäisi olla reilusti jäljellä ja ei ajettu yli 70tkm.

2.2L Diesel 2018VM GT-Line olisi Iisalmessa, täysin uusi ja sitten Jyväskylässä 70tkm ajettu 2016vm jossa on täysvarustelu (+peräkoukku,kahdet renkaat ja webasto. Jota tuossa 2018vm ei ole, vaan pitää asennuttaa).
Mutsi ajaa n. 45-60tkm vuoteen, joten omasta mielestä tuo uusi olisi parempi vaihtoehto kuin 70tkm ajettu, ei tarteisi suoraan ensvuonna lähteä vaihtokaupoille kumminkaan.

Autossa tärkein on se koko, jotta sinne mahtuu 4 koiraa (sakemanneja suurimmaksi osin) ja pakettiauto ei kelpaa, koska ei kuulemma osaa ajaa :)D) Myöskin neliveto on aika "pakollinen" koska koirien kanssa käy paljon metsäteillä ja sen semmoisissa jossa nykyinen pökötti jo kerran miltein jäi kiinni.

Vikoja olisi kiva tietää ja mihin varautua jos tuon ostamaan päätyy, Kialla aika numeroina ihan pätevät takuutkin.
 
Hei, mutsille pitäisi uutta autoa katsoa kun nykyinen jää ehkä jopa pieneksi (mutta suurin asia on se että takuu loppuu).
Kia Sorentoa ollaan katsottu koska se olisi hinta/koko luokassa varmaan järkevin, takuuta pitäisi olla reilusti jäljellä ja ei ajettu yli 70tkm.

2.2L Diesel 2018VM GT-Line olisi Iisalmessa, täysin uusi ja sitten Jyväskylässä 70tkm ajettu 2016vm jossa on täysvarustelu (+peräkoukku,kahdet renkaat ja webasto. Jota tuossa 2018vm ei ole, vaan pitää asennuttaa).
Mutsi ajaa n. 45-60tkm vuoteen, joten omasta mielestä tuo uusi olisi parempi vaihtoehto kuin 70tkm ajettu, ei tarteisi suoraan ensvuonna lähteä vaihtokaupoille kumminkaan.

Autossa tärkein on se koko, jotta sinne mahtuu 4 koiraa (sakemanneja suurimmaksi osin) ja pakettiauto ei kelpaa, koska ei kuulemma osaa ajaa :)D) Myöskin neliveto on aika "pakollinen" koska koirien kanssa käy paljon metsäteillä ja sen semmoisissa jossa nykyinen pökötti jo kerran miltein jäi kiinni.

Vikoja olisi kiva tietää ja mihin varautua jos tuon ostamaan päätyy, Kialla aika numeroina ihan pätevät takuutkin.

No jos paljon kilsoja tulee, niin ennemmin ostaisin uuden ku vähän ajetun käytetyn. Miksi? No siksi että kun ne ongelmat tulevat, on ne vielä takuun piikissä :)
 
No jos paljon kilsoja tulee, niin ennemmin ostaisin uuden ku vähän ajetun käytetyn. Miksi? No siksi että kun ne ongelmat tulevat, on ne vielä takuun piikissä :)

Jep, juurikin tätä hänelle koitan sanoa että ehkä parempi ostaa se täysin pakasta vedetty ja siihen asennuttaa se peräkoukku + webasto + ostaa vanteet kumeineen, ajella kaks vuotta ja sitten vaihtoon.

Kumminkin musta tuntuu että tuolla 2016 versiolla kerkiää ajella sen vuoden ja sitten taas joulun alla etsittävä johonkin mihin vaihtaa, ja auton arvo puolittuu siinä ajassa, tuo 2018 malli voi omata kumminkin tuolla parhaalla varustelutasolla ihan "ok" vaihtoarvonkin.

Tässä siis tuo 2018 malli Vaihtoauto | Kia SORENTO | fng-802 | Autotalo Hartikainen | Iisalmi

Tässä tuo 2016 malli KIA Sorento 2.2 CRDi AWD Business Luxury A/T 4x4 2016 - Used vehicle - Nettiauto

Myöskin tuossa 2018 mallissa on plussana väri, josta tuo mutsi tykkää eniten..
 
7-2015 ja 51 tkm ajetun saisi 34 900€. Voi olla kyllä varusteissa vähän eroa.

KIA Sorento diesel vaihtoautot

Omasta mielestä kannattaisi ostaa käytetty, jos vaan löytyy sopiva auto riittävän halpaan hintaan.

Saisi olla mahdollisimman läheltä Kainuuta / Kajaanista. Ei ole aikaa lähteä hirmu kauas autoa hakemaan

Ja kuulemma ei SAA olla musta eikä valkoinen, mielelään tuommoinen harmaa, niinkuin tuo uusikin.

Myöskin varusteet saisivat olla aika huippuluokkaa, nettiauton tarjontaa kun kahtoo niin joko on näitä täysvarusteltuja taikka karvalakkeja.
 
Viimeksi muokattu:
Saisi olla mahdollisimman läheltä Kainuuta / Kajaanista. Ei ole aikaa lähteä hirmu kauas autoa hakemaan

Ja kuulemma ei SAA olla musta eikä valkoinen, mielelään tuommoinen harmaa, niinkuin tuo uusikin.

Myöskin varusteet saisivat olla aika huippuluokkaa, nettiauton tarjontaa kun kahtoo niin joko on näitä täysvarusteltuja taikka karvalakkeja.
Tuossa saattaa olla jopa sama väri kuin siinä uudessa. Harmi vaan että on kaukana Hyvinkäällä.
KIA Sorento 2.2 CRDi 147kW AWD Business Premium Autom. 5P Maastoauto 2015 - Vaihtoauto
 
En kyllä paljon ajavana pistäis penniäkään kiinni takuun takia. Jos ja kun saat sopivasti ajetun sen 10-15 k€ halvemmalla sisältäen jo varusteetkin, niin saa olla aika vika, että jää takuulliseen nähden miinukselle. Varsinkin jos ehtii ajamaan useamman kymppitonnin vielä takuulla. Varsinkin jos ostaa merkiltä, jolla asiakkaiden jälkihoito goodwillin muodossa on kunnossa. Jos takuu on pakko olla, niin sitten joku 7 v ilman km-rajaa huyndai lienee vilkaisun arvoinen. Jaggellakin taisi olla 3v ilman km-rajaa. Monilla merkeillä takuu-km on niin pienet, että annetulla takuuajalla ei ole väliä.

e: Tuo 10-15 k€ ei sit ollut kuin heitto, merkistä ja mallista ihan riippuu paljonko on ”alkupudotus”. Pienemmälläkin hintaerolla vika saa olla aika iso...
 
En kyllä paljon ajavana pistäis penniäkään kiinni takuun takia. Jos ja kun saat sopivasti ajetun sen 10-15 k€ halvemmalla sisältäen jo varusteetkin, niin saa olla aika vika, että jää takuulliseen nähden miinukselle. Varsinkin jos ehtii ajamaan useamman kymppitonnin vielä takuulla. Varsinkin jos ostaa merkiltä, jolla asiakkaiden jälkihoito goodwillin muodossa on kunnossa. Jos takuu on pakko olla, niin sitten joku 7 v ilman km-rajaa huyndai lienee vilkaisun arvoinen. Jaggellakin taisi olla 3v ilman km-rajaa. Monilla merkeillä takuu-km on niin pienet, että annetulla takuuajalla ei ole väliä.

e: Tuo 10-15 k€ ei sit ollut kuin heitto, merkistä ja mallista ihan riippuu paljonko on ”alkupudotus”.

Jos olisi millään merkillä tuohon hintaluokkaan saman kokoista autoa, pääsyy miksi tuohon Sorentoon päädyttiin on hinta ja koko.
 
Ford Edge vois myös olla. Itsellä ainakin hyvää sanottaa Fordin huollosta. Noita ei kyllä taida ihan läheltä Kajaania löytyä juuri nyt.
 
Ottakaa se uusi tai joku esittelyauto tms vaan. Paljon ajavana eniten vituttaa kun auto seisoo pajalla silloin tällöin. 30 tkm huoltovälillä saa ajaa täysin huoletta 150 tkm tommosen perusjapsin mittariin ilman mitään erikoisempia huolia.

Itellä kans toi 50-60 tkm per vuosi ollut tahtina. Nyt onneksi vähentynyt 35-40 tkm tuntumaan edes. Uusi auto oli paras veto mitä oon tehnyt.

Jees, tätä mutsille juuri puhuin että sama ostaa täysin uusi kuin 70tkm ajettu joka on syystä tai toisesta laitettu vaihtoon.


Mites Hyundai Tucson? Onko liian pieni?

Kontti vaikuttaisi olevan pienempi, joten aikalailla valitettavasti no-go.

Ford Edge vois myös olla. Itsellä ainakin hyvää sanottaa Fordin huollosta. Noita ei kyllä taida ihan läheltä Kajaania löytyä juuri nyt.

Tuo olisi kait aikalailla samankokoinen, paha sanoa takakontista tosin sitten. Hintaakin vaikuttaisi olevan enemmän tai saman verran, Kainuusta ei löydy yhtäkään myynnistä jotta pääsisi katsomaan :/
 
En kyllä ajaisi suomen oloissa millään merkillä 30 tkm huoltovälillä,nämä longlife höpötykset on tehty markkinointimielessä,toki jos ostaa uuden ja vaihtaa sen ennen kuin se laukeaa niin sitten tietenkin kannattaa.
 
En kyllä ajaisi suomen oloissa millään merkillä 30 tkm huoltovälillä,nämä longlife höpötykset on tehty markkinointimielessä,toki jos ostaa uuden ja vaihtaa sen ennen kuin se laukeaa niin sitten tietenkin kannattaa.

15tkm huoltovälillä tuo pökötti kait mennyt, kaipa se sama huoltoväli tuossa kiiassakin toivottavasti on
 
Sama se, ei se eka omistaja hyödy ellei aja yli 200 tkm.

Käytän myös puhelinta ilman näytön suojakalvoa. :smoke:
Ei toki jos ei laukea,kaikilla ei vaan ole käynyt niin hyvä tuuri.
Eipä ole minullakaan ollut koskaan kännykässä kalvoa vaikka noita on ollut 97 vuodesta lähtien.
 
Ei toki jos ei laukea,kaikilla ei vaan ole käynyt niin hyvä tuuri.
Eipä ole minullakaan ollut koskaan kännykässä kalvoa vaikka noita on ollut 97 vuodesta lähtien.
Mitä meinaat? Jos huoltokirjan mukaiset huollot tehty niin takuu on voimassa.
 
Ottakaa se uusi tai joku esittelyauto tms vaan. Paljon ajavana eniten vituttaa kun auto seisoo pajalla silloin tällöin. 30 tkm huoltovälillä saa ajaa täysin huoletta 150 tkm tommosen perusjapsin mittariin ilman mitään erikoisempia huolia.

Itellä kans toi 50-60 tkm per vuosi ollut tahtina. Nyt onneksi vähentynyt 35-40 tkm tuntumaan edes. Uusi auto oli paras veto mitä oon tehnyt.
30 tkm huoltovälillä se öljy on alle vuoden vanhaa, eli en olisi huolissani.

Peugeot on mennyt 20 tkm huoltovälillä, eli vähän tiheämpi ja mittarissa kumminkin 525 tkm. Varmaan jossain 20-30 tkm olisi sopiva, vaikka ajaisi autolla pitemmästikin. Tuo 20 tkm ei ole siis mitään long life öljyä, vaan ihan tavallinenkin käy tuohon Pösöön.
 
15tkm huoltovälillä tuo pökötti kait mennyt, kaipa se sama huoltoväli tuossa kiiassakin toivottavasti on
Tuossa Kiassa on 30 tkm tai 24 kk huoltoväli.

Screenshot_2018-12-09_071832.jpg
 
Pikaisen googlailun jälkeen ehdotan marraskuussa myyntiin tullutta Hyundai Santa Fetä. Wetteri myy Kajaanissa. Sitä en tiedä milloin sitä oikeasti saa. Edellistä mallia toki on tarjolla.
 
Suositelkaa bensa farkku, ei automaatti, 6-vaihteinen, ei ylimääräisiä leluja, ABS riittää. Taloudellinen ja luotettava, mieluumin Saksa tai japsit. Pitkään oli mielessä Passat tai Golf mutta nyt katseet kääntyi Accordiin. Toi 6-vaihteinen siksi että motarilla hiljaisempi. Nyt aloinkin miettimään, mistä selviäisi mitkä kaikki automallit tarjoavat 6-vaihdetta?
 
Suositelkaa bensa farkku, ei automaatti, 6-vaihteinen, ei ylimääräisiä leluja, ABS riittää. Taloudellinen ja luotettava, mieluumin Saksa tai japsit. Pitkään oli mielessä Passat tai Golf mutta nyt katseet kääntyi Accordiin. Toi 6-vaihteinen siksi että motarilla hiljaisempi. Nyt aloinkin miettimään, mistä selviäisi mitkä kaikki automallit tarjoavat 6-vaihdetta?

Sun isoin ongelma on tuo ei ESP jne juttu. Suurin osa ei performance malleista olivat yllättävän pitkään 5lovisella. Ja itsellä ensimmäinen ESP auto oli jo 2000-luvun alussa. Ei tuo selviä oikein kuin googlettelemalla autoja mallin ja moottorin yhdistelmällä.
 
Jos se ESP siel nyt on, niin ei haittaa. Lähinnä noilla ylimääräisillä leluilla meinasin kaikkee kääntyviä etuvaloja ja muuta turhaa paskaa elektroniikka jotka ei kestä monta vuotta ennen huoltoa.
 
Tuossa Kiassa on 30 tkm tai 24 kk huoltoväli.

Screenshot_2018-12-09_071832.jpg

Sanoin tuosta mutsille että josko tuon uuden ostaa ja ajattelee pitää niin puolittaa tuon huoltovälin ja huollattaa joka 15tkm, en usko että ne merkkihuollossa mitään pahaa siitä sanoo jos näin tahtoo tehdä.

Pikaisen googlailun jälkeen ehdotan marraskuussa myyntiin tullutta Hyundai Santa Fetä. Wetteri myy Kajaanissa. Sitä en tiedä milloin sitä oikeasti saa. Edellistä mallia toki on tarjolla.

Tuo näyttää ihan pätevältä, siinä tais olla rajaton KM takuu + 7v ? Pitääpä katsella minkä kokoinen tuo on :)

Edit. Nettiautossa näyttäisi olevan vain yksi (1) joka on vm 2017 :/
 
Ottakaa se uusi tai joku esittelyauto tms vaan. Paljon ajavana eniten vituttaa kun auto seisoo pajalla silloin tällöin. 30 tkm huoltovälillä saa ajaa täysin huoletta 150 tkm tommosen perusjapsin mittariin ilman mitään erikoisempia huolia.

Itellä kans toi 50-60 tkm per vuosi ollut tahtina. Nyt onneksi vähentynyt 35-40 tkm tuntumaan edes. Uusi auto oli paras veto mitä oon tehnyt.
Mitä se uusi auto muka auttaa? Jos on yksilö, niin samalla lailla se uusi korjaamolla viettää aikaa. Muutaman kympin ajettu reilusti hintaansa tiputtanut + varusteet sisältävä ei ole yhtään sen huonompi. Hemmetisti halvempi vain. Ei tässä mistään puhkipoljetuista puhuttu. Kia japsi?

15 tkm huoltoväli on ihan järjetön, jos valmistaja suo pidemmän. Tuollaisella ajosuoritteella kun tuskin pörrätään mitään lyhyttä pätkää vaan reipasta maantieajoa. Ei tulis mieleenkää käydä 4-5 kertaa vuodessa huollossa, kun 2-3 kertaakin on jo paljon.

Toki jos haluaa maksimoida kulut, niin uusi auto, varusteet, 15 tkm huoltoväli ja 2 vuodessa vaihtoon...:tdown:
 
Mitä se uusi auto muka auttaa? Jos on yksilö, niin samalla lailla se uusi korjaamolla viettää aikaa. Muutaman kympin ajettu reilusti hintaansa tiputtanut + varusteet sisältävä ei ole yhtään sen huonompi. Hemmetisti halvempi vain. Ei tässä mistään puhkipoljetuista puhuttu. Kia japsi?

15 tkm huoltoväli on ihan järjetön, jos valmistaja suo pidemmän. Tuollaisella ajosuoritteella kun tuskin pörrätään mitään lyhyttä pätkää vaan reipasta maantieajoa. Ei tulis mieleenkää käydä 4-5 kertaa vuodessa huollossa, kun 2-3 kertaakin on jo paljon.

Toki jos haluaa maksimoida kulut, niin uusi auto, varusteet, 15 tkm huoltoväli ja 2 vuodessa vaihtoon...:tdown:

Meinasin tuota huoltoväliä jos auton meinaa pitää :) Ei oikein samoilla varusteilla löydy tästä 300km kantamalta MISTÄÄN pätevää parikymppiä ajettua.

Mutsilla ikääkin kuuskymmentä niin meinas kai tuo joskus eläkkeelle ruveta.

Itselle ei tuossa 2015vm V70 D4:sessa tulisi mieleenkään yli 15tkm huoltoväli :D
 
Tuo näyttää ihan pätevältä, siinä tais olla rajaton KM takuu + 7v ? Pitääpä katsella minkä kokoinen tuo on :)

Edit. Nettiautossa näyttäisi olevan vain yksi (1) joka on vm 2017 :/
Tuota isoa Hyundaita joutuisi vähän odottamaan, mutta saisi ainakin aivan tuoreen mallin. Tietoa pitäisi tulla kuun lopussa?
7 vuoden takuu myönnetään 1.9.2018 jälkeen Suomessa käyttöönotettuihin vuosimallin 2019 Hyundai-autoihin.

TUTUSTU TAKUUEHTOIHIN

Uutta Santa Fetä odotetaan saapuvaksi Suomeen loppuvuodesta.

Itse varmaan raakasti vaihdattaisin öljyt huolto-ohjelman mukaisesti vaikkapa 20-30tkm välein. Koska se olisi halvin tapa. :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 354
Viestejä
4 475 050
Jäsenet
73 918
Uusin jäsen
Rikulix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom