Mikä auto minulle?

Onkos B-segmentissä edullisia maantiellä kelvollisia dieseleitä nykyään, varsinkaan mitään pirteämmän puoleista?

Uusi Fiesta voisi olla ihan vaihtoehto kun saa alla kahden kympin jo ennen tinkauksia, joskin valitettavasti vaan jos haluaa enemmän kuin 85 hepoa niin pitää olla ST-line tai Viginale joka nostaa hinnan tuonne C-segmentin tasolle. Ibizan tai Polon saisi 95 hummaisena reiluun kahteen kymppiin ennen tinkauksia. Muita?
 
Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni uusi polo on ainakin kokoluokassaan mainio esitys. Eikä volkkarin diisselitkään taida olla niin herkkiä lahoamaan kun tsi:t. Omaa kokemusta ei ole, mutta ihan lukemani perusteella olen näin käsittänyt.
 
Onko täällä herrasväkeä kenellä tulee paljon ajoa vuositasolla noin 30 000km tai enemmän? Harkitsen muuttoa toiselle paikkakunnalle ja tällöin työmatkaa tulisi about 100km/sivu. Työpäiviä on kuukaudessa noin 12 eli näin vuositasolla työmatka-ajoa kertyisi noin 26 500km + omat ajot 5000-10 000km/v.

Kysymys kuuluukin onko suositella mitään pieniruokaista dieseliä tähän tarkoitukseen? Nykyisen auton arvo on luultavasti 15 000 - 18 000€ arvoinen riippuen myykö suoraan vai laittaako vaihtoon. Juurikaan enempää ei kiinnostaisi autoon laittaa rahaa lisää koska myös asumiskulut nousevat muuton myötä.

edit. Eli siis merkki/mallikohtaisia kokemuksia lähinnä haen. Farmari/sedan kokoluokassa.

Riippuu ihan millaisesta autosta tykkäät. Itse oon 40-60tkm/v ajanu isoilla autoilla, Passat, Mondeo, v70. Kaveri ajeli samoja kilometrejä pikkuisella Seatilla ihan tyytyväisenä ja oli muuten halpaa kuin saippua. Eli jos pienempi auto kelpaa, niin Volvon, Fordin yms. pikkuautot vie maantiellä ihan naurettavan vähän löpöä. Hydridit kannattaa unohtaa, jos kilometrit tulee edes puolittain maantiellä. Jos sulla on yhtään urheilumieltä, niin noilla kilometreillä kannattaa hommata valmiiksi reilusti ajettu auto, niin ei parissa vuodessa arvo puolitu.
 
B-segmentti, maantielle, diesel ja "pirteämmän puoleinen" ei nyt vaan sovi samaan lauseeseen, vai menikö multa jotain ohi?
1-sarjan tehokkaammat dieselit ehkä ennemmin, jos Bemari pitäis lusikoida noihin spekseihin. Vaimolla oli liisarina yksi ja kyllä sillä nyt matkaakin taitto ihan nätisti. Jos jostain bongaa jonkun 120d tai isommalla numerolla, niin on se nyt pirteän puoleinen jollakin tavalla.
 
B-segmentti, maantielle, diesel ja "pirteämmän puoleinen" ei nyt vaan sovi samaan lauseeseen, vai menikö multa jotain ohi?
Ja miksikähän ei? Mitäs nää gti golffit ja sporttifocukset sitten on?

Hae tuosta vaikka 124 tkm ajettu 2015 320d, hinta veroineen jää alle 18 kiloon:
BMW 320 D SportLine Drag / Xenonstrålkastare - ALVESTA
Menes ny jo. Bemari kun nyt ei ole A) edullinen hankkia tai B) edullinen pitää. Noilla kilsoilla menee jo narinahelat ja tukivarret jarruineen vaihtoon, jolloin mennään tuonkin auton kanssa komeasti yli 20k€. Tuohon päälle kun sattuu vielä ketjuvammainen yksilö niin avot.
 
Taas tekee mieli "uutta" autoa. Nyt alkoi vituttaa länsirannikon paskat tiet ja olisi mukavempi ajella rennommin kaikkien routaheittojen ja nimismiehenkiharoiden ylitse. Nykyinen auto siis -07 Avensis mikä toiminut kuin kello mutta maavaraa ja paremmin paskateitä tasoittavaa kyytiä olisi kiva olla. Ajan toistaiseksi vielä vuodessa paljon, joten diesel varmaankin olisi järkevämpi mutta myös alle 7l/100km bensa menee. Nelivedosta ja automaatista vielä plussaa.

Tarve:
-maavaraa ja huonojen teiden ominaisuuksia (tiedä mitä nämä nyt sitten on)
-diesel tai alle 7l/100km bensa
-neliveto olisi makia
-automaatti olisi makia
-nykyinen farkku Avensis on sisätiloiltaan miellyttävän suuri
-budjetti alle 10ke
-ei ranuja
-ei tarvetta oikealle maasturille

Onko ehdotuksia?
 
Onko ehdotuksia?

Insignia Country Tourer voisi osua hakuehtoihin muuten aika hyvin, mutta alle 10k€ niitä ei kyllä varmaan löydä kovin helposti.
Octavia Scoutia saa jo budjettiin mahtuvastikin, piirun pienempi kuin Avensis, mutta sisätiloiltaan varmaan yhtä iso kuitenkin.

Nämähän on vähän tällaisia "erikoismalleja" joita on vähemmän saatavilla kuin normimalleja joten hinnatkin on kovempia. Tuolla budjetilla ovat joko vanhoja, paljon ajettuja tai molempia...
 
Kannattaa tsekata esim 2006-2009 vuosimallin subarun outback tai forester, dieselissä tosin ei noissa vuosimalleissa ole automaattia ja bensalla kulkevalle automaatille taitaa maistua polttoaine. Volvon xc70 voisi myös olla vaihtoehto, miellyttäviä ajaa ja järjestään suht hyvillä varusteilla. Neliveto on kyllä semmoinen mukavuus näille korkeuksille että jos sellaisen kerran laitat niin ihan helpolla et takaisin vajaavetoisiin vaihda. :)
 
Tattista @kjns ja @Svaiski ehdotuksista. Tuo vanha ja paljon ajettu on kai suhteellista. Avensis on uusin ja vähiten ajettu omistamani auto ja ikää on 11-vuotta ja kilometrejä 226 tkm. Vanhempi ja enemmän ajettu olisi myös kelvannut mutta tuo sattui sopivasti olemaan tarjolla naapuripitäjässä kun autoa etsin.

Neliveto on kyllä houkutellut jo parina talvena. Kyllähän se vituttaa kun jää risteyksessä miltei paikalleen sutimaan ja vierestä sinkoaa neliveto normaalisti liikkeelle.
 
Onkos B-segmentissä edullisia maantiellä kelvollisia dieseleitä nykyään, varsinkaan mitään pirteämmän puoleista?

Uusi Fiesta voisi olla ihan vaihtoehto kun saa alla kahden kympin jo ennen tinkauksia, joskin valitettavasti vaan jos haluaa enemmän kuin 85 hepoa niin pitää olla ST-line tai Viginale joka nostaa hinnan tuonne C-segmentin tasolle. Ibizan tai Polon saisi 95 hummaisena reiluun kahteen kymppiin ennen tinkauksia. Muita?
Parhaimpia on juuri nuo uudet Fiesta, Ibiza ja Polo.

Täytyisi selata hinnastoa, että onko Kialla tai Hyundailla mitään sopivaa dieseliä. Ibizaa saa tosiaan myös automaattina. Jos Fiesta st-line on liian kallis, niin se on varmaan sitten pois laskuista. Maantiellä nuo uudet pikkuautot on oikein hyviä. Itse en ole noilla diesel malleilla ajanut.
 
Ibizan tai Polon saisi 95 hummaisena reiluun kahteen kymppiin ennen tinkauksia. Muita?
Vw Polo tdi 95hv maksaa 21 000€. Seat Ibiza tdi 115hv maksaa 21 200€ ja Seatissa on pidempi takuu. Ibiza varmaankin tehokkain pikkuauto sopivaan hintaan. Poloa ei saa tehokkaampana.

Ford Fiesta tdci 120hv maksaa 23 200€, eli pari tonnia Ibizaa enemmän. Itse varmaan valitsisin Ibizan hinnan takia.

Edit: Uusi Ford Focus 120hv dieselinä 25 000€ tai automaattina 26 700€. Tosiaan aika vähän hintaeroa tuohon pienempään Fiestaan. Focus on varmasti mukavempi ajella, koska luokkaa isompi.

Golf on vähän halvempi. Comfortline 1,6 TDI SCR 85 kW (115 hv) DSG-automaatti. 25 400€.
Tuo Golf automaatti vaikuttaa hyvältä?
 
Viimeksi muokattu:
Jos vaan paukut riittää niin Golfin laittaisin myös. Mutta on tossa heti neljännes lisää hintaakin.
Jep. Gofista ei ole vielä hintaa tdi manuaalina. Jos vertaa hintaa Skoda Octaviasta, niin hinta manuaalina olisi 2000€ vähemmän. Golfin hinnoittelu voi kumminkin olla vähän eri.
 
Jees, kiitoksia vastanneille. Ilmeisesti kuitenkin oikein muita vaitoehtoja ei ole kuin Polo, Fiesta tai Ibiza, pitää näitä käydä koeajamassa kun kerkiää.

Tuo 115hp Ibiza olisi kyllä periaatteessa varsin passeli peli, tosin VAG noin lähtökohtaisesti innostaa Fordia vähemmän. 85hp Fiesta voi olla vaan jo vähän turhan laiska ja 120hv turhan kallis. Mitään ratarakettia ei siis etsittykään, vaan lähinnä jotain millä rekan ohitus ei ole ihan sietämätöntä kyttäämistä. 115hp tuon kokoiseen kippoon luulisi olevan ihan riittävän ripeä tähän.

Ja tosiaan olen tietoinen, että käytettyjä autoja saa halvemmalla kuin uusia, ja se on sitten yksi vaihtoehto, mieli tekisi vaan saada kakkosauton pidosta huolettomampaa, tällä hetkellä sellaisena palvelee juurikin vähän vanhempi premium-merkki.
 
Muista että fordeista on yleensä hyvät tinkivaraa varaa poistaa.
 
Fordeissa ja Seateissa on myös aika kivat takuut ja usein myös mahdollisuus pikkurahalla venyttää kilometrirajaa. Samoin huoltoväli ainakin Seatissa kivan pitkä ja huollot edulliset. Miten foordilla lie nykyisin?
 
Vaikeaa on auton ostaminen.
Parilla tonnilla saa auton jonka leviämistä odottaa. Kun lähestytään 10 tuhatta euroa niin ehkä pienillä rempoilla selviää, mutta paskalla tuurilla kallistakin voi tulla. 15 tonnia alkaa olla jo toivoa kohtuullisen huolettomasta ajosta jonkun aikaa. No tuolla hinnalla alkaa saada sitten jo uutta halvempaa autoa takuineen. Toki kun vähän laittaa lisää niin vaihtoehdot kasvaa ja saa lisävarusteita siihen uuteen...

Oikeasti kyllähän autoja löytyisi jos en olisi niin ronkeli ulkonäön suhteen ja samalla auto tulee vain kauppakassiksi/vkl-reissuihin, joten tuntuu typerältä laittaa vaikka 10k€ autoon kiinni, varsinkin jos kyseisestä mallista ei edes pidä.

Mutta asiaan:
Pidän persoonallisesta muotoilusta ja coupe/fastback malleista, mutta takaovet on oltava. Farmarit ja Golf-tyyliset pystyperät eivät oikein iske. Golfin kokoluokka ihan hyvä, kehtaa ajella matkaakin, mutta taittuu kaupungissakin. Tehoja >100 heppaa ja näin pienillä ajoilla bensa.

Esimerkiksi Honda Civic 5D (2006-2011) kelpaisi, olen käynyt koeajamassakin pari. 1.4 oli aivan liian laiska 6-pykäläisen manuaalin kanssa, mutta 1.8 oli ihan ok. Perusmallien harmaa hapristunut muovi rengaskaarissa ja ovien alapuolella näyttää vaan omaan silmään niin hirveältä. GT:ssa olisi korin väriset muoviosat, mutta hinnat tuppaavat olla kovia.

Opel Insigniaa saisi kohtuuhinnoilla, mutta sekin menee tylsän puolelle. Ehkä auttaisi jos väreinä olisi muuta kuin musta, harmaa ja valkoinen :D

Tuleeko kriteereihin osuvia malleja mieleen? Jos hinta olisi siinä kymppitonnin molemmin puolin.
 
Pidän persoonallisesta muotoilusta ja coupe/fastback malleista, mutta takaovet on oltava. Farmarit ja Golf-tyyliset pystyperät eivät oikein iske. Golfin kokoluokka ihan hyvä, kehtaa ajella matkaakin, mutta taittuu kaupungissakin. Tehoja >100 heppaa ja näin pienillä ajoilla bensa.

Esimerkiksi Honda Civic 5D (2006-2011) kelpaisi, olen käynyt koeajamassakin pari. 1.4 oli aivan liian laiska 6-pykäläisen manuaalin kanssa, mutta 1.8 oli ihan ok. Perusmallien harmaa hapristunut muovi rengaskaarissa ja ovien alapuolella näyttää vaan omaan silmään niin hirveältä. GT:ssa olisi korin väriset muoviosat, mutta hinnat tuppaavat olla kovia.
Civic on minusta pikkasen omituisen näköinen. Samoin Giulietta. Sellaisenkin voisi koeajaa?
Alfa Romeo Giulietta bensiini vaihtoautot

Alfa Romeot olikin aika kalliita ja Fiat olisi halvempi vaihoehto.
Fiat Bravo bensiini vaihtoautot
 
Viimeksi muokattu:
Mercedes-Benz B sähkömersu? Kellään kokemuksia ja mielipiteitä mersun täyssähköistä? Vanha rakas Kia vuotaa verta ja vaihtoehtoista kulkuvoimaa käyttävä ajoneuvo hakusessa.
 
Civic on minusta pikkasen omituisen näköinen. Samoin Giulietta. Sellaisenkin voisi koeajaa?
Alfa Romeo Giulietta bensiini vaihtoautot

Alfa Romeot olikin aika kalliita ja Fiat olisi halvempi vaihoehto.
Fiat Bravo bensiini vaihtoautot
Kysyjä ilmeisesti toivo "kohtuuttoman huolentonta autoa", joiksi en itse ainakaan luettelisi Alfaa ja Fiattia - varsinkaan jos vaakakupissa on toisella puolella Honda joka taas oikeasti on aikalailla huoleton peli... ;)

Jos se huolettomuus ei ole niin 100% niin ehkä Miniäkin kannattaa katsoa, tai ykkösbemaria jos miellyttää silmää.
 
Kysyjä ilmeisesti toivo "kohtuuttoman huolentonta autoa", joiksi en itse ainakaan luettelisi Alfaa ja Fiattia - varsinkaan jos vaakakupissa on toisella puolella Honda joka taas oikeasti on aikalailla huoleton peli... ;)

Jos se huolettomuus ei ole niin 100% niin ehkä Miniäkin kannattaa katsoa, tai ykkösbemaria jos miellyttää silmää.
Ne menee sitten hylkyyn :) Opel voisi olla ihan nätti peli. Opel Insignia bensiini vaihtoautot

Tuo bemari on minusta aika ruma. Ja Minissä ilmeisesti Peugeotin moottorit, jotka hajoaa.
 
No niin, hyvää keskustelua herännyt. Tosiaan tuo vanha Civic 5D on kiva ja kelpaisi se uusinkin, noiden välissä ollut ei oikein istunut omaan silmään. Ehkä jos ne muovireunukset käsittelisi jolla niin ehkä niin tottuisi, mutta katsokaa vaikka tuota: Civic
Toki eipä niitä itse tarvitse katsella kuin parkkipaikalla...

Kyllä minulle Alfa sinänsä menisi, mutta ei niistä hirveästi hyvää ole kuulunut. Bemarin pilaa tuo roikkuva kylkilinja.

Onko Insigniasta kokemusta tai Esson baarin juttuja mitä kannattaa niissä välttää? Noita on kyllä hyvin tarjolla niin läheltäkin löytyy autoja myynnissä.

Lisäksi mieleen tuli Hyundai Veloster, sekin voisi olla ihan kiva, mutta valikoima kohtuullisen huono. Pitäisi päästä koeajolle niin näkisi kannattaako harkita.

Aivan. Astran vaihteisto on ilmeisesti eri ja kestävä. On uudempia, niin aavistuksen menee kympin yli. 13 400€ Opel Astra vaihtoautot

Minulla on nyt vanhempi Astra, seuraavaksi on jonkin muun aika :D
 
Onko Insigniasta kokemusta tai Esson baarin juttuja mitä kannattaa niissä välttää? Noita on kyllä hyvin tarjolla niin läheltäkin löytyy autoja myynnissä.

Helvetin mukava matka-auto, kulkee tasaisesti ja miellyttävästi. Matkustamossa ihan hyvät tilat ja kuskilla miellyttävät oltavat etenkin jos löytyy AGR-penkit.

Oliko sulla bensa hakusessa? 1.4T kone on minimi mitä kannattaa hankkia, se kulkee ihan riittävästi pienellä kuormalla ja on kohtuullisen pieniruokainen. 1.8 vaparia on vanhemmissa malleissa, se on lussu ja vie paljon bensaa, älä osta. Jos ajat usein isolla kuormalla tai tykkäät ripeämmästä menosta niin 1.6T voi olla parempi vaihtoehto, vaikkakin kulutusero pienempään turboon on aikamoinen.

Noissa on käytetty M32 manuaalilootia, joissa voi olla pommeja joukossa. Tosin jos olet hakemassa vanhempaa/ajetumpaa niin se loota yleensä leviää jo ennen 100tkm:ä jos on levitäkseen. Automaatit on perinteistä momentinmuunninmallia ja luotettavia pelejä jos vaan on öljyjä vaihdettu.
 
Se THP moottorihan on Bemarin käsialaa eikä Peugeotin. Niitä löytyy niin Bemareista, Mineistä kuin PSA tuotteista ja hajoaahan ne kyllä.

Sekin riippuu niin THP:n tai N13/18:sen variantista. 150-pohjaset on melkoisia vikapesiä, mutta sitten taas 200 ja 270-pohjaiset on osoittautuneet käytössä luotettaviksi vehkeiksi.
 
Pilkkua viilatakseni K-Astrassakin M32 lootaa ilmeisesti on, mutta ei Suomeen tuoduissa malleissa, joissa kaikissa taitaa olla start/stop ja sen takia toisella koodilla oleva aski.
 
Opel-infos.de näyttää samaa mitä Buff sanoo, eli 1.6T ja riisselit (paitsi Biturbo) on M32:lla. 05/18 saakka BiTurbossa F40 ja 07/18 lähtien M35
1.4T S/S-versiot on tosiaan M22:lla, ja Suomeen tuodaan pelkästään niitä.
1.0T pikkukoneen kaverina on sitten F17 loota.

Tuolta voi tarkistaa jos joku malli kiinnostaa: opel-infos.de
 
Helvetin mukava matka-auto, kulkee tasaisesti ja miellyttävästi. Matkustamossa ihan hyvät tilat ja kuskilla miellyttävät oltavat etenkin jos löytyy AGR-penkit.

Oliko sulla bensa hakusessa? 1.4T kone on minimi mitä kannattaa hankkia, se kulkee ihan riittävästi pienellä kuormalla ja on kohtuullisen pieniruokainen. 1.8 vaparia on vanhemmissa malleissa, se on lussu ja vie paljon bensaa, älä osta. Jos ajat usein isolla kuormalla tai tykkäät ripeämmästä menosta niin 1.6T voi olla parempi vaihtoehto, vaikkakin kulutusero pienempään turboon on aikamoinen.

Noissa on käytetty M32 manuaalilootia, joissa voi olla pommeja joukossa. Tosin jos olet hakemassa vanhempaa/ajetumpaa niin se loota yleensä leviää jo ennen 100tkm:ä jos on levitäkseen. Automaatit on perinteistä momentinmuunninmallia ja luotettavia pelejä jos vaan on öljyjä vaihdettu.

Kiitos näistä. Tosiaan bensa hakusessa.
 
Kiitos näistä. Tosiaan bensa hakusessa.

Kannattaa se käydä kokeilemassa, hinnat tippui aika hyvin uuden mallin julkaisun jälkeen ja A-mallia saa nyt oikein järkevällä hinnalla.

Jos käyt koeajamassa manuaalia, niin kokeile se loota kunnolla. Mitään vinkumista tai vonkumista sieltä ei saa kuulua, eikä olla klaffia tai veto-ongelmia etenkään isommilla vaihteilla, ne on merkkejä porsimispotentiaalin olemassaolosta ja itse jättäisin sellaisen ostamatta. Ongelmat kai ilmenee useimmiten 5/6 vaihteilla, eli mene mielläään motarille survomaan sitä autoa. Kunnossa oleva M32 on mukava, tarkka ja napakka laatikko missä vaihteet menee just eikä melkein.
 
Oikeasti kyllähän autoja löytyisi jos en olisi niin ronkeli ulkonäön suhteen ja samalla auto tulee vain kauppakassiksi/vkl-reissuihin, joten tuntuu typerältä laittaa vaikka 10k€ autoon kiinni, varsinkin jos kyseisestä mallista ei edes pidä.

Mutta asiaan:
Pidän persoonallisesta muotoilusta ja coupe/fastback malleista, mutta takaovet on oltava. Farmarit ja Golf-tyyliset pystyperät eivät oikein iske. Golfin kokoluokka ihan hyvä, kehtaa ajella matkaakin, mutta taittuu kaupungissakin. Tehoja >100 heppaa ja näin pienillä ajoilla bensa.
Mihinkä niitä takaovia tarvitsee tuollaisessa käytössä? Jos auton ulkonäkö on prioriteetti, niin 2-oviset coupét yksinkertaisesti ovat omaa luokkaansa mihinkään muihin verrattuna.

Esim.:
2011 Laguna coupé 3.0 V6
2008 Infiniti G37 S

Jos takapenkillä on vain satunnaista käyttöä, niin noi toimii ihan hyvin. Mulla oli kolmen vuoden ajan BMW E92 330xd, koska en voinut ulkonäön takia harkitakaan muita E9x-sarjalaisia.
 
Mihinkä niitä takaovia tarvitsee tuollaisessa käytössä? Jos auton ulkonäkö on prioriteetti, niin 2-oviset coupét yksinkertaisesti ovat omaa luokkaansa mihinkään muihin verrattuna.

Esim.:
2011 Laguna coupé 3.0 V6
2008 Infiniti G37 S

Jos takapenkillä on vain satunnaista käyttöä, niin noi toimii ihan hyvin. Mulla oli kolmen vuoden ajan BMW E92 330xd, koska en voinut ulkonäön takia harkitakaan muita E9x-sarjalaisia.

Coupeen koiran laitto takapenkille vöihin on kohtuullisen perseestä. Toki jos ostaisi farmarin-coupen ja sinne vaikka kiinteä kuljetushäkki taakse niin pääsisi tuostakin ongelmasta ;)

Edit: käyttöauto siis hakusessa, mutta olisihan se kiva jos sitä käyttöauton ulkonäköä ei inhoaisi. Toki järkipohjaisesti mietittynä minun kannattaisi ajaa tuo loppuunajettu Astra vielä enemmän loppuun niin kauan kun muutaman sadan euron vuosikorjauksilla selviää...
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia Ford Ka '09 vuosimallista eteenpäin tai muista nykyajan kauppakasseista?

Olisi haussa kakkosautoa lasten kuljettamiseksi harrastuksiin ja haussa on lähemmäs 2010-luvun pikkuauto lasten harrastuksiin kuljettamiseksi. Meillä kun kolme pelaa futista, ja kaksi näistä soittaa orkestereissa niin päällekkäisyyksiä on joka viikolle.

Käyttö siis verrattain vähäistä pyörimistä pk-seudulla ja pidemmät matkat luonnollisesti tehdään ykkösautolla.

Hintaluokkana pidän max 6000 euroa.
 
Olisi haussa kakkosautoa lasten kuljettamiseksi harrastuksiin ja haussa on lähemmäs 2010-luvun pikkuauto lasten harrastuksiin kuljettamiseksi. Meillä kun kolme pelaa futista, ja kaksi näistä soittaa orkestereissa niin päällekkäisyyksiä on joka viikolle.

Käyttö siis verrattain vähäistä pyörimistä pk-seudulla ja pidemmät matkat luonnollisesti tehdään ykkösautolla.

Hintaluokkana pidän max 6000 euroa.
Vaihtoehdot lienee Fiesta (suuremmilla kilsoilla), Corsa, Fabia (2011 lienee jo hihnalla) tai esim. Huihain i20 jota alkaa saamaan noilla paikkeilla, hintaluokan yläpäässä.

Muutama Ibiza, tms näyttäytyy hintaluokassa 2010 tai uudempana, mutta yleensä niissä on vikaa (halvimmassa mitä löysin mm. ilmastointi ei toimi :rolleyes: ).
 
Sitikoita C1-C3 ja Pösöjä 107, 206/7 saa uudehkoina ja suht vähillä kilometreilla. 2010-> ja <6000 e kriteereillä löytyi 50-70 kpl kumpaakin valmistajaa.

e: C1 näyttää olevan Trafin katsastustilastoissa oikein hyvä 2010->. Tosin tämähän nyt ei laadusta kerro yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän harkinnut pienen kulutuksen dieseliä automaatilla. Tähän mennessä pohdittua, Octavia 1.6 DSG on ehkä pienimmällä kulutuksella. Mesen C parhaimman näköinen. Passat olisi kans ok, BMW 3 ei ole ihan niin taloudellinen ja nokkaketju pitää vaihtaa ja on koneen takana.
Jokerina joku Opel tai Volvo. Audin A4 pitää olla aika tuore että näyttää sisältä nykyaikaiselta (se automaatin valitsin, urgh).

Hinta jotain 17ke luokkaa, vm 2015 ->.
Onkos noi vagginet jo ok noilla vuosilla?
 
Onko kokemuksia Ford Ka '09 vuosimallista eteenpäin tai muista nykyajan kauppakasseista?

Olisi haussa kakkosautoa lasten kuljettamiseksi harrastuksiin ja haussa on lähemmäs 2010-luvun pikkuauto lasten harrastuksiin kuljettamiseksi. Meillä kun kolme pelaa futista, ja kaksi näistä soittaa orkestereissa niin päällekkäisyyksiä on joka viikolle.

Käyttö siis verrattain vähäistä pyörimistä pk-seudulla ja pidemmät matkat luonnollisesti tehdään ykkösautolla.

Hintaluokkana pidän max 6000 euroa.
Tuohon luokkaan voin vilpittömästi suositella Hyundain I20:sitä. Lähes idioottivarmaa tekniikkaa ja jos jotain hajoaa niin osat tojota malliin puoli-ilmaisia. Ruosteongelmiakaan ei juuri tule, jos tekee joskus muutakin kuin tankkaa, eli lähinnä korjaa ne tyyppivika ovenkahvat ja huolehtii helmojen massoista. Tuollainen - 13 malli hommattiin vaimolle ja pirun näppärä kaupungissa bensa-automaattina. Ajonautintoa ja voimaa ei ole mutta kuljettimena toimii.
Vähän harkinnut pienen kulutuksen dieseliä automaatilla. Tähän mennessä pohdittua, Octavia 1.6 DSG on ehkä pienimmällä kulutuksella. Mesen C parhaimman näköinen. Passat olisi kans ok, BMW 3 ei ole ihan niin taloudellinen ja nokkaketju pitää vaihtaa ja on koneen takana.
Jokerina joku Opel tai Volvo. Audin A4 pitää olla aika tuore että näyttää sisältä nykyaikaiselta (se automaatin valitsin, urgh).

Hinta jotain 17ke luokkaa, vm 2015 ->.
Onkos noi vagginet jo ok noilla vuosilla?
Tästä taas joku niin mielensä pahoittaa, mutta henk.koht. en suosittele vaggeja kenellekään. Kaikkien etu olisi jos kansanautot saataisiin boikotoimalla pikkuhiljaa pois liikenteestä... 2.0TDI lienee ainut kone josta ei koneena pahaa sanottavaa, toki sekin nykyjään pilattu täysvammaisilla apulaiteratkaisuilla ja muilla virityksillä...

Tuohon budjettiin ja ikäluokkaan taas ei montaa mersua/bemaria/Volvoa taida löytyä, ellei osta jotain 300-400tkm kelattua?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 874
Viestejä
4 584 755
Jäsenet
75 519
Uusin jäsen
juhalele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom