Mikä auto minulle?

Itsellä olisi auton vaihto edessä. Nykyinen Polo (2008 / 152t km ajettu) on alkanut aiheuttamaan harmaita hiuksia. Merkillä ei niin väliä ole, kunhan luotettavasti ja mahdollsimman halvalla saa kilometrejä autoon. Ajettua tulee todella vähän ja suurimmaksi osaksi vain kaupunkiajoa. Muutaman kerran kuussa jotain 100km+ matkaa. Katselin mitä vaihtoautoja löytyy niin Fordia jonkin verran sekä Toyotaa (suurimmaksi osaksi Yaris). Yläpuolella Fordia jo kehuttiinkin, mutta onkos noissa mitään sudenkuoppia mitä kannattaa välttää? Esim tiettyjä moottorimalleja, vaihteistoa ym ym.

Nyt kiikarissa esimerkiksi yksi Toyota Yaris 1,33 Dual VTT-i Active Multidrive S (2015 / 71t km ajettu).
 
Nyt kiikarissa esimerkiksi yksi Toyota Yaris 1,33 Dual VTT-i Active Multidrive S (2015 / 71t km ajettu).
Multidrive S on ainakin kaupungissa mukava kun CVT siis kyseessä.
Toyotalla eikä esim Subarulla ole ollut mitään ongelmia noiden CVT laatikoiden kanssa, kun liikkeelle lähtöön käytetään pientä momenninmuunninta.
 
Itsellä olisi auton vaihto edessä. Nykyinen Polo (2008 / 152t km ajettu) on alkanut aiheuttamaan harmaita hiuksia. Merkillä ei niin väliä ole, kunhan luotettavasti ja mahdollsimman halvalla saa kilometrejä autoon. Ajettua tulee todella vähän ja suurimmaksi osaksi vain kaupunkiajoa. Muutaman kerran kuussa jotain 100km+ matkaa. Katselin mitä vaihtoautoja löytyy niin Fordia jonkin verran sekä Toyotaa (suurimmaksi osaksi Yaris). Yläpuolella Fordia jo kehuttiinkin, mutta onkos noissa mitään sudenkuoppia mitä kannattaa välttää? Esim tiettyjä moottorimalleja, vaihteistoa ym ym.

Nyt kiikarissa esimerkiksi yksi Toyota Yaris 1,33 Dual VTT-i Active Multidrive S (2015 / 71t km ajettu).
Ford Fiestassa varmaan että mitä uudempi, niin pitäisi olla vähän luotettavampi. Fiesta on vähän halvempi kuin vastaava Toyota Yaris.
2015, max 50tkm, max 16t€.
30kpl, 12 300€ https://m.nettiauto.com/toyota/yaris?pto=16000&yfrom=2015&mileageto=50000&page=1
72kpl, 9200€ Ford Fiesta vaihtoautot

Tuo Yaris taisi olla 12/2014. Edullinen Yaris on varmasti ihan fiksu ostos. Fiestaa oli muutenkin enemmän myynnissä kuin Yarista, eli Fiesta tarjonta olisi kait parempi.
 
Edellisen sukupolven Fiestasta (2014) jäi vähän huono maku luotettavuuden suhteen, kun alle nelivuotiaassa autossa oli jo jarruremppaa, ulisevaa kytkintä ja narisevia puslia. Yaris Hybrid 2013 on sen sijaan ollut pomminvarma kulkuneuvo. Noista kahdesta Fiestassa toki ajettavuus on ihan eri luokkaa, mutta on Yariksellakin ajettu ongelmitta lukuisia tuhannen kilometrin viikonloppureissuja.
 
No jarrut ja puslat ei maksa mitään. Kytkin kuulostaa ehdalta vialta.

Me ajetaan noilla pikkuautoilla todella rankkaa ajoa, eli motaria edestakaisin ja metsäteillä, sorateillä ja kelillä kun kelillä. Fiestat on pysyneet tosi hyvin kasassa tota rynkytystä, jotain halpoja puslia ja niveliä menee joka leimalle ehkä 100-200 eurolla töineen mutta muuten ollaan oltu erittäin tyytyväisiä.

Autot on vm 09, 12, 14 ja 15.

Meillä oli aiemmin 2012 mallinen Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver. Ainoat korjausta vaatineet viat oli hajonnut etupyörän laakeri ja takajousi oli pompannut syystä X pois kupistaan(meni takuuseen). Muutoin oli pelkkää huoltoa(Huollot teetettiin fixuksen huollossa ja keskimäärin huollot maksoivat 200-300euroa.) Fiestalla ajettiin meillä ollessa 70tkm 2 vuodessa. Talviajossa ainoa haitannut/häirinnyt ominaisuus oli kevyt peräisyys mikä tuskin kellekään yllätyksenä tulee.
Kaupunki ja taajama-ajoa pääsääntöisesti meillä. Muutaman kerran vuoteen pidempiä reissuja pohjoiseen.
Kerran Kuusamossa ollessa pakkasta oli -34 astetta, tunti piuhassa ja lähti nätisti käyntiin. Kulutus nousi n. litran verran normaalista.
 
Millaiset huoltovälit 2008-2012 mallisessa Honda CR-V:ssä (2.0 bensa, automaatti) mahtaa olla? Käsittääkseni auto on huollettuna aika varmatoiminen ja pätevä laitos.

Ei muuten, mutta Nettiautossa on tällainen Virosta tuotu päällisin puolin ihan siisti vuoden 2008 yksilö. Huoltokirjassa vaan on pari erikoisuutta jotka arveluttavat. Ensimmäinen merkintä on vuonna 2010 28tkm kohdalla, seuraava 2011 ja mittarissa 42tkm. Sitten tuleekin se erikoisuus, sillä seuraava huolto on ollut vasta 2015 ja mittarissa 101tkm, eli välissä on ajettu 4v ja 60tkm ilman huoltoja. Toki on mahdollista että öljyt on vaihdettu itse tms, mutta mene ja tiedä. Lisäksi kirjassa ei ole erikseen mainintaa milloin vaihteiston/perän öljyjä on vaihdettu. En ole nähnyt itse autoa, eli nämä tiedot ovat myyjän toimittamia.

Autossa ei myöskään ole lohkolämppäriä (eikä webastoa), joka sekin on omiaa kolkuttelemaan kelloja. En tosin tiedä ovatko sellaiset Virossa kovin yleisiä muutenkaan.
 
@Kautium Aika hyvin itse vastasit itsellesi. 2ke halvempi kuin seuraava saman verta ajettu, virosta ja puutteellisella huoltokirjalla. Joku tässä nyt vähän mättää...
 
@Kautium Aika hyvin itse vastasit itsellesi. 2ke halvempi kuin seuraava saman verta ajettu, virosta ja puutteellisella huoltokirjalla. Joku tässä nyt vähän mättää...
Ei se ihan kahta tonnia ole halvempi, vaan pikemminkin noin 1000€. Tuosta kuitenkin puuttuu mm. lohkolämppäri/sisähaara, joka on käytännössä vakiokamaa näissä kaikissa, kuten oikeastaan peräkoukkukin, mutta se ei muuta sitä faktaa että on tuo tosiaan hieman kilpailijoitaan edullisempi.

Ilmoituksen "hyvä huoltokirja" laittaa hymyilyttämään, kun vähintään joka toinen huolto on jätetty välistä ja paikoin reilusti enemmänkin. Kaksi ensimmäistä huoltoa on merkkiliikkeen leimoilla ja ne muutamat muut on teetetty jossakin virolaisella jobbarilla. Vaihdelaatikon öljyistä ei ole mitään mainintaa missään jne. Harmi sinäänsä, tuo olisi muuten ihan siisti peli.

Kylläpähän tuo on parasta jättää suosiolla kauppaan ongelmien välttämiseksi.
 
Sitä kannattaa miettiä, onko tuo 1000€ säästö säästöä. Itsekin mainitsit lohkolämppärin puutteesta, jonka asentaminen maksaa varmaan toista sataa kuitenkin? Vetokoukku taas lähemmäs 1000€.

Jos automaattiin ja perään ei ole öljyjä vaihdeltu, niin käytännössä itse vaihtaisin ne heti (maksaa useamman 100€) ja tästä päästäänkin siihen, että ei se ollutkaan niin halpa auto :)
 
Sitä kannattaa miettiä, onko tuo 1000€ säästö säästöä. Itsekin mainitsit lohkolämppärin puutteesta, jonka asentaminen maksaa varmaan toista sataa kuitenkin? Vetokoukku taas lähemmäs 1000€.

Jos automaattiin ja perään ei ole öljyjä vaihdeltu, niin käytännössä itse vaihtaisin ne heti (maksaa useamman 100€) ja tästä päästäänkin siihen, että ei se ollutkaan niin halpa auto :)
Siksi sanoinkin, että eiköhän tuo pommi kannata jättää kauppaan. Lohkolämppäri taitaa maksaa sisähaaralla tuohon lähemmäs 500€. Koukun saa about samalla hinnalla, mutta se on yhteensä tonni kuitenkin. Muuten nuo olisivat vielä ok, mutta epävarmuus huoltohistorian suhteen on suurempi ongelma, vaikka autoa oston jälkeen huoltaisikin itse enemmän.
 
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
 
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.

Edellisessä viestissä sanot että aiheuttaa harmaita hiuksia? Mitä siitä olisi sitten tarjottu? Liike kuin liike varmaan max 2-3k€ tuosta hyvittää.

Sen verran voin sanoa että toi 80hv motti on ihan paska, varsinki motarilla.
 
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
Itelläkin kesällä karahti pari autokauppaa liikkeissä siihen, kun tarjosivat 04- 1.9tdi octaviasta 360tkm ajettuna 300-400€ ja ostettavasta autosta hinta ei suorallakaupalla olisi tippunut yhtään. Kaupat tuli sitten toisessa liikkessä, jossa korko oli puolet pienempi ja autostakin antoivat 5 kertaisen hinnan vaihdossa. Autokauppoja on vaikka kuinka, niin ei kannata tyytyä huonoihin tarjouksiin..
 
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.
 
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.

Yksityiset näyttää pyytävän 4-5k€ tuollaisesta, liike maksaa aina vähemmän, mutta kuten sanottu, kunto ja ulkonäkö vaikuttaa myös...
 
@Luukkonen Kyllähän sen ymmärtää, että liikkeellä on aina juoksevia kuluja jotka pitää saada pois autojen hinnassa / auton hinta on murto-osan jos se on kuin sodan jäljiltä :D Mutta omassa autossa ei mitään suurempia vikoja ole. 1kk katsastuksesta (ei huomioita), ehjä tuulilasi, ei lommoja / vekkejä. Eniten harmittaa tuossa ominaisuutena olevat puolaviat. Puolat kyllä vaihdettu (valmistajan omiin) ja muutenkin auto huollettu. Hyvä vaihtaa tuoreempaan ja vähemmän ajettuun kun omalla autolla vielä vaihdossa jotain arvoa.
 
Voihan sen vanhan auton myydä itsekin (paitsi jos on joku Citroen, Renault tai Fiat, jotka eivät tunnu käyvän kaupaksi).
Auton myynti on niin hirveää paskaa kaiken maailman renkaanpotkijoineen ja "otatko vaihdossa vanhan soliferin" -ruikutuksineen, että mieluummin ottaa vähän takkiin autoliikkeen kanssa. :D
 
@Luukkonen Kyllähän sen ymmärtää, että liikkeellä on aina juoksevia kuluja jotka pitää saada pois autojen hinnassa / auton hinta on murto-osan jos se on kuin sodan jäljiltä :D Mutta omassa autossa ei mitään suurempia vikoja ole. 1kk katsastuksesta (ei huomioita), ehjä tuulilasi, ei lommoja / vekkejä. Eniten harmittaa tuossa ominaisuutena olevat puolaviat. Puolat kyllä vaihdettu (valmistajan omiin) ja muutenkin auto huollettu. Hyvä vaihtaa tuoreempaan ja vähemmän ajettuun kun omalla autolla vielä vaihdossa jotain arvoa.

Paljonko siitä tarjottiin hyvitystä? 2500–3500 € vai vähemmän?
 
@James 2100€ olisi ollut vaihtohyvitys. Kyllä omasta mielestä tuo hyvitys tulisi olla lähempänä 3000 kuin 2000 tuollaiseen ~14 000 autoon.
 
@James 2100€ olisi ollut vaihtohyvitys. Kyllä omasta mielestä tuo hyvitys tulisi olla lähempänä 3000 kuin 2000 tuollaiseen ~14 000 autoon.

Ihan hyvä tarjous autoliikkeen tarjoukseksi. Usein noilla uusi tuulilasi ja uudet renkaat tms. ei ole mitään merkitystä. Auton tiedot lyödään Exceliin tai netin (greygoose) ohjelmaan, mistä saadaan suoraan hyvityshinta. Aina tarjotaan hintahaitarin alimmasta päästä, jos ei jostain syystä esim. auto jota olet ostamassa ole sellainen, joka on maannut varastossa kauan tai muusta syystä siitä päästävä eroon.
 
Noh, huomenna näkee mitä tuolla toisessa tarjoavat. Jos on noissa summissa niin eipä se varmaan auta kun hyväksyä tilanne ja todeta, että perkele :D
 
Voihan sen vanhan auton myydä itsekin (paitsi jos on joku Citroen, Renault tai Fiat, jotka eivät tunnu käyvän kaupaksi).
Myin tämän vuoden aikana kolme autoa pois. 2005 Peugeot 840€, 2002 Renault 800€, 2000 Citroen 700€. 2 ekaa meni nopeasti ja Citroenia piti muutaman viikon myydä. Mitään ikäviä puheluja ei tullut. Eli menee nuokin hyvin kaupaksi, kun laittaa hinnan kohdalleen, eli erittäin halvaksi. Autot oli katsastettu ja ihan toimivia pelejä.

Fiat autoa ei ole koskaan ollut, mutta Alfa Romeo on yhtä huono :) Nyt leimassa vanha tdi Seat. Saa nähdä onko paljon hitsattavaa leimalle, joka on joulukuussa.
 
Millaiset huoltovälit 2008-2012 mallisessa Honda CR-V:ssä (2.0 bensa, automaatti) mahtaa olla? Käsittääkseni auto on huollettuna aika varmatoiminen ja pätevä laitos.

Ei muuten, mutta Nettiautossa on tällainen Virosta tuotu päällisin puolin ihan siisti vuoden 2008 yksilö. Huoltokirjassa vaan on pari erikoisuutta jotka arveluttavat. Ensimmäinen merkintä on vuonna 2010 28tkm kohdalla, seuraava 2011 ja mittarissa 42tkm. Sitten tuleekin se erikoisuus, sillä seuraava huolto on ollut vasta 2015 ja mittarissa 101tkm, eli välissä on ajettu 4v ja 60tkm ilman huoltoja. Toki on mahdollista että öljyt on vaihdettu itse tms, mutta mene ja tiedä. Lisäksi kirjassa ei ole erikseen mainintaa milloin vaihteiston/perän öljyjä on vaihdettu. En ole nähnyt itse autoa, eli nämä tiedot ovat myyjän toimittamia.

Autossa ei myöskään ole lohkolämppäriä (eikä webastoa), joka sekin on omiaa kolkuttelemaan kelloja. En tosin tiedä ovatko sellaiset Virossa kovin yleisiä muutenkaan.
Taitaa olla 15 000km, kuten tässä mun -08 kiisselikulkusessakin.
Peränöljyjen vaihtoväli taisi olla 60 000 (olikohan myös laatikon; itse olen molemmat joka toiselle talvelle pyrkinyt vaihdattamaan, vaikka vuosikilsat n20 000, kun nelivedon systeemit on vähän kranttuja öljyn laadulle)
Tosin mun mielipide on, että on kokoluokan autoon ihan surkea moottori toi 2.0 vaparibensa vielä perinteisellä automaatilla. Luja ja varmatoiminen varmasti, mutta alakierroksilla väännötön ja kulutukseltaan korkea (Yhdistetty ilmoittu 8,4l/100, joka on yleensä vielä melko optimistinen), kun liki joka kiihdytyksessä pitää mennä lappu lattiassa ja automaatti kelaa punarajan tuntumassa. Mikäs siinä, jos ei ole tarvetta verkkaista kiihtyvyyttä ripeämmälle.

Ulkomailla kai myyty 2,4litrasellakin bensalla, jota kai vain accordien keulilla on suomeen tuotu. Sopisi auton kokoluokkaan paremmin, mutta pieni 55l bensatankki ois vielä suurempi murhe, kuin 2.0lla :D
 
Viimeksi muokattu:
Noh, huomenna näkee mitä tuolla toisessa tarjoavat. Jos on noissa summissa niin eipä se varmaan auta kun hyväksyä tilanne ja todeta, että perkele :D
Riippuu huoltohistoriasta, kunnosta ja varustelusta jne, mutta autoliikkeiden pyynnit tuollaiselle vuoden 2008 Pololle liikkuvat noin 3500-5000€ välimaastossa ja jos liikkeen pitää saada katetta sellaiset 500-1000€ per vaihdokki (sivukuluineen), niin eipä siitä yli 3000€ hyvitystä kannata varmaankaan toivoa. 2100€ kuulostaa aika röyhkeältä, mutta kun ei ole tiedossa kokonaisuutta, niin aika vaikea on sanoa.
 
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.
Ford Fiestan kannattaisi ottaa sillä 1.0 turbo moottorilla, eli ecoboost. Se on jo ihan mukava moottori ajella. Ilman turboa oleva on liian laiska, kun turbo toisi vääntöä alakierroksille.
 
Hihnalla on, vaihtoväliä en muista, pitää kattoa kun pääsee autolle.
240tkm/10v pikaisella googletuksella eli Oulussa käytännössä 120tkm/5v.

Pitääpä yrittää järjestää työmatka Helsinkiin, että pääsisi tuota katsomaan ihan livenä. Diesel vähän sylettää, mutta järki sanoo, että T3 + 6v Aisin yhdistelmä imee omalla ajoprofiililla 7.5-8l/100km ja tuolla D4 + 8v Aisin luulisi pääsevän 5.5l/100km paikkeille niin tuo disukka tulee paitsi halvemmaksi niin siinä on selvästi enemmän voimaakin. Lisäksi kun hankintahinnan eroja ei tarvitse miettiä verrattuna esim. tähän Volvo V60 T3 Business Classic R-Design aut - rahoitus 1,9 % ja 600 € lahjakortti kaupan päälle Farmari 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Taitaa olla 15 000km, kuten tässä mun -08 kiisselikulkusessakin.
Tosin mun mielipide on, että on kokoluokan autoon ihan surkea moottori toi 2.0 vaparibensa vielä perinteisellä automaatilla. Luja ja varmatoiminen varmasti, mutta alakierroksilla väännötön ja kulutukseltaan korkea, kun liki joka kiihdytyksessä pitää mennä lappu lattiassa ja automaatti kelaa punarajan tuntumassa.

Ulkomailla kai myyty 2,4litrasellakin bensalla, jota kai vain accordien keulilla on suomeen tuotu. Sopisi auton kokoluokkaan paremmin, mutta pieni 55l bensatankki ois vielä suurempi murhe, kuin 2.0lla :D
Kaverilla on tuollainen kaksilitrainen CR-V ja ihan maltillinen siinä ainakin on ollut kulutus. Kulutus riippuu varmaan aika paljon nilkan asennosta. Muista moottorin ominaisuuksista ei ole ollut juttua, mutta onhan se selvä ettei noilla tehoilla tuollaista möhköä kovin sutjakkaasti liikutella. :D

2.4l Accordiakin on tullut katseltua, mutta sellaisessa kulutus hyppää taas pykälän korkeammaksi. En tiedä onko se varsinainen ongelma kuitenkaan ja saisihan siinä voimaa vastineeksi.

Tässä olisi yksi sellainen, mutta hinta on aika kova (on tosin ihan reippaasti varusteitakin):
Honda Accord 2.4 Executive Advanced Busin Tourer A**Mahtavasti varusteltu yksilö!!** Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vielä kun olisi tumma sisusta ja jokunen kymppi vähemmän kilometrejä, niin kiinnostaisi enemmän.
 
Itsellä huonot kokemukset autoliikkeen hyvityksestä. Olin -05 loppuunajettua alustasta kolisevaa audi a4 (olikohan 450tkm ajettu) koeajamassa. Ihan huvikseen, tiesin etten kyseistä osta. Pyyntihinta oli 5000€ jos vastaavat oli muualla 3500 paikkeilla. Siinä sitten omasta 207 pösöstä kyselin huvikseen tarjousta. Edellisenä iltana katsoin, että halvin oli 2000€ ja silläkin oli enempi ajettu kuin omallani ja taisi palaa moottorin vikavalo. Noh, kamuxin myyjä hetken potki autoni renkaita ja sanoi, että autollani on liikaa ajettu eikä siitä voi maksaa yhtään enempää kuin 750€. Ja audin hinnasta ei voinut kuulemma tiputtaa yhtään. Ottaen huomioon, että tällä heidän myymällä autolla oli 100tkm enemmän ajettu kuin pösöllä, oli aika mielenkiintoista kuulla, että omallani oli liikaa ajettu. :D

Menin sitten seuraavaan liikkeeseen, jossa samanlainen auto oli 310tkm ajettu, hyväkuntoinen, nahkasisustalla jne. Ja maksoi saman verran kuin kamuxin raato. Myyjä antoi samasta pösöstä 1650€ ja audin hinnaksi jäi 3000€ kivuttoman väännön jälkeen.

Sori kirjoitusasu, puhelimella näpyttelin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaverilla on tuollainen kaksilitrainen CR-V ja ihan maltillinen siinä ainakin on ollut kulutus. Kulutus riippuu varmaan aika paljon nilkan asennosta. Muista moottorin ominaisuuksista ei ole ollut juttua, mutta onhan se selvä ettei noilla tehoilla tuollaista möhköä kovin sutjakkaasti liikutella. :D

2.4l Accordiakin on tullut katseltua, mutta sellaisessa kulutus hyppää taas pykälän korkeammaksi. En tiedä onko se varsinainen ongelma kuitenkaan ja saisihan siinä voimaa vastineeksi.

Tässä olisi yksi sellainen, mutta hinta on aika kova (on tosin ihan reippaasti varusteitakin):
Honda Accord 2.4 Executive Advanced Busin Tourer A**Mahtavasti varusteltu yksilö!!** Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vielä kun olisi tumma sisusta ja jokunen kymppi vähemmän kilometrejä, niin kiinnostaisi enemmän.

Kyllähän matka-ajossa 80-100km/h tasavauhdilla meneekin ihan kohtuullisella kulutuksella, mutta jos on kiihdytyksille paljon tarvetta jano kasvaa roimasti:p
Automaatillahan ne moottorin ominaisuudet ei niin merkitse, kunhan automaatti on säädetty tehtaalla moottorin ominaisuudet huomioiden:)
 
Itsellä huonot kokemukset autoliikkeen hyvityksistä. Olin -05 loppuunajettua alustasta kolisevaa audi a4 (olikohan 450tkm ajettu) koeajamassa. Ihan huvikseen, tiesin etten kyseistä osta. Pyyntihinta oli 5000€ jos vastaavat oli muualla 3500 paikkeilla. Siinä sitten omasta 207 pösöstä kyselin huvikseen tarjousta. Edellisenä iltana katsoin, että halvin oli 2000€ ja silläkin oli enempi ajettu kuin omallani ja taisi palaa moottorin vikavalo. Noh, kamuxin myyjä hetken potki autoni renkaita ja sanoi, että autollani on liikaa ajettu eikä siitä voi maksaa yhtään enempää kuin 750€. Ja audin hinnasta ei voinut kuulemma tiputtaa yhtään. Ottaen huomioon, että tällä heidän myymällä autolla oli 100tkm enemmän ajettu kuin pösöllä, oli aika mielenkiintoista kuulla, että omallani oli liikaa ajettu. :D

Menin sitten seuraavaan liikkeeseen, jossa samanlainen auto oli 310tkm ajettu, hyväkuntoinen, nahkasisustalla jne. Ja maksoi saman verran kuin kamuxin raato. Myyjä antoi samasta pösöstä 1650€ ja audin hinnaksi jäi 3000€ kivuttoman väännön jälkeen.

Sori kirjoitusasu, puhelimella näpyttelin.

Siis huono kokemus Kamuxista lienee koko kirjoituksesi pointti, koska toisesta liikkeestä hyvitettiin ilmeisesti sopivasti?
 
Siis huono kokemus Kamuxista lienee koko kirjoituksesi pointti, koska toisesta liikkeestä hyvitettiin ilmeisesti sopivasti?

Joo, piti lukea hyvityksestä alussa. Pointtina oli nimenomaan se, että jotkut liikkeet tai myyjät ovat niin kieroja, että ei minkäänlaista inhimmillistä hyvitystä edes tarjota.
 
Joo, piti lukea hyvityksestä alussa. Pointtina oli nimenomaan se, että jotkut liikkeet tai myyjät ovat niin kieroja, että ei minkäänlaista inhimmillistä hyvitystä edes tarjota.
Ei tarjoukseen pienuus välttämättä ole pelkkää kieroutta. Niistä vanhoista ruoskista tulee helposti kokonaisuutena miinusmerkkisiä lukuja kirjanpitoon, eikä niiden kanssa kannata siksi ottaa liikaa riskejä. Jollakin toisella liikkeellä saattaa taas olla ihan erilainen varastotilanne tai esim. paremmat yhteydet vanhemman autokannan jälleenmyynnille, joten voivat myös tarjota paremmin. Sekin vaikuttaa hyvityshintaan minkä verran siinä ostettavan auton hinnassa on ilmaa (eli minkä verran siitä on hyvitetty edelliselle omistajalle ja paljonko on nyt pyynti jne).

Se on kieltämättä perseestä, kun automyyjät kuvittelevat monessa paikassa olevansa korvaamattomia kuninkaita ja käytös sen mukaista. Sähköpostitse näiden kanssa saa harvoin mitään hoidettua, kun meno on kuin jonkin kiukuttelevan lapsen kanssa keskustelisi.
 
@Kautium Toki joo, mutta tuossa heidän myymässä oli tosiaan muhin vastaaviin nähden ainakin 1000€ löysää, joten joko ovat maksaneet ylihintaa (mitä en usko) tai sitten oli vaan pirun kiero myyjä.

Edit; typo
 
Tosta saa takuun jälkeen maltillisella softaamisella myös 240-250 hp irti mitä Volvofoorumeita oon seurannut. Noille tuli vissiin kesällä päivitys laitteisiin että saa softattua vaikka olis boschin sijasta denso.
Niin D4:ssä taitaa olla kaksi ahdinta D5:n tapaan.
 
Toi on kyllä siistin näkänen auto. Itsekin noita jossai välissä katselin kun autokuume vetää eri kuukausina eri suuntiin :D Taitaa tuolle hinnalle ikävä kyllä kuitenkin olla syynsä...

Mitäs kaikkia vikoja tuossa THP-koneessa sitten muuten on?
 
Joo, piti lukea hyvityksestä alussa. Pointtina oli nimenomaan se, että jotkut liikkeet tai myyjät ovat niin kieroja, että ei minkäänlaista inhimmillistä hyvitystä edes tarjota.

Kamuxista on itsellänikin aika järkyttävät kokemukset. Siellä liimatukka vetelee auton hyvityshinnan jostain alelaarista ja yhtään käteisalennusta tms. ei ikinä pysty antamaan vaikkei vaihtoautoa olisikaan tyrkyllä.
 
Toi on kyllä siistin näkänen auto. Itsekin noita jossai välissä katselin kun autokuume vetää eri kuukausina eri suuntiin :D Taitaa tuolle hinnalle ikävä kyllä kuitenkin olla syynsä...

Mitäs kaikkia vikoja tuossa THP-koneessa sitten muuten on?
Aloita vaikka lukemalla tämä ketju

508 - THP-moottorin ongelmat

Edit: Mulla oli Pösön 5008 tuolla THP156 moottorilla. 80tkm kohdalla puhallettiin imukanavat puhtaiksi pähkinänkuorilla, 90tkm kohdin meni sitten jakoketju vaihtoon ja 100tkm kohdalla vaihtui sitten auto, kun oireilu alkoi taas.
 
Viimeksi muokattu:
Kamuxista on itsellänikin aika järkyttävät kokemukset. Siellä liimatukka vetelee auton hyvityshinnan jostain alelaarista ja yhtään käteisalennusta tms. ei ikinä pysty antamaan vaikkei vaihtoautoa olisikaan tyrkyllä.
Tuo on todella todella veikeää miten isosti kokemuset eroaa. Myin RS Octaviaa ja tuloksena oli ettei kukaan ostanut tai juuri edes kysellyt kunnes Kamuxin myyjä soitti, maksoi hintapyynnin joka oli käytettyjen kalliimmasta päästä, ei valittanut huonoista talvirenkaista tai kyljestä lähteneestä maalista (tottakai viimeinen pesu ennen näyttöä ja pesuri vetäisi pesurin kylkeen ja pala maalia irtosi) ja haki auton olikohan reilun 100km päästä omasta tallista. Auto oli toki hyvässä kunnossa hyvillä varusteilla (paitsi nuo renkaat irroittivat vikana talvena kaikki nastat tuntemattomasta syystä) ja muutenkin parhaasta päästä Nettiautossa ja hintaa sen vajaa 20ke muistaakseni. Kelasin että ok, heillä on varmaan ostaja valmiina mutta ei kuulema ja seurasin auton myyntiä ja kippo oli myynnissä kuukausia heilläkin. Sama käytettyjä katsoessa, tuntuneet paljon keskivertoa alttiimmilta palvelemaan. Mikä tuntuu todella olevan suurimman osan kokemuksia vastaan :D
 
Edit: Mulla oli Pösön 5008 tuolla THP156 moottorilla. 80tkm kohdalla puhallettiin imukanavat puhtaiksi pähkinänkuorilla, 90tkm kohdin meni sitten jakoketju vaihtoon ja 100tkm kohdalla vaihtui sitten auto, kun oireilu alkoi taas.
Missäs teetätit puhalluksen ja hoitiko ukot myös osien purkamisen ja kasaamisen? Koittanut tuota googlailla mutta huonosti löytyy, lähinnä vanhoja foorumikeskusteluja pajoista joita ei enää ole.
 
Tuo on todella todella veikeää miten isosti kokemuset eroaa.

Tuo on hyvinkin totta. En tiedä mahtaako tämä johtua siitä, että länsirannikon Kamuxit on jotenkin kitsaampia asiakaspavelunsa ja vaihtohyvityksiensä kanssa vai mistä johtuu. Samaa tosin havaittavissa muissa autokaupoissa. Esim. Raision Autokeskuksessa palvelu on aina ollut toimivaa ja hienoa, kun taas muista saman lafkan liikkeistä pääkaupungissa on kuullut melkoisia kauhutarinoita. Luulisi että se kovin kilpailu ei ole Varsinais-Suomen alueella, vaan pk-seudulla jossa sitä nihkeyttä vaihtoihin ja hyvityksiin olisi vähiten. Ei osaa sanoa :).
 
Tuo on todella todella veikeää miten isosti kokemuset eroaa. Myin RS Octaviaa ja tuloksena oli ettei kukaan ostanut tai juuri edes kysellyt kunnes Kamuxin myyjä soitti, maksoi hintapyynnin joka oli käytettyjen kalliimmasta päästä, ei valittanut huonoista talvirenkaista tai kyljestä lähteneestä maalista (tottakai viimeinen pesu ennen näyttöä ja pesuri vetäisi pesurin kylkeen ja pala maalia irtosi) ja haki auton olikohan reilun 100km päästä omasta tallista. Auto oli toki hyvässä kunnossa hyvillä varusteilla (paitsi nuo renkaat irroittivat vikana talvena kaikki nastat tuntemattomasta syystä) ja muutenkin parhaasta päästä Nettiautossa ja hintaa sen vajaa 20ke muistaakseni. Kelasin että ok, heillä on varmaan ostaja valmiina mutta ei kuulema ja seurasin auton myyntiä ja kippo oli myynnissä kuukausia heilläkin. Sama käytettyjä katsoessa, tuntuneet paljon keskivertoa alttiimmilta palvelemaan. Mikä tuntuu todella olevan suurimman osan kokemuksia vastaan :D
Sama kävi tutulle Yariksen kanssa, tosin itse joutui viemään Tampereelle. Mutta Kamux halusi hiukan alle pyynnillä kun ei muille kelvannut.

Itsekin ajattelin että meni varmaan tilaukseen, mutta siellä se keikkui myynnissä jonkun viikon. ;)
 
Tuo on hyvinkin totta. En tiedä mahtaako tämä johtua siitä, että länsirannikon Kamuxit on jotenkin kitsaampia asiakaspavelunsa ja vaihtohyvityksiensä kanssa vai mistä johtuu. Samaa tosin havaittavissa muissa autokaupoissa. Esim. Raision Autokeskuksessa palvelu on aina ollut toimivaa ja hienoa, kun taas muista saman lafkan liikkeistä pääkaupungissa on kuullut melkoisia kauhutarinoita. Luulisi että se kovin kilpailu ei ole Varsinais-Suomen alueella, vaan pk-seudulla jossa sitä nihkeyttä vaihtoihin ja hyvityksiin olisi vähiten. Ei osaa sanoa :).
Kilpailu ehkä kovempaa Pk seudulla, mutta täällä auto ei ole kaikille välttämätön ja etäisyydet pieniä. Plus liikkeitä enemmän niin hukkuu massaan ja huonon palvelun liike unohtuu helpommin eikä mene ns kylillä maine kuten pienemmissä paikoissa. Ei pk seudulla oikein palvelua saa kuin parista liikkeestä ja niissäkin osassa pitää tietää ketä lähestyä ketä ei. Tässäkin tapauksessa kaveri tuli ja haki auton muistaakseni Lahden korkeudelta. Pirun sääli, itse olen miettinyt että pitäisikö hakea alalle ihan vaan ja näyttää mitä hyvällä palvelulla saa aikaan vaikka hinta ei aina olisi se halvin tuosta palvelun tuomasta hinnasta johtuen.
 
Risuja / ruusuja Opelin 1,0 ecoFlex automaatista? Sopuhintaan tarjolla vähän ajettuna (7000km)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 420
Viestejä
4 477 940
Jäsenet
73 922
Uusin jäsen
Superlurppa_H

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom