Mikä auto minulle?

Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.

Edellisessä viestissä sanot että aiheuttaa harmaita hiuksia? Mitä siitä olisi sitten tarjottu? Liike kuin liike varmaan max 2-3k€ tuosta hyvittää.

Sen verran voin sanoa että toi 80hv motti on ihan paska, varsinki motarilla.
 
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
Itelläkin kesällä karahti pari autokauppaa liikkeissä siihen, kun tarjosivat 04- 1.9tdi octaviasta 360tkm ajettuna 300-400€ ja ostettavasta autosta hinta ei suorallakaupalla olisi tippunut yhtään. Kaupat tuli sitten toisessa liikkessä, jossa korko oli puolet pienempi ja autostakin antoivat 5 kertaisen hinnan vaihdossa. Autokauppoja on vaikka kuinka, niin ei kannata tyytyä huonoihin tarjouksiin..
 
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.
 
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.

Yksityiset näyttää pyytävän 4-5k€ tuollaisesta, liike maksaa aina vähemmän, mutta kuten sanottu, kunto ja ulkonäkö vaikuttaa myös...
 
@Luukkonen Kyllähän sen ymmärtää, että liikkeellä on aina juoksevia kuluja jotka pitää saada pois autojen hinnassa / auton hinta on murto-osan jos se on kuin sodan jäljiltä :D Mutta omassa autossa ei mitään suurempia vikoja ole. 1kk katsastuksesta (ei huomioita), ehjä tuulilasi, ei lommoja / vekkejä. Eniten harmittaa tuossa ominaisuutena olevat puolaviat. Puolat kyllä vaihdettu (valmistajan omiin) ja muutenkin auto huollettu. Hyvä vaihtaa tuoreempaan ja vähemmän ajettuun kun omalla autolla vielä vaihdossa jotain arvoa.
 
Voihan sen vanhan auton myydä itsekin (paitsi jos on joku Citroen, Renault tai Fiat, jotka eivät tunnu käyvän kaupaksi).
Auton myynti on niin hirveää paskaa kaiken maailman renkaanpotkijoineen ja "otatko vaihdossa vanhan soliferin" -ruikutuksineen, että mieluummin ottaa vähän takkiin autoliikkeen kanssa. :D
 
@Luukkonen Kyllähän sen ymmärtää, että liikkeellä on aina juoksevia kuluja jotka pitää saada pois autojen hinnassa / auton hinta on murto-osan jos se on kuin sodan jäljiltä :D Mutta omassa autossa ei mitään suurempia vikoja ole. 1kk katsastuksesta (ei huomioita), ehjä tuulilasi, ei lommoja / vekkejä. Eniten harmittaa tuossa ominaisuutena olevat puolaviat. Puolat kyllä vaihdettu (valmistajan omiin) ja muutenkin auto huollettu. Hyvä vaihtaa tuoreempaan ja vähemmän ajettuun kun omalla autolla vielä vaihdossa jotain arvoa.

Paljonko siitä tarjottiin hyvitystä? 2500–3500 € vai vähemmän?
 
@James 2100€ olisi ollut vaihtohyvitys. Kyllä omasta mielestä tuo hyvitys tulisi olla lähempänä 3000 kuin 2000 tuollaiseen ~14 000 autoon.
 
@James 2100€ olisi ollut vaihtohyvitys. Kyllä omasta mielestä tuo hyvitys tulisi olla lähempänä 3000 kuin 2000 tuollaiseen ~14 000 autoon.

Ihan hyvä tarjous autoliikkeen tarjoukseksi. Usein noilla uusi tuulilasi ja uudet renkaat tms. ei ole mitään merkitystä. Auton tiedot lyödään Exceliin tai netin (greygoose) ohjelmaan, mistä saadaan suoraan hyvityshinta. Aina tarjotaan hintahaitarin alimmasta päästä, jos ei jostain syystä esim. auto jota olet ostamassa ole sellainen, joka on maannut varastossa kauan tai muusta syystä siitä päästävä eroon.
 
Noh, huomenna näkee mitä tuolla toisessa tarjoavat. Jos on noissa summissa niin eipä se varmaan auta kun hyväksyä tilanne ja todeta, että perkele :D
 
Voihan sen vanhan auton myydä itsekin (paitsi jos on joku Citroen, Renault tai Fiat, jotka eivät tunnu käyvän kaupaksi).
Myin tämän vuoden aikana kolme autoa pois. 2005 Peugeot 840€, 2002 Renault 800€, 2000 Citroen 700€. 2 ekaa meni nopeasti ja Citroenia piti muutaman viikon myydä. Mitään ikäviä puheluja ei tullut. Eli menee nuokin hyvin kaupaksi, kun laittaa hinnan kohdalleen, eli erittäin halvaksi. Autot oli katsastettu ja ihan toimivia pelejä.

Fiat autoa ei ole koskaan ollut, mutta Alfa Romeo on yhtä huono :) Nyt leimassa vanha tdi Seat. Saa nähdä onko paljon hitsattavaa leimalle, joka on joulukuussa.
 
Millaiset huoltovälit 2008-2012 mallisessa Honda CR-V:ssä (2.0 bensa, automaatti) mahtaa olla? Käsittääkseni auto on huollettuna aika varmatoiminen ja pätevä laitos.

Ei muuten, mutta Nettiautossa on tällainen Virosta tuotu päällisin puolin ihan siisti vuoden 2008 yksilö. Huoltokirjassa vaan on pari erikoisuutta jotka arveluttavat. Ensimmäinen merkintä on vuonna 2010 28tkm kohdalla, seuraava 2011 ja mittarissa 42tkm. Sitten tuleekin se erikoisuus, sillä seuraava huolto on ollut vasta 2015 ja mittarissa 101tkm, eli välissä on ajettu 4v ja 60tkm ilman huoltoja. Toki on mahdollista että öljyt on vaihdettu itse tms, mutta mene ja tiedä. Lisäksi kirjassa ei ole erikseen mainintaa milloin vaihteiston/perän öljyjä on vaihdettu. En ole nähnyt itse autoa, eli nämä tiedot ovat myyjän toimittamia.

Autossa ei myöskään ole lohkolämppäriä (eikä webastoa), joka sekin on omiaa kolkuttelemaan kelloja. En tosin tiedä ovatko sellaiset Virossa kovin yleisiä muutenkaan.
Taitaa olla 15 000km, kuten tässä mun -08 kiisselikulkusessakin.
Peränöljyjen vaihtoväli taisi olla 60 000 (olikohan myös laatikon; itse olen molemmat joka toiselle talvelle pyrkinyt vaihdattamaan, vaikka vuosikilsat n20 000, kun nelivedon systeemit on vähän kranttuja öljyn laadulle)
Tosin mun mielipide on, että on kokoluokan autoon ihan surkea moottori toi 2.0 vaparibensa vielä perinteisellä automaatilla. Luja ja varmatoiminen varmasti, mutta alakierroksilla väännötön ja kulutukseltaan korkea (Yhdistetty ilmoittu 8,4l/100, joka on yleensä vielä melko optimistinen), kun liki joka kiihdytyksessä pitää mennä lappu lattiassa ja automaatti kelaa punarajan tuntumassa. Mikäs siinä, jos ei ole tarvetta verkkaista kiihtyvyyttä ripeämmälle.

Ulkomailla kai myyty 2,4litrasellakin bensalla, jota kai vain accordien keulilla on suomeen tuotu. Sopisi auton kokoluokkaan paremmin, mutta pieni 55l bensatankki ois vielä suurempi murhe, kuin 2.0lla :D
 
Viimeksi muokattu:
Noh, huomenna näkee mitä tuolla toisessa tarjoavat. Jos on noissa summissa niin eipä se varmaan auta kun hyväksyä tilanne ja todeta, että perkele :D
Riippuu huoltohistoriasta, kunnosta ja varustelusta jne, mutta autoliikkeiden pyynnit tuollaiselle vuoden 2008 Pololle liikkuvat noin 3500-5000€ välimaastossa ja jos liikkeen pitää saada katetta sellaiset 500-1000€ per vaihdokki (sivukuluineen), niin eipä siitä yli 3000€ hyvitystä kannata varmaankaan toivoa. 2100€ kuulostaa aika röyhkeältä, mutta kun ei ole tiedossa kokonaisuutta, niin aika vaikea on sanoa.
 
Yariksesta kauppa karahti siihen, että omasta autosta ei olisi saanut vaihdossa juuri mitään vaikka leimattu, huollettu ym kunnossa oleva auto. Huomenna tarkoitus mennä katsomaan kahta Fiestaa, molemmat 1,0l 80hv Start/Stop M5 toinen Trend (2016) ja toinen Titanium (2017). Molemmat näyttää hyvältä niin toivottavasti oma kroppa sopii hyvin autoon ja tuntuu hyvältä ajella.

Toisesta sitten hieroa kunnolla kauppaa mikäli omasta saa vaihdossa mitään järkevää.
@Luukkonen Kyllä se vähän ketuttaa kun hyvitys omasta autosta on alle puolta siitä mitä samanlaisista pyydetään. Ja ostettavan auton hinta ei pudonnut muutenkaan yhtään vaikka ei tarvitse rahoitusta. Ja en katsonut nettiautosta mitään kalliimpia autoja vaan keskiarvoa siitä mitä tällä seudulla noi menee.

Onkos muilla kokemuksia tuommoisista 1,0l moottoreista? Suurimmaksi osaksi lyhyttä ajoa tulee, mutta tasaisin väliajoin myös moottoriteillä että ei ehdon tahdon halua itseään kiusata jos ovat siihen huonoja.
Ford Fiestan kannattaisi ottaa sillä 1.0 turbo moottorilla, eli ecoboost. Se on jo ihan mukava moottori ajella. Ilman turboa oleva on liian laiska, kun turbo toisi vääntöä alakierroksille.
 
Hihnalla on, vaihtoväliä en muista, pitää kattoa kun pääsee autolle.
240tkm/10v pikaisella googletuksella eli Oulussa käytännössä 120tkm/5v.

Pitääpä yrittää järjestää työmatka Helsinkiin, että pääsisi tuota katsomaan ihan livenä. Diesel vähän sylettää, mutta järki sanoo, että T3 + 6v Aisin yhdistelmä imee omalla ajoprofiililla 7.5-8l/100km ja tuolla D4 + 8v Aisin luulisi pääsevän 5.5l/100km paikkeille niin tuo disukka tulee paitsi halvemmaksi niin siinä on selvästi enemmän voimaakin. Lisäksi kun hankintahinnan eroja ei tarvitse miettiä verrattuna esim. tähän Volvo V60 T3 Business Classic R-Design aut - rahoitus 1,9 % ja 600 € lahjakortti kaupan päälle Farmari 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Taitaa olla 15 000km, kuten tässä mun -08 kiisselikulkusessakin.
Tosin mun mielipide on, että on kokoluokan autoon ihan surkea moottori toi 2.0 vaparibensa vielä perinteisellä automaatilla. Luja ja varmatoiminen varmasti, mutta alakierroksilla väännötön ja kulutukseltaan korkea, kun liki joka kiihdytyksessä pitää mennä lappu lattiassa ja automaatti kelaa punarajan tuntumassa.

Ulkomailla kai myyty 2,4litrasellakin bensalla, jota kai vain accordien keulilla on suomeen tuotu. Sopisi auton kokoluokkaan paremmin, mutta pieni 55l bensatankki ois vielä suurempi murhe, kuin 2.0lla :D
Kaverilla on tuollainen kaksilitrainen CR-V ja ihan maltillinen siinä ainakin on ollut kulutus. Kulutus riippuu varmaan aika paljon nilkan asennosta. Muista moottorin ominaisuuksista ei ole ollut juttua, mutta onhan se selvä ettei noilla tehoilla tuollaista möhköä kovin sutjakkaasti liikutella. :D

2.4l Accordiakin on tullut katseltua, mutta sellaisessa kulutus hyppää taas pykälän korkeammaksi. En tiedä onko se varsinainen ongelma kuitenkaan ja saisihan siinä voimaa vastineeksi.

Tässä olisi yksi sellainen, mutta hinta on aika kova (on tosin ihan reippaasti varusteitakin):
Honda Accord 2.4 Executive Advanced Busin Tourer A**Mahtavasti varusteltu yksilö!!** Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vielä kun olisi tumma sisusta ja jokunen kymppi vähemmän kilometrejä, niin kiinnostaisi enemmän.
 
Itsellä huonot kokemukset autoliikkeen hyvityksestä. Olin -05 loppuunajettua alustasta kolisevaa audi a4 (olikohan 450tkm ajettu) koeajamassa. Ihan huvikseen, tiesin etten kyseistä osta. Pyyntihinta oli 5000€ jos vastaavat oli muualla 3500 paikkeilla. Siinä sitten omasta 207 pösöstä kyselin huvikseen tarjousta. Edellisenä iltana katsoin, että halvin oli 2000€ ja silläkin oli enempi ajettu kuin omallani ja taisi palaa moottorin vikavalo. Noh, kamuxin myyjä hetken potki autoni renkaita ja sanoi, että autollani on liikaa ajettu eikä siitä voi maksaa yhtään enempää kuin 750€. Ja audin hinnasta ei voinut kuulemma tiputtaa yhtään. Ottaen huomioon, että tällä heidän myymällä autolla oli 100tkm enemmän ajettu kuin pösöllä, oli aika mielenkiintoista kuulla, että omallani oli liikaa ajettu. :D

Menin sitten seuraavaan liikkeeseen, jossa samanlainen auto oli 310tkm ajettu, hyväkuntoinen, nahkasisustalla jne. Ja maksoi saman verran kuin kamuxin raato. Myyjä antoi samasta pösöstä 1650€ ja audin hinnaksi jäi 3000€ kivuttoman väännön jälkeen.

Sori kirjoitusasu, puhelimella näpyttelin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaverilla on tuollainen kaksilitrainen CR-V ja ihan maltillinen siinä ainakin on ollut kulutus. Kulutus riippuu varmaan aika paljon nilkan asennosta. Muista moottorin ominaisuuksista ei ole ollut juttua, mutta onhan se selvä ettei noilla tehoilla tuollaista möhköä kovin sutjakkaasti liikutella. :D

2.4l Accordiakin on tullut katseltua, mutta sellaisessa kulutus hyppää taas pykälän korkeammaksi. En tiedä onko se varsinainen ongelma kuitenkaan ja saisihan siinä voimaa vastineeksi.

Tässä olisi yksi sellainen, mutta hinta on aika kova (on tosin ihan reippaasti varusteitakin):
Honda Accord 2.4 Executive Advanced Busin Tourer A**Mahtavasti varusteltu yksilö!!** Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vielä kun olisi tumma sisusta ja jokunen kymppi vähemmän kilometrejä, niin kiinnostaisi enemmän.

Kyllähän matka-ajossa 80-100km/h tasavauhdilla meneekin ihan kohtuullisella kulutuksella, mutta jos on kiihdytyksille paljon tarvetta jano kasvaa roimasti:p
Automaatillahan ne moottorin ominaisuudet ei niin merkitse, kunhan automaatti on säädetty tehtaalla moottorin ominaisuudet huomioiden:)
 
Itsellä huonot kokemukset autoliikkeen hyvityksistä. Olin -05 loppuunajettua alustasta kolisevaa audi a4 (olikohan 450tkm ajettu) koeajamassa. Ihan huvikseen, tiesin etten kyseistä osta. Pyyntihinta oli 5000€ jos vastaavat oli muualla 3500 paikkeilla. Siinä sitten omasta 207 pösöstä kyselin huvikseen tarjousta. Edellisenä iltana katsoin, että halvin oli 2000€ ja silläkin oli enempi ajettu kuin omallani ja taisi palaa moottorin vikavalo. Noh, kamuxin myyjä hetken potki autoni renkaita ja sanoi, että autollani on liikaa ajettu eikä siitä voi maksaa yhtään enempää kuin 750€. Ja audin hinnasta ei voinut kuulemma tiputtaa yhtään. Ottaen huomioon, että tällä heidän myymällä autolla oli 100tkm enemmän ajettu kuin pösöllä, oli aika mielenkiintoista kuulla, että omallani oli liikaa ajettu. :D

Menin sitten seuraavaan liikkeeseen, jossa samanlainen auto oli 310tkm ajettu, hyväkuntoinen, nahkasisustalla jne. Ja maksoi saman verran kuin kamuxin raato. Myyjä antoi samasta pösöstä 1650€ ja audin hinnaksi jäi 3000€ kivuttoman väännön jälkeen.

Sori kirjoitusasu, puhelimella näpyttelin.

Siis huono kokemus Kamuxista lienee koko kirjoituksesi pointti, koska toisesta liikkeestä hyvitettiin ilmeisesti sopivasti?
 
Siis huono kokemus Kamuxista lienee koko kirjoituksesi pointti, koska toisesta liikkeestä hyvitettiin ilmeisesti sopivasti?

Joo, piti lukea hyvityksestä alussa. Pointtina oli nimenomaan se, että jotkut liikkeet tai myyjät ovat niin kieroja, että ei minkäänlaista inhimmillistä hyvitystä edes tarjota.
 
Joo, piti lukea hyvityksestä alussa. Pointtina oli nimenomaan se, että jotkut liikkeet tai myyjät ovat niin kieroja, että ei minkäänlaista inhimmillistä hyvitystä edes tarjota.
Ei tarjoukseen pienuus välttämättä ole pelkkää kieroutta. Niistä vanhoista ruoskista tulee helposti kokonaisuutena miinusmerkkisiä lukuja kirjanpitoon, eikä niiden kanssa kannata siksi ottaa liikaa riskejä. Jollakin toisella liikkeellä saattaa taas olla ihan erilainen varastotilanne tai esim. paremmat yhteydet vanhemman autokannan jälleenmyynnille, joten voivat myös tarjota paremmin. Sekin vaikuttaa hyvityshintaan minkä verran siinä ostettavan auton hinnassa on ilmaa (eli minkä verran siitä on hyvitetty edelliselle omistajalle ja paljonko on nyt pyynti jne).

Se on kieltämättä perseestä, kun automyyjät kuvittelevat monessa paikassa olevansa korvaamattomia kuninkaita ja käytös sen mukaista. Sähköpostitse näiden kanssa saa harvoin mitään hoidettua, kun meno on kuin jonkin kiukuttelevan lapsen kanssa keskustelisi.
 
@Kautium Toki joo, mutta tuossa heidän myymässä oli tosiaan muhin vastaaviin nähden ainakin 1000€ löysää, joten joko ovat maksaneet ylihintaa (mitä en usko) tai sitten oli vaan pirun kiero myyjä.

Edit; typo
 
Tosta saa takuun jälkeen maltillisella softaamisella myös 240-250 hp irti mitä Volvofoorumeita oon seurannut. Noille tuli vissiin kesällä päivitys laitteisiin että saa softattua vaikka olis boschin sijasta denso.
Niin D4:ssä taitaa olla kaksi ahdinta D5:n tapaan.
 
Toi on kyllä siistin näkänen auto. Itsekin noita jossai välissä katselin kun autokuume vetää eri kuukausina eri suuntiin :D Taitaa tuolle hinnalle ikävä kyllä kuitenkin olla syynsä...

Mitäs kaikkia vikoja tuossa THP-koneessa sitten muuten on?
 
Joo, piti lukea hyvityksestä alussa. Pointtina oli nimenomaan se, että jotkut liikkeet tai myyjät ovat niin kieroja, että ei minkäänlaista inhimmillistä hyvitystä edes tarjota.

Kamuxista on itsellänikin aika järkyttävät kokemukset. Siellä liimatukka vetelee auton hyvityshinnan jostain alelaarista ja yhtään käteisalennusta tms. ei ikinä pysty antamaan vaikkei vaihtoautoa olisikaan tyrkyllä.
 
Toi on kyllä siistin näkänen auto. Itsekin noita jossai välissä katselin kun autokuume vetää eri kuukausina eri suuntiin :D Taitaa tuolle hinnalle ikävä kyllä kuitenkin olla syynsä...

Mitäs kaikkia vikoja tuossa THP-koneessa sitten muuten on?
Aloita vaikka lukemalla tämä ketju

508 - THP-moottorin ongelmat

Edit: Mulla oli Pösön 5008 tuolla THP156 moottorilla. 80tkm kohdalla puhallettiin imukanavat puhtaiksi pähkinänkuorilla, 90tkm kohdin meni sitten jakoketju vaihtoon ja 100tkm kohdalla vaihtui sitten auto, kun oireilu alkoi taas.
 
Viimeksi muokattu:
Kamuxista on itsellänikin aika järkyttävät kokemukset. Siellä liimatukka vetelee auton hyvityshinnan jostain alelaarista ja yhtään käteisalennusta tms. ei ikinä pysty antamaan vaikkei vaihtoautoa olisikaan tyrkyllä.
Tuo on todella todella veikeää miten isosti kokemuset eroaa. Myin RS Octaviaa ja tuloksena oli ettei kukaan ostanut tai juuri edes kysellyt kunnes Kamuxin myyjä soitti, maksoi hintapyynnin joka oli käytettyjen kalliimmasta päästä, ei valittanut huonoista talvirenkaista tai kyljestä lähteneestä maalista (tottakai viimeinen pesu ennen näyttöä ja pesuri vetäisi pesurin kylkeen ja pala maalia irtosi) ja haki auton olikohan reilun 100km päästä omasta tallista. Auto oli toki hyvässä kunnossa hyvillä varusteilla (paitsi nuo renkaat irroittivat vikana talvena kaikki nastat tuntemattomasta syystä) ja muutenkin parhaasta päästä Nettiautossa ja hintaa sen vajaa 20ke muistaakseni. Kelasin että ok, heillä on varmaan ostaja valmiina mutta ei kuulema ja seurasin auton myyntiä ja kippo oli myynnissä kuukausia heilläkin. Sama käytettyjä katsoessa, tuntuneet paljon keskivertoa alttiimmilta palvelemaan. Mikä tuntuu todella olevan suurimman osan kokemuksia vastaan :D
 
Edit: Mulla oli Pösön 5008 tuolla THP156 moottorilla. 80tkm kohdalla puhallettiin imukanavat puhtaiksi pähkinänkuorilla, 90tkm kohdin meni sitten jakoketju vaihtoon ja 100tkm kohdalla vaihtui sitten auto, kun oireilu alkoi taas.
Missäs teetätit puhalluksen ja hoitiko ukot myös osien purkamisen ja kasaamisen? Koittanut tuota googlailla mutta huonosti löytyy, lähinnä vanhoja foorumikeskusteluja pajoista joita ei enää ole.
 
Tuo on todella todella veikeää miten isosti kokemuset eroaa.

Tuo on hyvinkin totta. En tiedä mahtaako tämä johtua siitä, että länsirannikon Kamuxit on jotenkin kitsaampia asiakaspavelunsa ja vaihtohyvityksiensä kanssa vai mistä johtuu. Samaa tosin havaittavissa muissa autokaupoissa. Esim. Raision Autokeskuksessa palvelu on aina ollut toimivaa ja hienoa, kun taas muista saman lafkan liikkeistä pääkaupungissa on kuullut melkoisia kauhutarinoita. Luulisi että se kovin kilpailu ei ole Varsinais-Suomen alueella, vaan pk-seudulla jossa sitä nihkeyttä vaihtoihin ja hyvityksiin olisi vähiten. Ei osaa sanoa :).
 
Tuo on todella todella veikeää miten isosti kokemuset eroaa. Myin RS Octaviaa ja tuloksena oli ettei kukaan ostanut tai juuri edes kysellyt kunnes Kamuxin myyjä soitti, maksoi hintapyynnin joka oli käytettyjen kalliimmasta päästä, ei valittanut huonoista talvirenkaista tai kyljestä lähteneestä maalista (tottakai viimeinen pesu ennen näyttöä ja pesuri vetäisi pesurin kylkeen ja pala maalia irtosi) ja haki auton olikohan reilun 100km päästä omasta tallista. Auto oli toki hyvässä kunnossa hyvillä varusteilla (paitsi nuo renkaat irroittivat vikana talvena kaikki nastat tuntemattomasta syystä) ja muutenkin parhaasta päästä Nettiautossa ja hintaa sen vajaa 20ke muistaakseni. Kelasin että ok, heillä on varmaan ostaja valmiina mutta ei kuulema ja seurasin auton myyntiä ja kippo oli myynnissä kuukausia heilläkin. Sama käytettyjä katsoessa, tuntuneet paljon keskivertoa alttiimmilta palvelemaan. Mikä tuntuu todella olevan suurimman osan kokemuksia vastaan :D
Sama kävi tutulle Yariksen kanssa, tosin itse joutui viemään Tampereelle. Mutta Kamux halusi hiukan alle pyynnillä kun ei muille kelvannut.

Itsekin ajattelin että meni varmaan tilaukseen, mutta siellä se keikkui myynnissä jonkun viikon. ;)
 
Tuo on hyvinkin totta. En tiedä mahtaako tämä johtua siitä, että länsirannikon Kamuxit on jotenkin kitsaampia asiakaspavelunsa ja vaihtohyvityksiensä kanssa vai mistä johtuu. Samaa tosin havaittavissa muissa autokaupoissa. Esim. Raision Autokeskuksessa palvelu on aina ollut toimivaa ja hienoa, kun taas muista saman lafkan liikkeistä pääkaupungissa on kuullut melkoisia kauhutarinoita. Luulisi että se kovin kilpailu ei ole Varsinais-Suomen alueella, vaan pk-seudulla jossa sitä nihkeyttä vaihtoihin ja hyvityksiin olisi vähiten. Ei osaa sanoa :).
Kilpailu ehkä kovempaa Pk seudulla, mutta täällä auto ei ole kaikille välttämätön ja etäisyydet pieniä. Plus liikkeitä enemmän niin hukkuu massaan ja huonon palvelun liike unohtuu helpommin eikä mene ns kylillä maine kuten pienemmissä paikoissa. Ei pk seudulla oikein palvelua saa kuin parista liikkeestä ja niissäkin osassa pitää tietää ketä lähestyä ketä ei. Tässäkin tapauksessa kaveri tuli ja haki auton muistaakseni Lahden korkeudelta. Pirun sääli, itse olen miettinyt että pitäisikö hakea alalle ihan vaan ja näyttää mitä hyvällä palvelulla saa aikaan vaikka hinta ei aina olisi se halvin tuosta palvelun tuomasta hinnasta johtuen.
 
Risuja / ruusuja Opelin 1,0 ecoFlex automaatista? Sopuhintaan tarjolla vähän ajettuna (7000km)
 
Kävin koeajamassa DS3 Racingin, jossa on oletettavasti tuohon verrattuna vähän kovempi alusta, isommat renkaat, paremmat penkit ja 204 hp kone.

En erityisemmin pitänyt autosta. Pahinta oli mieletön melu jo 80 km/h vauhdissa. Toisekseen mittaristosta löytyi tuttu keltainen moottorin näköinen kuvake, josta johtuen mahdollisesti tehoja oli ehkä rajoitettu – tuntui selvästi hitaammalta kuin 6.5s 0-100. Meluongelma riitti jo negatiiviseen ostopäätökseen, joten en alkanut selvittää, miksi vikavalo paloi. Myyjä "ei tiennyt".

Ostin sitten samalla(?) koneella olevan DS5:n (THP 200). Tässä ainoa merkittävä ongelma liittyy automaattivaihteistoon – sitä ei ole.
 
Risuja / ruusuja Opelin 1,0 ecoFlex automaatista? Sopuhintaan tarjolla vähän ajettuna (7000km)

Itse en ole ajanut, mutta ooppelifoorumin juttujen perusteella sopii rauhalliselle kuskille kun ymmärtää robottivaihteston toimintaperiaatteen. Siellä on ihan tavallinen manuaaliloota jota robotti käyttää, eli ei perinteinen automaatti tai kaksoiskytkin.

1.0t tuli korvaamaan ahtamattomia 1.6 peruskoneita, eli suorituskyky ei ole päätähuimaava. Ominaisuuksiltaan tuo kone on ilmeisesti ihan kiva ainakin pienellä kuormalla, turbon ansiosta alavääntö hakkaa pienet ahtamattomat mennen tullen.

Kone on vasta pari vuotta ollut markkinoilla, joten pitkäkestoisia kokemuksia ei ole vielä tarjolla, mutta ainakaan tähän mennessä mitään kauhutarinoita ei ole netissäkään tainnut liikkua.
 
Risuja / ruusuja Opelin 1,0 ecoFlex automaatista? Sopuhintaan tarjolla vähän ajettuna (7000km)
Kuten tässä on jo tullutkin, se ei ole oikea automaatti, vaan robotisoitu manuaali. Itse en ole automaattia ajanut, mutta ex-kollega jätti Astran ostamatta sen takia.

1,0 manuaalia kävin koeajamassa, ja ihan hauska ajettava se oli. Vääntöä riitti alhaalta pirteästi, mutta jouhevasti liikkuessa joutui ajamaan nilkka turhan suorana. Tunnin koeajolla kolmisylinterisen pörinä ja ahkera vaihdekepin hämmentäminen oli hauskaa puuhaa, mutta pidemmän päälle vähän rasittavaa. Päädyin näiden syiden takia 1,4l turboon.
 
Kuten tässä on jo tullutkin, se ei ole oikea automaatti, vaan robotisoitu manuaali. Itse en ole automaattia ajanut, mutta ex-kollega jätti Astran ostamatta sen takia.

1,0 manuaalia kävin koeajamassa, ja ihan hauska ajettava se oli. Vääntöä riitti alhaalta pirteästi, mutta jouhevasti liikkuessa joutui ajamaan nilkka turhan suorana. Tunnin koeajolla kolmisylinterisen pörinä ja ahkera vaihdekepin hämmentäminen oli hauskaa puuhaa, mutta pidemmän päälle vähän rasittavaa. Päädyin näiden syiden takia 1,4l turboon.

Minä kävin koeajamassa litraisen robovaihde-Astran, mutta mitään suuria elämyksiä se ei tarjonnut, eikä sen tarkoituskaan ole tarjota sellaisia. Kyllähän se toimi ja varmasti totuttelun jälkeen on mukavakin, mutta päädyin lopulta myös tuohon 1,4 litran turboon manuaalina, sillä siinä on vähän enemmän potkua.
 
Omaa ekaa autoa olisi tarkoitus katsoa ja hankkia nyt tässä syksyllä. Budjettina jotain 3000-4000 euroa ja siihen se vakio 500e remppoihin varalle kun niitä kuitenkin ilmestyy. Mitähän sitä lähtisi katsomaan, tältä vuosituhannelta mieluusti ja bensakone, ajoa tulee töihin noin 35-40km per päivä. Koolla nyt ei niin väliä kunhan ei mikään pienin kippo ole, farkku tai hatchback. H astroja näyttää olevan tuohon hintaan, mutta onkohan ne ihan pyllystä +200tkm ajettuna? Porukoitten 2007 mallin astra on pelannut ihan ongelmitta ja on ruosteeton 164tkm kohdalla, että sinäänsä siinä on ollut todella hyvä yksilö. Corsa, fiesta, golf, focus, saab? Ehdotelkaa niin osaa vähän googletella asiaa.
 
Omaa ekaa autoa olisi tarkoitus katsoa ja hankkia nyt tässä syksyllä. Budjettina jotain 3000-4000 euroa ja siihen se vakio 500e remppoihin varalle kun niitä kuitenkin ilmestyy. Mitähän sitä lähtisi katsomaan, tältä vuosituhannelta mieluusti ja bensakone, ajoa tulee töihin noin 35-40km per päivä. Koolla nyt ei niin väliä kunhan ei mikään pienin kippo ole, farkku tai hatchback. H astroja näyttää olevan tuohon hintaan, mutta onkohan ne ihan pyllystä +200tkm ajettuna? Porukoitten 2007 mallin astra on pelannut ihan ongelmitta ja on ruosteeton 164tkm kohdalla, että sinäänsä siinä on ollut todella hyvä yksilö. Corsa, fiesta, golf, focus, saab? Ehdotelkaa niin osaa vähän googletella asiaa.

Itse lähtisi kokeilemaan ensin focusta noista autoista, ihan soiva peli vaikka motarilla rengasmelua onkin vrt nykyiseen mondeooni. Perusvarma ja toimiva laite ainakin duratecin 1.6 bensakoneella (-01 ruosteongelmainen ja -08 mallit ajettu 90tkm-230tkm kilsoihin ilman suurempia remppoja ellei iskareita sellaiseksi lueta). Jakopää menee vaihtoon jos oikein muistan niin 10v tai 180tkm ja taisi olla alta 500e töineen. Vastaavasta -10 diiselistä tuntuu se ahtimen venttiili tms jumiutua 60-80tkm välei että ahdin tipahtaa pois käytöstä mutta kone pelaa muuten normaalisti.
 
Golffi 1.9TDi:llä ja mahdollisimman vähän ajettuna. Noita ei saa ajamalla rikki.
 
Budjettina jotain 3000-4000 euroa ja siihen se vakio 500e remppoihin varalle kun niitä kuitenkin ilmestyy. Mitähän sitä lähtisi katsomaan, tältä vuosituhannelta mieluusti ja bensakone, ajoa tulee töihin noin 35-40km per päivä. Koolla nyt ei niin väliä kunhan ei mikään pienin kippo ole, farkku tai hatchback. H astroja näyttää olevan tuohon hintaan, mutta onkohan ne ihan pyllystä +200tkm ajettuna? Porukoitten 2007 mallin astra on pelannut ihan ongelmitta ja on ruosteeton 164tkm kohdalla, että sinäänsä siinä on ollut todella hyvä yksilö. Corsa, fiesta, golf, focus, saab? Ehdotelkaa niin osaa vähän googletella asiaa.
Focus bensa manuaalina voisi olla suht ok.
Ford Focus bensiini vaihtoautot
Pikkuautoista vaikka Fiesta. Ford Fiesta bensiini vaihtoautot
2008 Mondeo menee vähän liian kalliiksi. Ford Mondeo bensiini vaihtoautot
 
Mites noi aiemman kopan mondeot? Näyttää olevan tohon 4000e luokkaan ihan kohtuu kilsoilla asiallisen näköisiä laitteita?
Ainakin vanhoissa Focuksissa ja Mondeoissa on jotain ruosteongelmaa. Siksi kait nuo vanhemman mallin Mondeot näyttää olevan aika halpoja?
Ford Mondeo bensiini vaihtoautot

Itsellä oli Volvo V50 2005 ja sehän on sama auto kuin Ford Focus. Ihan hyvä ajaa ja ruostesuojausta on ilmeisesti tuon ikäisessä Focuksessa tai Volvossa parannettu. Tuosta vanhempaa Focusta ei kannata ostaa.
 
Mondeo facelifit 2005 ja eteenpäin ei kärsi ruosteesta ja se 2006-2007 on paras vuosimalli, paljon varusteita ja vähän mitään vakavia tyyppivikoja koska 2008 tuli uusi korimalli.

Bensat saattaa syödä öljyä jos ajettu väärillä öljyillä ja liian pitkillä vaihtoväleillä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 846
Viestejä
4 583 800
Jäsenet
75 510
Uusin jäsen
Kassu6

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom