- Liittynyt
- 12.01.2017
- Viestejä
- 2 523
Kuulostaa sellaiselta kärsimysnäytelmältä, että kannattaa mahdollisimman pian vaihtaa autoa. Sitä odotellessa olisi hyvä varmistaa, ettei vaan ole ECO-tila päällä talvella. Se meinaan saattaa rajoittaa lämmityksiä.Kommentoin vain Corollaa... 2.0 on tosiaan ihan ok tehoinen hybridinä, kulutus kesällä 5.4l/100kmh (paljon maantietä), talvella huomattavasti rajumpi, mittaristo on ihan "fine", etupenkit ovat 50/50 oman kokemuksen mukaan (itse aika fine, kaveri ei pystynyt ajamaan 100km ilman että paikat ihan paskana), mediapuoli on ok jos on Android Auto/Apple carplay tuki (sen saan vanhempiin jälkiasenteisena), melua on kesäisin niin paljon että matka-ajossa aion keväällä lyödä jatkossa kuulokkeet korviin koska muuten rengasmelu on niin raju että hedari/tinnitys/humina päässä ovat taattuja jo 200km ajon jälkeen. Huonoja puolia on mallia vitusti, niinkin perusasiasta kuin ettei lämmitysjärjestelmä sulata 100km matka-ajossa tuulilasin sisäpinnassa olevaa jäätä, valo "automatiikka" on mallia turha edes kytkeä päälle, valot varsin paskat, piippaa joka asiasta, penkinlämmittimet eivät lämmitä kunnolla edes keväisin/syksyisin, takalasinlämppäri ei jaksa sulattaa takalasia edes -1c pakkasessa, ratinlämmitin on vain osassa rattia, ajettavuudeltaan yksi paskimmista autoista mitä olen koskaan ajanut.... Loputon lista.
Auris TS hybrid sulattaa takalasin aivan normaalisti@-18 C. Myös penkinlämmittimet toimivat nopeasti ja lämpöä piisaa liikaakin täydellä teholla. Tuulilasi sulaa muuten hyvin, mutta kameran kohdalta ei välttämättä, koska kotelointi eristää liikaa. Automaattinen hätäjarrutus ei siis aina talvella toimi, jos auto on seissyt pitkään pihassa. Kauppareissu lämpimään halliin auttaa.
Vilkaisin vielä, mitä TM on mittaillut Talviautovertailuissaan.
Auris hybrid sai penkin- ja takalasinlämmittimistä kiitettävät. Maantiellä sisätilat lämpenivät vertailun nopeimmin. Loppuarvosana oli 8,8 ja viisi lumihiutaleita, eli jaettu kakkossija. Erinomainen talviauto siis.
Corolla TS 2.0 hybrid sen sijaan sai lämmittimistä "vain" hyvät. Penkin lämpiävä ala on suuri ja penkki on nopea lämpenemään, mutta huippulämpö jäi vaatimattomaksi. Takalasin ala olisi saanut olla suurempi. Lisäksi lasin lämpötila oli vain +19 C vs. testin paras +34,5 C. Sisätilat lämpenivät taajamassa toiseksi nopeimmin, ja maantielläkin se oli kärkipäätä. Corolla sai erityiskehut lämpiämisnopeudesta suhteessa suuriin sisätiloihin. Loppuarvosana oli vielä parempi 9,0 ja viisi lumihiutaleita. Corolla TS 2.0 hybrid valittiin TM:n vuoden 2020 talviautoksi.
Kuulostaa aika erikoiselta, että sinulla on niin paljon talveen liittyviä haasteita vertailun parhaan talviauton kanssa. Mieleen tulee ECO-tila tai jotenkin rikkinäinen auto.
Liitteet
-
Screenshot_2024-01-04-23-34-56-09_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg228,8 KB · Luettu: 53
-
Screenshot_2024-01-04-23-37-35-08_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg199,1 KB · Luettu: 61
-
Screenshot_2024-01-04-23-39-22-92_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg203,1 KB · Luettu: 68
-
Screenshot_2024-01-05-00-12-21-89_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg159,7 KB · Luettu: 66