- Liittynyt
- 06.11.2016
- Viestejä
- 2 137
Koska monien ihmisten asennevamma. Auto on statussymboli ja statussymboliksi kelpaa vain saksalainen premium-auto.
Lol. Status symboliksiko ihmiset ostaa mersuja sun muita.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koska monien ihmisten asennevamma. Auto on statussymboli ja statussymboliksi kelpaa vain saksalainen premium-auto.
Eiköhän nuo ole aivan eri hintaluokissa.Toyota on kuulemma maailman luotettavin auto, mutta miksi Lexusta ei myydä kuin leipää?
Toyota on kuulemma maailman luotettavin auto, mutta miksi Lexusta ei myydä kuin leipää?
Eiköhän nuo ole aivan eri hintaluokissa.
VAGeinkin välillä on jonkin verran eroa ja tuo espanja-versio ei ole parhaasta päästä.
Mutta melkein 7000 euroa tuollaisesta pommista? Ei mitään järkeä. Paljon halvemmalla saa paljon parempia autoja, kun ei tuijota jotain todella turhaa hevosvoimalukemaa, jolla ei arkiajossa tee yhtään mitään missään muualla kuin Saksan autobahneilla.
Ei kai muita ongelmia kuin liki 16-vuotias espanjalainen kengitysmalli, josta pyydetään melkein 7k.Jäi nyt epäselväksi, että onko tuossa kyseisessä yksilössä tai mallissa jotain perustavanlaatuisia ongelmia, mitkä tekevät tuosta "pommin"? Manuaaliaski tuossa näyttäisi olevan, joten alkupään DSG-ongelmatkaan eivät ole riski. Maltillisesti ajettu ikäisekseen. Huoltoja/korjauksia oli tehty lähiaikoina, tietysti huoltokirja olisi mukava nähdä.
Mitä tulee hevosvoimiin niin ei tuo 241 konia näin 2024 tunnu mitenkään massiiiviselta tehoreseviltä.
On kyllä "hiukan" eri kokemukset ajaessa 1.2 karvalakki vs Cupra vai oliko peräti Cupra R... Tuon ikäisissä ei myöskään ole parin vuoden vuosimallierolla mitään väliä jos osia ei ole muuteltu, joten yksilöerot ovat se olennainen mitä katsoa. Bonuksena, noista tehomalleista pidetään YLEENSÄ parempaa huolta kuin noista karvalakeista.Ei kai muita ongelmia kuin liki 16-vuotias espanjalainen kengitysmalli, josta pyydetään melkein 7k.
Jos tyytyy normaaleihin teholukemiin samassa automallissa, saa yli 30 % halvemmalla ja kolme vuotta uudemmilla pelleillä, muoveilla, kumiletkuilla ja sähköosilla:
Ei kai muita ongelmia kuin liki 16-vuotias espanjalainen kengitysmalli, josta pyydetään melkein 7k.
Jos tyytyy normaaleihin teholukemiin samassa automallissa, saa yli 30 % halvemmalla ja kolme vuotta uudemmilla pelleillä, muoveilla, kumiletkuilla ja sähköosilla:
Varmasti ei ole mopo kiikarissa.Jos alkuperäinen kysyjä oli nimenomaan tuo mallisarjan huippu eli Cupra mielessään, niin voisin veikata että mallisarjan mopoin 1.2 litrainen ei ole kiikarissa.
Toyota on kuulemma maailman luotettavin auto, mutta miksi Lexusta ei myydä kuin leipää?
Päämarkkina-alue on Pohjois-Amerikka ja se tosiaan näkyy malli- ja moottorivalikoimassa. Euroopan päästörajoitukset ja bensan hinta -> täältä saa vain hybridejä ja ne ovat Lexuksella malliston laiskimmat kulkineet.Toyotan ostajat ostavat Toyotaa. Premium-ostajat eivät halua kalliimpaa Toyotaa. koska mielikuvat. Lisäksi Lexus ei tarjoa niin kattavaa mallitarjontaa, varsinkaan euroopassa. Esim. farmarit ovat puuttuneet kokonaan. Itse olen kyllä erittäin tyytyväinen Lexus-kuljettaja. Seuraava menopelikin olisi mielellään Lexus jos se tarjoaisi jotakin mielenkiintoista mallia. Laatu kyllä vakuuttaa näissä ja ovat mukavia pelejä ajaa ja olla.
Tässä toinen listaus, taisi olla 1-5 vuotta vanhoja kulkineita.Vähän kyllä tuntuu siltä, että melkeinpä ihan sama mikä automerkki on kyseessä, niin aina löytyy joku jonka mielestä se on ihan. Juurikin vaikka BMW:stä kuulee aika paljon pahaa, mutta toisaalta myös hyvää, eikä se esim. näissä listauksissa ole usein mitenkään kauhean huonolla sijalla. Mene ja tiedä.
![]()
Vähävikaisimmat automerkit listattiin – kuinka alhaalta löydät omasi?
J.D. Power on julkaissut vuoden 2023 tutkimuksensa kaikkein vähävikaisimmista automerkeistä.www.mtvuutiset.fi
Päämarkkina-alue on Pohjois-Amerikka ja se tosiaan näkyy malli- ja moottorivalikoimassa. Euroopan päästörajoitukset ja bensan hinta -> täältä saa vain hybridejä ja ne ovat Lexuksella malliston laiskimmat kulkineet.
Varmasti ei ole mopo kiikarissa.
Kyselit hkultalalta mikä teki 16v espanjalaisesta pommin 7 k hintaan, niin vastasin siihen, että 16 v espanjalaisuus teki autosta pommin suhteessa pyydettävään korkeahkoon hintaan. Hinnan selitys on tietysti tehot ja muu sportti. Ne nostivat esimerkin perusteella hintaa noin 50 % ja silti piti tyytyä kolme vuotta vanhempaan. Jos tuon kuitenkin hyväksyy, ja sitä nimenomaan hakee, niin sellainen pitää hommata.
Onkos kokemuksia Volvo V90 T8 TwE AWDstä?
On kyllä "hiukan" eri kokemukset ajaessa 1.2 karvalakki vs Cupra vai oliko peräti Cupra R... Tuon ikäisissä ei myöskään ole parin vuoden vuosimallierolla mitään väliä jos osia ei ole muuteltu, joten yksilöerot ovat se olennainen mitä katsoa. Bonuksena, noista tehomalleista pidetään YLEENSÄ parempaa huolta kuin noista karvalakeista.
Tuo Cupra ei ole se paras ajettavat tuon ajan hot hatcheistä eikä tarjoa isoimpia kikatteluja, mutta tuon ikäisistä taisi olla se tehokkain Golf R:ää ja paria muuta erikoisempaa lukuunottamatta.
2.0TFSI voi syödä öljyä ja oli pari muutakin tyyppivikaa. Muttei missään nimessä ongelmallisin kone ja uskaltaisin ostaa jos öljyä vaan kulu. Toki pitää pitää mielessä että voi olla saanut rajustikin kenkää, eikä välttämättä ole ollut koko aikaa vakiotehoilla. Tuo sama kone on esim Golf GTi:ssä ja Octavia vRS:ssä mutta tehoja 200hp. Skodassa turvallinen softateho oli 260hp ja tuossa Cuprassa taisi mennä 290hp asti, kunnes downpipe alkoi ahdistamaan ja sen vaihtamalla sai tehot olikohan 310-320hp alueelle ilman isompia riskejä (näin ulkomuistista vuosien jälkeen muistellessa). Manuaali on se turvallinen valinta ja kytkinkin kestää ihan hyvin vääntöjä. Itsellä Octaviassa otettiin 245hp/383nm tehot, tarkoituksella hiukan miedonnetulla softalla (auton aiempi historia ei tiedossa ja oli pieni fiilis eri osien kulumisesta että kenkää on saanut aika rajustikin).
Olisi mukava tietää, että mitä noiden upeiden kromikaarien takaa löytyy. Se toki kerrotaan ettei ruostetta mutta sävyeron. Kaikissa pyöränkaarissa?Mitenhän sitten tällainen? Ei varmasti ole mikään urheilullinen ajettava, mutta näyttää aika kiinnostavalta noin muuten
Tuollainen olisi toki aika hieno. Pitäisi vain lähteä aika kauas katsomaan paikan päällä, täällä pohjoisemmassa asuminen rajaa tällä tavalla valikoimaa. Myös esim. joku Toyota Crown voisi olla aika hieno.Jos hakukriteerit noin väljät että katsellaan cupra leonia ja nissan maximaa, niin osta vanha LS Lexus. Paremman näköinen kuin Maxima, parempi ajaa, hienompi kori ja kestää ikuisesti. Tavan japseista poiketen näissä ei ruostekaan tunnu kovin suurelta ongelmalta vaikka vanhoja ovatkin. V8 ei vie juurikaan enempää bensaa kuin alitehoinen v6 ja on kuitenkin "moottori".
Noin 8000 euroon asti voisi ostaa aika mukavasti käteisellä. Sen jälkeen pitäisi ottaa lainaa tai ostaa rahoituksella, mutta jos löytyy jotain oikeasti kiinnostavaa niin ei ole poissuljettu vaihtoehto.Paljos asddsa :lla oli karkeesti budjetti?
Noin 8000 euroon asti voisi ostaa aika mukavasti käteisellä. Sen jälkeen pitäisi ottaa lainaa tai ostaa rahoituksella, mutta jos löytyy jotain oikeasti kiinnostavaa niin ei ole poissuljettu vaihtoehto.
Tuota bemaria ja CLK mersua voisi vaikka käydä katsomassa paikan päällä. Tuossa CLK:ssa se hyvä, että tavaratilaa on vielä jonkin verran esim. johonkin roadsteriin verrattuna.- Oulussa näyttää olevan ainakin yksi 330i manuaali farkku bemmi ranta-juopolla alta 8 rahaa, käy vaikka se testaamassa, että miten se sattuu käteen. Ei sedani eroa ajettavuudeltaan, jos niitä haluaa sitten "jäädä" etsimään. 325i:ssä on vaan vähemmän tehoa, mutta käytännössä sama kulutus. Tai jos muuten Buimuri natsaa omiin intohimoihin, niin hakee sitten junalla etelästä jonkun sopivan sedanin. Ja jos on omat elämän kilometrit vielä siellä alkupäässä, niin farkkuhan on toisaalta aina sijoitus tulevaisuuteen. Sinne takapaksiin voi tulevaisuudessa laittaa kakarat, koirat ja pahasuisen puolison. Bemareissa saattaa saada BTCF:n kautta vaikka jonkun paikallisen harrastajan (pientä korvausta vastaan) käymään etelän kohteeseen tutustumaan etukäteen.
- Näyttäs olevan yksi manuaali takatuuppari V6 3.0 vm 2007 CLK mersu oulussa, kai silläkin jotain vois pelleillä. Mersuista en mitään muuta ymmärrä, kuin että mersun vapari diiselit on perseestä. Mutsil oli sellainen C-sarjalainen. Ihan armoton tykki, näen vielä 20 vuotta myöhemmin painajaisia.
- Sitten nelikkona ja manuaalina B6 sedan Audi A4:sta olis Roviksella, BUL- koneella (EA113). Tosin pitäs melkeen lastuttaa, että alkaa olemaan hauska. Vakiona 220 hp, mutta alavääntö on ihan ok. B7:siä saa kanssa, mutta itse välttelisin tosiaan niitä alkupään EA888 -koneita kuin syöpää, jos ei ole mäntäremonttia tehty. Sama koskee mm. faceliftattuja kakkoskoppasia RS ocuja.
Nissanit, Hondat, Suzukit ja Lexukset yms. Japani-autot on sitten hauskoja laitteita, jos laaksahtaa jokin osa mitä valmistetaan vain Japanissa. Naapuri odotti Hondaansa 4 kk airbägin ohjainyksikköä, alkoi kuulemma jo vähän palamaan käämi. Velipojalla aikoinaan meni 200sx Nissanista joku termariin liittyvä osa, se tuli pikatoimituksena, 2,5 kk. Ja hei appiukolla tuli Toyodan anjovikseen 2 kuukaudessa ohjaintehostin!
Kaikissa on nahkapenkit. Pohjoisessa välttelisin kyllä nahkapenkkejä kuin ruttoa jos on tarkoitus ajaa talvella. Ero normipenkkeihin on kirjamellisesti jäätävä.- Oulussa näyttää olevan ainakin yksi 330i manuaali farkku bemmi ranta-juopolla alta 8 rahaa, käy vaikka se testaamassa, että miten se sattuu käteen. Ei sedani eroa ajettavuudeltaan, jos niitä haluaa sitten "jäädä" etsimään. 325i:ssä on vaan vähemmän tehoa, mutta käytännössä sama kulutus. Tai jos muuten Buimuri natsaa omiin intohimoihin, niin hakee sitten junalla etelästä jonkun sopivan sedanin. Ja jos on omat elämän kilometrit vielä siellä alkupäässä, niin farkkuhan on toisaalta aina sijoitus tulevaisuuteen. Sinne takapaksiin voi tulevaisuudessa laittaa kakarat, koirat ja pahasuisen puolison. Bemareissa saattaa saada BTCF:n kautta vaikka jonkun paikallisen harrastajan (pientä korvausta vastaan) käymään etelän kohteeseen tutustumaan etukäteen.
- Näyttäs olevan yksi manuaali takatuuppari V6 3.0 vm 2007 CLK mersu oulussa, kai silläkin jotain vois pelleillä. Mersuista en mitään muuta ymmärrä, kuin että mersun vapari diiselit on perseestä. Mutsil oli sellainen C-sarjalainen. Ihan armoton tykki, näen vielä 20 vuotta myöhemmin painajaisia.
- Sitten nelikkona ja manuaalina B6 sedan Audi A4:sta olis Roviksella, BUL- koneella (EA113). Tosin pitäs melkeen lastuttaa, että alkaa olemaan hauska. Vakiona 220 hp, mutta alavääntö on ihan ok. B7:siä saa kanssa, mutta itse välttelisin tosiaan niitä alkupään EA888 -koneita kuin syöpää, jos ei ole mäntäremonttia tehty. Sama koskee mm. faceliftattuja kakkoskoppasia RS ocuja.
Nissanit, Hondat, Suzukit ja Lexukset yms. Japani-autot on sitten hauskoja laitteita, jos laaksahtaa jokin osa mitä valmistetaan vain Japanissa. Naapuri odotti Hondaansa 4 kk airbägin ohjainyksikköä, alkoi kuulemma jo vähän palamaan käämi. Velipojalla aikoinaan meni 200sx Nissanista joku termariin liittyvä osa, se tuli pikatoimituksena, 2,5 kk. Ja hei appiukolla tuli Toyodan anjovikseen 2 kuukaudessa ohjaintehostin!
En mä syty niille kyllä kesälläkään. Perse hiessä pitkin baanoja. Tai en tiiä, ei oo koskaan ollut. Nahkasohvalla joskus istunut.Kaikissa on nahkapenkit. Pohjoisessa välttelisin kyllä nahkapenkkejä kuin ruttoa jos on tarkoitus ajaa talvella. Ero normipenkkeihin on kirjamellisesti jäätävä.
Ei ole ongelma oman kokemuksen perusteella. Varsinkaan jos on penkinlämmittimet.Kaikissa on nahkapenkit. Pohjoisessa välttelisin kyllä nahkapenkkejä kuin ruttoa jos on tarkoitus ajaa talvella. Ero normipenkkeihin on kirjamellisesti jäätävä.
Olen kyllä Niffetinin kanssa samoilla linjoilla, mutta jättäisin tuon farkkubemarin suosiolla väliin.Tuota bemaria ja CLK mersua voisi vaikka käydä katsomassa paikan päällä.
Pitäisi kakkosautoksi hommata vähän tilavampi auto jolla saa kuljetettua tavaraakin, mutta tarve ei ole kuitenkaan pakulle. Jos joku parin metrin rima mahtuisi sisälle niin varmasti pääsisi pitkälle.
Sillä tulee ajettua aika vähän joten bensa ja vetokoukku. Vakionopeuden säädin voisi olla kiva ja peruutustutka mutta ei pakollisia. Saa olla vanhakin.
Hinta varmaan jostain 4000 eurosta aina 10 000 euroon asti.
Kattelin että Volvo V70 ja joku Golf farmari menee tuohon hintahaarukkaan ja löytyy vaikka minkäänlaista autoa. Tiedän että V70 ainankin on todella tilava ja siinä takapenkin kaatuvat tasaiseksi.
Mitähän malleja kannattaisi katsella?
Pakujahan on henkilöautokoossa. Ford Transit Connect, VW Caddy, Opel Combo jne.Pitäisi kakkosautoksi hommata vähän tilavampi auto jolla saa kuljetettua tavaraakin, mutta tarve ei ole kuitenkaan pakulle. Jos joku parin metrin rima mahtuisi sisälle niin varmasti pääsisi pitkälle.
Sillä tulee ajettua aika vähän joten bensa ja vetokoukku. Vakionopeuden säädin voisi olla kiva ja peruutustutka mutta ei pakollisia. Saa olla vanhakin.
Hinta varmaan jostain 4000 eurosta aina 10 000 euroon asti.
Kattelin että Volvo V70 ja joku Golf farmari menee tuohon hintahaarukkaan ja löytyy vaikka minkäänlaista autoa. Tiedän että V70 ainankin on todella tilava ja siinä takapenkin kaatuvat tasaiseksi.
Mitähän malleja kannattaisi katsella?
Mikä tahansa pieni bensakoneellinen joka sopii budjettiin. Ja siihen vetokoukku ja klapikärry?
09--> sedaneita oon ite katellu kun on hyviä kokemuksia käyttöautoina Hondista. 2.2 diesel tai 2.4 bensa ja vaihelaatikolle mulla se ja sama kunhan on muuten siisti. 2.0 bensa/automaatti oli kyl niin hengetön että ei mee jatkoon. Yhestä TypeS dieselistä jo hieroin kauppoja vaan ei johtanu mihinkää ja näky menneen kaupaksi.
Oiskohan se ruoste taas kerran pahin tyyppivika näissä?
Olen siinä käsityksessä, että se Hondan 2.4 vtec bensa on erittäin janoinen, varsinkin automaattina. Tutulla oli jokunen vuosi sitten. Itseä aavistuksen korpeaa kun toi oma nelikko syö sekalaisessa satkulla kympin, mutta onneksi se on sentäs Hondaan verrattuna vähän.