Mikä auto minulle?

Pari vuotta eteenpäin se volvo tulee kuitenkin halvemmaksi, kun ei ole tonnien "huoltoja(korjauksia)" ja onhan se sentään jo premiumia vs skoda.

Tilastojen puitteissa Volvo oli jaetulla kolmossijalla mitä tulee rahan käytössä huoltoihin. Samaa ampärimuovia se on kuin skeidakin. Kristallikepukka vaihteenvalitsijana aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.
 
Viittauksesi että uudet volvo olisivat luotettavia on kyllä paskaa :) mutta ihan kuinka vaan
No, noista ihan uusista ei ole kokemuksia, vähemmän niistä kuitenkin netissä itketään kuin volkkareista.

Itsellä s80 -07 mennyt 100tkm-300tkm Bensanpaineanturi, pakosarjan pulttien kiristys, taka-akselin puslat. B-paineanturi kalleimpana 100€. Puslat oli yhteensä jotain 60€.

Faijalla xc60 80tkm-280tkm mennyt edes noita. Hiukkasloukun lämpö-anturin vaihdoin joskus, se olik satasen. Ja webaston palopesän uusin.
Jarrupalat ja levyt oon vaihtanut kertaalleen molempiin.

Ei tule mieleen, että voisi autoilu olla halvempaa...
 
Mitä merkistystä sillä on? Joka tapauksessa se pitää maksaa.
Huolto on se, millä ehjä auto pidetään kunnossa. Korjaus on se, kun se paska pitää palauttaa toimintakuntoon. Erittäin merkittävä ero.

E. eihän autoa ole pakko huoltaa ollenkaan. Korjaa sitten, kun hajoaa. Mutta kumpi sitten maksaa käyttäjälle enemmän, ja miten sitä arvottaa? Minä arvotan sitä, että mun ei tarvitse korjauttaa autoani.
 
Auton omistaja maksaa molemmat, joten missä se ero on?
Vastasin varmaan edittinä ennen kuin laitoit tämän. Jos ostat käytetyn auton ja sillä on ajettu tuon kysyjän kategoriassa sellaisia kilsoja, että pitää oikeasti pohtia, maksaako huolloista vai huoltojen välisistä korjauksista. Mä maksaisin huolloista.
 
Ja vielä omana viestinään sellainen huomio, että Volvolla on ainakin tällä hetkellä viiden vuoden hihnanvaihtoväli. Se saattaa hiukan dominoida noita huoltohintoja. Ja loppukaneettina, jos meinaa noudattaa huolto-ohjelmaa, kustannukset kyllä selviävät pienellä vaivalla, kun noita merkkejä keskenään vertailee. Aika moni myös googlailee sitä, mitä ongelmia milläkin merkillä on muilla käyttäjillä ollut.
 
En silti ostais volvoa, sori.
En mä niitä myykään, saat anteeksi. Jäin vain yhä miettimään, oliko tuossa aiemmin vain laskettu jotain määräaikaishuoltojen hintoja ja verrattu merkkejä keskenään. Ja sitten unohdettu täysin, mitä ne korjaukset maksavat. Aika epäreilu vertailu siinä tapauksessa. Todelliset keskimääräiset käyttökustannukset ja etenkin tyyppiviat kiinnostavat ainakin minua. En tosin anna niiden vaikuttaa liikaa ostopäätökseen, koska olen allerginen japanilaisille ja VAG:lle.
 
Huoltohinnoissa on hyvä esimerkki vaikka Cupra Leon Phev malli (Seat, Skoda , Volkswagen ja Audi iöytyy myös vastaavia) 15tkm välein huolletaan ja jokainen 60tkm huolto noin 700-1000 euroa. Lisäksi vielä jokainen 30tkm huolto noin 500 euroa.

Meinasin harkita tämmöistä mutta onneksi selvitin huoltohintoja.

Esim. Nykyinen Hyundain diesel 30tkm välein ja noin 250-450€ huolto ja ei jakohihnaa tai dsg öljyjä.

Nämä siis merkkiliikkeen noin hintoja. Laskin silloin tarkemminkin ja totesin että en voita mitään verrattuna dieseliin joten ajellaan vanha loppuun
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs olisi mahdollisimman iso farmari n. 15 000€ hintaluokassa? Nyt ajossa mk3 ford focus mutta on turhan pieni meidän käyttöön. 2 selkä menosuuntaan olevaa turvaistuinta pitäisi mahtua takapenkille ja mieluiten siten että ajoasennosta ei tarvitsisi kärsiä (itsellä pituutta 187cm). Kilometrejä tulee n 15tkm vuodessa eli mieluiten bensa ja automaatti.
Touran
 
Edeltävä primera porsi tielle, joten uusi kottero haussa, mutta ei mitään hajua mitä pitäisi katsella. Olisko täällä mitään ehdotuksia?

- Budjetti siinä 2k€ - 5k€ välillä, mitä lähemmäksi alahaitaria, sen parempi
- Ajot 95% työmatka-ajoa, 45km suuntaansa ~80-100kmh nopeuksissa n. 1200 km / kk. Kaupungissa asiat tulee hoidettua pyörällä.
- Pienestä kulutuksesta plussaa, bensalla toimivaa värkkiä olen katsellut
- Maastopyörä olisi kiva saada matkaan, joten mieluusti peräkoukku. Pyöriä on nyt yksi ja ajoittain voi olla toinen sähköllä, joten riittävän iso kontti voi olla haaste sekä katolle noita 25kg sähkövermeitä ei jaksa tapella.

Auton ominaisuuksilla tai ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä kun sen tarkoitus itselle on vain päästä töihin ja kotia. Tähän hintaluokkaan ei hirveitä voi vaatiakaan, mutta mitä vähemmällä huoltamisella ja korjaamisella pääsee, sen parempi.
 
Edeltävä primera porsi tielle, joten uusi kottero haussa, mutta ei mitään hajua mitä pitäisi katsella. Olisko täällä mitään ehdotuksia?

- Budjetti siinä 2k€ - 5k€ välillä, mitä lähemmäksi alahaitaria, sen parempi
- Ajot 95% työmatka-ajoa, 45km suuntaansa ~80-100kmh nopeuksissa n. 1200 km / kk. Kaupungissa asiat tulee hoidettua pyörällä.
- Pienestä kulutuksesta plussaa, bensalla toimivaa värkkiä olen katsellut
- Maastopyörä olisi kiva saada matkaan, joten mieluusti peräkoukku. Pyöriä on nyt yksi ja ajoittain voi olla toinen sähköllä, joten riittävän iso kontti voi olla haaste sekä katolle noita 25kg sähkövermeitä ei jaksa tapella.

Auton ominaisuuksilla tai ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä kun sen tarkoitus itselle on vain päästä töihin ja kotia. Tähän hintaluokkaan ei hirveitä voi vaatiakaan, mutta mitä vähemmällä huoltamisella ja korjaamisella pääsee, sen parempi.

Ranskalaiset tai sitten pari tonnia lisää ja jokin bensa tojota alle. Nuo ruosteiset viimevuosituhannen Mazdat jättäisin muiden vaivoiksi. Samalla hintaa saat 2010 luvun autoja ranskalaisilta, missä mukavuus ihan toinen. 100 km/h vauhdeissa ei kovin turvallisia autoja tuommoiset ysäripeltilaatikot.
 
Edeltävä primera porsi tielle, joten uusi kottero haussa, mutta ei mitään hajua mitä pitäisi katsella. Olisko täällä mitään ehdotuksia?

- Budjetti siinä 2k€ - 5k€ välillä, mitä lähemmäksi alahaitaria, sen parempi
- Ajot 95% työmatka-ajoa, 45km suuntaansa ~80-100kmh nopeuksissa n. 1200 km / kk. Kaupungissa asiat tulee hoidettua pyörällä.
- Pienestä kulutuksesta plussaa, bensalla toimivaa värkkiä olen katsellut
- Maastopyörä olisi kiva saada matkaan, joten mieluusti peräkoukku. Pyöriä on nyt yksi ja ajoittain voi olla toinen sähköllä, joten riittävän iso kontti voi olla haaste sekä katolle noita 25kg sähkövermeitä ei jaksa tapella.

Auton ominaisuuksilla tai ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä kun sen tarkoitus itselle on vain päästä töihin ja kotia. Tähän hintaluokkaan ei hirveitä voi vaatiakaan, mutta mitä vähemmällä huoltamisella ja korjaamisella pääsee, sen parempi.

8. Sukupolven sukkula-civic 1.8 bensalla. Ruosteet ja ilmastointi kannattaa tsekata ostaessa, muuten aika pomminvarma laite. Kulkupuoli OK, ajettavuus hyvä, sisätilat fiksut (magic seats) ja kulutus kohtuullinen. Miinuksena sisämelu.

Esim. https://www.nettiauto.com/honda/civic/13967729
 
Noin 10k€ bensafarmaria katellessa perstuntuma on se, että on pelkästään enemmän tai vähemmän paskoja valintoja mitä tehdä :D

- Golf 6 / Octavia mk2 / Leon <2012 jakoketjuongelmat
- Golf 7 / Octavia mk3 / Leon >2012 öljynkulutusongelmat
- Fordien ecoboost-jakohihnaongelmat
- Opel M32-vaihdelaatikot ei kestä
- PSA Puretech / THP jakohihnaongelmat
- Clio / Fabia / Ibiza tiloiltaan liian pieniä
- Volvo / BMW / Audi / MB liikaa ajettuja tai liian vanhoja

Luotettavuuden perusteella listalle jäävät Toyotat, Kia Ceed ja Hyundai i30 joista yksikään ei nyt varsinaisesti sytytä. Mustana hevosena Megane III josta ei myöskään kovin pahaa sanottavaa löytynyt.

Nykyisenä fordistina tuntuu että järkevimmältä ja riskittömimmältä valinnalta tuntuisi merkissä pysyminen ja ottaa turbottomalla 1.6-koneella alkupään mk3 Focus. Niitä saa etanoliversioinakin joka vähän houkuttelisi.
En muista mistä vuodesta lähtien litranen on ketjulla, mutta turhan uusia budjettiin nähden ja isolohkot 1,5, 2 tai 2,3 tuskin myöskään taipuu budjettiin. Ihan vain tiedoksi, että ei ne kaikki ecoboostit ole hihnalla.
 
Itse noilla kriteereillä ostaisin 5000e niin hienon pahkakylki v70 mitä löydän ja ajelisin sillä. Olkoonkin että kulutus on isompi kuin 1,0:ssa ja veroa jokunen satanen enemmän vuodessa, mutta maksaa itsensä takaisin kun pääomakulut on minimaaliset ja auto toimii.
 
Itse noilla kriteereillä ostaisin 5000e niin hienon pahkakylki v70 mitä löydän ja ajelisin sillä. Olkoonkin että kulutus on isompi kuin 1,0:ssa ja veroa jokunen satanen enemmän vuodessa, mutta maksaa itsensä takaisin kun pääomakulut on minimaaliset ja auto toimii.
Ja kolarin sattuessa pysyy hengissä.
 
Vähempi parempi hoitamaan kysyjän tarpeen. Vaihto oli primerasta eli vähintään ~20v ajoneuvosta ja ajoprofiiliin sopii edullinen käyttöauto ilman ylimääräisiä jenejä, joten...

Kysyjä itse täsmentää mieltymyksiään jos haluaa. :comp:
 
Pienimuotonen autokuume on tässä kehkeytynyt, talven myötä lähinnä nelikkoihin. Vaggineet kun laittaa hausta pois niin tarjonta rajottuu aika paljon. Allaoleva bemari osui silmään enkä niistä tiedä oikeastaan mitään muuta, kuin että N47-koneella on kyseenalainen maine oliko jakoketjun takia. Osuiskohan kädet kuin pahasti paskaan tuon kans? Automaatti-ilmastoinnin puute on kyllä helkkarin iso miinus, mutta ehkä sen kanssa vois tottua taas elämään jos auto muuten natsaa... Mitään pakottavaa tarvetta ei oo vaihtaa atm, mutta kun kuume on niin kuume on.
 
Pienimuotonen autokuume on tässä kehkeytynyt, talven myötä lähinnä nelikkoihin. Vaggineet kun laittaa hausta pois niin tarjonta rajottuu aika paljon. Allaoleva bemari osui silmään enkä niistä tiedä oikeastaan mitään muuta, kuin että N47-koneella on kyseenalainen maine oliko jakoketjun takia. Osuiskohan kädet kuin pahasti paskaan tuon kans? Automaatti-ilmastoinnin puute on kyllä helkkarin iso miinus, mutta ehkä sen kanssa vois tottua taas elämään jos auto muuten natsaa... Mitään pakottavaa tarvetta ei oo vaihtaa atm, mutta kun kuume on niin kuume on.

En ostaisi yhtäkään BMW:tä lättäpenkeillä ja tuo automaatti-ilmastoinnin puute on jotain käsittämätöntä. Käsittääkseni tuosta ketjun vaihdosta selviää reilulla tonnilla.
 
Edeltävä primera porsi tielle, joten uusi kottero haussa, mutta ei mitään hajua mitä pitäisi katsella. Olisko täällä mitään ehdotuksia?

- Budjetti siinä 2k€ - 5k€ välillä, mitä lähemmäksi alahaitaria, sen parempi
- Ajot 95% työmatka-ajoa, 45km suuntaansa ~80-100kmh nopeuksissa n. 1200 km / kk. Kaupungissa asiat tulee hoidettua pyörällä.
- Pienestä kulutuksesta plussaa, bensalla toimivaa värkkiä olen katsellut
- Maastopyörä olisi kiva saada matkaan, joten mieluusti peräkoukku. Pyöriä on nyt yksi ja ajoittain voi olla toinen sähköllä, joten riittävän iso kontti voi olla haaste sekä katolle noita 25kg sähkövermeitä ei jaksa tapella.

Auton ominaisuuksilla tai ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä kun sen tarkoitus itselle on vain päästä töihin ja kotia. Tähän hintaluokkaan ei hirveitä voi vaatiakaan, mutta mitä vähemmällä huoltamisella ja korjaamisella pääsee, sen parempi.

Joku tuollainen vähän ajettu Ceed tai i30. Edullinen hankinta ja käyttötarkoitukseen sopiva. Farmareina hyvin saatavilla. Autona tylsä, mutta ehkä se tällaiseen tarkoitukseen pitääkin olla
 
En ostaisi yhtäkään BMW:tä lättäpenkeillä ja tuo automaatti-ilmastoinnin puute on jotain käsittämätöntä. Käsittääkseni tuosta ketjun vaihdosta selviää reilulla tonnilla.
Tuota itsekkin ihmettelin, että ton ikäistä bemaria on yleensä saanut manuaali-ilmastoinnilla... Meinasin jo, että joku suomi special, mutta vielä tuonti-auto...
 
N47 on oikeinkin hyvä kone. Moni yksilö mennyt sen +300tkm ilman ketjunvaihtoa, mutta jos oireilee niin reippaalla tonnilla siitä pääsee eteenpäin. Muutenhan kone on yksi parhaita pikkudieseleitä siinä mielessä että kestää kilometrejä, on luonteeltaan ihan asiallinen ja ei kuluta juuri mitään.

Lättypenkeistä, minulla on luoja suonut sellaisen kropan että nuo lättäpenkit sopii omaan selkään ja perseeseen, talvella varsinkin paksulla takilla ovat mukavammat kuin sportit jotka painavat herkästi kylkiin, mutta ymmärrän kyllä miksi 99% ihmisistä ottaisi ennemmin ne sporttipenkit, kyllä minäkin huolimatta tuosta mitä edellä sanoin. Koitan ehkä sitä sanoa että eivät ne niin huonot ole, jos eivät esteettisesti haittaa silmää.

Muutoin taas olen niitä miehiä että coupe-bemarin kuuluu olla takaveto :D
 
Pienimuotonen autokuume on tässä kehkeytynyt, talven myötä lähinnä nelikkoihin. Vaggineet kun laittaa hausta pois niin tarjonta rajottuu aika paljon. Allaoleva bemari osui silmään enkä niistä tiedä oikeastaan mitään muuta, kuin että N47-koneella on kyseenalainen maine oliko jakoketjun takia. Osuiskohan kädet kuin pahasti paskaan tuon kans? Automaatti-ilmastoinnin puute on kyllä helkkarin iso miinus, mutta ehkä sen kanssa vois tottua taas elämään jos auto muuten natsaa... Mitään pakottavaa tarvetta ei oo vaihtaa atm, mutta kun kuume on niin kuume on.

On muuten luokattoman huonosti varusteltu. VIN:llä hain varustelistauksen ja ainoastaan xenon-valot, penkin lämmittimet osuivat silmään. Noin 10 k€, 15v ja +200tkm luokassa pitäisi sen verran olla valinnan varaa.
 
Hakusessa olisi n. 20 000 - 26 000 maksava hyrskytin. Farkku automaatilla saisi olla ja 100-150 000 ajettu. Kaikkea tullut selailtua. Corollaa, superb, octaviaa, passattia, golffia ja V60. Superb miellyttäisi eniten tilojen puolesta. Kestääkös vaggilaisissa nuo DSG:t jo? Valinnanvaraa on paljon, joten hieman hukassa. Ajoa tulee n. 130km päivässä, joten luotettavaa ajokkia etsimässä.
 
Tähän asti pärjännyt ilman autoa, mutta nyt muutto toiselle paikkakunnalle ja samalla auton hankinta edessä. Arvioisin että ajoa tulee vuodessa n. 10tkm josta suurin osa kaupungissa pyörimistä/lyhyttä työmatkaa, mutta ajoittain pidempiä reissuja. Olen aika pitkä joten isossa osassa autoja ei saa kunnollista ajoasentoa. Ei tarvitse olla mikään iso farmari, mutta ei kuitenkaan mitään pikkuautoa. Budjetti 10-35k€. Toivoisin että auto on kohtalaisen huoleton.

Volvo XC40 kiinnostaa, mutta mieluusti ostaisin jonkun järkevämmän hintaisen auton millä saisi enemmän vastinetta rahalle. Ajattelin käydä myös koeajamassa Kia Ceedin ja Niron. Tuntuu kyllä todella vaikealta tehdä mitään päätöstä. Vaihtoehtoja on loputtomasti ja omilla vähäisillä tiedoilla on hankala perustella valintaa.
 
Hakusessa olisi n. 20 000 - 26 000 maksava hyrskytin. Farkku automaatilla saisi olla ja 100-150 000 ajettu. Kaikkea tullut selailtua. Corollaa, superb, octaviaa, passattia, golffia ja V60. Superb miellyttäisi eniten tilojen puolesta. Kestääkös vaggilaisissa nuo DSG:t jo? Valinnanvaraa on paljon, joten hieman hukassa. Ajoa tulee n. 130km päivässä, joten luotettavaa ajokkia etsimässä.

Sama paini menossa ja valinnanvaraa on kieltämättä paljon. Sulla tulee kilometrejä sen verran paljon, että diesel varmaan ihan hyvä vaihtoehto? Itselläni on VAG-allergia niin en osaa ottaa Skodaan tai Volkkariin kantaa juurikaan. Mersun dieselit on todella taloudellisia, mutta huoltokustannukset saattaa yllättää, jos on vikaherkkä yksilö. Itse ajellut 2011 diesel C-sarjalaisella useamman vuoden ja kulutus on siinä 5 litran paikkeilla seka-ajossa ja mulla on ollut vähävikainen yksilö. Uudemmalla Mersulla menee luultavasti vielä pienemmällä aineella.

Yllä mainittu Mersu olisi tarkotus vaihtaa pois ja ajoprofiili muuttunut sen verran, että diesel ei oikein ole vaihtoehto ja oonkin katsellut nyt bensakoneellisia tai itselataavia hybridejä. Automaattivaihteinen farkku tai crossover pitäisi olla ja adaptiivinen vakkari pitäisi löytyä; muistipenkeistä isosti plussaa.

Oon nyt käynyt koeajaan Kia ProCeedin 1.4 ja 1.6 -turbokoneilla ja ne oli jotenkin todella muovisen olosia vehkeitä; ovien saranat kolisee muutaman kymmenen tuhatta kilsaa ajetussa yksilössä jne.
Mazda6 farkku oli myös hintaisekseen jotenkin todella muovinen ja jäänee kauppaan odottaan toista ostajaa, aika iso kulutus ja kalliihkot vakuutukset myöskin. Vaikutti kuitenkin paremmalta ajettavalta kuin yllämainittu Kia.
Ford Mondeo hybrid farkku oli positiivinen yllätys; kulutus inhimillinen, tilaa oli omiin tarpeisiin riittävästi ja auto oli hyvä ajaa sekä kaupungissa, että maantiellä/motarilla. Tehoa ei nyt ihan hirveästi ollut, mutta koeajolla ajoi herkästi ylinopeutta, kun tuossa ei vauhti oikein tuntunut miltään motarillakaan.
Toyota Corolla hybridi 2.0 koneella oli myös positiivinen kokemus. Aivan eri auto kuin aiemmat Corollat ja tuollahan oli mukava ajella sekä kaupungissa, että maantiellä. Tehoa tarpeeksi ja silti maltillinen kulutus. Motarilla ehkä vähän meluisa, mutta eipä Toyotalta kai sen enempää voi odottaa.

Tarkoitus olisi käydä koeajaan vielä ainakin Kia Optima 1.6 turbokoneella ja Toyota RAV4 2.5 hybridi. Opel K-Astra ja B-Insignia myös mietityttää vaihtoehtoina. Astra on ilmeisesti kokoisekseen tilava ja on ns. "ajajan auto" plus AGR-penkit on nannaa. Insignia on itselleni tuntemattomampi laitos. Onko kenellekään huomioita näistä autoista, tai ehdottaa jotain automallia, mikä ei itsellä ole käynyt mielessä?
 
Tarkoitus olisi käydä koeajaan vielä ainakin Kia Optima 1.6 turbokoneella ja Toyota RAV4 2.5 hybridi. Opel K-Astra ja B-Insignia myös mietityttää vaihtoehtoina. Astra on ilmeisesti kokoisekseen tilava ja on ns. "ajajan auto" plus AGR-penkit on nannaa. Insignia on itselleni tuntemattomampi laitos. Onko kenellekään huomioita näistä autoista, tai ehdottaa jotain automallia, mikä ei itsellä ole käynyt mielessä?

Mulla on K-Astra 2017 1.0T manuaali ja velipojalla on samanlainen, mutta 1.4T koneella.
Kulutus on inhimillinen, sisätilat on riittävät (takapenkit kaadettuna tulee 2x1m tasainen lattia), AGR-penkit on mukavat ja ajotuntuma Saab 9-3 jälkeen on tunnokas (eli ei tunnu että ajaisi ilmatyynyaluksella).

Kummallakaan meistä ei ole tainnut autoissa olla vielä mitään vikoja vaan on selvitty ihan perushuolloilla. Enkä oikein tiedä onko noissa mitään ihmeellisiä tyyppivikojakaan.

Kyllä mä voisin suositella K-Astraa kelle vaan. Viidelle ihmiselle tosin vähän ahdas eikä takapenkille sovi kolmea lastenistuinta samaan aikaan.
 
Hakusessa olisi n. 20 000 - 26 000 maksava hyrskytin. Farkku automaatilla saisi olla ja 100-150 000 ajettu. Kaikkea tullut selailtua. Corollaa, superb, octaviaa, passattia, golffia ja V60. Superb miellyttäisi eniten tilojen puolesta. Kestääkös vaggilaisissa nuo DSG:t jo? Valinnanvaraa on paljon, joten hieman hukassa. Ajoa tulee n. 130km päivässä, joten luotettavaa ajokkia etsimässä.
Kilsoja tulee sen verran paljon että kannattaa vertailla käyttökuluja. Hybridi tai kaasu voi säästää ihan merkittäviä summia jos muuten natsaa. Corolla ois varmaan helppo monessa mielessä ja menee kaupaksi paljon ajettunakin. Lisäksi lähinnä näkökulmana… DSG kanssa kannattaa varautua että jotain kytkintä tms. menee jossain vaiheessa, viimeistään samoissa kilsoissa kun jossain manuaalidieselissä hajoaa kaksoismassa/kytkin jos ajelee enemmän kaupunkiseuduilla. Kuitenkin manuaalia pidetään luotettavana ja tollasesta helposti parin tonnin kytkinrempasta ei valiteta samassa määrin. Varmasti vaikuttaa molemmissa kytkintyypeissä missä ajetaan tyypillisesti. Ja on ajettu, kun käytetystä yksilöstä kyse. Perinteiset automaatit taas hajoilee harvemmin, mutta sitten kirpaisee kun hajoavat. Lisäksi säännölliset öljynvaihdot mielellään huuhtelemalla ja tyypillisesti iso öljytilatilavuus. Maksaa nekin, suo siellä vetelä täällä.
 
Ei manuaalin kytkinremppa mitään 2k maksa tuollaisissa pikkukärryissä, helposti alle tonnilla onnistuu, jos ei ole niin typerä kuski, että luistattaa aina myös vauhtipyörän pilalle.
 

Tuolta jos ostaa niin saa hyvän, tehdään näillä nurkilla. Itsellä on kaksimoottorinen keskuspölynimuri heiltä ja imee yhdelläkin moottorilla kuin Tatjana.


Tuo saattais olla kotikäyttöön.
 
Olisiko ehdotuksia n. 10k autoon, joka olisi luotettava, maltillinen kulutus (alle 8l), bensa ja automaatti. Esimerkkejä mitä katellut olis esim mazda 3, vw polo ja vastaavia.
 
Mulla on K-Astra 2017 1.0T manuaali ja velipojalla on samanlainen, mutta 1.4T koneella.
Kulutus on inhimillinen, sisätilat on riittävät (takapenkit kaadettuna tulee 2x1m tasainen lattia), AGR-penkit on mukavat ja ajotuntuma Saab 9-3 jälkeen on tunnokas (eli ei tunnu että ajaisi ilmatyynyaluksella).

Kummallakaan meistä ei ole tainnut autoissa olla vielä mitään vikoja vaan on selvitty ihan perushuolloilla. Enkä oikein tiedä onko noissa mitään ihmeellisiä tyyppivikojakaan.

Kyllä mä voisin suositella K-Astraa kelle vaan. Viidelle ihmiselle tosin vähän ahdas eikä takapenkille sovi kolmea lastenistuinta samaan aikaan.

Minkälaisissa lukemissa tuon litraisen kulutus on pyörinyt maantiellä ja taajamissa?
 
Olisiko ehdotuksia n. 10k autoon, joka olisi luotettava, maltillinen kulutus (alle 8l), bensa ja automaatti. Esimerkkejä mitä katellut olis esim mazda 3, vw polo ja vastaavia.
Jos Mazdaan on päätymässä, niin auto nosturilla ylös ja tarkka ruostetarkastus. Ostovaiheessa tehty ruostesuojaus ja sen ylläpito iso plussa. Ensimmäisen korimallin 3 ruostuu karmeasti. Tuohon budjettiin mahtuva toinen korimalli ruostuu vain pahasti.
 
Minkälaisissa lukemissa tuon litraisen kulutus on pyörinyt maantiellä ja taajamissa?

Jotain 5 l/km pintaan maantiellä ja kaupungissa vajaa 6 l/km.
Viimeisen 15k ajalta keskikulutus on 5.8 l/km ja siitä suurin osa lyhyttä taajama-ajoa. Aika vähän tuleee ajettua pitkää matkaa.
1.4t taitaa mennä melkein vähemmällä, kun siinä on 6 vaihdetta vs minun 5 vaihdetta. Ainakin matka-ajossa ja kovissa vaihdeissa eli motarilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 365
Viestejä
4 510 397
Jäsenet
74 357
Uusin jäsen
villl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom