Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuskin on automaatti?Meille talouteen tuli kakkosautoksi 12k:lla 1.6 turbo astra, 130tkm ajettu. Oikein soiva peli. Maantiellä vitosella alkaviin pääsee 5.2-5.7.
Tuskin on automaatti?
Kummassahan saisi parempaa vastinetta rahalle? Superbit pikkusen isompia mutta ei merkittävästi. Pitäisi katsoa olisko täällä Oulun suunnalla vähän vastaavaa Superbia mitä käydä koeajamassa.
Itselläni on pistänyt silmään näiden VW kova ruostuminen kohtalaisin uusissa autoissa.Kummassahan saisi parempaa vastinetta rahalle? Superbit pikkusen isompia mutta ei merkittävästi. Pitäisi katsoa olisko täällä Oulun suunnalla vähän vastaavaa Superbia mitä käydä koeajamassa.
Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TDI SCR 110 kW (150 hv) DSG-automaatti / Juuri huollettu / Webasto / Navi vak | Myydään | Tori Autot | Tori
Halutessasi voit ostaa auton Kamuxin yli 5000 auton valikoimasta noudolla lähimpään Kamux-liikkeeseesi tai jopa kotiintoimituksella. , Asiantuntijamme auttavat ...autot.tori.fiSkoda Superb Combi 2,0 TDI 150 Style BusinessLine DSG Autom. / Canton / Koukku / Webasto / Juuri tullut / | Myydään | Tori Autot | Tori
Halutessasi voit ostaa auton Kamuxin yli 5000 auton valikoimasta noudolla lähimpään Kamux-liikkeeseesi tai jopa kotiintoimituksella. , Asiantuntijamme auttavat ...autot.tori.fi
Dieselin puolesta puhuu esim 2018 X3 tapauksessa, että sellaisen saa 28k€ alkaen kun bensalla kulkeva on 42k€ alkaen.
14k€ hinnanerolla saa maksella dieselveroa 20v…
Siirsin käyttövoimakeskustelusta tänne, kun mietitään mikä auto, eikä niinkään mikä käyttövoima.
Kyse oli lataus hybridi minin vaihtamisesta toiseen kulkuneuvoon.
Aiemmissa viesteissä selvinnyt tai päätelty
Työssäkäynti ajoa 15min/7km suuntaan, + asionti ym ajot, yhteen < 10 000km/ vuosi . länisrannikkoa suomi, katuvarsin pysäköinti, myöhemmin ehk mahku sähköön myös kotona.
Jos perusmalli on päätetty ja vuosimallihaarukka , ja käytettyjen tarjonnin niukkuuden takia ei käytännössö voi valita käyttövoimaa. Niin kyllä se diselilläkin liikkuu ja jos sen polttoainelämmitin mukana ja ehjä, niin tarkenee.
Sitten enään vain kyse siitä budjetista ja sen jäkleen arpoa mitä sillä saa. Jälleenmyynti/jäännösarvon osalta tänäpäivänä on arpapelia, joten sille ei kannata varsinkaan polttiksella suuria laskea.
Polttoaineenhinta, dieselin kohdalla pieneen ajoon voi riskiä pienentää se että, käyttövoimavero voi poistua, tai sitten ei. Nykytegnologialla disel koneessa voi polttaa kaikenmailman biojäte pohjaisia aineita, mutta kannattaa lähteä siitä että halpuutusta tuskin tulossa ja jos käyttövoimavero poistuu, niin itsepolttoaineen veroetu poistuu samalla.
Sitten se ylläpito.
Volvo XC 60 ja BMW X3, X5 tiirailusta tulee mieleen että kiinnostaa noien tyyppinen, BMW ehkä jotain konserni mieltymystä.Henkinen kynnys kulkee siinä 30k tietämillä, ettei auto paljoa sen yli maksaisi.
Voihan se olla kun nyt on kuitenkin auto alla, mistä tykkää niin ettei tuosta luopuisi vasta kuin lähempänä 100tkm. Nyt siis 46tkm ajettu.
Volvo XC 60 ja BMW X3, X5 tiirailusta tulee mieleen että kiinnostaa noien tyyppinen, BMW ehkä jotain konserni mieltymystä.
Ja budjetti ilmeisesti niin että autonhankintaan 30k€ mikä nyt polttelee taskussa/tiskillä, mikä pitäisi saada autoon palamaan.
Käyttökustannukset ei ilmeisesti se juttu, eli talous ja asenne sietää kalliinkin ajon, kunha sellainen auto minkä halunnut.
Mitään VAGilaisia ja japanilaisia varmaan turha ehdotella, stelannis konserno ei, ei..
Teslaa rajoituksella, ei vaikka saisi halvemmalla kuin X5.
Joo, sori tyhmät jutut, mutta tässä vähän haen sitä ettei aleta esittään mitään sellaista joka nyt ei vaan kelpaa tässä autokuumeessa.
Joten muille jää tehtäväksi jäähdytellä ja perustella miksi nuo ovat älyttömiä.
En tiedä mikä arvoinen se on, ja onko siitä väänettävissä minkäänlaista kaavaa millä vaihto olisi lompakolle järkevä Jos auto mielinen, on myös tavallaan persoonallinen, eli sekin varmaan plussaa, jos siellä ajat vielä viisivuotta, niin , joo mini ehkä arvoton, mutta liki sama kohtalo silloin myös diesel X5lla ja XC60llä.
.Silloin ajetaan vielä fosiili polttiksilla, mutta vuosi on silloin 2028, joo, en usko että polttikset poistetaan 2030, mutta tämä maa on täynnä vanhoja polttiksia joita ei kukaan halua ja ne jotka haluaa, niin on mistä valita.
Minin voi olla arvokkaampi, siinä on se patteri jolla voi olla ajella parikymentä kilometriä, sen minin arvo riippuu fosiili lataussähkö hybridin omistamisen verotuksesta.
Jos hinnalla ei isoa väliä, niin ilman muuta fiilis edellä, varsinkin jos se oikeasti antaa tyydytystä.Mini on ajettavuudeltaan aivan huippu, samoin ovat bmw:t ja volvot. 15v/210tkm ehti ajaa primeralla niin ajettavuus ja ennenkaikkea hyvät penkit ovat vaatimuslistalla sellaisia, ettei niistä tingitä. Sama suorituskyvyn kanssa, alle 8s pitää mennä 0-100km/h. Mieluusti saisi mennä alle kuuden, mutta jostain on tingittävä.
Primeralla km kustannus oli 0,30€/km. PHEV Countrymanilla nyt 1,2€/km niin tuskin nuo isot dieselit tuosta enää paljoa kalliimmaksi tulevat kun arvonalenemahan on suurin kuluerä autossa. Mini oli ostettaessa 3v/27tkm/29k€. Nyt 5v/46tkm/19k€, joten arvo on pudonnut rajusti.
Jos hinnalla ei isoa väliä, niin ilman muuta fiilis edellä, varsinkin jos se oikeasti antaa tyydytystä.
Noilla km kustannuksilla joku varmaan heittää ettei kannata ostaa autoa lainkaan, taksi, jullkiset ja vuokra-auto. mutta joo voi olla, mutta oma auto on kuitekin monelle isojuttu, siitä on valmis maksamaan vähän ylimääräistä rahaa ja vaivaa.
Jos nyt annan suosituksen, jos ja kun siihen Miniin olet tyytyväinen niin jatka sillä, jos raha polttelee, niin asennuta siihen polttoaine lämmitin (siinä ei tainnut olla sähköllä esilämmitystä) ja pidä hyvästä huollosta kiinni, joidenkin mielestä BMW PHEV vehkeillä pitäisi käyttää sitä polttista.
5v päästä/sisään voi markkinoilla olla korkeaa mukavaa sähkistä, tai Volvon BMW Xc60 / X5 kokoluokan lataushybridiä käytettynä.
https://m.nettiauto.com/toyota/prius-phev/13666438?vifAdCount=12&vifNav=Y Suunnilleen näin.Osaisiko joku asettaa oikealle polulle, miltä merkiltä ja mitä mallia etsisin...
Kiitos etukäteen
Priuksella lähdet liikkeelle sähköllä, mutta ei se kyllä vastaa kysyjän tarpeita.Prius mieluummin, aika pomminvarmoja.
Kyllähän tuo prius suht hyvälle näyttäisi, mitä vähän lueskelin tähän väliin.https://m.nettiauto.com/toyota/prius-phev/13666438?vifAdCount=12&vifNav=Y Suunnilleen näin.
Tai noin.
Prius mieluummin, aika pomminvarmoja.
Mitä jos antaisit vanhempiesi ihan itse valkata? En näe kuin ihan turhaa riitaa ja mielen pahoitusta tässä. Isä on ostamassa uutta Dieseli autoa ja maksamassa siitä 40t€ enemmän kuin hybrisidtä koska verot ja minä en todellakaan aio sekaantua muuta kuin varmistamalla että hän tietää tästä ilosta maksavansa 40t€.E. "Liian matala, pitää olla korkeampi tulevaisuutta ajatellen" hnngh
Kysyivät ihan ekana minulta, että mitä autoa ostaa ja sanoivat että tämmöistä aiotaan käydä katsomassa.Mitä jos antaisit vanhempiesi ihan itse valkata? En näe kuin ihan turhaa riitaa ja mielen pahoitusta tässä. Isä on ostamassa uutta Dieseli autoa ja maksamassa siitä 40t€ enemmän kuin hybrisidtä koska verot ja minä en todellakaan aio sekaantua muuta kuin varmistamalla että hän tietää tästä ilosta maksavansa 40t€.
Osaisiko joku asettaa oikealle polulle, miltä merkiltä ja mitä mallia etsisin, kun vanhemmat katselemassa uutta autoa.
Pitäsi olla hybridi bensalla ja varmaan mieluiten plug-in, koska ajo on 90% ajasta ~35km työajoa.
Sitten se vaikein osa onkin että hinta MAX 25k€ ja pitäisi olevinaan olla 2020 vuosimallia. (Jos löytyy järkevää autoa niin minähän väkisin tungen niille ajoon sen vähän vanhemmankin)
Kiitos etukäteen
Kia Xceed. Esim.: https://www.nettiauto.com/kia/xceed/13707587E. "Liian matala, pitää olla korkeampi tulevaisuutta ajatellen" hnngh
Sähköauto ei käy vanhemmille? Tuohon hintaan alkaa saamaan jo Pösön e-2008 malliaOsaisiko joku asettaa oikealle polulle, miltä merkiltä ja mitä mallia etsisin, kun vanhemmat katselemassa uutta autoa.
Pitäsi olla hybridi bensalla ja varmaan mieluiten plug-in, koska ajo on 90% ajasta ~35km työajoa.
Sitten se vaikein osa onkin että hinta MAX 25k€ ja pitäisi olevinaan olla 2020 vuosimallia. (Jos löytyy järkevää autoa niin minähän väkisin tungen niille ajoon sen vähän vanhemmankin)
Kiitos etukäteen
Silloin ajetaan vielä fosiili polttiksilla, mutta vuosi on silloin 2028, joo, en usko että polttikset poistetaan 2030, mutta tämä maa on täynnä vanhoja polttiksia joita ei kukaan halua ja ne jotka haluaa, niin on mistä valita.
Minin voi olla arvokkaampi, siinä on se patteri jolla voi olla ajella parikymentä kilometriä, sen minin arvo riippuu fosiili lataussähkö hybridin omistamisen verotuksesta.
Olen tätä itsekin joskus pohtinut ja pyrkinyt osoittamaan laskelmilla, että ID.2:n kaltainen auto on markkinoille tullessaan monelle kannattavampi kuin edes loppuunpoljettu tonnin pommi. Toisaalta, uusien autojen myynti on ollut melko kituliasta sitten finanssikriisin. Ja koska jollakin ihmisten pitää ajaa jatkossakin, niin autoteollisuuden pitäisi pumpata halpoja sähköautoja markkinoille hirmuisella volyymilla, jotta uusi sähköauto olisi todellinen vaihtoehto käytettyä, kymppitonnin polttomoottoriautoa katselevalle.
Arvonromahdusta vastaan puhuu myös se, että polttomoottoriautot nauttivat ensirekisteröinneissä yhä edelleen suhteettoman suurta markkinaosuutta, vaikka hyviä sähköautojakin on ollut tarjolla jo vuosia (Teslat, VW:n ID:t jne.). En tiedä syitä tämän ostokäyttäytymisen taustalla, mutta ihmisiä ne käytettyjenkin autojen ostajat pohjimmiltaan ovat, joten luulisi saman näkyvän niilläkin markkinoilla.
Eli en ehkä povaisi suoranaista polttomoottoriautojen arvonromahdusta. Aina niitä perheen kakkosautoja ja lyhyen työmatkan autoja ostetaan, samoin tietyille ihmisryhmille (mamut, romanit, perheettömät duunarit) käytetty statusauto on paljon kiinnostavampi kuin järkevä sähköauto.
Skoda. Pääset vielä valkkamaan.Pikkuisen kukkuu auton osto mielessä. Lähinnä olkapää oikuttelee ja nykyisessä ohjaus on suht raskaahko plus manuaali. Eli automaatti ehdottomasti.
-Automaatti
-Farkku ois kiva muttei välttämätön
- Toistaiseksi ajoa aika vähän, perhe kasvamassa yhden vaimon verran lähiaikoina, muutto..
-Luotettava, suht hyvä ajettavuus ja mielellään ei mikään hirveän meluisa kottero.
-Kokoluokka pikkuautosta seuraavia ylöspäin
-Ehkä bensa mutta pikkudiesel ei pois suljettu
-hintaluokka joku 7-13 tonnia
Pikkuisen kukkuu auton osto mielessä. Lähinnä olkapää oikuttelee ja nykyisessä ohjaus on suht raskaahko plus manuaali. Eli automaatti ehdottomasti.
-Automaatti
-Farkku ois kiva muttei välttämätön
- Toistaiseksi ajoa aika vähän, perhe kasvamassa yhden vaimon verran lähiaikoina, muutto..
-Luotettava, suht hyvä ajettavuus ja mielellään ei mikään hirveän meluisa kottero.
-Kokoluokka pikkuautosta seuraavia ylöspäin
-Ehkä bensa mutta pikkudiesel ei pois suljettu
-hintaluokka joku 7-13 tonnia
Automallit ovat yksilöitä ja markkinoilla tapahtui kaikkea erikoista. Olisit ostanut nissan leafin jonka arvo pari vuotta takaperin vain nousi.
30% kuulostaa kovalta summalta tai ylihinnan maksamiselta
Hybridi Toyota Auris farkku, ei omakohtaisia kokemuksia juurikaan mutta voisi aika hyvin osua kriteereihin. Ajettavuus ja meluisuus jokaisen paras itse todeta.
Negatiivisena näyttävät pitävän arvoaan aika vahvasti eli vanhemmasta ja ajetustakin saa ihan rahaa maksaa. Samasta syystä tuoreempi Corollakaan ei välttämättä huono idea jos samoilla kriteereillä isommalla budjetilla. Saisi vähemmän ajetun, uudemman ja vuosittainen kulu tuskin radikaalisti muuttuu.
Suunnilleen samanlaiseen käyttöön meinasin itsekin uutta (käytettyä) autoa (5 hengen perhe). Olen katsellut jonkun vuoden vanhaa (2016-2018) Citroen C4 ja Renault Meganea hatchbackina ja automaattina. C4 olisi käytännössä aina 1,2 bensaturbokone, ja Megane tuntui olevan usein diesel. Onko näistä porukalla kokemusta, huomioita tai jotain muita vaihtoehtoja. Ja se vetokoukku täytynee asentaa kun ei noissa paljon niitä tuntunut olevan.Pikkuisen kukkuu auton osto mielessä. Lähinnä olkapää oikuttelee ja nykyisessä ohjaus on suht raskaahko plus manuaali. Eli automaatti ehdottomasti.
-Automaatti
-Farkku ois kiva muttei välttämätön
- Toistaiseksi ajoa aika vähän, perhe kasvamassa yhden vaimon verran lähiaikoina, muutto..
-Luotettava, suht hyvä ajettavuus ja mielellään ei mikään hirveän meluisa kottero.
-Kokoluokka pikkuautosta seuraavia ylöspäin
-Ehkä bensa mutta pikkudiesel ei pois suljettu
-hintaluokka joku 7-13 tonnia
^Tuo muuten "iski päin näköä" kun tajusin ettei hybridi Corollallakaan voi vetää kärryä ns ollenkaan. Muuten ois kiinnostellut kovasti ("välisiirtymä" autoksi ennen sähköä) mutta tuon myötä ei jatkoon.
Saa sillä 750 kiloa vetää. Toki toi voi monilla mennä osastoon ns. "ei ollenkaan".
Jarruttoman kärryn kokonaismassa on max 750kg tai 825kg (tällöin 75kg on kuormattava koukun päälle ja kärry rekisteröity suuremmalle massalle). Eli n. 200kg kärryyn saa sen yli 500kg laittaa painoa. Kyllä tuolla jo terassilaudat vetää rautakaupasta kotiin.Mennee vähän offtopiciksi, mutta muistaakseni jarruttoman kärryn massa sai olla max 450kg. Ja kun perus kärryt taitaa painaa sen ~200kg niin vetokyky jarruttoman kärryn kanssa on juurikin lähellä tuota "ei ollenkaan" -luokkaa.
Tuo on kyllä iso miinus. Ihmeellistä kyllä, CH-R:llä ja Priusilla saa vetää 725kg.Kyllä Corollassa näytti teknisissä tiedoissa 450 kiloa olevan.
Tuo on kyllä iso miinus. Ihmeellistä kyllä, CH-R:llä ja Priusilla saa vetää 725kg.
Ootko ihan varma et rav 4 olis toi jarruttomana? En mistään löytänyt yli 750 kg sallittua ilman jarruja.Jarruttomana?
Rav 4:lla saa vetää jo 1650 kg.
Lexus IS:llä 750 kiloa jarruitta.
Uuden auton jarruttomista massoista oli kyse, Toyotan sivuilta tarkistettu.Jarruttomana?
Rav 4:lla saa vetää jo 1650 kg.
Lexus IS:llä 750 kiloa jarruitta.
C4:n Puretech koneet ei ainakaan mitään kovin luotettavia ole, niissä ollut jakopään kanssa melko paljon ongelmia: Jakopään hammashihnan rispaantuminen voi aiheuttaa moottorivaurion ja jarrujen tehon heikkenemisen. Hammashihnan osaset tunkeutuessaan alipainepumppuun saattavat aiheuttaa häiriöitä sen toimintaan, seurauksena jarrutehostimen vajaatoiminta tai loppuminen ja moottorivaurio.Suunnilleen samanlaiseen käyttöön meinasin itsekin uutta (käytettyä) autoa (5 hengen perhe). Olen katsellut jonkun vuoden vanhaa (2016-2018) Citroen C4 ja Renault Meganea hatchbackina ja automaattina. C4 olisi käytännössä aina 1,2 bensaturbokone, ja Megane tuntui olevan usein diesel. Onko näistä porukalla kokemusta, huomioita tai jotain muita vaihtoehtoja. Ja se vetokoukku täytynee asentaa kun ei noissa paljon niitä tuntunut olevan.
P.S. Saksalaiset autot ei saa kannatusta meillä joten niitä ei kannata ehdottaa
Itellä ollut pari ranskalaista ja ei ole ollut tuollaisia vikoja. Hyvä tieto tuo Puretechin jakopään hihnan rispaantuminen, siitä varmaankin selviää kun vaihtaa hihnan ennen aikojaan. Sitikoiden hyvä puoli ollut ettei ne juurikaan ruostu ainakaan mitä itellä ollut. Mutta täytyy kattoa muitakin vaihtoehtoja vielä.C4:n Puretech koneet ei ainakaan mitään kovin luotettavia ole, niissä ollut jakopään kanssa melko paljon ongelmia: Jakopään hammashihnan rispaantuminen voi aiheuttaa moottorivaurion ja jarrujen tehon heikkenemisen. Hammashihnan osaset tunkeutuessaan alipainepumppuun saattavat aiheuttaa häiriöitä sen toimintaan, seurauksena jarrutehostimen vajaatoiminta tai loppuminen ja moottorivaurio.
Lisäksi noissa on aina ranskalaisille tyypillisiä sähkövikoja, antureita ym. Isäukolla ollut useampi Citröen ja aina niissä on ollut jotain pienempää tai suurempaa vikaa päällä.. Ulkomuistista vuosien varrella ainakin ollut kaasuläppä jumissa (sen seurauksena tehot pois ja jätti tielle pari kertaa), peruutustutka huutaa aina kun pakin laittaa päälle, takaikkunan pyyhkijät ei toimi, ilmastointi ei toimi, radio ei toimi, perselämmitin ei toimi, useampi eri virhekoodi kosketushäiriöistä, pelkääjän puolen ovi ei aukea, olikohan jotain muuta vielä.
Relluilla mentiin 1998-2021 (Clio, 2x Scenic, Grand Scenic) ja kyllä oli hinta-laatusuhde kohdallaan. Joku tyhjäkäynnin lisäilmaluisti ja kampiakselin asentoanturi vaihdettiin ja lisäksi GS:n oikean takaoven sähkölasin moottori irrotettiin kun tykkäsi joskus omin päin avata ikkunaa. Sitten 14 v iässä ja 200 tkm jälkeen hajosi sähköinen käsijarru. Ruostetta ei ollut lainkaan. Jos perheeseen vielä joskus kakkosauto ostetaan, niin ehdottomasti Renault.C4:n Puretech koneet ei ainakaan mitään kovin luotettavia ole, niissä ollut jakopään kanssa melko paljon ongelmia: Jakopään hammashihnan rispaantuminen voi aiheuttaa moottorivaurion ja jarrujen tehon heikkenemisen. Hammashihnan osaset tunkeutuessaan alipainepumppuun saattavat aiheuttaa häiriöitä sen toimintaan, seurauksena jarrutehostimen vajaatoiminta tai loppuminen ja moottorivaurio.
Lisäksi noissa on aina ranskalaisille tyypillisiä sähkövikoja, antureita ym. Isäukolla ollut useampi Citröen ja aina niissä on ollut jotain pienempää tai suurempaa vikaa päällä.. Ulkomuistista vuosien varrella ainakin ollut kaasuläppä jumissa (sen seurauksena tehot pois ja jätti tielle pari kertaa), peruutustutka huutaa aina kun pakin laittaa päälle, takaikkunan pyyhkijät ei toimi, ilmastointi ei toimi, radio ei toimi, perselämmitin ei toimi, useampi eri virhekoodi kosketushäiriöistä, pelkääjän puolen ovi ei aukea, olikohan jotain muuta vielä.