Mikä auto minulle?

Tulisiko täältä ehdotuksia hintaluokassa 5000-6000e? Auto tulossa naisystävälleni, lähinnä kaupungissa tapahtuvaan työmatka-ajoon. Siihen päälle satunnaiset mökkireissut jonne matkaa noin 130km. Suurimpina vaatimuksina ilmastointi ja bensamoottori.

Tarviiko olla iso? Jos ei niin Suzuki Swift tai Toyota Yaris. Tuohon hintahaarukkaan ei löytynyt kun 36 kpl, mutta ainakin huoletonta ajoa.
 
onko ideoita uudeksi autoksi: nykyinen Kia Niro on tylsä perusauto ja palvellut hyvin jo useamman vuoden. Nyt pitäisi hankkia joku sporttisempi auto, jonka ulkonäkö säväyttää. Ei väliä onko 2- vai 4-ovinen. Koira matkustaa mukana takapenkillä.
Budjettia 50-60k. Haussa ei ole katumaasturia vaan joku mikä näyttää nopealta. Käyttövoimallakaan ei niin väliä, kilsoja tulee noin 500 kuukaudessa.
Täähän oli mielenkiintoinen, omat vaihtoehdot olisivat seuraavat:
  • Audi S3, uusikorinen (2020–>) (sedan/sportback)
  • Audi RS3, edellinen korimalli (~2015-2020)
  • Audi TTS (jos riittää koiralle tilat)
  • BMW M135/M235/M2/M3/M4
  • Ford Focus RS (2015-2018), ei tosin mikään luotettavin laitos mutta drift moden avulla voi aiheuttaa yleistä pahennust milloin vain - ja helposti
  • Ford Mustang 5.0 V8
  • Honda Civic Type R vm 2015 —>, eli turbokoneiset typerät. Ensimmäinen sukupolvi eli FK2 on noista se rajuin/ratamaisin niin ajettavuudeltaan kuin ulkonäöltään, ~2018 lanseerattu FK8 on huomattavasti mukavampi laitos arvostelijoiden mukaan
  • Mercedes Benz A35/A45 AMG
  • Volkswagen Golf R (2017–>). Golffeista 2017 - 2020 mallit ovat MK7 facelifteja, tuosta uudemmat ovat MK8:ja. Mk8:ssa on performance paketilla edes hieman sporttisempi ulkonäkö, drift mode ja nähtävästi enemmän tehoa kuin viralliset lukemat antavat ymmärtää, mutta hinta on karvan päälle 60k€. Tämä MK8 olisi kuitenkin oma valinta, jos olisi liitua millä piirtää.
  • Toyota GR Yaris
  • Toyota GR Supra, tosin 3.0 koneinen ei taida mahtua budjettiin.
 
Nyt tarvittaisiin kiireellisesti neuvoja. Eli tarpeessa olisi löytää 5-henkiselle perheelle auto.
- Budjetti 30 000 - 40 000 euroa
- Hybridi tai mahdollisesti jopa täyssähkö
- Takapenkille pitäisi mahtua 3 lasta, eli pitäisi saada sovitettua kaksi korokeistuinta ja turvaistuin (nykyiseen Skoda Octaviaan mahtui juuri ja juuri)
- Vähän käytetty 1-2 v

Ite ihan kujalla näistä, kun en ole skeneä ehtinyt seuraamaan ruuhkavuosien aikana, niin kaikki neuvot ovat nyt tarpeen.

EDIT: ehkä tuo täyssähkökin on vaihtoehto, nyt kun sitä mietittiin, niin lisäsin kategoriaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olis hakusessa farmari tai 6-8 paikkanen tila auto automaatilla ja bensakoneella, varusteina pitäs löytyä ilmastointi, vetokoukku....mielellään 2004 tai uudempi ja vähintään 3 litrasella v6 koneella ja max hinta 2500e....yllättävän vähän on ehdokkaita tarjolla noilla spekseillä.
Isommalla koneella sen takia että tarvittaessa kulkee asuntovaunukin perässä ja löytys vähän tehoja että pääsee sujuvasti rekkojen ohi maantiellä.

yhtä v6 407 pösöä kävin jo koeajamassa mutta jäi kaupat kuiteskin tekemättä....yleensä noissa on hihnanvaihto edessä joka maksaa nelinumeroisen eurosumman mutta tossa oli jotain muuta outoa jonka takia piti jättää kaupat tekemättä
Sedaneissa olis kyllä sitten valinnanvaraa mutta koira kun kulkee mukana niin sais olla tilaa siellä takana muutakin kun takapenkit

Pontiac Trans Sport?
Esim:

Edit: löytyy jo koira tarrakin valmiiksi ja orkkis mankkakin näkyy vielä olevan paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toyota hybriditekniikka on testatuinta, luottaisin vain siihen. Toki joku Lexus NX menisi myös, mutta Toyotalta saa tuoreemman ja/tai vähemmän ajetun samalla rahalla.
 
Nyt tarvittaisiin kiireellisesti neuvoja. Eli tarpeessa olisi löytää 5-henkiselle perheelle auto.
- Budjetti 30 000 - 40 000 euroa
- Hybridi tai mahdollisesti jopa täyssähkö
- Takapenkille pitäisi mahtua 3 lasta, eli pitäisi saada sovitettua kaksi korokeistuinta ja turvaistuin (nykyiseen Skoda Octaviaan mahtui juuri ja juuri)
- Vähän käytetty 1-2 v

Ite ihan kujalla näistä, kun en ole skeneä ehtinyt seuraamaan ruuhkavuosien aikana, niin kaikki neuvot ovat nyt tarpeen.

EDIT: ehkä tuo täyssähkökin on vaihtoehto, nyt kun sitä mietittiin, niin lisäsin kategoriaan.
Vähän lisää budjettia ja 6-paikkainen täyssähkö kiinanihme Maxus tilaukseen (alkaen 55ke)? :) Täyssähköauto Euniq 5 Grand Wagon - Maxus
Ei välttämättä sovi kovin kiireiselle toimitusaikojen takia.
 
Keskusteluja seuranneena en suosittele Maxusta kenellekään.

Siel on parempiakin vaihtoehtoja kuten BYD ja NIO.
 
Nyt tarvittaisiin kiireellisesti neuvoja. Eli tarpeessa olisi löytää 5-henkiselle perheelle auto.
- Budjetti 30 000 - 40 000 euroa
- Hybridi tai mahdollisesti jopa täyssähkö
- Takapenkille pitäisi mahtua 3 lasta, eli pitäisi saada sovitettua kaksi korokeistuinta ja turvaistuin (nykyiseen Skoda Octaviaan mahtui juuri ja juuri)
- Vähän käytetty 1-2 v

Ite ihan kujalla näistä, kun en ole skeneä ehtinyt seuraamaan ruuhkavuosien aikana, niin kaikki neuvot ovat nyt tarpeen.

EDIT: ehkä tuo täyssähkökin on vaihtoehto, nyt kun sitä mietittiin, niin lisäsin kategoriaan.
ID.4 osuisi budjettiin.
 
Autoa vaihtamassa V40:stä isompaan. Tarve olisi olla farmari tai vastaavalla tavaratilalla varustettu crossover-tyylinen auto. Ei kuitenkaan ihan kaikkein isoimman pään autoja olla hakemassa. Jonkinlainen hydridi voimanlähteenä. Tarve on laittaa kaksi lastenistuinta takapenkille, konttiin rattaat ja "tarpeeksi" tavaraa. Vetokoukku ja 750kg jarruton vetokyky olisi plussaa. Budjetti siinä 30k tienoilla

Aluksi harkinnassa oli Corolla farmarina, mutta pienet vetopainot miinuksena, Corollalla ei venettä vedetä. Kävin koeajamassa kuitenkin ja ei oikein vakuuttanut.

Olin jo ajatellut vältellä VAG-konsernin autoja, mutta bongasin Seat Leon Sportstourerin ladattavana hybridinä. Tässä olisi aikalailla palikat kohdallaan: farmari, jarruton vetopaino 750kg ja ladattava vielä bonuksena. Kävin koeajamassa yhtä ja oli ainakin Corollaan nähden enemmän omaan mieleen. Vaikutti yllättävän laadukkaalta autolta ja varusteitakin löytyy. Näitä näyttäisi olevan jonkun verran 5 vuoden valinnaisella takuulla käytettynä, joka voisi olla hyvä lisä.

Kian Ceed lienee samassa kokoluokassa vaihtoehto. Siinä toki vetopainot jäävät pienemmiksi.

Onko ajatuksia mitä muita vaihtoehtoja kannattaisi katsella vai kiipeänkö suosiolla Seatin rattiin ja haen pullon cavaa tai espanjalaista punaviiniä? Jos on jotain kokemuksia tai kommentteja tuosta Seatista, niin kuulen mielelläni. Vagareenan keskustelua aiheesta toki jo luin ja täältäkin haulla löytyi jotain kokemuksia.
 
Autoa vaihtamassa V40:stä isompaan. Tarve olisi olla farmari tai vastaavalla tavaratilalla varustettu crossover-tyylinen auto. Ei kuitenkaan ihan kaikkein isoimman pään autoja olla hakemassa. Jonkinlainen hydridi voimanlähteenä. Tarve on laittaa kaksi lastenistuinta takapenkille, konttiin rattaat ja "tarpeeksi" tavaraa. Vetokoukku ja 750kg jarruton vetokyky olisi plussaa. Budjetti siinä 30k tienoilla

Aluksi harkinnassa oli Corolla farmarina, mutta pienet vetopainot miinuksena, Corollalla ei venettä vedetä. Kävin koeajamassa kuitenkin ja ei oikein vakuuttanut.

Olin jo ajatellut vältellä VAG-konsernin autoja, mutta bongasin Seat Leon Sportstourerin ladattavana hybridinä. Tässä olisi aikalailla palikat kohdallaan: farmari, jarruton vetopaino 750kg ja ladattava vielä bonuksena. Kävin koeajamassa yhtä ja oli ainakin Corollaan nähden enemmän omaan mieleen. Vaikutti yllättävän laadukkaalta autolta ja varusteitakin löytyy. Näitä näyttäisi olevan jonkun verran 5 vuoden valinnaisella takuulla käytettynä, joka voisi olla hyvä lisä.

Kian Ceed lienee samassa kokoluokassa vaihtoehto. Siinä toki vetopainot jäävät pienemmiksi.

Onko ajatuksia mitä muita vaihtoehtoja kannattaisi katsella vai kiipeänkö suosiolla Seatin rattiin ja haen pullon cavaa tai espanjalaista punaviiniä? Jos on jotain kokemuksia tai kommentteja tuosta Seatista, niin kuulen mielelläni. Vagareenan keskustelua aiheesta toki jo luin ja täältäkin haulla löytyi jotain kokemuksia.

Jos pitää olla hyvän kokoisella tavaratilalla ja VAG antipatia, niin miten olisi hyvin varusteltu farkku-Mondeo (ST-line / Vignale). Vai onko liian iso?

Crossovereissa riittäisikö Peugeot 3008:n tavaratila? Nettiautossa näyttää olevan plug-in hybridinäkin alkaen 33k. Kivoja ajaa ja ulkonäkö miellyttää ainakin omaa silmää. 5008 sitten pykälää isommalla tavaratilalla, mutta ulkonäkö paljon laatikkomaisempi ja ei saa hybridinä.
 
Sähköauto kiinnostaisi työmatkoihin ja perheen kuskaamiseen eli ainoaksi autoksi. Sopisiko isompiakkuinen i3 tähän tarpeeseen jos työmatkaa on 30km suuntaansa ja muut ajot ovat lähinnä kauppareissua sun muuta lähipyörittelyä? Noin kolmannes työmatkasta on motaria ja olen kuullut että niissä vauhdeissa nuo ovat melko epävakaita.
Optimitilanne olisi että autossa on myös vetokoukku ja neliveto mutta sitten kyllä budjetti jonka olen asettanut 30K paukkuu ja huolella. Tesla M3 olisi kyllä kiinnostava mutta ei ihan tuohon hintaa saa, vai saisiko esim. ruotsista? Autossa saisi siis olla jonkin verran suorituskykyä myös.
 
Kyllä i3 tuohon käy. Ellei mikään kiire ole niin syksypuolelle mennessä saattaa olla Teslan m3 takavedonkin hinta hyvinkin kiinnostava, tiedä josko olis infoa jo m2 saatavilla.
 
Tässä on alkanut olemasn kymmenisen vuotta historiaa 1990-2008 vuosimallisien polttomoottoriautojen kanssa.


Tällä hetkellä alla on ysäri toyota, jonka vikalista alkaa olemaan jo silmiä hivelevä. Äkkiä laskettuna remppoihin saisi tunkea yli tonnin tai puolitoista, johon päälle tulisi litkujen ja hihnojen vaihdot.


Työmatkaa on 45km/pvä ja parin kk:n välein tulee ajeltua noin 500km lenkki kotokonnuille. Satunnaisesti tulee viikonloppusin 50-100km matkoja ja arkisin muutaman kympin satunnaisia matkoja.


Olen alkanut miettimään sähköautoihin siirtymistä. Ajelen pääasiassa yksin, tuurillaan kyytiin tulee kaveri tai kaksi, joten tilaa ei ole paljoa tarvitsemassa.


Kiihtyvyys ei ole tärkeää, eikä myöskään mukavuus. Perse on aika tottunut koviin penkkeihin ja muovisiin sisätiloihin.


Budjettina olen miettinyt noin 15-20k€ tasoa. Silmään iski Seat Mii, joita saa suht pienillä kilsoilla. Noin 10-30tkm lukemilla noita näkyy saavan tuolla budjetilla.


Onko mitä suosituksia tälläiseen taajama/kaupunki/maantieajeluun yhdelle henkilölle?
 
Sulle vois käydä esim vanhempi Leaf: https://m.nettiauto.com/nissan/leaf/13398200?vifAdCount=3&vifNav=Y

Mutta selvitä itsellesi rajoitteet, noihin pidempiin matkoihin.

- Voitko ladata kotona/työpaikalla, OKT vai mikä asumismuoto? Saatko asentaa latausaseman?
- Käy kokeilemassa miten mahdut Leaffiin; säädöt rajalliset.
- Miten pitkälle reitillesi on Lidlit sijoittautuneet? Kyseinen lafka on ainoa, joka rakentaa latausverkostoa tuolla pikalatausliitännällä mikä Leafissä on eli chademo.
- Selvitä itsellesi kuinka ne pitkät reissut menisi tuolla, Leaf ei ole kesäisin välttämättä vaivattomin matkakumppani, vaikka reitilläsi olisikin se Lidl pikalatauspiste.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Sulle vois käydä esim vanhempi Leaf: https://m.nettiauto.com/nissan/leaf/13398200?vifAdCount=3&vifNav=Y

- Miten pitkälle reitillesi on Lidlit sijoittautuneet? Kyseinen lafka on ainoa, joka rakentaa latausverkostoa tuolla pikalatausliitännällä mikä Leafissä on eli chademo.

Chademoja kyllä löytyy muualtakin kuin Lidleistä, katsoo vaikka plugshare.com ja filtteriksi chademo. 500km reissu vanhalla lefalla voi olla kyllä aika kova suoritus vaikkei se ilmeisesti kärsikään rapidgate-ilmiöstä, sen verran pieni akku ja hidas lataus.
 
Mii Electric olisi aika luonteva valinta tuohon budjettiin, toki tuo 500 km reissu voi olla sen kanssa vähän hankalampaa toteuttaa (toki onhan Miissä 50kW CCS pikalataus, mutta vaatinee jo 3-4 akunlatauspysähdystä tuollainen matka.

Muuten ajoprofiilisi kuulostaisi juuri sopivalta Miille ja range riittänee niin että saa kotona latailtua pääsääntöisesti.

Tuon hintaluokan Miissä on vielä tehdastakuutkin voimassa eikä tarvitse pelata Chademo pistokkeen kanssa, vaan löytyy yleisin Type 2 CCS-latausliitäntä.

Kannattaa Mii ainakin koeajaa. On yllättävän kiva peli ajaa taajamassa, mitä kerran kokeilin ja taajamanopeuksissa kiihtyykin mukavan "rivakasti" pikkuautoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Työmatkaa on 45km/pvä ja parin kk:n välein tulee ajeltua noin 500km lenkki kotokonnuille. Satunnaisesti tulee viikonloppusin 50-100km matkoja ja arkisin muutaman kympin satunnaisia matkoja.
Ehdotukseni on Hyundai Ioniq Electric joita saa 28kWh akulla helposti tuohon budjettiin.

Työmatkasta ja kotipuoleen ajosta varmistaisin kuitenkin, että onko nuo molemmat luvut edestakaisen matkan pituus? 45km päivässä työmatkaa menisi helposti mutta 45km yhteen suuntaan eli 90km edestakaisin saattaisi talven ankarimmissa pakkasissa jännittää ellei työpaikalla pysty lataamaan akkua.

Kotipuoleen kun ajelee niin 250km matkalla voisi samoin talven ankarimmissa oloissa joutua lataamaan parikin kertaa mutta stopit eivät kyllä ajallisesti olisi pitkäkestoisia.

Miihin verrattuna Ioniq on kuitenkin ihan oikean auton kokoinen ja varmasti mukavampi maantiellä. Leafiin verrattuna taas Ioniq latautuu nopeammin ja käyttää CCS-liitäntää jota löytyy kaikkialta. Leafin käyttämä Chademo alkaa pikkuhiljaa jäädä vähemmistöön.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Tuon hintaluokan Miissä on vielä tehdastakuutkin voimassa eikä tarvitse pelata Chademo pistokkeen kanssa, vaan löytyy yleisin Type 2 pistoke.

Nämä eivät ole keskenään verrannollisia koska Type 2 on "hidas"lataukseen (AC) ja Chademo pikalataukseen (DC)

Vanhassa lefassa on AC-lataukseen Type 1 latauspistoke, johon saa kyllä Type 2 adapterin, millä voi sitten latailla missä vaan, mutta hitaasti. DC (eli pikalataukseen, joka on ainoa järkevä jos on roadtripillä)-lataukseen on sitten Chademo.

Miissä on AC-lataukseen Type 2 ja DC-lataukseen CCS, mikä on paljon yleisempi kuin Chademo.

Edit: samaa mieltä että tuo 28kwh Ioniq olisi parempi valinta kuin ekan sukupolven leaf, tosin ~10k kalliimpi..
Edit2: jos Miin saa about samaan hintaan kuin lefan, niin taitaa se olla aika selvä voittaja jo pelkästään CCS-latauksen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Työmatkasta ja kotipuoleen ajosta varmistaisin kuitenkin, että onko nuo molemmat luvut edestakaisen matkan pituus? 45km päivässä työmatkaa menisi helposti mutta 45km yhteen suuntaan eli 90km edestakaisin saattaisi talven ankarimmissa pakkasissa jännittää ellei työpaikalla pysty lataamaan akkua.

Kotipuoleen kun ajelee niin 250km matkalla voisi samoin talven ankarimmissa oloissa joutua lataamaan parikin kertaa mutta stopit eivät kyllä ajallisesti olisi pitkäkestoisia.
Tuo 45km on päivämatka. Suuntaansa tulee se reilu 22km matkaa. Pätkä on sellaista maantietä, jossa on 40-80km/h rajoitusta. Latusmahdollisuus on kotosalla, kun asunnon seinässä on kolmivaihesyöttö.


Olen kuskina sellainen, joka pitää säännöllisesti taukoja. Käytän helposti 5-6h aikaa, kun maps kertoo ajoajaksi 4h.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun katsellut isompaa autoa työsuhdeautoksi, niin olisiko uusi Kia Sorento mistään kotoisin?
 
Sähköauton vuonna 2023? :bored: Millaiseen käyttöön, vetohommiin?
 
Nyt kun katsellut isompaa autoa työsuhdeautoksi, niin olisiko uusi Kia Sorento mistään kotoisin?
Kävin koeistumassa viime viikolla. Tilaa on ihan kivasti ja sen takiahan tämmöistä kattelisikin. Jostain olen lukenut, että faceliftiä pukkaisi Sorentosta lähikuukausina ja toimitukseen sitten ensi vuonna. XC90 ja X5 ei ole tilavammat, mutta paljon kalliimmat kylläkin. Tää voimalinjapuoli toki mietityttää kun sähkö on nyt niin poppia ja trendikästä. Teslakin laski hintojaan ja Model Y on nyt aika kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Ei ole helppoa tää valinta, mutta joka kerta nykyiseen Niroon perhettä ähertäessä kiukuttaa vaikka muuten kaikin puolin kelpo arkikuljetin onkin.
 
Kävin koeistumassa viime viikolla. Tilaa on ihan kivasti ja sen takiahan tämmöistä kattelisikin. Jostain olen lukenut, että faceliftiä pukkaisi Sorentosta lähikuukausina ja toimitukseen sitten ensi vuonna. XC90 ja X5 ei ole tilavammat, mutta paljon kalliimmat kylläkin. Tää voimalinjapuoli toki mietityttää kun sähkö on nyt niin poppia ja trendikästä. Teslakin laski hintojaan ja Model Y on nyt aika kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Ei ole helppoa tää valinta, mutta joka kerta nykyiseen Niroon perhettä ähertäessä kiukuttaa vaikka muuten kaikin puolin kelpo arkikuljetin onkin.
Juu, nyt itsellä konkretisoitui tuo auton hankinta kun otin uuden työpaikan vastaan. Tosin valikoimasta tippui tuo Kia ja Honda pois.
Vaihtoehdoissa oli ainakin Skoda, VW, Ford Volvo, MB ja BMW. En muista oliko muitakin.
Ja tosiaan plugariin tai täyssähköön se maks 65k€ lisävarusteiden kanssa (joiden osuus maks 15%) tai polttikseen 50k€.
Lauantaina menossa kierteleen kauppoja etsimään vaihtoehtoja.
 
Määrittele "pidempi työmatka." Koska noista C40 sähkövolvo ~55t€.

Jos noin 300km ajat yhdellä perseellä niin kai nyt varttin kusi&kahvipaussi mahtuu aikatauluun? Se nimittäin riittää, että akussa on taas ampeereja +250km lisää.
 
Määrittele "pidempi työmatka." Koska noista C40 sähkövolvo ~55t€.

Jos noin 300km ajat yhdellä perseellä niin kai nyt varttin kusi&kahvipaussi mahtuu aikatauluun? Se nimittäin riittää, että akussa on taas ampeereja +250km lisää.
C40:een ei mene kolmea muksua istuimissa (2 turvavyöistuinta +1 korokeistuin) mitenkään päin. Vaatisi XC90:en ja siinä hinta aika kova.
 
Ah, no tuo selvitti jo hyvin vaatimuksiasi. Mites GLB?
 
EQB menee slottiin, siinä kuudenkymmenen molemmilla puolilla.
 
EQB menee slottiin, siinä kuudenkymmenen molemmilla puolilla.
Tila vähän kysymysmerkki ja ei kyllä talven pakkasilla tuo hieman yli 200km range hirveästi innosta. Kyllä mieluummin sillä plugin hybridillä mennään vaikka hirveästi sitä täyssähköä onkin tyrkyllä. Sitten kun range on tuolla 500km+ talvipakkasillakin niin sellaista voisi harkita.
 
Minkäslainen tuo Ford Mustang Mach-e on sisätiloiltaan? Kuvien mukaan ainakin kohtuu tilava. Pitää varmaan käydä viikonloppuna sekin tarkistamassa.
Entä Audi Q4 e-tron, sekin menisi vielä rajoihin
 
Viimeksi muokattu:
Minkäslainen tuo Ford Mustang Mach-e on sisätiloiltaan? Kuvien mukaan ainakin kohtuu tilava. Pitää varmaan käydä viikonloppuna sekin tarkistamassa.
Entä Audi Q4 e-tron, sekin menisi vielä rajoihin

Onko etsinnässä uusi auto ainakin aikaisemmin Q4 e-tronissa todella pitkät toimitusajat, taitaa kyllä olla sama kaikille VAG konsernin sähkö/plugi laitteille.
 
EQB haettu maanantaina vähän vajaa vuoden odottelun (10kk) jälkeen, yllättävän tilava se on, minkä jo hankintavaiheessa laitoin merkille. Takaistuimia pystyy säätämään pituussuunnassa ja tilat on suunnilleen samaa kuin aikaisemmassa Focuksessa. Rangea tietty vois olla enemmän, mutta kun työsuhdeautona tuo on, niin katsotaan sitten tuon jälkeen mitä on tarjolla. Meillä pääosin taajama-ajelua ja satunnaisia pidempiä reissuja. Suosittelen ainakin että kannattaa käydä renkaita potkimassa, ensivaikutelmat todella hyvät 300 km jälkeen.
 
Onko etsinnässä uusi auto ainakin aikaisemmin Q4 e-tronissa todella pitkät toimitusajat, taitaa kyllä olla sama kaikille VAG konsernin sähkö/plugi laitteille.
Juu, oltava uusi. Noita Fordeja olisi ollut joitakin hetikin toimitukseen mitä katselin.
 
EQB haettu maanantaina vähän vajaa vuoden odottelun (10kk) jälkeen, yllättävän tilava se on, minkä jo hankintavaiheessa laitoin merkille. Takaistuimia pystyy säätämään pituussuunnassa ja tilat on suunnilleen samaa kuin aikaisemmassa Focuksessa. Rangea tietty vois olla enemmän, mutta kun työsuhdeautona tuo on, niin katsotaan sitten tuon jälkeen mitä on tarjolla. Meillä pääosin taajama-ajelua ja satunnaisia pidempiä reissuja. Suosittelen ainakin että kannattaa käydä renkaita potkimassa, ensivaikutelmat todella hyvät 300 km jälkeen.
Kiitos tiedosta. Pitää käydä huomenna sellaistakin pälyilemässä.

Sellanen hyvä puoli tuossa on, että jos tilaamaan joutuu, niin odotusajaksi saa vastaavan vuokrapelin alle.
 
Tuli käytyä tuota EQB:tä silmäilemässä, mutta ehkä hieman kaponen takana keskellä. Huonoin oli tosi matala katto, ikkunan yläreuna oli silmien tasalla kun kuskin penkillä istuin. En sitä sen jälkeen tarkemmin enää syynännyt. Ford Mustang Mach-e olisi ollut takana tarpeeksi tilava ja muutenkin mukavan oloinen, mutta se täyssähkö arveluttaa. Viikonlopuksi tuli koeajoon Toyota Rav4 plugari. Se myös takaa riittävän tilava ja ihan ok ajoasento pidemmällekin matkalle. Voimansiirrossa riittää jerkkua kyllä komeasti ja sillä ei jalkoihin jää. Katsotaan nyt viikonlopun jälkeen mitkä on fiilikset, että voiko laittaa tilaukseen. 24 viikon toimitusaikaa lupailee autolle. :confused2:
 
Noni, nyt kun on uusi työpaikka varmistunut ja viikonloppu Ravilla ajeltu päädyin sitten siihen. Hintarajakin riitti just ja just tuohon business intense varustetasoon josta löytyykin kaikki tärkeimmät himmelit. Nyt sitten odotellaan 24 viikkoa toimitusta ja väliaika ajellaan vuokra-autolla.
 
3008 pösö, 2009, 1.6 bensa. Uhka vai mahdollisuus? Eikä kiitos mitään patonki juttuja yms vaan onko noi oikeasti millasia? jakoketjua ja pumppua vaihdettu vasta, siistin olonen. Mutta itellä ei kokemuksia pösöistä yhtään..
 
mikä tuossa moottorissa on niin huonoa? eikö noissa toi ketju ollu susi uutena?
 
mikä tuossa moottorissa on niin huonoa? eikö noissa toi ketju ollu susi uutena?
Minulla oli 2010 vuosimallin 5008 samaisella koneella vajaat kaksi vuotta. Autosta vaihdettiin siinä ajassa turbo ja pumppu, huuhdeltiin karstat pois pähkinänkuorilla, vaihdettiin ketju. Auto oli jatkuvasti pajalla. Mittaristossa loimotti jatkuvast "anti pollution system faulty" ja auto limpmodessa. Parhaimmillaan niin, että auto pajalle korjaukseen ja kun kaiken piti olla kunnossa, niin pajalla käynnistäessä sama virheilmoitus mittaristossa.

Aivan susipaska laitos. 25tkm ehdin ajaa ennenkuin vaihdoin Fordiin.
 
okei.. tuossa mitä katellu on vaihdettu ketju vasta uudempaa/paksumpaan malliin, samalla korkeapainepumppu. Mukavan olonen oli ajaa kun kävin koittamassa..
 
pitääpä tsekata. toki autosta kun autosta löytyy vikansa, ei nykynen mersukaan pikkurahalla oo liikenteessä pysyny. tutkitaan siis vielä..
 
Älä osta. Tai ole itsepäinen ja osta ja kiroa sitten omaa hölmöyttäsi kun et uskonut.

Se THP on sitten ihan oikeasti kaikin puolin aivan surkea.
Kokemuksia usean yksilön pohjalta työn puolesta.
Tämän lisäksi hyvällä kaverilla oli kaksi tällä mosalla varustettua autoa. Ensimmäisestä hajosi koneesta ihan kaikki mahdollinen ja kun se ei riittänyt, niin osti toisen "koska ei nämä kaikki voi olla niin huonoja".
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 745
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom