Mikä auto minulle?

Sulle vois käydä esim vanhempi Leaf: https://m.nettiauto.com/nissan/leaf/13398200?vifAdCount=3&vifNav=Y

Mutta selvitä itsellesi rajoitteet, noihin pidempiin matkoihin.

- Voitko ladata kotona/työpaikalla, OKT vai mikä asumismuoto? Saatko asentaa latausaseman?
- Käy kokeilemassa miten mahdut Leaffiin; säädöt rajalliset.
- Miten pitkälle reitillesi on Lidlit sijoittautuneet? Kyseinen lafka on ainoa, joka rakentaa latausverkostoa tuolla pikalatausliitännällä mikä Leafissä on eli chademo.
- Selvitä itsellesi kuinka ne pitkät reissut menisi tuolla, Leaf ei ole kesäisin välttämättä vaivattomin matkakumppani, vaikka reitilläsi olisikin se Lidl pikalatauspiste.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Sulle vois käydä esim vanhempi Leaf: https://m.nettiauto.com/nissan/leaf/13398200?vifAdCount=3&vifNav=Y

- Miten pitkälle reitillesi on Lidlit sijoittautuneet? Kyseinen lafka on ainoa, joka rakentaa latausverkostoa tuolla pikalatausliitännällä mikä Leafissä on eli chademo.

Chademoja kyllä löytyy muualtakin kuin Lidleistä, katsoo vaikka plugshare.com ja filtteriksi chademo. 500km reissu vanhalla lefalla voi olla kyllä aika kova suoritus vaikkei se ilmeisesti kärsikään rapidgate-ilmiöstä, sen verran pieni akku ja hidas lataus.
 
Mii Electric olisi aika luonteva valinta tuohon budjettiin, toki tuo 500 km reissu voi olla sen kanssa vähän hankalampaa toteuttaa (toki onhan Miissä 50kW CCS pikalataus, mutta vaatinee jo 3-4 akunlatauspysähdystä tuollainen matka.

Muuten ajoprofiilisi kuulostaisi juuri sopivalta Miille ja range riittänee niin että saa kotona latailtua pääsääntöisesti.

Tuon hintaluokan Miissä on vielä tehdastakuutkin voimassa eikä tarvitse pelata Chademo pistokkeen kanssa, vaan löytyy yleisin Type 2 CCS-latausliitäntä.

Kannattaa Mii ainakin koeajaa. On yllättävän kiva peli ajaa taajamassa, mitä kerran kokeilin ja taajamanopeuksissa kiihtyykin mukavan "rivakasti" pikkuautoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Työmatkaa on 45km/pvä ja parin kk:n välein tulee ajeltua noin 500km lenkki kotokonnuille. Satunnaisesti tulee viikonloppusin 50-100km matkoja ja arkisin muutaman kympin satunnaisia matkoja.
Ehdotukseni on Hyundai Ioniq Electric joita saa 28kWh akulla helposti tuohon budjettiin.

Työmatkasta ja kotipuoleen ajosta varmistaisin kuitenkin, että onko nuo molemmat luvut edestakaisen matkan pituus? 45km päivässä työmatkaa menisi helposti mutta 45km yhteen suuntaan eli 90km edestakaisin saattaisi talven ankarimmissa pakkasissa jännittää ellei työpaikalla pysty lataamaan akkua.

Kotipuoleen kun ajelee niin 250km matkalla voisi samoin talven ankarimmissa oloissa joutua lataamaan parikin kertaa mutta stopit eivät kyllä ajallisesti olisi pitkäkestoisia.

Miihin verrattuna Ioniq on kuitenkin ihan oikean auton kokoinen ja varmasti mukavampi maantiellä. Leafiin verrattuna taas Ioniq latautuu nopeammin ja käyttää CCS-liitäntää jota löytyy kaikkialta. Leafin käyttämä Chademo alkaa pikkuhiljaa jäädä vähemmistöön.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Tuon hintaluokan Miissä on vielä tehdastakuutkin voimassa eikä tarvitse pelata Chademo pistokkeen kanssa, vaan löytyy yleisin Type 2 pistoke.

Nämä eivät ole keskenään verrannollisia koska Type 2 on "hidas"lataukseen (AC) ja Chademo pikalataukseen (DC)

Vanhassa lefassa on AC-lataukseen Type 1 latauspistoke, johon saa kyllä Type 2 adapterin, millä voi sitten latailla missä vaan, mutta hitaasti. DC (eli pikalataukseen, joka on ainoa järkevä jos on roadtripillä)-lataukseen on sitten Chademo.

Miissä on AC-lataukseen Type 2 ja DC-lataukseen CCS, mikä on paljon yleisempi kuin Chademo.

Edit: samaa mieltä että tuo 28kwh Ioniq olisi parempi valinta kuin ekan sukupolven leaf, tosin ~10k kalliimpi..
Edit2: jos Miin saa about samaan hintaan kuin lefan, niin taitaa se olla aika selvä voittaja jo pelkästään CCS-latauksen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Työmatkasta ja kotipuoleen ajosta varmistaisin kuitenkin, että onko nuo molemmat luvut edestakaisen matkan pituus? 45km päivässä työmatkaa menisi helposti mutta 45km yhteen suuntaan eli 90km edestakaisin saattaisi talven ankarimmissa pakkasissa jännittää ellei työpaikalla pysty lataamaan akkua.

Kotipuoleen kun ajelee niin 250km matkalla voisi samoin talven ankarimmissa oloissa joutua lataamaan parikin kertaa mutta stopit eivät kyllä ajallisesti olisi pitkäkestoisia.
Tuo 45km on päivämatka. Suuntaansa tulee se reilu 22km matkaa. Pätkä on sellaista maantietä, jossa on 40-80km/h rajoitusta. Latusmahdollisuus on kotosalla, kun asunnon seinässä on kolmivaihesyöttö.


Olen kuskina sellainen, joka pitää säännöllisesti taukoja. Käytän helposti 5-6h aikaa, kun maps kertoo ajoajaksi 4h.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun katsellut isompaa autoa työsuhdeautoksi, niin olisiko uusi Kia Sorento mistään kotoisin?
 
Sähköauton vuonna 2023? :bored: Millaiseen käyttöön, vetohommiin?
 
Nyt kun katsellut isompaa autoa työsuhdeautoksi, niin olisiko uusi Kia Sorento mistään kotoisin?
Kävin koeistumassa viime viikolla. Tilaa on ihan kivasti ja sen takiahan tämmöistä kattelisikin. Jostain olen lukenut, että faceliftiä pukkaisi Sorentosta lähikuukausina ja toimitukseen sitten ensi vuonna. XC90 ja X5 ei ole tilavammat, mutta paljon kalliimmat kylläkin. Tää voimalinjapuoli toki mietityttää kun sähkö on nyt niin poppia ja trendikästä. Teslakin laski hintojaan ja Model Y on nyt aika kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Ei ole helppoa tää valinta, mutta joka kerta nykyiseen Niroon perhettä ähertäessä kiukuttaa vaikka muuten kaikin puolin kelpo arkikuljetin onkin.
 
Kävin koeistumassa viime viikolla. Tilaa on ihan kivasti ja sen takiahan tämmöistä kattelisikin. Jostain olen lukenut, että faceliftiä pukkaisi Sorentosta lähikuukausina ja toimitukseen sitten ensi vuonna. XC90 ja X5 ei ole tilavammat, mutta paljon kalliimmat kylläkin. Tää voimalinjapuoli toki mietityttää kun sähkö on nyt niin poppia ja trendikästä. Teslakin laski hintojaan ja Model Y on nyt aika kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Ei ole helppoa tää valinta, mutta joka kerta nykyiseen Niroon perhettä ähertäessä kiukuttaa vaikka muuten kaikin puolin kelpo arkikuljetin onkin.
Juu, nyt itsellä konkretisoitui tuo auton hankinta kun otin uuden työpaikan vastaan. Tosin valikoimasta tippui tuo Kia ja Honda pois.
Vaihtoehdoissa oli ainakin Skoda, VW, Ford Volvo, MB ja BMW. En muista oliko muitakin.
Ja tosiaan plugariin tai täyssähköön se maks 65k€ lisävarusteiden kanssa (joiden osuus maks 15%) tai polttikseen 50k€.
Lauantaina menossa kierteleen kauppoja etsimään vaihtoehtoja.
 
Määrittele "pidempi työmatka." Koska noista C40 sähkövolvo ~55t€.

Jos noin 300km ajat yhdellä perseellä niin kai nyt varttin kusi&kahvipaussi mahtuu aikatauluun? Se nimittäin riittää, että akussa on taas ampeereja +250km lisää.
 
Määrittele "pidempi työmatka." Koska noista C40 sähkövolvo ~55t€.

Jos noin 300km ajat yhdellä perseellä niin kai nyt varttin kusi&kahvipaussi mahtuu aikatauluun? Se nimittäin riittää, että akussa on taas ampeereja +250km lisää.
C40:een ei mene kolmea muksua istuimissa (2 turvavyöistuinta +1 korokeistuin) mitenkään päin. Vaatisi XC90:en ja siinä hinta aika kova.
 
Ah, no tuo selvitti jo hyvin vaatimuksiasi. Mites GLB?
 
EQB menee slottiin, siinä kuudenkymmenen molemmilla puolilla.
 
EQB menee slottiin, siinä kuudenkymmenen molemmilla puolilla.
Tila vähän kysymysmerkki ja ei kyllä talven pakkasilla tuo hieman yli 200km range hirveästi innosta. Kyllä mieluummin sillä plugin hybridillä mennään vaikka hirveästi sitä täyssähköä onkin tyrkyllä. Sitten kun range on tuolla 500km+ talvipakkasillakin niin sellaista voisi harkita.
 
Minkäslainen tuo Ford Mustang Mach-e on sisätiloiltaan? Kuvien mukaan ainakin kohtuu tilava. Pitää varmaan käydä viikonloppuna sekin tarkistamassa.
Entä Audi Q4 e-tron, sekin menisi vielä rajoihin
 
Viimeksi muokattu:
Minkäslainen tuo Ford Mustang Mach-e on sisätiloiltaan? Kuvien mukaan ainakin kohtuu tilava. Pitää varmaan käydä viikonloppuna sekin tarkistamassa.
Entä Audi Q4 e-tron, sekin menisi vielä rajoihin

Onko etsinnässä uusi auto ainakin aikaisemmin Q4 e-tronissa todella pitkät toimitusajat, taitaa kyllä olla sama kaikille VAG konsernin sähkö/plugi laitteille.
 
EQB haettu maanantaina vähän vajaa vuoden odottelun (10kk) jälkeen, yllättävän tilava se on, minkä jo hankintavaiheessa laitoin merkille. Takaistuimia pystyy säätämään pituussuunnassa ja tilat on suunnilleen samaa kuin aikaisemmassa Focuksessa. Rangea tietty vois olla enemmän, mutta kun työsuhdeautona tuo on, niin katsotaan sitten tuon jälkeen mitä on tarjolla. Meillä pääosin taajama-ajelua ja satunnaisia pidempiä reissuja. Suosittelen ainakin että kannattaa käydä renkaita potkimassa, ensivaikutelmat todella hyvät 300 km jälkeen.
 
Onko etsinnässä uusi auto ainakin aikaisemmin Q4 e-tronissa todella pitkät toimitusajat, taitaa kyllä olla sama kaikille VAG konsernin sähkö/plugi laitteille.
Juu, oltava uusi. Noita Fordeja olisi ollut joitakin hetikin toimitukseen mitä katselin.
 
EQB haettu maanantaina vähän vajaa vuoden odottelun (10kk) jälkeen, yllättävän tilava se on, minkä jo hankintavaiheessa laitoin merkille. Takaistuimia pystyy säätämään pituussuunnassa ja tilat on suunnilleen samaa kuin aikaisemmassa Focuksessa. Rangea tietty vois olla enemmän, mutta kun työsuhdeautona tuo on, niin katsotaan sitten tuon jälkeen mitä on tarjolla. Meillä pääosin taajama-ajelua ja satunnaisia pidempiä reissuja. Suosittelen ainakin että kannattaa käydä renkaita potkimassa, ensivaikutelmat todella hyvät 300 km jälkeen.
Kiitos tiedosta. Pitää käydä huomenna sellaistakin pälyilemässä.

Sellanen hyvä puoli tuossa on, että jos tilaamaan joutuu, niin odotusajaksi saa vastaavan vuokrapelin alle.
 
Tuli käytyä tuota EQB:tä silmäilemässä, mutta ehkä hieman kaponen takana keskellä. Huonoin oli tosi matala katto, ikkunan yläreuna oli silmien tasalla kun kuskin penkillä istuin. En sitä sen jälkeen tarkemmin enää syynännyt. Ford Mustang Mach-e olisi ollut takana tarpeeksi tilava ja muutenkin mukavan oloinen, mutta se täyssähkö arveluttaa. Viikonlopuksi tuli koeajoon Toyota Rav4 plugari. Se myös takaa riittävän tilava ja ihan ok ajoasento pidemmällekin matkalle. Voimansiirrossa riittää jerkkua kyllä komeasti ja sillä ei jalkoihin jää. Katsotaan nyt viikonlopun jälkeen mitkä on fiilikset, että voiko laittaa tilaukseen. 24 viikon toimitusaikaa lupailee autolle. :confused2:
 
Noni, nyt kun on uusi työpaikka varmistunut ja viikonloppu Ravilla ajeltu päädyin sitten siihen. Hintarajakin riitti just ja just tuohon business intense varustetasoon josta löytyykin kaikki tärkeimmät himmelit. Nyt sitten odotellaan 24 viikkoa toimitusta ja väliaika ajellaan vuokra-autolla.
 
3008 pösö, 2009, 1.6 bensa. Uhka vai mahdollisuus? Eikä kiitos mitään patonki juttuja yms vaan onko noi oikeasti millasia? jakoketjua ja pumppua vaihdettu vasta, siistin olonen. Mutta itellä ei kokemuksia pösöistä yhtään..
 
mikä tuossa moottorissa on niin huonoa? eikö noissa toi ketju ollu susi uutena?
 
mikä tuossa moottorissa on niin huonoa? eikö noissa toi ketju ollu susi uutena?
Minulla oli 2010 vuosimallin 5008 samaisella koneella vajaat kaksi vuotta. Autosta vaihdettiin siinä ajassa turbo ja pumppu, huuhdeltiin karstat pois pähkinänkuorilla, vaihdettiin ketju. Auto oli jatkuvasti pajalla. Mittaristossa loimotti jatkuvast "anti pollution system faulty" ja auto limpmodessa. Parhaimmillaan niin, että auto pajalle korjaukseen ja kun kaiken piti olla kunnossa, niin pajalla käynnistäessä sama virheilmoitus mittaristossa.

Aivan susipaska laitos. 25tkm ehdin ajaa ennenkuin vaihdoin Fordiin.
 
okei.. tuossa mitä katellu on vaihdettu ketju vasta uudempaa/paksumpaan malliin, samalla korkeapainepumppu. Mukavan olonen oli ajaa kun kävin koittamassa..
 
pitääpä tsekata. toki autosta kun autosta löytyy vikansa, ei nykynen mersukaan pikkurahalla oo liikenteessä pysyny. tutkitaan siis vielä..
 
Älä osta. Tai ole itsepäinen ja osta ja kiroa sitten omaa hölmöyttäsi kun et uskonut.

Se THP on sitten ihan oikeasti kaikin puolin aivan surkea.
Kokemuksia usean yksilön pohjalta työn puolesta.
Tämän lisäksi hyvällä kaverilla oli kaksi tällä mosalla varustettua autoa. Ensimmäisestä hajosi koneesta ihan kaikki mahdollinen ja kun se ei riittänyt, niin osti toisen "koska ei nämä kaikki voi olla niin huonoja".
 
3008 pösö, 2009, 1.6 bensa. Uhka vai mahdollisuus? Eikä kiitos mitään patonki juttuja yms vaan onko noi oikeasti millasia? jakoketjua ja pumppua vaihdettu vasta, siistin olonen. Mutta itellä ei kokemuksia pösöistä yhtään..

Pysyisin mahdollisimman kaukana.

Nuo THP150-pohjaiset(156/160/163/175) mottorit on kyllä sellaisia pommeja, että voi morjens.

T. Ex PSA-masentaja
 
Mikä noiden thp koneiden suurin murhe on? Äkkiä netissä haukutaan tuo ketju ja pumppua(jotka tuohon vasta vaihdettu). Osa taas kehuu autoa/konetta, sitten toisille tuntuu olevan syöpä. Onko se oikeasti niin paska että vajaa 200tkm ajettuun niitä ei ois korjattu jo, vai onko viat mallia uusiutuva?
 
Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?
Tämä kiinnostais myös mua. Ketjulla on VTI 120:ssakin jakopää, ilmeisesti ketjuja on joihinkin uusittu. Mutta miten lie muuten toimineet?

Vähän vanhemmissa PSA-autoissa käytetty 1.6 TU5JP4 bensakone joka oli jakohihnalla oli kyllä omasta kokemuksesta tosi luotettava. Viimeisimmät autot missä tuota moottoria on tainnut olla ovat 207 ja 307 pösöt sekä C4 sitikat, varmaankin vanhempia kuin vm. 2010.

Kakkosautoksi voisi jonkin PSA laitteen ostaa, mutta ovat lähes aina THP tai VTI koneisia kaikki kiinnostavat myynnissä olevat.

THP:ta en ikinä ostaisi, enkä suosittelisi kenellekään, niin paljon olen kuullut kyllä niistä huonoa.
 
Mikä noiden thp koneiden suurin murhe on? Äkkiä netissä haukutaan tuo ketju ja pumppua(jotka tuohon vasta vaihdettu). Osa taas kehuu autoa/konetta, sitten toisille tuntuu olevan syöpä. Onko se oikeasti niin paska että vajaa 200tkm ajettuun niitä ei ois korjattu jo, vai onko viat mallia uusiutuva?

En tiedä.

Mutta jos sitä haukutaan enemmän kun kehutaan niin eiköhän asiassa ole perää ja kannattaa kiertää kaukaa silloin.
 
Mikä noiden thp koneiden suurin murhe on? Äkkiä netissä haukutaan tuo ketju ja pumppua(jotka tuohon vasta vaihdettu). Osa taas kehuu autoa/konetta, sitten toisille tuntuu olevan syöpä. Onko se oikeasti niin paska että vajaa 200tkm ajettuun niitä ei ois korjattu jo, vai onko viat mallia uusiutuva?
Ketju, karstoittuminen ,vvt ja korkeapainepumppu tässä järjestyksessä. Viimeinen on helppo erottaa kun auto ei pelaa kiihdyttäessä ja kaikki edeltävät oireilevat ensimmäisenä tyhjäkäynnillä.

Jakopää on tonnin, vvt on toinen mokoma eli kannattaa vaihdattaa samalla kun jakopää niin selviää sillä satasen osalla. Karstaan auttaa imusarjan mekaaninen puhdistus tai vaihto, sekin maksaa tonnin. Korkeapainepumppu maksaa myös tonnin.

Jos vielä turbon vesipumppu(taukovesipumppu) tuohon päälle niin sekin on tonnin
 
Uudempi 1.2 Puretech alkaa myös toistaa samaa. Ensimmäinen hihna takuuseen ja toinen takaisinkutsun piiriin. 5008 -18 78tkm mittarissa.

Alkaa kuskin penkin hieromatoiminnon nappi irrota liitoksistaan kun puskemalla alta alkaa vasta toimia, eilen alkanut ja tänään ei sitten ollenkaan.

Uudempi jakohihna oli eri varaosanumerolla niin saattanee olla kestävämpi, ainakin lupailivat 100tkm/6vuotta kestävyydeksi.

Tulikin ensirekisteröinnistä eilen 5 vuotta täyteen.
IMG_20230505_072704.jpgIMG_20230505_075334.jpg

E: Lähti maahantuojalle hierontatoiminnosta viesti.
 
Viimeksi muokattu:
Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?
Joo käsittääkseni sama pohja kuin THP, mutta ilman turboa tms(?).

VTI:ssä Ainakin vastaavaa öljynkulutusongelmaa kuin THPssakin, aikoinaan kun vaihtoehtoja selvitin (2020) ei muita moitteita juuri selvinnyt. Tällöin myös merkkihuollossa väittivät, että viimeisintä ketjun(?) korjauspäivitystä THP-koneista ei ollut vielä alkanut tulla takaisin korjattavaksi. Jos THPn hankkii pitäisi olla korjattu/koneremontoitu hiljattain. Tuttu onnistui ajamaan C4 THPllä melkein 100tkm, minkä jälkeen vaihtoi autoa. Toiselta kuulemma hajosi THP-moottori, vaihtoi uuden tulille ja sekin petti samojen kilometrien jälkeen (alle 100tkm). En tiedä oliko vimeisimmät päivitykset.

Jos sitikka mielessä, niin mielummin dieseli ja senkin pitäisi olla 8-venttiilinen uudempi versio (kaikki eHDi-mallit) eikä vanhempi 16-venttiilinen. Niissä tulee turboremppaa ja ketju vaihtoon 200tkm jälkeen. Koskee siis ainakin 1.6l konetta.
 
THP koneissa:
-Jakoketju venyy
-Syö öljyä
-EGR tukkii imusarjan, venttiilit karstoittuu, palotila ylikuumeenee ja männät sanoo morjens
-Hukkaportin ohjauksessa väljää, paineet karkaa harakoille
-Polttoaineen korkeapainepumppu herkkä
-Vuotavia termostaattikoteloita
Jakoketjua päivitetty myöhemmin, mutta parannusta sekään ei tuonut.

Jos kaikista varoituksista huolimatta haluaa sekaantua tuohon, niin voi tutustua:
 
Bensakoneissa pääsee paljon helpommalla kun ottaa moottorin missä ei ole tuota suorasuihkutusta, vaan vanha kunnon imusarjaan suihkuttavat suuttimet = ei tule karstaa, ei rikkoutuvaa korkeapainepumppua ja yleensä tuo korkeapainepumppu aiheuttaa sitä rasitusta jakoketjulle = jakoketju venyy.
 
Bensakoneissa pääsee paljon helpommalla kun ottaa moottorin missä ei ole tuota suorasuihkutusta, vaan vanha kunnon imusarjaan suihkuttavat suuttimet = ei tule karstaa, ei rikkoutuvaa korkeapainepumppua ja yleensä tuo korkeapainepumppu aiheuttaa sitä rasitusta jakoketjulle = jakoketju venyy.

Varmasti näin, mutta eikös melkein kaikki nykyturbot ole suorasuihkuja? Eli voiko kuluttaja oikeasti tehdä valintaa?
 
rellun 0.9 tce ei käsittääkseni ole suorasuihku vaikka onkin tuollainen downsizing kone, mutta ketjuja niihinkin on vaihdeltu, johtunee pitkästä vaihtovälistä ja aika pienikokoisesta öljynsuodattimesta. Mulla on nyt 280tkm ajettu Skoda 1.2TSI jossa edelleen alkuperäinen ketju ja ei myös syö öljyä, kai se varmaan kohta on ketjun vaihto mutta ei se hirveän kallis juttu ole.
 
Nyt ois sitten RAV4 laitettu tilaukseen. puolivuotta odotellaan. Odotusajaksi tulossa myös RAV4 perus hybridinä, eli ei plugarina. Eiköhän tuollakin tuon väliajan ajele.
 
Sinne meni -12 Avensis, reilut 4v ja tasan 90tkm se ehti olla omistuksessa, aika aikaansa kutakin, liike osti auton. Nyt pitäisi keksiä mitä tilalle. Käteinen riittää jonnekin 15000€:n paikkeille, mutta minä en löydä sillä hinnalla luotettavaa koukullista bensa tai hybridi farkkua. Auriksen saa joo, mutta se on harvinaisen ankean oloinen. Toinen Avensis voisi tietty mennä, mutta ne ovat järkevillä kilometreillä todella kalliita. 5000-8000€ lainaa ottamalla pystyisi ostamaan Corolla hybridin, mutta on jotenkin aivan pöljää maksaa 23t€ 4v vanhasta ja 90-100tkm ajetusta autosta joka on maksanut uutena 28000€.
 
Sinne meni -12 Avensis, reilut 4v ja tasan 90tkm se ehti olla omistuksessa, aika aikaansa kutakin, liike osti auton. Nyt pitäisi keksiä mitä tilalle. Käteinen riittää jonnekin 15000€:n paikkeille, mutta minä en löydä sillä hinnalla luotettavaa koukullista bensa tai hybridi farkkua. Auriksen saa joo, mutta se on harvinaisen ankean oloinen. Toinen Avensis voisi tietty mennä, mutta ne ovat järkevillä kilometreillä todella kalliita. 5000-8000€ lainaa ottamalla pystyisi ostamaan Corolla hybridin, mutta on jotenkin aivan pöljää maksaa 23t€ 4v vanhasta ja 90-100tkm ajetusta autosta joka on maksanut uutena 28000€.

Subaru Levorg, tai Legacy?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 219
Viestejä
4 672 591
Jäsenet
76 577
Uusin jäsen
Joni P.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom