Mikä auto minulle?

Kumpi on parempi. Nissan Qashqai vai Skoda Yeti?
Ei kai nuo toistaan huonompia tai parempi ole. Qashqailla ajanut paljon ja ihan OK. Ei loista missään erityisesti mutta ei tuossa moitittavakaan ole, poislukien se 1,2-litrainen bensaturbo. Ahdetuksi koneeksi tosi laiska ja alakierroksilla aivan hengetön, sammuu tosi helposti liikkeelle lähtiessä joten vaatii totuttelua kun kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja luistatusvaraa on tosi vähän. Et ikähaarukkaa sanonut, mutta jos ostat niin osta joko ykköskoppainen Qashqai sillä 1,6-litraisella ahtamattomalla koneella tai sitten ihan viimeisiä kakkoskoppaisia, joissa on 1,3-litrainen Renault-Nissan-Daimlerin turbokone.

Noissa 1,2-litraisissa vielä sekin ominaisuus että jäätyy talvella helposti MAF-anturi ilman viimasuojia.
 
rellun 0.9 tce ei käsittääkseni ole suorasuihku vaikka onkin tuollainen downsizing kone, mutta ketjuja niihinkin on vaihdeltu, johtunee pitkästä vaihtovälistä ja aika pienikokoisesta öljynsuodattimesta. Mulla on nyt 280tkm ajettu Skoda 1.2TSI jossa edelleen alkuperäinen ketju ja ei myös syö öljyä, kai se varmaan kohta on ketjun vaihto mutta ei se hirveän kallis juttu ole.
Alkupään moottoreihin yksittäisiä vaihdettu, mutta mistään "ongelmasta" en vielä puhuisi ja kuten kaikissa niin käyttö ja huolto myös vaikuttaa...
 
Ei kai nuo toistaan huonompia tai parempi ole. Qashqailla ajanut paljon ja ihan OK. Ei loista missään erityisesti mutta ei tuossa moitittavakaan ole, poislukien se 1,2-litrainen bensaturbo. Ahdetuksi koneeksi tosi laiska ja alakierroksilla aivan hengetön, sammuu tosi helposti liikkeelle lähtiessä joten vaatii totuttelua kun kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja luistatusvaraa on tosi vähän. Et ikähaarukkaa sanonut, mutta jos ostat niin osta joko ykköskoppainen Qashqai sillä 1,6-litraisella ahtamattomalla koneella tai sitten ihan viimeisiä kakkoskoppaisia, joissa on 1,3-litrainen Renault-Nissan-Daimlerin turbokone.

Noissa 1,2-litraisissa vielä sekin ominaisuus että jäätyy talvella helposti MAF-anturi ilman viimasuojia.

Lisäisin ensimmäisistä Qashqaista kun veli kävi äidilleni ostamassa Kamuxilta tälläisen 1.6 version että 250tkm ajettuun nyt ainakin imuputken tilaan, ilman sisääntulo todennäköisesti irronnut kiinnityksistä, kulmikas kiihdytys varmaan osittain tästä johtuu mutta jos itse meinaa tulpat & sisäilman filtterin vaihtaa niin ilmeisemmin puoli moottoria pitää purkaa tieltä pois ja todennäköisesti filtterille kaasupolin irroittaa, näin olin kahtovinani.

Lapsi tuli takapenkillä merisairaaksi kun totuttu jämäkämpiin autoihin.

Muuten ihan perus ok. Aika jäykkä ohjaus. Vaihdekeppi melko väljän oloinen
 
Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?

Itellä oli tommonen VTI 95 ajossa kolme vuotta ja noin 30tkm. Autolla oli ikää neljä vuotta, kun sen ostin ja sillä olli ajettu 40tkm.
Sen yksilön vikalista oli:

-edellinen omistaja vaihtoi termostaatin juuri ennen kauppoja (olikohan se jotain 400e)
-sytytyspuola meni, kun ajettu 50tkm
-kulutti öljyä koko ajan sen 4dl/1000km
-jakoketju äänsi käynnistettäessä vähän
-öljypohja hikoili jonkun verran

Sen verran vittumainen kokemus oli, että tuskin tulee enää PSAta tähän talouteen
 
No kannattaisiko tässä skoda octavia sitten ottaa. Jos jättää koko maastoauton näön pois. Vai onkos skoda octavialle jokin muu vaihtoehto parempi
 
No kannattaisiko tässä skoda octavia sitten ottaa. Jos jättää koko maastoauton näön pois. Vai onkos skoda octavialle jokin muu vaihtoehto parempi
vahva suositus, 5 vuoden ja 200tkm kokemuksella erittäin toimiva, huoleton, taloudellinen ja ennenkaikkea tilava auto. Omani tosin nyt myynnissä pakettiauton hankinnan vuoksi, voi tosin olla, että jää kakkosautoksi koska ajettu niin paljon, ettei oikein mene kaupaksi..
 
vahva suositus, 5 vuoden ja 200tkm kokemuksella erittäin toimiva, huoleton, taloudellinen ja ennenkaikkea tilava auto. Omani tosin nyt myynnissä pakettiauton hankinnan vuoksi, voi tosin olla, että jää kakkosautoksi koska ajettu niin paljon, ettei oikein mene kaupaksi..
Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?
 
Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?
mulla viimeisen vuosimallin mk2 korinen, eli 2013, uudesta asti huollettu tihennetyllä välillä, siksi varmaan moottori on vielä 280tkm ajettuna tikissä ja alkuperäisellä jakoketjulla. Olen kyllä tykännyt tuosta 1.2 TSI koneesta, sitkeä, riittävän tehokas ja taloudellinen. Lisäksi helppo huoltaa, mm. öljynsuodatin maailman helpoimmassa paikassa. Kone on yksinkertainen ja vailla pahoja tyyppivikoja, no, joku sanoo, että jakoketju. Mutta osat maksaa alle 200€ ja vaihtotyö ei eroa jakohihnan vaihtotyöstä. Hihnalla ei ajeta näin pitkälle. Autossa ei ole myös DSG:tä joten sen suhteen ei murheita. Farkkuhan tämä, mutta käsittääkseni myös HB mallissa tavaratilan pohja on saman kokoinen. Auto on ollut ihmeen huoleton, mm. etujarrut, akku ja kaikki alustan osat ja nivelet alkuperäisiä. Varmaan ajotapa on vaikuttanut, suhtaudun ajoon insinöörimäisesti.. Keskikulutus 5,9l koko omistusajalta, normaalisti tankillinen menee 5.2-5.5, mutta satunnaiset peräkärryn vedot nostaneet pitkän ajan keskiarvon. Harmillisesti auto ei taida mennä kaupaksi kuin tosi halpaan hintaan joten taidan jättää kakkosautoksi kun tuossa on mitättömät kiinteät kulut ja huollot teen nykyään itse, 207tkm asti tein vain välihuollot, mutta turha juosta leimojen perässä kun itse tekemällä voi paremmin valita varaosat jne. Lisäksi näissä ei ole esim. polttoaine suodatinta huolto-ohjelmassa ollenkaan, helppo ja halpa vaihtaa, toinen on vaihteistoöljy jota mielestäni on järkevä vaihtaa.
 
Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?

Käy kokeilemassa saman ikäistä Audi A4 ja Octaviaa. Octaviassa paremmat tilat ja todennäköisesti enemmän varusteita, joten riippuu paljon mitä autossa arvostaa ja pitää laatuna.

Molemmat tuntuvat VAG vehkeiltä ja paljon samankaltaisuutta on mutta omien kokemusten perusteella Audi on vähän paremmin tehty ja enemmän ajajan auto. Audi on myöskin hyvä esimerkki miten varusteet tekee auton. Hinnat alkaen etuveto pikkukoneella vs täyteen ladattu quattro malliston yläpään koneella. Perus quattro sport varusteilla ja parilla varustepaketilla on kombo mitä on hyvin tarjolla ja on ihan näppärä.
 
Mikä olisi sopiva henkilöauto (neljälle henkilölle) seuraaviin tarpeisiin:
- mahdollisimman suuri tavaratila
- mahdollisimman vähän vaivannäköä*
- diesel / bensa (kilometrejä vuodessa vähän päälle 20 k)
- hinta n. 20000 €

*Mitä vähemmän huoltoja, polttimon vaihtoja ja kaikkea muuta ropeltamista, sen parempi. Tietenkin autot ovat yksilöitä. Joka tapauksessa ajettavuus, urheilullisuus, ulkonäkö, merkki, malli, vaihteiston tyyppi ja kaikki muu ovat ihan epäoleellisia seikkoja kahden ensimmäisen kriteerin rinnalla.
 
Kumpaankin suuntaan löytyy, vanhempia halvempia ja uudempia hintavampia. Normi Prius ehkä sopis myös, mutta tavaratilakysymys ohjasi tuohon + ehdotukseen.
Kiitokset ehdotuksesta! Eipäs ollut kyllä Prius(+) tätä ennen edes listalle osunutkaan. Ehkä johtuu siitä että olen käyttänyt vähän tiukempia vuosimalli- tai kilometriehtoja. Linkin autolla on kilometrejä jo 236 tkm. Se on tuolle mallille vielä asiallinen lukema?
 
Mikä olisi sopiva henkilöauto (neljälle henkilölle) seuraaviin tarpeisiin:
- mahdollisimman suuri tavaratila
- mahdollisimman vähän vaivannäköä*
- diesel / bensa (kilometrejä vuodessa vähän päälle 20 k)
- hinta n. 20000 €

*Mitä vähemmän huoltoja, polttimon vaihtoja ja kaikkea muuta ropeltamista, sen parempi. Tietenkin autot ovat yksilöitä. Joka tapauksessa ajettavuus, urheilullisuus, ulkonäkö, merkki, malli, vaihteiston tyyppi ja kaikki muu ovat ihan epäoleellisia seikkoja kahden ensimmäisen kriteerin rinnalla.

Parin vuoden kokemuksella uskaltaisin suositella V60- tai XC60-Volvoa.
 
Linkin autolla on kilometrejä jo 236 tkm. Se on tuolle mallille vielä asiallinen lukema?

Auto kuin auto alkaa tuottaa enemmän kuin vähäisiä huoltomurheita 200tkm jälkeen. Ja jos nyt Toyota osoittautuisi tuolla mallillaan erinomaisen vähämurheiseksi, niin sinun vuosikilometreillä 300tkm tulee kuitenkin eteen nopeasti. 400tkm kun on mittarissa niin alkaa olla ns. paalikamaa. Eli melkein 2000 € (~10snt / km) arvonalenemaa vuodessa vaikka ajaisi auton ns. loppuun, jos tuon yksilön hankkisi pyyntihinnalla. Siihen päälle ne korjauskulut, joilta tuskin välttyy.
 
Priiuksilla ajelee helposti puolen millin yli kun sen huolto-ohjelman mukaan huollattelee, todettu taksi- ja kuriirihommissa ympäri maailman.
 
Epäilen että sinne puoleen milliin pääsee vaihtamatta alustan osia, jarruosia, pyöränlaakereita yms. Noi on just niitä huoltoja ja ropeltamista mitä ei toivottu.

e: Eipä nuo katsastustilastotkaan piirrä kuvaa mistään erityisestä luotettavuudesta mitä tulee katsastuksessa huomattaviin vikoihin: Prius+ (Katsastustilastot) ja vastaavasti saman sukupolven Prius kuin kaikki Prius+ -mallit (Katsastustilastot). Ehdotettu Volvo XC60 kestääkin kilometrejä jo ihan eri tavalla (Katsastustilastot).
 
Viimeksi muokattu:
Epäilen että sinne puoleen milliin pääsee vaihtamatta alustan osia, jarruosia, pyöränlaakereita yms. Noi on just niitä huoltoja ja ropeltamista mitä ei toivottu.

e: Eipä nuo katsastustilastotkaan piirrä kuvaa mistään erityisestä luotettavuudesta mitä tulee katsastuksessa huomattaviin vikoihin: Prius+ (Katsastustilastot) ja vastaavasti saman sukupolven Prius kuin kaikki Prius+ -mallit (Katsastustilastot). Ehdotettu Volvo XC60 kestääkin kilometrejä jo ihan eri tavalla (Katsastustilastot).

XC60 Volvossa ei kyllä mahdollisimman suurta tavaratilaa löydy. Viimeiset V/XC70 tältä osin parempia. Tarkemmin ei oltu määritelty oliko istuinkansaa käyttäjinä mikä antaa tietyt vaatimukset takatilojen muotoilulle.
 
Vaimolle käyttöautoa etsimässä, kriteereinä bensa sekä automaatti ja vetokoukku plussaa. Hintaluokka 0-8000€. Tällä hetkellä asiaa ajaa Volvo S80 vm.2002 mutta tarvitsisi löytää joku tuoreempi/pienempi, käyttö 80% matka-ajoa moottoritiellä ja loput kaupungissa eli mikään Punto taikka Ka ei olisi paras tähän ainakaan omasta mielestä.

Työkalut pysyy omissa käsissä ja on tilat korjata jos ja kun tarve siihen tulee mutta olisi parempi ettei tarvitse hakea emäntää tienposkesta kuin joskus ja jouluna. Koskaanhan ei voi tietää milloin laitteet porsii mutta kohtuu luotettava käyttöauto hakusessa varsinais suomesta.

Kuulemma Focus taikka Golf olisi jees kun niillä ajellut aikoinaan mutta itsellä kokemusta vain vanhemmista autoista/harrasteista joten hieman hakusessa tällaiset käyttöautot. Jos jollakulla heittää vinkkiä tällaisista olisin enemmän kuin kiitollinen. Niin ja vakkari pakollinen kun oppi sellaistakin käyttämään.
 
Broidi etsii autoa jossain 25-35ke luokassa. Kyytiin pitäisi mahtua 4 ja keskikokoinen koira konttiin eli farkku käytännössä. Kilsoja tulee melko vähän eli 10-15tkm vuodessa. Hybridi tai bensa käytännössä tulee kyseeseen. Käytiin uuden mallin Octavia PHEV ajamassa eikä erityisemmin itseä ainakaan vakuuttanut vaikka OK olikin, mutta enpä oikein osaa muutakaan suositella. Haussa siis takuullinen tai muutenvaan uudehko ja vähän ajettu auto. Adaptiivinen vakkari pitäisi löytyä.
 
Vaimolle käyttöautoa etsimässä, kriteereinä bensa sekä automaatti ja vetokoukku plussaa. Hintaluokka 0-8000€. Tällä hetkellä asiaa ajaa Volvo S80 vm.2002 mutta tarvitsisi löytää joku tuoreempi/pienempi, käyttö 80% matka-ajoa moottoritiellä ja loput kaupungissa eli mikään Punto taikka Ka ei olisi paras tähän ainakaan omasta mielestä.

Koukun asennuttaa koukkupajalla.
 
Broidi etsii autoa jossain 25-35ke luokassa. Kyytiin pitäisi mahtua 4 ja keskikokoinen koira konttiin eli farkku käytännössä. Kilsoja tulee melko vähän eli 10-15tkm vuodessa. Hybridi tai bensa käytännössä tulee kyseeseen. Käytiin uuden mallin Octavia PHEV ajamassa eikä erityisemmin itseä ainakaan vakuuttanut vaikka OK olikin, mutta enpä oikein osaa muutakaan suositella. Haussa siis takuullinen tai muutenvaan uudehko ja vähän ajettu auto. Adaptiivinen vakkari pitäisi löytyä.

https://m.nettiauto.com/toyota/prius-phev/13408995?vifAdCount=0&vifNav=Y Olisko tommonen, se koira vähän on kysymysmerkki.
 
Ei välttämättä lainkaan huono vaikkakin tuollaisen mazda kutosen pellit ei juurikaan herätä luottamusta sen mitä niitä nähnyt lähempää :dead:

Eikö nuo kutoset parantunut jossain kohdin tuon suhteen? Tuohon 8ke ei kuitenkaan mitään mahdottomia saa, varsinkaan kun sen pitää olla automaatti.
 
Eikö nuo kutoset parantunut jossain kohdin tuon suhteen? Tuohon 8ke ei kuitenkaan mitään mahdottomia saa, varsinkaan kun sen pitää olla automaatti.
Ilmeisesti ovat parantuneet juu mutta en mene varmaksi sanomaan, sillä kyselenkin täällä josko muut tietäisi paremmin. Automaattia vaaditaan koska vaimo...
 
https://www.nettiauto.com/ford/focus/13583538

Tämä olisi kuulemma sellainen mikä vois olla pop, en ihan heti keksinyt kauheasti pahaa sanottavaa mutta kuten mainitsin nuo käyttikset eivät ole niin ominta alaa. Koukku puuttuu mutta se ei tosiaan ole suoraan hylky. Voimalinjasta en tiedä yhtään mitään. Muoks* Jakohihna uusittu 08/2018 (71 tkm) - vaihtoväli 8 vuotta / 160 tkm eli näillä kilometreillä se olisi jo pitänyt uusia :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/ford/focus/13583538

Tämä olisi kuulemma sellainen mikä vois olla pop, en ihan heti keksinyt kauheasti pahaa sanottavaa mutta kuten mainitsin nuo käyttikset eivät ole niin ominta alaa. Koukku puuttuu mutta se ei tosiaan ole suoraan hylky. Voimalinjasta en tiedä yhtään mitään. Muoks* Jakohihna uusittu 08/2018 (71 tkm) - vaihtoväli 8 vuotta / 160 tkm eli näillä kilometreillä se olisi jo pitänyt uusia :hmm:

Miten Civic/Accord? Molemmat tuolta aikakaudelta on aikalailla pomminvarmoja ja ainakin Civic on jopa mukava ajaa sekä äärettömän käytännöllinen niillä taittuvilla takapenkeillä. Civicciin tuli muistaakseni momenttimuunnin jossai 2008-2009 tienoilla. Sitä ennen roboautomaatti, joka vissiin kestää mutta en kyllä itelle laittais :D
 
Ilmeisesti ovat parantuneet juu mutta en mene varmaksi sanomaan, sillä kyselenkin täällä josko muut tietäisi paremmin. Automaattia vaaditaan koska vaimo...
Tuossa 2008-> kopassa ei enää ruosteongelmia juuri ole, mutta tuossa 2.0 motissa sekä 1.8 vastaavassa jumittaa usein männänrenkaat noilla kilometreillä, varsinkin jos ei ole öljyjä vaihdeltu säännöllisesti, josta seuraa runsas öljyn polttaminen. Huoltohistoria kannattaa siis syynätä tarkkaan ja seurata öljyn kulutusta heti alussa. Muuten kyllä hyvä ketjukone.

Edit. Niin ja Fordin 1.8 ja 2.0 Duratecit on samoja Mazdan moottoreita (Mazdan ja Fordin tuohon aikaan ollut yhteistyö)
 
Viimeksi muokattu:
Vaimolle käyttöautoa etsimässä, kriteereinä bensa sekä automaatti ja vetokoukku plussaa. Hintaluokka 0-8000€. Tällä hetkellä asiaa ajaa Volvo S80 vm.2002 mutta tarvitsisi löytää joku tuoreempi/pienempi, käyttö 80% matka-ajoa moottoritiellä ja loput kaupungissa eli mikään Punto taikka Ka ei olisi paras tähän ainakaan omasta mielestä.

Työkalut pysyy omissa käsissä ja on tilat korjata jos ja kun tarve siihen tulee mutta olisi parempi ettei tarvitse hakea emäntää tienposkesta kuin joskus ja jouluna. Koskaanhan ei voi tietää milloin laitteet porsii mutta kohtuu luotettava käyttöauto hakusessa varsinais suomesta.

Kuulemma Focus taikka Golf olisi jees kun niillä ajellut aikoinaan mutta itsellä kokemusta vain vanhemmista autoista/harrasteista joten hieman hakusessa tällaiset käyttöautot. Jos jollakulla heittää vinkkiä tällaisista olisin enemmän kuin kiitollinen. Niin ja vakkari pakollinen kun oppi sellaistakin käyttämään.

Kohtuullisen paljon motaria ajavana herää pari kysymystä miksi pienempi ja miksi bensa? Moottoritie vauhdissa dieselin kulutus pysyy paremmin aisoissa ja kovemmassa vauhdissa massa luo tiettyä vakautta ja mukavuutta. Tuskin hirveästi menee metsään jos löytää esimerkiksi S/V60 Volvon tuollaiseen käyttöön. Myös mondeo, insignia ja passat tutustumisen arvoisia.
 
Kohtuullisen paljon motaria ajavana herää pari kysymystä miksi pienempi ja miksi bensa? Moottoritie vauhdissa dieselin kulutus pysyy paremmin aisoissa ja kovemmassa vauhdissa massa luo tiettyä vakautta ja mukavuutta. Tuskin hirveästi menee metsään jos löytää esimerkiksi S/V60 Volvon tuollaiseen käyttöön. Myös mondeo, insignia ja passat tutustumisen arvoisia.
Vuosittainen ajomäärä jää niin pieneksi että bensakoneinen auto jää vääjäämättä taloudellisuudeltaan paremmaksi. Ja pienempi lähinnä siksi että tuo nykyinen maantielaiva on kuulemma liian suuri keskustassa jonka toki ymmärrän vaikkakin se antaa todella mukavan kyydin.
 
Tuossa muutama viesti sitten tulikin hyvin käsiteltyä uudemmat PSA bensakoneet. C4 picassoa olen nyt kakkosautoksi miettinyt. Miten näissä vähän vanhemmissa 07 - 10 mallisissa nuo kone ja vaihteisto yhdistelmät kannattaa mieltää? Robottivaihteistoa (bmp6) pitää välttää ja 1.6hdi on huonompi vaihtoehto kuin esim. 2.0i tai 2.0hdi?
 
Miten Civic/Accord? Molemmat tuolta aikakaudelta on aikalailla pomminvarmoja ja ainakin Civic on jopa mukava ajaa sekä äärettömän käytännöllinen niillä taittuvilla takapenkeillä. Civicciin tuli muistaakseni momenttimuunnin jossai 2008-2009 tienoilla. Sitä ennen roboautomaatti, joka vissiin kestää mutta en kyllä itelle laittais :D
Noissa ei omien kokemuksien (ollut 1 kpl molempia) mukaan kestä pelti. Muuten olisin ehdottomasti jatkanut Hondan kanssa, mukava auto ajaa ja halpoja kilsoja.
 
Ilmeisesti ovat parantuneet juu mutta en mene varmaksi sanomaan, sillä kyselenkin täällä josko muut tietäisi paremmin. Automaattia vaaditaan koska vaimo...
Hivenen mutua täältäkin, mutta ymmärtääkseni Mazdan ruosteongelmat koskivat lähinnä ensimmäisen sukupolven kolmosia ja kutosia?

edit: muoks - Vanhakorinen Mazda 6 pitää yhä pintansa - Kaasujalka
Teknisesti ensimmäisen polven Mazda 6 osoittautui luotettavaksi, mutta sen voittokulkua varjostivat ruosteongelmat.
–Yleensä näistä vanhemmista Mazda 6:ista on kuitenkin jo ehditty ruostevauriot paikata, Multisilta sanoo.

Kun toisen polven, edeltäjäänsä pulleampimuotoinen Mazda 6 esiteltiin syksyllä 2007, ruosteongelmat oli voitettu, mutta sen myynti oli vaisumpaa kuin edeltäjänsä: vain sen ensimmäisenä varsinaisena myyntivuonna 2008 sitä ensirekisteröitiin yhtä paljon kuin edeltäjäänsäkin vuonna 2002.
 
Naapurilla tuollainen vm 2009 Mazda 6. Päältä päin täysin ruosteeton, ajettu hieman alle 200 tkm. Autoa pesty satunnaisesti koneessa. Siitä en tiedä, miten nuo tuon ikäiset Mazdat sitten alustaltaan ruostuvat.

Onko foorumilla kokemuksia Renault Meganeista, ikäluokassa nyt vaikka 2009-2012? Varsinkin bensakoneiset 1.4 TCe ketjukoneella ja 1.6 hihnakoneella sinänsä ihan mielenkiintoisia kakkosautoksi. 1.2 TCe lienee ketjunvenyttäjän maineessa, mutta tuosta 1.4:sta löytyi suht vähän juttua.
 
Oli veljen kanssa 2016 vuoden tienoilla yhtäaikaa uudempi korimallinen Mazda 6 2013 ja 2006 vuoden BMW 318. Korissa ei sanomista mutta alustan osalta BMW veti voiton. Mazdassa oli pohjassa enemmän pintaruostetta.
Menin nyt toki etelän Opel Insignian kakkosautoksi ostamaan nii se ainakin on suolaa saanut, lomalle pientä harrastetta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kokemusta sekä vanhempikorisesta 2.5 2005 että uudempikorisesta 2.0 2009 Mazda 6, vanhempikorinen 6 aivan mätä kaarista ja hitsaamaankin joutui leimaa varten, uudempikorinen taas muuten ruosteeton mutta katsastuksessa oli sisälokasuojan sisältä päässyt kertyneen lian ja moskan takia syöpymään pieni kohta puhki, pienen paikan joutui itse tekemään jotta meni katsastuksesta läpi. Muuten tämä uudempikorinen oli kaikinpuolin hyvä perusauto, ei kalliita remontteja 2.0 bensa ja manuaaliyhdistelmällä eli sellaista uskaltaisi kyllä suositella.
 
Tosi ohut maalipinta on tuossa uudempikorisessa kutosessakin. Omasta 2010 mallisesta helmiäisvalkeasta puhdistin takaluukun alareunan ruosteet jo neljä vuotta sitten ja maalasin alareunan uudestaan. En vakuuttunut Mazdan ruosteenkestosta tämän kokemuksen perusteella.
 
Uutta autoa pitäisi hommata kun pomo antoi lisää pelimerkkejä, mutta mitä vaihtoehtoja/kokemuksia/suosituksia olisi näillä spekseillä:
-max 30ke
-diesel,koska 30tkm/vuosi
-riittävästi herkkuja ja hyvin säädettävä penkki pitkälle ihmiselle
-ei uusi mutta ei mieluusti yli 80k ajettu
 
Uutta autoa pitäisi hommata kun pomo antoi lisää pelimerkkejä, mutta mitä vaihtoehtoja/kokemuksia/suosituksia olisi näillä spekseillä:
-max 30ke
-diesel,koska 30tkm/vuosi
-riittävästi herkkuja ja hyvin säädettävä penkki pitkälle ihmiselle
-ei uusi mutta ei mieluusti yli 80k ajettu
Passat ergocomfort-jakkaroilla?
 
Uutta autoa pitäisi hommata kun pomo antoi lisää pelimerkkejä, mutta mitä vaihtoehtoja/kokemuksia/suosituksia olisi näillä spekseillä:
-max 30ke
-diesel,koska 30tkm/vuosi
-riittävästi herkkuja ja hyvin säädettävä penkki pitkälle ihmiselle
-ei uusi mutta ei mieluusti yli 80k ajettu

Passat, Mondeo, Superb, V60.

Millään tuskin metsään menee, fiiliksen mukaan noista. Volvolta ei näköjään oikein muita malleja mahdu noihin raameihin, kun laittaa nettiautoon vm -19 alkaen.
 
Passat, Mondeo, Superb, V60.

Millään tuskin metsään menee, fiiliksen mukaan noista. Volvolta ei näköjään oikein muita malleja mahdu noihin raameihin, kun laittaa nettiautoon vm -19 alkaen.

Mondeon uusin sukupolvi on 10-luvun alkupuolelta, Passat ja Superb ovat nekin viime vuosikymmenen puolivälistä. V60:n kanssa pääsisi kiinni uudempaan suunnitteluun ja varmaan parempiin herkkuihin.

V90 voisi kyllä mennä myös tuohon nimimerkin @Cure hintaraamiin. Pyyntihinnat hieman yli 30 k€, mutta tinkimällä menee alle 30 kiloon helposti. Hieman eksoottisempana ja kustannuskilpailukykyisenä vaihtoehtona voisi ehdottaa Renault Talismania, josta löytyy hierovaa penkkiä, HUD:ia, navia, adaptiivista vakkaria, kessyä ym. herkkuja. Tosin nyt Nettiautossa ei ole kuin kaksi alle 80 tkm ajettua yksilöä. Ja se pitää muistaa laittaa kiertoon ennen kuin ranskalainen elektroniikka kyllästyy Suomen oloihin...
 
Talismanin sisusta ja multimedia ei kyllä pärjää noille verrokeille mitenkään. Auto on muotoilultaan ihan hieno, mutta keskikonsoli on ihan kuin joku halpa kiinalainen 10v vanha tabletti.
 
Passat ergocomfort-jakkaroilla?
Onkos volkkareissa vielä niitä dsg- ja moottoriongelmia joita aiemmin oli? Oon kiertänyt niitä sen takia pitkän aikaa..

Mondeon uusin sukupolvi on 10-luvun alkupuolelta, Passat ja Superb ovat nekin viime vuosikymmenen puolivälistä. V60:n kanssa pääsisi kiinni uudempaan suunnitteluun ja varmaan parempiin herkkuihin.

V90 voisi kyllä mennä myös tuohon nimimerkin @Cure hintaraamiin. Pyyntihinnat hieman yli 30 k€, mutta tinkimällä menee alle 30 kiloon helposti. Hieman eksoottisempana ja kustannuskilpailukykyisenä vaihtoehtona voisi ehdottaa Renault Talismania, josta löytyy hierovaa penkkiä, HUD:ia, navia, adaptiivista vakkaria, kessyä ym. herkkuja. Tosin nyt Nettiautossa ei ole kuin kaksi alle 80 tkm ajettua yksilöä. Ja se pitää muistaa laittaa kiertoon ennen kuin ranskalainen elektroniikka kyllästyy Suomen oloihin...
Mondeo on kyllä sisältä outdated, V60 ja V90 kuullostaa hyviltä vaihtoehdoilta 2019-> malleina kyllä. Emännällä on sitikka tällä hetkellä, tämän vuoden neljäs korjaamoaika on varattu joten kuten huoltopäällikkö sanoi, "ranskalaiset kuuluu vain grillin lautaselle"
 
Eläkeläisnaisella päättyy halpaan aikaan tarjouksesta otettu yksityisleasing heinäkuussa. Uudet sopimukset ovat huomattavasti kalliimpia ja hänen ajonsa ovat vähentyneet reilusti (kilometrejä tulee ehkä 5000 vuodessa...), joten mietimme että voi ehkä olla järkevämpää ostaa jonkinlainen pieni kauppakassi omaksi. Pakollisia vaatimuksia ovat automaattivaihteisto ja peruutuskamera kun on niihin tottunut.

Jos haluaa auton olevan uudehko, maksimissaan muutaman vuoden ikäinen, niin mahtaako Toyota Yaris olla paras vaihtoehto kun löytyy automaattina ja peruutuskamera näkyy olevan niissä yksilöissä mitä Nettiautosta katsoin? Hintaa tällaisella olisi 15-20 tuhatta riippuen iästä ja kilometreistä. Toyota Relax -turvan alaisen kun ostaisi niin ei ainakaan tulisi isompia yllättäviä korjauskuluja.
 
Eläkeläisnaisella päättyy halpaan aikaan tarjouksesta otettu yksityisleasing heinäkuussa. Uudet sopimukset ovat huomattavasti kalliimpia ja hänen ajonsa ovat vähentyneet reilusti (kilometrejä tulee ehkä 5000 vuodessa...), joten mietimme että voi ehkä olla järkevämpää ostaa jonkinlainen pieni kauppakassi omaksi. Pakollisia vaatimuksia ovat automaattivaihteisto ja peruutuskamera kun on niihin tottunut.

Jos haluaa auton olevan uudehko, maksimissaan muutaman vuoden ikäinen, niin mahtaako Toyota Yaris olla paras vaihtoehto kun löytyy automaattina ja peruutuskamera näkyy olevan niissä yksilöissä mitä Nettiautosta katsoin? Hintaa tällaisella olisi 15-20 tuhatta riippuen iästä ja kilometreistä. Toyota Relax -turvan alaisen kun ostaisi niin ei ainakaan tulisi isompia yllättäviä korjauskuluja.
Yaris on tuollaiseen tarpeeseen varmasti hyvä ja käyttökuluiltaan halpa valinta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 219
Viestejä
4 672 591
Jäsenet
76 577
Uusin jäsen
Joni P.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom