Mikä auto minulle?

3008 pösö, 2009, 1.6 bensa. Uhka vai mahdollisuus? Eikä kiitos mitään patonki juttuja yms vaan onko noi oikeasti millasia? jakoketjua ja pumppua vaihdettu vasta, siistin olonen. Mutta itellä ei kokemuksia pösöistä yhtään..

Pysyisin mahdollisimman kaukana.

Nuo THP150-pohjaiset(156/160/163/175) mottorit on kyllä sellaisia pommeja, että voi morjens.

T. Ex PSA-masentaja
 
Mikä noiden thp koneiden suurin murhe on? Äkkiä netissä haukutaan tuo ketju ja pumppua(jotka tuohon vasta vaihdettu). Osa taas kehuu autoa/konetta, sitten toisille tuntuu olevan syöpä. Onko se oikeasti niin paska että vajaa 200tkm ajettuun niitä ei ois korjattu jo, vai onko viat mallia uusiutuva?
 
Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?
Tämä kiinnostais myös mua. Ketjulla on VTI 120:ssakin jakopää, ilmeisesti ketjuja on joihinkin uusittu. Mutta miten lie muuten toimineet?

Vähän vanhemmissa PSA-autoissa käytetty 1.6 TU5JP4 bensakone joka oli jakohihnalla oli kyllä omasta kokemuksesta tosi luotettava. Viimeisimmät autot missä tuota moottoria on tainnut olla ovat 207 ja 307 pösöt sekä C4 sitikat, varmaankin vanhempia kuin vm. 2010.

Kakkosautoksi voisi jonkin PSA laitteen ostaa, mutta ovat lähes aina THP tai VTI koneisia kaikki kiinnostavat myynnissä olevat.

THP:ta en ikinä ostaisi, enkä suosittelisi kenellekään, niin paljon olen kuullut kyllä niistä huonoa.
 
Mikä noiden thp koneiden suurin murhe on? Äkkiä netissä haukutaan tuo ketju ja pumppua(jotka tuohon vasta vaihdettu). Osa taas kehuu autoa/konetta, sitten toisille tuntuu olevan syöpä. Onko se oikeasti niin paska että vajaa 200tkm ajettuun niitä ei ois korjattu jo, vai onko viat mallia uusiutuva?

En tiedä.

Mutta jos sitä haukutaan enemmän kun kehutaan niin eiköhän asiassa ole perää ja kannattaa kiertää kaukaa silloin.
 
Mikä noiden thp koneiden suurin murhe on? Äkkiä netissä haukutaan tuo ketju ja pumppua(jotka tuohon vasta vaihdettu). Osa taas kehuu autoa/konetta, sitten toisille tuntuu olevan syöpä. Onko se oikeasti niin paska että vajaa 200tkm ajettuun niitä ei ois korjattu jo, vai onko viat mallia uusiutuva?
Ketju, karstoittuminen ,vvt ja korkeapainepumppu tässä järjestyksessä. Viimeinen on helppo erottaa kun auto ei pelaa kiihdyttäessä ja kaikki edeltävät oireilevat ensimmäisenä tyhjäkäynnillä.

Jakopää on tonnin, vvt on toinen mokoma eli kannattaa vaihdattaa samalla kun jakopää niin selviää sillä satasen osalla. Karstaan auttaa imusarjan mekaaninen puhdistus tai vaihto, sekin maksaa tonnin. Korkeapainepumppu maksaa myös tonnin.

Jos vielä turbon vesipumppu(taukovesipumppu) tuohon päälle niin sekin on tonnin
 
Uudempi 1.2 Puretech alkaa myös toistaa samaa. Ensimmäinen hihna takuuseen ja toinen takaisinkutsun piiriin. 5008 -18 78tkm mittarissa.

Alkaa kuskin penkin hieromatoiminnon nappi irrota liitoksistaan kun puskemalla alta alkaa vasta toimia, eilen alkanut ja tänään ei sitten ollenkaan.

Uudempi jakohihna oli eri varaosanumerolla niin saattanee olla kestävämpi, ainakin lupailivat 100tkm/6vuotta kestävyydeksi.

Tulikin ensirekisteröinnistä eilen 5 vuotta täyteen.
IMG_20230505_072704.jpgIMG_20230505_075334.jpg

E: Lähti maahantuojalle hierontatoiminnosta viesti.
 
Viimeksi muokattu:
Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?
Joo käsittääkseni sama pohja kuin THP, mutta ilman turboa tms(?).

VTI:ssä Ainakin vastaavaa öljynkulutusongelmaa kuin THPssakin, aikoinaan kun vaihtoehtoja selvitin (2020) ei muita moitteita juuri selvinnyt. Tällöin myös merkkihuollossa väittivät, että viimeisintä ketjun(?) korjauspäivitystä THP-koneista ei ollut vielä alkanut tulla takaisin korjattavaksi. Jos THPn hankkii pitäisi olla korjattu/koneremontoitu hiljattain. Tuttu onnistui ajamaan C4 THPllä melkein 100tkm, minkä jälkeen vaihtoi autoa. Toiselta kuulemma hajosi THP-moottori, vaihtoi uuden tulille ja sekin petti samojen kilometrien jälkeen (alle 100tkm). En tiedä oliko vimeisimmät päivitykset.

Jos sitikka mielessä, niin mielummin dieseli ja senkin pitäisi olla 8-venttiilinen uudempi versio (kaikki eHDi-mallit) eikä vanhempi 16-venttiilinen. Niissä tulee turboremppaa ja ketju vaihtoon 200tkm jälkeen. Koskee siis ainakin 1.6l konetta.
 
THP koneissa:
-Jakoketju venyy
-Syö öljyä
-EGR tukkii imusarjan, venttiilit karstoittuu, palotila ylikuumeenee ja männät sanoo morjens
-Hukkaportin ohjauksessa väljää, paineet karkaa harakoille
-Polttoaineen korkeapainepumppu herkkä
-Vuotavia termostaattikoteloita
Jakoketjua päivitetty myöhemmin, mutta parannusta sekään ei tuonut.

Jos kaikista varoituksista huolimatta haluaa sekaantua tuohon, niin voi tutustua:
 
Bensakoneissa pääsee paljon helpommalla kun ottaa moottorin missä ei ole tuota suorasuihkutusta, vaan vanha kunnon imusarjaan suihkuttavat suuttimet = ei tule karstaa, ei rikkoutuvaa korkeapainepumppua ja yleensä tuo korkeapainepumppu aiheuttaa sitä rasitusta jakoketjulle = jakoketju venyy.
 
Bensakoneissa pääsee paljon helpommalla kun ottaa moottorin missä ei ole tuota suorasuihkutusta, vaan vanha kunnon imusarjaan suihkuttavat suuttimet = ei tule karstaa, ei rikkoutuvaa korkeapainepumppua ja yleensä tuo korkeapainepumppu aiheuttaa sitä rasitusta jakoketjulle = jakoketju venyy.

Varmasti näin, mutta eikös melkein kaikki nykyturbot ole suorasuihkuja? Eli voiko kuluttaja oikeasti tehdä valintaa?
 
rellun 0.9 tce ei käsittääkseni ole suorasuihku vaikka onkin tuollainen downsizing kone, mutta ketjuja niihinkin on vaihdeltu, johtunee pitkästä vaihtovälistä ja aika pienikokoisesta öljynsuodattimesta. Mulla on nyt 280tkm ajettu Skoda 1.2TSI jossa edelleen alkuperäinen ketju ja ei myös syö öljyä, kai se varmaan kohta on ketjun vaihto mutta ei se hirveän kallis juttu ole.
 
Nyt ois sitten RAV4 laitettu tilaukseen. puolivuotta odotellaan. Odotusajaksi tulossa myös RAV4 perus hybridinä, eli ei plugarina. Eiköhän tuollakin tuon väliajan ajele.
 
Sinne meni -12 Avensis, reilut 4v ja tasan 90tkm se ehti olla omistuksessa, aika aikaansa kutakin, liike osti auton. Nyt pitäisi keksiä mitä tilalle. Käteinen riittää jonnekin 15000€:n paikkeille, mutta minä en löydä sillä hinnalla luotettavaa koukullista bensa tai hybridi farkkua. Auriksen saa joo, mutta se on harvinaisen ankean oloinen. Toinen Avensis voisi tietty mennä, mutta ne ovat järkevillä kilometreillä todella kalliita. 5000-8000€ lainaa ottamalla pystyisi ostamaan Corolla hybridin, mutta on jotenkin aivan pöljää maksaa 23t€ 4v vanhasta ja 90-100tkm ajetusta autosta joka on maksanut uutena 28000€.
 
Sinne meni -12 Avensis, reilut 4v ja tasan 90tkm se ehti olla omistuksessa, aika aikaansa kutakin, liike osti auton. Nyt pitäisi keksiä mitä tilalle. Käteinen riittää jonnekin 15000€:n paikkeille, mutta minä en löydä sillä hinnalla luotettavaa koukullista bensa tai hybridi farkkua. Auriksen saa joo, mutta se on harvinaisen ankean oloinen. Toinen Avensis voisi tietty mennä, mutta ne ovat järkevillä kilometreillä todella kalliita. 5000-8000€ lainaa ottamalla pystyisi ostamaan Corolla hybridin, mutta on jotenkin aivan pöljää maksaa 23t€ 4v vanhasta ja 90-100tkm ajetusta autosta joka on maksanut uutena 28000€.

Subaru Levorg, tai Legacy?
 
Kumpi on parempi. Nissan Qashqai vai Skoda Yeti?
Ei kai nuo toistaan huonompia tai parempi ole. Qashqailla ajanut paljon ja ihan OK. Ei loista missään erityisesti mutta ei tuossa moitittavakaan ole, poislukien se 1,2-litrainen bensaturbo. Ahdetuksi koneeksi tosi laiska ja alakierroksilla aivan hengetön, sammuu tosi helposti liikkeelle lähtiessä joten vaatii totuttelua kun kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja luistatusvaraa on tosi vähän. Et ikähaarukkaa sanonut, mutta jos ostat niin osta joko ykköskoppainen Qashqai sillä 1,6-litraisella ahtamattomalla koneella tai sitten ihan viimeisiä kakkoskoppaisia, joissa on 1,3-litrainen Renault-Nissan-Daimlerin turbokone.

Noissa 1,2-litraisissa vielä sekin ominaisuus että jäätyy talvella helposti MAF-anturi ilman viimasuojia.
 
rellun 0.9 tce ei käsittääkseni ole suorasuihku vaikka onkin tuollainen downsizing kone, mutta ketjuja niihinkin on vaihdeltu, johtunee pitkästä vaihtovälistä ja aika pienikokoisesta öljynsuodattimesta. Mulla on nyt 280tkm ajettu Skoda 1.2TSI jossa edelleen alkuperäinen ketju ja ei myös syö öljyä, kai se varmaan kohta on ketjun vaihto mutta ei se hirveän kallis juttu ole.
Alkupään moottoreihin yksittäisiä vaihdettu, mutta mistään "ongelmasta" en vielä puhuisi ja kuten kaikissa niin käyttö ja huolto myös vaikuttaa...
 
Ei kai nuo toistaan huonompia tai parempi ole. Qashqailla ajanut paljon ja ihan OK. Ei loista missään erityisesti mutta ei tuossa moitittavakaan ole, poislukien se 1,2-litrainen bensaturbo. Ahdetuksi koneeksi tosi laiska ja alakierroksilla aivan hengetön, sammuu tosi helposti liikkeelle lähtiessä joten vaatii totuttelua kun kytkin ottaa ylhäältä kiinni ja luistatusvaraa on tosi vähän. Et ikähaarukkaa sanonut, mutta jos ostat niin osta joko ykköskoppainen Qashqai sillä 1,6-litraisella ahtamattomalla koneella tai sitten ihan viimeisiä kakkoskoppaisia, joissa on 1,3-litrainen Renault-Nissan-Daimlerin turbokone.

Noissa 1,2-litraisissa vielä sekin ominaisuus että jäätyy talvella helposti MAF-anturi ilman viimasuojia.

Lisäisin ensimmäisistä Qashqaista kun veli kävi äidilleni ostamassa Kamuxilta tälläisen 1.6 version että 250tkm ajettuun nyt ainakin imuputken tilaan, ilman sisääntulo todennäköisesti irronnut kiinnityksistä, kulmikas kiihdytys varmaan osittain tästä johtuu mutta jos itse meinaa tulpat & sisäilman filtterin vaihtaa niin ilmeisemmin puoli moottoria pitää purkaa tieltä pois ja todennäköisesti filtterille kaasupolin irroittaa, näin olin kahtovinani.

Lapsi tuli takapenkillä merisairaaksi kun totuttu jämäkämpiin autoihin.

Muuten ihan perus ok. Aika jäykkä ohjaus. Vaihdekeppi melko väljän oloinen
 
Onko ne VTI 120 koneet mistään taas kotoisin? Eikö ne kuiten ole samaa pohjaa tuon THP:n kanssa?

Itellä oli tommonen VTI 95 ajossa kolme vuotta ja noin 30tkm. Autolla oli ikää neljä vuotta, kun sen ostin ja sillä olli ajettu 40tkm.
Sen yksilön vikalista oli:

-edellinen omistaja vaihtoi termostaatin juuri ennen kauppoja (olikohan se jotain 400e)
-sytytyspuola meni, kun ajettu 50tkm
-kulutti öljyä koko ajan sen 4dl/1000km
-jakoketju äänsi käynnistettäessä vähän
-öljypohja hikoili jonkun verran

Sen verran vittumainen kokemus oli, että tuskin tulee enää PSAta tähän talouteen
 
No kannattaisiko tässä skoda octavia sitten ottaa. Jos jättää koko maastoauton näön pois. Vai onkos skoda octavialle jokin muu vaihtoehto parempi
 
No kannattaisiko tässä skoda octavia sitten ottaa. Jos jättää koko maastoauton näön pois. Vai onkos skoda octavialle jokin muu vaihtoehto parempi
vahva suositus, 5 vuoden ja 200tkm kokemuksella erittäin toimiva, huoleton, taloudellinen ja ennenkaikkea tilava auto. Omani tosin nyt myynnissä pakettiauton hankinnan vuoksi, voi tosin olla, että jää kakkosautoksi koska ajettu niin paljon, ettei oikein mene kaupaksi..
 
vahva suositus, 5 vuoden ja 200tkm kokemuksella erittäin toimiva, huoleton, taloudellinen ja ennenkaikkea tilava auto. Omani tosin nyt myynnissä pakettiauton hankinnan vuoksi, voi tosin olla, että jää kakkosautoksi koska ajettu niin paljon, ettei oikein mene kaupaksi..
Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?
 
Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?
mulla viimeisen vuosimallin mk2 korinen, eli 2013, uudesta asti huollettu tihennetyllä välillä, siksi varmaan moottori on vielä 280tkm ajettuna tikissä ja alkuperäisellä jakoketjulla. Olen kyllä tykännyt tuosta 1.2 TSI koneesta, sitkeä, riittävän tehokas ja taloudellinen. Lisäksi helppo huoltaa, mm. öljynsuodatin maailman helpoimmassa paikassa. Kone on yksinkertainen ja vailla pahoja tyyppivikoja, no, joku sanoo, että jakoketju. Mutta osat maksaa alle 200€ ja vaihtotyö ei eroa jakohihnan vaihtotyöstä. Hihnalla ei ajeta näin pitkälle. Autossa ei ole myös DSG:tä joten sen suhteen ei murheita. Farkkuhan tämä, mutta käsittääkseni myös HB mallissa tavaratilan pohja on saman kokoinen. Auto on ollut ihmeen huoleton, mm. etujarrut, akku ja kaikki alustan osat ja nivelet alkuperäisiä. Varmaan ajotapa on vaikuttanut, suhtaudun ajoon insinöörimäisesti.. Keskikulutus 5,9l koko omistusajalta, normaalisti tankillinen menee 5.2-5.5, mutta satunnaiset peräkärryn vedot nostaneet pitkän ajan keskiarvon. Harmillisesti auto ei taida mennä kaupaksi kuin tosi halpaan hintaan joten taidan jättää kakkosautoksi kun tuossa on mitättömät kiinteät kulut ja huollot teen nykyään itse, 207tkm asti tein vain välihuollot, mutta turha juosta leimojen perässä kun itse tekemällä voi paremmin valita varaosat jne. Lisäksi näissä ei ole esim. polttoaine suodatinta huolto-ohjelmassa ollenkaan, helppo ja halpa vaihtaa, toinen on vaihteistoöljy jota mielestäni on järkevä vaihtaa.
 
Olikos sulla ihan farkku vai henkilöauto? Minkäs vuoden malli oli? Minkäslaista huoltohistoriaa on kertynyt? Voisiko tätä verrata laadultaan jopa audiin?

Käy kokeilemassa saman ikäistä Audi A4 ja Octaviaa. Octaviassa paremmat tilat ja todennäköisesti enemmän varusteita, joten riippuu paljon mitä autossa arvostaa ja pitää laatuna.

Molemmat tuntuvat VAG vehkeiltä ja paljon samankaltaisuutta on mutta omien kokemusten perusteella Audi on vähän paremmin tehty ja enemmän ajajan auto. Audi on myöskin hyvä esimerkki miten varusteet tekee auton. Hinnat alkaen etuveto pikkukoneella vs täyteen ladattu quattro malliston yläpään koneella. Perus quattro sport varusteilla ja parilla varustepaketilla on kombo mitä on hyvin tarjolla ja on ihan näppärä.
 
Mikä olisi sopiva henkilöauto (neljälle henkilölle) seuraaviin tarpeisiin:
- mahdollisimman suuri tavaratila
- mahdollisimman vähän vaivannäköä*
- diesel / bensa (kilometrejä vuodessa vähän päälle 20 k)
- hinta n. 20000 €

*Mitä vähemmän huoltoja, polttimon vaihtoja ja kaikkea muuta ropeltamista, sen parempi. Tietenkin autot ovat yksilöitä. Joka tapauksessa ajettavuus, urheilullisuus, ulkonäkö, merkki, malli, vaihteiston tyyppi ja kaikki muu ovat ihan epäoleellisia seikkoja kahden ensimmäisen kriteerin rinnalla.
 
Kumpaankin suuntaan löytyy, vanhempia halvempia ja uudempia hintavampia. Normi Prius ehkä sopis myös, mutta tavaratilakysymys ohjasi tuohon + ehdotukseen.
Kiitokset ehdotuksesta! Eipäs ollut kyllä Prius(+) tätä ennen edes listalle osunutkaan. Ehkä johtuu siitä että olen käyttänyt vähän tiukempia vuosimalli- tai kilometriehtoja. Linkin autolla on kilometrejä jo 236 tkm. Se on tuolle mallille vielä asiallinen lukema?
 
Mikä olisi sopiva henkilöauto (neljälle henkilölle) seuraaviin tarpeisiin:
- mahdollisimman suuri tavaratila
- mahdollisimman vähän vaivannäköä*
- diesel / bensa (kilometrejä vuodessa vähän päälle 20 k)
- hinta n. 20000 €

*Mitä vähemmän huoltoja, polttimon vaihtoja ja kaikkea muuta ropeltamista, sen parempi. Tietenkin autot ovat yksilöitä. Joka tapauksessa ajettavuus, urheilullisuus, ulkonäkö, merkki, malli, vaihteiston tyyppi ja kaikki muu ovat ihan epäoleellisia seikkoja kahden ensimmäisen kriteerin rinnalla.

Parin vuoden kokemuksella uskaltaisin suositella V60- tai XC60-Volvoa.
 
Linkin autolla on kilometrejä jo 236 tkm. Se on tuolle mallille vielä asiallinen lukema?

Auto kuin auto alkaa tuottaa enemmän kuin vähäisiä huoltomurheita 200tkm jälkeen. Ja jos nyt Toyota osoittautuisi tuolla mallillaan erinomaisen vähämurheiseksi, niin sinun vuosikilometreillä 300tkm tulee kuitenkin eteen nopeasti. 400tkm kun on mittarissa niin alkaa olla ns. paalikamaa. Eli melkein 2000 € (~10snt / km) arvonalenemaa vuodessa vaikka ajaisi auton ns. loppuun, jos tuon yksilön hankkisi pyyntihinnalla. Siihen päälle ne korjauskulut, joilta tuskin välttyy.
 
Priiuksilla ajelee helposti puolen millin yli kun sen huolto-ohjelman mukaan huollattelee, todettu taksi- ja kuriirihommissa ympäri maailman.
 
Epäilen että sinne puoleen milliin pääsee vaihtamatta alustan osia, jarruosia, pyöränlaakereita yms. Noi on just niitä huoltoja ja ropeltamista mitä ei toivottu.

e: Eipä nuo katsastustilastotkaan piirrä kuvaa mistään erityisestä luotettavuudesta mitä tulee katsastuksessa huomattaviin vikoihin: Prius+ (Katsastustilastot) ja vastaavasti saman sukupolven Prius kuin kaikki Prius+ -mallit (Katsastustilastot). Ehdotettu Volvo XC60 kestääkin kilometrejä jo ihan eri tavalla (Katsastustilastot).
 
Viimeksi muokattu:
Epäilen että sinne puoleen milliin pääsee vaihtamatta alustan osia, jarruosia, pyöränlaakereita yms. Noi on just niitä huoltoja ja ropeltamista mitä ei toivottu.

e: Eipä nuo katsastustilastotkaan piirrä kuvaa mistään erityisestä luotettavuudesta mitä tulee katsastuksessa huomattaviin vikoihin: Prius+ (Katsastustilastot) ja vastaavasti saman sukupolven Prius kuin kaikki Prius+ -mallit (Katsastustilastot). Ehdotettu Volvo XC60 kestääkin kilometrejä jo ihan eri tavalla (Katsastustilastot).

XC60 Volvossa ei kyllä mahdollisimman suurta tavaratilaa löydy. Viimeiset V/XC70 tältä osin parempia. Tarkemmin ei oltu määritelty oliko istuinkansaa käyttäjinä mikä antaa tietyt vaatimukset takatilojen muotoilulle.
 
Vaimolle käyttöautoa etsimässä, kriteereinä bensa sekä automaatti ja vetokoukku plussaa. Hintaluokka 0-8000€. Tällä hetkellä asiaa ajaa Volvo S80 vm.2002 mutta tarvitsisi löytää joku tuoreempi/pienempi, käyttö 80% matka-ajoa moottoritiellä ja loput kaupungissa eli mikään Punto taikka Ka ei olisi paras tähän ainakaan omasta mielestä.

Työkalut pysyy omissa käsissä ja on tilat korjata jos ja kun tarve siihen tulee mutta olisi parempi ettei tarvitse hakea emäntää tienposkesta kuin joskus ja jouluna. Koskaanhan ei voi tietää milloin laitteet porsii mutta kohtuu luotettava käyttöauto hakusessa varsinais suomesta.

Kuulemma Focus taikka Golf olisi jees kun niillä ajellut aikoinaan mutta itsellä kokemusta vain vanhemmista autoista/harrasteista joten hieman hakusessa tällaiset käyttöautot. Jos jollakulla heittää vinkkiä tällaisista olisin enemmän kuin kiitollinen. Niin ja vakkari pakollinen kun oppi sellaistakin käyttämään.
 
Broidi etsii autoa jossain 25-35ke luokassa. Kyytiin pitäisi mahtua 4 ja keskikokoinen koira konttiin eli farkku käytännössä. Kilsoja tulee melko vähän eli 10-15tkm vuodessa. Hybridi tai bensa käytännössä tulee kyseeseen. Käytiin uuden mallin Octavia PHEV ajamassa eikä erityisemmin itseä ainakaan vakuuttanut vaikka OK olikin, mutta enpä oikein osaa muutakaan suositella. Haussa siis takuullinen tai muutenvaan uudehko ja vähän ajettu auto. Adaptiivinen vakkari pitäisi löytyä.
 
Vaimolle käyttöautoa etsimässä, kriteereinä bensa sekä automaatti ja vetokoukku plussaa. Hintaluokka 0-8000€. Tällä hetkellä asiaa ajaa Volvo S80 vm.2002 mutta tarvitsisi löytää joku tuoreempi/pienempi, käyttö 80% matka-ajoa moottoritiellä ja loput kaupungissa eli mikään Punto taikka Ka ei olisi paras tähän ainakaan omasta mielestä.

Koukun asennuttaa koukkupajalla.
 
Broidi etsii autoa jossain 25-35ke luokassa. Kyytiin pitäisi mahtua 4 ja keskikokoinen koira konttiin eli farkku käytännössä. Kilsoja tulee melko vähän eli 10-15tkm vuodessa. Hybridi tai bensa käytännössä tulee kyseeseen. Käytiin uuden mallin Octavia PHEV ajamassa eikä erityisemmin itseä ainakaan vakuuttanut vaikka OK olikin, mutta enpä oikein osaa muutakaan suositella. Haussa siis takuullinen tai muutenvaan uudehko ja vähän ajettu auto. Adaptiivinen vakkari pitäisi löytyä.

https://m.nettiauto.com/toyota/prius-phev/13408995?vifAdCount=0&vifNav=Y Olisko tommonen, se koira vähän on kysymysmerkki.
 
Ei välttämättä lainkaan huono vaikkakin tuollaisen mazda kutosen pellit ei juurikaan herätä luottamusta sen mitä niitä nähnyt lähempää :dead:

Eikö nuo kutoset parantunut jossain kohdin tuon suhteen? Tuohon 8ke ei kuitenkaan mitään mahdottomia saa, varsinkaan kun sen pitää olla automaatti.
 
Eikö nuo kutoset parantunut jossain kohdin tuon suhteen? Tuohon 8ke ei kuitenkaan mitään mahdottomia saa, varsinkaan kun sen pitää olla automaatti.
Ilmeisesti ovat parantuneet juu mutta en mene varmaksi sanomaan, sillä kyselenkin täällä josko muut tietäisi paremmin. Automaattia vaaditaan koska vaimo...
 
https://www.nettiauto.com/ford/focus/13583538

Tämä olisi kuulemma sellainen mikä vois olla pop, en ihan heti keksinyt kauheasti pahaa sanottavaa mutta kuten mainitsin nuo käyttikset eivät ole niin ominta alaa. Koukku puuttuu mutta se ei tosiaan ole suoraan hylky. Voimalinjasta en tiedä yhtään mitään. Muoks* Jakohihna uusittu 08/2018 (71 tkm) - vaihtoväli 8 vuotta / 160 tkm eli näillä kilometreillä se olisi jo pitänyt uusia :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
https://www.nettiauto.com/ford/focus/13583538

Tämä olisi kuulemma sellainen mikä vois olla pop, en ihan heti keksinyt kauheasti pahaa sanottavaa mutta kuten mainitsin nuo käyttikset eivät ole niin ominta alaa. Koukku puuttuu mutta se ei tosiaan ole suoraan hylky. Voimalinjasta en tiedä yhtään mitään. Muoks* Jakohihna uusittu 08/2018 (71 tkm) - vaihtoväli 8 vuotta / 160 tkm eli näillä kilometreillä se olisi jo pitänyt uusia :hmm:

Miten Civic/Accord? Molemmat tuolta aikakaudelta on aikalailla pomminvarmoja ja ainakin Civic on jopa mukava ajaa sekä äärettömän käytännöllinen niillä taittuvilla takapenkeillä. Civicciin tuli muistaakseni momenttimuunnin jossai 2008-2009 tienoilla. Sitä ennen roboautomaatti, joka vissiin kestää mutta en kyllä itelle laittais :D
 
Ilmeisesti ovat parantuneet juu mutta en mene varmaksi sanomaan, sillä kyselenkin täällä josko muut tietäisi paremmin. Automaattia vaaditaan koska vaimo...
Tuossa 2008-> kopassa ei enää ruosteongelmia juuri ole, mutta tuossa 2.0 motissa sekä 1.8 vastaavassa jumittaa usein männänrenkaat noilla kilometreillä, varsinkin jos ei ole öljyjä vaihdeltu säännöllisesti, josta seuraa runsas öljyn polttaminen. Huoltohistoria kannattaa siis syynätä tarkkaan ja seurata öljyn kulutusta heti alussa. Muuten kyllä hyvä ketjukone.

Edit. Niin ja Fordin 1.8 ja 2.0 Duratecit on samoja Mazdan moottoreita (Mazdan ja Fordin tuohon aikaan ollut yhteistyö)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 745
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom