Mikä auto minulle?

eikai tuollainen 8l/100km kuluttava dieselauto oikein ole enää järkivalinta, siinä lienee aika kovat verot vielä kaiken muun kulun lisäksi. Ehkä halvemmaksi tulee bensa kone jollain etanolisarjalla tms. jos tolla raisleria välttämättä haluaa. Kyllä nuo moparin tekeleet 90-20 lukujen taitteesta taitaa jäädä historiaan todella epäluotettavina romuina valitettavasti.
 
Mä oon vajaat kolme vuotta päästellyt Nissan Maximalla ja vaikka se on ollut tosi luotettava (IMM taitaa olla ainoa ei-kuluva osa mikä on vaihdettu), se on äärimmäisen tylsä auto. Siinä ei vain ole niin yhtään mitään mielenkiintoista.

Tuollainen hemi-kasilla ja nelivedolla oleva valmiiksi chopatun näköinen gangstamobiili toisi jotain jännitystä elämään. Mm. pääseekö perille asti jos lähikauppaan lähtee.
 
Mä oon vajaat kolme vuotta päästellyt Nissan Maximalla ja vaikka se on ollut tosi luotettava (IMM taitaa olla ainoa ei-kuluva osa mikä on vaihdettu), se on äärimmäisen tylsä auto. Siinä ei vain ole niin yhtään mitään mielenkiintoista.

Tuollainen hemi-kasilla ja nelivedolla oleva valmiiksi chopatun näköinen gangstamobiili toisi jotain jännitystä elämään. Mm. pääseekö perille asti jos lähikauppaan lähtee.

Jos uusin katsastustilasto kertoo 300C:n laadusta, niin keskimääräistä heikompi on: hylkäys 51,9% varmuudella (keskiarvo 27,8%). Voi toki olla, että viat eivät näy tai jätä tien päälle katsastuksen välissä, esim. kulunut alusta.
Äärimmäisen tylsät autot ovat usein niitä luotettavimpia.
 
Nykyinen Kia Ceed alkanut osoittamaan sen verran pahoja ikääntymisen merkkejä, että uuden auton hankintaa vahvasti harkinnut. Eikä tuo diesel-auto enää nykyisillä polttoaineen hinnoilla ole mitenkään kannattava omiin ajoihin.

Uuden auton kriteerit:
  • Budjetti 5-10k€, riippuen nyt vähän kuin paljon tuollaisesta vm. 2010 1.6 CRDI Kia Ceedistä saa vaihdossa/myydessä.
  • Bensa
  • Viistoperä tai pieni farmari, nykyinen farmari Kia vähän turhan iso
  • Mitä uudempi sen parempi, mutta vähintään 2014 →
  • Kilometrit suhteessa yleiseen luotettavuuteen, toiveena, ettei nyt ihan heti tarvisi olla mitään isompaa remonttia tekemässä
  • Manuaali, ellei sit saa luotettavaa automaattia
  • Ilmastointi pakollinen
  • Plussaa jos on suht bensapihi ja pienet verot
  • Suorituskykyä vähintään sen verran, että kulkee motarilla järkevästi ja rekasta pääsee ohi
En ole vielä päättänyt kuinka tylsä auto saa olla :D Kia oli kyllä niin harmaan tylsä perusauto, että huonommaksi tuskin enää päästään (muulla kuin jollain tuhnulla vaparibensalla), muttei budjetti riitä mihinkään järkevään sporttimalliinkaan.

Tylsänä järkivaihtoehtona miettinyt ketjussa jo useaan otteeseen mainittua Renault Clioa farmarina, noita näyttäisi saavana 2016-2019 malleja alta kymppitonnin ja todella järkevillä kilometreillä. Ilmeisesti myös ihan luotettavia, mutta millä tienoilla noilla tulee isommat huoltokirjan mukaiset remontit? Vai voisiko olettaa, että jollain vm. 2018 ja 70 tkm ajetulla cliolla ajelisi seuraavat pari vuotta (10 tkm / vuosi) ihan perushuolloilla? Muovinen tuo on sisältä, mutta siihen on jo Kian kanssa tottunut. Pitääpä käydä lähiaikoina koeajolla, niin saa vähän tuntumaa millainen kulkine tuo on. Tuskin mitään elämyksiä antaa, mutta hinta-laatusuhteeltaan voisi olla ihan hyvä paketti.

Vähän puhdikkaammalla koneella kun etsii, niin valikoimaa on eniten :
  • Opel Astra 1.4 turbo, vm. 2014-18 (uusimmat yli 200 tkm ajettu)
  • Citroen C4 ja Peugeot 308 1.2 Puretech 130, useita vm. 2014-16 malleja 100-150 tkm ajettuna
  • Ford Focus 1,0 ecoboostia, lähinnä 2014-15, näissä monessa ajettu 150-200 tkm ja ilmeisesti 200 tkm tietämillä tulee isoa remonttia
Ford kallein, mutta ilmeisesti noista paras ajaa ja moottori suht luotettava, mutta moottori vissiin aika finaalissa 200 tkm kohdilla (tai vaatii ainakin isompaa remppaa)? Mites noi Opelit ja ranskikset? Varsinkin Citroeneista löytyi aika vähän tietoa (suomen sivustoilta), että onko ihan susia vai ei. Monessa paikassa tuota 1,2 Puretechiä kuitenkin ihan kehuttiin ominaisuuksien puolesta :hmm:
Clioa tuossa aiemmin suositeltiinkin ja sellaista varmaan käyn koeajamassa. Vertailun vuoksi vois käydä jotain muutakin kokeilemassa, niin missä maineessa tuollaiset kolmos-koppaiset focukset on tällä foorumilla? Tarkemmin 1.0 (125 hp) ecoboostilla. Noita näyttäisi saavan omaan budjettiin menevänä 2014-2016 vuosimallia ja 100-160 tkm ajettuna. Ulkonäkö miellyttäisi silmää ja ovat kehuttuja monissa arvosteluissa.

Googlettelun perusteella jakohihnaremppa on ehdottomasti tehtävä tuon ikäiseen autoon ja on hintava remontti. Nopealla selailulla löytyisi kuitenkin myös yksilöitä, mihin tuo remppa on vastikään tehty, niin millaista luotettavuutta tuollaiselta 150 tkm ajetulta 7-9 vuotta vanhalta focukselta voisi yleisesti odottaa? Onko alusta ja kori hyvin aikaa kestäviä? Entä sähköosat?
 
Millaisia kokemuksia ihmisillä on näistä?

Joo, tiedän että sisusta on ämpärimuovia jne.


Yhdellä tutulla oli vielä viime vuonna tuollainen 300C vuodelta 2007, tosin tylsä takaveto diesel.

Palveli ensin hänellä taksina ja varataksina vuodet 2007-2018, jolloin mittariin kertyi kiitettävät 700 000 kilometriä.
Tuon jälkeen oli vielä pari vuotta kakkosautona, mutta jäi koronan takia seisomaan, eikä mennyt enää viime vuoden lopulla leimasta läpi, kun parin vuoden seisominen oli hapattanut lähes kaikki sähköt ( mm. abs boksi oli täyttynyt vedellä ) ja takakaarien sekä helmojen korroosio oli edennyt melko pitkälle.

Kuitenkin tuosta joku maksoi 1300 €, vaikka metrejä oli mittarissa yli 750 000 ja montaa täysin ehjää osaa autossa ei enää ollut, eniten arvoa oli varmaan 18" vanteilla ja melkein uusilla renkailla.

Ihme lulla tuo oli ajaa aina, niin uutena kuin 700 000 ajettuna ja alustanosia sekä jarruja tuo söi kuin leipää.
Muutenkin sähköissä oli melko paljon vikoja ja tuohon yksilöön vaihdettiin useampia eri ohjausmoduuleita Autokeskuksella ensimmäisen viiden-kuuden vuoden aikana.

Moottori, laatikko ja perähän tuossa oli puhtaasti mersua, eikä niissä ollut käytännössä mitään ongelmia, alustan osia oli lainattu paljon W210 eli Väyrys-mersusta, ja tämä kohonneen painon kanssa ei ollut mikään hyvä yhdistelmä keston tai ominaisuuksien kannalta.
 
Clioa tuossa aiemmin suositeltiinkin ja sellaista varmaan käyn koeajamassa. Vertailun vuoksi vois käydä jotain muutakin kokeilemassa, niin missä maineessa tuollaiset kolmos-koppaiset focukset on tällä foorumilla? Tarkemmin 1.0 (125 hp) ecoboostilla. Noita näyttäisi saavan omaan budjettiin menevänä 2014-2016 vuosimallia ja 100-160 tkm ajettuna. Ulkonäkö miellyttäisi silmää ja ovat kehuttuja monissa arvosteluissa.

Googlettelun perusteella jakohihnaremppa on ehdottomasti tehtävä tuon ikäiseen autoon ja on hintava remontti. Nopealla selailulla löytyisi kuitenkin myös yksilöitä, mihin tuo remppa on vastikään tehty, niin millaista luotettavuutta tuollaiselta 150 tkm ajetulta 7-9 vuotta vanhalta focukselta voisi yleisesti odottaa? Onko alusta ja kori hyvin aikaa kestäviä? Entä sähköosat?

Tuo öljyssä uiva jakohihna on sitten 100% tarkka oikeasta öljystä, väärällä öljyllä hihna murenee ja murut menee öljynkiertoon tukkien sen ja pahimmassa tapauksessa kone leikkaa kiinni tuon takia. Miedoimmillaankin tuo aiheuttaa mittavan remontin ja moottorin sisäpesun jos väärää öljyä laitettu...

Että haluaako ottaa riskin ja ostaa 10v vanhaa autoa mistä ei tiedä onko sinne aina laitettu oikeaa öljyä...




Toi oli yksi syy miksi itse en ostanut Foordia...
 
jos Clio on uitettu Espanjasta, onkohan niissä jotain eroja lämmityslaitteissa tai moottorissa, esim. huohottimethan jäätyili joskus pösöissä kun huohotuksesta puuttui lämmitys tms.
 
jos Clio on uitettu Espanjasta, onkohan niissä jotain eroja lämmityslaitteissa tai moottorissa, esim. huohottimethan jäätyili joskus pösöissä kun huohotuksesta puuttui lämmitys tms.

En osaa sanoa, mutta itse en ostaisi kerta mahdollisuus ongelmille olemassa...
 
jos Clio on uitettu Espanjasta, onkohan niissä jotain eroja lämmityslaitteissa tai moottorissa, esim. huohottimethan jäätyili joskus pösöissä kun huohotuksesta puuttui lämmitys tms.

En pitäisi merkityksellisenä, tärkeämpi kysymys; onko penkinlämmittimiä?
 
hyvä huomio, ne näyttää puuttuvan, ja tietenkin lohkolämmittimet loistaa myös poissaolollaan..
 
Miksi vaivautua kun Nordic varusteilla olevia on ihan riittämiin...
 
hyvä huomio, ne näyttää puuttuvan, ja tietenkin lohkolämmittimet loistaa myös poissaolollaan..
Lohkon nyt saa vielä jälkikäteen, mutta penkinlämmittimien asentaminen jälkikäteen on melkein mahdotonta, ainakin siististi tehtynä...
 
Täällä kun on tuota nelosClioa suositeltu TCe 0.9 motilla niin päteekö samat suosittelut 1st gen Capturiin? Muuten tuollainen Sport Tourer Clio kuulostaa hyvältä mutta jos Captur on periaatteessa sama laite isommalla maavaralla niin sopisi itselle paremmin.
 
Täällä kun on tuota nelosClioa suositeltu TCe 0.9 motilla niin päteekö samat suosittelut 1st gen Capturiin? Muuten tuollainen Sport Tourer Clio kuulostaa hyvältä mutta jos Captur on periaatteessa sama laite isommalla maavaralla niin sopisi itselle paremmin.

Sama auto, vain hieman korkeammalla maavaralla ja pienemmällä kontilla kuin farkku clio
 
Osaako joku Clion farkkuin perehtynyt kertoa, miksi 0.9 moottorilla on kahta eri päästöluokkaa: yksi 105g/km ja toinen 135g/km?
 
Osaako joku Clion farkkuin perehtynyt kertoa, miksi 0.9 moottorilla on kahta eri päästöluokkaa: yksi 105g/km ja toinen 135g/km?
Toisessa taitaa olla start&stop, toisessa ei. Jälkimmäisessä "isommat" päästöt (pelkkää pykälien kiertämistä kai tuo pitkälti on).
 
Osaako joku Clion farkkuin perehtynyt kertoa, miksi 0.9 moottorilla on kahta eri päästöluokkaa: yksi 105g/km ja toinen 135g/km?
Tuo 105 g/km kuulostaa liian pieneltä WLTP-lukemaksi, joten veikkaan sen olevan NEDC ja jälkimmäinen on WLTP. Ovatko käytettyjä ja eri vuosimallia?

Edit. Uusia saa vain pystyperänä. Noita 999-kuutioisia on kaksi versiota:

TCe 90, 116 - 132 g/km WLTP

TCe 90 X-Tronic, 128 - 145 g/km WLTP

Jälkimmäisessä on hiukkasloukku ja CVT.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 105 g/km kuulostaa liian pieneltä WLTP-lukemaksi, joten veikkaan sen olevan NEDC ja jälkimmäinen on WLTP. Ovatko käytettyjä ja eri vuosimallia?

Ihan sama vm, käyttöönottovuosi, moottorin koko & teho, mutta ilmeisesti S&S järjestelmä vaikuttaa tuohon mittaukseen, kuten @TommiZeliard tuossa vastaili. Yllättävän "paljon" co2 saivat tolla alas ottaen huomioon että S&S ole oikeasti mitään hyötyä taloudellisesti.
 
Ihan sama vm, käyttöönottovuosi, moottorin koko & teho, mutta ilmeisesti S&S järjestelmä vaikuttaa tuohon mittaukseen, kuten @TommiZeliard tuossa vastaili. Yllättävän "paljon" co2 saivat tolla alas ottaen huomioon että S&S ole oikeasti mitään hyötyä taloudellisesti.
Mikä vuosimalli kyseessä? Edelleen vaikea uskoa 105 WLTP ja toisaalta 135 NEDC olisi oudon korkea noin pienelle koneelle ja autolle, joten mielestäni pakko olla eri mittaustapa. Olisiko ensimmäinen 2018 pre syyskuu ja jälkimmäinen sen jälkeen?

Edit. Todennäköisesti liitteen jutusta kyse.

Edit 2. Jos oli tuosta kyse, niin ei ole paljon väliä kumman valitsee. Molemmat kuluttavat oikeasti saman verran polttoainetta. Vuotuinen ajoneuvovero on 131,40 €, kun päästöt 105 g/km (NEDC), ja 135,41 € kun päästöt 135 g/km (WLTP). Eroa huimat 4 €/a.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230317-233004.png
    Screenshot_20230317-233004.png
    349,7 KB · Luettu: 40
Viimeksi muokattu:
2 aikuista, 11 v. lapsi ja koiraa 25 kg.
Alta 5t€ jos saisi
Ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Ei dieseliä, en aja nykyään tarpeeksi
Ei tartte olla farmari, jos takapenkit saa nurin.
Ei tartte mennä lujaa, mutta pitäisi olla luotettava. Eikä ulkonäölläkään ole väliä.

Mitä raati suosittelee?

Toyota Avensis nykyään alla, mutta siinä praukahti jousi ja on muutenkin ruosteensyömä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä vuosimalli kyseessä? Edelleen vaikea uskoa 105 WLTP ja toisaalta 135 NEDC olisi oudon korkea noin pienelle koneelle ja autolle, joten mielestäni pakko olla eri mittaustapa. Olisiko ensimmäinen 2018 pre syyskuu ja jälkimmäinen sen jälkeen?

Edit. Todennäköisesti liitteen jutusta kyse.

Edit 2. Jos oli tuosta kyse, niin ei ole paljon väliä kumman valitsee. Molemmat kuluttavat oikeasti saman verran polttoainetta. Vuotuinen ajoneuvovero on 131,40 €, kun päästöt 105 g/km (NEDC), ja 135,41 € kun päästöt 135 g/km (WLTP). Eroa huimat 4 €/a.

Juu, eri mittaustapa, tuo vie sen 5-6l/100km tässä pk-seudun kehä liikenteessä.
 
Onko loppupuolen Volvo V70:ssä (2007-2016) jotain tyypillisiä vikoja joista olisi hyvä tietää? Noita näyttää olevan runsaasti myynnissä kohtuullisella hinnalla ja monissa diesel koneella varustetuissa on sekä päästöt että keskikulutus yllättävänkin pieniä, joten mikäli nuo eivät ole ihan täysiä pommeja niin voisivat olla aika taloudellisia autoja.
 
2 aikuista, 11 v. lapsi ja koiraa 25 kg.
Alta 5t€ jos saisi
Ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Ei dieseliä, en aja nykyään tarpeeksi
Ei tartte olla farmari, jos takapenkit saa nurin.
Ei tartte mennä lujaa, mutta pitäisi olla luotettava. Eikä ulkonäölläkään ole väliä.

Vähän hankalia kyselet tuolla hinnalla, mutta varovaisesti vähemmän ajetuista C5 sitikoista, luotettavuus on se kysymysmerkki, mutta toki puhutaan melkein 20v autoista.
 
T25 Avensis farkku voisi olla järkevin valinta. Ikää on, mutta jos kone ei syö öljyä (1.8:ssa on ollu tietyissä vuosimalleissa tätä ongelmaa) ja kori on kohtuullisen ruosteeton, niin moneksi vuodeksi saat auton. Toinen vaihtoehto on Corolla Verso, samat öljynkulutusongelmat on siinäkin, mutta olikohan niin, että -06-> on varmasti ok.
 
Joo, meen vaan ostamaan jonkun. Aika samapa tuo on. Vaihtaa sitten.

Joskus nuorempana mä vielä jaksoin kiinnostua jollain tapaa, etenkin kun työksikin tuli ajettua. Nyt toi on vaan tommonen pakollinen paha.
 
Onko loppupuolen Volvo V70:ssä (2007-2016) jotain tyypillisiä vikoja joista olisi hyvä tietää? Noita näyttää olevan runsaasti myynnissä kohtuullisella hinnalla ja monissa diesel koneella varustetuissa on sekä päästöt että keskikulutus yllättävänkin pieniä, joten mikäli nuo eivät ole ihan täysiä pommeja niin voisivat olla aika taloudellisia autoja.
Tuolta kannattaa lueskella. Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi Terveisin Volvo fani.
 
Ihmiselosta saa vaikeaa helposti. En, jumankekka sentään, keksi mitään tolkullista korvaajaa nykyiselle Mondeolle (2015). Olisiko kenelläkään heittää ehdotusta?

Nykyisessä koslassa alkaa olla kilometrejä sen verran, että vaihto olisi ajankohtainen tulevan kesän aikana. Rahvaan hintakatto pamahtaa 30-35 k€:n tuntumaan, joten fiinien ihmisten autoja voin vain katsella kaiholla ja kehnosti peitellyllä kateudella. Perheen tenavat (3 kpl) pitäisi saada toisinaan takapenkille mahtumaan. Tilaa kaivattaisiin takapenkillä suht runsaasti, niin tunnelma pysyy vähemmän riidanhaluisena ainakin ensimmäisiin liikennevaloihin saakka. Omilla kilometreillä (n. 15-20 tkm/vuosi) ei kannata dieseliä hommata, mutta muuten käyttövoimalla ei ole väliä. Farmarille ei ole tarvetta, kunhan kohtuullisen kokoinen peräkontti löytyy. Kilometrejä saisi olla alla mieluummin alle 60-70 tkm, vuosimalli mieluummin 2019 tai uudempi.

Lexuksen ES300 menee edelleen hintarajan yli keljusti. Toyotan Camry voisi olla yksi potentiaalinen vaihtoehto, mutta se on jotenkin Erkkiäkin apaattisempi auto. Heittäkää jotain vinkkejä.
 
Ihmiselosta saa vaikeaa helposti. En, jumankekka sentään, keksi mitään tolkullista korvaajaa nykyiselle Mondeolle (2015). Olisiko kenelläkään heittää ehdotusta?

Nykyisessä koslassa alkaa olla kilometrejä sen verran, että vaihto olisi ajankohtainen tulevan kesän aikana. Rahvaan hintakatto pamahtaa 30-35 k€:n tuntumaan, joten fiinien ihmisten autoja voin vain katsella kaiholla ja kehnosti peitellyllä kateudella. Perheen tenavat (3 kpl) pitäisi saada toisinaan takapenkille mahtumaan. Tilaa kaivattaisiin takapenkillä suht runsaasti, niin tunnelma pysyy vähemmän riidanhaluisena ainakin ensimmäisiin liikennevaloihin saakka. Omilla kilometreillä (n. 15-20 tkm/vuosi) ei kannata dieseliä hommata, mutta muuten käyttövoimalla ei ole väliä. Farmarille ei ole tarvetta, kunhan kohtuullisen kokoinen peräkontti löytyy. Kilometrejä saisi olla alla mieluummin alle 60-70 tkm, vuosimalli mieluummin 2019 tai uudempi.

Lexuksen ES300 menee edelleen hintarajan yli keljusti. Toyotan Camry voisi olla yksi potentiaalinen vaihtoehto, mutta se on jotenkin Erkkiäkin apaattisempi auto. Heittäkää jotain vinkkejä.
Mites muista japanilaisista Mazda 6? Camryn kokoluokkaa, ei murheita turbon tai DCT/DSG kanssa. Ketjukone. Kulutus hieman kilpailijoita suurempi. Noilla kriteereillä saisi jopa yksilön tehokkaammalla 2.5 koneella ja parhaimmalla varustelutasolla. Aika vähän näitä tosin löytyy 2019+ vm. nettiautosta.
 
Viimeksi muokattu:
Mites muista japanilaisista Mazda 6? Camryn kokoluokkaa, ei murheita turbon tai DCT/DSG kanssa. Ketjukone. Kulutus hieman kilpailijoita suurempi. Noilla kriteereillä saisi jopa yksilön tehokkaammalla 2.5 koneella ja parhaimmalla varustelutasolla. Aika vähän näitä tosin löytyy 2019+ vm. nettiautosta.

Tuo on kyllä kelpo idea! Mazdan kutosta mietin jo edellistä kotteroa hankkiessani. Nyt oli ko. merkki päässyt unohtumaan kokonaan. Ainakin koeajolla voisi kyllä käydä.
 
Ihan vaan välihuuteluna Masa6 ei ole kyllä Camryn kokoluokkaa. :lol: Avensis olis ollut verrokki, Camry on pykälää suurempi ja siitä seuraava on full size Avalon.
 
Ihmiselosta saa vaikeaa helposti. En, jumankekka sentään, keksi mitään tolkullista korvaajaa nykyiselle Mondeolle (2015). Olisiko kenelläkään heittää ehdotusta?

Nykyisessä koslassa alkaa olla kilometrejä sen verran, että vaihto olisi ajankohtainen tulevan kesän aikana. Rahvaan hintakatto pamahtaa 30-35 k€:n tuntumaan, joten fiinien ihmisten autoja voin vain katsella kaiholla ja kehnosti peitellyllä kateudella. Perheen tenavat (3 kpl) pitäisi saada toisinaan takapenkille mahtumaan. Tilaa kaivattaisiin takapenkillä suht runsaasti, niin tunnelma pysyy vähemmän riidanhaluisena ainakin ensimmäisiin liikennevaloihin saakka. Omilla kilometreillä (n. 15-20 tkm/vuosi) ei kannata dieseliä hommata, mutta muuten käyttövoimalla ei ole väliä. Farmarille ei ole tarvetta, kunhan kohtuullisen kokoinen peräkontti löytyy. Kilometrejä saisi olla alla mieluummin alle 60-70 tkm, vuosimalli mieluummin 2019 tai uudempi.

Lexuksen ES300 menee edelleen hintarajan yli keljusti. Toyotan Camry voisi olla yksi potentiaalinen vaihtoehto, mutta se on jotenkin Erkkiäkin apaattisempi auto. Heittäkää jotain vinkkejä.
Vaikkei farmarille olekaan tarvetta, heitän silti ehdokkaaksi Peugeot 508 SW:n hybridinä:


Upean näköinen auto ja takapenkille menee testatusti se kolme lasta.
 
Ihan vaan välihuuteluna Masa6 ei ole kyllä Camryn kokoluokkaa. :lol: Avensis olis ollut verrokki, Camry on pykälää suurempi ja siitä seuraava on full size Avalon.

Ai? Itse en ole Camrya edes koeajanut, mutta olen aina olettanut sen olevan samaa kokoluokkaa esim. Mondeon, Insignian ja 6:n kanssa.
 
Camry tuli eurooppaan takaisin kun Ave vanheni käsiin ja kuopattiin eivätkä kaikki halua ajaa RAV-4:lla. Joten kikkakolmoseksi tuotiin pykälää suurempi malli jenkkilän inventaariosta takaisin paikkaamaan vanhalle mantereelle puutosta. Saisivat alkaa tuomaan Avalonia kun jo Highlanderiakin tuodaan tosin hinta olis paha verrokkiryhmää ajatellen.
 
Ihan vaan välihuuteluna Masa6 ei ole kyllä Camryn kokoluokkaa. :lol: Avensis olis ollut verrokki, Camry on pykälää suurempi ja siitä seuraava on full size Avalon.
Mitä? Mazda on kyllä sentin lyhyempi mutta akseliväliä on vähän enemmän. Avensis on selvästi molempia pienempi. :zoom:
 
Samaa kokoluokkaa ovat Camry, Mondeo, Insignia ja Mazda 6. Eroa on kuitenkin lähtöhinnoissa, joten ei se aivan saman luokan auto ole.

Mazda 6, 36 k€
Mondeo, 37 k€ (kun vielä oli myynnissä)
Insignia, 38 k€

Camry, 45 k€

Avensis oli hieman muita pienempi akseliväliltään ja koriltaan, mutta silti se laitettiin vertailuihin "puoli numeroa" isompien sekaan. Nyt Avensista ei enää myydä, joten Toyotan tarjonta on Corolla (farkussa enemmän polvitilaa takana, koska pidempi akseliväli), Camry tai jokin korkeampi auto.

Todennäköisesti käytetyissäkin Camry on muuta kolmikkoa kalliimpi.
 
Samaa kokoluokkaa ovat Camry, Mondeo, Insignia ja Mazda 6. Eroa on kuitenkin lähtöhinnoissa.

Mazda 6, 36 k€
Mondeo, 37 k€ (kun vielä oli myynnissä)
Insignia, 38 k€

Camry, 45 k€

Avensis oli hieman muita pienempi akseliväliltään ja koriltaan, mutta silti se laitettiin vertailuihin "puoli numeroa" isompien sekaan. Nyt Avensista ei enää myydä, joten Toyotan tarjonta on Corolla (farkussa enemmän polvitilaa takana, koska pidempi akseliväli), Camry tai jokin korkeampi auto.

Todennäköisesti käytetyissäkin Camry on muuta kolmikkoa kalliimpi.

Totta, Camry on selvästi kallein näistä. Toki Toyota on aina pitänyt käytettynä arvonsa parhaiten. Jotenkin silti vinkeää, että saman ikäisen ja saman verran ajetun Camryn ja ES300:n hintaero on vain n. 5000+ €. Eli hinta on lähellä ns. premium-merkkejä. Tiedä sitten, onko Camry tuon ”ekstrahinnan” väärti.
 
Samaa kokoluokkaa ovat Camry, Mondeo, Insignia ja Mazda 6. Eroa on kuitenkin lähtöhinnoissa, joten ei se aivan saman luokan auto ole.

Mazda 6, 36 k€
Mondeo, 37 k€ (kun vielä oli myynnissä)
Insignia, 38 k€

Camry, 45 k€

Avensis oli hieman muita pienempi akseliväliltään ja koriltaan, mutta silti se laitettiin vertailuihin "puoli numeroa" isompien sekaan. Nyt Avensista ei enää myydä, joten Toyotan tarjonta on Corolla (farkussa enemmän polvitilaa takana, koska pidempi akseliväli), Camry tai jokin korkeampi auto.

Todennäköisesti käytetyissäkin Camry on muuta kolmikkoa kalliimpi.
Verrataanko tässä normaalia bensa-autoa hybridiin, totta kai hybridi maksaa enemmän!?
 
Vaikkei farmarille olekaan tarvetta, heitän silti ehdokkaaksi Peugeot 508 SW:n hybridinä:


Upean näköinen auto ja takapenkille menee testatusti se kolme lasta.

En tiedä miten farkku vertautuu luiskaperään takapenkin osalta mutta ainakaan hybridi luiskaperään ei kolmea aikuista mennyt takapenkille. Tila loppui leveyden, polvitilan ja korkeuden osalta, kattoluukun takia etupenkilläkin isommalla kaverilla oli pää katossa.

Muuten autona oli sekä ulkoa, että sisältä todella siistin näköinen. Kyseinen yksilö oli varmaan parhaimmalla varustetasolla.
 
En tiedä miten farkku vertautuu luiskaperään takapenkin osalta mutta ainakaan hybridi luiskaperään ei kolmea aikuista mennyt takapenkille. Tila loppui leveyden, polvitilan ja korkeuden osalta, kattoluukun takia etupenkilläkin isommalla kaverilla oli pää katossa.

Muuten autona oli sekä ulkoa, että sisältä todella siistin näköinen. Kyseinen yksilö oli varmaan parhaimmalla varustetasolla.

Onhan viistoperä nyt huomattavasti matalempi kuin farmari

b83ec85de1dd8b81-large.jpg
5fe25ca5f698ac3c-large.jpg
 
Totta, Camry on selvästi kallein näistä. Toki Toyota on aina pitänyt käytettynä arvonsa parhaiten. Jotenkin silti vinkeää, että saman ikäisen ja saman verran ajetun Camryn ja ES300:n hintaero on vain n. 5000+ €. Eli hinta on lähellä ns. premium-merkkejä. Tiedä sitten, onko Camry tuon ”ekstrahinnan” väärti.
Camryn luulisi olevan tavallista luotettavampi auto. Mahdollinen Aku Ankan tuurikaan ei ole niin vakavaa kuin muilla merkeillä. Jos vuosihuollattaa jossain valtuutetussa huollossa (ei tarvitse olla kallis merkkihuolto), niin Toyota Relax turvaa menoa 11v/200 tkm asti (eli aktivoituu viimeisen kerran 10v/185 tkm kohdalla ollen siihen päälle vielä 1v/15 tkm voimassa). Ei haittaa, vaikka ei olisi ensimmäinen omistaja tai auto ei olisi yksityiskäytössä. Kunhan auto on Suomen Toyotan maahantuoma. Muilla merkeillä takuut/turvat loppuvat käsittääkseni jo 2-7 vuoden kohdalla.

Camry vienee vähän vähemmän polttoainetta ja vuotuinen vero on pieni. Vaikka et kokonaan ehtisikään kuroa hintojen erotusta kiinni, saisit Camrystä luultavasti myydessä enemmän kuin Opelista tai Fordista.



@Dr. Who hinnat alkaen oli vertailussa. Uudehkot Camryt ovat aina hybridejä, joten se nostaa hieman hintaa ja siten rajaa ostajakuntaa vähän varakkaampiin vs. Mondeo ja muut. Toki nuo muutkin saa varustelulla tai isommalla moottorilla yhtä kalliiksi tai ylikin, mutta ei se ole sama asia arvostuksen ja jälleenmyyntiarvon kannalta.

Oma '16 Auris TS Hybrid (136 hv) oli tilattaessa 1340 € kalliimpi, kuin vastaava 1,2T aut. (116 hv). Lisävarustelun jälkeen hintaero kutistui 1200 euroon, minkä sain kuitattua nollille jo joskus nelisen vuotta sitten säästyneinä polttoaineina, vuotuisina veroina ja -50 % pysäköintimaksuina@Hki. Jälleenmyyntiarvoja en ole seurannut, mutta veikkaus on, että vähemmän kuluttavasta ollaan valmiita maksamaan enemmän. Ei kaduta, etten valinnut pikkuturboa.
 
Camryn luulisi olevan tavallista luotettavampi auto. Mahdollinen Aku Ankan tuurikaan ei ole niin vakavaa kuin muilla merkeillä. Jos vuosihuollattaa jossain valtuutetussa huollossa (ei tarvitse olla kallis merkkihuolto), niin Toyota Relax turvaa menoa 11v/200 tkm asti (eli aktivoituu viimeisen kerran 10v/185 tkm kohdalla ollen siihen päälle vielä 1v/15 tkm voimassa). Ei haittaa, vaikka ei olisi ensimmäinen omistaja tai auto ei olisi yksityiskäytössä. Kunhan auto on Suomen Toyotan maahantuoma. Muilla merkeillä takuut/turvat loppuvat käsittääkseni jo 2-7 vuoden kohdalla.

Camry vienee vähän vähemmän polttoainetta ja vuotuinen vero on pieni. Vaikka et kokonaan ehtisikään kuroa hintojen erotusta kiinni, saisit Camrystä luultavasti myydessä enemmän kuin Opelista tai Fordista.



@Dr. Who hinnat alkaen oli vertailussa. Uudehkot Camryt ovat aina hybridejä, joten se nostaa hieman hintaa ja siten rajaa ostajakuntaa vähän varakkaampiin vs. Mondeo ja muut. Toki nuo muutkin saa varustelulla tai isommalla moottorilla yhtä kalliiksi tai ylikin, mutta ei se ole sama asia arvostuksen ja jälleenmyyntiarvon kannalta.

Oma '16 Auris TS Hybrid (136 hv) oli tilattaessa 1340 € kalliimpi, kuin vastaava 1,2T aut. (116 hv). Lisävarustelun jälkeen hintaero kutistui 1200 euroon, minkä sain kuitattua nollille jo joskus nelisen vuotta sitten säästyneinä polttoaineina, vuotuisina veroina ja -50 % pysäköintimaksuina@Hki. Jälleenmyyntiarvoja en ole seurannut, mutta veikkaus on, että vähemmän kuluttavasta ollaan valmiita maksamaan enemmän. Ei kaduta, etten valinnut pikkuturboa.

Toyotat ei ole halpoja autoja...
 
Totta, Camry on selvästi kallein näistä. Toki Toyota on aina pitänyt käytettynä arvonsa parhaiten. Jotenkin silti vinkeää, että saman ikäisen ja saman verran ajetun Camryn ja ES300:n hintaero on vain n. 5000+ €. Eli hinta on lähellä ns. premium-merkkejä. Tiedä sitten, onko Camry tuon ”ekstrahinnan” väärti.

Camry on tosiaan ylihintainen kun vain pienellä lisäpanostuksella saisi ES300h:n joka on taatusti parempi auto kaikinpuolin.
 
Onko Ooppeli miehiä paikalla? Mahtaako tässä olla se surullisen kuuluisa M32 aski? https://www.nettiauto.com/opel/astra/13418503

Tässä koittanut katsella vaihdokkia mk2.5 viistoperä Focukselle, kun tuo muksu kasvaa sellaista vauhtia, että takapenkki alkaa käydä ahtaaksi + korkea takapenkki (sekä turvaistuin) ja matala oviaukko on aika haastava yhdistelmä kun pitää suurinpiirtein makuuasennossa muksu lykätä auton kyytiin että saa sopimaan istuimeen. On kyllä vaihtoautojen hinnat hullulla mallilla kun tällaisesta Focuksesta pyydetään edelleen saman verran/enemmän kuin mitä itse maksoin reilu 4 vuotta sitten. Kilometrejä ei tällä hetkellä ihan hirveästi tule vuoden aikana, mutta välttämätön tuo auto on.

Eli mitäs raati suosittelisi tällaisilla vaatimuksilla
- n. 10 k€ hintaluokka
- mieluusti farmari tai yhtä tilava kuin mitä Mondeon 5-ovinen viistoperä.
- Automaatti olis kiva mutta ei pakollinen
- Ei mieluusti mitään 250tkm ajettuja, vaikka ei itselläni hirveesti kilometrejä kerrykkään
- Ei oikeastaan väliä onko bensa vai diesel, Focus syö omalla lyhyellä taajama-ajolla sen verran että dieselin loppukustannukset ei varmaan paljoa suuremmat olisi.

Ranskalaiset ei omaa silmää miellytä, ainakaan ne mitkä sopii tähän omaan budjettiin. Uudemmat 508 Pösöt tai Rellun Talismanit on kivan näköisiä, mutta niitä ei tällä rahalla saa :) Facelift MK4 Mondeo tai MK5 Mondeo on pyörinyt mielessä, mutta tahtoo nuokin budjettiin osuvat olla aika paljon ajettuja.

e: Minkäslaisia Mazdan diesel koneet on? En ole koskaan Mazdaa omistanut, mutta tämän kolmannen sukupolven Mazda 6 on kyllä omaan silmään kaunis auto https://www.nettiauto.com/mazda/6/13457694
 
Onko Ooppeli miehiä paikalla? Mahtaako tässä olla se surullisen kuuluisa M32 aski? https://www.nettiauto.com/opel/astra/13418503

Tässä koittanut katsella vaihdokkia mk2.5 viistoperä Focukselle, kun tuo muksu kasvaa sellaista vauhtia, että takapenkki alkaa käydä ahtaaksi + korkea takapenkki (sekä turvaistuin) ja matala oviaukko on aika haastava yhdistelmä kun pitää suurinpiirtein makuuasennossa muksu lykätä auton kyytiin että saa sopimaan istuimeen. On kyllä vaihtoautojen hinnat hullulla mallilla kun tällaisesta Focuksesta pyydetään edelleen saman verran/enemmän kuin mitä itse maksoin reilu 4 vuotta sitten. Kilometrejä ei tällä hetkellä ihan hirveästi tule vuoden aikana, mutta välttämätön tuo auto on.

Eli mitäs raati suosittelisi tällaisilla vaatimuksilla
- n. 10 k€ hintaluokka
- mieluusti farmari tai yhtä tilava kuin mitä Mondeon 5-ovinen viistoperä.
- Automaatti olis kiva mutta ei pakollinen
- Ei mieluusti mitään 250tkm ajettuja, vaikka ei itselläni hirveesti kilometrejä kerrykkään
- Ei oikeastaan väliä onko bensa vai diesel, Focus syö omalla lyhyellä taajama-ajolla sen verran että dieselin loppukustannukset ei varmaan paljoa suuremmat olisi.

Ranskalaiset ei omaa silmää miellytä, ainakaan ne mitkä sopii tähän omaan budjettiin. Uudemmat 508 Pösöt tai Rellun Talismanit on kivan näköisiä, mutta niitä ei tällä rahalla saa :) Facelift MK4 Mondeo tai MK5 Mondeo on pyörinyt mielessä, mutta tahtoo nuokin budjettiin osuvat olla aika paljon ajettuja.

e: Minkäslaisia Mazdan diesel koneet on? En ole koskaan Mazdaa omistanut, mutta tämän kolmannen sukupolven Mazda 6 on kyllä omaan silmään kaunis auto https://www.nettiauto.com/mazda/6/13457694
Kyllä tuossa taitaa M32 olla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 247
Viestejä
4 501 666
Jäsenet
74 373
Uusin jäsen
elspa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom