Mikä auto minulle?

Kunnei hinnasta puhuta niin oletteko katsoneet nuo läpi?


#uusi vuodeksi #melkein uusi

Pari vuotta vanha Clio on aina pätevä pikkuauto.
 
Kunnei hinnasta puhuta niin oletteko katsoneet nuo läpi?


#uusi vuodeksi #melkein uusi

Pari vuotta vanha Clio on aina pätevä pikkuauto.

Kiitos, olin jotenkin siinä uskossa että kaikki on manuaaleja mutta näkyy löytyvän automaattinakin. Tosin ensimmäisessä löytämässäni ei ole ainakaan varusteissa listattuna peruutuskameraa: Autoverkkokauppa.fi
 
Muuta en tiedä, mutta ainakin neloskoppaseen peruutuskameran asentaminen on 30min homma jos on vain se näytöllinen soitin (MediaNav). Soittimeen aktivointi että kamera päälle ja kiinasta 25€ kamera johtoineen ja tökkii liittimet kiinni.
 
Onkos volkkareissa vielä niitä dsg- ja moottoriongelmia joita aiemmin oli? Oon kiertänyt niitä sen takia pitkän aikaa..

Kelpaa ne DSGt Bugattiin, Lamboonkin ja isoon listaan perusautoja. Myyntimääriin nähdenhän ne DSG-onglemat mitkä ovat nousseet otsikoihin ovat aivan mitättömiä ja nekin enemmänkin jostain kymmenen vuoden takaa. Paras automaattivaihteisto, jolla itse olen ajanut eikä 300 tkm tuntunut siitä GTIssä missään (ainakaan siinä DSGssä). Audin S-Tronic on DSG, vaikka eri nimellä.


Jostain viiden vuoden takaa oli myyntimäärikin olemassa, mutta ei mitään ajantasaista tuntunyt löytyvän.
 
Kelpaa ne DSGt Bugattiin, Lamboonkin ja isoon listaan perusautoja. Myyntimääriin nähdenhän ne DSG-onglemat mitkä ovat nousseet otsikoihin ovat aivan mitättömiä ja nekin enemmänkin jostain kymmenen vuoden takaa. Paras automaattivaihteisto, jolla itse olen ajanut eikä 300 tkm tuntunut siitä GTIssä missään (ainakaan siinä DSGssä). Audin S-Tronic on DSG, vaikka eri nimellä.


Jostain viiden vuoden takaa oli myyntimäärikin olemassa, mutta ei mitään ajantasaista tuntunyt löytyvän.

Kylläpä niitä vikoja vielä vain on. Googleen DSG mekatroniikka, niin avautuu vähän ongelma. Itse myös uhrina, mutta onneksi pidennetyn lisätakuun kautta selvisin pienin kustannuksin 4000€:n laskusta.
 
Kylläpä niitä vikoja vielä vain on. Googleen DSG mekatroniikka, niin avautuu vähän ongelma. Itse myös uhrina, mutta onneksi pidennetyn lisätakuun kautta selvisin pienin kustannuksin 4000€:n laskusta.

Paljonko ehdit ajaa kilometrejä ennen ongelmia ja millaisella moottori/laatikko-kombinaatiolla?
 
Ä
Paljonko ehdit ajaa kilometrejä ennen ongelmia ja millaisella moottori/laatikko-kombinaatiolla?

Passat gte ja laatikko porsi n. 120tkm kohdalla ja autolla oli ikää alle 4 vuotta. Tuolloin tuli asian parissa surffailtua ja ei mitenkään tavatonta, itseasiassa tapauksia tuntui olevan aika reilusti, ja tuon kuvan saakin kun alkaa googlailee mekatroniikkaa..
 
Ä

Passat gte ja laatikko porsi n. 120tkm kohdalla ja autolla oli ikää alle 4 vuotta. Tuolloin tuli asian parissa surffailtua ja ei mitenkään tavatonta, itseasiassa tapauksia tuntui olevan aika reilusti, ja tuon kuvan saakin kun alkaa googlailee mekatroniikkaa..

Olen pahoillani puolestasi. Noita DSG-remontteja on parhaimmillaan kai tehty 50 tkm kohdilla niihin vanhoihin laatikoihin. Harmi, että uudemmissakin sitten samantyyppisiä ongelmia.
 
Lainaan tätä ketjua. :D Täytys löytää suomen rajojen sisäpuolelta joku jaappanialainen ikiliikkuja, hintaa sais olla muutama satanen. Käyttötarkoitus olis kesäauto millä pääsee kerran viikossa 600km matkan.
YVllä tavottaa jos joku moisen tietää..
 
Eläkeläisnaisella päättyy halpaan aikaan tarjouksesta otettu yksityisleasing heinäkuussa. Uudet sopimukset ovat huomattavasti kalliimpia ja hänen ajonsa ovat vähentyneet reilusti (kilometrejä tulee ehkä 5000 vuodessa...), joten mietimme että voi ehkä olla järkevämpää ostaa jonkinlainen pieni kauppakassi omaksi. Pakollisia vaatimuksia ovat automaattivaihteisto ja peruutuskamera kun on niihin tottunut.

Jos haluaa auton olevan uudehko, maksimissaan muutaman vuoden ikäinen, niin mahtaako Toyota Yaris olla paras vaihtoehto kun löytyy automaattina ja peruutuskamera näkyy olevan niissä yksilöissä mitä Nettiautosta katsoin? Hintaa tällaisella olisi 15-20 tuhatta riippuen iästä ja kilometreistä. Toyota Relax -turvan alaisen kun ostaisi niin ei ainakaan tulisi isompia yllättäviä korjauskuluja.

Jos kilometrejä tulee noin vähän, niin kannattaneeko ostaa uudehkoa? Ostaa vaikka hieman vanhemman ja paremman auton automaattina sekä asennuttaa peruutuskameran jollakin nyrkkipajalla, ellei jo ole. Jos koeajolla ei esiinny mitään outoa nykimistä tai nestevuotoja, niin noilla kilometreillä menee vuosia ellei vuosikymmeniä ilman isompia korjauslaskuja. Uudehkon arvo taas laskee kuin lehmänhäntä, vaikka kilometrejä ei tulisi juuri mitään.

Tuossa muutama potentiaalinen jo valmiiksi kamerallinen:


Tai kamerattomista vaikkapa:

 
Viimeksi muokattu:
Lainaan tätä ketjua. :D Täytys löytää suomen rajojen sisäpuolelta joku jaappanialainen ikiliikkuja, hintaa sais olla muutama satanen. Käyttötarkoitus olis kesäauto millä pääsee kerran viikossa 600km matkan.
YVllä tavottaa jos joku moisen tietää..


Varauksella, pieni vika
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mazda linkeistä, ei tullukkaa mielee edes mazdat :D Unohtu seki mainita että mitä lähempänä Tampereelta nii sen parempi.


Tästä olenkin vääntänyt kauppaa jo tuloksetta.
Vaikea kuvitella, että paljon halvemmalla enää löytyisi hiljattain katsastettua autoa.
 
Ä

Passat gte ja laatikko porsi n. 120tkm kohdalla ja autolla oli ikää alle 4 vuotta. Tuolloin tuli asian parissa surffailtua ja ei mitenkään tavatonta, itseasiassa tapauksia tuntui olevan aika reilusti, ja tuon kuvan saakin kun alkaa googlailee mekatroniikkaa..

Jeps mullakin porsi laatikko samasta vm.2017 autosta, vuonna 2020 ja 140tkm ajettuna.

Volkkari ja myyjäliike kyllä hoiti korjauksen mukisematta.
 
Jeps mullakin porsi laatikko samasta vm.2017 autosta, vuonna 2020 ja 140tkm ajettuna.

Volkkari ja myyjäliike kyllä hoiti korjauksen mukisematta.

Menee niistä uusista DSG:stä edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti mekantroniikkaa, kun sen mekatroniikan hydrauliikkaöljyjen vaihtaminen ei kuulu huolto-ohjelmaan. Tosin ei kuulua kuivakytkinversioissa normaalien öljyjen vaihtokaan.
 
mekatroniikan hydrauliikkaöljyjen vaihtaminen ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Ei tosiaan kuulu siinä kuivakytkinversiossa. Mutta eikös tuo ole ainut versio jossa ylipäänsä on erillinen öljy hydrauliikalle? Kaikissa muissa on yksi yhteinen öljytilavuus joka hoitaa hydrauliikan sekä voitelun ja se öljy vaihdetaan määrävälein. Esimerkiksi juuri näissä GTE-mallien lootassa se siis kyllä vaihtuu huoltojen yhteydessä, joten sitä ei oikein juurisyyksi pysty osoittamaan noihin särkymisiin.
 
Jeps mullakin porsi laatikko samasta vm.2017 autosta, vuonna 2020 ja 140tkm ajettuna.

Volkkari ja myyjäliike kyllä hoiti korjauksen mukisematta.

Näitä tosiaan tuntuu menevän kuin leipää. Tunnen 4 tyyppiä joilla GTE Passatit. 3:lle niistä on mekatroniikka särkynyt alle 150tkm kohdalla. Yhdellä peräti 2 kertaa sen omistuksen aikana. Pre-fl lienee vielä riskaabelimpi. En koskisi noihin kyllä pitkällä tikullakaan, jos takuuaika on ummessa. Kuulostaa nimittäin aika vahvasti tyyppivialta otantojen perusteella.
 
En oli vaggimiehiä, mutta olikos joskus noissa mekatroniikoissa, että sieltä särkyy jokin muutaman kympin solenoidi tms, mutta korjaamo tietenkin vaihtaa koko paketin uuteen?
 
Ex-audissa ( A4 -17 quattro 2.0 tdi ) dsg oli kyllä hirvein laatikko ikinä. Aivan jäätävä viive kaasun painalluksesta auton reagointiin ja piti aina liian isoa vaihdetta silmässä, joka sai auton jurnuttamaan.
 
Jos kilometrejä tulee noin vähän, niin kannattaneeko ostaa uudehkoa? Ostaa vaikka hieman vanhemman ja paremman auton automaattina sekä asennuttaa peruutuskameran jollakin nyrkkipajalla, ellei jo ole. Jos koeajolla ei esiinny mitään outoa nykimistä tai nestevuotoja, niin noilla kilometreillä menee vuosia ellei vuosikymmeniä ilman isompia korjauslaskuja. Uudehkon arvo taas laskee kuin lehmänhäntä, vaikka kilometrejä ei tulisi juuri mitään.

Tuossa muutama potentiaalinen jo valmiiksi kamerallinen:


Tai kamerattomista vaikkapa:


Kiitos mutta jotenkin täysin ilman takuuta oleva (varsinkaan ranskalainen) ei oikein innosta. Ja onko esim. Corsa ajettavuudeltaan tai muilta ominaisuuksiltaan merkittävästi parempi kuin Yaris?
 
Onko ehdotuksia autolle? Bensa, manuaali ja takaveto. Voi olla myös neliveto jos on takapainotteinen
 
Viimeksi muokattu:
Onko ehdotuksia autolle? Bensa, manuaali ja takaveto. Voi olla myös neliveto jos on takapainotteinen. Pitäs olla järkevä käyttis ja hintaa 10k +-5k. Bemariin kerran koskenut ja sen jälkeen ei tee mieli toista omistaa, mutta noilla kriteereillä ei paljoo muita kun bemareita tuu

B8.5 A4 audi 1.8 tfsi quattro eli 2012-> Muistaakseni 40-60 takapainitteinen vetosuhde normisti. Ton ikäisen ja hintasen bemarin saisi jo loistavalla zf 8hp automaatilla.
 
Uutta autoa pitäisi hommata kun pomo antoi lisää pelimerkkejä, mutta mitä vaihtoehtoja/kokemuksia/suosituksia olisi näillä spekseillä:
-max 30ke
-diesel,koska 30tkm/vuosi
-riittävästi herkkuja ja hyvin säädettävä penkki pitkälle ihmiselle
-ei uusi mutta ei mieluusti yli 80k ajettu
Entäs Arto-eno eli VW Arteon?
 
Kiitos mutta jotenkin täysin ilman takuuta oleva (varsinkaan ranskalainen) ei oikein innosta. Ja onko esim. Corsa ajettavuudeltaan tai muilta ominaisuuksiltaan merkittävästi parempi kuin Yaris?

No juu, tajusin vasta myöhemmin, etteivät nuo linkkaamani kyllä ehkä ihan vastaa sitä "hieman vanhempaa ja parempaa". :D Se vanhempi ja parempi olisi V70 tms. auto suuremmilla kilometreillä.
 
Tämä ketju vahvisti vanhoja uskomuksiani että dsg ei ole vieläkään mun pala kakkua, joskin arteon on kyllä hyvännäköinen auto ja muotoilun pohjalta pääsisi helposti jatkoon.
Joo, ei mekään uskallettu Kiaa dsg:llä hommata vaan päädyttiin Volvoon ja "oikeaan" tomaattiin.
 
Miten volkkarille on noin ylivoimaisen vaikeaa tehdä kestävä laatikko? Johan tässä on muutama vuosi harjoiteltu.

Tai ehkä se on volkkarille tarpeeksi kestävä, joten ei ongelmaa.
 
Tuossa almerassa on menossa ketju. Ei ole siis mikään pieni vika. Voi kestää vielä 100tkm tai voi hajota alle 10tkm. Asentoanturia säätämällä hieman saa kyllä käynnistymään. On tehty tuo kikka yhteen almeraan.
Kiitos infosta. Onneks en kerenny ostaa moista kampetta. :D
 
Etsimmä vaimon kanssa tilavampaa autoa nykyisen v. 2014 Hyundai i30 tilalle. Hinta max 23 000€. Kriteereinä olisi yllätys yllätys, luotettavuus elikkä mahd. vähän värkkäämistä, autot toki yksilöitä niin aina ei voi tietää. Tilava, automaatti ja bensiinillä (ehkä kevyt hybridi?). Koira kontissa ja jälkipolvi ajankohtaista lähitulevaisuudessa. Katseltiin tollasta v. 2017 VW Tiguania, ajettu 125 000km (22 300€), täytyy tarkemmin kysellä huomenna liikkeeltä huolloista yms. Kenelläkään kokemusta näistä Tiguaneista, onko minkälaisia pelejä? Hinta kun on max 23 000€ niin toki aina parempi halvemmallakin päästä, alunperin tähdättiin kuitenkin sinne 15-18 000€ paikkeille.

Muita vaihtoehtoja:
Mazda 6 tai CX-3 (pieni..?)
Seat (Ateca tai Leon?)
VW Passat
Mersun C sarjalainen (tätä uudempaa mallistoa 2014->)
Toyota Avensis
Skoda Octavia
 
Viimeksi muokattu:
Etsimmä vaimon kanssa tilavampaa autoa nykyisen v. 2014 Hyundai i30 tilalle. Hinta max 23 000€. Kriteereinä olisi yllätys yllätys, luotettavuus elikkä mahd. vähän värkkäämistä, autot toki yksilöitä niin aina ei voi tietää. Tilava, automaatti ja bensiinillä (ehkä kevyt hybridi?). Koira kontissa ja jälkipolvi ajankohtaista lähitulevaisuudessa. Katseltiin tollasta v. 2017 VW Tiguania, ajettu 125 000km (22 300€), täytyy tarkemmin kysellä huomenna liikkeeltä huolloista yms. Kenelläkään kokemusta näistä Tiguaneista, onko minkälaisia pelejä? Hinta kun on max 23 000€ niin toki aina parempi halvemmallakin päästä, alunperin tähdättiin kuitenkin sinne 15-18 000€ paikkeille.

Muita vaihtoehtoja:
Mazda 6 tai CX-3 (pieni..?)
Seat (Ateca tai Leon?)
VW Passat
Mersun C sarjalainen (tätä uudempaa mallistoa 2014->)
Toyota Avensis
Skoda Octavia

Uusimman korimallin Ford Focuksessa (2018...) on todella leveä takakontti, mahtuu helposti lastenrattaat(isommatkin) ja koirahäkki vierekkäin kun leveyttä on 115cm. On myös yllättävän hyvä sisämelultaan hintaluokkaan nähden ja takapenkilläkin mahtuu istumaan. Budjettiinkin pitäisi mahtua helposti.
 
Uusimman korimallin Ford Focuksessa (2018...) on todella leveä takakontti, mahtuu helposti lastenrattaat(isommatkin) ja koirahäkki vierekkäin kun leveyttä on 115cm. On myös yllättävän hyvä sisämelultaan hintaluokkaan nähden ja takapenkilläkin mahtuu istumaan. Budjettiinkin pitäisi mahtua helposti.

Helposta en nyt menisi sanomaan katsoin juuri meidän kombon mitat. Emmaljunga rattaat 60 cm leveät ja 4Pets Eco 1 koiran häkki 55 cm leveä. Lisäksi kontin muotoilu, häkin muotoilu ja kaukalomatto tekevät tilanteesta hieman epäoptimin ja laitaan jää muutama sentti väliä. Omaan 5-farkku bemariin menevät just rinnakkain, kun ottaa vaunuista takarenkaat irti. Focuksessa varmaan itse luukun muotoilu parempi, ettei ole kapein kohta kuten bmw:ssä.

Tutuilla on Tiguaneja näkynyt allspace versiona joissa ihan sopiva kontti ja sisätilat, Skoda Kodiaq taitaa olla sisarmerkin vastaava. Tavan versiossa kontti vähän nafti. C-mersusta voi sanoa, että kontti ja sisätilat vähän naftit jos koira ja muksuja. Passat ja Octavia ihan hyvän kokoisia. Rattaita ja istuimia voi hankkia mitkä sopii omaan autoon tai hankkia auton mihin sopii omat rattaat ja istuin. Onneksi sekä autokaupoissa, että lastentarvikeliikkeissä on mahdollisuus kokeilla miten ne romut menevät kyytiin.
 
Kiitos vastauksista! Kieltämättä, kun nyt Fordeja selailin niin -19 mallin Focus alkoi kiinnostamaan, tutkitaan. Kysyä tuosta Tiguanistakin kuitenkin jos hyvällä vaihtodiilillä onnistuisi. :thumbsup:
 
Ostin aikalailla samoilla vaatimuksilla -20 Corolla 1.8 hybrid farkun. Toyotan 10v Relax auttaa isompien remonttien suhteen ja luotettavuus on muutenkin kohdillaan. Myös Avensis olisi kelvannut itselle, mutta kun edellinen auto oli sellainen, niin en halunnut ostaa toista samanlaista.

Myös oma budjetti oli aluksi max 18t€, mutta kaivoin taskun pohjia niin syvältä, että sain alle 100tkm ajetun ja hyvin varustellun Rollan 22t€:lla.

Omat kokemukset Avensis vs Corolla:
Nyt on Corollalla (-20 1.8 ts) ajettu viikko ja pari sataa kilometriä, joten jotain kokemuksia voi kertoa. Vertailukohtana toimii -12 2.0 Avensis linea sol farkku. Sisätiloiltaan Rolla on pienempi, lähinnä kait kapeampi. Ajettavuus Corollassa on mielestäni jopa hieman parempi kuin Avensiksessa, tosin melutaso on ikävä kyllä korkeampi. Avensiksen alkuperäisen soittimen äänentoisto oli aivan kauhea, se harmitti koko sen omistusajan, Corolla vaikuttaa tältä osin paremmalta. Corollan istuimet ovat tosi napakat, mutta nuo Stylen "sportti"penkit ovat aika kapeat, ihmeen äkkiä oma takamus niihin kuitenkin tottui. Turvavarusteet ja varusteet yleensäkin ovat Corollassa tietysti Avensista edellä, niin monta vuotta on niiden iässä eroa. Avensiksen kääntyvät bi-xenonit olivat valoina ihan ok, saapa nähdä tekeekö noilla Corollan adaptiivisillä ledeillä yhtään mitään. Yleisesti ottaen Corolla on halvemmalla tehdyn oloinen, tietty sen ymmärtää, kun halvin malli on ollut uutena luokkaa 20000€.

Yhtään pidempää matkaa en ole autolla vielä päässyt ajamaan, mutta tässä kyläpyörityksessä kulutus on pyörinyt 5L paikkeilla. Käytin äsken auton 90tkm huollossa, mitään ihmeellistä siitä ei löytynyt, mikä toki oli olettamuskin. Huollon hinta oli vähän kallis (~740€), kun halusin autoon roiskeläpät asennettuna ja ilmanputsari oli vaihtokunnossa, mutta nyt saa ajaa pidemmän pätkän huoletta ja auton kyljet pysyvät paremmin puhtaina. Huolto olisi ollut 544€ ilman ylimääräisiä töitä, pelkät sytytystulpat ovat tästä summasta 175€:n luokkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Honda Jazz cvt-vaihteistolla voisi olla vaihtoehto. Tai jos "kaupunki" ei ole mikään ruuhkainen niin manuaalinakin menee.

Ei mitään ylellisyyttä ole tarjolla, mutta muistaakseni luotettavan maineessa. Autot on toki tuossa hintaluokassa aina jossain määrin yksilöitä.

Honda Jazz tuli lopulta hommattua, manuaalivaihteisena. Ihan näppärän oloinen pikkuauto.
 
Pitäisi vaihtaa nykyinen auto (farmari Passat Gte) edullisempaan, mutta kuitenkin suurinpiirtein samankokoiseen

- 10-14k€
- farmari, bensakoneella
- iso tavaratila rattaille
- pienikin kone käy, ajot on 90% kaupungissa ja kilometrejä tulee max 10k vuodessa

Näillä spekseillä Nettiautosta löytyi pari sopivaa mallia: Focus 1.0 ja Kia Ceed/Hyundai i30.
Mitä mieltä näistä vai katsonko jotain muuta?
 
Edullisempaan vaihtaen ei yleensä voita kuin autokauppa.

...ellet ole tuskastunut korjauskuluihin ja tämän pakottamana liikkeellä. Mutta ehdotuksena Toyota Prius+ mallit
 
Kyllä tuossa itku tulee kun hyppää Passatin kokoisesta autosta Ceediin. Kontti taitaa olla iso mutta takapenkki ahdas.
 
Pitäisi vaihtaa nykyinen auto (farmari Passat Gte) edullisempaan, mutta kuitenkin suurinpiirtein samankokoiseen

- 10-14k€
- farmari, bensakoneella
- iso tavaratila rattaille
- pienikin kone käy, ajot on 90% kaupungissa ja kilometrejä tulee max 10k vuodessa

Näillä spekseillä Nettiautosta löytyi pari sopivaa mallia: Focus 1.0 ja Kia Ceed/Hyundai i30.
Mitä mieltä näistä vai katsonko jotain muuta?

Ainakin vanhemmissa Fordin Ecoboosteissa jakohihna kylpee öljyssä, ja jos koneeseen on kerrankin kaadettu muuta kuin suositeltua öljyä, niin jakohihnan katkeamisen lähtölaskenta on alkanut. Muutenkaan en odottaisi pikkuturbolta kovin hyvää kestävyyttä, joskin tuolla budjetilla saa jo alle 100 tkm ajettuja, jotka nyt ei varmaan ihan ensimmäisinä vuosina hajoa, mikäli on huollettu asiallisesti.
 
Edullisempaan vaihtaen ei yleensä voita kuin autokauppa.

...ellet ole tuskastunut korjauskuluihin ja tämän pakottamana liikkeellä. Mutta ehdotuksena Toyota Prius+ mallit

Kysyjän budjettiin ei mahdu kuin yli 200 tkm ajetut farmari Priukset. Alle 10 tkm vuosisuoritteella hybridin säästöpotentiaali polttoaineessa on muutenkin alle tonni vuodessa.

Siitä olen samaa mieltä, että Passatin pitäminen voisi olla järkevintä. Ainakin säästöpotentiaali vaihtamalla jää vähäiseksi, jos kyse on vähänkään vanhemmasta ja/tai enemmän ajetusta autosta, jonka arvo on lähempänä 20 kuin 40 kiloeuroa.

Vaikka puhuttaisiin 40 kiloeuron autosta, niin mikäli rahatilanne pakottaa vaihtamaan, silloin ei kyllä ole varaa 10-14 kiloeuron autoonkaan, johon voi huonolla tuurilla tulla vaikka mitä remonttia, joka on kuitenkin pakko tehdä. Se halvempi mihin vaihdetaan on sitten tuossa tilanteessa tonnin pommi ja herran haltuun.
 
Autokuume vaivannut jo pitkään ja vanha (2005) Fiesta ST meni kaupaksi jo tovi sitten. Fiestasta luopuessa kaipasin modernimpaa ilmettä sisäisesti ja ulkoisesti, eivätkä viistoperät visuaalisesti miellytä, vaikka käteviä ovatkin. Mazda MX-5:n ostaisin, jos ei tarvitsisi toisinaan enemmän istuimia.

Missä edullisemman pään, 2010-luvun autoissa olisi luotettava tekniikka? Parhautta olisi, jos löytyisi myös hauskuutta ajettavuudessa.
  • PSA:n autoissa oli huonomaineiset THP-moottorit (ainakin THP 156 oli huono)
  • EcoBoost 1-litraiset ei oikein uskalla käytettynä ostaa, kun yhdetkin väärät öljyt pilaavat. 1.6 litraiset kai OK, tosin niitä ei pienellä budjetilla meinaa löytyä
  • VAGin TSI-moottorit ilmeisesti hieman paranivat 2013 nurkilla, mutta on jäänyt vähän epäselväksi lopullinen tilanne
  • Bemareissa vaikuttaa olevan jatkuvasti kallista korjattavaa, tosin olen perehtynyt lähinnä 2000-lukulaisiin
 
Uudemmatkaan Suzukit ei ole kyllä sisustan ja infotainmentin puolesta kovinkaan moderneja. Uudessa S-Crossissa on jo vähän yritystä. Toki niihin 2010 alkupuolen autoihin saa DIN Androidtablettia soviteltua, jos sellaista kaipaa.
 
Kiitos vastauksista. Suzuki Swift on kyllä yllättävän lähellä edellistä autoani useammallakin tavalla, ei tunnu oikein riittävän modernilta. En kaipaa oikeastaan infotainmentia, vaan että yleisilme olisi modernimpi ja raikkaampi.

Toi Honda on ihan eksoottinen vaihtoehto, mutta siinä on vähän yliyritystä, enkä osaa kuvitella itseäni tuollaisen rattiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 210
Viestejä
4 672 384
Jäsenet
76 576
Uusin jäsen
Joni P.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom