Mikä auto minulle?

Vaimolle käyttöautoa etsimässä, kriteereinä bensa sekä automaatti ja vetokoukku plussaa. Hintaluokka 0-8000€. Tällä hetkellä asiaa ajaa Volvo S80 vm.2002 mutta tarvitsisi löytää joku tuoreempi/pienempi, käyttö 80% matka-ajoa moottoritiellä ja loput kaupungissa eli mikään Punto taikka Ka ei olisi paras tähän ainakaan omasta mielestä.

Työkalut pysyy omissa käsissä ja on tilat korjata jos ja kun tarve siihen tulee mutta olisi parempi ettei tarvitse hakea emäntää tienposkesta kuin joskus ja jouluna. Koskaanhan ei voi tietää milloin laitteet porsii mutta kohtuu luotettava käyttöauto hakusessa varsinais suomesta.

Kuulemma Focus taikka Golf olisi jees kun niillä ajellut aikoinaan mutta itsellä kokemusta vain vanhemmista autoista/harrasteista joten hieman hakusessa tällaiset käyttöautot. Jos jollakulla heittää vinkkiä tällaisista olisin enemmän kuin kiitollinen. Niin ja vakkari pakollinen kun oppi sellaistakin käyttämään.

Kohtuullisen paljon motaria ajavana herää pari kysymystä miksi pienempi ja miksi bensa? Moottoritie vauhdissa dieselin kulutus pysyy paremmin aisoissa ja kovemmassa vauhdissa massa luo tiettyä vakautta ja mukavuutta. Tuskin hirveästi menee metsään jos löytää esimerkiksi S/V60 Volvon tuollaiseen käyttöön. Myös mondeo, insignia ja passat tutustumisen arvoisia.
 
Kohtuullisen paljon motaria ajavana herää pari kysymystä miksi pienempi ja miksi bensa? Moottoritie vauhdissa dieselin kulutus pysyy paremmin aisoissa ja kovemmassa vauhdissa massa luo tiettyä vakautta ja mukavuutta. Tuskin hirveästi menee metsään jos löytää esimerkiksi S/V60 Volvon tuollaiseen käyttöön. Myös mondeo, insignia ja passat tutustumisen arvoisia.
Vuosittainen ajomäärä jää niin pieneksi että bensakoneinen auto jää vääjäämättä taloudellisuudeltaan paremmaksi. Ja pienempi lähinnä siksi että tuo nykyinen maantielaiva on kuulemma liian suuri keskustassa jonka toki ymmärrän vaikkakin se antaa todella mukavan kyydin.
 
Tuossa muutama viesti sitten tulikin hyvin käsiteltyä uudemmat PSA bensakoneet. C4 picassoa olen nyt kakkosautoksi miettinyt. Miten näissä vähän vanhemmissa 07 - 10 mallisissa nuo kone ja vaihteisto yhdistelmät kannattaa mieltää? Robottivaihteistoa (bmp6) pitää välttää ja 1.6hdi on huonompi vaihtoehto kuin esim. 2.0i tai 2.0hdi?
 
Miten Civic/Accord? Molemmat tuolta aikakaudelta on aikalailla pomminvarmoja ja ainakin Civic on jopa mukava ajaa sekä äärettömän käytännöllinen niillä taittuvilla takapenkeillä. Civicciin tuli muistaakseni momenttimuunnin jossai 2008-2009 tienoilla. Sitä ennen roboautomaatti, joka vissiin kestää mutta en kyllä itelle laittais :D
Noissa ei omien kokemuksien (ollut 1 kpl molempia) mukaan kestä pelti. Muuten olisin ehdottomasti jatkanut Hondan kanssa, mukava auto ajaa ja halpoja kilsoja.
 
Ilmeisesti ovat parantuneet juu mutta en mene varmaksi sanomaan, sillä kyselenkin täällä josko muut tietäisi paremmin. Automaattia vaaditaan koska vaimo...
Hivenen mutua täältäkin, mutta ymmärtääkseni Mazdan ruosteongelmat koskivat lähinnä ensimmäisen sukupolven kolmosia ja kutosia?

edit: muoks - Vanhakorinen Mazda 6 pitää yhä pintansa - Kaasujalka
Teknisesti ensimmäisen polven Mazda 6 osoittautui luotettavaksi, mutta sen voittokulkua varjostivat ruosteongelmat.
–Yleensä näistä vanhemmista Mazda 6:ista on kuitenkin jo ehditty ruostevauriot paikata, Multisilta sanoo.

Kun toisen polven, edeltäjäänsä pulleampimuotoinen Mazda 6 esiteltiin syksyllä 2007, ruosteongelmat oli voitettu, mutta sen myynti oli vaisumpaa kuin edeltäjänsä: vain sen ensimmäisenä varsinaisena myyntivuonna 2008 sitä ensirekisteröitiin yhtä paljon kuin edeltäjäänsäkin vuonna 2002.
 
Naapurilla tuollainen vm 2009 Mazda 6. Päältä päin täysin ruosteeton, ajettu hieman alle 200 tkm. Autoa pesty satunnaisesti koneessa. Siitä en tiedä, miten nuo tuon ikäiset Mazdat sitten alustaltaan ruostuvat.

Onko foorumilla kokemuksia Renault Meganeista, ikäluokassa nyt vaikka 2009-2012? Varsinkin bensakoneiset 1.4 TCe ketjukoneella ja 1.6 hihnakoneella sinänsä ihan mielenkiintoisia kakkosautoksi. 1.2 TCe lienee ketjunvenyttäjän maineessa, mutta tuosta 1.4:sta löytyi suht vähän juttua.
 
Oli veljen kanssa 2016 vuoden tienoilla yhtäaikaa uudempi korimallinen Mazda 6 2013 ja 2006 vuoden BMW 318. Korissa ei sanomista mutta alustan osalta BMW veti voiton. Mazdassa oli pohjassa enemmän pintaruostetta.
Menin nyt toki etelän Opel Insignian kakkosautoksi ostamaan nii se ainakin on suolaa saanut, lomalle pientä harrastetta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kokemusta sekä vanhempikorisesta 2.5 2005 että uudempikorisesta 2.0 2009 Mazda 6, vanhempikorinen 6 aivan mätä kaarista ja hitsaamaankin joutui leimaa varten, uudempikorinen taas muuten ruosteeton mutta katsastuksessa oli sisälokasuojan sisältä päässyt kertyneen lian ja moskan takia syöpymään pieni kohta puhki, pienen paikan joutui itse tekemään jotta meni katsastuksesta läpi. Muuten tämä uudempikorinen oli kaikinpuolin hyvä perusauto, ei kalliita remontteja 2.0 bensa ja manuaaliyhdistelmällä eli sellaista uskaltaisi kyllä suositella.
 
Tosi ohut maalipinta on tuossa uudempikorisessa kutosessakin. Omasta 2010 mallisesta helmiäisvalkeasta puhdistin takaluukun alareunan ruosteet jo neljä vuotta sitten ja maalasin alareunan uudestaan. En vakuuttunut Mazdan ruosteenkestosta tämän kokemuksen perusteella.
 
Uutta autoa pitäisi hommata kun pomo antoi lisää pelimerkkejä, mutta mitä vaihtoehtoja/kokemuksia/suosituksia olisi näillä spekseillä:
-max 30ke
-diesel,koska 30tkm/vuosi
-riittävästi herkkuja ja hyvin säädettävä penkki pitkälle ihmiselle
-ei uusi mutta ei mieluusti yli 80k ajettu
 
Uutta autoa pitäisi hommata kun pomo antoi lisää pelimerkkejä, mutta mitä vaihtoehtoja/kokemuksia/suosituksia olisi näillä spekseillä:
-max 30ke
-diesel,koska 30tkm/vuosi
-riittävästi herkkuja ja hyvin säädettävä penkki pitkälle ihmiselle
-ei uusi mutta ei mieluusti yli 80k ajettu
Passat ergocomfort-jakkaroilla?
 
Uutta autoa pitäisi hommata kun pomo antoi lisää pelimerkkejä, mutta mitä vaihtoehtoja/kokemuksia/suosituksia olisi näillä spekseillä:
-max 30ke
-diesel,koska 30tkm/vuosi
-riittävästi herkkuja ja hyvin säädettävä penkki pitkälle ihmiselle
-ei uusi mutta ei mieluusti yli 80k ajettu

Passat, Mondeo, Superb, V60.

Millään tuskin metsään menee, fiiliksen mukaan noista. Volvolta ei näköjään oikein muita malleja mahdu noihin raameihin, kun laittaa nettiautoon vm -19 alkaen.
 
Passat, Mondeo, Superb, V60.

Millään tuskin metsään menee, fiiliksen mukaan noista. Volvolta ei näköjään oikein muita malleja mahdu noihin raameihin, kun laittaa nettiautoon vm -19 alkaen.

Mondeon uusin sukupolvi on 10-luvun alkupuolelta, Passat ja Superb ovat nekin viime vuosikymmenen puolivälistä. V60:n kanssa pääsisi kiinni uudempaan suunnitteluun ja varmaan parempiin herkkuihin.

V90 voisi kyllä mennä myös tuohon nimimerkin @Cure hintaraamiin. Pyyntihinnat hieman yli 30 k€, mutta tinkimällä menee alle 30 kiloon helposti. Hieman eksoottisempana ja kustannuskilpailukykyisenä vaihtoehtona voisi ehdottaa Renault Talismania, josta löytyy hierovaa penkkiä, HUD:ia, navia, adaptiivista vakkaria, kessyä ym. herkkuja. Tosin nyt Nettiautossa ei ole kuin kaksi alle 80 tkm ajettua yksilöä. Ja se pitää muistaa laittaa kiertoon ennen kuin ranskalainen elektroniikka kyllästyy Suomen oloihin...
 
Talismanin sisusta ja multimedia ei kyllä pärjää noille verrokeille mitenkään. Auto on muotoilultaan ihan hieno, mutta keskikonsoli on ihan kuin joku halpa kiinalainen 10v vanha tabletti.
 
Passat ergocomfort-jakkaroilla?
Onkos volkkareissa vielä niitä dsg- ja moottoriongelmia joita aiemmin oli? Oon kiertänyt niitä sen takia pitkän aikaa..

Mondeon uusin sukupolvi on 10-luvun alkupuolelta, Passat ja Superb ovat nekin viime vuosikymmenen puolivälistä. V60:n kanssa pääsisi kiinni uudempaan suunnitteluun ja varmaan parempiin herkkuihin.

V90 voisi kyllä mennä myös tuohon nimimerkin @Cure hintaraamiin. Pyyntihinnat hieman yli 30 k€, mutta tinkimällä menee alle 30 kiloon helposti. Hieman eksoottisempana ja kustannuskilpailukykyisenä vaihtoehtona voisi ehdottaa Renault Talismania, josta löytyy hierovaa penkkiä, HUD:ia, navia, adaptiivista vakkaria, kessyä ym. herkkuja. Tosin nyt Nettiautossa ei ole kuin kaksi alle 80 tkm ajettua yksilöä. Ja se pitää muistaa laittaa kiertoon ennen kuin ranskalainen elektroniikka kyllästyy Suomen oloihin...
Mondeo on kyllä sisältä outdated, V60 ja V90 kuullostaa hyviltä vaihtoehdoilta 2019-> malleina kyllä. Emännällä on sitikka tällä hetkellä, tämän vuoden neljäs korjaamoaika on varattu joten kuten huoltopäällikkö sanoi, "ranskalaiset kuuluu vain grillin lautaselle"
 
Eläkeläisnaisella päättyy halpaan aikaan tarjouksesta otettu yksityisleasing heinäkuussa. Uudet sopimukset ovat huomattavasti kalliimpia ja hänen ajonsa ovat vähentyneet reilusti (kilometrejä tulee ehkä 5000 vuodessa...), joten mietimme että voi ehkä olla järkevämpää ostaa jonkinlainen pieni kauppakassi omaksi. Pakollisia vaatimuksia ovat automaattivaihteisto ja peruutuskamera kun on niihin tottunut.

Jos haluaa auton olevan uudehko, maksimissaan muutaman vuoden ikäinen, niin mahtaako Toyota Yaris olla paras vaihtoehto kun löytyy automaattina ja peruutuskamera näkyy olevan niissä yksilöissä mitä Nettiautosta katsoin? Hintaa tällaisella olisi 15-20 tuhatta riippuen iästä ja kilometreistä. Toyota Relax -turvan alaisen kun ostaisi niin ei ainakaan tulisi isompia yllättäviä korjauskuluja.
 
Eläkeläisnaisella päättyy halpaan aikaan tarjouksesta otettu yksityisleasing heinäkuussa. Uudet sopimukset ovat huomattavasti kalliimpia ja hänen ajonsa ovat vähentyneet reilusti (kilometrejä tulee ehkä 5000 vuodessa...), joten mietimme että voi ehkä olla järkevämpää ostaa jonkinlainen pieni kauppakassi omaksi. Pakollisia vaatimuksia ovat automaattivaihteisto ja peruutuskamera kun on niihin tottunut.

Jos haluaa auton olevan uudehko, maksimissaan muutaman vuoden ikäinen, niin mahtaako Toyota Yaris olla paras vaihtoehto kun löytyy automaattina ja peruutuskamera näkyy olevan niissä yksilöissä mitä Nettiautosta katsoin? Hintaa tällaisella olisi 15-20 tuhatta riippuen iästä ja kilometreistä. Toyota Relax -turvan alaisen kun ostaisi niin ei ainakaan tulisi isompia yllättäviä korjauskuluja.
Yaris on tuollaiseen tarpeeseen varmasti hyvä ja käyttökuluiltaan halpa valinta.
 
Kunnei hinnasta puhuta niin oletteko katsoneet nuo läpi?


#uusi vuodeksi #melkein uusi

Pari vuotta vanha Clio on aina pätevä pikkuauto.
 
Kunnei hinnasta puhuta niin oletteko katsoneet nuo läpi?


#uusi vuodeksi #melkein uusi

Pari vuotta vanha Clio on aina pätevä pikkuauto.

Kiitos, olin jotenkin siinä uskossa että kaikki on manuaaleja mutta näkyy löytyvän automaattinakin. Tosin ensimmäisessä löytämässäni ei ole ainakaan varusteissa listattuna peruutuskameraa: Autoverkkokauppa.fi
 
Muuta en tiedä, mutta ainakin neloskoppaseen peruutuskameran asentaminen on 30min homma jos on vain se näytöllinen soitin (MediaNav). Soittimeen aktivointi että kamera päälle ja kiinasta 25€ kamera johtoineen ja tökkii liittimet kiinni.
 
Onkos volkkareissa vielä niitä dsg- ja moottoriongelmia joita aiemmin oli? Oon kiertänyt niitä sen takia pitkän aikaa..

Kelpaa ne DSGt Bugattiin, Lamboonkin ja isoon listaan perusautoja. Myyntimääriin nähdenhän ne DSG-onglemat mitkä ovat nousseet otsikoihin ovat aivan mitättömiä ja nekin enemmänkin jostain kymmenen vuoden takaa. Paras automaattivaihteisto, jolla itse olen ajanut eikä 300 tkm tuntunut siitä GTIssä missään (ainakaan siinä DSGssä). Audin S-Tronic on DSG, vaikka eri nimellä.


Jostain viiden vuoden takaa oli myyntimäärikin olemassa, mutta ei mitään ajantasaista tuntunyt löytyvän.
 
Kelpaa ne DSGt Bugattiin, Lamboonkin ja isoon listaan perusautoja. Myyntimääriin nähdenhän ne DSG-onglemat mitkä ovat nousseet otsikoihin ovat aivan mitättömiä ja nekin enemmänkin jostain kymmenen vuoden takaa. Paras automaattivaihteisto, jolla itse olen ajanut eikä 300 tkm tuntunut siitä GTIssä missään (ainakaan siinä DSGssä). Audin S-Tronic on DSG, vaikka eri nimellä.


Jostain viiden vuoden takaa oli myyntimäärikin olemassa, mutta ei mitään ajantasaista tuntunyt löytyvän.

Kylläpä niitä vikoja vielä vain on. Googleen DSG mekatroniikka, niin avautuu vähän ongelma. Itse myös uhrina, mutta onneksi pidennetyn lisätakuun kautta selvisin pienin kustannuksin 4000€:n laskusta.
 
Kylläpä niitä vikoja vielä vain on. Googleen DSG mekatroniikka, niin avautuu vähän ongelma. Itse myös uhrina, mutta onneksi pidennetyn lisätakuun kautta selvisin pienin kustannuksin 4000€:n laskusta.

Paljonko ehdit ajaa kilometrejä ennen ongelmia ja millaisella moottori/laatikko-kombinaatiolla?
 
Ä
Paljonko ehdit ajaa kilometrejä ennen ongelmia ja millaisella moottori/laatikko-kombinaatiolla?

Passat gte ja laatikko porsi n. 120tkm kohdalla ja autolla oli ikää alle 4 vuotta. Tuolloin tuli asian parissa surffailtua ja ei mitenkään tavatonta, itseasiassa tapauksia tuntui olevan aika reilusti, ja tuon kuvan saakin kun alkaa googlailee mekatroniikkaa..
 
Ä

Passat gte ja laatikko porsi n. 120tkm kohdalla ja autolla oli ikää alle 4 vuotta. Tuolloin tuli asian parissa surffailtua ja ei mitenkään tavatonta, itseasiassa tapauksia tuntui olevan aika reilusti, ja tuon kuvan saakin kun alkaa googlailee mekatroniikkaa..

Olen pahoillani puolestasi. Noita DSG-remontteja on parhaimmillaan kai tehty 50 tkm kohdilla niihin vanhoihin laatikoihin. Harmi, että uudemmissakin sitten samantyyppisiä ongelmia.
 
Lainaan tätä ketjua. :D Täytys löytää suomen rajojen sisäpuolelta joku jaappanialainen ikiliikkuja, hintaa sais olla muutama satanen. Käyttötarkoitus olis kesäauto millä pääsee kerran viikossa 600km matkan.
YVllä tavottaa jos joku moisen tietää..
 
Eläkeläisnaisella päättyy halpaan aikaan tarjouksesta otettu yksityisleasing heinäkuussa. Uudet sopimukset ovat huomattavasti kalliimpia ja hänen ajonsa ovat vähentyneet reilusti (kilometrejä tulee ehkä 5000 vuodessa...), joten mietimme että voi ehkä olla järkevämpää ostaa jonkinlainen pieni kauppakassi omaksi. Pakollisia vaatimuksia ovat automaattivaihteisto ja peruutuskamera kun on niihin tottunut.

Jos haluaa auton olevan uudehko, maksimissaan muutaman vuoden ikäinen, niin mahtaako Toyota Yaris olla paras vaihtoehto kun löytyy automaattina ja peruutuskamera näkyy olevan niissä yksilöissä mitä Nettiautosta katsoin? Hintaa tällaisella olisi 15-20 tuhatta riippuen iästä ja kilometreistä. Toyota Relax -turvan alaisen kun ostaisi niin ei ainakaan tulisi isompia yllättäviä korjauskuluja.

Jos kilometrejä tulee noin vähän, niin kannattaneeko ostaa uudehkoa? Ostaa vaikka hieman vanhemman ja paremman auton automaattina sekä asennuttaa peruutuskameran jollakin nyrkkipajalla, ellei jo ole. Jos koeajolla ei esiinny mitään outoa nykimistä tai nestevuotoja, niin noilla kilometreillä menee vuosia ellei vuosikymmeniä ilman isompia korjauslaskuja. Uudehkon arvo taas laskee kuin lehmänhäntä, vaikka kilometrejä ei tulisi juuri mitään.

Tuossa muutama potentiaalinen jo valmiiksi kamerallinen:


Tai kamerattomista vaikkapa:

 
Viimeksi muokattu:
Lainaan tätä ketjua. :D Täytys löytää suomen rajojen sisäpuolelta joku jaappanialainen ikiliikkuja, hintaa sais olla muutama satanen. Käyttötarkoitus olis kesäauto millä pääsee kerran viikossa 600km matkan.
YVllä tavottaa jos joku moisen tietää..


Varauksella, pieni vika
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mazda linkeistä, ei tullukkaa mielee edes mazdat :D Unohtu seki mainita että mitä lähempänä Tampereelta nii sen parempi.


Tästä olenkin vääntänyt kauppaa jo tuloksetta.
Vaikea kuvitella, että paljon halvemmalla enää löytyisi hiljattain katsastettua autoa.
 
Ä

Passat gte ja laatikko porsi n. 120tkm kohdalla ja autolla oli ikää alle 4 vuotta. Tuolloin tuli asian parissa surffailtua ja ei mitenkään tavatonta, itseasiassa tapauksia tuntui olevan aika reilusti, ja tuon kuvan saakin kun alkaa googlailee mekatroniikkaa..

Jeps mullakin porsi laatikko samasta vm.2017 autosta, vuonna 2020 ja 140tkm ajettuna.

Volkkari ja myyjäliike kyllä hoiti korjauksen mukisematta.
 
Jeps mullakin porsi laatikko samasta vm.2017 autosta, vuonna 2020 ja 140tkm ajettuna.

Volkkari ja myyjäliike kyllä hoiti korjauksen mukisematta.

Menee niistä uusista DSG:stä edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti mekantroniikkaa, kun sen mekatroniikan hydrauliikkaöljyjen vaihtaminen ei kuulu huolto-ohjelmaan. Tosin ei kuulua kuivakytkinversioissa normaalien öljyjen vaihtokaan.
 
mekatroniikan hydrauliikkaöljyjen vaihtaminen ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Ei tosiaan kuulu siinä kuivakytkinversiossa. Mutta eikös tuo ole ainut versio jossa ylipäänsä on erillinen öljy hydrauliikalle? Kaikissa muissa on yksi yhteinen öljytilavuus joka hoitaa hydrauliikan sekä voitelun ja se öljy vaihdetaan määrävälein. Esimerkiksi juuri näissä GTE-mallien lootassa se siis kyllä vaihtuu huoltojen yhteydessä, joten sitä ei oikein juurisyyksi pysty osoittamaan noihin särkymisiin.
 
Jeps mullakin porsi laatikko samasta vm.2017 autosta, vuonna 2020 ja 140tkm ajettuna.

Volkkari ja myyjäliike kyllä hoiti korjauksen mukisematta.

Näitä tosiaan tuntuu menevän kuin leipää. Tunnen 4 tyyppiä joilla GTE Passatit. 3:lle niistä on mekatroniikka särkynyt alle 150tkm kohdalla. Yhdellä peräti 2 kertaa sen omistuksen aikana. Pre-fl lienee vielä riskaabelimpi. En koskisi noihin kyllä pitkällä tikullakaan, jos takuuaika on ummessa. Kuulostaa nimittäin aika vahvasti tyyppivialta otantojen perusteella.
 
En oli vaggimiehiä, mutta olikos joskus noissa mekatroniikoissa, että sieltä särkyy jokin muutaman kympin solenoidi tms, mutta korjaamo tietenkin vaihtaa koko paketin uuteen?
 
Ex-audissa ( A4 -17 quattro 2.0 tdi ) dsg oli kyllä hirvein laatikko ikinä. Aivan jäätävä viive kaasun painalluksesta auton reagointiin ja piti aina liian isoa vaihdetta silmässä, joka sai auton jurnuttamaan.
 
Jos kilometrejä tulee noin vähän, niin kannattaneeko ostaa uudehkoa? Ostaa vaikka hieman vanhemman ja paremman auton automaattina sekä asennuttaa peruutuskameran jollakin nyrkkipajalla, ellei jo ole. Jos koeajolla ei esiinny mitään outoa nykimistä tai nestevuotoja, niin noilla kilometreillä menee vuosia ellei vuosikymmeniä ilman isompia korjauslaskuja. Uudehkon arvo taas laskee kuin lehmänhäntä, vaikka kilometrejä ei tulisi juuri mitään.

Tuossa muutama potentiaalinen jo valmiiksi kamerallinen:


Tai kamerattomista vaikkapa:


Kiitos mutta jotenkin täysin ilman takuuta oleva (varsinkaan ranskalainen) ei oikein innosta. Ja onko esim. Corsa ajettavuudeltaan tai muilta ominaisuuksiltaan merkittävästi parempi kuin Yaris?
 
Onko ehdotuksia autolle? Bensa, manuaali ja takaveto. Voi olla myös neliveto jos on takapainotteinen
 
Viimeksi muokattu:
Onko ehdotuksia autolle? Bensa, manuaali ja takaveto. Voi olla myös neliveto jos on takapainotteinen. Pitäs olla järkevä käyttis ja hintaa 10k +-5k. Bemariin kerran koskenut ja sen jälkeen ei tee mieli toista omistaa, mutta noilla kriteereillä ei paljoo muita kun bemareita tuu

B8.5 A4 audi 1.8 tfsi quattro eli 2012-> Muistaakseni 40-60 takapainitteinen vetosuhde normisti. Ton ikäisen ja hintasen bemarin saisi jo loistavalla zf 8hp automaatilla.
 
Uutta autoa pitäisi hommata kun pomo antoi lisää pelimerkkejä, mutta mitä vaihtoehtoja/kokemuksia/suosituksia olisi näillä spekseillä:
-max 30ke
-diesel,koska 30tkm/vuosi
-riittävästi herkkuja ja hyvin säädettävä penkki pitkälle ihmiselle
-ei uusi mutta ei mieluusti yli 80k ajettu
Entäs Arto-eno eli VW Arteon?
 
Kiitos mutta jotenkin täysin ilman takuuta oleva (varsinkaan ranskalainen) ei oikein innosta. Ja onko esim. Corsa ajettavuudeltaan tai muilta ominaisuuksiltaan merkittävästi parempi kuin Yaris?

No juu, tajusin vasta myöhemmin, etteivät nuo linkkaamani kyllä ehkä ihan vastaa sitä "hieman vanhempaa ja parempaa". :D Se vanhempi ja parempi olisi V70 tms. auto suuremmilla kilometreillä.
 
Tämä ketju vahvisti vanhoja uskomuksiani että dsg ei ole vieläkään mun pala kakkua, joskin arteon on kyllä hyvännäköinen auto ja muotoilun pohjalta pääsisi helposti jatkoon.
Joo, ei mekään uskallettu Kiaa dsg:llä hommata vaan päädyttiin Volvoon ja "oikeaan" tomaattiin.
 
Miten volkkarille on noin ylivoimaisen vaikeaa tehdä kestävä laatikko? Johan tässä on muutama vuosi harjoiteltu.

Tai ehkä se on volkkarille tarpeeksi kestävä, joten ei ongelmaa.
 
Tuossa almerassa on menossa ketju. Ei ole siis mikään pieni vika. Voi kestää vielä 100tkm tai voi hajota alle 10tkm. Asentoanturia säätämällä hieman saa kyllä käynnistymään. On tehty tuo kikka yhteen almeraan.
Kiitos infosta. Onneks en kerenny ostaa moista kampetta. :D
 
Etsimmä vaimon kanssa tilavampaa autoa nykyisen v. 2014 Hyundai i30 tilalle. Hinta max 23 000€. Kriteereinä olisi yllätys yllätys, luotettavuus elikkä mahd. vähän värkkäämistä, autot toki yksilöitä niin aina ei voi tietää. Tilava, automaatti ja bensiinillä (ehkä kevyt hybridi?). Koira kontissa ja jälkipolvi ajankohtaista lähitulevaisuudessa. Katseltiin tollasta v. 2017 VW Tiguania, ajettu 125 000km (22 300€), täytyy tarkemmin kysellä huomenna liikkeeltä huolloista yms. Kenelläkään kokemusta näistä Tiguaneista, onko minkälaisia pelejä? Hinta kun on max 23 000€ niin toki aina parempi halvemmallakin päästä, alunperin tähdättiin kuitenkin sinne 15-18 000€ paikkeille.

Muita vaihtoehtoja:
Mazda 6 tai CX-3 (pieni..?)
Seat (Ateca tai Leon?)
VW Passat
Mersun C sarjalainen (tätä uudempaa mallistoa 2014->)
Toyota Avensis
Skoda Octavia
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 455
Viestejä
4 512 710
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom