Mikä auto minulle?

Nyt alkanut kuumottelemaan vaihtaa isompaan Skodaan, nykyisin 1.2 -15 farkku Fabia.

Onko noista 2017-> 1.0TSI Octavioista mihinkään? Ilmeisesti DSG-laatikko on varmempi kuin manuaali?
 
Nyt alkanut kuumottelemaan vaihtaa isompaan Skodaan, nykyisin 1.2 -15 farkku Fabia.

Onko noista 2017-> 1.0TSI Octavioista mihinkään? Ilmeisesti DSG-laatikko on varmempi kuin manuaali?
Itse olen ainakin pitänyt Seat Leonista samalla koneella, kiihtyy nollasta sataan alle 10s ja kuluttaa alle 5l/100km(DSG).
 
Nyt alkanut kuumottelemaan vaihtaa isompaan Skodaan, nykyisin 1.2 -15 farkku Fabia.

Onko noista 2017-> 1.0TSI Octavioista mihinkään? Ilmeisesti DSG-laatikko on varmempi kuin manuaali?

Ei se DSG nyt manuaalia varmempi ole, mutta nykyisin kyseinen laatikko lienee jo ihan ookoo. Itse moottorihan on Volkkarin nykymalliston luotettavimpia bensavoimanlähteitä, joten siinä mielessä ainakin huoleton ostos.
 
Kysellääs nyt täälläkin ehdotuksia, kun autonvaihto mielessä. Josko täältä löytyisi jotain uusia ehdokkaita? Nykyinen auto Seat Exeo ST Sport 2.0 TDI 170hv 350Nm vm12 on nyt ollut alla 7,5 vuotta. Eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta vähän alkaa kyllästyttää. Omat autoilut koostuu arkena pääasiassa taajama-alueella ajelusta ja kesäviikonloppuisin sitten 100km suuntaansa mökkireissuja, jossa loppupää aika pientä ja syheröä soratietä (on sinne Seatilla menty kärrynkin kanssa toistaiseksi). Lisäksi pari kertaa vuodessa pidempiä reissuja etelestä Lappiin yms. Hakusessa farkku tai ehkä Octavia-tyylinen hatchback. Tilat tuossa vanhaan Audi A4:ään pohjautuvassa Seatissa on riittäneet ihan hyvin. Bensakone tai plugari varmaan tässä kohtaa, saisi olla vähintään yhtä vikkelä kuin vanha. Vaihteistolla ei niin väliä, nykyinen manuaali. Kipuraja siinä 30k€, toki mieluusti halvempi. Katsellut nettiautosta vuosimalleja '17 eteenpäin alle 100tkm ajettuna.

Arvostan autossa:
-hyviä penkkejä (sport-penkeistä plussaa)
-kohtuullista tai jopa hyvää äänentoistoa
-hyviä ajo-ominaisuuksia
-neliveto olis kiva, vaikkei todellista tarvetta ehkä ole

Joitain vaihtoehtoja, mitä pyöritellyt:
-VW Golf Alltrack (mk7 Golfista ihan hyviä kokemuksia ja tässä olis nelikko)
-Audi A4, A5 (vähän premiumia, tosin moottorivalinnassa joutuisi ehkä joustamaan)
-Kia Proceed GT (kevyttä sporttisuutta melko edullisesti käytännöllisyyden pahasti kärsimättä)
-Skoda Octavia Scout/RS (nelikkoa tai pientä sporttisuutta käytännöllisessä korissa)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt olis hakusessa farmari tai 6-8 paikkanen tila auto automaatilla ja bensakoneella, varusteina pitäs löytyä ilmastointi, vetokoukku....mielellään 2004 tai uudempi ja vähintään 3 litrasella v6 koneella ja max hinta 2500e....yllättävän vähän on ehdokkaita tarjolla noilla spekseillä.
Isommalla koneella sen takia että tarvittaessa kulkee asuntovaunukin perässä ja löytys vähän tehoja että pääsee sujuvasti rekkojen ohi maantiellä.

yhtä v6 407 pösöä kävin jo koeajamassa mutta jäi kaupat kuiteskin tekemättä....yleensä noissa on hihnanvaihto edessä joka maksaa nelinumeroisen eurosumman mutta tossa oli jotain muuta outoa jonka takia piti jättää kaupat tekemättä
Sedaneissa olis kyllä sitten valinnanvaraa mutta koira kun kulkee mukana niin sais olla tilaa siellä takana muutakin kun takapenkit
 
Nyt olis hakusessa farmari tai 6-8 paikkanen tila auto automaatilla ja bensakoneella, varusteina pitäs löytyä ilmastointi, vetokoukku....mielellään 2004 tai uudempi ja vähintään 3 litrasella v6 koneella ja max hinta 2500e....yllättävän vähän on ehdokkaita tarjolla noilla spekseillä.
Isommalla koneella sen takia että tarvittaessa kulkee asuntovaunukin perässä ja löytys vähän tehoja että pääsee sujuvasti rekkojen ohi maantiellä.

yhtä v6 407 pösöä kävin jo koeajamassa mutta jäi kaupat kuiteskin tekemättä....yleensä noissa on hihnanvaihto edessä joka maksaa nelinumeroisen eurosumman mutta tossa oli jotain muuta outoa jonka takia piti jättää kaupat tekemättä
Sedaneissa olis kyllä sitten valinnanvaraa mutta koira kun kulkee mukana niin sais olla tilaa siellä takana muutakin kun takapenkit

Yllättävän vähän? En löytänyt ensimmäistäkään, ellei tuo hintaraja ole typo.
 
Tila-autoista löytyy enemmän tai vähemmän loppuunajettuja Chrysler Voyagereita.

Aikamoinen yksisarvinen on nyt haussa.
 
Nyt olis hakusessa farmari tai 6-8 paikkanen tila auto automaatilla ja bensakoneella, varusteina pitäs löytyä ilmastointi, vetokoukku....mielellään 2004 tai uudempi ja vähintään 3 litrasella v6 koneella ja max hinta 2500e....yllättävän vähän on ehdokkaita tarjolla noilla spekseillä.
Isommalla koneella sen takia että tarvittaessa kulkee asuntovaunukin perässä ja löytys vähän tehoja että pääsee sujuvasti rekkojen ohi maantiellä.


Oulun seudulta voi löytyä joku lestadiolaisten vanha loppuunajettu tila-auto / minibussi. Budjetti on kyllä jäätävän pieni eikä speksit täyttäväkään liiku pitkään ilman korjauksia.

Mun mielestä vastaava tarve käsiteltiin tässä ketjussa jonkin aikaa sitten.
 
Nyt olis hakusessa farmari tai 6-8 paikkanen tila auto automaatilla ja bensakoneella, varusteina pitäs löytyä ilmastointi, vetokoukku....mielellään 2004 tai uudempi ja vähintään 3 litrasella v6 koneella ja max hinta 2500e....yllättävän vähän on ehdokkaita tarjolla noilla spekseillä.
Isommalla koneella sen takia että tarvittaessa kulkee asuntovaunukin perässä ja löytys vähän tehoja että pääsee sujuvasti rekkojen ohi maantiellä.

yhtä v6 407 pösöä kävin jo koeajamassa mutta jäi kaupat kuiteskin tekemättä....yleensä noissa on hihnanvaihto edessä joka maksaa nelinumeroisen eurosumman mutta tossa oli jotain muuta outoa jonka takia piti jättää kaupat tekemättä
Sedaneissa olis kyllä sitten valinnanvaraa mutta koira kun kulkee mukana niin sais olla tilaa siellä takana muutakin kun takapenkit
Chrysler Voyager taitaa täyttää kriteerejä
 
Itsekin voisin vastaanottaa vaihtoehtoja yksisarvisista. Kiinnostaisi vaihtaa auto johonkin uudempaan ja vähemmän ajettuun, mutta vaihtointo tyssännyt yleensä siihen, kun budjetti vaan paisuu ja varustus ei parane, vaan joutuu karsimaan nykyisestä.

Nykyinen auto Mondeo farkku -11 (facelift), 2.0TDCi 163hv.
Varustus ja nämä pitäisi olla myös vaihdokissa:
- avaimeton kulku ja käynnistys
- sähköiset etuistuimet muistilla, taskussa olevan avaimen mukaan kuskin penkki ja peilit säätyy kohdalleen kun nykäisee kahvasta oven auki
- vakkari (vaihdokissa kiinnostaisi parantaa adaptiiviseen)
- kauko-ohjattava webasto
- tutkat edessä ja takana (vaihdokissa kiinnostaisi parantaa kameraan)

Näistä nykyisistä varusteista voi irvistäen joustaa:
- paremmat istuimet puolinahoilla
- lämmitettävä tuulilasi


Kokoluokka saisi sälilyä likipitäen samana, eli iso farkku tai joku (city)maasturi/tila-auto kohtalaisen hyvällä äänieristyksellä. Lapsiperhe istuimineen, rattaineen ja tavaroineen pitää mahtua ilman tetristä.
Nykyinen on manuaali, mutta automaatti kiinnostaisi, Fordin Powershift ei herätä luottamusta. Käyttövoimalla ei merkitystä, tehoja saisi olla mielellään vähän nykyistä enemmän.
Max 200tkm.
Merkillä ei ole väliä, kunhan ei ole VAG.
Budjetti 10-20t€
 
Itsellä olisi tässä kesäksi joku halpa käyttöauto hakusessa. Hintaluokkaan noin max 6000e ja mahdollisimman edullinen ajella ja huoltaa.

Joku noin vm 2004 uudempi, automaatti ja farkku, vakkari olisi kanssa kiva. Muuten aika se ja sama varustelusta. Mitä vähemmän ajettu niin sitä parempi tietysti, en mielellään mitään yli 200tkm ainakaan haluaisi.

Onko jotain merkkejä ja malleja mitä ehdottomasti kannattaa välttää tai jotain mitä kannattaa yrittää bongailla?
 
Ikä ja budjetti vie erot yksilötasolle, kuinka on pidetty. Puhutaan kuitenkin täysikäisyyden saavuttaneista vehkeistä joilla on saattanut olla jo viisikin omistajaa, kaikki harvemmin ovat huolellisia. Ne "papan helmet" ovat kiven alla.
 
Kysellääs nyt täälläkin ehdotuksia, kun autonvaihto mielessä. Josko täältä löytyisi jotain uusia ehdokkaita? Nykyinen auto Seat Exeo ST Sport 2.0 TDI 170hv 350Nm vm12 on nyt ollut alla 7,5 vuotta. Eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta vähän alkaa kyllästyttää. Omat autoilut koostuu arkena pääasiassa taajama-alueella ajelusta ja kesäviikonloppuisin sitten 100km suuntaansa mökkireissuja, jossa loppupää aika pientä ja syheröä soratietä (on sinne Seatilla menty kärrynkin kanssa toistaiseksi). Lisäksi pari kertaa vuodessa pidempiä reissuja etelestä Lappiin yms. Hakusessa farkku tai ehkä Octavia-tyylinen hatchback. Tilat tuossa vanhaan Audi A4:ään pohjautuvassa Seatissa on riittäneet ihan hyvin. Bensakone tai plugari varmaan tässä kohtaa, saisi olla vähintään yhtä vikkelä kuin vanha. Vaihteistolla ei niin väliä, nykyinen manuaali. Kipuraja siinä 30k€, toki mieluusti halvempi. Katsellut nettiautosta vuosimalleja '17 eteenpäin alle 100tkm ajettuna.

Arvostan autossa:
-hyviä penkkejä (sport-penkeistä plussaa)
-kohtuullista tai jopa hyvää äänentoistoa
-hyviä ajo-ominaisuuksia
-neliveto olis kiva, vaikkei todellista tarvetta ehkä ole

Joitain vaihtoehtoja, mitä pyöritellyt:
-VW Golf Alltrack (mk7 Golfista ihan hyviä kokemuksia ja tässä olis nelikko)
-Audi A4, A5 (vähän premiumia, tosin moottorivalinnassa joutuisi ehkä joustamaan)
-Kia Proceed GT (kevyttä sporttisuutta melko edullisesti käytännöllisyyden pahasti kärsimättä)
-Skoda Octavia Scout/RS (nelikkoa tai pientä sporttisuutta käytännöllisessä korissa)

Itsellä ollut nyt 2,5 v -19 mallinen Focus ST-line 1.5 litraisella koneella farkkuna. Löytyy kaikki nuo mitä sulla oli vaatimuksena, paitsi neliveto. Mielestäni erittäin hyvä auto ollut ajaa ja pitää, varusteetkin kohdallaan ja kun laittaa sport-moodin päälle niin on oikein mukava ajella mutkaisilla asvalttiteillä. B&O antaa hyvät äänet sisälle. Lähtee kohta Autovexiin kun tuo seuraava auto vihdoin pääsisi myyjälle asti, eikä paljon ole kilometrejä mittarissa.
 
Kysellääs nyt täälläkin ehdotuksia, kun autonvaihto mielessä. Josko täältä löytyisi jotain uusia ehdokkaita? Nykyinen auto Seat Exeo ST Sport 2.0 TDI 170hv 350Nm vm12 on nyt ollut alla 7,5 vuotta. Eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta vähän alkaa kyllästyttää. Omat autoilut koostuu arkena pääasiassa taajama-alueella ajelusta ja kesäviikonloppuisin sitten 100km suuntaansa mökkireissuja, jossa loppupää aika pientä ja syheröä soratietä (on sinne Seatilla menty kärrynkin kanssa toistaiseksi). Lisäksi pari kertaa vuodessa pidempiä reissuja etelestä Lappiin yms. Hakusessa farkku tai ehkä Octavia-tyylinen hatchback. Tilat tuossa vanhaan Audi A4:ään pohjautuvassa Seatissa on riittäneet ihan hyvin. Bensakone tai plugari varmaan tässä kohtaa, saisi olla vähintään yhtä vikkelä kuin vanha. Vaihteistolla ei niin väliä, nykyinen manuaali. Kipuraja siinä 30k€, toki mieluusti halvempi. Katsellut nettiautosta vuosimalleja '17 eteenpäin alle 100tkm ajettuna.

Arvostan autossa:
-hyviä penkkejä (sport-penkeistä plussaa)
-kohtuullista tai jopa hyvää äänentoistoa
-hyviä ajo-ominaisuuksia
-neliveto olis kiva, vaikkei todellista tarvetta ehkä ole

Joitain vaihtoehtoja, mitä pyöritellyt:
-VW Golf Alltrack (mk7 Golfista ihan hyviä kokemuksia ja tässä olis nelikko)
-Audi A4, A5 (vähän premiumia, tosin moottorivalinnassa joutuisi ehkä joustamaan)
-Kia Proceed GT (kevyttä sporttisuutta melko edullisesti käytännöllisyyden pahasti kärsimättä)
-Skoda Octavia Scout/RS (nelikkoa tai pientä sporttisuutta käytännöllisessä korissa)

Alltrack ehkä aavistuksen parempi penkki kuin Skodan Octavia 3 scoutissa, jos nelikkoa siis haaveilee.
Skoda Octavia RS taas ihan perushyvä se "sporttipenkki". Rajautuu toki käytännössä etutuuppariksi jos bensa. Ja vielä parempi jos se vuoden 2017 facelifti miellyttää omaa silmää, sillä 245hp malleissa pitäs DSG malleissa olla haldexilla toteutettu lukko etuakselilla vakiona. Se on tehokkaammaksi etuvedoksi jo ihan jees. Varoituksen sana noista VAG:n 4x4 haldex gen 5 ratkaisuista, että siellä ei ole vaihdettavaa öljysihtiä, eli se pitäisi oikeastaan koko pumppuyksikkö sihdin kera vaihtaa 30tkm / 3v välein, tai porsii erittäin suurella todennäköisyydellä koko höskä jossain 150tkm jälkeen. Toiset tuurilla enemmän ja toiset vähemmän.
Seat Leon St cupra vissiin rajattu pois?
Audi A4 jää tuolla budjetilla väkisinkin etuvedoksi, paitsi jos A3 sedan 2.0 tfsi quatro riitä omiin kuljetustarpeisiin, ilmeisesti ei?. Osuis vaatimusten puolesta tohon haarukkaan ja pyörivät samoissa havinoissa noiden Alltrackien kanssa hinnan suhteen. Rehellistesti ottaen jos Audeista jatketaan, niin A5 joutuu kyllä nostamaan budjettia tai karsimaan vaatimuksista.
Ja jos jää hifieistä uupumaan, niin noihin VAGeihin (golf, skoda, seat, a3) ainakin saa aika helposti soittimen hansikaslokeroyksikön taakse asennettua Plug&Play DSP vahvistinta, tekee ihmeitä se aikaviivekorjaus ja pikkuinen lisä vahvistustehoa.
Kiat jätän omista listauksista pois, ei se ajotuntuma ja fiilis vaan riitä kun saksalaisiin tottunut.
 
Varoituksen sana noista VAG:n 4x4 haldex gen 5 ratkaisuista, että siellä ei ole vaihdettavaa öljysihtiä, eli se pitäisi oikeastaan koko pumppuyksikkö sihdin kera vaihtaa 30tkm / 3v välein, tai porsii erittäin suurella todennäköisyydellä koko höskä jossain 150tkm jälkeen. Toiset tuurilla enemmän ja toiset vähemmän.
*Laughs in Torsen*

:D
 
Varoituksen sana noista VAG:n 4x4 haldex gen 5 ratkaisuista, että siellä ei ole vaihdettavaa öljysihtiä, eli se pitäisi oikeastaan koko pumppuyksikkö sihdin kera vaihtaa 30tkm / 3v välein, tai porsii erittäin suurella todennäköisyydellä koko höskä jossain 150tkm jälkeen.
Täähän nyt on ihan puutaheinää. Siellä on pumpulla imusihti jonka pystyy pesemään, voi sen tietysti vaihtaa uuteenkin jos välttämättä haluaa. Mutta ei sitä koko pumppuyksikköä ole mitään tarvetta vaihtaa jos vaan tuon sihdin säännöllisesti puhdistaa.

Se oikea ja paha suunnittelukukkanen tuossa on se, että sihdin putsausta ei ole valmistaja katsonut tarpeelliseksi joten se puuttuu huolto-ohjelmasta kokonaan. Mutta jos sihdin putsaa itse tai tajuaa pyytää huoltoa putsaamaan sen, niin ei noissa mitään erityistä pelättävää tai vältettävää ole.
 
Tarttis nykyinen vm2011 matikka kutonen sedani päivittää tuoreempaan ja farmariin.
Ajoa muutaman kilsan työmatkat, lasten kuskaukset harrastuksiin 4-5x viikossa, 6-40km per kerta. Lisäksi normi kaupassa käynnit yms.. Vuosittain tullut kilometrejä n.12000-15000. Suurin osa ajoa pienessä kaupungissa/taajamassa.
Budjetti n. 17000-18000€.
Onko esim vm 2016 1.4tsi vw passat minkälainen peli luotettavuuden kannalta? Ulkonäkö viehättää, tekniikka mietityttää.
 
Vanhemmille uusi auto mietinnässä, tarkoitus vaihtaa heidän pikku-Volvo ja farkku-Mazda yhteen autoon kun molemmat jäämässä eläkkeelle. Budjettina max 5000€, muut kriteerit:

-Bensa
-Automaatti
-Porrasperä, viistoperä tai crossover

Kilometrejä ei kauheasti vuodessa tule eli kulutuksella ei niin väliä, painotus mukavuudessa ja luotettavuudessa. Nissan Murano houkuttelevan oloinen koska helppo nousta huonoilla polvilla, mutta mietityttää luotettavuus ynnä juoksevat kulut.
 
Vanhemmille uusi auto mietinnässä, tarkoitus vaihtaa heidän pikku-Volvo ja farkku-Mazda yhteen autoon kun molemmat jäämässä eläkkeelle. Budjettina max 5000€, muut kriteerit:

-Bensa
-Automaatti
-Porrasperä, viistoperä tai crossover

Kilometrejä ei kauheasti vuodessa tule eli kulutuksella ei niin väliä, painotus mukavuudessa ja luotettavuudessa. Nissan Murano houkuttelevan oloinen koska helppo nousta huonoilla polvilla, mutta mietityttää luotettavuus ynnä juoksevat kulut.
Joku Auris/Korolla? Tai Käskai?
 
Saatta olla että kohtapuoliin tulee mahdollisuus työpaikanvaihtoon ja sitä myötä vapaa autoetu.
Autoon on mahdollista käyttää 55k€ polttomoottorilliseen tai 65k€ hybridi/täyssähkö menopeliin.
Hybridiä olisin sitten mahdollisesti ottamassa.
Vaatimuksena hyvä tavarankuljetustila ja tarpeeksi tilava takapenkille mahduttaa kaksi turvavyöistuinta ja yksi korokeistuin yhtä aikaa.
Honda CR-V:tä katsellut mutta kuvista paha sanoa että miten tilava oikeasti olisi. Joku C-sarjalainen Mersu vois kans just mahtua budjettiin, mutta niitä ei vissiin ole kuin polttomoottorina?
Lähinnä tässä kartoittelen, ettei tarvitsisi sitten autokaupoilla älyttömästi kierrellä vaan tietäisi alkuun jo vähän haarukoida.
 
Saatta olla että kohtapuoliin tulee mahdollisuus työpaikanvaihtoon ja sitä myötä vapaa autoetu.
Autoon on mahdollista käyttää 55k€ polttomoottorilliseen tai 65k€ hybridi/täyssähkö menopeliin.
Hybridiä olisin sitten mahdollisesti ottamassa.
Vaatimuksena hyvä tavarankuljetustila ja tarpeeksi tilava takapenkille mahduttaa kaksi turvavyöistuinta ja yksi korokeistuin yhtä aikaa.
Honda CR-V:tä katsellut mutta kuvista paha sanoa että miten tilava oikeasti olisi. Joku C-sarjalainen Mersu vois kans just mahtua budjettiin, mutta niitä ei vissiin ole kuin polttomoottorina?
Lähinnä tässä kartoittelen, ettei tarvitsisi sitten autokaupoilla älyttömästi kierrellä vaan tietäisi alkuun jo vähän haarukoida.

Löytyy myös MB C farkusta phev, mutta jos oikeasti tarvitsee kuljetuskapasiteettiä niin haaveeksi jää. Eli vähän lisää speksejä tarpeista täsmällisemmin. Mikä on nykyinen auto, merkki malli, vm ja onko siinä omasta mielestä riittävät tilat omiin tarpeisiin. Kun tässä tuntuu olevan montaa käsitystä hyvistä tiloista ja hyvästä tavarankuljetustilasta.
 
Löytyy myös MB C farkusta phev, mutta jos oikeasti tarvitsee kuljetuskapasiteettiä niin haaveeksi jää. Eli vähän lisää speksejä tarpeista täsmällisemmin. Mikä on nykyinen auto, merkki malli, vm ja onko siinä omasta mielestä riittävät tilat omiin tarpeisiin. Kun tässä tuntuu olevan montaa käsitystä hyvistä tiloista ja hyvästä tavarankuljetustilasta.
C300e:tä ei kyllä tuohon 65k saa oikein mitenkään mahtumaan, ainakaan jos haluaa edes jotain lisävarusteita (esim. aktiivivakkari on lisävaruste) mukaan
 
Löytyy myös MB C farkusta phev, mutta jos oikeasti tarvitsee kuljetuskapasiteettiä niin haaveeksi jää. Eli vähän lisää speksejä tarpeista täsmällisemmin. Mikä on nykyinen auto, merkki malli, vm ja onko siinä omasta mielestä riittävät tilat omiin tarpeisiin. Kun tässä tuntuu olevan montaa käsitystä hyvistä tiloista ja hyvästä tavarankuljetustilasta.
Nykyinen auto Lancia Phedra 2008 ja siinä on erittäin hyvin tilaa, vähemmälläkin pärjäisi. Keskiriville mahtuu kolme turvaistuinta mukisematta kun joka paikalla täysikokoiset penkit. Ja taaksekin saa vielä kaksi täysikokoista penkkiä jos haluaa. Mutta tosiaan ihan noin tilava auton ei tarvi olla, mutta ei siitä tietenkään haittaakaan ole.
 
Nykyinen auto Lancia Phedra 2008 ja siinä on erittäin hyvin tilaa, vähemmälläkin pärjäisi. Keskiriville mahtuu kolme turvaistuinta mukisematta kun joka paikalla täysikokoiset penkit. Ja taaksekin saa vielä kaksi täysikokoista penkkiä jos haluaa. Mutta tosiaan ihan noin tilava auton ei tarvi olla, mutta ei siitä tietenkään haittaakaan ole.

Onko edelleen tarkoitus saada kolme turvaistuinta tai niihin rinnastettavaa rinnakkain? Se nimittäin rajaa aika paljon vaihtoehtoja ainakin omien kokemuksien pohjalta tila-autoihin tai vastaaviin. Ei nimittäin muistaakseni esim. edes Superbissa riitä takapenkin leveys ja kiinnikkeiden välinen etäisyys, että pystyisi laittamaan reunapaikoille turvaistuimet ja keskelle korokkeen, että saisi vyöt kiinni ilman akrobatiaa. Pösön 5008 suv taitaa löytyä erillisistuimet, ei tosin hybridiä, mutta mahtuu polttomoottori-budjettiin.
 
Saatta olla että kohtapuoliin tulee mahdollisuus työpaikanvaihtoon ja sitä myötä vapaa autoetu.
Autoon on mahdollista käyttää 55k€ polttomoottorilliseen tai 65k€ hybridi/täyssähkö menopeliin.
Hybridiä olisin sitten mahdollisesti ottamassa.
Vaatimuksena hyvä tavarankuljetustila ja tarpeeksi tilava takapenkille mahduttaa kaksi turvavyöistuinta ja yksi korokeistuin yhtä aikaa.
Honda CR-V:tä katsellut mutta kuvista paha sanoa että miten tilava oikeasti olisi. Joku C-sarjalainen Mersu vois kans just mahtua budjettiin, mutta niitä ei vissiin ole kuin polttomoottorina?
Lähinnä tässä kartoittelen, ettei tarvitsisi sitten autokaupoilla älyttömästi kierrellä vaan tietäisi alkuun jo vähän haarukoida.
Tilojen riittävyydestä sinulle en osaa sanoa, mutta kyllähän juuri C-sarjasta löytyy paremman pään toimintamatkaa sähköllä.

MB C 300 e T A Business:
-farkku
-parilitrainen turbo 150 kW/320 Nm + sähkömoottori 95 kW/440 Nm
-toimintamatka sähköllä 108 km
-CO2 13 g/km, kulutus 0,6 l/100 km (vaatii ahkeraa lataamista ja sopivaa ajoprofiilia)
-perushinta 61 377 € + toim. kulut
-adaptiivinen vakkari 545 €
-vakiona mm:
-LED high perf ajovalot
-avantgarde sisä- ja ulkopuolen paketit
-peruutuskamera
-tutkat edessä ja takana
-etuistuinten mukavuuspaketti
-peilipaketti
-sormenjälkitunnistin
-11 kW AC-laturi
-11,9" medianäyttö
-lämmitettävä lasinpesujärjestelmä
-Navigation Connectivity-paketti Premium
-sähköllä avautuva ja sulkeutuva takaluukku

Jos haluaa paisuttaa ihan hintarajaan asti 65 k€:oon, niin lisävarustehinnastosta voi poimia itselleen tarpeellisimmat. Eräs harvinaisuus plugarien joukossa on 55 kW DC-pikalataus hintaan 660 €.

Hinnasto:
 
Onko edelleen tarkoitus saada kolme turvaistuinta tai niihin rinnastettavaa rinnakkain? Se nimittäin rajaa aika paljon vaihtoehtoja ainakin omien kokemuksien pohjalta tila-autoihin tai vastaaviin. Ei nimittäin muistaakseni esim. edes Superbissa riitä takapenkin leveys ja kiinnikkeiden välinen etäisyys, että pystyisi laittamaan reunapaikoille turvaistuimet ja keskelle korokkeen, että saisi vyöt kiinni ilman akrobatiaa. Pösön 5008 suv taitaa löytyä erillisistuimet, ei tosin hybridiä, mutta mahtuu polttomoottori-budjettiin.
Kyllähän niille vielä tarvetta olisi. Nykyinen kakkosauto skoda oktavia ja sinne ei koroketta väliin mahdu. VW Touraniin olisi voinut ehkä just ja just sopia. Samaten joskus koeajettiin Citikan C5 ja silloin ei ollut kolmea istuinta, mutta teini mahtui kuitenkin vielä keskelle ihan hyvin istumaan kahden turvaistuimen väliin. Muuten ihan paska auto tuo C5.
 
Seat Tarracoon pitäisi mennä kolme istuinta heittämällä. Sitä saa hybridinä alkaen 49195,05 eurolla. Myös Citroenin C5 Aircrossiin mahtuu kolme istuinta taakse, koska autossa on erillisistuimet kaikille kolmelle.

Itse pidin C5 Aircrossin mukavuuspainoitteisesta ajotuntumasta.
 
Seat Tarracoon pitäisi mennä kolme istuinta heittämällä.
Vahva epäily tälle. Skoda Kodiaq on käytännössä sama auto ja siinä jää keskipaikalle vaivaiset 45 senttiä tilaa kun mittaa isofix-kiinnityspisteiden välin. Saman verran on myös Octaviassa. Esimerkiksi VW Touranissa taas on 60 senttiä eli selvästi enemmän.

Tarraco/Kodiaq on tilava ja pitkä auto, mutta ei se leveä ole.
 
Kyllähän niille vielä tarvetta olisi. Nykyinen kakkosauto skoda oktavia ja sinne ei koroketta väliin mahdu. VW Touraniin olisi voinut ehkä just ja just sopia. Samaten joskus koeajettiin Citikan C5 ja silloin ei ollut kolmea istuinta, mutta teini mahtui kuitenkin vielä keskelle ihan hyvin istumaan kahden turvaistuimen väliin. Muuten ihan paska auto tuo C5.
Tuo Phedrahan on Eurovani eli käytännössä sama auto kuin Citroen C8 ja Peugeot 807 :).
 
Pitäis ostaa bensafarkku, mutta eihän näistä enää ota mitään selvää kun kaikki näyttää muuttuneen volkkarin tsi:n ja bemarin princen kilpailijoiksi paskuudessa.

Vaatimukset: alta 150tkm ajettu, alta 15k€, alta 15v vanha(mieluummin alta 10). Automaatti iso plussa.

Jos nuo litraiset jättää pois kun ei näytä hinnassa olevan eroa tonnia enempää niin näyttäis eniten olevan tarjolla 2012-2016 haarukkaan mm Astraa 1.4 ja 1.6 koneella, Focusta 1.6 koneella, meganea 1.2 ja 1.6 -koneella ja civiciä 1.8 koneella. Toki kia ceedin sais suunnilleen tuohon hintaan litraisella pikkukoneella n. 5v uudempana kuin muita.
 
Tuo Phedrahan on Eurovani eli käytännössä sama auto kuin Citroen C8 ja Peugeot 807 :).
Juu, näin on. Toi Phedra vaan huomattavasti siistimpi sisältä kuin nuo kaksi muuta, mitä niitä nyt tuolla kylillä on tullut vastaan. Ja käsittääkseni noita muita ei saanut 2.2 litrasella multijet moottorilla joka tässä meillä on. Tosin tuo moottorivaihtoehto on sikäli aiheuttanut päänvaivaa, kun voimanssiirron osat ei ole sitten yhteensopivia kaikilta osin muiden mallien kanssa. Alatukivarretkin on eri näissä ja maksaa tietysti enemmän kun muiden mallien vastaavat.
 
Olisi tarkoitus ostaa käytetty farmari. Budjettina olisi semmoinen 15-20k€. Ajatuksena olisi ostaa VW Passat 1.6 tai 2.0TDI koneella. Onko tuossa dieselissä nykyään enää järkeä vai pitäisikö ostaa joku bensakone? Nuo bensakoneet on nykyään suurimmaksi osaksi jotain 1.0 TSI koneita. Noiden kestävyys hieman arveluttaa... Disel koneet tuntuvat olevan hieman luotettavia ja tuo 2.0TDI tulisi DSG6 laatikolla:hmm:
 
onko ideoita uudeksi autoksi: nykyinen Kia Niro on tylsä perusauto ja palvellut hyvin jo useamman vuoden. Nyt pitäisi hankkia joku sporttisempi auto, jonka ulkonäkö säväyttää. Ei väliä onko 2- vai 4-ovinen. Koira matkustaa mukana takapenkillä.
Budjettia 50-60k. Haussa ei ole katumaasturia vaan joku mikä näyttää nopealta. Käyttövoimallakaan ei niin väliä, kilsoja tulee noin 500 kuukaudessa.
 
Nämähän ovat molemmat mielenkiintoisia! Kiitos! Tuo stinger vaikuttaa hintaansa nähden yllättävän hienolta!
 
Euroopasta parempi/halvempi valikoima Stingeriä, GT2 mallina edes myyty täällä, toisin kuin Eestissä esim.
 
onko ideoita uudeksi autoksi: nykyinen Kia Niro on tylsä perusauto ja palvellut hyvin jo useamman vuoden. Nyt pitäisi hankkia joku sporttisempi auto, jonka ulkonäkö säväyttää. Ei väliä onko 2- vai 4-ovinen. Koira matkustaa mukana takapenkillä.
Budjettia 50-60k. Haussa ei ole katumaasturia vaan joku mikä näyttää nopealta. Käyttövoimallakaan ei niin väliä, kilsoja tulee noin 500 kuukaudessa.
Alfa Romeo Giulia?
 
onko ideoita uudeksi autoksi: nykyinen Kia Niro on tylsä perusauto ja palvellut hyvin jo useamman vuoden. Nyt pitäisi hankkia joku sporttisempi auto, jonka ulkonäkö säväyttää. Ei väliä onko 2- vai 4-ovinen. Koira matkustaa mukana takapenkillä.
Budjettia 50-60k. Haussa ei ole katumaasturia vaan joku mikä näyttää nopealta. Käyttövoimallakaan ei niin väliä, kilsoja tulee noin 500 kuukaudessa.

Viimeisen parin vuoden Civic Type R:t on olleet aika pimpattuja, isoa siipeä perässä jne. Ei tosiaan mitään sleepereitä. Uuden 2023 mallin saatavuudesta tosin ei ole oikein tietoa.
 
Joku eilen illallisella heitti tuon Civicin ja yllätyin itsekin, että sehän on ihan potentiaalinen peli!
 
Tulisiko täältä ehdotuksia hintaluokassa 5000-6000e? Auto tulossa naisystävälleni, lähinnä kaupungissa tapahtuvaan työmatka-ajoon. Siihen päälle satunnaiset mökkireissut jonne matkaa noin 130km. Suurimpina vaatimuksina ilmastointi ja bensamoottori.
 
Tulisiko täältä ehdotuksia hintaluokassa 5000-6000e? Auto tulossa naisystävälleni, lähinnä kaupungissa tapahtuvaan työmatka-ajoon. Siihen päälle satunnaiset mökkireissut jonne matkaa noin 130km. Suurimpina vaatimuksina ilmastointi ja bensamoottori.

Honda Jazz cvt-vaihteistolla voisi olla vaihtoehto. Tai jos "kaupunki" ei ole mikään ruuhkainen niin manuaalinakin menee.

Ei mitään ylellisyyttä ole tarjolla, mutta muistaakseni luotettavan maineessa. Autot on toki tuossa hintaluokassa aina jossain määrin yksilöitä.
 
Tulisiko täältä ehdotuksia hintaluokassa 5000-6000e? Auto tulossa naisystävälleni, lähinnä kaupungissa tapahtuvaan työmatka-ajoon. Siihen päälle satunnaiset mökkireissut jonne matkaa noin 130km. Suurimpina vaatimuksina ilmastointi ja bensamoottori.
Clio, tuollainen 2018 ja 40tkm maksoi 9k€

Screenshot_20230223_183403_Photos.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 240
Viestejä
4 501 520
Jäsenet
74 373
Uusin jäsen
elspa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom