Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen ainakin pitänyt Seat Leonista samalla koneella, kiihtyy nollasta sataan alle 10s ja kuluttaa alle 5l/100km(DSG).Nyt alkanut kuumottelemaan vaihtaa isompaan Skodaan, nykyisin 1.2 -15 farkku Fabia.
Onko noista 2017-> 1.0TSI Octavioista mihinkään? Ilmeisesti DSG-laatikko on varmempi kuin manuaali?
Nyt alkanut kuumottelemaan vaihtaa isompaan Skodaan, nykyisin 1.2 -15 farkku Fabia.
Onko noista 2017-> 1.0TSI Octavioista mihinkään? Ilmeisesti DSG-laatikko on varmempi kuin manuaali?
Nyt olis hakusessa farmari tai 6-8 paikkanen tila auto automaatilla ja bensakoneella, varusteina pitäs löytyä ilmastointi, vetokoukku....mielellään 2004 tai uudempi ja vähintään 3 litrasella v6 koneella ja max hinta 2500e....yllättävän vähän on ehdokkaita tarjolla noilla spekseillä.
Isommalla koneella sen takia että tarvittaessa kulkee asuntovaunukin perässä ja löytys vähän tehoja että pääsee sujuvasti rekkojen ohi maantiellä.
yhtä v6 407 pösöä kävin jo koeajamassa mutta jäi kaupat kuiteskin tekemättä....yleensä noissa on hihnanvaihto edessä joka maksaa nelinumeroisen eurosumman mutta tossa oli jotain muuta outoa jonka takia piti jättää kaupat tekemättä
Sedaneissa olis kyllä sitten valinnanvaraa mutta koira kun kulkee mukana niin sais olla tilaa siellä takana muutakin kun takapenkit
Nyt olis hakusessa farmari tai 6-8 paikkanen tila auto automaatilla ja bensakoneella, varusteina pitäs löytyä ilmastointi, vetokoukku....mielellään 2004 tai uudempi ja vähintään 3 litrasella v6 koneella ja max hinta 2500e....yllättävän vähän on ehdokkaita tarjolla noilla spekseillä.
Isommalla koneella sen takia että tarvittaessa kulkee asuntovaunukin perässä ja löytys vähän tehoja että pääsee sujuvasti rekkojen ohi maantiellä.
Chrysler Voyager taitaa täyttää kriteerejäNyt olis hakusessa farmari tai 6-8 paikkanen tila auto automaatilla ja bensakoneella, varusteina pitäs löytyä ilmastointi, vetokoukku....mielellään 2004 tai uudempi ja vähintään 3 litrasella v6 koneella ja max hinta 2500e....yllättävän vähän on ehdokkaita tarjolla noilla spekseillä.
Isommalla koneella sen takia että tarvittaessa kulkee asuntovaunukin perässä ja löytys vähän tehoja että pääsee sujuvasti rekkojen ohi maantiellä.
yhtä v6 407 pösöä kävin jo koeajamassa mutta jäi kaupat kuiteskin tekemättä....yleensä noissa on hihnanvaihto edessä joka maksaa nelinumeroisen eurosumman mutta tossa oli jotain muuta outoa jonka takia piti jättää kaupat tekemättä
Sedaneissa olis kyllä sitten valinnanvaraa mutta koira kun kulkee mukana niin sais olla tilaa siellä takana muutakin kun takapenkit
Kaverilla taisi olla tuollainen. Tai oikeastaan kolme. Yksi ajossa ja kaksi varaosiksi.Chrysler Voyager taitaa täyttää kriteerejä
Joo, tuolla budjetilla pitää pysyä työkalut kädessäKaverilla taisi olla tuollainen. Tai oikeastaan kolme. Yksi ajossa ja kaksi varaosiksi.
Kysellääs nyt täälläkin ehdotuksia, kun autonvaihto mielessä. Josko täältä löytyisi jotain uusia ehdokkaita? Nykyinen auto Seat Exeo ST Sport 2.0 TDI 170hv 350Nm vm12 on nyt ollut alla 7,5 vuotta. Eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta vähän alkaa kyllästyttää. Omat autoilut koostuu arkena pääasiassa taajama-alueella ajelusta ja kesäviikonloppuisin sitten 100km suuntaansa mökkireissuja, jossa loppupää aika pientä ja syheröä soratietä (on sinne Seatilla menty kärrynkin kanssa toistaiseksi). Lisäksi pari kertaa vuodessa pidempiä reissuja etelestä Lappiin yms. Hakusessa farkku tai ehkä Octavia-tyylinen hatchback. Tilat tuossa vanhaan Audi A4:ään pohjautuvassa Seatissa on riittäneet ihan hyvin. Bensakone tai plugari varmaan tässä kohtaa, saisi olla vähintään yhtä vikkelä kuin vanha. Vaihteistolla ei niin väliä, nykyinen manuaali. Kipuraja siinä 30k€, toki mieluusti halvempi. Katsellut nettiautosta vuosimalleja '17 eteenpäin alle 100tkm ajettuna.
Arvostan autossa:
-hyviä penkkejä (sport-penkeistä plussaa)
-kohtuullista tai jopa hyvää äänentoistoa
-hyviä ajo-ominaisuuksia
-neliveto olis kiva, vaikkei todellista tarvetta ehkä ole
Joitain vaihtoehtoja, mitä pyöritellyt:
-VW Golf Alltrack (mk7 Golfista ihan hyviä kokemuksia ja tässä olis nelikko)
-Audi A4, A5 (vähän premiumia, tosin moottorivalinnassa joutuisi ehkä joustamaan)
-Kia Proceed GT (kevyttä sporttisuutta melko edullisesti käytännöllisyyden pahasti kärsimättä)
-Skoda Octavia Scout/RS (nelikkoa tai pientä sporttisuutta käytännöllisessä korissa)
Kysellääs nyt täälläkin ehdotuksia, kun autonvaihto mielessä. Josko täältä löytyisi jotain uusia ehdokkaita? Nykyinen auto Seat Exeo ST Sport 2.0 TDI 170hv 350Nm vm12 on nyt ollut alla 7,5 vuotta. Eihän siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta vähän alkaa kyllästyttää. Omat autoilut koostuu arkena pääasiassa taajama-alueella ajelusta ja kesäviikonloppuisin sitten 100km suuntaansa mökkireissuja, jossa loppupää aika pientä ja syheröä soratietä (on sinne Seatilla menty kärrynkin kanssa toistaiseksi). Lisäksi pari kertaa vuodessa pidempiä reissuja etelestä Lappiin yms. Hakusessa farkku tai ehkä Octavia-tyylinen hatchback. Tilat tuossa vanhaan Audi A4:ään pohjautuvassa Seatissa on riittäneet ihan hyvin. Bensakone tai plugari varmaan tässä kohtaa, saisi olla vähintään yhtä vikkelä kuin vanha. Vaihteistolla ei niin väliä, nykyinen manuaali. Kipuraja siinä 30k€, toki mieluusti halvempi. Katsellut nettiautosta vuosimalleja '17 eteenpäin alle 100tkm ajettuna.
Arvostan autossa:
-hyviä penkkejä (sport-penkeistä plussaa)
-kohtuullista tai jopa hyvää äänentoistoa
-hyviä ajo-ominaisuuksia
-neliveto olis kiva, vaikkei todellista tarvetta ehkä ole
Joitain vaihtoehtoja, mitä pyöritellyt:
-VW Golf Alltrack (mk7 Golfista ihan hyviä kokemuksia ja tässä olis nelikko)
-Audi A4, A5 (vähän premiumia, tosin moottorivalinnassa joutuisi ehkä joustamaan)
-Kia Proceed GT (kevyttä sporttisuutta melko edullisesti käytännöllisyyden pahasti kärsimättä)
-Skoda Octavia Scout/RS (nelikkoa tai pientä sporttisuutta käytännöllisessä korissa)
*Laughs in Torsen*Varoituksen sana noista VAG:n 4x4 haldex gen 5 ratkaisuista, että siellä ei ole vaihdettavaa öljysihtiä, eli se pitäisi oikeastaan koko pumppuyksikkö sihdin kera vaihtaa 30tkm / 3v välein, tai porsii erittäin suurella todennäköisyydellä koko höskä jossain 150tkm jälkeen. Toiset tuurilla enemmän ja toiset vähemmän.
Täähän nyt on ihan puutaheinää. Siellä on pumpulla imusihti jonka pystyy pesemään, voi sen tietysti vaihtaa uuteenkin jos välttämättä haluaa. Mutta ei sitä koko pumppuyksikköä ole mitään tarvetta vaihtaa jos vaan tuon sihdin säännöllisesti puhdistaa.Varoituksen sana noista VAG:n 4x4 haldex gen 5 ratkaisuista, että siellä ei ole vaihdettavaa öljysihtiä, eli se pitäisi oikeastaan koko pumppuyksikkö sihdin kera vaihtaa 30tkm / 3v välein, tai porsii erittäin suurella todennäköisyydellä koko höskä jossain 150tkm jälkeen.
Joku Auris/Korolla? Tai Käskai?Vanhemmille uusi auto mietinnässä, tarkoitus vaihtaa heidän pikku-Volvo ja farkku-Mazda yhteen autoon kun molemmat jäämässä eläkkeelle. Budjettina max 5000€, muut kriteerit:
-Bensa
-Automaatti
-Porrasperä, viistoperä tai crossover
Kilometrejä ei kauheasti vuodessa tule eli kulutuksella ei niin väliä, painotus mukavuudessa ja luotettavuudessa. Nissan Murano houkuttelevan oloinen koska helppo nousta huonoilla polvilla, mutta mietityttää luotettavuus ynnä juoksevat kulut.
Saatta olla että kohtapuoliin tulee mahdollisuus työpaikanvaihtoon ja sitä myötä vapaa autoetu.
Autoon on mahdollista käyttää 55k€ polttomoottorilliseen tai 65k€ hybridi/täyssähkö menopeliin.
Hybridiä olisin sitten mahdollisesti ottamassa.
Vaatimuksena hyvä tavarankuljetustila ja tarpeeksi tilava takapenkille mahduttaa kaksi turvavyöistuinta ja yksi korokeistuin yhtä aikaa.
Honda CR-V:tä katsellut mutta kuvista paha sanoa että miten tilava oikeasti olisi. Joku C-sarjalainen Mersu vois kans just mahtua budjettiin, mutta niitä ei vissiin ole kuin polttomoottorina?
Lähinnä tässä kartoittelen, ettei tarvitsisi sitten autokaupoilla älyttömästi kierrellä vaan tietäisi alkuun jo vähän haarukoida.
C300e:tä ei kyllä tuohon 65k saa oikein mitenkään mahtumaan, ainakaan jos haluaa edes jotain lisävarusteita (esim. aktiivivakkari on lisävaruste) mukaanLöytyy myös MB C farkusta phev, mutta jos oikeasti tarvitsee kuljetuskapasiteettiä niin haaveeksi jää. Eli vähän lisää speksejä tarpeista täsmällisemmin. Mikä on nykyinen auto, merkki malli, vm ja onko siinä omasta mielestä riittävät tilat omiin tarpeisiin. Kun tässä tuntuu olevan montaa käsitystä hyvistä tiloista ja hyvästä tavarankuljetustilasta.
Vaihteisto on susi, eli älä harkitse. Lisäksi Nissan on muutenkin Japanin Volkswagen.Nissan Murano houkuttelevan oloinen koska helppo nousta huonoilla polvilla, mutta mietityttää luotettavuus ynnä juoksevat kulut.
Nykyinen auto Lancia Phedra 2008 ja siinä on erittäin hyvin tilaa, vähemmälläkin pärjäisi. Keskiriville mahtuu kolme turvaistuinta mukisematta kun joka paikalla täysikokoiset penkit. Ja taaksekin saa vielä kaksi täysikokoista penkkiä jos haluaa. Mutta tosiaan ihan noin tilava auton ei tarvi olla, mutta ei siitä tietenkään haittaakaan ole.Löytyy myös MB C farkusta phev, mutta jos oikeasti tarvitsee kuljetuskapasiteettiä niin haaveeksi jää. Eli vähän lisää speksejä tarpeista täsmällisemmin. Mikä on nykyinen auto, merkki malli, vm ja onko siinä omasta mielestä riittävät tilat omiin tarpeisiin. Kun tässä tuntuu olevan montaa käsitystä hyvistä tiloista ja hyvästä tavarankuljetustilasta.
Nykyinen auto Lancia Phedra 2008 ja siinä on erittäin hyvin tilaa, vähemmälläkin pärjäisi. Keskiriville mahtuu kolme turvaistuinta mukisematta kun joka paikalla täysikokoiset penkit. Ja taaksekin saa vielä kaksi täysikokoista penkkiä jos haluaa. Mutta tosiaan ihan noin tilava auton ei tarvi olla, mutta ei siitä tietenkään haittaakaan ole.
Tilojen riittävyydestä sinulle en osaa sanoa, mutta kyllähän juuri C-sarjasta löytyy paremman pään toimintamatkaa sähköllä.Saatta olla että kohtapuoliin tulee mahdollisuus työpaikanvaihtoon ja sitä myötä vapaa autoetu.
Autoon on mahdollista käyttää 55k€ polttomoottorilliseen tai 65k€ hybridi/täyssähkö menopeliin.
Hybridiä olisin sitten mahdollisesti ottamassa.
Vaatimuksena hyvä tavarankuljetustila ja tarpeeksi tilava takapenkille mahduttaa kaksi turvavyöistuinta ja yksi korokeistuin yhtä aikaa.
Honda CR-V:tä katsellut mutta kuvista paha sanoa että miten tilava oikeasti olisi. Joku C-sarjalainen Mersu vois kans just mahtua budjettiin, mutta niitä ei vissiin ole kuin polttomoottorina?
Lähinnä tässä kartoittelen, ettei tarvitsisi sitten autokaupoilla älyttömästi kierrellä vaan tietäisi alkuun jo vähän haarukoida.
Kyllähän niille vielä tarvetta olisi. Nykyinen kakkosauto skoda oktavia ja sinne ei koroketta väliin mahdu. VW Touraniin olisi voinut ehkä just ja just sopia. Samaten joskus koeajettiin Citikan C5 ja silloin ei ollut kolmea istuinta, mutta teini mahtui kuitenkin vielä keskelle ihan hyvin istumaan kahden turvaistuimen väliin. Muuten ihan paska auto tuo C5.Onko edelleen tarkoitus saada kolme turvaistuinta tai niihin rinnastettavaa rinnakkain? Se nimittäin rajaa aika paljon vaihtoehtoja ainakin omien kokemuksien pohjalta tila-autoihin tai vastaaviin. Ei nimittäin muistaakseni esim. edes Superbissa riitä takapenkin leveys ja kiinnikkeiden välinen etäisyys, että pystyisi laittamaan reunapaikoille turvaistuimet ja keskelle korokkeen, että saisi vyöt kiinni ilman akrobatiaa. Pösön 5008 suv taitaa löytyä erillisistuimet, ei tosin hybridiä, mutta mahtuu polttomoottori-budjettiin.
Vahva epäily tälle. Skoda Kodiaq on käytännössä sama auto ja siinä jää keskipaikalle vaivaiset 45 senttiä tilaa kun mittaa isofix-kiinnityspisteiden välin. Saman verran on myös Octaviassa. Esimerkiksi VW Touranissa taas on 60 senttiä eli selvästi enemmän.Seat Tarracoon pitäisi mennä kolme istuinta heittämällä.
Tuo Phedrahan on Eurovani eli käytännössä sama auto kuin Citroen C8 ja Peugeot 807 .Kyllähän niille vielä tarvetta olisi. Nykyinen kakkosauto skoda oktavia ja sinne ei koroketta väliin mahdu. VW Touraniin olisi voinut ehkä just ja just sopia. Samaten joskus koeajettiin Citikan C5 ja silloin ei ollut kolmea istuinta, mutta teini mahtui kuitenkin vielä keskelle ihan hyvin istumaan kahden turvaistuimen väliin. Muuten ihan paska auto tuo C5.
Juu, näin on. Toi Phedra vaan huomattavasti siistimpi sisältä kuin nuo kaksi muuta, mitä niitä nyt tuolla kylillä on tullut vastaan. Ja käsittääkseni noita muita ei saanut 2.2 litrasella multijet moottorilla joka tässä meillä on. Tosin tuo moottorivaihtoehto on sikäli aiheuttanut päänvaivaa, kun voimanssiirron osat ei ole sitten yhteensopivia kaikilta osin muiden mallien kanssa. Alatukivarretkin on eri näissä ja maksaa tietysti enemmän kun muiden mallien vastaavat.Tuo Phedrahan on Eurovani eli käytännössä sama auto kuin Citroen C8 ja Peugeot 807 .
Alfa Romeo Giulia?onko ideoita uudeksi autoksi: nykyinen Kia Niro on tylsä perusauto ja palvellut hyvin jo useamman vuoden. Nyt pitäisi hankkia joku sporttisempi auto, jonka ulkonäkö säväyttää. Ei väliä onko 2- vai 4-ovinen. Koira matkustaa mukana takapenkillä.
Budjettia 50-60k. Haussa ei ole katumaasturia vaan joku mikä näyttää nopealta. Käyttövoimallakaan ei niin väliä, kilsoja tulee noin 500 kuukaudessa.
onko ideoita uudeksi autoksi: nykyinen Kia Niro on tylsä perusauto ja palvellut hyvin jo useamman vuoden. Nyt pitäisi hankkia joku sporttisempi auto, jonka ulkonäkö säväyttää. Ei väliä onko 2- vai 4-ovinen. Koira matkustaa mukana takapenkillä.
Budjettia 50-60k. Haussa ei ole katumaasturia vaan joku mikä näyttää nopealta. Käyttövoimallakaan ei niin väliä, kilsoja tulee noin 500 kuukaudessa.
Eli tässä kävi molemmat uusi tai vähän käytetty ko/kö?Joku eilen illallisella heitti tuon Civicin ja yllätyin itsekin, että sehän on ihan potentiaalinen peli!
Tulisiko täältä ehdotuksia hintaluokassa 5000-6000e? Auto tulossa naisystävälleni, lähinnä kaupungissa tapahtuvaan työmatka-ajoon. Siihen päälle satunnaiset mökkireissut jonne matkaa noin 130km. Suurimpina vaatimuksina ilmastointi ja bensamoottori.
Clio, tuollainen 2018 ja 40tkm maksoi 9k€Tulisiko täältä ehdotuksia hintaluokassa 5000-6000e? Auto tulossa naisystävälleni, lähinnä kaupungissa tapahtuvaan työmatka-ajoon. Siihen päälle satunnaiset mökkireissut jonne matkaa noin 130km. Suurimpina vaatimuksina ilmastointi ja bensamoottori.