Mikä auto minulle?

Onko noissa jotain selkeitä heikkoja kohtia? Miten kallis on hybridiakun korjaus jos käy huono säkä?
Muutaman ~2010 nurkilla olevan priuksen olen nähnyt huutokaupassa myytävän korjattavaksi. Katsastuksessa oli tullut hylkäykset helmojen, takapyöränkoteloiden ja takaiskarien yläpäiden ruostevaurioiden takia...ei siis samassa autossa noita kaikkia mutta kuitenkin. Hieman yllätti minutkin kun olen noita kuitenkin melkolailla huolettomina ruosteen suhteen pitänyt.

Jokatapauksessa, melko huolettomia kulkupelejä nuo tuntuvat olevan isommillakin kilometreillä.
 
Onko noissa jotain selkeitä heikkoja kohtia? Miten kallis on hybridiakun korjaus jos käy huono säkä?

Jostain luin että vain yhteen suomessa on vaihdettu akusto, ja sekin meni jotenkin takuuseen. Lähdettä en näköjään löydä, mutta jos noin on niin voisi luennehtia melko kestäväksi.
Siltikin jos tuuri käy, niin 2ke on aika vähän jos vertaa muiden valmistajien akkuihin tyyliin 15ke.
 
Pikkuakut noissa lienee se heikoin kohta. Tosin helppo/halpa vaihtaa mutta kyrsiihän se jos tien päälle jättää koska pikkuakku kaput.
 
Auton vaihto mielessä ja plugarit erityisesti. Nykyinen vanhaa koppaa E61 BMW 535D mutta kilometrejä alkaa olemaan liikaa sekä kulutus aika reipas näillä dieselin hinnoilla.

Ajo olisi lähinnä 50- 85km siivuja viikonloppuisin sekä sama takaisin kotiin. Yhteensä ajoa tulee reilut 500km viikonloppuna. Mahdollisesti emäntä satunnaisesti ajaisi töihin 4,5 km kun pyöräilykelit huonot eli paljon lunta kerralla. Olisi hyvä jos pystyisi ajamaan lyhyet matkat kauppaan polttomoottoria käynnistämättä, tietty kovilla pakkasilla sitäkään ei kai voi välttää.

Tarkoitus olisi omilla ajoilla ladata mahd paljon eli max 90km ajoa ja lataus ennen kotiin paluuta. Taloyhtiöön en usko saavani latauspistettä täyssähköä varten. Plugarille pystyy latauksen järjestämään omalla mittarilla.

Itse en usko että kovin hitaalla autolla jaksaisi ajaa eli ohitukset täytyisi sujua lähes entiseen tapaan. Saisi olla vaivaton kulkemaan. En silti kaahaile mutta täälläpäin ajetaan sadekelilläkin monesti 60-70km/h vaikka esim 80-100km/h alue.

Kokoluokka saisi olla n. 3-sarjan BMW sekä Volvo V60 välillä. Ihan tavan kokoinen henkilöauto, G30 BMW aika maks kokoa autokatokseen.

Onko plug in hybridi täysin pois laskuista noilla vaatimuksilla? Lueskellut että G20 BMW ja MB C-sarjan plugarit lähes ainoat jotka eivät väkisin käynnistä polttomoottoria pakkasella. Entäs Volvo T6/ T8? Auto saisi olla parivuotias, 2020 taisi lähes kaikkiin tulla isommat ajoakut.

Nykydieselit vähän alkaa olemaan SCR yms järjestelmineen mulle ei haluttuja vaikka kulkuja piisaa. Ja pelkät bensakoneiset vähän laiskan oloisia ainakin paperilla.
 
Viimeksi muokattu:
Auton vaihto mielessä ja plugarit erityisesti. Nykyinen vanhaa koppaa E61 BMW 535D mutta kilometrejä alkaa olemaan liikaa sekä kulutus aika reipas näillä dieselin hinnoilla.

Ajo olisi lähinnä 50- 85km siivuja viikonloppuisin sekä sama takaisin kotiin. Yhteensä ajoa tulee reilut 500km viikonloppuna. Mahdollisesti emäntä satunnaisesti ajaisi töihin 4,5 km kun pyöräilykelit huonot eli paljon lunta kerralla. Olisi hyvä jos pystyisi ajamaan lyhyet matkat kauppaan polttomoottoria käynnistämättä, tietty kovilla pakkasilla sitäkään ei kai voi välttää.

Tarkoitus olisi omilla ajoilla ladata mahd paljon eli max 90km ajoa ja lataus ennen kotiin paluuta. Taloyhtiöön en usko saavani latauspistettä täyssähköä varten. Plugarille pystyy latauksen järjestämään omalla mittarilla.

Itse en usko että kovin hitaalla autolla jaksaisi ajaa eli ohitukset täytyisi sujua lähes entiseen tapaan. Saisi olla vaivaton kulkemaan. En silti kaahaile mutta täälläpäin ajetaan sadekelilläkin monesti 60-70km/h vaikka esim 80-100km/h alue.

Kokoluokka saisi olla n. 3-sarjan BMW sekä Volvo V60 välillä. Ihan tavan kokoinen henkilöauto, G30 BMW aika maks kokoa autokatokseen.

Onko plug in hybridi täysin pois laskuista noilla vaatimuksilla? Lueskellut että G20 BMW ja MB C-sarjan plugarit lähes ainoat jotka eivät väkisin käynnistä polttomoottoria pakkasella. Entäs Volvo T6/ T8? Auto saisi olla parivuotias, 2020 taisi lähes kaikkiin tulla isommat ajoakut.

Nykydieselit vähän alkaa olemaan SCR yms järjestelmineen mulle ei haluttuja vaikka kulkuja piisaa. Ja pelkät bensakoneiset vähän laiskan oloisia ainakin paperilla.
Long range volvon plugarit sekä toyotan rav4 plugari pysty kesällä tuollaisen yksittäisen 50-80km siivun taittamaan, ainakin paperilla. Mutta jos käsitin oikein, niin matkaa tulee oikeasti useampi tuollainen pätkä ja rapiat 500km yhteensä viikonlopun aikana?

Plugari ei omaan korvaan kuulosta vaihtoehdolta. Sen idea on että sillä ajetaan päivässä se ~50km mihin sähkökapasiteetti riittää, ja yöksi laturiin. Plugarin lataamisessa polttomoottorilla ei ole mitään järkeä, kulutus nousee silloin aika korkeaksi. Järkevintä olisi ajaa koko ajan hybridi-tilassa.

Itselataava (kuten Corolla) tai sitten täyssähkö olisi mun mielestä järkevämpi. Kahden litran koneella hybridi-Corolla on yllättävän virkeä menijä, jos pystyy elämään surkean penkin ja infontainmenti (sekä nihkeän takatilan) kanssa.

Täyssähkö on toimiva, jos ajomatkan varrella on pikalatureita ja auto pystyy siinä 20min aikana lataamaan akun tyyliin 20%—>80%. Hidas kotilataus toimii tuon kanssa, kun sillä voi sitten yön aikana lirutella akun 100%:iin tuolta noin 80% varauksesta. Mutta vaatii tosiaan hyvät laturit ja hyvää latauskykyä autolta, jotta olisi arjessa toimiva.
 
Jatkanpa tätä omaa pohdiskelua. Farkku taitaa olla se valinta, pitää vaan vähän vielä miettiä paljonko on oikeasti valmis maksamaan. Yksi 2015 Ford Mondeo näyttää hyvältä varusteiden osalta, hintaa 15k€ ja vähän halvemmallakin löytyy noita. Sitten Renault Clio ois sellainen mitä saisi samanikäisenä ja pienemmillä kilometreillä n. 8000€ hintaan, noita on useampikin myynnissä. Ranskalaiset autot vaan epäilyttää kahden Pösön entisenä omistajana, ja noissahan ei tehoja ole liikaa. Renault tietysti myös selvästi pienempi tiloiltaan, Mondeo taitaa olla "ihan oikean" kokoinen farkku.
 
Jatkanpa tätä omaa pohdiskelua. Farkku taitaa olla se valinta, pitää vaan vähän vielä miettiä paljonko on oikeasti valmis maksamaan. Yksi 2015 Ford Mondeo näyttää hyvältä varusteiden osalta, hintaa 15k€ ja vähän halvemmallakin löytyy noita. Sitten Renault Clio ois sellainen mitä saisi samanikäisenä ja pienemmillä kilometreillä n. 8000€ hintaan, noita on useampikin myynnissä. Ranskalaiset autot vaan epäilyttää kahden Pösön entisenä omistajana, ja noissahan ei tehoja ole liikaa. Renault tietysti myös selvästi pienempi tiloiltaan, Mondeo taitaa olla "ihan oikean" kokoinen farkku.
Se isompi clio vai pieni? Oikeesti voisin väittää että tuo mondeo on sata kertaa mukavampi ajaa kuin clio, ihan jo moottorien perusteella. Ehkä väärä paikka säästää jos mukavuudella on hiukkaakaan merkitystä
 
Se isompi clio vai pieni? Oikeesti voisin väittää että tuo mondeo on sata kertaa mukavampi ajaa kuin clio, ihan jo moottorien perusteella. Ehkä väärä paikka säästää jos mukavuudella on hiukkaakaan merkitystä

En ole varma kun ei tuo Clio ole tuttu mutta 0,9l koneella ja näyttää kuvissa pieneltä. Vaikka olen pientäkin autoa miettinyt niin todennäköisesti eniten tulee autolle käyttöä mökkimatkoja ajaessa ja olen itsellekin yrittänyt perustella että iso auto ja hyvä ajettavuus on aika tärkeää.
 
En ole varma kun ei tuo Clio ole tuttu mutta 0,9l koneella ja näyttää kuvissa pieneltä. Vaikka olen pientäkin autoa miettinyt niin todennäköisesti eniten tulee autolle käyttöä mökkimatkoja ajaessa ja olen itsellekin yrittänyt perustella että iso auto ja hyvä ajettavuus on aika tärkeää.
Sitten mondeo farkkuna voisi olla passeli. Volvo v70/xc70 voisi kans olla.
 
Sitten mondeo farkkuna voisi olla passeli. Volvo v70/xc70 voisi kans olla.

Volvolta olin V40 katsellut, sekin taitaa mennä kyllä tuohon "pieni farkku" kategoriaan. V70 ei ole vielä tullut vastaan kun erilaisilla hakuehdoilla olen autoja katsellut, luulen että liian kallis tai liian paljon ajettuja siinä hintaluokassa mitä olen hakenut mutta pitääpä tutkailla. Vaikka onhan tässä jo nytkin useampi tunti tai kymmeniä mennyt kun miettinyt että mitä haluaa ja selvitellyt mitä on tarjolla :D

Mitä nyt nopeasti katsoin niin alle 15k€ Volvo V70 on 250-300tkm ajettuja, pääasiassa automaatteja. Mietityttää kyllä ton laatikon kesto. Ja sitten dieselkoneita, taitaa olla nykyään dieselit käyttökustannuksiltaan selvästi kalliimpia kun litrahintakin korkeampi kuin bensalla.
 
Viimeksi muokattu:
Volvolta olin V40 katsellut, sekin taitaa mennä kyllä tuohon "pieni farkku" kategoriaan. V70 ei ole vielä tullut vastaan kun erilaisilla hakuehdoilla olen autoja katsellut, luulen että liian kallis tai liian paljon ajettuja siinä hintaluokassa mitä olen hakenut mutta pitääpä tutkailla. Vaikka onhan tässä jo nytkin useampi tunti tai kymmeniä mennyt kun miettinyt että mitä haluaa ja selvitellyt mitä on tarjolla :D

Mitä nyt nopeasti katsoin niin alle 15k€ Volvo V70 on 250-300tkm ajettuja, pääasiassa automaatteja. Mietityttää kyllä ton laatikon kesto. Ja sitten dieselkoneita, taitaa olla nykyään dieselit käyttökustannuksiltaan selvästi kalliimpia kun litrahintakin korkeampi kuin bensalla.
Nojoo. Itsekin sitten katsoisin vaikka skoda octaviaa farkkuna manuaalina jos dsg epäilyttää. Ja bensana tietysti, ovat aika pihejä. Tai sitten focus ecoboostilla.
 
Nojoo. Itsekin sitten katsoisin vaikka skoda octaviaa farkkuna manuaalina jos dsg epäilyttää. Ja bensana tietysti, ovat aika pihejä. Tai sitten focus ecoboostilla.

Siis mulla ei ole mitään kokemusta noista automaateista tuossa ikäluokassa, edellisessä autossa (Mazda 6) oli kyllä automaatti ja hyvin toimi mutta se oli uutena ostettu. Voi olla että on vaan liikaa peloteltu että automaatit ei kestä ja remppa on kallis
 
Jatkanpa tätä omaa pohdiskelua. Farkku taitaa olla se valinta, pitää vaan vähän vielä miettiä paljonko on oikeasti valmis maksamaan. Yksi 2015 Ford Mondeo näyttää hyvältä varusteiden osalta, hintaa 15k€ ja vähän halvemmallakin löytyy noita. Sitten Renault Clio ois sellainen mitä saisi samanikäisenä ja pienemmillä kilometreillä n. 8000€ hintaan, noita on useampikin myynnissä. Ranskalaiset autot vaan epäilyttää kahden Pösön entisenä omistajana, ja noissahan ei tehoja ole liikaa. Renault tietysti myös selvästi pienempi tiloiltaan, Mondeo taitaa olla "ihan oikean" kokoinen farkku.
En ole varma kun ei tuo Clio ole tuttu mutta 0,9l koneella ja näyttää kuvissa pieneltä. Vaikka olen pientäkin autoa miettinyt niin todennäköisesti eniten tulee autolle käyttöä mökkimatkoja ajaessa ja olen itsellekin yrittänyt perustella että iso auto ja hyvä ajettavuus on aika tärkeää.
Itsellä on ollut tuon ikäluokan bensa Mondeo, mutta se oli viistoperä. Ja edellinen auto oli 2018 Renault Clio farmari 0.9 turbo bensa. Tuo Rellun moottorihan on tosi luotettava. Tuolla omalla oli toki ajettu vasta 38tkm. Tavallaan tykkäsin Cliosta enemmän, koska kulutus oli melko pieni. Olisi voinut pitää autoa paljon kauemminkin, mutta nyt on ollut sitten Tesla Model 3 P 2020. Eli bensa-autolla ajo nyt sitten jäi.

Koska Clion moottori on pieni ja taloudellinen, niin sisätilalämmitin on siinä hyvä olla. Ilman lämmitintä aika kylmä tai sitten täytyy ajaa pitkää matkaa, niin kyllä sitten lämpöä riittää.

Tuo Clion 0.9 90hv moottori on aika pirteä, että kyllä se kiihyy minusta ihan riittävän hyvin. Ihan sellainen ok ajettavuus tuossa Cliossakin. Mondeo tietysti on iso ja paljon painavampikin auto kuin Clio.
 
Itsellä on ollut tuon ikäluokan bensa Mondeo, mutta se oli viistoperä. Ja edellinen auto oli 2018 Renault Clio farmari 0.9 turbo bensa. Tuo Rellun moottorihan on tosi luotettava. Tuolla omalla oli toki ajettu vasta 38tkm. Tavallaan tykkäsin Cliosta enemmän, koska kulutus oli melko pieni. Olisi voinut pitää autoa paljon kauemminkin, mutta nyt on ollut sitten Tesla Model 3 P 2020. Eli bensa-autolla ajo nyt sitten jäi.

Koska Clion moottori on pieni ja taloudellinen, niin sisätilalämmitin on siinä hyvä olla. Ilman lämmitintä aika kylmä tai sitten täytyy ajaa pitkää matkaa, niin kyllä sitten lämpöä riittää.

Tuo Clion 0.9 90hv moottori on aika pirteä, että kyllä se kiihyy minusta ihan riittävän hyvin. Ihan sellainen ok ajettavuus tuossa Cliossakin. Mondeo tietysti on iso ja paljon painavampikin auto kuin Clio.

Miten muuten vertailisit noita, onko Fordissa jotain joka oli selvästi parempaa kuin Rellussa tuon koon lisäksi? Lohko- ja sisätilalämppäri on sellaisia vaatimuksia että ilman noita en autoa osta.

Ja Cliossa on yksi pieni juttu joka häiritsee ajatuksena todella paljon eli se "luottokortti"avain. Mieluummin ihan perinteinen avain tai sitten keyless start jos varustetasossa menee parempaan.
 
Miten muuten vertailisit noita, onko Fordissa jotain joka oli selvästi parempaa kuin Rellussa tuon koon lisäksi? Lohko- ja sisätilalämppäri on sellaisia vaatimuksia että ilman noita en autoa osta.
Mondeo on toki jonkun verran hiljaisempi. Mulla oli 1.6 ecoboost manuaali. Sekin toki kuluttaa jonkun verran enemmän kuin pienempi Clio. Ja toinen Mondeo oli 2.0 ecoboost kaksoiskytkin automaatti. 203hv. Tuo automaatti ilmeisesti saattaa hajota korjaus on kallista. Koska auto on painava ja moottori iso, niin pätkäajon kulutus oli myös suuri. Mutta ei nuo Mondeot maantieajossa kumminkaan kovin hirveästi kuluttaneet.

Clio siis oikein kunnon säästöpossu, ainakin tuohon 2.0 Mondeoon verrattuna. 1.6 Mondeosta on pitempi aika ja 2.0 Mondeon myin vuosi sitten pois. Eli en nyt ihan tarkkaan enää muista. Tykkäsin Mondeosta pikkasen enemmän kuin sitä edeltäneestä uuden kopan Ford Focuksesta. Focus oli kulutukseltaan vähäsen pienempi (1.5 182hv bensa). Muistaakseni Mondeon 1.6 ecoboost moottori on vielä aivan perinteinen, eli ei ole öljyssä uivaa jakohihnaa siinä.
 
Long range volvon plugarit sekä toyotan rav4 plugari pysty kesällä tuollaisen yksittäisen 50-80km siivun taittamaan, ainakin paperilla. Mutta jos käsitin oikein, niin matkaa tulee oikeasti useampi tuollainen pätkä ja rapiat 500km yhteensä viikonlopun aikana?

Plugari ei omaan korvaan kuulosta vaihtoehdolta. Sen idea on että sillä ajetaan päivässä se ~50km mihin sähkökapasiteetti riittää, ja yöksi laturiin. Plugarin lataamisessa polttomoottorilla ei ole mitään järkeä, kulutus nousee silloin aika korkeaksi. Järkevintä olisi ajaa koko ajan hybridi-tilassa.

Itselataava (kuten Corolla) tai sitten täyssähkö olisi mun mielestä järkevämpi. Kahden litran koneella hybridi-Corolla on yllättävän virkeä menijä, jos pystyy elämään surkean penkin ja infontainmenti (sekä nihkeän takatilan) kanssa.

Täyssähkö on toimiva, jos ajomatkan varrella on pikalatureita ja auto pystyy siinä 20min aikana lataamaan akun tyyliin 20%—>80%. Hidas kotilataus toimii tuon kanssa, kun sillä voi sitten yön aikana lirutella akun 100%:iin tuolta noin 80% varauksesta. Mutta vaatii tosiaan hyvät laturit ja hyvää latauskykyä autolta, jotta olisi arjessa toimiva.

Näillä seuduin (Uki-TKU) tuntuu olevan aika leutoa. Olinkin plugarin miettinyt että lukuunottamatta kovimpia pakkasia pystyisi taajamat hoitamaan sähköllä mennen tullen ja maantiellä hybridi- moodilla kunhan pääsee tasaiseen matkavauhtiin. 50km päästä käy kaupassa ja lataa minkä ennättää ja kyllähän auto hybriditilassa lataa samallla minkä lataa. Joo useampi 50km (4 kertaa) pätkä samoin nuo 85km pätkät. Saisi sähköllä kuitenkin sen 30-40 km taajamaa sähköllä, kun uudemmissa plugareissa yli 10kWh ajoakut.

Mutta joo, saattaa olla itsepetosta koko ajattelu. Saisi hyvin kulkevan auton hyvillä varusteilla ja mahdollisuuden saada aktiivisesti lataamalla kuluja pienemmäksi? Ja hyvät penkit melkein saisi olla, mulla tuli Golfilla ajaessa jo 20-30km matkan jälkeen selkä kipeäksi.
Tällä hetkellä Comfort jakkarat, vaikea vaihtaa kauhean huonoihin.

Vähän hintaa lisää ja sitten olisi Model 3 toisaalta. Laatu Tesla M3:ssa ei vaan Bemarinkaan jälkeen ihan vakuuta. Enkä ole enää niin seikkailumielellä että vanhempaa Model S:ää hankkisin.

RAV4 on vähän möhkömäinen mun makuun, muutoin vois olla hyvät specsit. Pitäisi varmaan mieluiten olla se HV-lämppäri tai Volvon webasto. Kia ja Hyundai käyttää käsittääkseni liian herkästi polttomoottoria lämmittämiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Auton vaihto mielessä ja plugarit erityisesti. Nykyinen vanhaa koppaa E61 BMW 535D mutta kilometrejä alkaa olemaan liikaa sekä kulutus aika reipas näillä dieselin hinnoilla.

Ajo olisi lähinnä 50- 85km siivuja viikonloppuisin sekä sama takaisin kotiin. Yhteensä ajoa tulee reilut 500km viikonloppuna. Mahdollisesti emäntä satunnaisesti ajaisi töihin 4,5 km kun pyöräilykelit huonot eli paljon lunta kerralla. Olisi hyvä jos pystyisi ajamaan lyhyet matkat kauppaan polttomoottoria käynnistämättä, tietty kovilla pakkasilla sitäkään ei kai voi välttää.

Tarkoitus olisi omilla ajoilla ladata mahd paljon eli max 90km ajoa ja lataus ennen kotiin paluuta. Taloyhtiöön en usko saavani latauspistettä täyssähköä varten. Plugarille pystyy latauksen järjestämään omalla mittarilla.

Itse en usko että kovin hitaalla autolla jaksaisi ajaa eli ohitukset täytyisi sujua lähes entiseen tapaan. Saisi olla vaivaton kulkemaan. En silti kaahaile mutta täälläpäin ajetaan sadekelilläkin monesti 60-70km/h vaikka esim 80-100km/h alue.

Kokoluokka saisi olla n. 3-sarjan BMW sekä Volvo V60 välillä. Ihan tavan kokoinen henkilöauto, G30 BMW aika maks kokoa autokatokseen.

Onko plug in hybridi täysin pois laskuista noilla vaatimuksilla? Lueskellut että G20 BMW ja MB C-sarjan plugarit lähes ainoat jotka eivät väkisin käynnistä polttomoottoria pakkasella. Entäs Volvo T6/ T8? Auto saisi olla parivuotias, 2020 taisi lähes kaikkiin tulla isommat ajoakut.

Nykydieselit vähän alkaa olemaan SCR yms järjestelmineen mulle ei haluttuja vaikka kulkuja piisaa. Ja pelkät bensakoneiset vähän laiskan oloisia ainakin paperilla.
Laitoin ite työsuhdeliisariks tilaukseen uuden X1 xdrive30e hybridin. Tossahan on sinänsä vähän keijo neliveto että takapyörät on 100% sähkö ja etupöyrät 100% polttis mutta toisaalta tossa on aika kiva suorituskyky ja parempi kuin etuveto kuitenkin. Plussina voidaan pitää myös hyvää sähkörangea (88km WLTP). Koon puolestahan toi on vähintään yhtä ellei parempi kuin 3 sarjan touring.
 
Auton vaihto mielessä ja plugarit erityisesti. Nykyinen vanhaa koppaa E61 BMW 535D mutta kilometrejä alkaa olemaan liikaa sekä kulutus aika reipas näillä dieselin hinnoilla.

Ajo olisi lähinnä 50- 85km siivuja viikonloppuisin sekä sama takaisin kotiin. Yhteensä ajoa tulee reilut 500km viikonloppuna. Mahdollisesti emäntä satunnaisesti ajaisi töihin 4,5 km kun pyöräilykelit huonot eli paljon lunta kerralla. Olisi hyvä jos pystyisi ajamaan lyhyet matkat kauppaan polttomoottoria käynnistämättä, tietty kovilla pakkasilla sitäkään ei kai voi välttää.

Tarkoitus olisi omilla ajoilla ladata mahd paljon eli max 90km ajoa ja lataus ennen kotiin paluuta. Taloyhtiöön en usko saavani latauspistettä täyssähköä varten. Plugarille pystyy latauksen järjestämään omalla mittarilla.

Itse en usko että kovin hitaalla autolla jaksaisi ajaa eli ohitukset täytyisi sujua lähes entiseen tapaan. Saisi olla vaivaton kulkemaan. En silti kaahaile mutta täälläpäin ajetaan sadekelilläkin monesti 60-70km/h vaikka esim 80-100km/h alue.

Kokoluokka saisi olla n. 3-sarjan BMW sekä Volvo V60 välillä. Ihan tavan kokoinen henkilöauto, G30 BMW aika maks kokoa autokatokseen.

Onko plug in hybridi täysin pois laskuista noilla vaatimuksilla? Lueskellut että G20 BMW ja MB C-sarjan plugarit lähes ainoat jotka eivät väkisin käynnistä polttomoottoria pakkasella. Entäs Volvo T6/ T8? Auto saisi olla parivuotias, 2020 taisi lähes kaikkiin tulla isommat ajoakut.

Nykydieselit vähän alkaa olemaan SCR yms järjestelmineen mulle ei haluttuja vaikka kulkuja piisaa. Ja pelkät bensakoneiset vähän laiskan oloisia ainakin paperilla.

Rehellisesti laskien et säästä mitään vaihtamalla plugariin ja joudut vielä tinkimään suorituskyvystä ja mahdollisesti mukavuudesta.

Järkevimmät vaihtoehdot ovat ajaa vielä jokunen vuosi E61:sellä tai laittaa vähän lisää rahaa pinoon ja ostaa kelvollinen sähkösaha.
Sähkösahan saa noilla ajoilla ladattua järkevästi ja kohtuulliseen hintaan myös pikalatureilla, joten kotilataus ei ole pakollinen.

Jos nyt kuitenkin haluat vaihtaa, niin osta joku tuollainen G2x koppainen 330e Xdrive, jos kolmosen tilat riittävät.
 
Laitoin ite työsuhdeliisariks tilaukseen uuden X1 xdrive30e hybridin. Tossahan on sinänsä vähän keijo neliveto että takapyörät on 100% sähkö ja etupöyrät 100% polttis mutta toisaalta tossa on aika kiva suorituskyky ja parempi kuin etuveto kuitenkin. Plussina voidaan pitää myös hyvää sähkörangea (88km WLTP). Koon puolestahan toi on vähintään yhtä ellei parempi kuin 3 sarjan touring.
Joo toi X1 on harkittava vaihtoehto! Tiloiltaan mulle menis sedankin, luulisin. Volvo S60 T8 vaan on täyssähkön hintainen. Joutuu vähän funtsimaan.
 
Rehellisesti laskien et säästä mitään vaihtamalla plugariin ja joudut vielä tinkimään suorituskyvystä ja mahdollisesti mukavuudesta.

Järkevimmät vaihtoehdot ovat ajaa vielä jokunen vuosi E61:sellä tai laittaa vähän lisää rahaa pinoon ja ostaa kelvollinen sähkösaha.
Sähkösahan saa noilla ajoilla ladattua järkevästi ja kohtuulliseen hintaan myös pikalatureilla, joten kotilataus ei ole pakollinen.

Jos nyt kuitenkin haluat vaihtaa, niin osta joku tuollainen G2x koppainen 330e Xdrive, jos kolmosen tilat riittävät.
Joo yritän taistella kuumetta vastaan. Hyvällä tuurilla selviää vielä tuolla 535D:llä vuoden pari ennenkuin on isompaa remppaa (378tkm mittarissa)
 
Jos alla on tällä hetkellä E60/E61, voin suositella lämpimästi G20 korisarjan 3-sarjalaista. X1 ei ole aito BMW vaan minin pohjalle rakennettu brändivehje, jossa on moottorikin väärin päin.
 
Jos alla on tällä hetkellä E60/E61, voin suositella lämpimästi G20 korisarjan 3-sarjalaista. X1 ei ole aito BMW vaan minin pohjalle rakennettu brändivehje, jossa on moottorikin väärin päin.
Ei se nyt pakko ole olla Penari mutta tosiaan muilla merkeillä kuin MB ja BMW tuntuu tuo polttis käynnistyvän turhan herkästi. Sitten se pitäisi aina ajaa lämpimäksi eli ei eroa polttomoottori- käyttöiseen. Harmittaa ajaa 10km lämmittelyä 4,5km matkan takia. Sen takia itselataava ei niin innosta. Ja noissa yleensä ihan hyvät varusteet varsinkin tuontiautoissa.

Tällä hetkellä harkinnassa MB C-sarja, CLA- farkku, Bemun G20/G21, G30 ja Volvo V60/S60 sekä tietty täyssähkö joka ei ole SUV/ Crossover, mutta ei pikkuauto. X1 ja Mini ei ole poissuljettu, täytyy perehtyä lisää vaikka menevät mun silmissä SUV- kastiin. Ja koetan perehtyä koko ajan muihin merkkeihin, Toyota, Kia ja Hyundai yms.
 
Ei se nyt pakko ole olla Penari mutta tosiaan muilla merkeillä kuin MB ja BMW tuntuu tuo polttis käynnistyvän turhan herkästi. Sitten se pitäisi aina ajaa lämpimäksi eli ei eroa polttomoottori- käyttöiseen. Harmittaa ajaa 10km lämmittelyä 4,5km matkan takia. Sen takia itselataava ei niin innosta. Ja noissa yleensä ihan hyvät varusteet varsinkin tuontiautoissa.

Tällä hetkellä harkinnassa MB C-sarja, CLA- farkku, Bemun G20/G21, G30 ja Volvo V60/S60 sekä tietty täyssähkö joka ei ole SUV/ Crossover, mutta ei pikkuauto. X1 ja Mini ei ole poissuljettu, täytyy perehtyä lisää vaikka menevät mun silmissä SUV- kastiin. Ja koetan perehtyä koko ajan muihin merkkeihin, Toyota, Kia ja Hyundai yms.
Sähköauto olisi siitäkin hyvä, että voi ajaa lyhyenkin matkan vaan, eikä se haitaa mitään.

Itse tykännyt Model 3 Performancesta. Toki joku noista mainitsemistasi voi olla parempi, mutta ei olisi ainakaan sitä bensamoottoria kannettavana mukana.
Täyssähkäri suosiolla jos vain budjetti kestää.
Peukku tälle.
Nyt en ymmärrä. Ajatko aina 10 km lenkin vaikka matka olisi lyhyempi, jotta saat moottorin lämpimäksi?
Itse ajoin vuosi sitten Kia Niro hybridillä (ei latauporttia). Menihän se aivan lyhyttäkin ajoa aivan hyvin. Se sähköajo ei tietenkään toiminut silloin, kun oli kylmä. Jotenkin nykivää/tärisevää oli meno, eli en oikein tykännyt senkään takia siitä autosta.
 
Etsinnässä olisi nykyisen vw t-rocin tilalle plugari. Hinta max 45k mutta mielummin lähempänä 40k. Kokoluokka pitäisi olla jokseenkin samanlainen kuin nykyinen tai vähän isompi. Tällä hetkellä kiikarissa ford kuga phev ja vw tiguan. Molempia saisi alle 20tkm ajettuna tuohon 40k hintaan ja ainakin foordilla näyttäisi pääsevän lähemmäs 60km sähköllä (täydellisessä maailmassa). Työmatka on yhteen suuntaan sen 40km ja työpaikalla mahdollisuus ladata akut täyteen ilmaiseksi eli sen puolesta olisi järkevää hommata plugari nykyisen bensan tilalle.

Sen lisäksi pitäisi myös kakkosauto hommata. Joku luotettava pikku benskoppero pienillä kilsoilla. Hinta max 13k, automaatti ja tutkat oltava. Ford fiesta?
 
Etsinnässä olisi nykyisen vw t-rocin tilalle plugari. Hinta max 45k mutta mielummin lähempänä 40k. Kokoluokka pitäisi olla jokseenkin samanlainen kuin nykyinen tai vähän isompi. Tällä hetkellä kiikarissa ford kuga phev ja vw tiguan. Molempia saisi alle 20tkm ajettuna tuohon 40k hintaan ja ainakin foordilla näyttäisi pääsevän lähemmäs 60km sähköllä (täydellisessä maailmassa). Työmatka on yhteen suuntaan sen 40km ja työpaikalla mahdollisuus ladata akut täyteen ilmaiseksi eli sen puolesta olisi järkevää hommata plugari nykyisen bensan tilalle.

Sen lisäksi pitäisi myös kakkosauto hommata. Joku luotettava pikku benskoppero pienillä kilsoilla. Hinta max 13k, automaatti ja tutkat oltava. Ford fiesta?
Itsellä sama työmatka ja mahdollisuus maksuttomaan lataukseen työpaikalla. Katsoin myös plugareita ensin, mutta päädyin sähköautoon koska sellaista teki enemmän mieli ja käyttökustannukset laskettuani (ja arvioituani) se oli minulle järkevämpikin.
Varmasti toimisi sinullakin kun tuon hintaluokan autoa etsiskelet. Sähköautosta pystyy maksamaan peräti jokusen tonnin enemmänkin kun käyttökustannukset pienemmät vs plugari.

Tietysti jos sähköt ei kiinnosta niin sitten ne ei kiinnosta, tässä vain näkökulma
 
Mussa on varmaan jotain vikaa, mutta en vain tajua plugareita. Tutkimusten mukaan se on yleensä kokonaiskustannuksiltaan kallein vaihtoehto käyttöprofiilista riippumatta. Ihan järjelläkin ajatellen huono kompromissi. Polttiksen huonot puolet huonolla patterirangella.
 
Mussa on varmaan jotain vikaa, mutta en vain tajua plugareita. Tutkimusten mukaan se on yleensä kokonaiskustannuksiltaan kallein vaihtoehto käyttöprofiilista riippumatta. Ihan järjelläkin ajatellen huono kompromissi. Polttiksen huonot puolet huonolla patterirangella.
Vähän samoilla linjoilla. Paperilla hyvä mutta käytännössä ei. Toimii nurkka-ajossa (paitsi silloin polttis jää käyttämättä-->ongelmia myöhemmin?) mutta sitten kun lähtee pitemmälle reissulle niin sähkömoottorit turhana painona mukana. Sitten on kahta tekniikkaa joten isompia riskejä kalliille korjauksille, huollot kalliimpia.
 
Vähän samoilla linjoilla. Paperilla hyvä mutta käytännössä ei. Toimii nurkka-ajossa (paitsi silloin polttis jää käyttämättä-->ongelmia myöhemmin?) mutta sitten kun lähtee pitemmälle reissulle niin sähkömoottorit turhana painona mukana. Sitten on kahta tekniikkaa joten isompia riskejä kalliille korjauksille, huollot kalliimpia.
On kai niissä edelleen se että päästöt pienemmät, ainakin testissä ja sitä kautta pienempi autovero. V90 taisi olla edullisin T8 mallina, tai ainakin edullisempi kuin T6, koska T8:ssa pienemmät päästöt.
 
On kai niissä edelleen se että päästöt pienemmät, ainakin testissä ja sitä kautta pienempi autovero. V90 taisi olla edullisin T8 mallina, tai ainakin edullisempi kuin T6, koska T8:ssa pienemmät päästöt.
Sinänsä hauskaa että niissä pienempi vero kun ne päästöt riippuvat täysin käyttäjästä.
 
Sinänsä hauskaa että niissä pienempi vero kun ne päästöt riippuvat täysin käyttäjästä.

Kunhan se nyt näyttää paremmalta paperilla, pienemmät päästöt. Siitä viis että lisää painoa eli akkuja jotka ei ole mikään ekoteko. Vihreät kiittää, vaikkei tässä mitään järkeä olekaan.

Erästäkin autoa myydään Suomessa pakuna koska kevythybridiä ei ole ko. malliin olemassakaan, mutta pakuksi muutettuna ei haitannut edes alkuperäistä tilanneita normaalipenkeillä, nyt siis 2 paikkainen. Pakuilla joku eri sydeemi päästöissä.

Vaikkei nyt otsikkoon kuulu eli OT mutta suomalaista älyttömyyttä EU:ta nuollen.
 
Mussa on varmaan jotain vikaa, mutta en vain tajua plugareita. Tutkimusten mukaan se on yleensä kokonaiskustannuksiltaan kallein vaihtoehto käyttöprofiilista riippumatta. Ihan järjelläkin ajatellen huono kompromissi. Polttiksen huonot puolet huonolla patterirangella.
Ymmärrän täysin tuon näkökulman, mutta toivottavasti itsekin ymmärrät että meitä käyttäjiäkin on erilaisia. Hommattiin plugari, koska suuri osa ajoista on nurkkapyörittelyä, mutta osa ajoista osuu tietyille Lapin perukoille jossa ei käytännössä ole järkevää latausmahdollisuutta. Ainakin toistaiseksi plugari on tälle perheelle sopinut loistavasti, kun viimeisen 10kkm ajon kulutus on ollut alle 2,8l/100km. Toki jotkut hankkivat plugarin pelkän verotusarvon takia, mutta joskus meitä oikeitakin käyttäjiä löytyy. :)
 
Joillekin plugari oikeinkin järkevä valinta. Meillä ollut 2,5v Passat GTE farkkuna käytössä. Kilsoja tullut 30tkm ja kulutus koko ajalta n. 1,5l / 100km. Meillä käyttö 90% nurkka-ajoa ja muutama pidempi reissu satunnaisesti. Itse näen meillä plugarin antavan parhaat puolet molemmista maailmoista. Ainakin, jos sähköpuoli pelaa mallikaasti kuten tässä GTE:ssä ja sähköllä ajo onnistuu pääsääntöisesti myös talvellakin.

Tehtiin 3000 km Lapin / Norjan reissu viime kesällä. Haluttiin ajaa vapaasti maisemia katsellen ja luonnossa syöden. Sähköautolla reissu olisi ollut kahden lapsen kanssa huomattavasti hankalampaa, jopa tässä muodossa mahdotonta. Kulutus hybriditeknologian vuoksi tai siitä huolimatta jäi kuitenkin 5,9l satasella, vaikkei ladattua autoa kuin yhtenä yönä. Auton koon ja vuoristoteillä ajelun huomioiden ei mielestäni ybtään paha. Hankintahinta myös otettava huomioon, varsinkaan pari vuotta sitten ei samaan rahaan ollut saatavilla saman koko luokan täyssähköä.

Nyt ollut Passat hieman vaakalaudalla, kun tuli perheeseen juuri kaksi päivää sitten lisäystä ja istumapaikat meinaa käydä ahtaaksi kolmelle turvaistuinta vaativalle lapselle. Jos haluaisin täyssähköisen isomman auton meille, johon menee kolme turvaistuinta, vaihtoehdot ovat edelleen hyvin vähissä meidän budjetilla.
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä kommentteja tullut ja @Yuqqa oikeastaan tiivistin omat ajatukseni myös. Tuollaisella plugarilla pystyttäisiin perheen toisen aikuisen työajot hoitamaan kokonaan sähköllä ja sitten sukuloimaan ja mökille mentäessä voisi hybridinä päästellä menemään. Varmasti juu joku sähköauto olisi kiva muttta tuohon hintaluokkaan sopivan kokoista ei kyllä löydy.
 
Näistä jutuista saa sellaisen kuvan, että se plugarilla ajo on ilmaista, paitsi ne kusematta Utsjoelle reissut kerran vuodessa.
 
Näistä jutuista saa sellaisen kuvan, että se plugarilla ajo on ilmaista, paitsi ne kusematta Utsjoelle reissut kerran vuodessa.
Ainakin omalla 4,9 snt/kWh -sopparilla se nurkkapyörittely on aika halpaa. Lataisihan sitä Utsjoen ajoreissullakin, mutta tuo sisäinen 1-vaiheinen 7,4kW laturi hidastaa hommaa aika lailla. Useimmiten pysähdykset ovat maksimissaan puolituntisia, joten ei oikein pidemmillä reissuilla maksa vaivaa latailla -- varsinkin kun joutuisi sitä omaa kaapelia kantaa mukana. 16A sukolatauslaite vie jo oman tilansa. :)
 
Ainakin omalla 4,9 snt/kWh -sopparilla se nurkkapyörittely on aika halpaa. Lataisihan sitä Utsjoen ajoreissullakin, mutta tuo sisäinen 1-vaiheinen 7,4kW laturi hidastaa hommaa aika lailla. Useimmiten pysähdykset ovat maksimissaan puolituntisia, joten ei oikein pidemmillä reissuilla maksa vaivaa latailla -- varsinkin kun joutuisi sitä omaa kaapelia kantaa mukana. 16A sukolatauslaite vie jo oman tilansa. :)
No kerro mulle se matematiikka, miksi plugareita pidetään yleisesti kalleimpana vaihtoehtona, jos sillä ajaminen on liki ilmaista. Sen auton ostaminen ja huoltaminenko ei maksa mitään vastaavaan bensaan tai täyssähköön verrattuna? Arvonalenemat ja muut ovat täysin yhdentekeviä?
 
No kerro mulle se matematiikka, miksi plugareita pidetään yleisesti kalleimpana vaihtoehtona, jos sillä ajaminen on liki ilmaista. Sen auton ostaminen ja huoltaminenko ei maksa mitään vastaavaan bensaan tai täyssähköön verrattuna? Arvonalenemat ja muut ovat täysin yhdentekeviä?
On noilla paikkansa. Itselle esim pomo mietti työsuhdeautoksi plugaria mutta totesimme että tämän hetken tarjonta on niin ylihintaista ja/tai olematonta niin ei onnistu tällä aikataululla. Tulee ajettua tämän hetken arvion mukaan se 40-60tkm vuosittain. Plugarilla pääsisin päivittäisen työmatkan sähköllä kun kotilatataus sekä työpaikalla lataus onnistuisi. Pidemmillä matkoilla sitten suhattaisiin polttiksen voimin suurin osa matkasta. Jos jostain bongaisi esim Octavian sen plugarin jostain fiksuilla varusteilla niin todennäköisesti tulisi ajoon. Niitä ei vain ole tullut vastaan joten eiköhän sitä mennä Focus Vignale farkulla jossa sopivat varusteet ja 150hp bensa tai diesel kone.
 
On noilla paikkansa. Itselle esim pomo mietti työsuhdeautoksi plugaria mutta totesimme että tämän hetken tarjonta on niin ylihintaista ja/tai olematonta niin ei onnistu tällä aikataululla. Tulee ajettua tämän hetken arvion mukaan se 40-60tkm vuosittain. Plugarilla pääsisin päivittäisen työmatkan sähköllä kun kotilatataus sekä työpaikalla lataus onnistuisi. Pidemmillä matkoilla sitten suhattaisiin polttiksen voimin suurin osa matkasta. Jos jostain bongaisi esim Octavian sen plugarin jostain fiksuilla varusteilla niin todennäköisesti tulisi ajoon. Niitä ei vain ole tullut vastaan joten eiköhän sitä mennä Focus Vignale farkulla jossa sopivat varusteet ja 150hp bensa tai diesel kone.

Vieläkö bensa on järkevä noilla kilometreillä?
 
Vieläkö bensa on järkevä noilla kilometreillä?
Tällä hetkellä kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Diesel on tällä hetkellä se järkevin kai mutta ero on sen verran pieni että aikalailla sama minkä ostaa kunhan saa jostain. Dieselejä yritin katsella mutta sopivilla varusteilla olevaa automaattia ei löydy niin mistään jos et halua helvetistä ajettua. Arvonalenema taas on mitä on koska kilsoja tulee hyvää tahtia ja eiköhän tuo firman auto ajeta aikalailla loppuun (firmalla vain 1kpl työsuhdeautoja tuon oman tulevan lisäksi ja en jaksa uskoa että on halua tai budjettia vaihdella noita vuoden parin välein).
 
Joo, kun noita arvioita lukee, silmiinpistävää on se, että niiden arvioiden tekeminen on äärimmäisen hankalaa, kun kilsat kasvavat. Erot ovat eri käyttövoimilla pienet ja suositukset niiden kesken enemmänkin suuntaa antavia. Mutta selvää on se, että jos lyhyttä ajoa on paljon, sähkö on helposti perusteltavissa, oli polttis tukena tai ei. Vähän ajaville bensa lienee yhä edullisin.
 
No kerro mulle se matematiikka, miksi plugareita pidetään yleisesti kalleimpana vaihtoehtona, jos sillä ajaminen on liki ilmaista. Sen auton ostaminen ja huoltaminenko ei maksa mitään vastaavaan bensaan tai täyssähköön verrattuna? Arvonalenemat ja muut ovat täysin yhdentekeviä?
Niin, kuka arvostaa mitäkin. En ostanut plugaria Excel ja laskin kourassa. Ajaminen maksaa, ja tällä on kiva ajaa, niin olen tyytyväinen. :) Yhden ajoprofiiliin sopii, jonkun toisen ei. Samalla lailla ne huollot ja arvonalenemat kustantaa kaikissa autoissa. Itselleni noilla seikoilla ei ole juurikaan merkitystä, kun ei täältä niitä rahoja hautaankaan mukaan saa.
 
Joo, kun noita arvioita lukee, silmiinpistävää on se, että niiden arvioiden tekeminen on äärimmäisen hankalaa, kun kilsat kasvavat. Erot ovat eri käyttövoimilla pienet ja suositukset niiden kesken enemmänkin suuntaa antavia. Mutta selvää on se, että jos lyhyttä ajoa on paljon, sähkö on helposti perusteltavissa, oli polttis tukena tai ei. Vähän ajaville bensa lienee yhä edullisin.
Jos olisi prkl tiennyt duunipaikan vaihtumisesta niin olisin kyllä jättänyt Teslan myymättä ja keräisin tyytyväisenä km-korvaukset ja suhailisin sillä. Joo ei todellakaan yhtä hauska kuin MX-5 mutta sanoisin että Model 3 Performance olisi ollut varsin mahtava moiseen ajoon jos vaan malttaa pitää latauksessa yöt. Nyt joutuu prkl maksamaan itsensä kipeäksi vapaasta autoedusta ja etsimään sopivaa autoa (vapaa ihan jo pitkän työmatkan ja ajopäiväkirjan takia aka helppous vs halpuus).
 
Jos olisi prkl tiennyt duunipaikan vaihtumisesta niin olisin kyllä jättänyt Teslan myymättä ja keräisin tyytyväisenä km-korvaukset ja suhailisin sillä. Joo ei todellakaan yhtä hauska kuin MX-5 mutta sanoisin että Model 3 Performance olisi ollut varsin mahtava moiseen ajoon jos vaan malttaa pitää latauksessa yöt. Nyt joutuu prkl maksamaan itsensä kipeäksi vapaasta autoedusta ja etsimään sopivaa autoa (vapaa ihan jo pitkän työmatkan ja ajopäiväkirjan takia aka helppous vs halpuus).
Kai tuo vapaa autoetu sentään tulee palkan päälle? Muistan kun minulla oli aikoinaan vapaa autoetu niin laski kyllä nettopalkkaa reilusti koska verotus iskee jo ikävästi silloin. Itsellä bensa-auto käytössä nyt ja pidän sitä parempana vaihtoehtona kuin diesel nykyisillä bensa/diesel hinnoilla. Tilasin vajaa puolitoistavuotta sitten hybridin, saa nähdä jos saisivat sen toimitettua edes tänä vuonna.
 
Kai tuo vapaa autoetu sentään tulee palkan päälle? Muistan kun minulla oli aikoinaan vapaa autoetu niin laski kyllä nettopalkkaa reilusti koska verotus iskee jo ikävästi silloin. Itsellä bensa-auto käytössä nyt ja pidän sitä parempana vaihtoehtona kuin diesel nykyisillä bensa/diesel hinnoilla. Tilasin vajaa puolitoistavuotta sitten hybridin, saa nähdä jos saisivat sen toimitettua edes tänä vuonna.
Toki neuvottelin moisen diilin. Olisi ollut varsin HV jos olisi ollut palkka miinus autoetu.

Tosin hauskaa tuossa oli noita autoja kysellessä eri liikkeistä oli parin liikkeen kommentti että mitä pirua teen työkseni koska kuulema hyvin hyvin harvalla on enää moinen etu palkan päällä (kuulema automyyjät yms ja vanhastaan edun sopimuksissaan pitäneet). En tiedä itse liikaa koska koko tilanne tuli hiukan puskista ja aiemmat edut ovat olleet varsin erilaisia. Noh onneksi tein laskelmat etukäteen ja homman pitäisi mennä nätisti kunhan vaan sopiva auto löydetään (noilla kilsoilla kuitenkin ns "toinen" toimisto, joten parempi olla mukava ja itselle sopiva).
 
Toki neuvottelin moisen diilin. Olisi ollut varsin HV jos olisi ollut palkka miinus autoetu.

Tosin hauskaa tuossa oli noita autoja kysellessä eri liikkeistä oli parin liikkeen kommentti että mitä pirua teen työkseni koska kuulema hyvin hyvin harvalla on enää moinen etu palkan päällä (kuulema automyyjät yms ja vanhastaan edun sopimuksissaan pitäneet). En tiedä itse liikaa koska koko tilanne tuli hiukan puskista ja aiemmat edut ovat olleet varsin erilaisia. Noh onneksi tein laskelmat etukäteen ja homman pitäisi mennä nätisti kunhan vaan sopiva auto löydetään (noilla kilsoilla kuitenkin ns "toinen" toimisto, joten parempi olla mukava ja itselle sopiva).

Mitäs jos ottaisit tuon autoedun kuitenkin palkkana ja ostaisit uuden tai vähän ajetun Model 3:sen itsellesi ja nauttisit kilometrikorvauksista?

Joku tuollainen vaikka.

MX-5:sen jätät kesäleluksi.
 
Pistetääs palstan viisaamille kysymys; jos tarttee saada Yaris Versolle vähän modernimpi korvaaja niin mitä vaihtoehtoja löytyy? Kriteerit siis monikäyttöinen tilojen suhteen, luotettava ja edullinen käyttökustannuksiltaan. Kokoluokka Yaris Versosta tai vähän isompi, ei mitään pakusta väännettyä tila-autoa. Hintaluokka 5-10k. Niin ja bensa manuaali lähtökohtaisesti tai miksei luotettava (ei-DSG) automaattikin menisi.

Skodalta löytyisi Yeti ja Roomster jotka olisivat aika ideaaleja kokonsa ja tilojen suhteen mutta sitten tulee se moottori-ongelma eli 2010-> kaikki on TSI koneilla johon ei oikein uskalla koskea.

EDIT unohdin ihan Verso-S:n, onko näistä jotain kokemuksia? Kone pitäisi kai olla mallia ikuinen

 
Viimeksi muokattu:
Mitäs jos ottaisit tuon autoedun kuitenkin palkkana ja ostaisit uuden tai vähän ajetun Model 3:sen itsellesi ja nauttisit kilometrikorvauksista?

Joku tuollainen vaikka.

MX-5:sen jätät kesäleluksi.
Ei toimi tuossa omassa ajossa sähkö. Liian arvaamatonta. Ja Model 3 Performance oli ennen MX:ää. Tällä hetkellä tilanne on etten halua toista omaa autoa vaikka maksaisi hiukan enemmän. Kahden auton ylläpito, taloudelliset muuttujat ja riskit eivät houkuttele.
 
Pistetääs palstan viisaamille kysymys; jos tarttee saada Yaris Versolle vähän modernimpi korvaaja niin mitä vaihtoehtoja löytyy? Kriteerit siis monikäyttöinen tilojen suhteen, luotettava ja edullinen käyttökustannuksiltaan. Kokoluokka Yaris Versosta tai vähän isompi, ei mitään pakusta väännettyä tila-autoa. Hintaluokka 5-10k. Niin ja bensa manuaali lähtökohtaisesti tai miksei luotettava (ei-DSG) automaattikin menisi.

Skodalta löytyisi Yeti ja Roomster jotka olisivat aika ideaaleja kokonsa ja tilojen suhteen mutta sitten tulee se moottori-ongelma eli 2010-> kaikki on TSI koneilla johon ei oikein uskalla koskea.

EDIT unohdin ihan Verso-S:n, onko näistä jotain kokemuksia? Kone pitäisi kai olla mallia ikuinen


Kannattaa tsekata myös Honda Jazz.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 272
Viestejä
4 503 280
Jäsenet
74 378
Uusin jäsen
Mirle78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom