Onhan se suurin, kun se on eri kokoluokan auto......Passat oli reilusti suurin...
Leonin ja Octavian sisarmalli on Golf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan se suurin, kun se on eri kokoluokan auto......Passat oli reilusti suurin...
Tuossa videossa on uusimman Corollan testi (kieli on joku muu kuin englanti) vs pre facelift vs Auris. Taulukot suorituskyvystä ja melusta alkavat jostain 17min kohdalta.
Olisitko voinut avata plugarien yleisimpiä ongelmia? En ole ikinä yhtään uudempaa autoa omistanut; minkälaisiin juokseviin kuluihin kannattaa varautua huollon vakuutuksen ja verojen osalta?Plugareissa on kaikissa ongelmia merkistä huolimatta, MQB alustassa ei rakenteena sen enempää kuin missään muussakaan.
Jos vertailet noita keskenään niin en miettisi kahta kertaa vaan ostaisin Passatin, onhan se nyt ihan eri laite kuin Leon ja Octavia ja pelkästään positiivisessa mielessä. Tilavampi, hiljaisempi, paremman näköinen (subjektiivista) ja kuitenkin VW, joka ei niin pode piensäästäjän mainetta.
Alustavasti mielessä Corollan hybridifarkut. Onko tämän vuoden uudessa mallissa jotain olennaista eroa vanhempaan malliin verrattuna? Periaatteessa mieltä kutkuttaisi 2019 kahden litran malli hyvällä varustetasolla, mutta jos uusi irtoaa hyvällä rahoituksella, niin sellaistakin voisi harkita.
.
MIelenkiinnosta, mihin vertasit? Itsellä on kokemusta isommista ja pienemmistä autoista mutta pääasiassa pienemmät tehomallit tai erikoismallit ovat olleet se oma juttu joten sisämelu ei ole ollut asia mitä olisi huomioinut. Oma parin päivän parinsadan km:n kokemus 2022 Corolla hatchbackistä 2.0 koneella on sekava. Semi ok asfaltilla 100kmh vauhdeissa oikein mukava ja kohtuu hiljainen... toisaalta kun osut huonolle asfaltille niin stereoita saa kyllä vetää kovemmalle jos haluat peittää rengasmelun. Omalla hyvin ennakkoluuloisin mielikuvin varustellulla koeajolla tuo Corolla yllätti juurikin ettei ollut niin meluisa kuin oletin ja 2.0 koneella ei myöskään ollut se hitain auto liikenteessä. Omalta kohdalta jo nyt hiukan myöhäistä muutella valintoja kun firma osti jo auton ja se seisoo parkkiksella mutta mieluusti kuulen mielipiteitä.Corolla oli itselläkin mielessä siihen asti kunnes kävin koeajamassa. Kaikki muu oli ihan ok, mutta se sisämelu ei. Nyt harkinnassa RAV4, vähän joutus laittaa lisää rahaa, kulutus himpun verran suurempaa, mutta kokonaisuus tuntu paremmalta..
Tottuuhan tuohonkin varmaan, että kuljettaja ei olekaan enää kuljettaja, vaan esittää tunnottomilla ohjaksilla pyyntöjä ja auto sitten tekee niiden pohjalta "jotain" joka voi olla loogista tai useasti ei. Tällä hetkellä tuo ei kuitenkaan tunnu kymmenien tuhansien eurojen arvoiselta.Tiedän että Corollassa selviää hengissä ja MX:ssä todnäk et mutta oma fiilis tähän mennessä on että todennäköisyys suistua tieltä liukkailla tai muuten on HUOMATTAVASTI isompi Corollalla. Corollan ratissa saa miettiä ja epäröidä vs MX:n ratissa 100kmh vauhdeissa tasakaasulla irtoava perä on pelottava mutta täysin hallittava asia ja "normaalia". Kertonee tarpeeksi erosta jos toinen on 30v+ modernimpi ja omaa kaikki avut ja silti auto aliohjaa ja yliohjaa epäloogisesti ihan normi tilanteissa, luistonesto on ainakin Teslaan tai muihin parin vuotta vanhoihin polttiksiin verrattuna täyttä paskaa ja monta muuta pientä juttua jotka herättävät epävarmuutta koskien kuskin kykyä pitää auto tiellä ja liikkumassa.
Jos vakuutusyhtiöllä ei olisi jotain sanottavaa niin ajaisin 99% ajasta sport/race modessa TC ja ESC suurilta osin poissa (ollut aina optio nykyistä Corollaa lukuunottamatta), tai kaikki pois kytkettynä. Tuo oli oikeastaan yksi isoimmista syistä miksi palasin 90-luvun autoon. Sain ruiskutuksella olevan semi "modernin" moottorin, edes perus "mukavuudet" vs 60-70-luvun klassikot ja kuski ohjaa autoa vs toisin kuin nyt esim Corollassa. Tärkeintä että tämä kaikki ilman että kukaan vinkuu että perseilit jos perä irtoaa tai renkaat lukkiutuvat millisekunniksi. ABS:t otan ilomielin, adaptiivisen vakkarin otan ilomielin mutta ESP on hyvin autokohtainen ja toteutustavasta riippuvainen. Joissain parempi, joissain puhdasta paskaa joka lyö jarrut pohjaan heti kun toisella puolen mannerta näkyy vesipisara. Onneksi tuo Corolla on edes etäisesti järkevä tuon suhteen.Tottuuhan tuohonkin varmaan, että kuljettaja ei olekaan enää kuljettaja, vaan esittää tunnottomilla ohjaksilla pyyntöjä ja auto sitten tekee niiden pohjalta "jotain" joka voi olla loogista tai useasti ei. Tällä hetkellä tuo ei kuitenkaan tunnu kymmenien tuhansien eurojen arvoiselta.
Yhtä aika vanhaakin autoa mitä ajan, on ajettava talvella ESP pois kytkettynä, jolloin se menee ihan mukavasti kuljettajan toivomalla tavalla, eikä jarruttele epäloogisesti kaikkia vauhteja pois ja ohjaudu pois kuljettajan toivomalta ajolinjalta. Onneksi sen saa kytkettyä pois.
Itse painin syksyllä saman dilemman kanssa, corolla oli mielessä mutta rengasmelu oli kamala. Kävin kokeilemassa rav4, oli parempi. Plugarin hinta oli kuitenkin suhteellisen korkea ja tavan hybridissä kulutus reippaasti korkeampi.Corolla oli itselläkin mielessä siihen asti kunnes kävin koeajamassa. Kaikki muu oli ihan ok, mutta se sisämelu ei. Nyt harkinnassa RAV4, vähän joutus laittaa lisää rahaa, kulutus himpun verran suurempaa, mutta kokonaisuus tuntu paremmalta..
Itsellä sinne mahtuu pienet rattaat, koppa näihin, työsaappaat ja tilaa jää 1-2 prisman kauppakassille.. Eli ei mitkään kovin kummoiset tilat, mutta pärjääMiten tuolla Corollan kontilla pärjää? Miten vertautuu esim. Octaviaan tai Passattiin?
Ei se ainakaan oman vilkuilun perusteella kummoinen ollut farkussakaan vs kilpailijat. Hatchbackissä on vielä pienempi johtuen osittain hukkaan heitetystä tilasta lattian välipohjan alla (siellä tila paikkaussarjalle, ensiapulaukulle mutta pääosin tyhjää tilaa johon ei mahdu mitään käyttökelpoista) sekä 2.0 koneen kanssa akusto on isompi joten kontti on varsin matala. Itsellä menee pari reppua (työkalut+henk.koht. reppu) ja pari ruokakassia ja sen jälkeen joutuukin jo ottamaan hattuhyllyä irti. Eli perus MK8 Fiesta on tilavampi aka Octavia tai Passat ovat HUOMATTAVASTI tilavampia.Miten tuolla Corollan kontilla pärjää? Miten vertautuu esim. Octaviaan tai Passattiin?
Mitä tarkoitat ”kulutus reippaasti korkeampi”?Itse painin syksyllä saman dilemman kanssa, corolla oli mielessä mutta rengasmelu oli kamala. Kävin kokeilemassa rav4, oli parempi. Plugarin hinta oli kuitenkin suhteellisen korkea ja tavan hybridissä kulutus reippaasti korkeampi.
Ongelma ratkesi kun kävin koeajamassa c-hr:n..
Corolla ei sitten enään ollutkaan yhtään niin kamala melu/ viimeistelytasoltaan
Voin rehellisesti sanoa että oli oikeasti semi hankala tilanne miettiä pomon kanssa mikä auto ostaa. Itse olisin napsinut Focuksen mutta pomolla oli jostain syystä yllättävän isot ennakkoluulot merkkiä kohtaan eikä pitkällä takuulla (5v rajoitettu vs Toyotan 2v) ja omilla ja duunikaverin hyvillä kokemuksilla ei ollut väliä). Itsellä on nyt firman ainoa bensa-auto ja sekin siitä syystä ettei kukaan tiedä tällä hetkellä mikä on halvin, kallein, mikä menttää arvonsa tai pitää arvonsa jne joten oli vain pääasia saada auto joka kulkee ja hinta ei riko budjettia totaalisesti. Voi olla joko firman kallein tai halvin auto... Jos nyt olisi pakko hankkia omalla rahalla käyttistä niin ei saatana.Juu tällainen fiilis on itsellänikin myös. Vaikeaa tämä auton osto. Toyota liian pieni, Vagia ei kannata ostaa, Korealaiset yleisesti paskoja ajettavia ym. Kai se on vaan pakko laittaa rahaa kiinni.
Voisihan se olla. Ihan asiallisen näköinen. Mitäs noista moottoreista olisi hyvä tietä? Automaatti pitäisi olla.Voin rehellisesti sanoa että oli oikeasti semi hankala tilanne miettiä pomon kanssa mikä auto ostaa. Itse olisin napsinut Focuksen mutta pomolla oli jostain syystä yllättävän isot ennakkoluulot merkkiä kohtaan eikä pitkällä takuulla (5v rajoitettu vs Toyotan 2v) ja omilla ja duunikaverin hyvillä kokemuksilla ei ollut väliä). Itsellä on nyt firman ainoa bensa-auto ja sekin siitä syystä ettei kukaan tiedä tällä hetkellä mikä on halvin, kallein, mikä menttää arvonsa tai pitää arvonsa jne joten oli vain pääasia saada auto joka kulkee ja hinta ei riko budjettia totaalisesti. Voi olla joko firman kallein tai halvin auto... Jos nyt olisi pakko hankkia omalla rahalla käyttistä niin ei saatana.
Josta tulikin mieleen, onko kovia Ford vastaisia fiiliksiä? Käy ihmeessä kokeilemassa ainakin Focus ja Puma. Puma on isompi kun moni tajuaa (kontti esim litroissa isompi kuin Focuksen) ja Focus on oikeasti hyvä auto joka taipuu niin matkaan kuin kaupunkiin. Isoimpina bonuksina tilat, ajettavuus ja yleinen kokonaisfiilis vs hinta/kilpailijat (ja tosiaan se takuukin on rajoitetuna 5v joten ei paskin). Miinuksina on että pitää tietää minkä moottorin ja askin ottaa ja pitää osata laskea mikä varustelu on se järkevin omaan käyttöön ja budjettiin ilman että sukeltaa arvossa (eli esim Titanium custom varusteilla voi olla idioottimainen valinta koska se kallein Vignale omaa suurimman osan varusteista ja omaa "erikoismallin" statuksen ja monesti pienemmän arvonaleneman).
1.0 on ihan pätevä moottori mutta Focuksen kokoluokassa juuri ja juuri riittävä ja mielestäni liialla rasituksella. 1.5 150hp oli ihan menettelevä mutta kaksoiskytkimiin, manuaaleihin ja sähköön tottuneena tuo 8lovisen reagointi tuntui hitaalta mutta oli normi ajoon ihan riittävä. 182hp versio olisi itselle se juttu. Tuo 1.5 3sylinterinen on siis sama moottori mikä löytyy Fiesta ST:stä 200hp versiona ja siitä otetaan softalla turvallisesti huomattavasti enemmänkin (230-260hp/370nm vakio sisuksilla ST:issä) eli ei ongelmaa sen suhteen. Isoin ongelma automaatin ja ei tehomallin kanssa on sylinterinlepuutus (ei saa deaktivoitua yhdestä napista ilman että aski pitää kierrokset samantien korkealla). Kaikkeen tottuu mutta itsellä Fiesta oli aina sport modessa eli lepuutus oli deaktivoitu mutta tuon Focuksen koeajon perusteella 2sylinterillä käynnin tunsi hitaassa ajossa liikaa omaan makuun enkä pidä noista lepuutuksista muutenkaan. Uusista dieseleistä ei yleisesti ole kokemusta liikaa mutta itsellä ja kaikilla tutuilla tuo 2.0 diesel on toiminut oikein mainiosti (faijalla pari sataa tkm parilla eri Mondeolla ja duunikaverilla ajossa 500tkm mittarissa oleva Mondeo). Ja itsellä oli vielä tosiaan tehtaan kutiteltu versio lisäkutiteltuna viriboxilla ST:ssä joten kestää tehoa ja vääntöä ihan hyvin. Pienemmistä oma otanta on pientä aka 1auto mutta ei tuo kaverin 1.5 diesel ole pamahtanut vaikka kerännyt kilsoja, ollut hyvän tovin softattuna ja saa kenkää niin perkeleesti (tosin Fiestassa joten koppa mitä vetää on kevyempi mutta softaaja ainakin sanoi että ihan asiallinen kone hänen kokemuksensa perusteella).Voisihan se olla. Ihan asiallisen näköinen. Mitäs noista moottoreista olisi hyvä tietä? Automaatti pitäisi olla.
Nojuu, "huomattavasti" ehkä väärä sanavalinta. Mutta identtisellä koeajolla kun kävin ja auton omalla ajotietokoneella mittasin, oli rav4 6l/100km ja corolla 5,1l oma ajo pitkälti moottoritiellä pitkää siivua niin kulutus ja hintaero ratkaisivat. Jos ei olisi pakko sniiduilla matkakuluissa niin valitsisin ravin.Mitä tarkoitat ”kulutus reippaasti korkeampi”?
Tässä on RAV4 tavallisen hybridin kulutus 27 000 km jälkeen, kun vein auton vaihtoon plugariin ja 5,3 L/100 km oli koko matkan kumulatiivinen. Toki plugarin lukema on nyt 0,9 L/100 km, mutta se kyllä kuluttaa lataamatta lähemmäs 6 L/100 km lukemia. Mutta esim Corollaan verraten tuollainen 5,3 L ei ihan reippaasti korkeampi ole. Ajoprofiilit tietysti ratkaisee noita kulutuksia itse kullakin. Mutta näin on päästy ja tuossa on koko auton historia näkyvillä nollaamatta.
Joo mulla on ollut pelkästään 4-veto autoja vuodesta 95 lähtien. AWD saattaa vaikuttaa ehkä 1-2 dl kulutkseen RAV4 hybridillä, Eli tuo 2,5 L hybridi moottori on varsin taloudellinen omasta mielestä. Ja sillä on aika vähän tekemistä sen vetotavan suhteen ns normaalin kovan vaihteiston kanssa. Edellinen 2,5 L hybridi malli, eli ennen 2019, kulutti 6,3 L100 km ja se oli myös kesä/talvi lukema n 34 000 km ajon jälkeen. Erinomainen parannus vuosimallissa ja kun tehot ja ajamisen taso vielä nousi samalla.Nojuu, "huomattavasti" ehkä väärä sanavalinta. Mutta identtisellä koeajolla kun kävin ja auton omalla ajotietokoneella mittasin, oli rav4 6l/100km ja corolla 5,1l oma ajo pitkälti moottoritiellä pitkää siivua niin kulutus ja hintaero ratkaisivat. Jos ei olisi pakko sniiduilla matkakuluissa niin valitsisin ravin.
En tiedä kuinka vaikuttaa, mutta koeajoauto oli neliveto?
Se muutama sata kilometirä mitä on tullut farmari korollalla ajettua, niin ajettavuus on ehkä hieman tunnoton, mutta tämähän on ollut näiden ominaisuus jo vuosikymmeniä.Tähän mennessä isoin ongelma Corollassa on ollut epämääräinen ajettavuus.
Ei tuo suoraan meno ole ongelma. Ongelma syntyy ääritilanteissa pidon rajalla mennessä. Et tiedä yliohjaako, aliohjaako ja vuorotellen molempia. Esim moottorijarru sai perän irtoamaan peilijäisessä mutkassa alamäessä ja kun esp otti kiinni ja vastaohjasin niin aliohjattiin.Se muutama sata kilometirä mitä on tullut farmari korollalla ajettua, niin ajettavuus on ehkä hieman tunnoton, mutta tämähän on ollut näiden ominaisuus jo vuosikymmeniä.
Nykyisinhän noissa on "kaistallapitoavustin" jonka päätarkoitus on tuntuu olevan ajaa keskiviivan tuntumassa ja meno on myös "hieman" seilaavaa tuo päällä. Onneksi tuon saa pois päältä.
Jos esim vertaa nyt Corollaan niin isoimpina eroina on että Focuksessa on omilla spekseillä huomattavasti parempi laatuvaikutelma, nappien, näyttöjen yms loogisempi toiminta, hiukan hiljaisempi, paljon parempi ajaa, paremmat hifit, perinteinen aski vs CVT (CVT:n luotettavuus kilsojen karttuessa luotettavuus?), tilat, laaja skaala varusteluissa (mutta suurimmassa osassa vai ihan kaikissa esim adaptiivinen vakkari, lämmitettävä tuulilasi jne vs Corolla jossa parkkitutkat ovat asia vain kalleimmalla varustelulla). Miinuksena sitten nuo aiemmin mainitut plus arvon alenema joka on jyrkempi kuin Toyotalla (ST ja Vignale eivät sukella niin pahasti), mielikuvat ja maine ja tietyt typerät pienet asiat jotka pitää vain kokeilla ärsyttävätkö vai eivätkö.
Luotettavuus prioriteetti n.1.
Nissan ja luotettavuus eivät yleensä esiinny samassa menopelissä. Jos löytyy sellainen menopeli, jossa sähköllä toimii vain valot ja välityksiä säädetään itse hammaspyöriä liikuttamalla, voi luottettavuuskin olla kohdallaan. Tietysti, jos otetaan verrokiksi keskiverto Volkswagen, ovat kaikki yksilöt laadun jättiläisiä ja huippuluotettavia.Jos tämä ykkösprio niin riskitön vaihtoehto olis varmaan joku aasialainen. 25k hintaluokassa vaikka joku Qashqai tai Xtrail. Huoleton 5k auto kuulostaa kyllä haasteelliselta ja jos pitää viel olla about 2012 Focuksen tasoa niin menee vielä vaikeemmaks. Toimiskohan Ooppeli tai Kia, jos ovat olleet hyvällä pidolla?
Itse päädyin syksyllä tismalleen samoilla specseillä 8. koppaiseen Honda Civicciin (2007-2011). Jos ulkonäkö ei liikaa järkytä, niin tuon auton ongelmat koskevat lähinnä ilmastointia ja tavanomaista ruostumista. Itse moottoriksi kannattaa valita tuo ketjulla oleva 1.8 Vtec (K18A2), jonka pitäisi olla lähes pomminvarma ja kohtuullisen taloudellinen (omassa ajossa matka-ajo 5,5-6 L ja kaupunki ~7,5 L).Vaihtoehtoina pohtinu alle 1000-5000e 'järkiautoa' joka olis mahdollisimman huoleton tai sitte vähemmän järkevää suht uutta autoa 25 000e hintaluokassa osarilla/liisarina.
Huutokaupat.com tuli loppuvuodesta ahkeraan selattua niin oli sielläkin muutama uudehko Qashqaikin josta vaihelaatikkoa vaihdettu sekä moottori lähes kokonaan mennyt rikki.
Juu, nissanin cvt lootaan ei kannata koskia pitkällä tikullakaan.Suosittelen puolison vierestä tuskaa seuranneena välttämään kyseistä mallia CVT-kuravariaattorin takia. 116000 ajetusta, 2014/15 mallista nasahti loota ja sitä seurasi ~4000€ jumppa. Onneksi mamma oli ottanut jonkun ihmeen laajemman takuun auton hankkiessa, niin hänelle jäi parisataa maksettavaa. Auto lähti luonnollisesti välittömästi vaihtoon remontin jälkeen. Kaiken lisäksi aivan kammottava kiihtymään, varsinkin tuo 1.6 koneella oleva.
C-mallista ei ole kokemuksia, mutta itsellä on samaa ikäluokkaa oleva E-malli, eli 2012 s212 250CDI 4matic. Taitaa tekniikka olla melkolailla samaakuitenkin. Moottorissa on hyvä seurata jakoketjua, ei ole tasoa VAG mutta ajan kanssa voi venyä tässä om651:ssa, joten kylmänä käynnistäessä kannattaa kuunnella kuuluuko rällätystä, jos kuuluu niin jatkotutkimuksiin. Ketju ei itsessään taida olla kallis, mutta tähän moottorimalliin vaihtoivat sijainnin tulipellin puolelle, kun vanhoissa oli etupuolella, joten vaihtotyö vie enemmän aikaa -> kalliimpaa.En kehtaa uutta ketjua tehä. Joten ehkä täältä sais muutaman mielipiteen. 2011 VW Passat 1,6 tdi 360t/km alkaa tulla tiensä päähän ja en jaksais enää paljo lisä rahaa siihen upottaa. Jakopään tein 300 kohalla, sitten jäi alusta puslista katsastukseen, vaihoin kaikki kumit alustassa, niin webasto sanoi poks jne. jne... Nyt 2 päivä oon nettiaotoa selaillut ja jotain järkevä auto sen tilalle tai sitten kaveriks (ei siitä kai juuri vaihossa saa, joten sama se vanha jättä kakkosautoks). Ajan noin 40t/km vuoessa. Budjetti on alta 20t. Nyt on suosikilistalla kaikki nelivetoja, pari alta 200t ajettua Passattia vm 2014 2.0TDI konella, Mersu C 220CDI ja 250CDI vuosimallia 2012-2014 ja Volvo V60 2014 D5 sekä D6. Eri arvosteluja ja foorumeja luettuani, 2.0TDI alkaa epäilyttää. Joten lähinnä Mielipiteitä juuriki 2012-2014 C220/250 4maticistä ja Volvo V60 D5 ja D6 AWD hybrideistä kaipaisin. Nuo kaikki on 150t ja 200t/km välissä.
En kehtaa uutta ketjua tehä. Joten ehkä täältä sais muutaman mielipiteen. 2011 VW Passat 1,6 tdi 360t/km alkaa tulla tiensä päähän ja en jaksais enää paljo lisä rahaa siihen upottaa. Jakopään tein 300 kohalla, sitten jäi alusta puslista katsastukseen, vaihoin kaikki kumit alustassa, niin webasto sanoi poks jne. jne... Nyt 2 päivä oon nettiaotoa selaillut ja jotain järkevä auto sen tilalle tai sitten kaveriks (ei siitä kai juuri vaihossa saa, joten sama se vanha jättä kakkosautoks). Ajan noin 40t/km vuoessa. Budjetti on alta 20t. Nyt on suosikilistalla kaikki nelivetoja, pari alta 200t ajettua Passattia vm 2014 2.0TDI konella, Mersu C 220CDI ja 250CDI vuosimallia 2012-2014 ja Volvo V60 2014 D5 sekä D6. Eri arvosteluja ja foorumeja luettuani, 2.0TDI alkaa epäilyttää. Joten lähinnä Mielipiteitä juuriki 2012-2014 C220/250 4maticistä ja Volvo V60 D5 ja D6 AWD hybrideistä kaipaisin. Nuo kaikki on 150t ja 200t/km välissä.
En kehtaa uutta ketjua tehä. Joten ehkä täältä sais muutaman mielipiteen. 2011 VW Passat 1,6 tdi 360t/km alkaa tulla tiensä päähän ja en jaksais enää paljo lisä rahaa siihen upottaa. Jakopään tein 300 kohalla, sitten jäi alusta puslista katsastukseen, vaihoin kaikki kumit alustassa, niin webasto sanoi poks jne. jne... Nyt 2 päivä oon nettiaotoa selaillut ja jotain järkevä auto sen tilalle tai sitten kaveriks (ei siitä kai juuri vaihossa saa, joten sama se vanha jättä kakkosautoks). Ajan noin 40t/km vuoessa. Budjetti on alta 20t. Nyt on suosikilistalla kaikki nelivetoja, pari alta 200t ajettua Passattia vm 2014 2.0TDI konella, Mersu C 220CDI ja 250CDI vuosimallia 2012-2014 ja Volvo V60 2014 D5 sekä D6. Eri arvosteluja ja foorumeja luettuani, 2.0TDI alkaa epäilyttää. Joten lähinnä Mielipiteitä juuriki 2012-2014 C220/250 4maticistä ja Volvo V60 D5 ja D6 AWD hybrideistä kaipaisin. Nuo kaikki on 150t ja 200t/km välissä.
Oikeastaan ei se kone itsessään pelottaa, jos siellä joki menee, niin luultavasti pakakaasujärjestelmä, mitä nyt pikaisella katselulla näin, siinnä 2.0tdi ssä taitaa nuo palikkat olla huomattavasti helpommassa paikassa ku pykälä vanhemmalla 1,6 tdi llä. Se oli nimittäin rojekti...Mutta enemmän oon kauhutarinoita lukennut/kuullut DSG laatikosta, että nuo tahto olla se heikko lenkki. Mutta toisalta, kaiken saa paskaks jos tarpeeks yrittää. Itseä ulkonäöllisesti mielyttäis juuriki Passatti(vaikkei se tärkein seikka olekaan, mutta silti) ja B7 passatia tykkään kovasti ajaa.Mikä siinä 2.0 TDI:ssä epäilyttää?
Ainakin omien ja tuttujen kokemuksien perusteella ollut suhteellisen vaivaton peruskone ja hyvä 1.9 TDI:n seuraaja.
Kiitoksia ehdotuksista. Pk-seudulla työt toistaseksi, mutta hyvää yksilöä toki voi vähän kauempaakin lähteä hakemaan tuttujen kyydissä. Nyt kun tarkemmin katoin niin kilsat ollut sen +30tkm per vuoteen.Itse päädyin syksyllä tismalleen samoilla specseillä 8. koppaiseen Honda Civicciin (2007-2011). Jos ulkonäkö ei liikaa järkytä, niin tuon auton ongelmat koskevat lähinnä ilmastointia ja tavanomaista ruostumista. Itse moottoriksi kannattaa valita tuo ketjulla oleva 1.8 Vtec (K18A2), jonka pitäisi olla lähes pomminvarma ja kohtuullisen taloudellinen (omassa ajossa matka-ajo 5,5-6 L ja kaupunki ~7,5 L).
Omien kokemusten perusteella käytännöllinen kottero, jota on myös todella hauska ajaa. Manuaalilaatikon toiminta muistuttaa kiväärin pulttilukkoa ja toimii todella hienosti. Moitteita antaisin ainoastaan rengasmelusta, mutta tässä yksilössä onkin alla kiinalaiset nastarenkaat. Toivottavasti kesäksi vähän hiljenee.
5ke hintaluokassa ei tarvitte olla 2012 focuksen tasoa varustelu ja mukavuus, vaatimus koski lähinnä sitä +20ke osariautoa, jos sellaiseen päädyn. Ennen focusta oli 1997 toyota carina e, mutta luovuin siitä kun en kokenut järkeä sijoittaa sen hintasen auton korjaukseen enään yhtään lisää. Muuten tykkäsin kyllä siitä, luotettava ja mukava peli, katsuri ei vaan tykännyt kun hapertui.Jos tämä ykkösprio niin riskitön vaihtoehto olis varmaan joku aasialainen. 25k hintaluokassa vaikka joku Qashqai tai Xtrail. Huoleton 5k auto kuulostaa kyllä haasteelliselta ja jos pitää viel olla about 2012 Focuksen tasoa niin menee vielä vaikeemmaks. Toimiskohan Ooppeli tai Kia, jos ovat olleet hyvällä pidolla?
Ai me puhutaan kuitenkin näin reilusta ajosta. Tuohon ajomäärään kyllä Civicciä suosittele, vaan lähtisin katselemaan sieltä 20k€ hintaluokasta. Vaihdoin itse 2.0 BiTDi Passatista tuohon Civicciin kun ajot väheni tuolta 30-40 tkm tuohon 10-15tkm ja voin kyllä suositella kyseistä autoa, jos pienillä kilsoilla löytyy. En ehkä luottais tuohon 240 hp /500 NM 4-mukiseen yli 250 tkm.Nyt kun tarkemmin katoin niin kilsat ollut sen +30tkm per vuoteen.
Nyt ku hetki ajeltu V90 (D3), niin voi lyhyet kommentit antaa
...
- D3 aika perusmenoon (itselle riittää), mutta ei nyt mikään ohitustykki varmaan..
...
Nyt ku hetki ajeltu V90 (D3), niin voi lyhyet kommentit antaa
Toyotoissa on aina extraa hinnoissa, koska ovat luotettavuustilastoissa aina kärkikastissa ja sen takia siitä halutaan maksaa.Mitä mielipiteitä vm. 2018 Toyota Avensis 1,8l Valvematic. Farmarikorilla. Toyotaa en tunne mutta haussa varmatoiminen ja huoleton käyttöauto vaimon reissuajoon ja perheen kaupunkipyörittelyyn ja sukulointiin. Kilometrejä vuodessa n. 25000km. Paperilla ainakin varsin kallis auto. Hintapyynnit pyörii 18-21k€ ja kilometrejä n. 130-160k. Mutta onko tässä tämän Toyotan salaisuus että auto noilla kilometreillä vasta sisäänajettu?
Tähän samaan tarpeeseen ja hintapisteeseen saa tarjota muutakin jos mieleen juolahtaa. Dieselikään ei ole poissuljettu, lähtökohtaisesti vaimo ei siitä innostu korkeiden kiinteiden kulujen vuoksi.
Tärkeimmät asiat: pieni kulutus, luotettavuus, vetokoukku, tilat taaperon turvaistuimelle seuraavat 4 vuotta sekä koiralle.
Edellinen auto vm. 2012 VW Passat. Asiallinen auto ja highline varustetaso sellainen josta varmasti jää jotain kaipaamaan. Vagineen jatkuvia pikkuvikoja ja pelkoa perseessä että kohta laukee jotakin ja isosti ei taas ollenkaan.
Ei ole pieni kulutus vaan "normaali". Lisäsin viestiini. Jos kulutus on pääpointti, voi hommata hybridi Auriksen.Onko tuossa Toyotassa edes pieni kulutus, eikös 1,8l Valvematic ole ihan perus bensakone ilman hybridiä?
Mitä mielipiteitä vm. 2018 Toyota Avensis 1,8l Valvematic. Farmarikorilla. Toyotaa en tunne mutta haussa varmatoiminen ja huoleton käyttöauto vaimon reissuajoon ja perheen kaupunkipyörittelyyn ja sukulointiin. Kilometrejä vuodessa n. 25000km. Paperilla ainakin varsin kallis auto. Hintapyynnit pyörii 18-21k€ ja kilometrejä n. 130-160k. Mutta onko tässä tämän Toyotan salaisuus että auto noilla kilometreillä vasta sisäänajettu?
Tähän samaan tarpeeseen ja hintapisteeseen saa tarjota muutakin jos mieleen juolahtaa. Dieselikään ei ole poissuljettu, lähtökohtaisesti vaimo ei siitä innostu korkeiden kiinteiden kulujen vuoksi.
Tärkeimmät asiat: pieni kulutus, luotettavuus, vetokoukku, tilat taaperon turvaistuimelle seuraavat 4 vuotta sekä koiralle.
Edellinen auto vm. 2012 VW Passat. Asiallinen auto ja highline varustetaso sellainen josta varmasti jää jotain kaipaamaan. Vagineen jatkuvia pikkuvikoja ja pelkoa perseessä että kohta laukee jotakin ja isosti ei taas ollenkaan.