Olin vuosi sitten vastaavassa tilanteessa, nopeusrajoitus tosin oli vakio koko ajan. Ajoin 60km/h tiellä 67km/h mittarissa (todettu noin 63km/h gps:llä) kun joku kuorma-auto saavutti minut ja jäi ajamaan niin lähellä takana, että taustapeilissä näkyi vain jäähdytysritilä ja Scania-teksti. Rajoitus laski 60->50km/h ja laitoin vakkariin 57km/h niin tuli melkein vielä lähemmäksi. Vähän ajan päästä kääntyi pois ja vilkutteli mulle valoja? Teki mieli kääntyä perään kysymään mikä oli pielessä, mutta kerran tämän tehneenä en uskonut keskustelun johtavan mitenkään rakentavaan lopputulokseenAmmattikuski ajoi tänään Tampereelta Nokialle valkoisella express bussilla. Ohitettiin motarilla hänet toisen auton kanssa. Nokialle tultaessa nopeusrajoitus laski 80 kilometriin tunnissa. Itse ajoin 85km/h google mapsin mukaan ja pidin edellä menevään turvallista väliä. Valitettavasti ammattikuljettaja liimaantui perään ja vilkutteli valoja kylpylälle asti. Muutama minuutti myöhemmin hän kääntyi rampista Nokialle ja me jatkoimme kohti Sastamalaa.
Hetken jo oikeasti mietin, täytyykö minun pysähtyä tarkistamaan autoni kunto vai miksi ihmeessä hän vilkuttelee valoja niin kauan.