No siinä vaiheessa pitää joko löysätä kaasua tai mennä ohi, jos liittyjä oikeaoppisesti liittyy kahden auton välissä olevaan tilaan. Sehän on selvä, että jos motarilla ajaa jono autoja ja kaikilla on sopiva turvaväli, niin uusien autojen liittyminen tähän jonoon aiheuttaa sen, että turvavälit pienenevät, mikäli jonon ensimmäisen ja viimeisen auton välimatka ei kasva (eli käytännössä liittyjien taakse jäävät hidasta).
Mutta tämä vain siinä tilanteessa, että liittyjä on siihen eteen jo tullut. Ei niin, että liittyjä ajaa kiihdytyskaistalla rinnallasi tai edes vähän edellä. Silloin pidetään vauhti tasaisena.
On vain vähän veteen piirretty viiva sekin, että milloin liittyminen on tehty aiheuttamatta muille haittaa, kun joka tapauksessa se uusi auto tosiaan vaikuttaa liikenteeseen. Toisaalta, jos jonkun liittyminen eteesi aiheuttaa sinulle haittaa siksi, että itse ajelet 15m turvavälillä edellisen perässä, niin voit jättää sen pitkien vilkuttelun väliin ja etsiä taustapeilistä vikoja.
Mutta tämä vain siinä tilanteessa, että liittyjä on siihen eteen jo tullut. Ei niin, että liittyjä ajaa kiihdytyskaistalla rinnallasi tai edes vähän edellä. Silloin pidetään vauhti tasaisena.
On vain vähän veteen piirretty viiva sekin, että milloin liittyminen on tehty aiheuttamatta muille haittaa, kun joka tapauksessa se uusi auto tosiaan vaikuttaa liikenteeseen. Toisaalta, jos jonkun liittyminen eteesi aiheuttaa sinulle haittaa siksi, että itse ajelet 15m turvavälillä edellisen perässä, niin voit jättää sen pitkien vilkuttelun väliin ja etsiä taustapeilistä vikoja.