- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 8 316
Höpö höpö. Ei tarvitse kuin keskiverron raskaan auton ja hinnat alkaen koneen, niin alkaa moni ramppi tehdä tiukkaa 100 km/h alueelle vaikka alusta olisi pitävä ja miten leikkis kimiräikköstä.En sano etteikö tällaisiakin vaikeita paikkoja varmasti jossain olisi, mutta...
...renkaat! Mulla ei 5v taksiuran aikana tai oman vajaavetoisen kartanovolvon kanssa ole ikinä ollut vaikeuksia kiihdyttää tavoitenopeuteen yhdelläkään rampilla (paitsi tietenkin jos joku Punto turaa omiaan edessä). Ei edes jollain tilapäisesti yhennetyillä. Ja asuinpaikkakin on sellainen, että noita kiillotettuja pätkiä on käytännössä joka paikassa koko talven. Pysähtymisen kanssa niitä vaikeuksia on ollut jos on..
Työautoissa oli aina lähes uudet kumit(nastoilla) ja omassakin pyrin pitämään järjelliset renkaat(nastoilla).
Oikeastaan lähes kaikki kenen kanssa on tullut tästä kiihdyttämisen vaikeudesta keskusteltua livenä, on olleet keskivertoa heikompia kuskeja(tiedän hlökohtaisesti) tai yksinkertaisesti sysipaskat renkaat alla...
Aika paljon liikun myös eri seuduilla ja ramppien rakennustyyleissä on paljon eroja. Pk-seudulla varmaan parhaat rampit ja vähän ”miinoja”, Turun suunnalla tulee monta paskaa mieleen, jos ei muuta niin asfaltti paskana. Ohikulkutien ramppi Bauhausin/Myllyn kohdalla on pahimpia pitkiä ramppeja mitä on tullut vastaan. Jyrkkä mutka valoista ja sen jälkeen jyrkkään ylämäkeen pitäis polkea. Kauppakassien tyypillinen liittymisnopeus 60 km/h (100-alue).