Minä tulen rampista nopeusrajoitusta ajaen vilkuttaen siihen kaistalle ja jos ei anna tilaa eikä väistä niin sitten kolisee. Aina on väistetty! Röh.:triumph:
Eli jos ajatellaan näin:
"Minä en anna ikinä tilaa rampilta tulijoille ellei kyseessä ole kuorma-auto, rekka tms...."
on menty mielestäni metsään.
Jokainen tekee joskus rampilla näitä "virhearviota" eikä pääse välttämättä sujuvasti kiihdyttämään liikennevirtaan.
Oli syy sitten kuljettajassa, edellä ajavassa kuljettajassa, kaikenlaista voi sattua.
Yleensä se ylimielisyys ja omien taitojen yliarvioiminen karisee kun tulee ikää ja kilometrejä alle.
Sittenhän se vasta liikennehäiriöitä ynnä muuta aiheuttaa jos joku hädissään joutuu kaikenlisäksi pysähtymään siihen kiihdytyskaistalle!
Itse kun ajan esimerkiksi kehällä ja näen että edessä on joku tulossa rampilta ja oma oikea kaista on ns. tukossa niin kyllä nostan kaasua että saan esim. eteeni sen verran tilaa että siihen mahtuu sieltä rampilta tuikkaamaan.
Se nopeuden hidastus on niin pieni, varsinkin kun tuossa ei tarvitse edes jarrua käyttää, että minkäänlaista liikennehäiriötä siintä ei aiheudu.
Muutenkin ihmisillä tuntuu olevan tapana suorastaan kiihdyttää jos joku on tulossa rampilta mahdollisesti eteen. Eli eteen et ainakaan tule prl
Kyllä tuo liikenteessä olo on yhteispeliä jo jos joskus pikkuriikkisen joustaa niin kaikinpuolin on mukavampi ja turvallisempi liikkua.
Inhoan ajaa ns. kuolleessa kulmassa muutenkin, samoin yritän pitää jonkinlaista turvaväliä. Vaikea käsittää näitä kontissaa luuhaajia.
Monet eivät myöskään tunnu ymmärtävän että vaikka tuntee itse olevansa huippukuski niin se ei silloin auta jos
joku muu tekee jotain hassua etkä voi reagoida kun ei ole esim. turvaväliä tai paikkaa minne väistää.