Honzo
Make ATK Great Again
Samanlainen sankari oli aamulla motarillakin, ajelin itse vakkari päällä tasanopeutta kun diudi tuuppasi ensin ohi, vaihtoi kaistaa pari metriä eteeni ja sen jälkeen välittömästi alkoi tiputtaa vauhtia. Jouduin vaihtamaan vasurille melkein heti tän sankarin vaihdon jälkeen kun alkoi takapuskuri lähestyä uhkaavasti. Eikö yhtään viitsitä katsoa mitä vauhtia muut siinä vieressä ajaa ennen kuin tungetaan eteen, mun takana oli varmaan 300m tyhjää ennen edellistä autoa, mutta kun ei, eteen piti tulla![]()
Tää on todella yleistä ja ainakin itseäni häiritsee paljon. Aikalailla joka kerta kun jossain motarilla ajaa oikeaa kaistaa (käytännössä aina vakkarilla ja vakkarissa rajoitus +7-10kmh), niin jostain ilmestyy se vasemman kaistan sankari, jonka on välittömästi ohitettuaan vaihdettava nokan eteen (10-20m) oikealle kaistalle. Usein tosiaan siellä vasemmalla kaistalla ei näy ohittajan takana ainakaan 500m ketään, mutta pakko on siihen eteen vain tunkea. Sit joku 30sek siinä oikealla kaistalla ja sama temppu seuraavalle ohitettavalle. Sateella/märällä tiellä varsinkin kohtalaisen perseestä... Joskus laskenut yhden auton vaihtavan noin kaistaa 5 kertaa yhden suoranpätkän aikana.
Itse en ohittaessa koskaan mene ohittavan nokan eteen, vaan jätän reilun 50-100m välin ja sekös välillä takana ajavia kanssaohittajia tuntuu jurppivan, kun ajavat ihan konttiin kiinni ko. tapauksessa.