- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 171
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa
Sääli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa
Kyllä me uskotaan vähemmälläkin, että juuri sinä olet se pahin k-pää näissä tapauksissa. Tuo koulukiusaamis-vertaus on siitä huono, että se sinun muihin harjoittama mulkkuilu ei vähennä pätkääkään sinun kohtaamaasi mulkkuilua. Sinä toki k-päänä haet mielihyvää mulkkuilusta.Jo ala-asteella opittiin et mulkuille kuuluu olla mulkku ja laittaa vähintään yhtä kovaa vastaan, muuten jää jalkoihin kiusatuks ja kaikki likkoja myöten paskantaa elämässä päälles. Samaa linjaa jatkan maantiellä, ne jotka ovat mulkkuja niin saavat mulkun kohtelua.
Jos haluavat parempaa kohtelua, niin se pitää ansaita omalla toiminnallaan. Jos siellä kusipään perässäroikkujan takana on lisää perässäroikkujia ajamassa ylinopeutta ilman turvavälejä, niin tää on vaan hyvä asia. Samalla vaivalla saa vittuiltua kaikille kerralla.
Välillä tää toki johtaa kaikenlaisiin episodeihin, kerran vähän tööttäilin ja näytin valoja (ja keskaria) yhdelle yli 20km/h ylinopeutta ajavalle sokkona ohittelevalle. Se kilahti niin että seuras mua 40km työpaikan pihalle että pääs avautuun henkilökohtasesti omista asioista huolehtimisesta ;-D Joku harmaahapsinen ukko diudillansa.
Siinä on suojatie, mutta ei tuossa kukaan ikinä katua ylitä. Minä ajan kaupungissa sitä kaistaa mikä on reitin kannalta kätevin, moottoritiet sitten erikseen.Ei ole sallittua. Ei ole syytä poikkeuskäännökseen, joka pitäisi suorittaa ennen suojatietä ja suojatiellä ei muutenkaan saa vaihtaa kaistaa, joten tuossa risteyksessä kääntymisen jälkeen, kun suojatie on ylitett reitti on selvä.
Ethän sinä muutenkaan jatka vasenta kaistaa, ellei oikealla kaistalla ole joku hitaampi tms?
Yritä nyt ymmärtää, että jos sinä lähdet pelleilemään ja "opettamaan" moottoritiellä, niin olet vähintään yhtä paha k-pää kuin se perässäroikkuja. Te molemmat aiheutatte vaaraa itsellenne ja sivullisille. Teidän motiiveissanne on eroa: Se takana oleva haluaisi yksinkertaisesti päästä ohitsesi..kun taas sinä haluat saada henkistä mielihyvää kiusaamalla.Kaipa se vähemmästäkin pitää uskoa, että täällä foorumilla turhan moni kuuluu tohon kusipää jengiin, jotka luulevat olevansa jotain Maanteiden Kuninkaita, joille kaikkien peasanttien pitää antaa latua ja kumartaa heidän kiihdyttäessään ohi.
Kyllä se vaan on niin, että ihminen on kun koira. Kun mulkkua palkitaan sen mulkusta käytöksestä, niin se vaan jatkaa käytöstään. Mulkulle perässäroikkujalle ei saa antaa tilaa. Mulkkua kaahajaa ei saa ignorata, vaan tehdä äärimmäisen selväksi, että tollanen peli ei vetele. Jos haluaa perseillämiten haluaa, niin menkööt suljetulle radalle ajamaan. Tai ostakoot sellasen lasten leikkimaton johon on painettu autoteitä, ja siirrelkööt käsin kontillaan jotain Audinsa pienoismallia siinä ihan miten haluaa.
Jos ei pysty ajaan lakien mukaan ja asiallisesti muun liikenteen seassa, ei sinne tartte lähteä ollenkaan ajelemaan, vaan antaa vaikka vaimonsa ajaa. Naiset ylipäätään ajavat paljon miehiä nätimmin tässä maassa.
Edit: voi olla confirmation biasia, mutta 99% keisseistä kun joku apina sankaroinut ratissa ihmisten seassa, niin kyllä siinä on mies ollut eikä nainen asialla.
Hienosti ohitettu. Ois ollu mielenkiintosta tossa kohtaa kolaroida kun vedin kärryä samalla. En tiiä kuinka hyvin näkyy videolla, mutta eipä varmaan pariakymmentä senttiä enempää jääny väliin.
Myönnän kyllä omakohtaisesti, että joka pykälää en noudata esim. risteyksissä, mutta ne kaistan ylitykset tehdään järjellä ja joskus lipsahtaa taajamassa hieman extraa mittariin. Mutkapätkien koettelu on jäänyt pois, kun jätin sen radalle, vaikka onhan se haastavampaa jopa kartingin puolella, ajaa sitten omaksi iloksi tai hampaat irvessä. Ei se tuntunut enää samalta, vaikka kapealla mutkatiellä ajaisi rajoituksien mukaan kovaa ja pysyen omalla kaistalla, siis käytännössä aina reunassa.Kaipa se vähemmästäkin pitää uskoa, että täällä foorumilla turhan moni kuuluu tohon kusipää jengiin, jotka luulevat olevansa jotain Maanteiden Kuninkaita, joille kaikkien peasanttien pitää antaa latua ja kumartaa heidän kiihdyttäessään ohi.
Kyllä se vaan on niin, että ihminen on kun koira. Kun mulkkua palkitaan sen mulkusta käytöksestä, niin se vaan jatkaa käytöstään. Mulkulle perässäroikkujalle ei saa antaa tilaa. Mulkkua kaahajaa ei saa ignorata, vaan tehdä äärimmäisen selväksi, että tollanen peli ei vetele. Jos haluaa perseillämiten haluaa, niin menkööt suljetulle radalle ajamaan. Tai ostakoot sellasen lasten leikkimaton johon on painettu autoteitä, ja siirrelkööt käsin kontillaan jotain Audinsa pienoismallia siinä ihan miten haluaa.
Jos ei pysty ajaan lakien mukaan ja asiallisesti muun liikenteen seassa, ei sinne tartte lähteä ollenkaan ajelemaan, vaan antaa vaikka vaimonsa ajaa. Naiset ylipäätään ajavat paljon miehiä nätimmin tässä maassa.
Edit: voi olla confirmation biasia, mutta 99% keisseistä kun joku apina sankaroinut ratissa ihmisten seassa, niin kyllä siinä on mies ollut eikä nainen asialla.
Linkkiä tällaiseen viestiin? Itse olen vain lukenut itsekkäiden nysväreiden oikealta ohittelemisesta ja siitä kuinka ei vaan kiinnosta. Valitettavasti se ei ole aina yhtä viihdyttävää, vaan surullinen osoitus siitä kuinka heikoissa kantimissa ymmärrys liikenneturvallisuutta kohtaan on.Juu just näinhän täällä sanottiin.
Aina yhtä viihdyttävää kun joku kertoo että olis kiva kun vasemmalta siirryttäs järjellisessä ajassa oikealle, niin joku kuumakalle tulee sitten puhisemaan kun kuvittelee että sillä meinataan ton videon kaltaista perseilyä.
Nokian Renkaiden teettämän Pohjoismaisen kesärengaskyselyn mukaan eniten pelätään kanssa-autoilijoiden käyttäytymistä: vaarallisia ohituksia, liian lyhyitä turvavälejä ja ylinopeutta.
Iäkkäämmät autoilijat sekä naiset ovat nuoria kuskeja ja miehiä huolestuneempia riskitekijöistä.
– Varsinkin vaarallisten ohitusten pelossa ero nuorimpien ja vanhimpien kuljettajien välillä on huima. Tutkimuksen mukaan 18–34-vuotiaista vaarallisia ohituksia pelkää vajaa puolet haastatelluista, yli 55-vuotiaista jo 62 prosenttia, summaa Nokian Renkaiden teknisen asiakaspalvelun päällikkö Matti Morri.
Ei oo 4 minuuttia.Naah, pistä se 4 min myös ennen tuota videota.
Ei oo 4 minuuttia.
Juu eikä tuulilasissa saa olla kameroita.Kojetaululla ei saisi pitää heijastavia esineitä
Ihan helvetisti parempi kuin pelisäännöistä piittaamattomuus, koska minä minä minä.On kyllä suorastaan surkuhupaisaa lukea miten joidenkin käsitys liikenneturvallisuudesta on nopeusrajoitusmerkki ja piru raamattua lukemassa.
Ei oo 4 minuuttia.
Itse kohtaan loppujen lopuksi aika harvoin kontissa hiihtäjiä ohittaessani motarilla. Toisinaan joku tulee liian lähelle, kun hetkellisesti ajan hitaammin liikennetilanteen vuoksi. Siis jos edessäni on rekkaa ohittava rekka/paku/muuten vaan hidas. Ei kovin yleistä onneksi tuokaan.Niin voi, voi se olla myös 100km/h.
Ei se onneksi mikään kovin yleinen homma ole, suurin osa on kuitenkin tolkun ihmisiäItse kohtaan loppujen lopuksi aika harvoin kontissa hiihtäjiä ohittaessani motarilla. Toisinaan joku tulee liian lähelle, kun hetkellisesti ajan hitaammin liikennetilanteen vuoksi. Siis jos edessäni on rekkaa ohittava rekka/paku/muuten vaan hidas. Ei kovin yleistä onneksi tuokaan.
Valoja välkytellään takana hyvin harvoin, käytännössä ei koskaan.
Todellinen ajonopeuteni on viimeaikoina ollut motarilla ~5-10 km/h yli rajoituksen. Näinköhän tuollainen viiden kilometrin tuntinopeuden ero aiheuttaa merkittävää muutosta? Hki-Tku, Hki-Tre ja Hki-Lti motareita ajelen, Kotkan suuntaan harvemmin. Voihan se konttiin tulo ja valojen välkyttely olla vain sipoolaisten tapa toimia, joten minä säästyn siltä ajoreittieni ansiosta.
Ihmiset jotka ei osaa käyttää vakkaria. Se vielä yhdistettynä hämärään kaistanvaihteluun niin vähän turhauttaa. Esimerkki eiliseltä:
Ihmiset jotka ei osaa käyttää vakkaria. Se vielä yhdistettynä hämärään kaistanvaihteluun niin vähän turhauttaa. Esimerkki eiliseltä:
Ajan Länsiväylää illalla vasenta kaistaa ja edessäni on auto. Mittari näyttää ~83km/h eli vähän kovempaakin voisi ajaa, mutta en silti vilkuttele valoja tai roiku erityisen lähellä tms. Noh, autot oikealla kaistalla loppuvat ja edessäni oleva auto vaihtaa oikealla kaistalle mutta nostaa samalla nopeutta (miksi moni tekee näin?). Tässä kohtaa nostan vakkarin yhden ison pykälän ylöspäin eli 90km/h ja jatkan vasenta kaistaa. Aiemmin edessäni ollut auto tosin jatkaa vielä kovemmalla nopeudella kaistallaan enkä edes saavuta häntä. 500m-1km välin jälkeen oikealla tulee taas auto vastaan joten edessäni ollut auto vaihtaa takaisin vasemmalle kaistalle kuten odottaa saattaa. Ja KYLLÄ! Vasemmalle eteeni vaihdettuaan vauhti putoaa taas tuohon ~83km/h tasoon. Siis mitä helvettiä?!
Kehä-1:lle liittyessä tätä havaitsee jatkuvasti: Vasenta kaistaa etenevä auto menisi sillä alkuperäisellä vauhdilla ohitseni jotakuinkin samaan aikaan kun liityn oikeanpuoleiselle kaistalle. Liioittelematta lähes 100%:ssa tapauksia tuo vasenta kaistaa ajava kuitenkin hidastaa vauhtiansa siten, että jää ajamaan rinnalle tai jää juuri siihen nihkeeseen kuolleeseen kulmaan. Lähes aina joku on minun edellä liittymässä tielle hyvin hitaalla vauhdilla ja ajaa myös hyvin hitaasti liittymisen jälkeen, joten siinä sitä ollaan pussissa. En ymmärrä miksi nämä kuskit tekevät tuota? Jos he pelkäävät tielle liittyjän tekevän jotain "legendaarista", niin tuo rinnalla/kuolleessa kulmassa ajaminen on se kaikkein typerin vaihtoehto.Tuosta vielä aavistuksen ärsyttävämpi on se "siviilipoliisi ihmisryhmä". Joka siis jää roikkumaan vakkarilla ajellessa siihen "kuolleeseen kulmaan vasemmalle kaistalle ja joka kerta joutuu miettimään koska se kusipää aikoo blokata pienellä kiihdytyksellä silloin kun joku esim rekka alkaa lähestyä.
Ottamatta muuten kantaa viestiin, niin kaikissa autoissa ei ole vakkaria. Vähän paha käyttää jos sitä ei ole.Ihmiset jotka ei osaa käyttää vakkaria. Se vielä yhdistettynä hämärään kaistanvaihteluun niin vähän turhauttaa.
Tottakai oikealla kaistalla saa kiihdyttää, mutta kysyms on: Miksi ihmiset ajavat oikealla kaistalla nopeampaa kuin vasemmalla ohitustilanteissa?Kuten sanoin niin en ottanut muuten kantaa, mutta kyllä sitä nyt oikealla kaistallakin saa kiihdyttää.
Se on toki outoa, kai jotkut vaistomaisesti hidastavat kun vierellä joku ajaa hitaampaa. Tätä kyllä näkee yllättävän usein.Tottakai oikealla kaistalla saa kiihdyttää, mutta kysyms on: Miksi ihmiset ajavat oikealla kaistalla nopeampaa kuin vasemmalla ohitustilanteissa?
Oikeasti uskot, että saat lain puitteissa toimien ajaa ihan päin vittua muita huomioimatta? Valtava enemmistö ajaa ihan rajoitusten mukaan ja ei aiheuta mitään ongelmaa toisille. Samaten osa ali- tai ylinopeutta ajavista ei aiheuta mitään ongelmaa. Sitten on "minulla on oikeus" -ryhmä, joka ajaa päin helvettiä. Jälleen joko yli- tai alinopeutta. Tähän ääliöryhmään tunnistaa itsensä helposti, jos konepelti on täynnä kraateria (ylinopeus) tai perässä on aina joku hermoheikko (alinopeus).Ei haluta nähdä itsessä mitään vikaa
Toinen rikkoo lakia, toinen ei. Vitsi missähän se vika mahtaa piileä?
Tätä mä en oikein ymmärrä. Ensin kärkytään takapuskurissa kiinni kilometritolkulla vaikka ohituspaikkaa ei ole ja sitten painetaan apinan raivolla ylämäkeen sulkuviivoista välittämättä.
Kyllähän täällä kaikki vaativat joustamista, mutta eivät itse ole valmiita nostamaan edes pikkurilliänsä auttaakseen muiden (tai omaa) tilannetta.Mikähän siinä on kun joustavuutta liikenteeseen täällä vativat just ne ylinopeutta ajavat ja sitten syyttävät itsekkyydestä laillisesti ajavia. Kummaa porukkaa.
Ei jaksa tällaisia vuodatuksia lukea, referoi vähän(paljon)Oikeasti uskot, että saat lain puitteissa toimien ajaa ihan päin vittua muita huomioimatta? Valtava enemmistö ajaa ihan rajoitusten mukaan ja ei aiheuta mitään ongelmaa toisille. Samaten osa ali- tai ylinopeutta ajavista ei aiheuta mitään ongelmaa. Sitten on "minulla on oikeus" -ryhmä, joka ajaa päin helvettiä. Jälleen joko yli- tai alinopeutta. Tähän ääliöryhmään tunnistaa itsensä helposti, jos konepelti on täynnä kraateria (ylinopeus) tai perässä on aina joku hermoheikko (alinopeus).
Aiheeseen liittyen kyllä sai taas tänään nauttia siitäkin vajakista, joka keräili vasuria pitkin letkaa. En mennyt oikealta ohi vaikka hyvin olisi pitkässä rekkojen välissä ehtinyt. Oli siellä yksi taas "rekka henkilöauton ohi" tilannekin. Ei kärryä perässä, aurinkoinen kirkas sää, kuiva tienpinta, +5-10 astetta, 120 km/h rajoitus. Joo, kyllä mä ajan henkilöautolla motarilla <80-90 km/h
e: Tarkalleen ottaen päin vattua ajaminen ei taida olla lain mukaista vaikka nopeuden puitteissa mentäisiinkin
Menee totuudet niin paljon tunteisiin, että et pysty yksinkertaisesti vastaamaan kysymykseen, joka on esitetty heti viestin alussa? Vai vain totesit, että asiallisuuksilla et pärjää, niin vittuilu on ratkaisu?Ei jaksa tällaisia vuodatuksia lukea, referoi vähän(paljon)
Jostain on tullut selväksi, on se että näiden narsistiressukoiden kyky nähdä omassa perseilyssä mitään moitittavaa, on vähintäänkin kyseenalainen. Autokouluun ja impulssienhallintakurssille, niin eiköhän se siitä.
Jos rajoitetaan tarkastelu tuohon yli- ja alinopeus "minulla on oikeus" perseilijöiden ryhmään, niin minusta huolestuttavinta on se, että alinopeudella ajavat ovat keskimäärin ihan helvetin pihalla siitä liikenteen yleiskuvasta. Yht'äkkiä joku on muka motarilla takana... Taustapeilit on keksitty. Toki en tiedä onko tämä yhtään sen parempi kuin en-välitä-vattuakaan kaaharit, mutta... Enemmän itseä häiritsee nämä arvaamattomat alinopeutta ajavat sählärit, kaahareista pääsee eroon muutamassa sekunnissa eroon, kun päästää ne ohi eikä aja vasuria kilometrikaupalla.
Tajuatko miten ironiselta se kuulostaa kun kirjoitat muiden ihmisten narsismista? Kaikkien autoilijoiden soisi joustavan tarpeen tullen.Ei jaksa tällaisia vuodatuksia lukea, referoi vähän(paljon)
Jostain on tullut selväksi, on se että näiden narsistiressukoiden kyky nähdä omassa perseilyssä mitään moitittavaa, on vähintäänkin kyseenalainen. Autokouluun ja impulssienhallintakurssille, niin eiköhän se siitä.
Kaikkien autoilijoiden soisi joustavan tarpeen tullen.
Alinopeudella todennäköisesti tarkoitetaan merkittävästi rajoitusta alempaa nopeutta. Tällainen merkittävä alinopeus on turvallisuus-riski. Tiedä sitten onko joillekin teille jo tullut näitä uusia "Alin sallittu nopeus"-liikennemerkkejä?Alinopeus Koville se ottaa, kun lähtee ajoissa ja ei tarvitse ajaa ylinopeutta
..mutta jos asiaa mietitään puhtaasti sinun turvallisuuden kannalta, niin kumpi näistä vaihtoehdoista on mielestäsi sinulle turvallisempi:Tietenkin. Jos olisit lukenut viestejäni tässä ketjussa, ainoa harmituksen aihe minulla on ollut se, että se kaahari vaarantaa minun ja muiden turvallisuuden roikkumalla takapuskurissa valoja välkytellen. Kun olen ohitukseni tehnyt, niin siirryn kyllä edestä ja hätähousu voi jatkaa sohlaamistaan ihan vapaasti.
Lue ne viestit. Eikä kai kukaan ole susta puhunut, urpous on ihan universaali ilmiö.Ai, äsken kovasti olit sitä mieltä että ei voi koska ylinopeus ja jarrutusmatkat?
Vai puhuitko alun alkaenkin vain tästä perseessä roikkumisesta? Siinä tapauksessa moralisointisi meni aika pahasti metsään, kun mulla ei ole tapana roikkua perseessä.
Jäikö levy jumiin? Kuten totesin, minulle on ihan samanlailla ongelman yli- tai alinopeutta ajavat idiootit, jotka eivät ota muita huomioon. Sen oman ohituksen kun voi tehdä monella tapaa ja onnistuneeseen suoritukseen ei yleensä kuulu rattiraivoa/-pelkoa edessä tai takana. Jos jatkuvasti muut autoilijat ovat kimpussasi, niin... katsos se viestis autokoulusta.Alinopeus Koville se ottaa, kun lähtee ajoissa ja ei tarvitse ajaa ylinopeutta
Sinä sinä sinä OkKyllä sä nimenomaan minulle vastasit, kun kauhistelit mun ylinopeuksia.
Riippuu kysymyksestä.No osaatko nyt vastata jo kysymykseen?
Kysymykseen taisin vastata, mutta sä et tainnut lukea niitä viestejä. Lue nyt vaan ja jos vielä on haasteita ymmärtämisen kanssa, niin kysy rohkeasti.Siinä se on boldattuna.
Esittämäsi skenaario ei tunnu käytännössä toimivan, ellei nosta nopeutta aivan törkeisiin lukemiin. Testattu monesti hillityillä ylinopeuksilla, sekä huomattavilla. Onnistumisprosentti ehkä 10%. Siitä sitten kun palaa oikealle kaistalle ja himmailee sen nopeuden takaisin sallitun rajoihin niin pääsee ne sankarit ohi ja jatkavat sitten matkaansa sillä haluamallaan 130-140 vaikka hiillostaessaan ottavat niin paljon vauhtia kuin alla olevasta autostansa lähtee, kunhan pysyvät kontissa kiinni.b) Nostat hetkellisesti nopeuttasi jolloin 1) apina ei tule yhtä lähelle puskuriasi
No kerro nyt vaan omin sanoin, että ärsyttääkö sua pelkästään perässä roikkuvat ylinopeuden ajajat vai ärsyttääkö myös ylinopeuden ajajat muuten vaan, olkoot se sitten vaikka alle sakkorajan. Siihen suuntaan tuossa epäsuorasti viittasit, joten siksi kysyin.