Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Kukakohan se niitä tarpeettomia ohituksia suorittaa jos takana vilkutellaan valoja ja ajetaan puskurissa kiinni..

Huoh. Ei minuakaan noi liikenteessä niin harmita enää, 10v sitten vitutti enemmän. Nytten kun en enää aja työkseni/työmatkaliikennettä, niin kiirettä on toki vähemmän. Ajaminen on silti enemmän suoritus kuin nautinto.

Ei se silti mielestäni tee "minulla on oikeus" kusipäistä yhtään sen vähempää kusipäitä? Minä en myöskään ole liikenteessä valvova osapuoli tai muuten pysäyttelisin huvikseni tuollaisia teiden anaalitappeja vain tarkastaakseni ajokortin silläaikaa autossa kaffet juodessa.. Ja sakkoja saisi raapia puhelimesta, joka muuten aiheuttaa enemmän harmia kun kympin ylitys, koska todistetusti keskittyminen toiseen asiaan hidastaa reaktioaikaa, joten se kympin ylittäjä on ollut jarrupolkimella jo sekuntteja ennen kun se puhelimessa vatkaava..
 
Motarilla vituttaa kaikkein eniten vilkuttomat kusipäät (myös kehäteillä), nämä saa kaikkein eniten vaaratilanteita ja äkkijarrutuksia aikaiseksi. Toiseksi eniten siihen vasemmalle kaistalle 100 km/h rekan ohitukseen rupeavat ihmiset (nämä ei välttämättä tee kusipäisyyttään).
 
Jo ala-asteella opittiin et mulkuille kuuluu olla mulkku ja laittaa vähintään yhtä kovaa vastaan, muuten jää jalkoihin kiusatuks ja kaikki likkoja myöten paskantaa elämässä päälles. Samaa linjaa jatkan maantiellä, ne jotka ovat mulkkuja niin saavat mulkun kohtelua.

Jos haluavat parempaa kohtelua, niin se pitää ansaita omalla toiminnallaan. Jos siellä kusipään perässäroikkujan takana on lisää perässäroikkujia ajamassa ylinopeutta ilman turvavälejä, niin tää on vaan hyvä asia. Samalla vaivalla saa vittuiltua kaikille kerralla.

Välillä tää toki johtaa kaikenlaisiin episodeihin, kerran vähän tööttäilin ja näytin valoja (ja keskaria) yhdelle yli 20km/h ylinopeutta ajavalle sokkona ohittelevalle. Se kilahti niin että seuras mua 40km työpaikan pihalle että pääs avautuun henkilökohtasesti omista asioista huolehtimisesta ;-D Joku harmaahapsinen ukko diudillansa.
 
Jo ala-asteella opittiin et mulkuille kuuluu olla mulkku ja laittaa vähintään yhtä kovaa vastaan, muuten jää jalkoihin kiusatuks ja kaikki likkoja myöten paskantaa elämässä päälles. Samaa linjaa jatkan maantiellä, ne jotka ovat mulkkuja niin saavat mulkun kohtelua.

Jos haluavat parempaa kohtelua, niin se pitää ansaita omalla toiminnallaan. Jos siellä kusipään perässäroikkujan takana on lisää perässäroikkujia ajamassa ylinopeutta ilman turvavälejä, niin tää on vaan hyvä asia. Samalla vaivalla saa vittuiltua kaikille kerralla.

Välillä tää toki johtaa kaikenlaisiin episodeihin, kerran vähän tööttäilin ja näytin valoja (ja keskaria) yhdelle yli 20km/h ylinopeutta ajavalle sokkona ohittelevalle. Se kilahti niin että seuras mua 40km työpaikan pihalle että pääs avautuun henkilökohtasesti omista asioista huolehtimisesta ;-D Joku harmaahapsinen ukko diudillansa.
Kyllä me uskotaan vähemmälläkin, että juuri sinä olet se pahin k-pää näissä tapauksissa. Tuo koulukiusaamis-vertaus on siitä huono, että se sinun muihin harjoittama mulkkuilu ei vähennä pätkääkään sinun kohtaamaasi mulkkuilua. Sinä toki k-päänä haet mielihyvää mulkkuilusta.

Onneksesi tämä seuraajasi tyytyi vain puhumaan. Jos se olisi tullut esim. pesismailan/puukon kanssa, niin et olisi varmaan nauranut ja kokenut, että k-päinen käytöksesi kannatti..

Et ilmeisesti edelleenkään tajua, että tuo k-päinen käytös mitä harjoitat vaarantaa myös sivullisten turvallisuutta? Esimerkiksi onko se autoilija, mitä sinä lähdit ohittamaan, tehnyt jotain väärin sinua kohtaan? Hänenkin turvallisuus vaarantuu kun lähdet pelleilemään moottoritiellä.
 
Ei ole sallittua. Ei ole syytä poikkeuskäännökseen, joka pitäisi suorittaa ennen suojatietä ja suojatiellä ei muutenkaan saa vaihtaa kaistaa, joten tuossa risteyksessä kääntymisen jälkeen, kun suojatie on ylitett reitti on selvä.

Ethän sinä muutenkaan jatka vasenta kaistaa, ellei oikealla kaistalla ole joku hitaampi tms?
Siinä on suojatie, mutta ei tuossa kukaan ikinä katua ylitä. Minä ajan kaupungissa sitä kaistaa mikä on reitin kannalta kätevin, moottoritiet sitten erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kaipa se vähemmästäkin pitää uskoa, että täällä foorumilla turhan moni kuuluu tohon kusipää jengiin, jotka luulevat olevansa jotain Maanteiden Kuninkaita, joille kaikkien peasanttien pitää antaa latua ja kumartaa heidän kiihdyttäessään ohi.

Kyllä se vaan on niin, että ihminen on kun koira. Kun mulkkua palkitaan sen mulkusta käytöksestä, niin se vaan jatkaa käytöstään. Mulkulle perässäroikkujalle ei saa antaa tilaa. Mulkkua kaahajaa ei saa ignorata, vaan tehdä äärimmäisen selväksi, että tollanen peli ei vetele. Jos haluaa perseillämiten haluaa, niin menkööt suljetulle radalle ajamaan. Tai ostakoot sellasen lasten leikkimaton johon on painettu autoteitä, ja siirrelkööt käsin kontillaan jotain Audinsa pienoismallia siinä ihan miten haluaa.

Jos ei pysty ajaan lakien mukaan ja asiallisesti muun liikenteen seassa, ei sinne tartte lähteä ollenkaan ajelemaan, vaan antaa vaikka vaimonsa ajaa. Naiset ylipäätään ajavat paljon miehiä nätimmin tässä maassa.

Edit: voi olla confirmation biasia, mutta 99% keisseistä kun joku apina sankaroinut ratissa ihmisten seassa, niin kyllä siinä on mies ollut eikä nainen asialla.
 
Kaipa se vähemmästäkin pitää uskoa, että täällä foorumilla turhan moni kuuluu tohon kusipää jengiin, jotka luulevat olevansa jotain Maanteiden Kuninkaita, joille kaikkien peasanttien pitää antaa latua ja kumartaa heidän kiihdyttäessään ohi.

Kyllä se vaan on niin, että ihminen on kun koira. Kun mulkkua palkitaan sen mulkusta käytöksestä, niin se vaan jatkaa käytöstään. Mulkulle perässäroikkujalle ei saa antaa tilaa. Mulkkua kaahajaa ei saa ignorata, vaan tehdä äärimmäisen selväksi, että tollanen peli ei vetele. Jos haluaa perseillämiten haluaa, niin menkööt suljetulle radalle ajamaan. Tai ostakoot sellasen lasten leikkimaton johon on painettu autoteitä, ja siirrelkööt käsin kontillaan jotain Audinsa pienoismallia siinä ihan miten haluaa.

Jos ei pysty ajaan lakien mukaan ja asiallisesti muun liikenteen seassa, ei sinne tartte lähteä ollenkaan ajelemaan, vaan antaa vaikka vaimonsa ajaa. Naiset ylipäätään ajavat paljon miehiä nätimmin tässä maassa.

Edit: voi olla confirmation biasia, mutta 99% keisseistä kun joku apina sankaroinut ratissa ihmisten seassa, niin kyllä siinä on mies ollut eikä nainen asialla.
Yritä nyt ymmärtää, että jos sinä lähdet pelleilemään ja "opettamaan" moottoritiellä, niin olet vähintään yhtä paha k-pää kuin se perässäroikkuja. Te molemmat aiheutatte vaaraa itsellenne ja sivullisille. Teidän motiiveissanne on eroa: Se takana oleva haluaisi yksinkertaisesti päästä ohitsesi..kun taas sinä haluat saada henkistä mielihyvää kiusaamalla.

Toisekseen uskotko oikeasti, että se perässä roikkuva mulkku muka oppisi yhtään mitään temppuilustasi? Se vain provosoituu lisää ja ihmiset eivät tee fiksuja asioita provosoituessaan. Sinäkään et oppinut yhtään mitään siitä kun joku tyyppi lähti temppusi johdosta seuraamaan sinua pitkän matkaa..
 
Asiaton käytös
Olenkin aina miettinyt, että mikä saa jonkun triggeröitymään niin kovin siitä, että joku toinen haluaa ajaa nopeampaa kun sinä. Nyt se selvisi. Koulukiusatut, työttömät, korttinsa menettäneet tms omaan elämäänsä kyllästyneet kusipääthän ne siellä haluaa kiusata toisia - miksi, vain siksi, että joku toinen haluaa ajaa kovempaa. Olit varmaan myös koulukiusattu vaikka sinulle ei sanottu mitään, koska toisilla oli hienommat vaatteet tai prameemmat kengät?

Olisikohan aika jättää ne omat patoumat vaikka ammattiauttajan avulla taakse ja jättää muut tielläliikkujat ilman terroriasi?

Tuo naiset & miehet ajelu taas ei liity tähän eikä todellakaan ole mikään fakta...

Naisille ongelmia tuottaa kokemattomuus liikenteessä, keskittyminen esim puhelimeen, meikkaamiseen tai vaikka takana rääkyviin lapsiin. Kohta varmaan kerrot, että naiset ovat myös miehiä vahvempia sekä äänestät vain vihreitä, koska he ovat aina oikeassa...
 


Hienosti ohitettu. Ois ollu mielenkiintosta tossa kohtaa kolaroida kun vedin kärryä samalla. En tiiä kuinka hyvin näkyy videolla, mutta eipä varmaan pariakymmentä senttiä enempää jääny väliin. :tdown:


Noinhan noiden vatasten mukaan pitää siirtyä:facepalm: Ei kato tarvi mitään turvavälejä, koska forzassa luokan nopein ja muutenkin verraton rattimiäs.

Sitten kun kaikki on katollaan ojan pohjalla, ihmetellään että miten se nyt noin..
 
Kaipa se vähemmästäkin pitää uskoa, että täällä foorumilla turhan moni kuuluu tohon kusipää jengiin, jotka luulevat olevansa jotain Maanteiden Kuninkaita, joille kaikkien peasanttien pitää antaa latua ja kumartaa heidän kiihdyttäessään ohi.

Kyllä se vaan on niin, että ihminen on kun koira. Kun mulkkua palkitaan sen mulkusta käytöksestä, niin se vaan jatkaa käytöstään. Mulkulle perässäroikkujalle ei saa antaa tilaa. Mulkkua kaahajaa ei saa ignorata, vaan tehdä äärimmäisen selväksi, että tollanen peli ei vetele. Jos haluaa perseillämiten haluaa, niin menkööt suljetulle radalle ajamaan. Tai ostakoot sellasen lasten leikkimaton johon on painettu autoteitä, ja siirrelkööt käsin kontillaan jotain Audinsa pienoismallia siinä ihan miten haluaa.

Jos ei pysty ajaan lakien mukaan ja asiallisesti muun liikenteen seassa, ei sinne tartte lähteä ollenkaan ajelemaan, vaan antaa vaikka vaimonsa ajaa. Naiset ylipäätään ajavat paljon miehiä nätimmin tässä maassa.

Edit: voi olla confirmation biasia, mutta 99% keisseistä kun joku apina sankaroinut ratissa ihmisten seassa, niin kyllä siinä on mies ollut eikä nainen asialla.
Myönnän kyllä omakohtaisesti, että joka pykälää en noudata esim. risteyksissä, mutta ne kaistan ylitykset tehdään järjellä ja joskus lipsahtaa taajamassa hieman extraa mittariin. Mutkapätkien koettelu on jäänyt pois, kun jätin sen radalle, vaikka onhan se haastavampaa jopa kartingin puolella, ajaa sitten omaksi iloksi tai hampaat irvessä. Ei se tuntunut enää samalta, vaikka kapealla mutkatiellä ajaisi rajoituksien mukaan kovaa ja pysyen omalla kaistalla, siis käytännössä aina reunassa.
 
Juu just näinhän täällä sanottiin.

Aina yhtä viihdyttävää kun joku kertoo että olis kiva kun vasemmalta siirryttäs järjellisessä ajassa oikealle, niin joku kuumakalle tulee sitten puhisemaan kun kuvittelee että sillä meinataan ton videon kaltaista perseilyä.
Linkkiä tällaiseen viestiin? Itse olen vain lukenut itsekkäiden nysväreiden oikealta ohittelemisesta ja siitä kuinka ei vaan kiinnosta. Valitettavasti se ei ole aina yhtä viihdyttävää, vaan surullinen osoitus siitä kuinka heikoissa kantimissa ymmärrys liikenneturvallisuutta kohtaan on.

Ai niin, itsekkyydestä:
Nokian Renkaiden teettämän Pohjoismaisen kesärengaskyselyn mukaan eniten pelätään kanssa-autoilijoiden käyttäytymistä: vaarallisia ohituksia, liian lyhyitä turvavälejä ja ylinopeutta.

Iäkkäämmät autoilijat sekä naiset ovat nuoria kuskeja ja miehiä huolestuneempia riskitekijöistä.

– Varsinkin vaarallisten ohitusten pelossa ero nuorimpien ja vanhimpien kuljettajien välillä on huima. Tutkimuksen mukaan 18–34-vuotiaista vaarallisia ohituksia pelkää vajaa puolet haastatelluista, yli 55-vuotiaista jo 62 prosenttia, summaa Nokian Renkaiden teknisen asiakaspalvelun päällikkö Matti Morri.
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo 4 minuuttia.


Katsoin koko pätkän, saab tuli ohi nätisti, hiace tuli ohi nätisti, mikälie riisipussi tuli ohi nätisti... Toyota oli ainot joka selkeästi perseili - ja ilman mitään syytä. ..

e. ja siksi tosiaan kysyin, että minua ärsyttää se "jenkeistä tullut tapa" että ensin kaivetaan verta nenästä jollain ja sitten laitetaan videoon se kun saadaan turpaan ja itketään aiheesta vielä kotona loppuklipissä (siis poliittisesta suuntauksesta huolimatta puolin ja toisin, tai poliisille jne). Siksi oli pakko pyytää vähän enemmän kun sekuntti ennen tapahtunutta. Ymmärrät varmasti mitä tarkoitan... niin ja siis - tässä ei ollut kyse siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Niin voi, voi se olla myös 100km/h.
Itse kohtaan loppujen lopuksi aika harvoin kontissa hiihtäjiä ohittaessani motarilla. Toisinaan joku tulee liian lähelle, kun hetkellisesti ajan hitaammin liikennetilanteen vuoksi. Siis jos edessäni on rekkaa ohittava rekka/paku/muuten vaan hidas. Ei kovin yleistä onneksi tuokaan.

Valoja välkytellään takana hyvin harvoin, käytännössä ei koskaan.

Todellinen ajonopeuteni on viimeaikoina ollut motarilla ~5-10 km/h yli rajoituksen. Näinköhän tuollainen viiden kilometrin tuntinopeuden ero aiheuttaa merkittävää muutosta? :think: Hki-Tku, Hki-Tre ja Hki-Lti motareita ajelen, Kotkan suuntaan harvemmin. Voihan se konttiin tulo ja valojen välkyttely olla vain sipoolaisten tapa toimia, joten minä säästyn siltä ajoreittieni ansiosta. :D
 
Itse kohtaan loppujen lopuksi aika harvoin kontissa hiihtäjiä ohittaessani motarilla. Toisinaan joku tulee liian lähelle, kun hetkellisesti ajan hitaammin liikennetilanteen vuoksi. Siis jos edessäni on rekkaa ohittava rekka/paku/muuten vaan hidas. Ei kovin yleistä onneksi tuokaan.

Valoja välkytellään takana hyvin harvoin, käytännössä ei koskaan.

Todellinen ajonopeuteni on viimeaikoina ollut motarilla ~5-10 km/h yli rajoituksen. Näinköhän tuollainen viiden kilometrin tuntinopeuden ero aiheuttaa merkittävää muutosta? :think: Hki-Tku, Hki-Tre ja Hki-Lti motareita ajelen, Kotkan suuntaan harvemmin. Voihan se konttiin tulo ja valojen välkyttely olla vain sipoolaisten tapa toimia, joten minä säästyn siltä ajoreittieni ansiosta. :D
Ei se onneksi mikään kovin yleinen homma ole, suurin osa on kuitenkin tolkun ihmisiä:comp:
 
Ihmiset jotka ei osaa käyttää vakkaria. Se vielä yhdistettynä hämärään kaistanvaihteluun niin vähän turhauttaa. Esimerkki eiliseltä:

Ajan Länsiväylää illalla vasenta kaistaa ja edessäni on auto. Mittari näyttää ~83km/h eli vähän kovempaakin voisi ajaa, mutta en silti vilkuttele valoja tai roiku erityisen lähellä tms. Noh, autot oikealla kaistalla loppuvat ja edessäni oleva auto vaihtaa oikealla kaistalle mutta nostaa samalla nopeutta (miksi moni tekee näin?). Tässä kohtaa nostan vakkarin yhden ison pykälän ylöspäin eli 90km/h ja jatkan vasenta kaistaa. Aiemmin edessäni ollut auto tosin jatkaa vielä kovemmalla nopeudella kaistallaan enkä edes saavuta häntä. 500m-1km välin jälkeen oikealla tulee taas auto vastaan joten edessäni ollut auto vaihtaa takaisin vasemmalle kaistalle kuten odottaa saattaa. Ja KYLLÄ! Vasemmalle eteeni vaihdettuaan vauhti putoaa taas tuohon ~83km/h tasoon. Siis mitä helvettiä?!
 
Ihmiset jotka ei osaa käyttää vakkaria. Se vielä yhdistettynä hämärään kaistanvaihteluun niin vähän turhauttaa. Esimerkki eiliseltä:

Tätä tapahtuu täällä Turun suunnallakin motarilla ihan luvattoman usein. Syy taitaa olla lähinnä se, että vieressä ajava auto "pelottaa" jolloin kuski joka ei osaa hommiaan vaistomaisesti tiputtaa nopeutta ohitustilanteessa. Kun baana on taas avoin niin nostetaan vauhti siihen mitä meinataan ajaa.
 
Ihmiset jotka ei osaa käyttää vakkaria. Se vielä yhdistettynä hämärään kaistanvaihteluun niin vähän turhauttaa. Esimerkki eiliseltä:

Ajan Länsiväylää illalla vasenta kaistaa ja edessäni on auto. Mittari näyttää ~83km/h eli vähän kovempaakin voisi ajaa, mutta en silti vilkuttele valoja tai roiku erityisen lähellä tms. Noh, autot oikealla kaistalla loppuvat ja edessäni oleva auto vaihtaa oikealla kaistalle mutta nostaa samalla nopeutta (miksi moni tekee näin?). Tässä kohtaa nostan vakkarin yhden ison pykälän ylöspäin eli 90km/h ja jatkan vasenta kaistaa. Aiemmin edessäni ollut auto tosin jatkaa vielä kovemmalla nopeudella kaistallaan enkä edes saavuta häntä. 500m-1km välin jälkeen oikealla tulee taas auto vastaan joten edessäni ollut auto vaihtaa takaisin vasemmalle kaistalle kuten odottaa saattaa. Ja KYLLÄ! Vasemmalle eteeni vaihdettuaan vauhti putoaa taas tuohon ~83km/h tasoon. Siis mitä helvettiä?!

Jaa, no kun näitä "minulla on oikeus" tyyppien juttuja kuuntelee, niin tämä "minun ohi ei saa ajaa" ryhmä on toden totta vähintään yhtä ärsyttävä, ellei ärsyttävämpi. Siinä kun tuollaistesta paahtaa sen mitä R1 kulkee ekalla sisällä olevalla vaihteella oikein voi tuntea kuinka se naapurikateuden surkastuttama sukuelin surkastuu entisestään.
Olen toki ihmetellyt, että mitä tämän porukan järjenjuoksussa oikein liikkuu? Eli millä he tämän perseilyn oikeuttavat.

Tuosta vielä aavistuksen ärsyttävämpi on se "siviilipoliisi ihmisryhmä". Joka siis jää roikkumaan vakkarilla ajellessa siihen "kuolleeseen kulmaan vasemmalle kaistalle ja joka kerta joutuu miettimään koska se kusipää aikoo blokata pienellä kiihdytyksellä silloin kun joku esim rekka alkaa lähestyä.
 
Tuosta vielä aavistuksen ärsyttävämpi on se "siviilipoliisi ihmisryhmä". Joka siis jää roikkumaan vakkarilla ajellessa siihen "kuolleeseen kulmaan vasemmalle kaistalle ja joka kerta joutuu miettimään koska se kusipää aikoo blokata pienellä kiihdytyksellä silloin kun joku esim rekka alkaa lähestyä.
Kehä-1:lle liittyessä tätä havaitsee jatkuvasti: Vasenta kaistaa etenevä auto menisi sillä alkuperäisellä vauhdilla ohitseni jotakuinkin samaan aikaan kun liityn oikeanpuoleiselle kaistalle. Liioittelematta lähes 100%:ssa tapauksia tuo vasenta kaistaa ajava kuitenkin hidastaa vauhtiansa siten, että jää ajamaan rinnalle tai jää juuri siihen nihkeeseen kuolleeseen kulmaan. Lähes aina joku on minun edellä liittymässä tielle hyvin hitaalla vauhdilla ja ajaa myös hyvin hitaasti liittymisen jälkeen, joten siinä sitä ollaan pussissa. En ymmärrä miksi nämä kuskit tekevät tuota? Jos he pelkäävät tielle liittyjän tekevän jotain "legendaarista", niin tuo rinnalla/kuolleessa kulmassa ajaminen on se kaikkein typerin vaihtoehto.

Liikennetilanteen salliessa näissä tilanteissa sitä painaa hieman jarrua ja pudottaa vauhdin 20-30km/h alle rajoitusten jotta se vasenta kaistaa ajava pääsee edelle ja sitten siirtyy turvallisesti vasemmalle kaistalle.

Ps. Puhumattakaan näistä sankareista jotka kehä-1:llä oikeanpuoleisella kaistalla ajaessaan lähtevät hidastamaan kun näkevät jonkun tulevan rampissa. Tekisivät tielle liittyjän elämästä helpompaa jos ajaisivat sitä vakionopeutta, koska väistämisvelvollinen on se jonka pitää reagoida. Poikkeuksena toki esim. kun Kehä-1:ltä edetään kohti Lahden moottoritietä. Idän suunnasta tulevista kukaan ei pääsisi liittymään ellei lännen suunnasta tulevat etuajo-oikeutetut reagoisi.
 
Kuten sanoin niin en ottanut muuten kantaa, mutta kyllä sitä nyt oikealla kaistallakin saa kiihdyttää.
 
Kuten sanoin niin en ottanut muuten kantaa, mutta kyllä sitä nyt oikealla kaistallakin saa kiihdyttää.
Tottakai oikealla kaistalla saa kiihdyttää, mutta kysyms on: Miksi ihmiset ajavat oikealla kaistalla nopeampaa kuin vasemmalla ohitustilanteissa?
 
Tottakai oikealla kaistalla saa kiihdyttää, mutta kysyms on: Miksi ihmiset ajavat oikealla kaistalla nopeampaa kuin vasemmalla ohitustilanteissa?
Se on toki outoa, kai jotkut vaistomaisesti hidastavat kun vierellä joku ajaa hitaampaa. Tätä kyllä näkee yllättävän usein.
 
Ei haluta nähdä itsessä mitään vikaa:D

Toinen rikkoo lakia, toinen ei. Vitsi missähän se vika mahtaa piileä?:tdown:
Oikeasti uskot, että saat lain puitteissa toimien ajaa ihan päin vittua muita huomioimatta? Valtava enemmistö ajaa ihan rajoitusten mukaan ja ei aiheuta mitään ongelmaa toisille. Samaten osa ali- tai ylinopeutta ajavista ei aiheuta mitään ongelmaa. Sitten on "minulla on oikeus" -ryhmä, joka ajaa päin helvettiä. Jälleen joko yli- tai alinopeutta. Tähän ääliöryhmään tunnistaa itsensä helposti, jos konepelti on täynnä kraateria (ylinopeus) tai perässä on aina joku hermoheikko (alinopeus).

Aiheeseen liittyen kyllä sai taas tänään nauttia siitäkin vajakista, joka keräili vasuria pitkin letkaa. En mennyt oikealta ohi vaikka hyvin olisi pitkässä rekkojen välissä ehtinyt. Oli siellä yksi taas "rekka henkilöauton ohi" tilannekin. Ei kärryä perässä, aurinkoinen kirkas sää, kuiva tienpinta, +5-10 astetta, 120 km/h rajoitus. Joo, kyllä mä ajan henkilöautolla motarilla <80-90 km/h :confused:

e: Tarkalleen ottaen päin vattua ajaminen ei taida olla lain mukaista vaikka nopeuden puitteissa mentäisiinkin :facepalm:
 
Tätä mä en oikein ymmärrä. Ensin kärkytään takapuskurissa kiinni kilometritolkulla vaikka ohituspaikkaa ei ole ja sitten painetaan apinan raivolla ylämäkeen sulkuviivoista välittämättä.



Kai laittelet näistä hyvistä videoistasi parhaat palaat poliisille.
Rekkarikin näkyy tuosta videosta sopivasti niin pienet muistutukset tuollaisille apinoille piristää mieltä. :joy:
 
Mikähän siinä on kun joustavuutta liikenteeseen täällä vativat just ne ylinopeutta ajavat ja sitten syyttävät itsekkyydestä laillisesti ajavia. Kummaa porukkaa.
Kyllähän täällä kaikki vaativat joustamista, mutta eivät itse ole valmiita nostamaan edes pikkurilliänsä auttaakseen muiden (tai omaa) tilannetta.

Onhan se huvittavaa kun yksi ajaa suht hitaasti ohituskaistaa pitkiä matkoja ("Koska minulla on oikeus!") apina takakontissa kiinni. Tämä tilanne aiheuttaa molemmille suurta stressiä, mutta asialle ei voi tehdä mitään. Ei voi esimerkiksi tehdä parin sekunnin liikesarjaa missä auto menee ensin oikealle kaistalle ja palaa sitten vasemmalle kaistalle. Pitää vain periaatteesta aiheuttaa itselle ja apinalle stressiä ja edesauttaa omalta osalta mahdollista vaaratilannetta.
 
Oikeasti uskot, että saat lain puitteissa toimien ajaa ihan päin vittua muita huomioimatta? Valtava enemmistö ajaa ihan rajoitusten mukaan ja ei aiheuta mitään ongelmaa toisille. Samaten osa ali- tai ylinopeutta ajavista ei aiheuta mitään ongelmaa. Sitten on "minulla on oikeus" -ryhmä, joka ajaa päin helvettiä. Jälleen joko yli- tai alinopeutta. Tähän ääliöryhmään tunnistaa itsensä helposti, jos konepelti on täynnä kraateria (ylinopeus) tai perässä on aina joku hermoheikko (alinopeus).

Aiheeseen liittyen kyllä sai taas tänään nauttia siitäkin vajakista, joka keräili vasuria pitkin letkaa. En mennyt oikealta ohi vaikka hyvin olisi pitkässä rekkojen välissä ehtinyt. Oli siellä yksi taas "rekka henkilöauton ohi" tilannekin. Ei kärryä perässä, aurinkoinen kirkas sää, kuiva tienpinta, +5-10 astetta, 120 km/h rajoitus. Joo, kyllä mä ajan henkilöautolla motarilla <80-90 km/h :confused:

e: Tarkalleen ottaen päin vattua ajaminen ei taida olla lain mukaista vaikka nopeuden puitteissa mentäisiinkin :facepalm:
Ei jaksa tällaisia vuodatuksia lukea, referoi vähän(paljon) :smoke:

Jostain on tullut selväksi, on se että näiden narsistiressukoiden kyky nähdä omassa perseilyssä mitään moitittavaa, on vähintäänkin kyseenalainen. Autokouluun ja impulssienhallintakurssille, niin eiköhän se siitä.
 
Ei jaksa tällaisia vuodatuksia lukea, referoi vähän(paljon) :smoke:

Jostain on tullut selväksi, on se että näiden narsistiressukoiden kyky nähdä omassa perseilyssä mitään moitittavaa, on vähintäänkin kyseenalainen. Autokouluun ja impulssienhallintakurssille, niin eiköhän se siitä.
Menee totuudet niin paljon tunteisiin, että et pysty yksinkertaisesti vastaamaan kysymykseen, joka on esitetty heti viestin alussa? Vai vain totesit, että asiallisuuksilla et pärjää, niin vittuilu on ratkaisu?

Jos rajoitetaan tarkastelu tuohon yli- ja alinopeus "minulla on oikeus" perseilijöiden ryhmään, niin minusta huolestuttavinta on se, että alinopeudella ajavat ovat keskimäärin ihan helvetin pihalla siitä liikenteen yleiskuvasta. Yht'äkkiä joku on muka motarilla takana... Taustapeilit on keksitty. Toki en tiedä onko tämä yhtään sen parempi kuin en-välitä-vattuakaan kaaharit, mutta... Enemmän itseä häiritsee nämä arvaamattomat alinopeutta ajavat sählärit, kaahareista pääsee eroon muutamassa sekunnissa eroon, kun päästää ne ohi eikä aja vasuria kilometrikaupalla.
 
Jos rajoitetaan tarkastelu tuohon yli- ja alinopeus "minulla on oikeus" perseilijöiden ryhmään, niin minusta huolestuttavinta on se, että alinopeudella ajavat ovat keskimäärin ihan helvetin pihalla siitä liikenteen yleiskuvasta. Yht'äkkiä joku on muka motarilla takana... Taustapeilit on keksitty. Toki en tiedä onko tämä yhtään sen parempi kuin en-välitä-vattuakaan kaaharit, mutta... Enemmän itseä häiritsee nämä arvaamattomat alinopeutta ajavat sählärit, kaahareista pääsee eroon muutamassa sekunnissa eroon, kun päästää ne ohi eikä aja vasuria kilometrikaupalla.

Alinopeus:D Koville se ottaa, kun lähtee ajoissa ja ei tarvitse ajaa ylinopeutta:psmoke:
 
Ei jaksa tällaisia vuodatuksia lukea, referoi vähän(paljon) :smoke:

Jostain on tullut selväksi, on se että näiden narsistiressukoiden kyky nähdä omassa perseilyssä mitään moitittavaa, on vähintäänkin kyseenalainen. Autokouluun ja impulssienhallintakurssille, niin eiköhän se siitä.
Tajuatko miten ironiselta se kuulostaa kun kirjoitat muiden ihmisten narsismista? Kaikkien autoilijoiden soisi joustavan tarpeen tullen.
 
Kaikkien autoilijoiden soisi joustavan tarpeen tullen.

Tietenkin. Jos olisit lukenut viestejäni tässä ketjussa, ainoa harmituksen aihe minulla on ollut se, että se kaahari vaarantaa minun ja muiden turvallisuuden roikkumalla takapuskurissa valoja välkytellen. Kun olen ohitukseni tehnyt, niin siirryn kyllä edestä ja hätähousu voi jatkaa sohlaamistaan ihan vapaasti.
 
Alinopeus:D Koville se ottaa, kun lähtee ajoissa ja ei tarvitse ajaa ylinopeutta:psmoke:
Alinopeudella todennäköisesti tarkoitetaan merkittävästi rajoitusta alempaa nopeutta. Tällainen merkittävä alinopeus on turvallisuus-riski. Tiedä sitten onko joillekin teille jo tullut näitä uusia "Alin sallittu nopeus"-liikennemerkkejä?
 
Tietenkin. Jos olisit lukenut viestejäni tässä ketjussa, ainoa harmituksen aihe minulla on ollut se, että se kaahari vaarantaa minun ja muiden turvallisuuden roikkumalla takapuskurissa valoja välkytellen. Kun olen ohitukseni tehnyt, niin siirryn kyllä edestä ja hätähousu voi jatkaa sohlaamistaan ihan vapaasti.
..mutta jos asiaa mietitään puhtaasti sinun turvallisuuden kannalta, niin kumpi näistä vaihtoehdoista on mielestäsi sinulle turvallisempi:
a) Ajat vakionopeutta jolloin ohitus kestää pitkään ja se apina roikkuu todella pitkään puskurissasi kiinni
b) Nostat hetkellisesti nopeuttasi jolloin 1) apina ei tule yhtä lähelle puskuriasi ja 2) pääset nopeammin oikealle kaistalle ja eroon apinasta
----

Valitettavasti emme elä täydellisessä maailmassa missä se apina pysyttelisi tarpeeksi kaukana kunnes saat ohituksen valmiiksi. Minun mielestäni tuossa tilanteessa "jousto lainkuuliaisuudesta" olisi sinulle parempi (tai ainakin vähemmän huono) vaihtoehto.
 
Ai, äsken kovasti olit sitä mieltä että ei voi koska ylinopeus ja jarrutusmatkat?

Vai puhuitko alun alkaenkin vain tästä perseessä roikkumisesta? Siinä tapauksessa moralisointisi meni aika pahasti metsään, kun mulla ei ole tapana roikkua perseessä.
Lue ne viestit. Eikä kai kukaan ole susta puhunut, urpous on ihan universaali ilmiö.
 
Alinopeus:D Koville se ottaa, kun lähtee ajoissa ja ei tarvitse ajaa ylinopeutta:psmoke:
Jäikö levy jumiin? Kuten totesin, minulle on ihan samanlailla ongelman yli- tai alinopeutta ajavat idiootit, jotka eivät ota muita huomioon. Sen oman ohituksen kun voi tehdä monella tapaa ja onnistuneeseen suoritukseen ei yleensä kuulu rattiraivoa/-pelkoa edessä tai takana. Jos jatkuvasti muut autoilijat ovat kimpussasi, niin... katsos se viestis autokoulusta.
 
b) Nostat hetkellisesti nopeuttasi jolloin 1) apina ei tule yhtä lähelle puskuriasi
Esittämäsi skenaario ei tunnu käytännössä toimivan, ellei nosta nopeutta aivan törkeisiin lukemiin. Testattu monesti hillityillä ylinopeuksilla, sekä huomattavilla. Onnistumisprosentti ehkä 10%. Siitä sitten kun palaa oikealle kaistalle ja himmailee sen nopeuden takaisin sallitun rajoihin niin pääsee ne sankarit ohi ja jatkavat sitten matkaansa sillä haluamallaan 130-140 vaikka hiillostaessaan ottavat niin paljon vauhtia kuin alla olevasta autostansa lähtee, kunhan pysyvät kontissa kiinni.
 
No kerro nyt vaan omin sanoin, että ärsyttääkö sua pelkästään perässä roikkuvat ylinopeuden ajajat vai ärsyttääkö myös ylinopeuden ajajat muuten vaan, olkoot se sitten vaikka alle sakkorajan. Siihen suuntaan tuossa epäsuorasti viittasit, joten siksi kysyin.

Takapuskurissa roikkuvat, varsinkin jos ne vaativat sua rikkomaan lakia tai vaarantavan itsesi, koska he eivät osaa liikkua turvallisesti liikenteessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom