En tiedä missä täällä porukka autollaan ajaa, mutta harvoin mun matkalle on osunut risteyksiä missä ihan oikeasti olis "pakko" vetää auto suojatien/jatkeen päälle jotta tielle näkis siitä jotenkin ratkaisevasti paremmin kuin ko. suojatien reunasta, eikä siellä suojatien edessä olis tilaa ottaa auto (ainakin lähes) kokonaan suojatieltä pois kulkua häiritsemästä, jos parempaa lähtöpaikkaa tarvitsee kytätä.
Yleisesti ottaen kaikki kaupunkikorttelia "isommat" tiet on varustettu ajoradan ja kelvin erottavalla pientareella, ja risteykset tehty sen verran loiviksi, että sen auton mahtuu tunkemaan kokonaan tai lähes kokonaan sinne suojatien ja ajoradan väliselle alueelle. Mikäli sellaista ei ole, niin se risteys on muuten niin avonainen että sieltä ennen suojatietä näkee ihan yhtä hyvin sivulle kuin suojatien päältäkin. Ylivoimaisesti suurin osa "suojatielläseisottajista" joita liikenteessä olen nähnyt on sellaisia jotka ei hahmota autonsa ulkomittoja ja ne vetää sen auton keskelle suojatietä parkkiin vaikka suojatien reunasta risteävän ajoradan reunaviivaan on vielä kaksi metriä matkaa
Jossain keskusta-alueilla voi olla sellaisia haistvittu-risteyksiä, joissa näkyvyys toiseen suuntaan on melkolailla nolla talon seinän tms. takia, mutta ne on kyllä sen verran poikkeuksia, etten niiden perusteella pidä suojatielle auton tuuttaamista yleisellä tasolla hyväksyttävänä.
Esimerkki huonon näkyvyyden risteyksestä missä on pakko ängetä suojatielle koska oikealle ei näe
https://goo.gl/maps/7yUktW6SVsH2
Paikka missä autoilija odotti suojatien päällä kun ennen suojatietä ei nähnyt ja suojatien yli ei osattu mennä
https://goo.gl/maps/YkkwvXW2XdC2