Siel on taas samat kaverit olleet ratissa jotka nauraa jenkkien Youtube videoille kun on vähän liukasta keliä:
Onnettomuudessa oli osallisena 12 autoa ja yhteensä 28 henkilöä.
www.is.fi
Jos näkyvyys on huono silloin hidastetaan vauhtia vaikka alla olisi Bemari.
Linkkistäsi poimintoja.
Eli Nelostiellä Mäntsälässä oli sumua ja 12 auton ketjukolari, yksi peräänajon välttänyt kortoilut, pari poimintaa.
Ajoimme ihan normaalisti vähän yli satasta tiellä, kun näkyvyys alkoi heikentyä. Hidastin vauhtia näkyvyyden heikentyessä, Aaro kertaa tapahtumia.
Ok, jos ei puututa ylinopeuteen.
Yhtäkkiä näkyvyys muuttui olemattomaksi.
– Vastaan tuli täysi sumuseinä. Viisi metriä edellä olevasta autosta näkyi vain sumuvalot.
Ei varmuutta mitä tuossa kuvailee, tuo mieleen että hidastaminen ei ihan riittänyt jos viidenmetrin päässä näkyy sumuvalot.
Onko ajatellut että pieni notkelman tiheämpi sumu, ja muutaman sekan arponut ennen kuin hidastannut, sitä ennen edellä oleva sovittanut vauhdin näkyvyyteen.
Varmaan osalle tuli mieleen että possujunassa menty, jolloin pelivaraa ei ole ollut.
Nousimme autosta ja katsoimme nopeasti muihin autoihin. Ne olivat jo tyhjiä, eli ihmiset olivat varmaan juuri ehtineet nousta niistä.
Kun Aaro lähti kävelemään autoltaan, hän näki jo sireenien valot. Pelastusajoneuvot olivat paikalla nopeasti.
Syntyy mielikuva että kolari suma oli alkanut jo ennen kertojan paikalle saapumista, heidän jälkeen sinne kasaan ajoi vielä joku
Hetken päästä vasemmalta kaistalta autokasaan ajoi täyttä vauhtia vielä yksi auto,
Ilmeisesti ennen kuin kertojan seurua oli autosta poistunut. Kertoja siis väisti kasan ajamalla tien oikeanpuoleiselle piantareelle.
TIedä heidän Youtube harrastuksista, mutta onko tuosta jotain opittavaa, ehkä ne vakiot, turvaväli, turvaväli, tilannenopeus. Jos silti joutuu tilanteeseen, ja ei ole sokissa, niin Pelasta, hälytä, varoita (estä lisä onnettomuudet) , motarilla järjestystä vähän miettiä, turvallisuus ensin.