• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Masennus

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvää viikonloppua ja rentoutukaa.
aina kun olen kerholla niin tähän leipääntyy, hoitaa hommat kuin robotti.
pelkää sikana että milloin tulee psykoosi ja tulee hulluksi.
kaikki arkipäivät suht samanlaisia, menee päivät sekaisin.
elämään ei ole tullut mitään radikaalia muutosta, ehkä jonkun hautajaiset tulee sitten.
en tiedä.
luojalle kiitos on edes jotain tekemistä.
Kertoilkaa miten menee ihan reippaasti.
<3
 

scowl

Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
613
Pidempi masennuskausi on ilmeisesti tekemässä loppuaan. Pari kk uutta työtä takana ja ainakin vielä on hyvältä maistunut. Mielialat edelleen ailahtelee, mutta enemmän olen positiivisella fiiliksellä. Työauto alkaa olemaan niin paskana että pieni autokuume nostanut päätään. Toivottavasti ei mene hypomanian puolelle kun masennuslääkettä nostettu tuplaan. Ainaista tasapainottelua tämä bipolaarin elämä. Jatkakaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Pidempi masennuskausi on ilmeisesti tekemässä loppuaan. Pari kk uutta työtä takana ja ainakin vielä on hyvältä maistunut. Mielialat edelleen ailahtelee, mutta enemmän olen positiivisella fiiliksellä. Työauto alkaa olemaan niin paskana että pieni autokuume nostanut päätään. Toivottavasti ei mene hypomanian puolelle kun masennuslääkettä nostettu tuplaan. Ainaista tasapainottelua tämä bipolaarin elämä. Jatkakaa.
mulla oli joskus mania, todella rasittavaa olin kuin adhd-potilas.
onnea uuden työn kanssa, se vaatii totuttelua ja uskallusta että menee täysin uuteen paikkaan ja tutustuu siihen.
hyvä että positiivista elämää on tiedossa :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Hyvä juttu!
Työauto alkaa olemaan niin paskana että pieni autokuume nostanut päätään. Toivottavasti ei mene hypomanian puolelle kun masennuslääkettä nostettu tuplaan. Ainaista tasapainottelua tämä bipolaarin elämä. Jatkakaa.
Toivottavasti pysyy tasapainossa!

Itsellä ei ole bipolaaria ainakaan huomattu. Mutta jotain turhaa ostelua olen itsessäni huomannut. Jos tulee joskus lääkärille aika, niin pitäisi ottaa puheeksi. Itse laskin annosta vähän, mutta kumminkin sen verran lääkettä, että pitäisi vielä omasta mielestä riittää. Venlafaxin maksimista 300 -> 150mg ja Abilify 15 -> 7.5mg. Mulla tuo abilifyn resepti lukee, että masennukseen ja ahdistukseen.

Ajatus siis itsellä, että en nyt vaan ostelisi mitään, kun edelliset ostoksetkaan ei ole vielä kaikki tulleet.

Triptylin pian lopetan, mutta se onkin vain 25mg. Mirtazapin on 2x7.5mg. Eli kolme masennuslääkettä. Lääkäri kyllä vihjailikin, että Mirtazapinin jättäisin pois, mutta se ei oikein itselle sovi, kun auttaa nukkumiseen.
 

scowl

Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
613
Välillä vaikeaa pitää kurissa tota osteluvimmaa, mutta onneksi pysynyt melko hyvin kurissa enkä ole esim. ulosottoihin ym. joutunut kuten yksi bipoa sairastava kaveri...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Lääkäri kyllä vihjailikin, että Mirtazapinin jättäisin pois, mutta se ei oikein itselle sovi, kun auttaa nukkumiseen.
Mulla samat, vaikka olisi mitä lumeena niin paras tuo ettei koko yön pelkää että henki loppuu ja kuolee :(
Mulla onneksi fiksu lekuri, antoi rivatril 2*0.5mg/vrk:ssa mennä loppu elämän, tosin laittoi epikriisiin textin että
jos tulee muutoksia psyykeesiin niin heti psykiatrin vastaanotolle.
meinasi vaan lopettaa koko lääkkeen :(

Välillä vaikeaa pitää kurissa tota osteluvimmaa, mutta onneksi pysynyt melko hyvin kurissa enkä ole esim. ulosottoihin ym. joutunut kuten yksi bipoa sairastava kaveri...
Miulla vähäsen samaa, vaikeeta jos on mania taskussa. onneksi budjetoin aina että varmasti 100:lla saan laskut maksettua sekä ruokaa hankittua.
onneksi en ostele paljoa turhia, en tykkää maallisesta mammonasta.
Välillä jos on ylimääräistä mania niin herkuttelen.
yleensä säästän, aamupalaksi 2*gluteeniton leipäviipale ja juustoa + kahvia, sitten iltapalaksi samaa, yksi lämmin ateria vrk:ssa maksaa 2.50e.
joskus herkuttelen ja ostan lidin hernesoppaa 800g liemineen 90c, ei paha, itse olen jo 53 ja kyllästynyt väsäämään mitään perunajuttuja puhumattakaan itse kuorimaan
pottuja, olen sen verran mukavuuden haluinen.

Kaikki ok. lääkitys ok. ja saan muuttaen sitä jos tahdon, hoitsu vaan säikähti kun rivaa ajettiin alas ja sanoin etten tykkää tuosta vähennyksestä.
ennen meni 7mg/vrk nyt 2*0.5mg ja tuntuu että tahdon nähdä verta, tappaa kaikki ihmiset ja olen väkivaltainen, tahdon tuntea kipua ja viillellä itseäni.

sairaanhoitaja sanoi heti että jos nuo tunteet palaa niin heti akuuttiin.
Onneksi sain rempassa kädet haavoille niin sain tuntea edes kipua pitkästä aikaa, minä tarviin tuntea kipua joskus, masislääkkeet turruttaa aistit ja olo on kuin hemmetin
robotti, tekee aamusta iltaa samat kuviot ja samat tavat, sanoo samat toisille eikä mikään muutu :(
sen verran älli pelaa etten viiltele ranteita auki, pelkään kun mulla on systerin tuomat terävät veitset, monesti tahtoisin ne pois kämpästä etten sekoa ja vedä ranteita auki, ei se mitään auta, se on vain yksisuuntainen menolippu.
Onko muilla samaa että lääkkeet turruttaa tunteet, eikä tunnet iloa/surua?
Voisin joskus taas kokeilla Seronilin alas ajoa, se tekee että tulee sähkö-shokkeja kehoon (ei kiva) mutta se antaa myöskin tunteet takaisin, eli itken kun katson telkasta vaikka kympin uutisia, on ihanaa saada tuntea ja olla, tuntea vaikka rakkautta taikka surua, siinä oikein vastanväänteitä saa.
Miten teillä muilla on masislääkityksen ja tunteiden sekamelska?

Outoa kun ei voi soittaa kellekkään, kukaan ei kuuntele, kaikki valittaa "minä en jaksa kuunnella sinun elämääsi"
mutta sitten kun HE tarvitsevat niin kyllä soittavat, osaan siten olla pitkävihainen, en enää vastaa heille ja sanon suoraan
että tulee häirintä-ilmoitus jos vielä otat yhteyttä kännyyn :(

Kaksi kivaa ystävää olikin "väärässä" ja heivasin heidät veke, poistin kännystä kaikki heidän viestit ja numerot etten vaan lipsu ja soittele heille, taikka muuten häiritse heitä.
kun kerran sanovat etteivät kestä minua, muuten kuin että silloin kun HE tarvitsevat minulta jotain apua tms.
tulee ihan "huoramainen" olo, ei kivaa.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Mulla samat, vaikka olisi mitä lumeena niin paras tuo ettei koko yön pelkää että henki loppuu ja kuolee :(
Mulla onneksi fiksu lekuri, antoi rivatril 2*0.5mg/vrk:ssa mennä loppu elämän, tosin laittoi epikriisiin textin että
jos tulee muutoksia psyykeesiin niin heti psykiatrin vastaanotolle.
meinasi vaan lopettaa koko lääkkeen :(



Miulla vähäsen samaa, vaikeeta jos on mania taskussa. onneksi budjetoin aina että varmasti 100:lla saan laskut maksettua sekä ruokaa hankittua.
onneksi en ostele paljoa turhia, en tykkää maallisesta mammonasta.
Välillä jos on ylimääräistä mania niin herkuttelen.
Lataa Zero app ja kato siitä aikaa niin melko helppoa paastota se 16 tuntia.

Lääkkeitä ei kannata lopettaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Lataa Zero app ja kato siitä aikaa niin melko helppoa paastota se 16 tuntia.

Lääkkeitä ei kannata lopettaa.
Siinähän ihminen pääsee oikein omille alkujuurilleen kun vetää lääkkeet alas "hallitusti" mulla esim. seronilin alas ajon jälkeen kesti kuukauden puoliintumis-aika niin tuli sähköshokit, huimaukset ja itkukohtaukset.
sehän on parasta lääkettä elämä itse oikein kunnon masokisti-touhua ja saa tunteet takaisin.
tosin ei kantsi heti lopettaa seinään vaan pikkuhiljaan.
sitten alkaa tulemaan viekkarit, mutta saapahan tunteet takaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Onko muilla samaa että lääkkeet turruttaa tunteet, eikä tunnet iloa/surua?
Voisin joskus taas kokeilla Seronilin alas ajoa, se tekee että tulee sähkö-shokkeja kehoon (ei kiva) mutta se antaa myöskin tunteet takaisin, eli itken kun katson telkasta vaikka kympin uutisia, on ihanaa saada tuntea ja olla, tuntea vaikka rakkautta taikka surua, siinä oikein vastanväänteitä saa.
Miten teillä muilla on masislääkityksen ja tunteiden sekamelska?
Tuossa Seronil ohje.
"Masennus
Suositeltu annos on 20 mg vuorokaudessa. Jos tarpeen, annosta voidaan vähitellen suurentaa maksimiannokseen joka on 60 mg. Voi olla, ettet tunne vointiasi heti paremmaksi, kun aloitat masennuslääkityksen. Tämä on sangen tavallista, sillä masennusoireiden korjautumiseen saattaa kulua muutama viikko hoidon alusta."

Mulla on Abilify psykoosilääke 30mg tabletti, mutta olen jakanut sen neljään osaan, eli 7.5mg. kuuluisi ottaa 15mg.

Venlafaxin kuuluisi olla 2x150mg, mutta oon ottanut vain 150.

En tiedä onko Seronilin vähentämisessä mitään järkeä. Mutta kyllä tuo Venlafaxin ainakin vähän vie tunteita pois. Itse kun vähensin samaan aikaan noita abilify ja venlafaxin, niin ei ole kyllä mitään pienintäkään sähköiskua tullut. Itse melkein pidänkin lumeena tuota parempaa tehoa isommalla annoksella? Vaikka rauhoittaahan ne, mutta jos en nyt juuri tällä hetkellä tarvitse enempää?

Joskus myös vähensin Venlafaxinia niin, että avasin kapselin ja 150mg kapselissa taisi olla 12kpl pieniä tabletteja. Eli se annoksen pienentäminen ei ollut kovin vaikeaa.

Seronil olisi taas varmaan helpompi lääkäriltä pyytää pienempiä tabletteja. Jos/kun tulee sähköiskuja, kun pudottaa annosta liikaa. Itselläkin muistaakseni Cymbaltasta tuli niitä sähköiskuja, kun sen lopetti ja vaihtoi johonkin toiseen.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Kirjoitetaan tänne pitkästä aikaa. Lääkkeiden alasajo on melkein päätöksessä ja masennus ja yleistynyt ahdistushäiriö ovat jääneet taakse. Satunnaisesti on vielä ahdistusta ja pakkoajatuksia mutta ne unohtuvat kun tekee jotakin kivaa.

Olo on myös pirteämpi, en nuku päiväunia enää joka päivä vaikka ennen tuli nukuttua päivittäin.
Yritin hakea kuntouttavaan työtoimintaan mutta hakemasta paikoista 2 en päässyt ja nyt odottelen vastausta kolmannesta paikasta. Tekemisen puute ja kotona olo aiheuttaa sen että välillä on pientä masennusta, päivät kun ovat aina samanlaisia.

Toivottavasti ei tarvitse enää ikinä käyttää noita lääkkeitä, niistä oli enemmän haittaa kuin hyötyä.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Välillä vaikeaa pitää kurissa tota osteluvimmaa, mutta onneksi pysynyt melko hyvin kurissa enkä ole esim. ulosottoihin ym. joutunut kuten yksi bipoa sairastava kaveri...
Täällä on toinen jolla on sama ongelma. Jouduin jo laittamaan verkkopankkiin nettiostoihin sen verran pienen summan että ei netistä ostella mitään ihan helposti. Olen myös laittanut päivittäiseksi nostorajaksi 40€, saan ruokaa ja bensaa tai sitten jompaa kumpaa mutta mitään kallista tavaraa ei onneksi saa. Olikohan mulla sama summa vielä pankkikortin käyttörajanakin.

Tietenkin nuo saa muutettua suuremmiksi jos tarve tulee mutta se vaatii onneksi jo vähän vaivannäköä, joten jos jotain tekee mieli niin saan kuitenkin vähän miettimisaikaa. Käytän tahallani käteistä koska se hillitsee aika paljon rahankäyttöä. Tuntuu aina niin pahalta kun antaa rahaa kaupan kassalla ja ajattelee että taas ollaan jonkun verran köyhempi. Eikö mulla ole puhelimessa mitään maksamiseen tai kaupankäyntiin liittyvää sovellusta.

Omasta mielestäni rahanhallintani on silti kunnossa vaikka välillä vähän hirvittää kun mielessä pyörii kaikkea kallista jonka haluaisin.

Nyt kun luin niin tuo rahan käyttö näyttäisi olevan bipolaarisuuden merkki. Tosin muut oireet eivät sitten täsmää bipolaarisuuteen. Outoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Täällä on toinen jolla on sama ongelma. Jouduin jo laittamaan verkkopankkiin nettiostoihin sen verran pienen summan että ei netistä ostella mitään ihan helposti. Olen myös laittanut päivittäiseksi nostorajaksi 40€, saan ruokaa ja bensaa tai sitten jompaa kumpaa mutta mitään kallista tavaraa ei onneksi saa. Olikohan mulla sama summa vielä pankkikortin käyttörajanakin.

Tietenkin nuo saa muutettua suuremmiksi jos tarve tulee mutta se vaatii onneksi jo vähän vaivannäköä, joten jos jotain tekee mieli niin saan kuitenkin vähän miettimisaikaa. Käytän tahallani käteistä koska se hillitsee aika paljon rahankäyttöä. Tuntuu aina niin pahalta kun antaa rahaa kaupan kassalla ja ajattelee että taas ollaan jonkun verran köyhempi. Eikö mulla ole puhelimessa mitään maksamiseen tai kaupankäyntiin liittyvää sovellusta.

Omasta mielestäni rahanhallintani on silti kunnossa vaikka välillä vähän hirvittää kun mielessä pyörii kaikkea kallista jonka haluaisin.
Joku palvelu oli että kun maksaa vaikka puhelimella niin joka "kortin vingutuksesta" vaikka 0,5€ menisi extraa suoraan säästötilille. En muista mikä enkä jaksa alkaa veljeltä kysymään kun joskus ainakin oli käyttänyt.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Joku palvelu oli että kun maksaa vaikka puhelimella niin joka "kortin vingutuksesta" vaikka 0,5€ menisi extraa suoraan säästötilille. En muista mikä enkä jaksa alkaa veljeltä kysymään kun joskus ainakin oli käyttänyt.
Tuo kuulostaisi hyvältä. Tosin jos tuo puhelimella maksaminen vaatii sovelluksen niin ei taida maksusovellukset toimia mun non-Google Huaweissa.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Tuo kuulostaisi hyvältä. Tosin jos tuo puhelimella maksaminen vaatii sovelluksen niin ei taida maksusovellukset toimia mun non-Google Huaweissa.
Googlettelulla taisi löytyä ohjeita elleivät ole jälkeen päin estäneet. Pitäs kyllä varmaan itselläkin testailla kun huonosti tulee säästeltyä.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
ihmettelen monien rahankäyttöä, miten tulla toimeen tuosta vaan ilman että laskisi budjettia, elävät kun ellun kanat.
mun on pakko pitää budjettia, kaveri ihmettelee "ei ole rahaa ruokaan" ja tili tulee 3vrk:n päästä, en minä tuollaista kestäisi.
Olen vähän miettinyt että jos sitä rahaa on käytettävissä niin sitten sitä varmaan tulee helposti käytettyä. Joskus liikaakin. Välillä kun miettii näitä omia turhia rahankäyttösuunnitelmia niin tulee mieleen että 2006 ollessani opiskelija oli helppoa. Rahaa oli vain sen verran että sai ruokaa ja bensat autoon. Eikä sitä oikeastaan enempää tarvittukaan, asuminen asuntolassa oli ilmaista. Muistan kun opiskeluaikana ostin kaupasta 50€ dvd-soittimen. Se tuntui suorastaan ylelliseltä, oli jäänyt rahaa sen verran että sai jopa viihdelaitteen.

Välillä kyllä kaipaan noita aikoja. Oli kaikkea mitä tarvittiin eikä mitään ylimääräistä.
Se hyvä puoli koronassa ja kotona luuhaamisessa on että tässä ehtii miettiä asioista. Olen aika paljon ymmärtänyt vuosia mieltä askarruttaneita asioita nyt kun on aikaa miettiä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Seronil olisi taas varmaan helpompi lääkäriltä pyytää pienempiä tabletteja. Jos/kun tulee sähköiskuja, kun pudottaa annosta liikaa. Itselläkin muistaakseni Cymbaltasta tuli niitä sähköiskuja, kun sen lopetti ja vaihtoi johonkin toiseen.
Sähkärit ja huimaamiset eivät ole mitään kivoja, ihan kuin sähköshokki-hoitoja saisi, sitten seinistä tukea aina.
tosin itkuherkkyys on mukavaa välillä.

Tietenkin nuo saa muutettua suuremmiksi jos tarve tulee mutta se vaatii onneksi jo vähän vaivannäköä, joten jos jotain tekee mieli niin saan kuitenkin vähän miettimisaikaa.
Tämä, tuon takia minäkin poistan ei-haluttujen vihaamieni ns."ystävien" numerot veke puhelimesta, vaikka toiset muistan ulkoa ja toiset saan fonectasta mutta se estää tuon "helppouden" ja karsii äkkipikaiset päätökset.

Se hyvä puoli koronassa ja kotona luuhaamisessa on että tässä ehtii miettiä asioista. Olen aika paljon ymmärtänyt vuosia mieltä askarruttaneita asioita nyt kun on aikaa miettiä.
Ja se, että kun ja jos joskus loppuu korona niin osaa upeasti kunnioittaa tavallista elämäänsä, ja normi arkipäivää.
Mulla ei ajatukset kulje, jotkut atk-jutut menee selkäytimestä mutta muuten aivot ovat jäässä, seronil, suprium, rivatril 30vuoden kuurin jälkeen ihan tautisesti.
tuntuu että olen kuin joku robotti-pinokkio, mutta aina ei passaa valittaa.
hyvä että elossa on, eikä ole akuuttia sairauksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Ihmettelin samaa, minulla diagnosoitiin 89 masennus, paniikkikohtaukset, skitsoidi.
ei tuohon aikaa ollut mitään mielenterveystoimistossa tarkempaa määritelmää, ei silloin vielä osattu,
nyt on kaikki ihmeellistä kaksisuuntaista yms.
mulla porukat sanoivat että osaan olla jo sosiaalinen niin että skitsoidi ei enää pitäisi minun kohdallani paikkaansa, tiedä sitten.
Tuli vielä tuo teksti mieleen. Ja se että jos pitäisi esitellä itsensä, niin varmaan kertoisin, että masennusta, fibromyalgia ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.

Ja koska ei ole ollut mitään terapiaa, niin sieltä työpaineista ja jaksamattomuudesta ne masennuksen ja ahdistuksen tunteet taitavat olla mulla peräisin. Täytyy myös yrittää vähän asennoitua siihen, että menee sosiaalityöntekijän juttusille. Täytyy kyllä ainakin tässä vaiheessa kieltäytyä ylimääräisestä tekemisestä, kun tahtoo olla jo ihan tarpeeksi tekemistä. Tuo sosiaalityöntekijä joskus puhuikin jostain lääkärin arviosta kuntoutustukea tai pysyvää eläkettä varten. Mutta en kyllä oikein haluaisi mennä tuohon arvioonkaan. Eli saisi oma lääkäri vaan arvioida samaan tapaan kuin ennenkin.

Mulla esim puhelimella soittaminen on vähän vaikeaa tai ahdistavaa, mutta onnistuu. Onneksi niitä paniikkikohtauksia on ollut jotain muutama vaan. Eli kun rupesin tietämään mikä on paniikkikohtaus, niin sain ahdistuksen jo pidettyä riittävän alhaalla, että paniikkikohtausta ei tule.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
@jm82 mulla on nykyään tosi sosiaalinen fiilis, melkein tuntemattomien kanssa heitän stooria.
sitä vaan pelkään että järki menee, kun päivät ovat samanlaisia.
ei aina huomaa että miten päivät ovat menneet, kaikki ovat samanlaisia.
sitten jos jotain ihmeellistä tapahtuu niin se pukeutuu pahojen ajatusten sekä huonojen fiilisten sekaan ..
Onneksi on uusi viikko, tiistaina iltapäivällä jos ollaan voiton puolella, sitten tuleekin viikonlopun alut käsillä
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Heippa, kohta taas perjantai.
onko kellään muulla vähäsen samaa mikä minulla on vahvana, eli itseänsä arvivoiminen tuntuu mahdottomalta, ja onko se edes tarpeellista.
mietin tuossa vaan kun kaveri kyseli yksinkertaisia asioita "mitä mieltä sinä olet siitä että..." niin oikein jouduin miettimään että
mitä mieltä minä olen , tahtoisin olla, ja missä tilanteessa olisin tällainen.
todella vaikeeta elämää kun kaikkea maailmassa katsoo moni-uloitteisesti.
helpot kysymyset kyllä menee "mikä on lempivärisi"
mutta sitten vähänkin persoonallisuuteen liittyvää olevan kyssärit ovat todella vaikeita, kun psykan kanssa aikoinaan näitä ongelmia availtiin
ja vieläkin kasvetaan iän myötä ja muuttuvia tekijöitä on aivan liikaa.

On vaikeaa elää kun usein joutuu miettimään sanomisiaan, eikä voi kautta kykene sanoman suoraan päin naamaa
vaan pitää funtsata miten toinen reagoi, kuinka herkkä hän on palautteelle taikka negatiiviselle palautteelle.
joku voi sanoa "sano mulle päin naamaa vaan", sitten kun kokeileen kepillä jäätä ja sanoo niin se masentuu siitä hirveästi.
Yksinkertainen dilemma "kuka minä olen ja miksi minä olen mikä olen, vai olenko ollenkaan oma itseni, vai muita myötäilevä ihminen"

Sitten vielä lääkkeet, ne vievät tunteet niin että soppa on oikein valmis.
kaveri tokasi "osaatko itkeä, yleensä miehet eivät itke, minä olen niin yksin"
Sitten sama kaveri alkaa minulle neuvomaan "etsi itsellesi seuralainen, sinä tarvitset seuralaista"!!
minä en tykkää että kaverit tulee minulle neuvomaan omassa elämässäni, kun heidänkään life ei ole todellakaan kunnossa.
Eilen olin 1½h vertaistukena ja näin karmeita painajaisia yöllä unissani.

Eikä ihminen käskemällä mitään tee :(
kaveri kertoi että on yksinäinen, ei saa seuraa, neuvoin että forumit, mene sinne anonyyminä ja pura pahaa oloasi, siellä on vertaistukea, niin ei mennyt jakeluun
sitten sama kaveri kyllä yrittää naittaa minua, enkä IKINÄ tahdo naimisiin, piste.
pitää varmaan sanoa tälle kaverille että olen homoseksuaali niin EHKÄ lopettaa tuon seuralais-kampanjan, ärsyttävää.

Pitää kuitenkin olla todella varovainen itsetuhoisten ihmisen kanssa miten heitä käsittelee, äkkiä arkun kansi kolahtaa kiinni :(
näitä kaikkia osatekijöitä pitää ottaa huomioon kun "käsittelee" kautta keskustelee mielenterveyskuntoujien kanssa.
On tämä elämä välillä todella raskasta..

Minä en pidä niin akuuttina että itsensä pitäisi tuntea läpikohtaisin, se on vain elämää.
monille on karmean vaikeaa hyväksyä se, että eletään vain max.120vuotta ja se että eletään päivä kerrallaan..

Onko muilla mielenterveyskuntouja ystäviä, miten te jutskaatte heidän kanssaan?

<3
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Oli kyllä työmaa. Etuoven lukko reistaillut ja nyt päätin purkaa kokonaan ulos niin joku 3 tuntia meni ihmetellessä miten saa muutaman jousen oikealle paikalle ja väärin oli vielä aseteltu. +4 tuntia jes. Pakkasta rapiat - 17°.
Vääntöhommasta vissiin tuet murtuneen kun muuten näytti ok:lle. Tyttären pesuhommat jäi väliin (syövän sytostaattihoidot niin erittäin hygienista pitää olla ja hanskojen kanssa ja mielellään maskinkin kanssa esim vaippa vaihtaa) niin parit ärripurrit sai samalla kuunnella.
Mekasmi pitäs uuteen vaihtaa niin sama ois uusi hienompi ja eristävämpi ulko-ovi laittaa, oiskin käteistä sen verran. Pankin omistama talo niin itellä pitää hoitaa.

Huomenna sytostaatteja antaa tyttärelle +200km päähän ja toivottavasti takas samalle päivää. Muutoin aika saamaton ja vaikea päivä ollut.

E: Melkein eufoorinen olo kun sai samanlaisena lukon takaisin, pienet sille :kippis:

Syöpähoidot kestää näin alkuun 1,5 vuotta ja on aikalailla viikottaista. Toinen moonista hoidoista.
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
@Djeep8 :shug:
noin pitkään :( minulla kesti vain vuoden.
on se todella paha asia, toivon voimia Sinulle sekä Teille kaikille sinne todella paljon.
näin ollen katson että oma elämäni on aivan turhaa valittamista tuon sijaan.
muistan oman syöpä-aikani, silloin sai asiat oikeisiin järjestyksiin.
<3
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Mjoo. Mulla on diagnoosina 2-suuntainen mielialahäiriö johon bonuksena vielä lievä add. Rahankäyttö on hankalaa. Tai paremminkin niin, että rahan säästäminen on hankalaa. Vaimon kanssa yhessä oltu 20v ja 2 lasta. Nyt tiet eroavat ja mulla ollu viimeinen kk ihan yhtä helvettiä. Aivan täydellinen shokkitila päällä ja en vain muista millään kk:n aikasia tapahtumia. Kävin reissussakin tänä aikana ja en muista mitään muuta kuin lähtö -ja tulopäivän. Mutta. Niin vain ihminen nousee makuulta ensin polvilleen ja sitten pystyyn. Aivan kuin terminaattorissa(elokuva) kun hyvikseltä lähti melkeen pää irti. Asun nyt "kakkosasunnossa" vuokralla. Vuokra on aivan poskettoman pieni ja ei ole kerrostalo. Ihan hirmu rauhallista ja ei tarvii ääntä tuottaa itse, että olis hiljaista. Uskoisin niin, että tämä vuokrakämppä oli se, mikä pelasti mut hukkumiselta. Tämä asunto on minun ja vain minun, eikä tänne kukaan kysymättä tule.

Miksi ero? Vaimo kyllästyi mun sairauteen. Minun elämäni menee vaiheissa. On virkeää/luovaa kautta ja sitten on hidasta ja mitään tapahtumatonta kautta. Siihen vielä masennusjaksot ja ylivirkeät jaksot päälle. Lääkityksestä huolimatta mun mieliala sahaa. Lääkityksellä se sahaaminen saatiin jollakin tavalla edes vähän aisoihin. Tätä ei liene tarvi kuvailla tän enempää tässä triidissä? Ennen terapiaa/lääkitystä olin aivan hukassa. Poltin itseni loppuun ja kaivon pohjalta en edes halunnut nousta. Onnellisuuden pystyi maistamaan. Se maistuu kypsälle vadelmalle. Kun sain toimivan lääkityksen ja olin siellä kaivon pohjalla, niin oli aivan hemmetin vaikeaa olla tarttumatta siihen vieressä nököttävään ruutitynnyriin. Itse kutsun sitä vauhdiksi. Vauhtia voi myös hakea ja siinä olinkin erinomaisen hyvä. Sopivasti liian vähän unta ja stimuloivia tietokonepelejä. Vauhti kesti aina sen 2vkoa, jonka jälkeen olin sekä pohjalla, että pahasti nälkiintynyt. Eihän sitä täydellinen mieli ruokaa tarvitse.

Lääkitys ja terapia ovat tehneet minusta lähes ihmisen. Vauhtia ja masennusta on edelleen, mutta ei niin lujaa enää. Terapian avulla olen saanut työkaluja itse katkaista vauhdin ajoissa. Vain tämän sairauden kokeneet tietävät, miten tajuttoman vaikeaa se on. Käden ulottuvilla on avain täydelliseen onnellisuuteen ja jumalaiseen oloon. Silti se käsi pitää painaa selän taa ja vain katsella kaltereiden välistä kun muut menee. Nykyisessä lääkityksessä ei ole mitään saumaa olla ilman. Jonkun kerran unohtunut ottaa illalla ja kyllä vaan aamulla tietää miksi on niin paha olla. En käsitä niitä jotka kehuu, kuinka pärjäävät ilman lääkitystä. Kait se on vain mun psyyke, kun tulee pahat vieroitusoireet jo yhen saamatta jääneen annostuksen jälkeen.

Kiitos

edit: typoja
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Eilen nukuin vain 6h, nyt nukuin 24-11 mutta joku mättää, tulee paniikkikohtauksia ja sellainen
"mä kuuntelen itseäni ulkoa päin-kuka puhuu"fiilis, ei yhtään kiva, eikä rivaa saa ottaa kuin 2*0.5mg muuten ei riitä uusintaan saakka, on nyt laskettu niin tarkaksi että.
toivottavasti se tästä helpottaa kun iltapäivä tulee, sain eilen irti itsestäni että käväsin suihkussa hiukset niin rasvaiset, äsken sitten parturissa 10e otti 9mm. vedettii kuten tavallista, pipon ja huppari kanssa äkkiä rasvoittuu hiukset.

Mjoo. Mulla on diagnoosina 2-suuntainen mielialahäiriö johon bonuksena vielä lievä add. Rahankäyttö on hankalaa. Tai paremminkin niin, että rahan säästäminen on hankalaa.
Mulla samaa vikaa, tulee levon olo jos tiedän että lompakossa on ylimääräistä rahaa, heti pitää saada ostettua jotain, ei mitään turhuutta mutta esim.
parempaa ruokaa kuin normisti.

Lääkityksestä huolimatta mun mieliala sahaa.
samaa juttua, lääkärit vaan ajattelee "nyt on lääkkeet, olet muumio etkä tunne mitään ja koita pärjätä" :(
ei ole kiva kun ensin on todella onnellinen yli-aktiivinen olo sitten 5s:n päästä itkettää omat hautajaiset.
lääkärit vaan vähättelee "ota lääkettä, mutta vain se 2*0.5mg rivatrilia" :(

Vain tämän sairauden kokeneet tietävät, miten tajuttoman vaikeaa se on
Siksi tämä kettu on todella tärkeä monille.
mulla yksi kaveri joka itkee että ei ole kaveria, masentaa, käy terapiassa ja minä en käy, mää täältä saan "kavereita" ja paikan missä purkaa,
monilla niin karmeat ennakkoluulot etten minä minnekkään forumille mene kirjoittamaan, nähtävästi ovat niin pohjalla taikka eivät osaa käyttää työkaluja mitä on tarjolla.
ei aina voi olla puhelimessa juttelemassa , forumit ovat kivoja, voi purkaa oloaan vaikka 03 yöllä.
tämäkin kaveri nukkuu, monet todella masentuneet nukkuu, minä nukuin 20h/vrk kun edellinen koira kuoli, uusi oli pakko hankkia.
nämä keillä ei ole dogia niin ne nukkuu pitkään.
sitten näitten ihmisten mestarilliset tekosyyt:
"lopetataan puhelu, minä käyn nukkumaan" kello on 22.
nooh sitten kun kyselen että mitenkäs nukuit:
"jooh mä käyn yleensä nukkumaan 01-03:n välillä unilääkkeillä sitten nukuin 13:Taan"

aina kun minä soitan niin on kiire jonnekkin, sitten kun tämä terapiassa käyvä soittelee niin ollaan sen ehdoilla.
en tykkää yhtään hyvää hyväksikäyttäjistä :(
kirvestä pitää hioa molemmin puolin.

En käsitä niitä jotka kehuu, kuinka pärjäävät ilman lääkitystä. Kait se on vain mun psyyke, kun tulee pahat vieroitusoireet jo yhen saamatta jääneen annostuksen jälkeen.
Minusta tuo on jokin ison egon tavoittelu, tunnen parit kaverit
"en käytä mitään lääkkeitä, aih polvi meni rikki, piti ostaa buranaa" se siitä lääkeettömyydestä.
sitten parit ihmetekijät
"älä käytä lääkkeitä, minäkään en käytä, liikunta on paras lääke, kuolleetkin nousevat ylös kun liikkuu".
sitten itsellä ei-masentuneena paljon paljon enemmän lääkkeitä mitä minulla :(
on pumppu vikaa jne, "liikunta on lääke" jessus sentään.

onneksi tulee taas kohta viikonloppu.
<3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvää viikonloppua kaikille.
hyvä aika ladata akkujaan.
en oikein uskalla broidille mennä, hänellä on cp-vammainen 30vee isokokoinen poika.
muutamat kerran hän saanut erittäin pahat epileksia kohtaukset.
tänään vein jäätelöä hälle kun kerran asuu 100m:n päässä.
aina pelko kurkussa että kuoleeko se nyt tänään käsiin.
tuo on samaa kuin paniikkikohtauksissa että määrätty paikka kun on leimattu niin se on sitten ikuisesti leimattu.
tuossa tapauksessa ei edes "siedätyshoito" ole se ratkaisu.
Nooh, hyvä että tiedostaa asian.
vähän ollut irrationaalinen olotila, ehkä johtuu liiasta atk:sta ja niskojen jäykkyydestä.
pitäisii kait mennä hierojalle joka aukaisisi niskalihakset, sekin maksaa ja on useamman kerran käynti.
kunhan nyt katsoo.
jaksuja
<3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mitäs ihmiset?
olen nykyään saanut nukuttua ilman mirtzapania, vaan opamox 2*15mg menee hyvin.
laitoin taas puhelin kiinni, ei jaksa aina olla
a) soittelemassa itse
b) olla kuuntelemassa muitten murheita.
on parit kaverit jotka itkee omaa tilaansa, sitten tiedän jo etukäteen että vaikka kuinka yritän auttaa niin ei kiinnosta, ei jaksa, ei nyt yms. tekosyytä.
pitäisi tehdä kaikki valmiiksi kuin manulle illallista.
sitten itkee että rahat menee, kait ne nyt menee kun röökiä vetää "hermostuksissaan" askin (8e) per vrk.
saa enemmän eläkettä mitä minä ja minulla ei tee nuin tiukkaa.

mietin että onneksi tulee vapaa-ehtoisduunista viikonloppuvapaat, sitten huhtikuun alussa pääsiäispyhät, monta kertaa miettinyt että jätän kokonaan menemättä.
kuten intissä sanottiin "ei sota yhtä miestä kaipaa" ellei sitten ole Mannerheim, kait....
pää ollut viime aikoina kun haminan kaupunki, liekö niskat jumissa tms.
mulla on hieromatyyny, muttei kovinkaan hyvä, pitäisi sillä koettaa joskus taas saada niskoja vähäsen auki.

Koittakaahan jaksaa ja jakakaa ilot sekä surut.
olen tuolla kerholla nähnyt niin paljon outoja hiihtäjiä että tuntuu ettei minussa ainakaan kovin pahaa vikaa ole, verraten heihin, toisilla menee tosi lujaa
<3
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Mitäs ihmiset?
Hyvin menee. Viinaa välillä. En juuri popsi lääkkeitä, paitsi noi mitä lääkäri laittanut ja sitten iHerb tilaukset.

Miten muuten verenpainelääkkeet lopetetaan, vai voiko niitä lopettaa ikinä? Mietin vaan, että jos painoin joskus lähemmäs 110 kiloa ja nyt lähemmäs 85 kiloa, niin voiko noita lopettaa joskus kun paino on tippunut?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvin menee. Viinaa välillä. En juuri popsi lääkkeitä, paitsi noi mitä lääkäri laittanut ja sitten iHerb tilaukset.

Miten muuten verenpainelääkkeet lopetetaan, vai voiko niitä lopettaa ikinä? Mietin vaan, että jos painoin joskus lähemmäs 110 kiloa ja nyt lähemmäs 85 kiloa, niin voiko noita lopettaa joskus kun paino on tippunut?

mulla kaveri toi firosta lonkkua, 3*24 bäkkiä meni komeesti, nyt toista päivää ilman ei aina jaksa olla tillin tallin.
katsot painemittarista joka aamu ja ilta paineet, muista levätä 15min paikallasi istuen ennen mittausta, sitten jos on ok. niin sitten voit kokeille poistaa.
toiset tekee, näin, niistä ei tule riippuvaiseksi.
mulla on puhelinriippuvuus :(
en soitellut eikä phone ollut edes päällänsä niin tuli karmea masennus, se jo riittää että se on päällänsä.
monet soittelee mulle vain kun itse tarvitsee jotain, mä soitan niille niin ei ole aikaa, tunnen itseni huoraksi, ikävää :(
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
mulla kaveri toi firosta lonkkua, 3*24 bäkkiä meni komeesti, nyt toista päivää ilman ei aina jaksa olla tillin tallin.
katsot painemittarista joka aamu ja ilta paineet, muista levätä 15min paikallasi istuen ennen mittausta, sitten jos on ok. niin sitten voit kokeille poistaa.
toiset tekee, näin, niistä ei tule riippuvaiseksi.
mulla on puhelinriippuvuus :(
en soitellut eikä phone ollut edes päällänsä niin tuli karmea masennus, se jo riittää että se on päällänsä.
monet soittelee mulle vain kun itse tarvitsee jotain, mä soitan niille niin ei ole aikaa, tunnen itseni huoraksi, ikävää :(
Miksi muuten juot tota lonkkua, kun viinalla saa pään sekasin heti?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Miksi muuten juot tota lonkkua, kun viinalla saa pään sekasin heti?
kaverilta saisin viru valgeeta 2*500ml 20e, en viitsi tulee otettua liikaa
ja sitten vaan nukuttaa ei kivaa, tulee otettua liian kanssa :(
lonkku on kivaa, keliakian takia en voi ottaa olutta.
lonkero rentouttaa kivasti, mutta ei vie jalkoja alta.
olut taas tuoksahtaa heti "ai sää oot kännissä"
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Nyt olen välillä ottanut 15mg*2 opaa päiväksi, kohta viikko ilman lonkero-päivää eikä edes tiukkaa tee.
se on vaan asenne kysymys.
iltasella ei ole edes pakko ottaa ½ksta mirtzapania.
onneksi ilmat lämpenee, jo +10c lämmintä
kohta menee toppatakit kaappiin.
joku fiksu sanoi että masentuneella on aivakuvassa näkyvää.
sitten kun juttelee jonkun kanssa niin se helpottaa ja aivokuvakin muuttuu toisenlaiseksi.
tuo oli mulle ihan uutta.
koittakaas jaksaa.
kertoilkaa huolenne ja ilonne <3
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Varmaan lähikuukausina pitäisi tehdä isompi elämään liittyvä päätös ja se ahdistaa jonkun verran. Viime viikolla tuon päätöksen miettiminen teki koko viikosta helvetillisen, en ole ennen kokenut yhtä rajuja ahdistuksen oireita, ne oireet olivat jo fyysisiä.
Lääkkeet on ajettu alas ja kaikki ongelmat katosivat sen siliän tien, Mikä mielenterveyslääkäriä ja hoitajia kyllä ihmetytti, niiden mielestä mun pitäisi olla ihmisraunio ilman lääkkeitä.

Välillä olen ottanut wlan usb tikun irti tietokoneesta ihan vain testatakseni pystynkö olemaan ilman nettiä ja kyllähän siinä pari päivää menee ongelmitta. Mutta moni tietokone ohjelma tosin vaatii netin, joten kone tuntuu vähän turhalta ilman nettiä. Edes kuvankäsittelyohjelma tai osa peleistä ei toimi ilman nettiyhteyttä mikä on kieltämättä raivostuttavaa.

Jaksamisia niille jotka edelleen painivat ongelmiensa kanssa, mielenterveysongelmat eivät ole mukava asia.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Miulla pää kuin haminan kaupunki, nukkumaan vasta 02 pakon sanelemana ja sisko tuli tietty herättää 07 ei ole ihmisen arkea tämmöinen.
aina nykyään kerholle mennessä ottaa pattiin, mutta kun siellä on niin tulee muiden kanssa vertaistukena juteltuaan parempi olo.
kyllähän tuohonkin leipääntyy.

@cl0 jaksuja Sinulle, minä taas olen puhelin-neurootikko, pakko saada keskustalla jonkun kanssa.
atk:ta olen reippaasti vähentänyt, usein suljen koneen jo 21, ja vasta seuraavana aamuna avaan seuraavan kerran.
annan aikaa enempi koiralleni, se on ihqu.
huomenna jo perjantai, luojalle kiitos.
sitten onkin kaksi lyhyttä viikkoa ja pitkä resetointi-loma joka tulee tarpeeseen.
yritin äsken nukkua, en saanut unen päästä kiinni.
nykyään kerholla aika menee sika hitaasti, vaikka kuinka jutellaan ja ollaan niin minuutti tuntuu tunnilta huokaus, olemme kait tylsää seuraa.

hyvä jos pääsit lääkkeistä eroon, toivon vaan ettet ota liian isoa stressiä tuosta että
"joudunko väkisin palaamaan vanhaan", se on huomisen probleema.
minä juttelen livenä monen kanssa jotka murehtivat jo nyt auringon sammumista, meneehän siihen ziljoona vuotta, mutta kun monilla ei ole muita murheita :(

jaksuja kaikille ja Hyvää viikonloppua <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvää alkavaa viikkoa, nyt on tämä ja ensi viikko lyhyitä.
tämän viikon perjantai on pyhä
ja seuraava maanatai on pyhä.

tuttava popsii kuulemma diapamia, selvästi on riippuvuutta, kun ei ota niin tärisee kuin haavanlehti.
eli selvät vieroitusoireet kaverilla.
sitten kuulemma käyttää ennen nukkumaan menoa, 2* ettei näkisi painajaisia, onpas tuokin.
minusta tullut vähäsen tunteellisempi, surettaa, alkaa tuntemaan tunteita jälleen.
se on ihme näin monen vuoden päästä.
sitten tämä vanhan iän tuomat jutut, ei kiinnosta oikein katsella mitään moottorisaha murhaajaa
eikä jaksa aina tätä tappeluakaan katsella elokuvista, ei tunnu kivalta.
mitähän uutuutta vielä tulee kun vielä vanhemmaksi elää.

Koittakaas jaksaa.
btw, eilen oli telkassa juttua että masis-ihmiset ovat heitteillä, ei ole tarpeeksi psykia
sen kyllä huomaa ja laitoksista maailmalle päästetyt ovat oman onnensa nojassa,
senkin kyllä huomaan, kun on kaikki harrastukset ja kahvilat laitettu kiiinni coronan takia.

<3
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Hyvä juttu, että psykedeelejä on päästy kunnolla tutkimaan masennukseen liittyen. Melko varmasti ne auttavat masennukseen/osaan masennustyypeistä, jos ei ole muita ongelmia samassa kasassa. Hyvältävä vaikuttava asia noiden psykedeelien kanssa on, että vaikutus kestää pitempään. Ei tarvi popsia lääkkeitä tms. päivittäin.

KOE koostuu kahdesta vaiheesta. Ensin dmt:tä annetaan 32:lle terveelle koehenkilölle, jotka eivät ole aikaisemmin kokeilleet psykedeelisiä aineita, mukaan lukien ekstaasia tai ketamiinia. Sen jälkeen lääkettä testataan 36:lla masennuksesta kärsivällä koehenkilöllä.

Tarkoituksena on myös tutkia, toimiiko lääke kerta-annoksena vai vasta pidempiaikaisen käytön seurauksena. Masennuksen lisäksi dmt:stä uskotaan olevan apua muun muassa traumaperäisen stressihäiriön, lääkkeiden väärinkäytön ja pakko-oireisen häiriön hoidossa.

”Uskomme, että vaikutukset ovat välittömiä ja ne kestävät tavalli
”Uskomme, että vaikutukset ovat välittömiä ja ne kestävät tavallisia mielialalääkkeitä pidempään”, kertoo Small Pharman tutkimusjohtaja Carol Routledge BBC:lle.
Samassa artikkelissa siteeraavat myös tutkimuksia, joita on tehty psilosybiinillä
Compass Pathways -yhtiön hankkeessa on Yhdysvaltojen lisäksi mukana lukuisia Euroopan maita, kuten Britannia, Espanja, Hollanti ja Portugali. Viime vuonna psilosybiiniä alettiin tutkia myös Ruotsissa.

Alustavasti tutkimuksista on saatu hyviä tuloksia. Muun muassa Imperial Collegen pienimuotoisen tutkimuksen mukaan psilosybiinihoito lievitti kaikkien masennuksesta kärsivien koehenkilöiden oireita.
Myös yhdysvaltalaisen Johns Hopkins -yliopiston tutkimuksen mukaan kaksi annosta psilosybiiniä riitti helpottamaan masennuksen oireita nopeasti.
 

wzu

Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
312
Eipä ollu magneettistimulaatiosta (20 hoitokertaa) apua :( seuraavaks pitäs sähköä kokeilla, vähän hirvittää jo pelkkä ajatuskin..
 
Viimeksi muokattu:

wzu

Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
312
Mites ketamiini? Sillä vaste lähentelee 90%, sanoi kerran piikittänyt hoitaja.
Kyllähän psykiatri siitäkin mainitsi, mutta sain jotenkin sen kuvan, että tuo sähkö pitäisi kokeilla ennen sitä. En osaa sanoa, saako sitä täällä Lahden alueella, eipä tajunnut silloin kysyä. Mietityttää myös hieman sen teho pitkässä juoksussa, sulla taisi olla niin että vaikutus loppui ajan myötä, jos oikein muistan?
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Kyllähän psykiatri siitäkin mainitsi, mutta sain jotenkin sen kuvan, että tuo sähkö pitäisi kokeilla ennen sitä. En osaa sanoa, saako sitä täällä Lahden alueella, eipä tajunnut silloin kysyä. Mietityttää myös hieman sen teho pitkässä juoksussa, sulla taisi olla niin että vaikutus loppui ajan myötä, jos oikein muistan?
Vaikutus vähenee ajan mittaan, mutta nyt mä olen toisen puolen vuoden hoitojakson päätyttyä ylläpitävässä hoidossa joka on ihan sama, mutta ei pääty puolen vuoden päästä eikä tarvi pitää puolen vuoden taukoa. Mulla kun puolen vuoden tauon aikana lähti mieliala syöksyyn kohti itsetuhoa. Mutta vaikkei siitä sellaisia kiksejä saakaan kuin ihan alussa, niin olo on about 500% parempi. Parempi olla kamoissa kuin ilman ;)

Mulle on jäänyt käsitys että se on vähän lääkäristä kiinni että annetaanko sähköä vai ei, turkulaisilta olen kuullut että on sellaisia lekureita täälläkin jotka uskoo että sähköllä hoituu kaikki ongelmat eikä halua muuta harkitakaan. Eihän siinä mitään, mutta kun siitä voi saada sellaisia muistiongelmia että depiksen muistifibat kalpenee.

Mä nyt olen ollut onnekas. Kysäise docilta jos sulla on mahdollisuus kokeilla ketamiinia ensin?

Ei se että tämäkään ole vaaraton, mä joudun kerran kuussa antamaan virtsanäytteen ettei ole verta (huumeena käyttäjille on tullut tälläistä), kolmen kuukauden välein verikokeet ja sydänfilmi, kerran vuodessa pään magneettikuva ja kognitiiviset testit neurofysiologisella (että varmistetaan ettei lähde muisti ja muut kognitiiviset taidot) ja tänään on EEG. Mutta kaikki on ollut ongelmatonta tähän saakka :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 615
Ompa "jännä" miten ketamiinilla on aina nii hirveen hyvä maine kaikessa internetkeskustelussa. Kaikkien muiden haitat muistetaan aina mainita, mutta ketamiini ja psilosybiinit on se suuri vapahtaja.

Mulle on jäänyt käsitys että se on vähän lääkäristä kiinni että annetaanko sähköä vai ei, turkulaisilta olen kuullut että on sellaisia lekureita täälläkin jotka uskoo että sähköllä hoituu kaikki ongelmat eikä halua muuta harkitakaan. Eihän siinä mitään, mutta kun siitä voi saada sellaisia muistiongelmia että depiksen muistifibat kalpenee.
ECT:ssä nuo muistiongelmat on nykyään harvinaisia kun annetaan päälaelta eikä enää ohimojen kautta, en muista oliko tässä jotain muitaki muuttuvia tekijöitä. Sinä anto päivänä voi olla jotain ongelmaa, mutta hyvin harvalla mitään sen pitemmälle.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Kyllähän psykiatri siitäkin mainitsi, mutta sain jotenkin sen kuvan, että tuo sähkö pitäisi kokeilla ennen sitä. En osaa sanoa, saako sitä täällä Lahden alueella, eipä tajunnut silloin kysyä. Mietityttää myös hieman sen teho pitkässä juoksussa, sulla taisi olla niin että vaikutus loppui ajan myötä, jos oikein muistan?
muistaakseni saa, kaverin kaverille ei muu tehonnut niin tiettävästi saa sähköhoitoa Lahdessakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Eipä ollu magneettistimulaatiosta (20 hoitokertaa) apua :( seuraavaks pitäs sähköä kokeilla, vähän hirvittää jo pelkkä ajatuskin..
Mulla ei ole tuota magneettistimulaatiota kokeiltu ollenkaan. Sähköä oli kaksi vuotta sitten 8 + 4 kertaa yhteensä. Kotoapäin kävin, että pystyin koiraa käyttämään ulkona. Olin siis vaan aina käymässä osastolla. Kyllä kai se sähkö aika turvallista pitäisi olla. Mikä siinä muuten hirvittää? Sähkön jälkeen oli ihan hyvä olo, mitä nyt mulla pää oli vähän kipeä ja siihen sai särkylääkettä. Ja jos sähkön sai vasta vaikka viimeisenä potilaana, niin silloin oli vähän huonommin aikaa heräämiseen. Ehkä voi olla siis vähän huterampi olo hetken aikaa. Seuraavana päivänä sai ajaa autolla.
 

wzu

Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
312
Mulla ei ole tuota magneettistimulaatiota kokeiltu ollenkaan. Sähköä oli kaksi vuotta sitten 8 + 4 kertaa yhteensä. Kotoapäin kävin, että pystyin koiraa käyttämään ulkona. Olin siis vaan aina käymässä osastolla. Kyllä kai se sähkö aika turvallista pitäisi olla. Mikä siinä muuten hirvittää? Sähkön jälkeen oli ihan hyvä olo, mitä nyt mulla pää oli vähän kipeä ja siihen sai särkylääkettä. Ja jos sähkön sai vasta vaikka viimeisenä potilaana, niin silloin oli vähän huonommin aikaa heräämiseen. Ehkä voi olla siis vähän huterampi olo hetken aikaa. Seuraavana päivänä sai ajaa autolla.
No, varmaan noi mahdolliset muistiongelmat kuumottaa eniten. Ja sekin vähän mietityttää, onko ko. hoito yhteensovitettavissa psykoterapian kanssa. Mutta oon menossa vasta puhumaan tästä vaihtoehdosta psykiatrin kanssa, en oo vielä sitoutunu mihinkään.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mä olen jo wanha kääpä 54veetä täytän tänä vuonna joulukuussa, tulee vanhojen ihmisten "taudit" eli muistan hyvin nuoruuden asiat tarkalleen.
mutta mitä uutta eilen tein, on salaisuuden verhon takana.
kaikki päivät tuntuu nykyään samanlaisilta, menee into , luojalle kiitos saan pitää rivatril 2*0.5mg.
kerroin lekurille suoraan että "minä en voi lopettaa, ollaan vähennetty 7mg->2*0.5mg ja tahdon tappaa kaikki ihmiset jotka vastaan tulee"
uskoi välittömästi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Aika monessa paikkaa on sähköhoitoja, yksityinenkin antaa Vesijärvenkatu 11C rapussa Lahdessa mitä ohimennen katselin.
itselle riittää että räpeltää 220v:n piuhoja oikkariin ja siitä saa säväreita, muuta ihmeellistä en tarvitse :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Olihan jälleen yö, huokaus, alku vaikeeta, nukkumaan 02 sitten vasta 03 sain unen päästä kiinni, tuli väsyneenä paniikkikohtauksia vaikka otin 2*15mg opamoxia
pelkäsin että kuolen tähän paikkaan ja tukehdun, välillä miettinyt että onkohan mulla hengityksen kanssa jotain ongelmaa, kun meinaa unen hengitys salpaantua ja herään siihen "olevinaan" etten hengitä vaikka tuohan on automaattinen toiminto.
niin monta kertaa meinannut "tukehtua" että tiedän tuon tunteen eikäs ole ollenkaan niistä mukavimmista päistä tuo tunne.
en usko että kieli menee kurkkuun ja tukkii nielun vaan kyseessä on aivan jotain muuta.
heräsinkin sitten kauniisti 13:n maissa, koira onneksi antoi koisia.
vielä kaksi pyhäpäivää, sitten taas alkaa kerhorumba.
eihän sekään ole pakkollista, sen kun itse tunnistaa niin suht hyvin menee.
eilen taas huippasi tyhmästi, kun 183cm:n kaveri nousee ylös sängystä niin saa vähäsen kaivella seinästä tukea.
onneksi kertaakaan en ole lattialta herännyt pää veressä, aina tajuissaan pysynyt.
kerta se olisi ensimmäinenkin.
Hyvää pääsiäistä
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
1 381
Ainakin kun Jodelia selailee, niin tuntuu että naiset on yhä masentuneempia nyt kun ei pääse liikkumaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Eilen masensi todella pahasti , tahdoin vain fittuilla ja tappaa kaikki :(
otin 2*15mg opaa niin helpotti ja 22-10 nukkumaan, hyvin meni yö.
ihmettelin ja varmistin apteekista, vaikka on F-itsetuho lausunto että saan opaa vain 2*30kpl 15mg niin nyt oli lekuri uusinut respan
ja sain 2 purkkia samankokoista mutta oli peräti 100kpl/prk, ihme että antoi itsetuhoiselle ihmiselle.
esim. rivaa 0.5mg ei saa kuin purkin kerrallaan etten tapa itteäni.
nooh se on sitten sitä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 574
Viestejä
4 184 812
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom