Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pistä vaan viestiä, ei ne rahat ainakaan muistuttamatta tule.
joskus alkuvuodesta tuli tähän topiciin jotain kirjoiteltua. Lähinnä kai, että muuten ei isompaa mt-ongelmaa, mutta työttömyys ja työnsaannin vaikeus alkoi syödä miestä ja aiheuttaa toivottomuutta. No, nyt kuun alusta aloitin sitten työt. Yllättävän hyvin on maistunut, vaikka lähtökohtaisesti homman rankkuus (henkisesti) arvelutti ja jotain kepeämpää pääasiassa hain. Hyvin kuitenkin jaksanut, oikeastaan hauskaakin ollut ja nyt elämä tuntuu mielekkäältä ja hyvältä.
Työhöntulotarkastus vähän arveluttaa. Periaatteessa kondis ihan jees, mutta rankka tauti takana ja ainakaan kaikkea siitä ei voi salata. En tiedä voiko työterveyshuolto todeta, että tämä ukko voi tulla liian kalliiksi ja antaa lausunnon että ei sovellu työhön. Kyse siis ihan fyysisestä vakavasta sairaudesta, joka aika lailla selätetty mutta uusimisriskiä on.
Mulla ei ole henk kohtaista kokemusta masennuksesta, tai hyvin lievästä, mutta onko porukka kokenut saavan mitään apua mm. mindfulness tai meditaatio harjoituksista tai ketoosiruokavaliosta? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Mindfulness on kovasti mukana kognitiivisessa psykoterapiassa (diclaimer: minulla oli) ja meditaatio auttaa meikäläisellä vähän noihin ADHD-oireisiin. Mutta hetkessä olo on saatanan vaikeaa kun mieli lähtee autopilotille sata lasissa heti kun vähänkin ote herpaantuu. Ja meditaatiohetket on niin helppo skipata...Mulla ei ole henk kohtaista kokemusta masennuksesta, tai hyvin lievästä, mutta onko porukka kokenut saavan mitään apua mm. mindfulness tai meditaatio harjoituksista tai ketoosiruokavaliosta? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Mindfulness on kovasti mukana kognitiivisessa psykoterapiassa (diclaimer: minulla oli) ja meditaatio auttaa meikäläisellä vähän noihin ADHD-oireisiin. Mutta hetkessä olo on saatanan vaikeaa kun mieli lähtee autopilotille sata lasissa heti kun vähänkin ote herpaantuu. Ja meditaatiohetket on niin helppo skipata...![]()
Mulla ei ole henk kohtaista kokemusta masennuksesta, tai hyvin lievästä, mutta onko porukka kokenut saavan mitään apua mm. mindfulness tai meditaatio harjoituksista tai ketoosiruokavaliosta? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Voisi kokeilla tuota mindfuelnessia. 4 päivää on ollut hirveä pelko-ahdistus eikä ahdistuksen omahoidosta näy olevan apua.Käsittääkseni mindfulness ja meditaatio soveltuu paremmin ahdistushäiriöihin, pelkotiloihin, sekä paniikkikohtauksista kärsivien apuun.
Aloitin 3 viikkoa sitten kuntouttavan työn mutta heti ensimmäisellä viikolla totesin että tämä ei ole minun paikkani. Mutta kun yritin vaihtaa paikkaa niin työllisyyspalveluista vastaava henkilö sanoi että paikkaa ei voi vaihtaa kesken sopimuskauden
Siinä sitten alkoi ahdistus kun ajattelin että 3 kuukautta pitäisi karenssin pelossa olla paikassa missä en halunnut olla. 2 viikkoa meni jotenkuten mutta tällä viikolla katsellessani telkkaria ennen töihin lähtöä jokin laukaisi kovan pelko-ahdistuksen joka eteni nopeasti masennukseksi.
Olen huomannut että kun tekee työtä missä pitää miettiä niin se pitää ahdistuksen loitolla Ahdistavat ajatukset eivät mahdu samaan päähän työhön liittyvän miettimisen kanssa. Mutta edellinen työ ei edellyttänyt minkäänlaista miettimista.
Sain kuitenkin paikan vaihdettua. Ja aloitin taas lääkityksen.

Aloittaminen saattaa vahvistaa masennusta ja ahdistusta mutta sen pitäisi mennä ohi viikon parin sisään. Itsellä myös aloittaminen sai aikaan lihasnykmistä jaloissa mutta se jäi toivottavasti vain yhteen kertaan. Ja ahdistuksen ollessa pahaa tuli myös pahoinvointia, teki mieli oksentaa mutta suusta ei tullut mitään.Sertralin kokemuksia? Naisystävä alottaa kyseisen lääkityksen. Ilmeisesti alkuun 25mg, ja sitten nosto 50mg.
Ei ole vakavasti masentunut, mitä nyt ruokahaluttomuus, paikoitellen ei kiinnosta mikään ja ei pääse sängystä ylös aina - se ilottomuus. Näin huonoina päivinä. Hyvinä päivinä elämä rullaa.
Lähinnä onko porukka saanut apua, sivuoireet yms..? Lopetuksesta? Mitä voi odottaa.
Jos yhtään parisuhde triidiä lukenut niin joku voisi jo ihmetellä miksi ei vieläkään erottuu. En paneudu siihen sen enempää nyt.
Sain huonon työn vaihdettua toiseen. KiitosSiis saitkos tämän ikävän duunin vaihdettua vaiko tarkoitiko tuon edellisen?
tsemppiä sinne.
Sain huonon työn vaihdettua toiseen. Kiitos
Joo lääkkeet oli mulle se viimeinen keino mutta kun ei poppakonstit enää auta. Ja olo oli kaamea.
Iltaisin olo on parempi mutta aamut ja iltapäivät ovat hirveitä.
Tulee luettua ahdistuneena enemmän oman mielenkiinnon mukaisia sivustoja, se jotenkin vie ahdistuksen pois mielestä.
Tämä on vielä pelkoahdistusta jolle ei ole mitään syytä minkä takia myöskään omahoidot eivät auta. Ja vaikka tiedän ettei ole syytä pelätä ahdistuksen kohdetta niin ei se ahdistus vain unohdu.
Eilen kävin terapiapäivystyksessä ja kerroin kaikki mieltä vaivaavat asiat. Mutta ainakaan ensimmäisestä käynnistä ei ollut mitään apua.Ootko saanu pääkoppalekurille varattua aikaa? Meikäläisellä helpotti olot kun pääsi puhumaan ammattilaiselle, sieltä saattaa löytyä syitä ja perspektiiviä ongelmiisi..
Omat kokemukset vain Escitalopram (ssri) ja se on vaihdettu jossain vaiheessa vähän tehokkaampaan Venlafaxin (snri) lääkkeeseen.Sertralin kokemuksia? Naisystävä alottaa kyseisen lääkityksen. Ilmeisesti alkuun 25mg, ja sitten nosto 50mg.
Ei ole vakavasti masentunut, mitä nyt ruokahaluttomuus, paikoitellen ei kiinnosta mikään ja ei pääse sängystä ylös aina - se ilottomuus. Näin huonoina päivinä. Hyvinä päivinä elämä rullaa.
Lähinnä onko porukka saanut apua, sivuoireet yms..? Lopetuksesta? Mitä voi odottaa.
Jos yhtään parisuhde triidiä lukenut niin joku voisi jo ihmetellä miksi ei vieläkään erottuu. En paneudu siihen sen enempää nyt.
Ootko saanu pääkoppalekurille varattua aikaa? Meikäläisellä helpotti olot kun pääsi puhumaan ammattilaiselle, sieltä saattaa löytyä syitä ja perspektiiviä ongelmiisi..
Nyt pitäis pikkuhiljaa lopetella Escitalopramia jota kohta 2v syönyt. Saas nähdä mitä siitä tulee, auttanut kyllä pahimpiin pelkoihin ja ahdistuksiin aika hyvin. Tosin aika lievänä itsellä masennus/ahdistus jne.
Eilen kyllä oltiin taas syvissä vesissä mutta tänään parempi päivä

Kannattaa varmaan kysyä isännöitaijältä että miksi täytyisi muuttaa remontin ajaksi pois, jos ei remppamiesten kulku haittaa niin voivat tyyliin laittaa väliseinän ja osissa tehdä remontin?

Himppasen vituttaa kun kavereista vuosikymmenten takaa vain yksi on yhteydessä ja sekin vaan haluaa vipata rahaa.
ai sitä vastataan puhelimeen minä enpitää tarkista ensin, jos jaksan. Oudot numerot . 99 % jää vastaamatta
Himppasen vituttaa kun kavereista vuosikymmenten takaa vain yksi on yhteydessä ja sekin vaan haluaa vipata rahaa.
Laitoin pystyyn foorumia, myöhemmin pikaviestinryhmää. Kai se pitää vaan todeta että EVVK, EPEKPitätkö itse kuinka aktiivisesti yhteyttä? Itse olen suht huono pitämään yhteyttä muihin ihmisiin. Joskus mietin samaa mutta tulin siihen tulokseen että en ole itsekään tehnyt alotetta, joten huono vaatia muiltakaan.
Laitoin pystyyn foorumia, myöhemmin pikaviestinryhmää. Kai se pitää vaan todeta että EVVK, EPEK
Vähän skeptinen olen tämänkin hoidon osalta kyllä. Mikä muu kuin masennus voisi olla lopputuloksena, kun valmistuu insinööriksi, ei työllisty ja syrjäytyy yli 10 vuodeksi? On tässä tietty kaikkea muutakin taustalla, tuo on vain se jäävuoren huippu.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.