Joku kirjoitti, että kannattaisi selällään harjotella nukkumista niin jos on vähänkin uniapneaan taipumusta tuota selällään nukkumista ei suositella. Itsellänikin katkokset tuplaantuu selällään.
Itellä on tempurin sänky, painopeitto, oura, korvatulpat, pimennysverhot jne. Suurin ongelma tosin on lämpö kun talvellakaan ei tahdo suomessa pakkaselle mennä ja vasta pari viikkoa sitten meni vihdoin ilman, että patterit tmv. Lämmitys on päällä alle 20 ekaa kertaa sitten helmikuun. Samoin valoa tuntuu aina tulevan jostain.
@Mikkos onko suosituksia hyvistä silmälapuista? Mulla on esim. tempurin sellainen ja muutama muu mitkä on äärettömän huonoja. Tosin saapui juuri yksi joka vaikuttaa paljon paremmalta. Itse ainakin herään jos on vähänkin valoa. Esim puhelimen ilmoitusvalo riittää herättämään unesta. Noita sinistä valoa suodattavia laseja olen juuri tilaamassa ja kirkasvalo lamppu saapui viikolla mutten ole kerennyt kokeilemaan. Ollut jo pitkä aikainen projekti parantaa unenlaatua. Ylivoimaisesti paras siihen liittyen tosin oli uniapnean toteaminen. Nykyisin se 4h unikin on parempi kuin entinen 10h.