Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää stooria. Vaimolla oli vuoden käytössä lääkkeet myös mutta vaikutukset ei positiivisia olleet.
Jaksaa jaksaa (y)Hyvää sekä Rauhallista joulua masennuksenkin keskellä.
Koettaa jaksaa, autetaan toisiamme <3
Jaksaa jaksaa (y)
Mitens sulla on joulu mennyt? @Memory
Mitä vittua, olen nyt havahtunut parin viikon sisään tunne-elämäni melkein täydelliseen katoamiseen. Mikään ei tunnu miltään, edellisen parisuhteen päätyttyä meni jonkin aikaa, löysin uuden naisen. En kuitenkaan tunne enää kuin vahvaa kiintymystä, mahasta kutkuttava ihastuminen ja lällyyttely ei vaan tule silloin, kun sen pitäisi. Olen erakoitunut kokonaan, kenenkään kanssa keskusteleminen ei tunnu erityisen kiinnostavalta, vaikka se onnistuu, kun täytyy. Päivästä toiseen ajatus kiertää samaa kehää, perinteiset "en halua kuolla mutta en halua ollakkaan" jne. Olen yrittänyt harrastaa mieluisia aktiviteetteja, mutta sekään ei auta. Ihmisten kanssa sosiaalinen kanssakäyminen ei anna juuri mitään, vaikka sitäkin olen yrittänyt. Ehkä paras vertailukohta tähän tilanteeseen on J. Leskinen. (Viiltävää sanansäilää myöten, olen suorastaan vittumainen välillä, vaikka en varsinaisesti mikään paha ihminen ole, joku voisi haukkua pasifistiksi, mutta a: en ole kokonaan sen määreisiin sopiva ja b: en aio seota ismeihin, ne ovat ihmisiä varten, jotka eivät muuten osaa itseään ilmaista.)
Osittain tutun kuuloista, en viitsi lähteä sörkkimään tai vastailemaan kovin paljoa, ei se sua hyödyttäisi. Allekirjoitan kyllä täysin tuntemukset exästä, tai sitä ylipääsemisestä, vittu mitä skeidaa. Uudenkin saa niin sitten sitä ei jaksa kuitenkaan. Juuri hetki sitten kelailin Göstan kylvämää sananpartta "kuinka tahtoisinkaan sua halata". Tekisi mieli halata edellistä naista, se vaan oli niin saatanan ihana, kun aika nyt on kullannut muistot. Toisaalta myös tekisi mieli etsiä sitä "oikeaa", joku jonka halaaminen toisi sisäisen rauhan, se mitä nykyinen nainen ei halatessa anna. Voi hyvinkin olla että depressio on tämän tunteen syynä, eikä väärä kumppani, ken tietää? Minä en.Kohtalotovereita. Auttaa se tieto vähän, että ei meistä kukaan ole yksin omituisuukisemme kanssa.
Itsellänikin vaihteeksi suht vaikea syksy ollut. Alkuvuosi ja kesä oli mukavaa aikaa vielä, olin päässyt irti eksästä ja jakosin käydä kiertelemässä luontokohteissa ja tapailin jopa hameväkeä joista kesällä yksi sitten päätyi parisuhteeseen asti. Oli tarmoja ja intoa touhuilla, kunnes koitti syksy.
Se oli se ensimmäinen flunssa alkusyksyllä, joka taas kerran päätyi flunssakierteeseen ja koronatestien kautta jonkinasteiseen kaamosdepikseen. Poissa oli se into tehdä mitään, ei vaan huvittanut lähteä mihinkään tai nähdä ketään.. ainut mikä nyt kiinnosti oli omat harrastukset kotona (elektroniikka, audiotekniikka ym tekninen näpertely). Olo oli silti kurja, jatkuvasti jotenkin fyysisesti epämiellyttävä fiilis, olisi tehnyt mieli vaan päästä tästä kipeästä kropasta irti - ihan kuin jokin olisi syönyt sisältäpäin. Pienetkin tuntemukset ahdisti ihan helvetisti. Tunne-elämä, mikä se on?
Ei huvittanut hemmetti edes ryypätä tms siinä toivossa että hetkellisesti helpottaisi. Vaikka parina iltana oloani päihdyttämällä kevensinkin, sillä hetkellä olo tuntui toki paremmalta ja vielä seuraava päiväkin selvinpäin tuntui ihan kivalta mutta parin päivän päästä taas kurjuusolot iski eikä todellakaan tullut mieleenkään korkata pulloa toistamiseen. Mietin mielessäni, miten jotkut edes jaksaa ryypätä kurjuuteensa? No onneksi toisaalta on paljon mieluisia harrastuksia jotka pesee päihteet 10-0 joten mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia päihdeaddiktioita vaikka tietoinen niiden oloa helpottavista ominaisuuksista olenkin. Olenhan saanut ihan reseptillä opiaattikipulääkkeitä sekä ahdistuneisuushäiriöön bentsoja ja toki nuoruudessa kokeillut sitä sun tätä ihan mielenkiinnosta, opiskellut lääketiedettä ihan koulutuksenikin puolesta. Ainut päihde/lääke mikä itseasiassa näihin oloihin on koskaan auttanut, on ollut bentsot mutta niiden riippuvuuspotentiaali on sitä luokkaa ettei niitä viitsi kuuriluontoisesti kiskoa.. päätyisi pian ojasta allikkoon. Koskaan en ole itsetuhoinenkaan ollut milläänlailla, vaikka miten olisi kurja olla niin kyllä sitä tiedostaa jotta edessä voi olla vielä paljon terveitä hyviäkin aikoja. Kyllä ne mielellään haluaa kokea
No hiljattain kuoli lemmikkikissa vanhuuttaan, työkkäristä pamahti 60pv karenssi koska unohdin hakea muuan koulutukseen flunssan kourissa, tuli vieläpä ero koska en vaan jaksanut parisuhdetta kuten kuuluisi. Ero ei tuntunut missään, lähinnä helpottavalta.. kissan kuolema (ell kävi antamassa piikin koska kissa alkoi voida huonosti, kasvain) nyt vähän kirpaisi eli jotain tunteita sentään on. Jännä tuo psyyke, välillä on ihan hyviäkin päiviä jopa useita putkeen tässä ollut - olo ollut aivan normaali ja tullut fiilis tavata ihmisiäkin ym aktiviteettia muutakin kuin kotona näpertely. Vointi voi jopa vuorokauden sisällä tehdä täyskäännöksiä.
No eiköhän tää tästä taas, ei ole ensimmäinen vaikea loppuvuosi. Masennuslääkkeisiin en ole koskaan koskenut enkä hevin koske, en halua sotkea aivokemioitani jatkuvalla lääkityksellä (ja vituttaa kaikki sivuvaikutukset) koska luotan jälleen siihen että pian taas osaa nauttia asioista erilailla - no toivonmukaan ainakin. Koronaepidemia vei tosiaan keväällä työtkin alta, kyllä töihin tekisi mieli takaisin mutta ihan tässä kunnossa en vielä siihen ehkä kykene - toisaalta se työarki saattaa olla myös masennuksen katkaiseva tekijä, siitäkin on kokemusta. On tässä jo erilaisia haaveitakin taas, keväällä vois lähteä kiertelemään luontokohteita yksin ympäri suomea. Talven aikana voisi rääkätä itseään metsätöillä jahka tää nuha helpottaa. Ehkä tuo vastakkainen sukupuolikin alkaa taas kiinnostella
Tsemppiä muillekin depiksen kourissa kärvisteleville muroille! Ne jotka ei tällaisia ole kokeneet, eivät voi ymmärtää. En ymmärtänyt itsekään ennenkuin joskus reilu kolmekymppisenä alkoi depiksen oireita satunnaisesti tulla.
Tämän sun viestisi luin ja muutaman muun. Ihan kaikkia en kumminkaan nyt lukenut. Eilen auto meni rikki. Kone hajosi kokonaan, eikä startti jaksa pyörittää. Ajoin varmaan vähän liian suurilla kierroksilla ja 320tkm ajettu bensamoottori ei sitä kestänyt. Onneksi oli vain 1500€ maksanut auto, että ei mikään äly iso menetys.Moro, luin edelliset.
lääkitys ei ole se "oikea" minustakaan.
mielummin jos tahdon relata ja saada adhd-paniikkia-pienemmäksi niin lonkero riittää, ei väsytä mutta vie arjen "terävät" inhottavat "järkyttävät" särmät veke.
mielummin lotraan maksani kautta gini-greippimehua kun keinotekoisesti tehtyjä vahvoja kamoja.
Nyt on todella kova myrskytuuli, kylmetin pääni ja vasen tinnityksestä kärsivän korvani kuulo hävisi kokonaan, yön kun nukkuu panadolin kera niin on uusi päivä.
mielenkiintoista ettei ihmisestä oikein voi kukaan muu tietää kuin itse ihminen.
Tosin luotan siksi omiin 30vuotta kestäneisiin lääkkeisiin koska ei viitsi aina olla lonkeron kanssa tekemissä, siksi toisekseen olen kokenut niin pahoja viekkareita ja paniikkia että viittä vaille shokkia etten enää tahdo ikinä kokea näitä, jos vain joku mc gyver pilleri sen suojan antaa.
kuten edelliset sanoivat, ei sitä tahdo tieten tahtoen kokea mitään karmeuksia uudestaan.
itselle muutamat pitkän ajan lääkkeet ovat varmaankin jo lumetta, mutta ihmisen psyyke on täysin hullu, jos meinaa tulla paniikki-shokki-kuolema niin JOS
on datatietoissa että "lääkkeet otettu Check" ei hätää, niin tuo on tuon arvoista.
turhaa minä ainakaan itseäni alan kiusaamaan tässä iässä enää.
Luojalle kiitos saan syödä lopun ikääni 2*0.5mg rivaa, sanoin omalle lekurilleni että kokeilin laskea sitä hallitusti mutta tahdoin vain nähdä verta, viiltää kaikki paikat auki ja tappaa kaikki elolliset maailmassa, se hokasi heti että toi kaveri on ihan pimee heppu.
Muutamat sanovat että käyttivät rivatrilia 0.5mg nukahtamiseen, nyt kokeilee muutamat saada sitä, niin ei yleiset lekurit enää kirjoita rivaa, nauravat vaan että turha toivo.
Tänään sain täydennystä apteekista mirtzaa sekä opamoxia, ihmettelen tuota opamoxia, itse sain sitä ekaa kertaa 2008 äidin kuoleman jälkeiseen "suruun/adhd"-fiilikseen.
toiset ottaa sitä säännöllisesti nukahtamiseen, toiset popsii jopa keskellä päivää, sitten ne haukottelee että väsyttää ja menevät nukkumaan.
Itse harrastan melko tarkkaan lääkkeitteni itsekontrollia, toiset eivät, nooh jokainen tyylillään :/
@jm82 mitäs sulle kuuluu? et ole ollut täällä pitkään aikaa....
Kaikkia lääkkeitä olen kokeillut ajaa lääkärin valvonnassa hallitusti alas, ei tule mitään niin olkoot sitten.
Onneksi ei mene kuin Rivatril 2*0.5mg aamulla, suprium aamu-ilta, seronil 2kpl. aamulla. nukkumaan mennessä 2*15mg opaa sekä ½mirtza.
siinä mun lääkkeet, ei ole edes puolta kourallista...
Ihmissuhteet; huokaus... eräs ex bestis ei tahdo olla mun kanssa missään tekemisissä, koskee todella paljon kun ajattelen asiaa.
laitoin hälle sms:n hyvää joulua, viimeksi se laittoi mulle, ei yleensä harrasta textareita, vain silloin kun on sillä päällä.
en viitsi kiusata itseäni sillä että rakastaa eikä rakasta, olkoot, minähän ne välit pistin poikki....
Masis ihmisellä ei ole vaan paljoa "ystäviä" sitten kerholla on vertaistukena kivoja ihmisiä, mutta yleensä niillä on niin pahat traumat ym. että ne tahtoo väkisin purkaa omia tuntojaan ja minähän kuuntelen , tosin nyt olen oppinut wanhana että kuuntelen mutten ota niitä sanoja sydämmelle, eli toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, mutta kuuntelen kyllä, enkä niinkuin jotkut ihmiset "jooh, niih, kyllä...Ai mitä sinä kysyitkään, en kuunnellut" ...
Tämä on ainoa paikkani purkaa oloani, se riittääkin minulle...
Ihmisen minuus, olen välillä miettinyt sitä itsekseni, sitten tulee paha ruumiista-irtautumis fiilis että hetkinen, minä mietin itse itseäni ja teen sitä omalle minuudelleni, kuka minä oikeastaan olen ja mikä määrittelee että minä olen oikeasti tässä enkä joku toinen muualla. ei kivaa, siksi en enää jaksa harrastaa tuota juttua.
se on mikä on ja sillä selvä, pitää oppia taas ajattelemaan simppelisti, lego-tasolla.
pärjätkäähän <3
Lääkäri kanssa puhui, että Ketipinor isompina annoksina väsyttäisi. Mutta mulla tuo 25mg ei tunnu oikein missään, että ei haittaa.@jm82 autot ovat varsinaisia rahasyöppöjä.
äiskä kuoli 2008, pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle samana vuonna, hävitin auton hupihinnalla sukulaiselle.
en tarttenut mania silloin, 7000mk:n auto meni 200e:lla.
nykyään jos tartten autoa esim. 2*kk:ssa kaupassa käyntiin niin otan taksin, 8-12e ottaa siitä.
pidemmillä matkoilla saan broidilta auton lainaksi.
en tykkää autosta, pelkkä parkkimaksu 300e/vuosi.
Miten kone hajosi? kiinnostaa autoasentajana tämä.
Jollei startti jaksa pyörittää hmm.. jos se pyörisi kuin kahvimylly niin sitten olisi jakopää sökö... kiinni leikkaaminen on harvinaista kanssa
Kaveri sanoi että sen kaveri ottaa ketipinoria , en tiedä annostusta mutta on varmaankin melko raju koska kaveri vaan nukkuu koko ajan
käy veskissä, syö ja nukkuu taas...
meidän hauvalla ikää 12v. karvanlähtö aika, melkein pelkään että onko sillä joku sairaus, mutta ei kait, kesäkarvan ajot veke.
ei vaan ole aiemmin ollut näin kalju, ohut karva vaan päällänsä, ennen oli paksu, tai sitten pelkään turhia.
ei jaksaisi mitään ikävää shokeeravaa että "nyt se kuolee käsiin"-fiilistä, ei näin vanha ihminen jaksa lisää sontaa niskaan
Mä kävelin kanssa paljon, menin iltapäivätorkuille ja liikavarvasta särki sikana ja sääret kipeinä, siihen sitten voltaren geeliä niin auttoi.
Tuli vähäsen lunta maahan, en tiedä mistä se ennustus lupasi 25cm ...
Auto on 1999 VW Beetle 2.0 bensa. Citikassa mulla tippui ajoneston siru ja muistaakseni startti pyöri, mutta ei käynnistynyt. VW ei taas pyöritä starttia ollenkaan, koska kone on jotenkin jumissa. Auto ei onneksi ollut aivan hirmu kallis. 1500 oli hinta, mutta ei mahda mitään. 200€ Citikka C3 toimii kyllä hyvin.
Nyt saavat sitten kaikki soitella mitenkäs paljon haluaa, en auta, eikä tartte.
tulee vaan viesti "numero ei ole käytössä" hyvää joulua vaan kakkapäät
@jm82 jooh kaverilla tosiaan ketipinor ja ihan zombie
hmm oliko minkä vm:n auto?
jos ei edes starttaa-pyöritä niin niitä syitä on mm. virta-avaimesta ajonesto siru tippunut veke.
monet sekoittaa "tyhmän" avaimen siru-avaimeen, sitten auto hinataan huoltoon ja kaveri sanoo 150e/h että tuoppas se toinen avain.
käynnistää sillä ja velottaa 150e, kun neuvoo että TÄMÄ on oikea avain.
ekana tulee mieleen ajonesto, joissain malleissa pitää avain naittaa-parittaa uudestaan mustaan laatikkoon-ajonestoon.
välillä se vaan pudottaa sen muistista veke, jotain tyyliin virrat päälle, kytkin pohjaan teet sitä ja teet tätä ja sitten painat avaimesta sitä ja tätä ja sitten vilkut välähtää ja paritus on tehty.
etanolista en sano mitään, ei ole kokemusta, parrain on jollei pyöritä, niin vapaalle, känkkä päälle ja suoraan jakopäästä pyörittää, niin näkee että onko venat solmussa taikka laakerit hirttäneet, jollei edes startti naksu kautta pyöritä ei tarkoita että kone leikannut kiinni.
startin solenoidi, maadoitus-viat, plussan kaapeli alusta startille hapettunut jne.
en vielä heittäis kirvestä kaivoon, pahat isot kiekat ainakin tyhjäkäynnillä vetää välillä nokka-hihnan yhdellä hampaalla ylitte, sitten pahimmassa tapauksessa menee venat.
pelkkä kannen oikaisu kansityössä 500e, venat ovat melko halpoja, jollei sitten tartte männille tehdä mitään.
päästö-arvot ovatkin sitten monen kaupan summa, likaiset-wanhat tulpat, ilmanputsari, ilmamäärämittari, katti missä kunnossa.
Tuossakin on todella veikeetä että moneti obd näyttää "lamda vika" kaverin kanssa juteltiin niin 1promillen mahis että lamda on hajalla eli mitätön, se vaan kertoo että lambda saa raja-arvon ylittävää dataa, eli liian laiha kautta rikas seos, ja siihen uusissa autoissa vaikuttaa fitun monet anturit, muuttuva nokkaisen asentotunnistin joita on 2kpl. ilmamäärä mittarin paskaisuus jne...
kerro miten se käyttäytyy bro
Auto on 1999 VW Beetle 2.0 bensa. Citikassa mulla tippui ajoneston siru ja muistaakseni startti pyöri, mutta ei käynnistynyt. VW ei taas pyöritä starttia ollenkaan, koska kone on jotenkin jumissa. Auto ei onneksi ollut aivan hirmu kallis. 1500 oli hinta, mutta ei mahda mitään. 200€ Citikka C3 toimii kyllä hyvin.
Vuosi lähti ok käyntiin mutta nyt on deeppiä eikä tiiä miten pääsee pois. Totta se pää nyt meni lopullisesti
Kai se kun liian hyvin koittaa olla niin sitten vaan kaikki pimeni, en tiiäMitenkäs se nyt silleen kaatui kaikki päällensä?
mulla menee nukkuessa koko ajan, onneksi kerhon pito alkaa 11.01 taas 15:15-18:00 joka arkipäivä, porukat tarttee minua jotenka on mukava pitää kerhoa päällänsä, tosin 10max sekä maskit naamalla, siitä se lähtee.
Kerro enemmän mikä painaa jos jaksat?
<3
Osittain tutun kuuloista, en viitsi lähteä sörkkimään tai vastailemaan kovin paljoa, ei se sua hyödyttäisi. Allekirjoitan kyllä täysin tuntemukset exästä, tai sitä ylipääsemisestä, vittu mitä skeidaa. Uudenkin saa niin sitten sitä ei jaksa kuitenkaan. Juuri hetki sitten kelailin Göstan kylvämää sananpartta "kuinka tahtoisinkaan sua halata". Tekisi mieli halata edellistä naista, se vaan oli niin saatanan ihana, kun aika nyt on kullannut muistot. Toisaalta myös tekisi mieli etsiä sitä "oikeaa", joku jonka halaaminen toisi sisäisen rauhan, se mitä nykyinen nainen ei halatessa anna. Voi hyvinkin olla että depressio on tämän tunteen syynä, eikä väärä kumppani, ken tietää? Minä en.
Itse asiassa mun depistely loppu kuin seinään joku aika sitten, mutta tyhjyys jäi. Se vittumainen tyhjyyden tunne joka tuntuu siltä että vain uusi ihminen voisi sen paikata. Tuo vanhempi vuodatukseni, jossa mainitsin ystäväni erkaantuneen, käytännössä löi välit poikki joku aika sitten, sekin syö miestä.
No, tässäpä tärkeimmät rapulaiset aatokset, jotka viitsi kirjoittaa näin keskellä yötä heränneenä.
@elmo Olotilaa kyllä tuo helpottaa ja se on minunkin mielestäni tärkeintä että tämä nykyinen hetki, tämä nykyinen sekunti on tärkeä eikä ajatella "katsotaan nyt sitten 300vuoden päästä miten minulla mennee"
Kuten sanoit, tunnen muutamia joitten kanssa on meno : "soitan sitten takaisin kun olen katsonut kanit ja rotat" WTF. onko elämä noin tärkeetä että ihmisen tekemää soopaa katsellaan koko ajan? jos toinen meinaa soittaa että vedän ranteet auki niin toinen ei vastaa ja laittaa textarii "mää katon ny salkkareita" Fittu
Silloin on kyllä "kaverit" väärän laatuisia.
Etkö sinä sitten haaveile enää mistään elämässäsi? ymmärrän että "ehkä" olet nuori ja meinaat että olet saanut kaikki ja valmis vaihtamaan hiippakuntaa, mutta kyllä se elämäkin opettaa, mäkin olen huomannut että hitto, nyt vasta hokasin sen , miksi on kiva jutella metsän eläimille muuten vaan
ennen wanhaan katsottiin että toi on sekopää kun se juttelee variksille
Mäkään en tykkää yhtään tahattomista vapaa-ehtoisista vaikeista sossu-tilanteista, uudet tutustumiset tuntemattoman kanssa ovat vaikeita.
ei sinänsä, mä olen kerholla nähnyt paljon uusia kavereita, ja nyt kun olen taaplannut niitten seurassa vuosia niin kyllä uskallan lähteä niitten kanssa laivalle, mutta jos olisi ihan tuosta vaan ja ilman mitään pohjatietoja/tutustumista lähdettävä niin not ever.
Lapset ovat kivoja, mä olen usein ajatellut ja mun päätä ei siinä asiassa hevillä eikä muullakaan musalla käännettä, että eukot not, hoidin broidin muksuja junnuna tarpeeksi, niin että no thanx, pojan voisin ottaa jatkaa sukua, adoptoimalla taikka sitten lainakohdulla mutta eukot, voi helvetti mä en kestä niitä
Vaikeudetkin voivat kasvattaa ja opettaa, mutta jos sitä kivimurskaa tulee aina niskaan niin sitten ei ole ollenkaan kivaa
Hyvät alkuviikot Sinulle ja kaikille muillekkin. <3
En nyt poimi sen enempää, mutta silmään pisti tämä:
"Etkö sinä sitten haaveile enää mistään elämässäsi? "
En kyllä haaveile. Haavaileeko muut sitten? En mä tiedä olisinko koskaan haaveillut mistään. Ehkä parhaiten mielessä on ennen ripari ikää kun olin ilman tietokonetta useamman kuukauden kun vanha tuli ylikellotettua rikki. Silloin varmaan haaveilin, että äipän rahapussi aukeaisi vähän aikaisemmin ja sen jälkeen, että Indesolin sedät saisivat meikäläisen dream came true pc:n kasattua. Sitten kun se oli nähty niin tulevilta haaveilta tippu pohja ja mikään ei enää tuntunut missään XD.
Oishan se ihan jees, että parisuhde kukoistaisi jäisi vaikka viiskybäsenä eläkkeelle ja lähtisi asunto-autolla kumppanin kanssa muailmaa kiertelemään. Tai vaikka alkajaisiksi pitäisi pari kk virkavapaata ks. merkeissä vuoden päästä. Mutta ei mulla kasetti kyllä taivu siihen, että tuokaan olisi mikään haave. Ei oikein tunnu missään vaikka jäisi kokematta. Ainut mikä oikeasti vähän ehkä kiinnostaisi tietää tulevaisuudesta olisi nähdä miten lasten tai mahdollisten lasten lasten elämä makaa vuosikymmenien päästä. Toisaalta heilläkin kun on jo elämän peruspalikat kunnossa ja muuta tukiverkkoa niin ei sekään sota yhdestä ihmisestä ole kiinni.
Tulipahan taas kirjoitettua terapeuttiset avautumiset joiden ansiosta en kyllä tullut yhtään viisaammaksi
Oonkin nyt toista päivää yksin kotona. Paitsi koira tuossa nukkuu lattialla. Otin jo vähän aikaisemmin 19.30 mirtazapin, ketipinor ja sitten jonkun kolmannen joka pitäisi auttaa fibromyalgiaan, se onkin Triptyl. Otin vaan puhelimen käteen kun ei kunnolla nukuta aivan vielä. Laitoin nauhalle paluu tulevaisuuteen II elokuvan. Ykkösen katsoinkin. Vähän meinaa olla vasen jalkapohja kipeä.@jm82 mistäs brotukselle kuuluu?
mä olen ollut väsy, en ole ottanut iltiksiä arkisin niin nukkumaan jo 23, sitten koiro tahtoo ulos 08, huomenna kello soimassa 09 ja kaffe-automaatti kanssa lähtee päällensä.
menen sairaanhoitajan puheille, juttelin sossun pomon kanssa että eläkkeelle siirtyneet sossun tädit ymmärsivät "harkinnanvaraisen" käsitteen, tämä nykyinen sossu "likka" nuori kuin mikä, on päättänyt että mitään et tule saamaan, harkinnanvarainen-ehkäisevä toimeentulotuki on pärstäkertoiminen, siitä ei voi valittaa.
pomo oli sitä mieltä että kannattaa uusia 2010:n vuoden terapiakoiran tarpeellisuus-psykan tokari, joskos sitten saisi vähäsen tukea esim. dogin mahdollisiin lekurikäynteihin.
pelkkä verikoe 100e ja lekuri jolla on "kiva" tuntitaksa kun tulee huoneeseen ja lääppii koiroa minuutin niin veloittaa 150e, kyllä hemmetti menee jo ihmis-lekurinkin taksan yläpuolelle huh hittoa, ei ihme että eläinlääkäreillä on niin hulppeat tilat
jaksaisi vaan nousta sitten 09 ylös.
tokari ei ole ongelma.
Tsemppiä kaikille,
nyt pitäisi tulla kunnon lumimyrsky taas aamuksi.
<3
Miten liittymäsi pääsi sulkeutumaan, onko vaikeuksia maksaa vai suljitko muuten vain?
Nyt saavat sitten kaikki soitella mitenkäs paljon haluaa, en auta, eikä tartte.
tulee vaan viesti "numero ei ole käytössä" hyvää joulua vaan kakkapäät
@jm82 jooh kaverilla tosiaan ketipinor ja ihan zombie
hmm oliko minkä vm:n auto?
jos ei edes starttaa-pyöritä niin niitä syitä on mm. virta-avaimesta ajonesto siru tippunut veke.
monet sekoittaa "tyhmän" avaimen siru-avaimeen, sitten auto hinataan huoltoon ja kaveri sanoo 150e/h että tuoppas se toinen avain.
käynnistää sillä ja velottaa 150e, kun neuvoo että TÄMÄ on oikea avain.
ekana tulee mieleen ajonesto, joissain malleissa pitää avain naittaa-parittaa uudestaan mustaan laatikkoon-ajonestoon.
välillä se vaan pudottaa sen muistista veke, jotain tyyliin virrat päälle, kytkin pohjaan teet sitä ja teet tätä ja sitten painat avaimesta sitä ja tätä ja sitten vilkut välähtää ja paritus on tehty.
etanolista en sano mitään, ei ole kokemusta, parrain on jollei pyöritä, niin vapaalle, känkkä päälle ja suoraan jakopäästä pyörittää, niin näkee että onko venat solmussa taikka laakerit hirttäneet, jollei edes startti naksu kautta pyöritä ei tarkoita että kone leikannut kiinni.
startin solenoidi, maadoitus-viat, plussan kaapeli alusta startille hapettunut jne.
en vielä heittäis kirvestä kaivoon, pahat isot kiekat ainakin tyhjäkäynnillä vetää välillä nokka-hihnan yhdellä hampaalla ylitte, sitten pahimmassa tapauksessa menee venat.
pelkkä kannen oikaisu kansityössä 500e, venat ovat melko halpoja, jollei sitten tartte männille tehdä mitään.
päästö-arvot ovatkin sitten monen kaupan summa, likaiset-wanhat tulpat, ilmanputsari, ilmamäärämittari, katti missä kunnossa.
Tuossakin on todella veikeetä että moneti obd näyttää "lamda vika" kaverin kanssa juteltiin niin 1promillen mahis että lamda on hajalla eli mitätön, se vaan kertoo että lambda saa raja-arvon ylittävää dataa, eli liian laiha kautta rikas seos, ja siihen uusissa autoissa vaikuttaa fitun monet anturit, muuttuva nokkaisen asentotunnistin joita on 2kpl. ilmamäärä mittarin paskaisuus jne...
kerro miten se käyttäytyy bro
Miten liittymäsi pääsi sulkeutumaan, onko vaikeuksia maksaa vai suljitko muuten vain?
Kaverillani oli usein tuo tilanne että kun soitin oli joko laskut maksamatta ja liittymä kiinni tai sitä ei huvittanut jutella.
Jos joskus liittymäsi aukeaa, suosittelen kilpailuttamaan, tuo 24,90 vaikuttaa kalliilta. DNA:lta saa saman numeronsiirtona 14,90 kk.
No se on sitten hyvä toiminto, jos sellainen Elisalla on
Jos olisi vielä mun työluurissa mahdollinen. Kävin työterveydessä ja työuupumushan se oli oman ihmeolon takana. Työ ei jaksa kiinnostaa ja vapaa-ajalla yritän jotain tehdä ettei kokonaan toimettomaksi mene. Tunnen sen väsymyksen kehossani ja kun tänään kävin kylpylässä, en ole nauttinut siitä niin paljon kuin nautin joskus aiemmin, vaikkapa vuosi sitten. Työssä odottaa vaan koska työpäivä loppuu ja lomaan on aina kuukausia... ja lomakin menee hetkessä. Kirjaimellisesti ketuttaa koko työ ja sille elämän pyhittäminen. Vienyt täysin energian itselleen ja vapaa-ajalla ei huvita edes skeittilautaa käyttää joka oli kauniisti rakas; todella.
Onni onnettomuudessa että oli määräaikaisia sopimuksia tessin mukaan, niin esimiehen kanssa juteltiin eilen etteivät halua sairastuttaa lisää.
Viimeksi solmittuun määräaikaan päättyy työ ja karenssia ei siis tule, kun lupasin sinnitellä loppuun asti, vaikka työmotivaatio on nolla.
1.4.21 saan lähteä sieltä ja työttömänä onkin sitten aikaa kerätä itsensä kuosiin. Voimia kaikille.
Koitetaan kaikki jaksaa, minulle on sanottu, että työssä josta et nauti ei kannata väkisin pitää.
Se juttuhan on siinä kauanko jaksaa hymyillä asiakkaille atk-työssä, jos vihaa sekä työtä että kaikka mikä liittyy siihen, mm. asiakkaiden yhteydenottoja.
Ajatukset olluut pitkään työssä ja siinä, että harjoittelijana en osaa kaikkea, ja meillä on vähän tukala ilmapiiri. Apua ei aina saa, ja muutkin ovat kuulopuheen perusteella väsyneitä työtaakkaan.
Omalla kohdalla oli onni tuo määräaikainen sopimus.
Lisäksi se että työ vie 50 tuntia aikaa viikossa, työ ja matkat, niin se jättää vain muutaman tunnin vapaata... jossa hädin tuskin ehdi palautua työpäivästä seuraavaan.
Unet olleet huonoja ja vessassa joutunut ravaamaan useammin. Mikä on kai stressin merkki.
Ystäviä minulla ei ole kenelle asioista puhua, ja olen pitkään esittänyt onnellista, kunnes nyt oli pakko käydä avautumassa.
Ja sieltä se tuli. No onneksi burnoutin kanssa pääsee kyllä heti kortistoon.
Nyt ymmärrän minäkin mitä se on, kun käy kylpylässä, eikä se enää tunnu samalta vaikka edellisestä kerrasta oli alle 4 kuukautta...
Kohta täytyy perhelounaitakin välttää. Määräaikainen soppari päättymässä työssä muutaman kk päästä, kauhea grilli onko kuulunut mitään, voistko mitenkään kysyä...
Ottaen huomiooni vielä sen että olen burnout-tilassa pitkään, työ sapettaa ja IT-ala stressaa, eikä jaksa tehdä mitään IT-työtä niin meinasin itkeä siinä.
Sanoin lopulta äidille ja siskolle "ei enempää kiitos". Eiköhän sitten vartin päästä uudestaan... ja vielä illalla tekstari. En vastannut yhdelle, seuraavana päivänä toinen tekstaa samasta asiasta.
Vitt* kun ei jaksa työstä puhua eikä koko työtä ajatella. Onneksi pääsen kortistoon, enkä halua juuri nyt ajatella oppivani mitään uutta.
Työyhteisö liian ylityöllistetty. Apua ei saa, omalla onnella yritän ratkoa. Palaverit ei ikinä siitä mitä agendalla on.
Vitvttvv käydä töissä! Palkkkakin vielä huono. Nettona 1100e kuussa.
Työttömänä saa 850! Tänään onnellinen oon, kun pääsen kortistoon.
Kiitos tuesta. Onhan tuo, sukulaiset grillaa. Joskus vaan tekee mieli sanoa suoraan heille, kun tietkö ei enää voi olla se kiltti ja nuolla toisen takamusta.Toihan on ihan peestä jos perhelounaitakin tarttee välttää
onneksi sopparisi päättyy pääset relaa ettei pää hajoa.
Eipä ole kunnon palkkaa, melkein saa paremmin työkkäristä ja joutuu vielä duunaa työmatkat ja sapuskat ja ainaa vie perhanasti.
Onnea ettei burnouttia tule pahemmin.
mä olen välillä masis, nyt paistoi tänään aurinko ja vähäsen häppy, onneksi on eläkepäivä ja pääsee hakee ruokaa 03-04pv jälleen.
pitäisi vaan saada lääkkeet kondikseen, kun jätin soittopyynnön terpalle lupasi soittaa 14:20 noin, aikas on
noin kun 16:57 eikä soita kivat sullensa
Sellaista se on pelkkää työtä koko elämä: mieti sitäkin aikaa joka kuluu kotitöihin ja itsestä huolehtimiseen, vaikka en kanna masennusdiagnoosia, niin kyllä tässä energia menee töissä jo.Mää taistelen tuulimyllyjä vastaan.
auttelen yhtä kaveria että se saisi kelasta henkkarit kerran 5vuoteen, nyt on vain wanha kuvallinen kelakortti, ei saa paketteja posista, ei pankkitunnuksia ei mitään.
kelaan laitettiin hakemus, oli 50e plussaa ei tullut mitään, sitten vasta sanoi että on myöskin lääkkeiden omavastuu 50e maksettuna kuitti jossain.
yritettiin soskusta ehkäisevää, perjantaina jätettiin tänään soitti kaverille ettei tipu, yritä uudestaan kelasta.
on tämä nyt yhtä perkeleen juoksuttamista paikasta paikkaa, sitten vaaditaan että laita pankkitunnusten kanssa netin kautta, mistä netti? mistä pankkitunnukset? mistä henkkarit? ihme nyky-yhteiskunta kun itsellä on vain velvollisuuksia, ei ollenkaan oikeuksia.
Tänään oli kerholla kivasti 9 kävijää, vähäsen tympii nämä pakkaset, koiro jäätyy.
03-04 päivä hakee ruokaa urakalla pakastimeen, sitten taas lepoa 22päivään saakka jolloin uudestaan kauppaan.
Pitää huomenna soittaa päksin hematologin sihteerille että uusii mun rivatril respan, Meidän uusi paikka lähetti vaan viestin että karmea ruuhka, soitamme huomenna sinulle.
eli 07, kun kaikki kääkät nukkuu, perkele minä ton takia ala heräilee ylös.
hematologi saa uusia mun respan, sanon että lääkkeet loppuu eikä kukaan uusi respaa, menen kohta osastolle makaa helvetti!
Mulla systeri on ihme kääkkä, "sinä sanot niin, sinä hakut niin"!
en ole kertaakaan sanonut mitään sille, se on ihme vammainen, palaa käämit siihen.
sitten se määkii aina "mun pitäisi levätä ja tässä puistelen sun kanssa mattoja on tämäkin"
fittu itse tulee määkimään, minä ole kertaakaan pyytänyt että tule jelppiii.
Pitää varmaankin muutta Hankoon niin pääsee näistä kusipäistä eroon
Ihme että aina pitää sotkeutua toisten asioihin.
Mulla on 500m:n päästä metsästä ja keskustasta kämppä vuokralla 62m2 n.800e/kk vuokra, asumistukea 465, eli ei jää paljoa itselle maksettavaksi.
tarpeeksi elämän aikana muuttanut.
multa palaa käämit usein byrokratian kanssa.
kun jotain vaaditaan, niin laskukin tulee himaan ennen kuin olet kotiutunut lasareetista.
mutta kun jotain pitäisi sinun saada, niin kestää vuoden, on tämä nyt yhtä helvettiä
huokaus...
Sellaista se on pelkkää työtä koko elämä: mieti sitäkin aikaa joka kuluu kotitöihin ja itsestä huolehtimiseen, vaikka en kanna masennusdiagnoosia, niin kyllä tässä energia menee töissä jo.
Minua sapettaa jo ajatella tätä yhteiskuntaa, että jo lapsesta asti sut asetetaan muottiin: mitä haluat tehdä isona ja sitten kouluun kahdeksaksi joka arkipäivä.
Siksi suosittelen elämään säästöillä tai tuilla jos suinkin mahdollista. Vaatii toki ettei ole velkaa.
Velka on pirullinen idea, koska se velvoittaa työntekoon heikoillakin ehdoilla...
Raha ja velka on ihmiskunnan suurimpia huijauksia yhteiskunnassa.
Lopettakaa roinan ostamiset niin raha riittää ilman työntekoa! Kätevää!
Joo, moni ei sitä ymmärrä että masennus on oikea ongelma. Ei sitä noin vain masennuta tai mennä burn-outiin.
Ihan samoja tuntemuksia, ihmiset ei ymmärrä eämässäni sitäkään, sukulaiset nyt ainakin että voin elää ilman parisuhdetta, omakotitaloa, autoa ja velkaa. Ihmiset ei ymmärrä että myös ilman turhia 60-tuumaisia töllöjä voi elää. Ei ne vain tajua ja perustelevat myös työmotivaation laskua sillä, että en edes yritä... "Olisit onnellinen, että sinulla on edes töitä". Olisivatpa hekin, kun äitini menetti terveytensä työllä ja nyt tekee vain vähän töitä ja loput sairaslomalla, isäni taas valittaa stressiä ja verenpainekin koholla työn takia. Veljeni ei jaksa imuroida, kun työ on raskasta, ja hommasi robotti-imurin.
Jos minä en nauti nykyisen työni tekemisestä, niin en nauti ja lähden sieltä pois. Burnout on todellinen ongelma, josta voi puhkea masennustila.
Parempi ajoissa kuin myöhässä.
Olen itsekin sen huomannut, että kun joku grillaa, eikä ymmärrä sua - vaihda aihetta tai mene pois keskustelusta.