Lääkäri kehoitti kokeilemaan Citalopram lääkettä ja lopulta suostuin kokeilemaan.
On ollut hiton hyvä lääke omalla kohdalla, ei ole tullut mitään sivuoireita (no ehkä libidosta lähti loputkin sen mitä kilpparisairaudesta jäi) ja elämänlaatu on noussut huimasti kun en enää stressaa jatkuvasti väsymystäni ja ole muille ihmisille äreä.
Näillä näkymin popsin sitä vielä pitkään, ainakin työuran loppuun varmasti.
Nyt kun tuli tähän ketjuun kirjoitettua, niin koiraihmisenä on hieman vaikea ymmärtää että otetaan terapiakoira vain itsensä takia.
Saako se varmasti tarvitsemaansa hoitoa ja liikuntaa siitä riippumatta mikä on masentuneen tila?
Ainakin tukiverkkoa olisi hyvä olla joka sitten huolehtisi koirasta jos ei omistajan kunto anna siihen myöden.
Tämä vaan oma mielipide, siitä ei pidä pahastua.
Tuo lääke on ilmeisesti lähes sama kuin Essitalopram. On tuttu myös ja oli aika pitkään käytössä.
Mulle ei Venlafaxinista tule mitään sivuoireita, vaikka onhan siinä paljon niitä mahdollisia haittavaikutuksia. Muistaakseni Duloksetiinillä tuli juuri noita hyvin ikäviä sähköiskuja.
Itse opiskelin noin 3 vuotta ja pääsin opiskelusta läpi. Nyt olen aloitellut sellaista auttavaa työtä, joka ei liity siihen opiskeluun aivan suoraa, mutta mutta tulisi vähän rahaa kuntoutustuen lisäksi. Tosin kuntoutustukea saan vain tämän kuun, eli tuen jatko on vasta kohta käsittelyssä. Työhistoriaa 12 vuotta, niin työeläkevakuutusyhtiö on maksanut aina sen kuntoutustuen. Kerran sain jopa tukea 2 vuotta putkeen. ECT hoidossa myös olin joskus vuosia sitten. Mutta harmillisesti se harvempi ylläpitohoito ei auttanut mitään. Tiheä sarja kyllä piristi minusta kummasti. 12 hoitokerran sarja vaan sen verran kallis hyötyihin nähden, että en saa enää ECT:tä.
Itsellä tuli eksältä 3 vuotias saksanpaimenkoira, joka oli minulla 10 vuotta. Ei ole enää sitä, hyvä. On siinä vaan työtä. Joutui siis lopettaa ihan hyvässä 13 vuoden iässä.
13 vuotias adoptio kissa sitten ollut. Onhan siinäkin ruoan ja hiekan ostamista. Ruokkimista ja laatikon puhdistamista. Tuo nyt vielä itsellä menee, mutta koiran ulkoiluttaminen esim 2 kertaa päivässä alkaisi ottamaan päähän. Siis tavallaan harmittamaan, että taas pitää lähteä pihalle.
Onhan niitä joitakin hyvinvoivia masentuneita, jotka jaksaa lenkittää ahkerastikin. Itsellä sen verran tasaista, että jatkuvasti on sama olo.
Puoliso muuten on useaan kertaan käskenyt lopettaa lääkkeet, vaikka niistä on itselle minusta selvä hyöty. Lisäksi ei ole kovin kallistakaan, kun on se 112 korvaus (psykoottinen masennus) pysyvänä. Tai siis kaikki minun oireet/diagnoosit on nyt ollut niin, että ne ei ole pysyviä. Eli voisi parantua papereiden mukaan, mutta ei ole näköpiirissä itsellä sellaista tapahtumaa.
Puolison mukaan en ole siis masentunut. Vaan esim adhd/autismin kirjo? Mutta kävin kyllä viime vuonna lääkärillä asiaan liittyen. Asia loppuunkäsiteltiin sillä, että nuo nykyiset diagnoosini on samankaltaisia, kuin autismin kirjo. Lähinnä siis ilmeisesti se eristäytyvä persoonallisuushäiriö?