Lomamatkalle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
15.5. Olisi ollut lennot varattuna Ateenaan Aegean Airlinesin kautta, tarkoitus oli lähteä reppureissulle saarihyppelemään koko perheen voimin, mutta sit tuli korona.

Aegean on laittanu lennot sulki vain huhtikuun ajaksi, eli toukokuusta ei ole tietoa. Suomi OyAb on ilmeisesti kiinni 13.5. Asti, joten vakuutuskaan ei auta vielä. Aegean tarjoaa 8.4. mennessä tehdyt siirrot ilmaiseksi (lentojen ostossa tuli tottakai sniiduiltua ja niitä ei voi muutoin siirtää), mutta tuntuu vähän hankalalta siirtää nyt lentoja, kun ei tiedä miten syksyllä on vapaata..pitääköhän sitä vain pelata rikasta ja rutiköyhää ja odotella, että joko suomi/kreikka pitää rajat kiinni 15.5. tai Aegean peruis lennot myös toukokuulle.
 
...pitääköhän sitä vain pelata rikasta ja rutiköyhää ja odotella, että joko suomi/kreikka pitää rajat kiinni 15.5. tai Aegean peruis lennot myös toukokuulle.

Varmasti ainakin Suomi pitää rajat kiinni 15.5. koska epidemiapiikkiä ennustetaan vasta siihen tai sen jälkeisille viikoille.
 
Täälläkin odotetaan että Norwegian peruu 30.5 lennot Usaan ja otetaan sitten rahat takaisin. Toisaalta sain nuo lennot aikanaan kohtuu edukkaasti ja Norwegian tarjoaa 20% lisäbonusta jos ei ota rahoja ulos vaan vaihtaa cashpointeiksi, niin pohdituttaa ottaisiko tuon 20% tuoton, riskinä kun tietysti on että kaikki menee, jos firma kyykkää.
 
  • Tykkää
Reactions: M#T
Soittelin Finnairin aspaan just, kun oli pääsiäisen Lapin lennot Helsinki-Vantaalta, joista Finski oli perunut vain paluun, meno oli edelleen voimassa. Jonkin aikaa jonoteltuani (~10min?) nauhoite sanoi englannninkielisessä palvelussa olevan vähemmän jonoa, no vaihto sinne (paina #1) ja välittömästi vastattiin ja sain lennon peruutettua minuutissa ja tekivät rahanpalautuspyynnönkin heti. Hetki sen jälkeen tuli mailiin vahvistus. Eli käyttäkää engalnninkielistä palvelua, jos ei jonottelu kiinnosta.
 
Soittelin Finnairin aspaan just, kun oli pääsiäisen Lapin lennot Helsinki-Vantaalta, joista Finski oli perunut vain paluun, meno oli edelleen voimassa. Jonkin aikaa jonoteltuani (~10min?) nauhoite sanoi englannninkielisessä palvelussa olevan vähemmän jonoa, no vaihto sinne (paina #1) ja välittömästi vastattiin ja sain lennon peruutettua minuutissa ja tekivät rahanpalautuspyynnönkin heti. Hetki sen jälkeen tuli mailiin vahvistus. Eli käyttäkää engalnninkielistä palvelua, jos ei jonottelu kiinnosta.

En ymmärrä miksi Finskillä kestää noiden selkeiden rahapalautuksen käsittelyssä noin kauan vai yrittääkö vain pelata aikaa jotta kassa kestäisi. Omassa palautuspyynnössä mennyt n. 2vkoa, nyt tuli tieto että palautusten käsittelyaika n. 8vkoa.. 4vkoa on käsittelyaika jos hyväksyt +10% voucherin.

Vertailussa matkatoimisto jolta sain korona peruutuksen takia rahat samana päivänä kun ilmoitin heille tilinumeron. Matkatoimiston maksama summa oli kuitenkin 5x suurempi mitä finskiltä odotan.
 
En ymmärrä miksi Finskillä kestää noiden selkeiden rahapalautuksen käsittelyssä noin kauan vai yrittääkö vain pelata aikaa jotta kassa kestäisi. Omassa palautuspyynnössä mennyt n. 2vkoa, nyt tuli tieto että palautusten käsittelyaika n. 8vkoa.. 4vkoa on käsittelyaika jos hyväksyt +10% voucherin.

Vertailussa matkatoimisto jolta sain korona peruutuksen takia rahat samana päivänä kun ilmoitin heille tilinumeron. Matkatoimiston maksama summa oli kuitenkin 5x suurempi mitä finskiltä odotan.
Mulle tuli tällainen maili:

kiitos takaisinmaksupyynnöstäsi. Meillä on tällä hetkellä ruuhkaa takaisinmaksujen käsittelyssä koronavirukseen liittyvien takaisinmaksuhakemusten vuoksi. Keskimääräinen käsittelyaikamme on noin yksi kuukausi. Olemme pahoillamme viiveestä ja sen aiheuttamasta harmista sinulle.

Saas nähdä. On tosiaan outoa, että kestää. Luulis olevan automaattinen prosessi.
 
En ymmärrä miksi Finskillä kestää noiden selkeiden rahapalautuksen käsittelyssä noin kauan vai yrittääkö vain pelata aikaa jotta kassa kestäisi. Omassa palautuspyynnössä mennyt n. 2vkoa, nyt tuli tieto että palautusten käsittelyaika n. 8vkoa.. 4vkoa on käsittelyaika jos hyväksyt +10% voucherin.

Vertailussa matkatoimisto jolta sain korona peruutuksen takia rahat samana päivänä kun ilmoitin heille tilinumeron. Matkatoimiston maksama summa oli kuitenkin 5x suurempi mitä finskiltä odotan.
Itsellä pieneltä yhtiöltä mainittiin sama 1-2kk. Eiköhän se ole enemmän rahoituskysymys, kun mikään käsittelyruuhka. Yritykset joutuu ottamaan lainaa ja järjestelemään ne. Finskillä taitaa olla kohtuullinen kassa, mutta harvalla yrityksellä on. Ja vaikka kassaa olisikin, senkin muuttaminen osakkeista rahaksi tms vie aikaa.
 
Nonnin, tänään tuli Air Balticilta perumisilmoitus toukokuun lopun lennoista. Vaihtoehtona oli rahat takaisin tai lahjakortti jonka arvoa korotetaan 20 eur per suunta per matkustaja, eli omassa tapauksessa olis saanu 80€ extraa. Voimassaoloaikaa oli yksi vuosi.

Pyysin kuitenkin rahana koska ei tiedä mihin tullaan menemään jos vaikka myöhemmin tänä vuonna pääsis matkalle. Saas kattoa kauanko kestää tulla rahat takaisin, netissä oli vain lomake johon piti täyttää nimet ja lennon tiedot palautusta anoakseen, mitään käsittelyaikoja ei ilmoitettu.
 
KLM:n lennot kesäkuun alkupuolella NYCiin. Toistaiseksi KLM:llä vaan toukokuun loppuun mennessä lähteviä lentoja on voinut siirtää tai pyytää rahoja/lahjakorttia. Kai ne kohta pidentää sitä aikaa myös kesäkuun puolelle. Varmaan pyydän lahjakorttia kun tarkoitus kyseinen matka tehdä sitten kun taas onnistuu. Toki lahjakortti ei käy kun KLM:lle sitten.
 
Oma varaus kesäkuun lennoista Cataniaan on hävinnyt AirBalticin sivustolta, eli ilmeisesti nogo. Mites homma toimii, kun liput on ostettu supersaverin kautta ja paluulennot oli norskilta, eivätkä he ole vielä lentoja peruneet. Supersaver ilmoittaa aika hähmäsesti peruutuksista, että lentoyhtiöiden säännöt määrittää peruutusprosessin ja jos kerran norski ei ole vielä omia lentojaan perunut, ei varmaan rahojakaan saa takaisin ennen sitä, vai saako?
 
Oma varaus kesäkuun lennoista Cataniaan on hävinnyt AirBalticin sivustolta, eli ilmeisesti nogo. Mites homma toimii, kun liput on ostettu supersaverin kautta ja paluulennot oli norskilta, eivätkä he ole vielä lentoja peruneet. Supersaver ilmoittaa aika hähmäsesti peruutuksista, että lentoyhtiöiden säännöt määrittää peruutusprosessin ja jos kerran norski ei ole vielä omia lentojaan perunut, ei varmaan rahojakaan saa takaisin ennen sitä, vai saako?

Norskin peruu tällä hetkellä toukokuun lentoja, kesäkuun tilannetta vielä katsovat. Kannattaa olla yhteydessä supetsaveriin mutta todennäköisesti paluusta et saa vielä rahoja takaisin.
 
Itsellä oli norwegianin lennot tälle viikolle, nuo lennot peruuntuivat 19.3 ja tein samana päivänä hyvityspyynnön.
Nyt tuli sähköpostiin toinen pyyntö vaihtaa nuo pisteiksi ja tuo hyvityspyynnön linkki ei tietenkään toimi

No nyt tein luottokorttiyhtiölle reklamaation ja ilmoitin sen norwegianille, saas nähdä jouduttaako tuo yhtään käsittelyä..

1586277220287.png


1586277239176.png
 
Täälläkin hermoillaan hieman. Lennot ostettu kesäkuuksi USA:n. Nonrefundable tottakai. Karibianristeily varattu. Nonrefundable tottakai. Hotellit varattu. Nonrefundable tottakai. Eniten pelottaa että norwegian lentoyhtiö ajautuu konkaan. Toiseksi eniten se että tauti leviää ja karkaa käsistä joka jälkeen suljetaan kaikki.
Status update omalta osalta. Eilen yöllä Norwegian perui lennot joten tein rahat takas pyynnön. Sain peruutettua kaikki hotellit ilman kuluja. Osa oli norvegianin kautta hotels.com, kaikista sai suoraan rahat takas (emme perikkään peruutuskuluja) ja yksi booking.com, josta joutui anoamaan ilmaista peruutusta ja tuli tunnissa päätös että saan rahat takas. NCL eli risteily-yhtiön risteily on edelleen aikataulussa. Nyt jos peruisi niin olisi se +20% credittinä bonus tarjolla, mutta ncl on nostanut kaikkien tulevien risteilyjen hintaa +20%, joten plääh. Noi tippuu vielä. 11.5 asti kaikki seis ja siitä ajattelevat jatkavansa toimintaa. No oottelen rauhassa että peruvat ja saan rahat takas.
 
Kaverilla olisi ollut Norkun lento eilen ja se on peruttu aiemmin. Lento on maksettu pankkitililtä ja hyvityspyyntö on lähetetty jo muutama viikko takaperin ja käsittääkseni uudelleen joitakin päiviä sitten. Mitään ei ole kuulunut. Onko kellään ajatusta, mitä tässä kannattaisi tehdä? Ja tiedän kyllä saneeraushakemuksesta.
 
Kaverilla olisi ollut Norkun lento eilen ja se on peruttu aiemmin. Lento on maksettu pankkitililtä ja hyvityspyyntö on lähetetty jo muutama viikko takaperin ja käsittääkseni uudelleen joitakin päiviä sitten. Mitään ei ole kuulunut. Onko kellään ajatusta, mitä tässä kannattaisi tehdä? Ja tiedän kyllä saneeraushakemuksesta.
Lento maksettu pankkitililtä. Hohhoijjaa... No eihän tuossa voi kuin niellä tappionsa. Voihan toki aikojen kuluttua käydä niinki, että saat... siis kaverisi saa vielä rahat takaisin hyvityspyynnön kautta. Toki konkassa lienee norski kesäkuuhun mennessä.
 
Kaverilla olisi ollut Norkun lento eilen ja se on peruttu aiemmin. Lento on maksettu pankkitililtä ja hyvityspyyntö on lähetetty jo muutama viikko takaperin ja käsittääkseni uudelleen joitakin päiviä sitten. Mitään ei ole kuulunut. Onko kellään ajatusta, mitä tässä kannattaisi tehdä? Ja tiedän kyllä saneeraushakemuksesta.
Meillä peruuntui Finskin lennot ja arvioitu aikataulu rahojen palautukseen oli 2 kk. Eiköhän ne sieltä tule jos Norwegian on lennot perunut (ja siis ilmoittanut että rahat palautetaan)+ ei mene konkkaan.
 
Meillä peruuntui Finskin lennot ja arvioitu aikataulu rahojen palautukseen oli 2 kk. Eiköhän ne sieltä tule jos Norwegian on lennot perunut (ja siis ilmoittanut että rahat palautetaan)+ ei mene konkkaan.
Tätä en ymmärrä miten noihin arvioihin järkyttävän pitkistä palautusajoista suhtaudutaan kuin ne olisi vain hyväksyttävä? Tuskinpa Finnairkaan hyväksyy jos heille ilmoittaa että lasku maksetaan ehkä kaksi kuukautta myöhässä.

Onkohan näistä mitään ennakkopäätöstä alkaako viivästyskorko juosta 7 päivää ylittävän palautusajan ylittyessä?
 
Meillä peruuntui Finskin lennot ja arvioitu aikataulu rahojen palautukseen oli 2 kk. Eiköhän ne sieltä tule jos Norwegian on lennot perunut (ja siis ilmoittanut että rahat palautetaan)+ ei mene konkkaan.
Tyhmä kysymys, mutta tarvitseeko Finnairin lennoista tehdä rahan palautuspyyntö erikseen sekä meno että paluulennoista?
 
Kaverilla olisi ollut Norkun lento eilen ja se on peruttu aiemmin. Lento on maksettu pankkitililtä ja hyvityspyyntö on lähetetty jo muutama viikko takaperin ja käsittääkseni uudelleen joitakin päiviä sitten. Mitään ei ole kuulunut. Onko kellään ajatusta, mitä tässä kannattaisi tehdä? Ja tiedän kyllä saneeraushakemuksesta.
Melkeinpä sanoisin, että tässä vaiheessa ei voi oikein tehdä muuta kuin odotella seuraavia käänteitä, kun lipun hinnan palautusvaatimus on tehtynä kumminkin jo ja toivon mukaan rekisteröity johonkin järjestelmään mistä se sitten löytyy. Jos Norski menee konkkaan, 4 miljardin dollarin velkojen jälkeen ei saata paljoa jäädä yksittäisen kuluttajan lentolipun takaisin maksuun. Saneerauksen kautta voisi hyvällä tuurilla tullakin jotain mutta pitkän ajan kuluessa, minkälainen tuo Norjan saneeraussysteemi nyt sitten onkaan.
 
Yrityssaneerauksessa yritys toimii periaatteessa kuten normaalisti, eli kaikki laskut ja palautukset ja muut velvoitteet on hoidettava sovituissa ajoissa. Sinänsä tilanne on meille rahoja odottaville toistaiseksi sama kuin jos firma toimisi normaalisti.
Hikeä otsalle nostaa tietysti se, että saneeraukseen hakeutumisen syy on se että rahat on loppu kassasta ja lisää lainataan. Jotta tästä noustaan on ulosmenevän rahan määrä minimoitava kuten jo ennen saneerausta on varmasti yritetty. No tästä suoraan seuraa se, että rahojen maksua venytetään maksimaalisesti. Toiveissa tietysti on että lennot lähtee pyörimään ja sitten siitä kassavirrasta päästään palauttelemaan. Toisaalta suurin osa saneerauksista epäonnistuu ja konkka tulee ja silloin rahat on mennyt lopullisesti. Ainoo lohtu meille on se, että sijoittamallakin olisit ne hävinnyt :D
 
Itsellä olisi myös ollut norskin lennot, jotka peruuntui ja rahojen palautushakemus vetämässä. Lennot on tosin maksettu norskin visalla, joten missähän vaiheessa tässä kannattaisi aktivoitua tekemällä reklamaatio pankille tms.? Ei ole minkäänlaista kokemusta luottoyhtiön kautta rahojen hakemisesta.
 
Itsellä olisi myös ollut norskin lennot, jotka peruuntui ja rahojen palautushakemus vetämässä. Lennot on tosin maksettu norskin visalla, joten missähän vaiheessa tässä kannattaisi aktivoitua tekemällä reklamaatio pankille tms.? Ei ole minkäänlaista kokemusta luottoyhtiön kautta rahojen hakemisesta.
Kannattaa tehdä heti. Sitten kun homma on selvä, peruuta palautushakemus Norskilta ja jos jostain syystä sulle sattuisi kuitenkin tulemaan rahaa vielä Norskin palautuksista jotain kautta, palauta ne korttiyhtiölle.
 
Itsellä vieläkin se elokuun pakettimatka. Varaukset maksettu ja toivon ja uskon että silloin jo pääsee reissuun. Pakkohan se on, ei voi eurooppaa pitää suljettuna koko kesää :cautious:
 
Itsellä vieläkin se elokuun pakettimatka. Varaukset maksettu ja toivon ja uskon että silloin jo pääsee reissuun. Pakkohan se on, ei voi eurooppaa pitää suljettuna koko kesää :cautious:

Helposti pysyy Eurooppa kiinni tämän kesän, katsotaan ensi kesänä uudestaan. Tai voi jotain rajoituksia purkaa mutta kiva mennä lomalle, jos on ulkona maskipakko ja baarit/ravintolat kiinni :D
 
Helposti pysyy Eurooppa kiinni tämän kesän, katsotaan ensi kesänä uudestaan. Tai voi jotain rajoituksia purkaa mutta kiva mennä lomalle, jos on ulkona maskipakko ja baarit/ravintolat kiinni :D
Niin siis Madeiralle ois tarkoitus mennä elokuun puolessa välissä kahdeksi viikkoa. Onneksi ei olla maksettu koko reissua vielä jos tosiaan ei saa liikkua vielä silloinkaan :cautious: Noh, katsellaan miten homma etenee.
 
Mieli tekisi lomamatkalle mutta taitaa lomat mennä vanhaksi, ennenkuin rajoitukset poistuu. Kauhea ajatus.
 
Mieli tekisi lomamatkalle mutta taitaa lomat mennä vanhaksi, ennenkuin rajoitukset poistuu. Kauhea ajatus.

Aika moni suomalainen haluaisi kesällä ulkomaille. Jos mahdollista mennä Lappiin erämaamökeille niin siellä ovat varmasti mökit varattuja ja hinnat korkeita.
 
Minuahan ei kyllä Suomessa lomailu harmittaisi yhtään kun ois vaan talvi :( Pääsis rinteeseen, täällä järvien keskellä kun asuu (Mikkeli) niin ei oikein enää jaksa tätä keväistä/kesäistä auvoa.

Saapa nähdä miten hommat etenee.
 
15.5. Olisi ollut lennot varattuna Ateenaan Aegean Airlinesin kautta, tarkoitus oli lähteä reppureissulle saarihyppelemään koko perheen voimin, mutta sit tuli korona.

Aegean on laittanu lennot sulki vain huhtikuun ajaksi, eli toukokuusta ei ole tietoa. Suomi OyAb on ilmeisesti kiinni 13.5. Asti, joten vakuutuskaan ei auta vielä. Aegean tarjoaa 8.4. mennessä tehdyt siirrot ilmaiseksi (lentojen ostossa tuli tottakai sniiduiltua ja niitä ei voi muutoin siirtää), mutta tuntuu vähän hankalalta siirtää nyt lentoja, kun ei tiedä miten syksyllä on vapaata..pitääköhän sitä vain pelata rikasta ja rutiköyhää ja odotella, että joko suomi/kreikka pitää rajat kiinni 15.5. tai Aegean peruis lennot myös toukokuulle.

No niin, nyt Aegean vihdoin peru lennot, mutta ei tarjoa vaihtoehdoksi muuta kuin Voucheria. Eli koska kyseessä on Golight -lennot, niiden hinnat ei olisi palautettavissa. Tietenkään mitään sähköpostiosoitetta ei tarjota, ainoastaan puhelinnumero ja FB:n mukaan sinne ei tuntienkaan jonottamisella pääse läpi. Laitoin nyt FB:n kautta viestiä ja muistutuksen EU-säädöksestä sekä lisäksi luottokortin (Norwegianin) kautta palautuspyynnön. Katsotaan miten käy.. vielä on mahdollisuus hakea vakuutusyhtiön kautta rahoja, mutta sillä ei saa kuin omat ja lasten liput, kun vaimolla ei ollut matkavakuutus voimassa, joten katsotaan eka kortti ensin..
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt Aegean vihdoin peru lennot, mutta ei tarjoa vaihtoehdoksi muuta kuin Voucheria. Eli koska kyseessä on Golight -lennot, niiden hinnat ei olisi palautettavissa. Tietenkään mitään sähköpostiosoitetta ei tarjota, ainoastaan puhelinnumero ja FB:n mukaan sinne ei tuntienkaan jonottamisella pääse läpi. Laitoin nyt FB:n kautta viestiä ja muistutuksen EU-säädöksestä sekä lisäksi Norwegianin kautta palautuspyynnön. Katsotaan miten käy.. vielä on mahdollisuus hakea vakuutusyhtiön kautta rahoja, mutta sillä ei saa kuin omat ja lasten liput, kun vaimolla ei ollut matkavakuutus voimassa, joten katsotaan eka kortti ensin..
Matkavakuutus ei yleensä korvaa peruuntuneita lentoja, koska se on lentoyhtiön vastuulla.
 
No niin, nyt Aegean vihdoin peru lennot, mutta ei tarjoa vaihtoehdoksi muuta kuin Voucheria. Eli koska kyseessä on Golight -lennot, niiden hinnat ei olisi palautettavissa. Tietenkään mitään sähköpostiosoitetta ei tarjota, ainoastaan puhelinnumero ja FB:n mukaan sinne ei tuntienkaan jonottamisella pääse läpi. Laitoin nyt FB:n kautta viestiä ja muistutuksen EU-säädöksestä sekä lisäksi Norwegianin kautta palautuspyynnön. Katsotaan miten käy.. vielä on mahdollisuus hakea vakuutusyhtiön kautta rahoja, mutta sillä ei saa kuin omat ja lasten liput, kun vaimolla ei ollut matkavakuutus voimassa, joten katsotaan eka kortti ensin..


Luottokortilla jos olet maksanut lennot, niin sitä kautta mahdollista saada rahat pois.
 
Ebookersin (Expedia) kautta oli kaksi matkaa varattuna keväälle ja Finnairin peruttua lennot, peruuntui myös kyseiset matkat. Useita sähköposteja myöhemmin suostuivat hyvityksiin, mutta vasta kun reklamoin asiasta korttiyhtiölle. Ebookersin asiakaspalvelu on kyllä täysin ala-arvoista, eivät vastaa yhteydenottoihin:


Eli ei tuota yritystä nyt voi juuri kenellekään suositella. Tärkeintä että sai omansa pois, mutta aikamoista sähläämistä oli.
 
Aegean aerlines perui omat toukokuun lennot. Ei ole luottokortilla maksettu. Liputtyyppi on flex ja jos nyt peruisin itse aegeanin perumisen jälkeen niin saisin n. 60% lipujen hinnasta takaisin tai sitten voucherin joka on voimassa 18kk ja sen jälkeen jos en ole käyttänyt sitä niin täyden refundin. Ei tää nyt näin voi mennä jos lentoyhtiö peruu lennon. Ei hirveästi kiinnosta pitää rahoja lentoyhtiön sisällä 18 kuukautta.

EU:n lentomatkustajan oikeuksissa sanotaan, että uudelleenreititys mahdollisimman pian tai lipun hinnan palautus, kun lentoyhtiö peruu lennon. Voi valita myös uudelleenreitityksen myöhempänä ajankohtana, mutta silti on oikeus saada lipun hinnan palautus asiakkaan niin halutessa. Olenko ymmärtänyt oikein?

Tulkintaohjeet matkustajien oikeuksia koskevista EU:n asetuksista covid-19-epidemian levitessä

Sivulla 3, toinen kappale
"Jos liikenteen harjoittaja tarjoaa matkakuponkia, tällainen tarjous ei voi vaikuttaa matkustajan oikeuteen valita lipun hinnan palauttaminen. "

Eli uusi soitto ja kova vänkääminen ja jos ei saa täyttä palautusta niin reklamointi lentoyhtiölle ja sen jälkeen EU:n ohjeiden mukaan reklamointi kansallisille viranomaisille. Tai sitten vaan otan sen mitä saan jos itse perun.

Onko joku saanut täyttä palautusta?
 
Eli uusi soitto ja kova vänkääminen ja jos ei saa täyttä palautusta niin reklamointi lentoyhtiölle ja sen jälkeen EU:n ohjeiden mukaan reklamointi kansallisille viranomaisille. Tai sitten vaan otan sen mitä saan jos itse perun.

Onko joku saanut täyttä palautusta?

Ai meinaat, että pääsisit noiden puhelinpalveluun läpi.. Koetin muutaman kerran, mutta annoin olla. Facebookin perusteella on aika monikin yrittäny ja aika harva on ainakaan helpolla päässyt läpi..

Facebookin yksityisviesteihin ne on ilmeisesti jonkun verran vastaillut ja sinne laitoinkin reklamaatiota missä muistutinkin European Union regulation EC261/2004, missä tuosta säädetään, eli iilmeisesti 7 päivän kuluessa pitäisi rahat maksaa takaisin vaikka olisi halvimmat Golight liput, mutta ainakaan omaan viestiini he eivät ole vielä kahteen päivään vastaillut mitään.. Yritän saada tuolta nyt jonkun kommentin, kun nuo keskustelut pitäisi luottokorttifirmalle laittaa, että on yrittänyt saada rahoja palautukseen.
 
Ruotsalaisten mukaan 2021 kesällä voisi päästä ulkomaille reissuun. Sitä ennen pitää kannattaa kotimaisia matkailuvaihtoehtoja. Mitenköhän niiden missien ja somejulkkisten, jotka ramppasivat jatkuvasti Dubaissa "edustustehtävissä" polla kestää, kun joutuvat jumittamaan Suomessa vielä vuoden verran? :D
 
Huomautus - jätä tällaiset onelinerit kirjoittamatta
Ennen kaikkea varmaankin auttoi monia. Lennot, majoitukset ja vastaavat siinä missä muutkin etukäteen maksettavat vähän arvokkaammat hyödykkeet tulee aina maksaa luottokortilla. Se on arvokas oppitunti.

No shit, honey.
 
Ai meinaat, että pääsisit noiden puhelinpalveluun läpi.. Koetin muutaman kerran, mutta annoin olla. Facebookin perusteella on aika monikin yrittäny ja aika harva on ainakaan helpolla päässyt läpi..

Facebookin yksityisviesteihin ne on ilmeisesti jonkun verran vastaillut ja sinne laitoinkin reklamaatiota missä muistutinkin European Union regulation EC261/2004, missä tuosta säädetään, eli iilmeisesti 7 päivän kuluessa pitäisi rahat maksaa takaisin vaikka olisi halvimmat Golight liput, mutta ainakaan omaan viestiini he eivät ole vielä kahteen päivään vastaillut mitään.. Yritän saada tuolta nyt jonkun kommentin, kun nuo keskustelut pitäisi luottokorttifirmalle laittaa, että on yrittänyt saada rahoja palautukseen.

Jos on ruuhkaa niin ei edes yhdistä. Heti kun pääsee läpi niin pärähtää äänite pyörii, josta valitaan kieli ja mitä asia koskee. Ensimmäiseen 2 eli englanti ja toiseen 3, joka on joku lippujen muutos tms. ja jonotusaika on 10-20min.

Kaksi kertaa olen päässy läpi. Ensimmäisellä kerralla kyselin paljonko saan flex lipusta jos itse perun, koska lentoja ei oltu vielä peruttu lentoyhtiön puolesta. Vähennyksien ja kulujen jälkeen olisin saanut 30 % maksetusta summasta. Kaksi lentoa ja molemmista lähti omat vähennykset.

Toisen kerran kun soitin lentojen peruuntumisen jälkeen niin, jos itse peruisin saisin 60 % takaisin. En tiedä mistä moinen muutos enkä alkanut kyselemään. Samat listahinnat on kuitenkin kuluille.

Pari minuuttia jaksoin inttää, että pitää saada täysi palautus nyt kun lentoyhtiö peru lennot ja mainitsin EU asetuksista myös, jotka velvoittaa lentoyhtiöitä palauttamaan täyden hinnan kun lento tapahtuu EU alueella ja jos ei voi järjestää korvaavaa lentoa samalle ajankohdalle.

Vaikuttaa vähän siltä, että asiakaspalvelijat on ohjeitettu antamaan vain vouchereita, joista saa rahat sitten 18kk jälkeen.

Pitää ensi viikolla soitella uudestaan ja kysellä, väitellä ja vaatia.
 
Jos on ruuhkaa niin ei edes yhdistä. Heti kun pääsee läpi niin pärähtää äänite pyörii, josta valitaan kieli ja mitä asia koskee. Ensimmäiseen 2 eli englanti ja toiseen 3, joka on joku lippujen muutos tms. ja jonotusaika on 10-20min.

Kaksi kertaa olen päässy läpi. Ensimmäisellä kerralla kyselin paljonko saan flex lipusta jos itse perun, koska lentoja ei oltu vielä peruttu lentoyhtiön puolesta. Vähennyksien ja kulujen jälkeen olisin saanut 30 % maksetusta summasta. Kaksi lentoa ja molemmista lähti omat vähennykset.

Toisen kerran kun soitin lentojen peruuntumisen jälkeen niin, jos itse peruisin saisin 60 % takaisin. En tiedä mistä moinen muutos enkä alkanut kyselemään. Samat listahinnat on kuitenkin kuluille.

Pari minuuttia jaksoin inttää, että pitää saada täysi palautus nyt kun lentoyhtiö peru lennot ja mainitsin EU asetuksista myös, jotka velvoittaa lentoyhtiöitä palauttamaan täyden hinnan kun lento tapahtuu EU alueella ja jos ei voi järjestää korvaavaa lentoa samalle ajankohdalle.

Vaikuttaa vähän siltä, että asiakaspalvelijat on ohjeitettu antamaan vain vouchereita, joista saa rahat sitten 18kk jälkeen.

Pitää ensi viikolla soitella uudestaan ja kysellä, väitellä ja vaatia.

No niin, nyt tuli Facebookin kautta Aegeanin vastinetta:

The Greek state, as well as other EU countries, recently published a legislative act (Government Gazette, A’ 84/13.04.2020) that allows businesses in the travel industry to issue a voucher instead of extending an immediate refund

Laitoin jo tosiaan luottokortille palautuspyynnön, mutta pitäskö tuosta koettaa vängätä vielä, vaikka ihan harrastuksen vuoksi? Kun tuo nyt näyttäisi olevan joku Kreikkalainen säädös, niin ei kai se EU:n yli kävele... tai no, Kreikkalaisethan koijaa minkä kerkiää, mutta noin niiku periaatteessa?
 
COVID-19 update and extended cancellation policy tuolta näytti löytyvän tuo Gazette englanniksi.
Sisältö näytäisi olevan: Firma saa antaa voucherin 18kk aukiololla ja jos sitä ei käytetä tänä aikana, niin vasta sitten saa rahat takaisin. Tosi moni kreikkafirma vetoaa nyt tähän, esim lauttayhtiöt.
 
Laitoin jo tosiaan luottokortille palautuspyynnön, mutta pitäskö tuosta koettaa vängätä vielä, vaikka ihan harrastuksen vuoksi? Kun tuo nyt näyttäisi olevan joku Kreikkalainen säädös, niin ei kai se EU:n yli kävele... tai no, Kreikkalaisethan koijaa minkä kerkiää, mutta noin niiku periaatteessa?
Ei kansallisella säädöksellä kävellä EU261/2004 pykälän yli joka on velvoittavaa lainsäädäntöä eli luottokortilta sitten vaan rahat takas, toki tuon EU kuluttajasuojan kauttakin pitäisi saada mutta taitaa kestää pidempään kuin tuon 18kk mutta toisaalta sitä kautta vaatiessa saa sitten viivästyskoron mukaan. Tässä on sekin hupaisaa, että tuota puljua ei välttis ole 18kk jälkeen olemassa eikä välttämättä myöskään EU kuluttajasuoja käsittelynkään jälkeen eli näitä kautta rahoja ei välttämättä saa koskaan...
 
Ilman muuta lyhyt kirjallinen reklamaatio sähköpostilla matkanmyyjälle, puhelimessa jonottaminen on melko turhaa. Sitten jos ei vastausta tule parin päivän sisällä, niin reklamaatio sähköpostilla kortin myöntäjälle (yleensä pankki), joka on yhteisvastuussa rahojen palautuksesta. Sen jälkeen alkaa kyllä tapahtua, matkanmyyjä kun joutuu selittämään pankille että miksi ei ole rahoja palauttanut.

Jos kumpikaan ei vastaa reklamaatioon/palauta rahoja peruuntuneesta matkasta kohtuullisessa ajassa, niin poliisille tutkintapyyntö.
 
Olipas nopeeta, aamupäivällä laitettu norwegianin visalle palautuspyynnön liitteeksi alkuperäinen tilausvahvistus ja ote FB keskustelusta, niin nyt oli jo palautukset kortilla..
 
Pahoittelut jos on jo kysytty aiemmin, mutta en joko osaa käyttää uutta foorumihakua tai sitten ei ole aiemmin kysytty.
Eli mitenköhän kannattaisi edetä kun maksoin Norwegianin lentoni osittain tuolla Norwegianin Visalla ja osittain CashPoints pisteillä?
Nopeasti ajateltuna itselle mieluisin vaihtoehto olisi se että rahat palautuu kortille ja CashPointsit Norwegian reward-tilille.
 
Pahoittelut jos on jo kysytty aiemmin, mutta en joko osaa käyttää uutta foorumihakua tai sitten ei ole aiemmin kysytty.
Eli mitenköhän kannattaisi edetä kun maksoin Norwegianin lentoni osittain tuolla Norwegianin Visalla ja osittain CashPoints pisteillä?
Nopeasti ajateltuna itselle mieluisin vaihtoehto olisi se että rahat palautuu kortille ja CashPointsit Norwegian reward-tilille.

Ei mitään hajua, mutta kun menee Norwegianin sivuille ja tekee reklamaation, niin eiköhän ne selvitä miten nuo palautuu..
 
Pahoittelut jos on jo kysytty aiemmin, mutta en joko osaa käyttää uutta foorumihakua tai sitten ei ole aiemmin kysytty.
Eli mitenköhän kannattaisi edetä kun maksoin Norwegianin lentoni osittain tuolla Norwegianin Visalla ja osittain CashPoints pisteillä?
Nopeasti ajateltuna itselle mieluisin vaihtoehto olisi se että rahat palautuu kortille ja CashPointsit Norwegian reward-tilille.

Juuri noin minulle palautui norskin peruuttamat lennot, peruutus tosin tapahtui jo viime vuonna
 
Itsellä on myös finskillä maksun palautus odottamassa ja uskon että se sieltä joskus tulee, mutta Uefan kanssa alkaa epäusko pikkuhiljaa hiipiä, en jaksa enää yli vuotta odottaa kisoja (mahdollisuus siirtää liput suoraan euro2021) ja kesäksi 2021 on 3kk jenkki reissu muutenkin tulossa. Se on kuitenkin 185e/ matsilippu, niin olis kiva saada nekin massit joskus pois tuolta korruption pesästä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 428
Viestejä
4 507 457
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom