Lomamatkalle

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Netistä kun yrittää etsiä matkakokemuksia tai keskustelua lomamatkoista niin käytännössä kaikki keskustelut löytyvät noista vauva-, äiti-, naispainotteisilta foorumeilta tai Suomi24:stä ja nehän eivät näin kärjistettynä miesnäkökulmasta välttämättä aiheuta kuin päänsärkyä.

Täällä kävijäkunnasta on +95 % miehiä, joten ehkä aiheesta saadaan kysymyksiä, vastauksia ja keskusteltua vähän toisenlaisesta vinkkelistä.

---

Avataan peli, kun maaliskuussa olisi suunnitelmissa lähteä perhelomalle (3 ja 5v lapset mukana) ja rennon rantaloman ja auringon perässä kohteena olisi alustavasti Dubai.

Ras El Khaimahissa on tullut käytyä aiemmin, mutta nyt olisi tarkoitus suunnata Dubaihin Jumeirah Beachille.

Finnairilla tuonne näytti olevan järkevään aikaan lennot toisin kuin Norwegianilla.

Käytännön vinkkejä, kokemuksia jota kannattaa ottaa huomioon? :comp:
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Siellä vanhassa nimeltämainitsemattomassa foorumissa oli muistaakseni pitkä keskustelu dubaista. Ehkä enemmän juopoille kuin lapsille infot mut anyway. Kantsii tarkistaa ajan kuluksi.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 262
Mä olin pitkän viikonlopun muutama vuosi sitten Jumeirahissa.

Kerta Dubai on muuten jo tuttu paikka niin Jumeirahista riittää että siellä ei kävelymatkan sisällä, eli hotellialueen, hiekkarannan ja rantakadun ruokaravintoloiden ja muutaman hassun kaupan lisäksi ole oikein muuta. Eli taksin käyttö tulee tutuksi jos pitää lähteä etsimään jotain tekemistä.

Iltaelämä voi alueella olla kirjaimellisesti kuivaa, ellei lähde (taas kerran) taksilla johonkin paikallistenkin suosimaan yökerhoon.

Maaliskuu voi olla hyvä aika lähteä verrattuna toukokuuhun, kun itse olin. Toukokuussa siellä oli aivan jumalattoman kuuma. Ja tämä ihmiseltä, joka pitää lämpimästä.

Ainakin tuolloin Jumeirahin rantakatu tuntui olevan iltaisin paikallisten Tiksimunkki, tosin hirmu paljon upeammilla autoilla. Ei siis juurikaan Bemareita.;)
 

Liitteet

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Mä olin pitkän viikonlopun muutama vuosi sitten Jumeirahissa.

Kerta Dubai on muuten jo tuttu paikka niin Jumeirahista riittää että siellä ei kävelymatkan sisällä, eli hotellialueen, hiekkarannan ja rantakadun ruokaravintoloiden ja muutaman hassun kaupan lisäksi ole oikein muuta. Eli taksin käyttö tulee tutuksi jos pitää lähteä etsimään jotain tekemistä.

Iltaelämä voi alueella olla kirjaimellisesti kuivaa, ellei lähde (taas kerran) taksilla johonkin paikallistenkin suosimaan yökerhoon.

Maaliskuu voi olla hyvä aika lähteä verrattuna toukokuuhun, kun itse olin. Toukokuussa siellä oli aivan jumalattoman kuuma. Ja tämä ihmiseltä, joka pitää lämpimästä.

Ainakin tuolloin Jumeirahin rantakatu tuntui olevan iltaisin paikallisten Tiksimunkki, tosin hirmu paljon upeammilla autoilla. Ei siis juurikaan Bemareita.;)
Pienet lapset kun on mukana niin lasten allas + ranta + hyvää ruokaa + aktiviteettia hotellin alueella pääsee jo pitkälle ja tosiaan taksin käyttö ei mikään ongelma, yöelämät tai yökerho ei nyt näillä B-luokan reissulla ole agendalla :)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
845
Mikäli kohde on lukittuna jo, niin tripadvisor on kyllä ylivoimainen palvelu matkakohteen scouttaamiseen. Sieltä löytyy totuudenmukaiset kuvat hotellista ja parhaat tipsit alueen aktiviteeteistä.

Mikäli taas et ole 100% varmaksi lukinnut, niin suosittelisin ihan päinvastaista suuntaa, eli Karibiaa. Esim. Curacao on äärimmäisen helppo matkakohde suomesta lentäessä. KLM:llä halutunmittainen vaihto amsterdamissa ja siitä suoraan perille. Karibialainen meno on muutenkin miellyttävää, ei ole turhaa kiristelyä, jota esim. islamimaissa on. Kulttuuri on niin suuri sekoitus erilaisia ihmisiä, että esim. rasismia ei käytännässä ole ja rikollisuus on olematonta. Lasten kanssa matkustamisesta itsellä ei ole kokemusta, mutta kuvittelisin että nuo ovat sen verran helpot lennot, ja amsterdam niin helppo vaihtokenttä, ettei ongelmia tulisi. Reissun saa paketoitua itse vaikka ebookkerssilta tai expediasta tai sitten jos tykkää niin matkatoimistostakin saa kauheaan ylihintaan valmismatkan. Itse olen käynyt pari kertaa Curacaolla ja ei mitään negatiivista sanottavaa kohteesta. Viimeisin 17 päivää kestänyt reissu vuonna 2015 Curacaolle makso lentoineen 2134e per aikuinen tässä hotellissa: Papagayo Beach Resort (Willemstad) - arvostelut - TripAdvisor joten siitä voi vetää hieman johtopäätöstä hintatasosta. Päälle tuli auton vuokrasta vielä 600e. Aikaisemmalla reissulla olimme 2vk Hiltonin executive suitessa, jossa hintaa kertyi 14hotelliyölle lentoineen 1876e per naama. Itse en pidä Curacaota kalliina ja hienossa hotellissa välimerellä pääsee helposti 2vk matkalla tuon summan yli. Hintataso varmasti toki elää hieman vuodenajan ja dollarin kurssin mukaan ja lennoissa on aina katsomista, että hinta on halpa ja vaihdot osuvat hyvin. Kohteena erinomainen siitäkin syystä, että sinne voi mennä ihan koska tahansa, sillä alueella ei käytännössä esiinny hurrikaaneja ja keli on aina mahtava n. ~30 astetta, mutta saarella tuulee aika paljon, joten se tekee lämmöstä tosi mielyttävän, ei tukahduttavaa vaan mukavan lämmintä. Lisäksi saari on huomattavan eksoottinen näin suomalaisen näkökulmasta ja luonnossa törmää jos jonkinlaiseen vipeltäjään, papukaijoihin, liskoihin yms. Vaarallisia eläimiä maalla on kaksi, scorpioni ja tuhatjalkainen, mutta niihin törmääminen ei kovin todennäköistä ole. Turkoosi meri taas on aivan eri, kuin välimerellä ja snorklatessa tai sukeltaessa on todella paljon nähtävää. Itse kehoittaisin siis unohtamaan ne perinteiset välimeren ympäristön, arabit, thaimaat ja suuntaamaan sen sijaan Karibialle!

Toinen helppo kohde Karibialla on st. martin, johon pääsee myös KLM:llä yhdellä vaihdolla Amsterdamin kautta. Barbadokselle myös peukku, mutta sinne on vähän vaikeampi lentää, sillä vaihto tarvitsee tehdä käytännössä Miamissa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Mikäli kohde on lukittuna jo, niin tripadvisor on kyllä ylivoimainen palvelu matkakohteen scouttaamiseen. Sieltä löytyy totuudenmukaiset kuvat hotellista ja parhaat tipsit alueen aktiviteeteistä.

Mikäli taas et ole 100% varmaksi lukinnut, niin suosittelisin ihan päinvastaista suuntaa, eli Karibiaa. Esim. Curacao on äärimmäisen helppo matkakohde suomesta lentäessä. KLM:llä halutunmittainen vaihto amsterdamissa ja siitä suoraan perille. Karibialainen meno on muutenkin miellyttävää, ei ole turhaa kiristelyä, jota esim. islamimaissa on. Kulttuuri on niin suuri sekoitus erilaisia ihmisiä, että esim. rasismia ei käytännässä ole ja rikollisuus on olematonta. Lasten kanssa matkustamisesta itsellä ei ole kokemusta, mutta kuvittelisin että nuo ovat sen verran helpot lennot, ja amsterdam niin helppo vaihtokenttä, ettei ongelmia tulisi. Reissun saa paketoitua itse vaikka ebookkerssilta tai expediasta tai sitten jos tykkää niin matkatoimistostakin saa kauheaan ylihintaan valmismatkan. Itse olen käynyt pari kertaa Curacaolla ja ei mitään negatiivista sanottavaa kohteesta. Viimeisin 17 päivää kestänyt reissu vuonna 2015 Curacaolle makso lentoineen 2134e per aikuinen tässä hotellissa: Papagayo Beach Resort (Willemstad) - arvostelut - TripAdvisor joten siitä voi vetää hieman johtopäätöstä hintatasosta. Päälle tuli auton vuokrasta vielä 600e. Aikaisemmalla reissulla olimme 2vk Hiltonin executive suitessa, jossa hintaa kertyi 14hotelliyölle lentoineen 1876e per naama. Itse en pidä Curacaota kalliina ja hienossa hotellissa välimerellä pääsee helposti 2vk matkalla tuon summan yli. Hintataso varmasti toki elää hieman vuodenajan ja dollarin kurssin mukaan ja lennoissa on aina katsomista, että hinta on halpa ja vaihdot osuvat hyvin. Kohteena erinomainen siitäkin syystä, että sinne voi mennä ihan koska tahansa, sillä alueella ei käytännössä esiinny hurrikaaneja ja keli on aina mahtava n. ~30 astetta, mutta saarella tuulee aika paljon, joten se tekee lämmöstä tosi mielyttävän, ei tukahduttavaa vaan mukavan lämmintä. Lisäksi saari on huomattavan eksoottinen näin suomalaisen näkökulmasta ja luonnossa törmää jos jonkinlaiseen vipeltäjään, papukaijoihin, liskoihin yms. Vaarallisia eläimiä maalla on kaksi, scorpioni ja tuhatjalkainen, mutta niihin törmääminen ei kovin todennäköistä ole. Turkoosi meri taas on aivan eri, kuin välimerellä ja snorklatessa tai sukeltaessa on todella paljon nähtävää. Itse kehoittaisin siis unohtamaan ne perinteiset välimeren ympäristön, arabit ja thaimaat ja suuntaamaan Karibialle!

Toinen helppo kohde Karibialla on st. martin, johon pääsee myös KLM:llä yhdellä vaihdolla Amsterdamin kautta. Barbadokselle myös peukku, mutta sinne on vähän vaikeampi lentää, sillä vaihto tarvitsee tehdä käytännössä Miamissa.
St. martinilla on tullut itseasiassa käytyä ja tykkäsin kanssa Karibian menosta. Tämän kertainen reissu on aikalailla lukittu, lähinnä hotellin valinnasta enää kiinni.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Suosittelen myös mitä tahansa muuta kohdetta kuin lähi-itää. En todellakaan haluaisi kantaa rahojani noihin ihmisoikeuksia ja erityisesti naisia sortaviin paikkoihin.
Juu toki, tosin vähän kaikenlaisia ongelmia sitä löytyy ympäri maailmaa maasta kuin maasta. Ehkä niille sitten oma keskustelunsa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Juu toki, tosin vähän kaikenlaisia ongelmia sitä löytyy ympäri maailmaa maasta kuin maasta. Ehkä niille sitten oma keskustelunsa.
Totta puhut, mutta kuitenkin kannattaa miettiä että vaimonkin pitäs viihtyä tuolla :D Aika vaikeeta käsittääkseni mennä ostoksille naisena yksin ja olen kuullut että esim kuittia ei naiset saa kaupoista ellei mies vaadi sitä. Ja kaikkea muuta moukkamaisuutta käsittääkseni voi kokea naiset tuolla.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Totta puhut, mutta kuitenkin kannattaa miettiä että vaimonkin pitäs viihtyä tuolla :D Aika vaikeeta käsittääkseni mennä ostoksille naisena yksin ja olen kuullut että esim kuittia ei naiset saa kaupoista ellei mies vaadi sitä. Ja kaikkea muuta moukkamaisuutta käsittääkseni voi kokea naiset tuolla.
Ollaan me siis tuolla kerran käyty pariskuntana aiemmin, ei ainakaan silloin mitään ongelmia ollut minkään suhteen.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Ei oikein perheen lomakohteelta kuulosta tuo Dubai. Onko Sampsalla jotain erityistä tietoa siitä paikasta, kun juuri sinne kerran haluat? Kaikki lomathan on aina mahtavia, etenkin perheen kanssa, mutta ehkä sellainen ensisijaisesti joka on lapsille mieluisa, jotka eivät niin kulttuurin perään ole.
Onhan siellä siis tullut vajaa 10v sitten käytyä. Takuu varmasti lämmintä + aurinkoa + rantaloma + kohtalaisen siedettävä lentomatka pienten lasten kanssa + turvallista + siistiä. Mitään kulttuuria tosiaan noiden kanssa on turha harrastaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
27
St. martinilla on tullut itseasiassa käytyä ja tykkäsin kanssa Karibian menosta. Tämän kertainen reissu on aikalailla lukittu, lähinnä hotellin valinnasta enää kiinni.
Pari vinkkiä kun varaat hotellia:
- Suosittelen hotelleja, joilla kuljetukset ja pääsy privaatti-rannalle järjestetty (kuuluu usein huoneen hintaan). Rannalla (varsinkin siinä palmun läheisyydessä) olevat hotellit todella kalliita. Itse suosin siellä ollessani Mövempick JLT ja Roda Al Murooj Downtown Dubai hotelleja (ei nuokaan halpoja ole, mutta mikä Dubaissa on?).
- Useimmilla laadukkaammilla hotelleilla on tarjolla lentokenttäkuljetus. Ei maksanut paljon enemmän kuin normi taksi, mutta ei tarvinnut odotella ja kuljettaja odotti lentokentän aulassa (autot oli luokkaa BMW 7-sarja ja S-mersu).
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 509
Pari vinkkiä kun varaat hotellia:
- Suosittelen hotelleja, joilla kuljetukset ja pääsy privaatti-rannalle järjestetty (kuuluu usein huoneen hintaan). Rannalla (varsinkin siinä palmun läheisyydessä) olevat hotellit todella kalliita. Itse suosin siellä ollessani Mövempick JLT ja Roda Al Murooj Downtown Dubai hotelleja (ei nuokaan halpoja ole, mutta mikä Dubaissa on?).
- Useimmilla laadukkaammilla hotelleilla on tarjolla lentokenttäkuljetus. Ei maksanut paljon enemmän kuin normi taksi, mutta ei tarvinnut odotella ja kuljettaja odotti lentokentän aulassa (autot oli luokkaa BMW 7-sarja ja S-mersu).
Jees kiitti, juuri tälläisiä käytännön juttuja kaipailin, varsinkin sijaintiin liittyen :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
27
Jees kiitti, juuri tälläisiä käytännön juttuja kaipailin, varsinkin sijaintiin liittyen :tup:
Oon tuolla aika paljon viettänyt aikaa, et jos tulee jotain mieleen niin kerron kyllä mielelläni. Viime visiitistä on jo melkein kolme vuotta, joten saattaa olla monet paikat muuttuneet.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 481
Etsi Dubai Marinan alueelta sopiva hotelli. Rakennukset ovat kaikki uusia ja Marinan beachi on hyvä. Tuolta on myös helppoa ja edullista lähteä RTA:n lautoilla risteilylle.
 

Phoenix

:|
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
87
Täältäkin löytyy infoa, tulin viikko sitten parin viikon reissulta Emiraateista. Tämä oli nyt kolmas visiitti Dubaihin, mutta nyt jatkettiin vielä Abu Dhabiin ja Fujairahiin. Emme varsinaisesti yöpyneet Dubaissa vaan Sharjahissa joka on viereinen emiraatti, mutta tuolta autolla kulkeminen Dubaihin oli kyllä niin hidasta että seuraavalla kerralla otan suosiolla vaikka rannattoman hotellin Dubain puolelta missä on kuitenkin rannalle kuljetus. Yksi harkinnassa ollut hotelli oli Mövenpick Ibn Battuta Gate, josta olisi ollut muistaakseni jollekin palmusaaren rantaklubille pääsy.

Edeltävällä reissulla olimme yötä AirBnB-kämpässä samassa talokompleksissa missä on Hiltonin DoubleTree ihan Walkin päässä, ja tuo oli kyllä sijainniltaan loistava. Talolla oli vielä privaattiranta. Parinsadan metrin päässä oli metropysäkki, joten liikkuminen oli autoon verrattuna todella nopeaa.

Hankala keksiä mitään tiettyä juttua mitä kertoa, mutta kysy ihmeessä!

Edit. Parissa hotellissa otettiin huoneet mihin kuului lounge access. Fujairahin hotelli oli venäläisten kansoittama eikä todellakaan viiden tähden hotellin vaikka virallisesti viisi tähteä löytyikin, ja tuolla lounge oli yhtä tyhjän kanssa, mitä nyt iltaisin muutaman lasin viiniä joi.

Abu Dhabissa olikin sitten oikea viiden tähden hotelli (Rosewood Abu Dhabi) ja tuolla lounge oli huippuluokkaa. Iltaisin cocktail hour (joka kesti kolmisen tuntia), iltapäivätee pikkusyömisineen, lounasaikaan olisi ollut salaattia yms. Ei hetkeäkään kaduttanut että oli valinnut kalliimman huoneluokan mihin tuo kuului. Päivisin syötiin vain yksi ateria, muuten maha täyttyi loungen antimilla. Kannattaa siis tsekata jos vastaavia on saatavilla, hintaero häviää äkkiä kun ei tarvi erikseen ostella kalliita kahveja ja drinkkejä. Loungeissa on vielä usein myös lapsille pääsy, ainakin tiettyyn kellonaikaan asti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
166
Avopuolison kanssa käytiin pari vuotta sitten Dubaissa helmi-maaliskuun vaihteessa. Löydettiin halvat lennot mutta saapumis- ja lähtöajat keskellä yötä. Päätettiin ottaa Deirasta halvin hotelli läheltä lentokenttää ekaksi vajaaksi yöksi. Yritettiin katsoa etukäteen sellainen hotelli, missä saisi avopuolisotkin yöpyä samassa huoneessa mutta ilmeisesti metsään meni. Kohtelu oli nuivaa heti tiskillä, kun huomasivat sormuksien puuttuvan. Hieman jännitystä aiheutti, että ottivat passit lukkojen taakse yön ajaksi.

Itse huoneessa oli sitten kaksi erillistä huonetta, joissa omat sängyt. Nukuttiin kuitenkin samassa vuoteessa rättiväsyneenä ja aamulla myllättiin myös toinen peti (just in case). Aamupala oli ihan jees ja passitkin saatiin takaisin ongelmitta aamulla, joten ei siinä sitten niin huonosti käynytkään. Seuraavaksi jatkettiin matkaa bussilla metrolle. Jostain automaatista sai ostettua kortit ja paikalliset ihmiset tulivat opastamaan laitteen käytössä. Metrolla, bussilla ja kävellen tuli kuljettua koko reissun ajan pääsääntöisesti. Pari taksimatkaa mahtui myös sekaan.

Varsinainen hotelli oli sitten Barsha Heights alueella. Ramee Rose neljän tähden hotelli ja katolla pieni uima-allas (hiivatin korkealla). Siellä sai pulikoida melko rauhassa. Vieressä oli bussipysäkki ja ruokakauppa. Metroon sai kävellä jonkun kilometrin. Kohtelu oli erittäin ystävällistä. Ihan toista maata kuin Deirassa. Aamupala oli oikein maittava (kokki teki munakkaita toiveiden mukaan ja sai käydä hakemassa suoraan lautaselle) ja lähistöltä löytyi edullisia ravintoloita (Wide Range jäi hyvänä mieleen), joissa syötiin usein. Hotelli sinänsä oli suhteellisen kaukana kaikesta mutta metrolla ja bussilla pääsi useimpiin paikkoihin melko näppärästi. Tosin kävelyä tuli aina jonkin verran, sillä esimerkiksi Mall of the Emiratesiin sai talsia ihan kiitettävästi, vaikka sillä on oma metropysäkki. The Dubai Malliin/Burj Khalifaan kävelyä oli muistaakseni vielä enemmän metrolta. Muutenkin nuo ovat niin hiivatin isoja paikkoja, että kärryt on must pienten lasten kanssa. Etäisyydet kartalla hämää pahasti.

Jumeirah beach ja Marina beach olivat mukavimmat rannat. Marina beachilla oli muistaakseni enemmän aktiviteetteja rannan läheisyydessä. Marinasta myös löytyy komeita pilvenpiirtäjiä ja pienempi ostoskeskus. Vesialueella risteilee pikkupaatteja, joissa oli mukava istuskella, kun ei jaksanut enään kävellä (näihin ei muistaakseni kuitenkaan käynyt metro/bussikortti). Palmusaarella käytiin monoraililla ihmettelemässä. Se päädyn hotelli oli varsin näyttävä yövalaistuksessa. Burj Khalifaan (liput varattu netistä hyvissä ajoin) mentiin ennen auringon laskua ja viivyttiin pimeään asti. Oli ihan jännä nähdä paikat kahdessa valaistuksesa. Ylhäältä oli mielenkiintoista katsella myös vesisuihkushow.

Safariretki oli sitten hieman epämiellyttävämpi kokemus. Päällimmäinen fiilis oli, että kuskattiin jonnekin jumalan selän taakse, missä yritettiin rahastaa kameliajeluilla, krääsällä jne. Ruokaa joutui odottamaan melko pitkään ja illan show oli aika laimea. Paras oli kun lähdettiin pois, niin kuski ajoi Abu Dhabin kautta takaisin. Kävi heittämässä jonkun pariskunnan sinne. Kuski asui itse Dubaissa. Mukava heppu muuten ja sillä oli kiire perheen luo. Suosittelen käyttämään nämä rahat johonkin vesipuistoon tms.

Ihmisistä jäi kyllä positiivinen kuva reissun ajalta. Ystävällistä väkeä tuntui olevan. Iholle tulevaa kaupittelua ei ollut muuta kuin soukeilla. Sinne en suosittele menemään. Paikalliset ei siellä iltaisin ryyppää vaan istuvat kahviloissa. Kulttuurishokkejakaan ei tullut juuri vastaan. Rannoilla ja hotellialueilla ihmiset kulki uikkareissa ja bikineissä. Muuten kannattaa peittää polvet ja olkapäät. Jos en nyt väärin muista, niin lapsiperheet saivat kulkea yhdessä naisille osoitetussa vainussa. Käsitin, että turisteja kohden ollaan rennompia. Kerran bussissakin meidät opastettiin puolison kanssa menemään naisten osastolle, kun oli vähän täyttä. Muuten mentiin yhdessä "miesten" puolella.

Greek Parkissa on jotain aktiviteettaja lapsille. Siellä on myös delfinaario, jos sellainen kiinnostaa. Käytiin puolison kanssa piknikillä siellä, kun sieltä löytyi nurmikkoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 070
Ollaan me siis tuolla kerran käyty pariskuntana aiemmin, ei ainakaan silloin mitään ongelmia ollut minkään suhteen.
Oltiin joskus sellaisella dyyniajellulla, missä samassa autossa oli kaksi iranilaista naista. Erittäin hotbabeja! Tiukat vaatteet, meikkiä yms. Kaupungissa asuva tuttu kertoi, että tulevat Dubaihin relaamaan ja vetävät sitten kaavut päälle taas lentokoneessa. Kertoo paljon Dubain ilmapiiristä.

Dyynihomma oli sellainen, että ajeltiin maasturilla pitkin hiekkakinoksia, ite ei saanut ajaa vaikka kuinka ruikutin. Ajelun jälkeen autiomaassa oli illallinen, kehnoa ruokaa, kehno esitys, törkeän kallista lisäohjelmaa (kameli-ajelua, mönkijäajelua mopomönkijällä) yms. Täydellisen "tyhmiltä turisteilta rahat pois" -meininkiä, kuten tietysti oikein onkin.

Lisäys: Dubaista löytyi myös ilmainen (kaupungin?) puisto, jossa oli uima-altaat, yms., varmaan leikkivehkeitä lapsillekin. Erittäin jees oli. Kaikest' on aikaa, joten en osaa tarkempia koordinaatteja enää neuvoa, mutta tiedät etsiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 800
Tripadvisor on kyllä aika hyvä. Tosin sielläkin on monesti että joku haukkuu pystyyn kaiken ja seuraava laittaa 5 tähteä ja kehuu samoja asioita sitten vuolaasti.

Mutta toki aina löytyy valittajia vaikka olisi miten hyvin, joten varmaan sitten hyvien/huonojen arviointien määrästä täytyy koittaa omat johtopäätökset vetää.

Itse lähden juuri dominikaaniseen, onko kellään kokemuksia tästä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
956
Dubaissa pitäisi olla pari ihan hyvää golf kenttää. Naiset ja lapset shoppailemaan niin itse saa rentoutua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Jos jossakin matkakohteessa joutuu hikoilemaan niin hotelli kannattaisi olla meren rannan lähellä tai hotellin yhteydessä on "vesipuisto".
Shoppailut kauppakeskuksissa ja hypermarketeissa niin jää vähemmälle torivedätykset ja hinnat näkyy valmiina ehkä. Samalla näkee sitä oikeaa kulttuuria eikä mitään turistirysä touhua. Voi toreillakin olla ok myyjiä, mutta etippä ne sitten niistä lukuisista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
33
Jos matkailu Dubain lahialueilla kiinnostaa niin ainakin Abu Dhabista loytyy oikein mukava vesipuisto YAS Waterworld ja sen vieressa Ferrari World huvipuisto. Olin itse tuolla vesipuistossa reilu viikko sitten ja sielta loytyy kylla hauskaa kaiken ikaisille ja kokoisille. Ferrarin huvipuistossa en ole viela ehtinyt kaymaan (asunut Abu Dhabissa n. 4kk), mutta monet sita kehuvat. Yleisesti nama kaksi ovat huomattavasti rauhallisempia kuin Dubain vastaavat. Ajomatka on Dubai Marinasta vajaa tunti ja taksillakin sen tekee alle 50 eurolla.

Toinen mielenkiintoinen on Al Ainin elaintarha. Ja itseasiassa Sharjahin ulkopuolella on myos Desert Park, jossa on paljon elaimia nahtavilla.

Yleisesti voisin suositella Dubaissa hotellia Dubai Marinasta. Siella ranta on lahella samoin kuin peruspalvelut. Kaikki liikkuminen "alueen" ulkopuolelle pitaa kuitenkin hoitaa taksilla, asui missa tahansa. Google mapsista on apua ja molemmat operaattorit Etisalat ja Du tarjoavat turistiliittymaa, joka kylla kannattaa ottaa jos haluaa yhtaan kayttaa nettia liikkuessa. Etisalat on 100 dirhamia (2viikkoa, 40min,40txt 700megaa) ja Du n. 60 (7 paivaa, 20min, 20txt, 200 megaa).

Kuten joku jo sanoikin niin Burj Kalifaan jos haluaa niin kannattaa ostaa lipu ajoissa netista. Dubai Mallilla on kylla ravintoloita ja kauppoja vaikka muille jakaa ja kohtalaisen hieno akvaariokin. Hinnat ovat aika paattomia, mutta alennusmyynneissa prosentit ovat sitten usein kohdallaan.

Kun saapuu maahan niin kannattaa lahimmasta ruokakaupasta metsastaa Time Out Dubai, jossa ona kaikki seuraavan viikon tapahtumat. Viela maaliskuussa on aika paljon ohjelmaa, joista monet viela ilmaisia. Sitten toukokuussa homma alkaa hiljentya kun keli lahestyy sietamatonta.

Siina nyt joitain mieleen tulevaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Kävin viime reissulla syksyllä Aquaventure-vesipuistossa. Ihan okei, mutta mielestäni vähän ylihintainen. Mikäli puistoon haluaa silti mennä, kannattaa liput ostaa ehdottomasti etukäteen netin kautta. Meille hotellin respa väitti, että liput olisivat saman hintaiset paikan päällä ja netissä, mutta lippuluukulla hintaa tuli muistaakseni 10-20€ lisää.

Itse vesipuisto tarjoaa aika vähän laskuja eikä laatu ollut mielestäni mikään huima. Itsellä vertailukohteena esimerkiksi Gold Coastin ja Orlandon vesipuistot, joista sai mielestäni vähän parempaa hinta-laatusuhdetta. Hyvänä puolena Dubain puiston jonot eivät olleet mitään törkeitä ja sää on tietysti aina ihan mahtava.

Shoppailuun kyllästyy melko nopeasti. Hinnat eivät ole juuri sen alhaisempia kuin Suomessakaan ja loppuviimmeksi eri malleissa on vain ne samat kaupat eri järjestyksessä. Mikäli luksustuotteet kiinnostavat niin niihin en ota kantaa, kauppoja löytyy ainakin.

Nähtävyyksistä suosittelisin ainakin Dubai Mallin ja Burj Khalifan vieressä järjestettävää vesishowta sekä Burj Khalifaan heijastettavaa ääni/valoshowta. Ilmaisia ja oikeasti todella vaikuttavia, järjestetään joka ilta muistaakseni puolen tunnin välein noin klo 18 lähtien.

Itse matkustin kaverini kanssa ainoastaan metrolla. Hinta ei ole paha ja sillä pääsee helposti ympäri kaupunkia. Myöskään taksit eivät ole kalliita. Mikäli haluaa säästää lisää, voi DXBltä matkustaa suoraan metrolla kaupunkiin. Myös sieltä toiselta kentältä voi ottaa taksin lähimmälle metroasemalle, josta voi jatkaa matkaa metrolla.

Hotellin suosittelisin ottamaan Marinan alueelta, jossa on paras ranta ja "hienointa". Jos pesot eivät riitä Marinaan niin myös Jumeirahin alue on ihan OK.

Parasta Dubaissa on yleinen turvallisuus, puhtaus, hienot kelit ja rannat. Vesi on lämmintä ja jokainen päivä on sään puolesta rantapäivä. Kaduilla ei ole juurikaan kerjäläisiä ja roskia ei näy missään. Lennot ovat myös verrattain halvat, jos haluaa vain etelän lämpöön.

Huonona puolena "teennäisyys" ja itselle tuli ainakin vähän vaivaantunut olo, kun hotellissa bangladeshiläinen allasvahti kertoi noin 500€ kuukasipalkastaan, jolla työskenteli 13h/päivässä kuutenä päivänä viikossa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 481
Hieman off topiccia, mutta hän on tuolla tehdäkseen aika mukavasti rahaa itselleen ja perheelleen. Bruttokansantuote per capita on Suomessa yli kymmenkertainen Bangladeshiin verrattuna ja tuosta viidestä huntista ei edes tarvitse maksaa veroja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
308
Huonona puolena "teennäisyys" ja itselle tuli ainakin vähän vaivaantunut olo, kun hotellissa bangladeshiläinen allasvahti kertoi noin 500€ kuukasipalkastaan, jolla työskenteli 13h/päivässä kuutenä päivänä viikossa.
Nuo turistien kanssa työskentelevät on vielä sieltä onnekkaasta päästä. Autiomaassa kymmenien kilometrien päässä kaupungeista on keskitysleirejä (tarkasti vartioituja aidattuja alueita kulunvalvonnalla), joissa on pakistanilaisia ja muita köyhistä muslimimaista tulevia, jotka työskentelevät rakennuksilla, siivoamassa teiden varsia tmv. Nämähän viedään aina linja-autoilla aamulla vartioituna töihin ja illalla pakataan kaikki samaan bussiin ja takaisin leiriin. Kaupungilla niitä ei tule vastaan...

Omalla työpaikalla rakennutettiin näiden kehitysmaalaisten voimalla myös rakennuksia ja olihan se aika karua katseltavaa. Työturva on täysin tuntematon käsite, samoin tauot tai vaikkapa ilmastoitu taukotila (40 astetta autiomaassa). Loppujen lopuksi niille saatiin edes jonkunlaiset tauot ja taukotilat, kun eurooppalaisille pomoille alkoi tulla omatunnontuskia sen touhun katselemisesta ja laittoivat ukaasin paikallisille orjapäälliköille.

Kaikenkaikkiaan noin vuoden oleskelun perusteella sanoisin, että maa on ihan umpimätä. Suosittelisin kantamaan omat työllä ansaitut rahat muualle, jos siihen on vain mahdollisuus.

Näille suomalaisille kalkkunoille jotka aina poseeraavat mainostamassa emiraatteja iltapaskojen kansissa toivon kohtaamista paikallisen uskonnollisen miliisin kanssa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Autiomaassa kymmenien kilometrien päässä kaupungeista on keskitysleirejä (tarkasti vartioituja aidattuja alueita kulunvalvonnalla), joissa on pakistanilaisia ja muita köyhistä muslimimaista tulevia, jotka työskentelevät rakennuksilla, siivoamassa teiden varsia tmv. Nämähän viedään aina linja-autoilla aamulla vartioituna töihin ja illalla pakataan kaikki samaan bussiin ja takaisin leiriin. Kaupungilla niitä ei tule vastaan...

Kaikenkaikkiaan noin vuoden oleskelun perusteella sanoisin, että maa on ihan umpimätä. Suosittelisin kantamaan omat työllä ansaitut rahat muualle, jos siihen on vain mahdollisuus.
Itse olin Nepalissa vaeltamassa, ja lentokoneen vaihto oli Dubaissa. Ei siinä mitään, mutta katsoin kyllä vähän silmät pyöreänä Katmandun lentokentällä, kun omassa lentokoneessa oli turisteja, ja viereinen lentokone ahdettiin täyteen orjia Dubaihin vietäväksi. Ei niitä näkynyt siellä lentokentällä edes, jostain se bussi kaarasi suoraan sinne kentälle koneen eteen, ja porukkaa alkoi lappaamaan sisään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 117
Onko kokemuksia Kap Verdestä tai Dominikaanisesta Tasavallasta? Nämä ovat nyt korkealla ehdokaslistalla maaliskuuksi. Aurinko, kirkas vesi ja snorklaus pitäisi kuulua loman ohjelmaan ja muu touhuilu voi sopeutua paikan mahdollisuuksiin. Dominikaaninen on toki aika pitkän lennon päässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
47
Onko kokemuksia Kap Verdestä tai Dominikaanisesta Tasavallasta? Nämä ovat nyt korkealla ehdokaslistalla maaliskuuksi. Aurinko, kirkas vesi ja snorklaus pitäisi kuulua loman ohjelmaan ja muu touhuilu voi sopeutua paikan mahdollisuuksiin. Dominikaaninen on toki aika pitkän lennon päässä.
Itse olen käynyt Kap Verdellä. Oletko ajatellut mitä saarta? Itse olin vanhempien mukana SAL-saarella, joka on pelkkää hiekkarantaa ja autiomaata. Rantaloma oli kyllä piristävä, joten en valittamista löydy, mutta yöelämä ei ole järin vilkas, mutta en valita.
Torimyyjät ovat vähän turhan iholle tulevia, mikäli se ärsyttää suuresti niin kannattaa varautua. Itsessään muuten ihan kätevää, että Eurot kävi kaikkialla, jos ei halunut vaihtaa paikalliseen rahaan.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 481
Yeah, yeah... orjia! Sheesh. Jokainen noista on tehnyt itse päätöksen mennä töihin Dubaihin. Jos ei nappaa, niin ovat vapaita lähtemään kotiin. Suurin osa raksan haalariväestä on kielitaidotonta ja kouluttamatonta työvoimaa, joille teidän kauhistelemanne olot ovat kaikkea muuta, kuin orjuutta. Olot ovat usein jopa luksusta omaan kotikylään ja sen työmarkkinoihin verrattuna.

Työnantaja järkkää katon pään päälle, terveydenhoidon, kuljetukset. Mitä vielä pitäisi? Kilo kultaa jokaiselle, jotta lottovoittajina Suomeen syntyneet tuntisivat vähemmän huonoa omaatuntoa?

Jos umpimätiä maita haluatte etsiä, niin suuri osa noista työläisistä tulee sellaisista. Paitsi että jostain kommunistisesta paratiisista ei edes pääse töihin muihin maihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 920
Yeah, yeah... orjia! Sheesh. Jokainen noista on tehnyt itse päätöksen mennä töihin Dubaihin. Jos ei nappaa, niin ovat vapaita lähtemään kotiin. Suurin osa raksan haalariväestä on kielitaidotonta ja kouluttamatonta työvoimaa, joille teidän kauhistelemanne olot ovat kaikkea muuta, kuin orjuutta. Olot ovat usein jopa luksusta omaan kotikylään ja sen työmarkkinoihin verrattuna.

Työnantaja järkkää katon pään päälle, terveydenhoidon, kuljetukset. Mitä vielä pitäisi? Kilo kultaa jokaiselle, jotta lottovoittajina Suomeen syntyneet tuntisivat vähemmän huonoa omaatuntoa?

Jos umpimätiä maita haluatte etsiä, niin suuri osa noista työläisistä tulee sellaisista. Paitsi että jostain kommunistisesta paratiisista ei edes pääse töihin muihin maihin.
Nepalissa on vieläkin ihan oikeita orjia jotka ovat jossain perheveloissa missälie ja pakotetaan tekemään mitä isän käskee ilman palkkaa. Osa noista lähi-itään lähetetyistä raksaduunareista on varmasti tuotakin sakkia.

Taino, ainakin ihan muutama vuosi sitten vielä oli.
Haliya - Wikipedia
Kamaiya - Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
308
Yeah, yeah... orjia! Sheesh. Jokainen noista on tehnyt itse päätöksen mennä töihin Dubaihin. Jos ei nappaa, niin ovat vapaita lähtemään kotiin. Suurin osa raksan haalariväestä on kielitaidotonta ja kouluttamatonta työvoimaa, joille teidän kauhistelemanne olot ovat kaikkea muuta, kuin orjuutta. Olot ovat usein jopa luksusta omaan kotikylään ja sen työmarkkinoihin verrattuna.

Työnantaja järkkää katon pään päälle, terveydenhoidon, kuljetukset. Mitä vielä pitäisi? Kilo kultaa jokaiselle, jotta lottovoittajina Suomeen syntyneet tuntisivat vähemmän huonoa omaatuntoa?

Jos umpimätiä maita haluatte etsiä, niin suuri osa noista työläisistä tulee sellaisista. Paitsi että jostain kommunistisesta paratiisista ei edes pääse töihin muihin maihin.
Valtaosa noista ihmisistä tulee toki persaukisista maista, mutta ei se oikeuta niiden hyväksikäyttöön tuolla tavalla. Terveydenhuolto ynnä muut vastaavat palvelut on ihan puhdasta propagandaa. Eivät myöskään voi lähteä pois ennen soppareiden loppumista.

Kuljetuksien järkkääminen...joo, järjestiväthän natsitkin kuljetukset keskitysleireille. Mikä mahtava luontaisetu!

Arabiemiraatit voisi ihan hyvin järjestää noille kunnolliset työolot, työajat, työvaatteet, liikkumisvapauden etc. eikä se varmasti kaataisi taloutta, mutta se ei taida sopia vallitsevan eliitin ideologiaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Yeah, yeah... orjia! Sheesh. Jokainen noista on tehnyt itse päätöksen mennä töihin Dubaihin. Jos ei nappaa, niin ovat vapaita lähtemään kotiin. Suurin osa raksan haalariväestä on kielitaidotonta ja kouluttamatonta työvoimaa, joille teidän kauhistelemanne olot ovat kaikkea muuta, kuin orjuutta. Olot ovat usein jopa luksusta omaan kotikylään ja sen työmarkkinoihin verrattuna.

Työnantaja järkkää katon pään päälle, terveydenhoidon, kuljetukset. Mitä vielä pitäisi? Kilo kultaa jokaiselle, jotta lottovoittajina Suomeen syntyneet tuntisivat vähemmän huonoa omaatuntoa?
?
Et koskaan ole varmaan Dubaista lukenut, kun jokainen väittämäsi on omituinen. Ensinnäkään, he eivät ole vapaita lähtemään kotiin, passit otetaan lentokentällä pois, ja annetaan "sitova velka", eikä passia saa pois ennenkuin sen maksaa. Olot ovat luksusta? Silti sadat työläiset tekevät siellä itsemurhan vuosittain. Kuulostaa tosi luksukselta kotimaahan verrattuna, kun olot on sellaiset että sadat köyhän maan ihmiset mieluummin tappavat itsensä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 669
Lisäksi tuo vapaaehtoinen lähtökin ulkomaan hommiin on vähän niin ja näin... No onhan se tietysti vapaaehtoista jos toisena vaihtoehtona on nälkäkuolema kotimaassa.

Mutta onhan se kyllä niinkin että jos jonkun paikan haluat nähdä niin turha sitä tuollaisesta on stressata, sinun päätöksesi mennä tai olla menemättä ei vaikuta kenenkään elinoloihin yhtään mitään eli turha sitä on mitään marttyyria esittää ja vaihtaa maata jos kuitenkin haluat ko. paikan nähdä. Vähän kuten joku elefanttisafari thaikuissa, jos haluat elefantilla ratsastaa niin menet ja jos et halua niin et mene, se mahdollisesti fantti kärsii ihan yhtä paljon kummassakin tapauksessa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Mutta onhan se kyllä niinkin että jos jonkun paikan haluat nähdä niin turha sitä tuollaisesta on stressata, sinun päätöksesi mennä tai olla menemättä ei vaikuta kenenkään elinoloihin yhtään mitään eli turha sitä on mitään marttyyria esittää ja vaihtaa maata jos kuitenkin haluat ko. paikan nähdä. Vähän kuten joku elefanttisafari thaikuissa, jos haluat elefantilla ratsastaa niin menet ja jos et halua niin et mene, se mahdollisesti fantti kärsii ihan yhtä paljon kummassakin tapauksessa.
Se on kyllä totta, turha noista stressata ja etenkään ketään syyllistää. Itse vastasin ylläolevaan, koska tuli kummallisia väitteitä, mutta alkaa olla ketju muutenkin ohi otsikon.
Löytyy sitä kyseenalaisia asioita hyvin monesta matkakohteesta, eikä niiden takia kannata matkaansa eikä toisen matkaa pilata. Itse vähän kyllä äänestän lompakolla, että mitä tahansa en halua tukea (Dubai, thai teinihuorat, yms.), mutta se on jokaisen henkilökohtainen päätös.

Suomi on vähän huono sijainniltaan lämpimiin, mutta mielenkiintoisin maihin mentäessä. Tosin kyllä pikkulapset pärjää lentokoneessa vaikka sen 10h, vanhemmille se isompi stressi on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
308
Mutta onhan se kyllä niinkin että jos jonkun paikan haluat nähdä niin turha sitä tuollaisesta on stressata, sinun päätöksesi mennä tai olla menemättä ei vaikuta kenenkään elinoloihin yhtään mitään eli turha sitä on mitään marttyyria esittää ja vaihtaa maata jos kuitenkin haluat ko. paikan nähdä. Vähän kuten joku elefanttisafari thaikuissa, jos haluat elefantilla ratsastaa niin menet ja jos et halua niin et mene, se mahdollisesti fantti kärsii ihan yhtä paljon kummassakin tapauksessa.
Lompakolla äänestäminen lienee kuitenkin se voimakkain vaikuttamisen keino suorien sotatoimien jälkeen. Mieluiten minä ainakin kannan rahani johonkin, missä ne eivät mene epäsuorasti em. kaltaisten rakenteiden tukemiseen. Jokaisen oma valinta tietysti. Ei minua jonkun lomailut haittaa paitsi silloin kun profiloituu ihmisoikeuksien puolustajaksi muussa elämässään - eniten vituttaa suomalaiset artistit ja muut julkkikset, jotka ulisee iltapaskoissa rasismista sekä ihmisoikeuksista, järjestävät siihen liittyen konsertteja jne. sekä sitten viikon päästä lähettävät iltapaskaan lomakuvia Dubaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 669
Lompakolla äänestäminen lienee kuitenkin se voimakkain vaikuttamisen keino suorien sotatoimien jälkeen. Mieluiten minä ainakin kannan rahani johonkin, missä ne eivät mene epäsuorasti em. kaltaisten rakenteiden tukemiseen.
Kyllä, mutta vähän sama kuin yksityisautoilun hiilidioksiidi päästöt Suomessa, niin maailman mittakaavassa tällä pelleilyllä ei ole mitään merkitystä mihinkään kun joku Intia päästää tunnissa sen verran rojua mihin koko Suomen autokanta ei pysty koko olemassa olonsa aikana. Eli käytännössä se sun lompakolla äänestäminen ei tämän mittakaavan ongelmissa vaikuta mihinkään (ja turha pelata sitä korttia "mutta jos kaikki muutkin" kun hyvin näkee että ne muut on juurikin siellä paikassa bilettämässä :))

Lisäksi toinen ongelma tuossa paikan vaihtamisessa on se että mistä tiedät mennessäsi jonnekin muualla (johonkin jättihotelli ketjuun) ettei ko. mesta ole sheikin omistuksessa jolloin pumppaat rahaa hänelle jolla sitten rakennetaan ja orjuutetaan sheikin kotimaassa porukkaa :)
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
89
Avopuolison kanssa käytiin pari vuotta sitten Dubaissa helmi-maaliskuun vaihteessa. Löydettiin halvat lennot mutta saapumis- ja lähtöajat keskellä yötä. Päätettiin ottaa Deirasta halvin hotelli läheltä lentokenttää ekaksi vajaaksi yöksi. Yritettiin katsoa etukäteen sellainen hotelli, missä saisi avopuolisotkin yöpyä samassa huoneessa mutta ilmeisesti metsään meni. Kohtelu oli nuivaa heti tiskillä, kun huomasivat sormuksien puuttuvan. Hieman jännitystä aiheutti, että ottivat passit lukkojen taakse yön ajaksi.
Itse olen tätä muslimimaiden yltiökonservatiivisuutta vastaan niin pahasti, että ihmettelen usein miksi ihmiset tuonne menevät viemään lomadollareitaan. Varmasti on kaunista ja siistiä, mutta itse peräänkuulutan lomalta aina sitä mikä sen tarkoitus onkin eli - lomaa. En kuitenkaan kohtele paikallisia perseilemällä toimillani, asenteillani vaan pyrin olemaan aina vieras heidän maassaan ja pyrin noudattamaan heidän kulttuurinsa pelisääntöjä parhaani tietotaitoni mukaan. En näin ollen halua paskamaista kohtelua itsellenikään. Sitten kun minua vaivaa, että maan tavat pohjautuu liian vahvasti satukirjojen olentoihin niin jätän menemättä. Nuivaa kohtelua kyllä saa Suomessakin hotellin tiskiltä jos niikseen tulee.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Lisäksi toinen ongelma tuossa paikan vaihtamisessa on se että mistä tiedät mennessäsi jonnekin muualla (johonkin jättihotelli ketjuun) ettei ko. mesta ole sheikin omistuksessa jolloin pumppaat rahaa hänelle jolla sitten rakennetaan ja orjuutetaan sheikin kotimaassa porukkaa :)
Eiköhän kyse ole lähinnä siitä, että kun nimenomaan tietää jonkun asian vääräksi, ei tätä halua omatuntonsa puolesta tukea. Ei kaikkea voi tietenkään vainoharhaisesti etukäteen selvitellä juurta jaksaen, eikä yksittäisen ihmisen päätös maailmaan tee vaikusta, mutta omaan mielenrauhaan se voi tehdä sen verran, että mieluummin jättää tukematta asiaa, jonka taustat tietää kyseenalaisiksi ja tätä inhoaa. Tyyliin että et tilaa katukeittiöstä koirapataa ruuaksi, jos satut tietämään että se on koiraa, ja kotona on oma Musti odottamassa kotiinpaluutasi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
308
Kyllä, mutta vähän sama kuin yksityisautoilun hiilidioksiidi päästöt Suomessa, niin maailman mittakaavassa tällä pelleilyllä ei ole mitään merkitystä mihinkään kun joku Intia päästää tunnissa sen verran rojua mihin koko Suomen autokanta ei pysty koko olemassa olonsa aikana. Eli käytännössä se sun lompakolla äänestäminen ei tämän mittakaavan ongelmissa vaikuta mihinkään (ja turha pelata sitä korttia "mutta jos kaikki muutkin" kun hyvin näkee että ne muut on juurikin siellä paikassa bilettämässä :))
Tällä sinun logiikallasi Suomessa voisi saman tien poistaa autoista katalysaattorit, kaataa käytetyt öljyt takapihalle ja heittää kotitalousroskat tienposkeen. Globaalissa mittakaavassahan tällä ei ole mitään merkitystä. Kuten ei esim. äänestämiselläkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 669
No karkeasti ottaen noin, mutta erikoista kun vastakommentiksi aina heitetään juuri jotain vastaavaa.

Eikö sinun mielestäni olisi ensin järkevä karsia Intian päästöt vaikka puoleen tai edes 1% nykyisestä ja sitten vasta suomalaisesta yksityisautoilusta vaikkapa 10% pois. Sillä tuo suomalainen yksityisautoilu vastaa ehkä 0,00001% intian päästöistä. Samalla rahalla (tai edes puolella rahalla) jonka upotat suomalaisten autojen päästöjen vähentämiseen pudottaiset varmasti päästöjä jostakin muualta paljon enemmän eli jos tuo autojen päästöjen vähennys maksaisi vaikkapa 100Me niin haistattaa sille vitut, kerää suomalaisilta 10Me (parempi maksaa 10 kuin 100) ja pudottaa päästöjä ko. rahalla jostain muualta radikaalisti enemmän - kummastakohan on enemmän hyötyä...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
308
No karkeasti ottaen noin, mutta erikoista kun vastakommentiksi aina heitetään juuri jotain vastaavaa.

Eikö sinun mielestäni olisi ensin järkevä karsia Intian päästöt vaikka puoleen tai edes 1% nykyisestä ja sitten vasta suomalaisesta yksityisautoilusta vaikkapa 10% pois. Sillä tuo suomalainen yksityisautoilu vastaa ehkä 0,00001% intian päästöistä. Samalla rahalla (tai edes puolella rahalla) jonka upotat suomalaisten autojen päästöjen vähentämiseen pudottaiset varmasti päästöjä jostakin muualta paljon enemmän eli jos tuo autojen päästöjen vähennys maksaisi vaikkapa 100Me niin haistattaa sille vitut, kerää suomalaisilta 10Me (parempi maksaa 10 kuin 100) ja pudottaa päästöjä ko. rahalla jostain muualta radikaalisti enemmän - kummastakohan on enemmän hyötyä...

Tee vaikka toinen topic intian autokannalle globaaleine vaikutuksineen, jos haluat vääntää siitä. Tämä alkaa karata niin pahasti offtopiciksi ja minulla ainakin alkaa tulla älyllinen kapasiteetti vastaan, kun mietin tämän viimeisen postauksen yhtymäkohtia Emiraattien ihmisoikeustilanteeseen. Toki ei tuo omakaan viimeisin kommentti enää liity aiheeseen mitenkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 669
Itsepähän aloitit :), muttayhtymä kohtana voisi olla että jos Dubain tilanne ärsyttää, niin tilannetta et paranna ostamalla pakettimatkaa Kreikkaan tai jättämällä kokonaan matkustamatta. Sen sijaan matkustamalla Pakistaniin tms. ja törsäämällä rahasi siellä tai edes lahjoittamalla sinne 10eur sen Dubain matkan jälkeen pystynet paremmin/parhaiten vaikuttamaan omalta osaltasi tilanteeseen, jos siis koet vaikuttamiselle jotain tarvetta.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Jostain olen saanut päähänpinttymän, että "Dubaihin tai sinnepäin ei ainakaan kannata mennä lomalle". Tämän kettingin jälkeen pinttymäni sai vain vahvistusta. Vaikuttaa ankealta paikalta, jossa arabit kaikenlisäksi ryövää sinut. En kyllä jaksa käsittää miksi menisin lomalle paikkaan, jossa kaikki asiat ml. olut maksaa vähintään sen mitä Suomessa tai enemmän? Niin kauan kuin on halvempia lomakohteita olemassa, niin miksi ei niihin Dubain sijasta? Tuo Dubain hirvittävä kuumuus + muslimimaa, ei nekään mitään valtteja minusta ole.

Osaako joku kääntää pääni tässä asiassa?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261
Jostain olen saanut päähänpinttymän, että "Dubaihin tai sinnepäin ei ainakaan kannata mennä lomalle". Tämän kettingin jälkeen pinttymäni sai vain vahvistusta. Vaikuttaa ankealta paikalta, jossa arabit kaikenlisäksi ryövää sinut. En kyllä jaksa käsittää miksi menisin lomalle paikkaan, jossa kaikki asiat ml. olut maksaa vähintään sen mitä Suomessa tai enemmän? Niin kauan kuin on halvempia lomakohteita olemassa, niin miksi ei niihin Dubain sijasta? Tuo Dubain hirvittävä kuumuus + muslimimaa, ei nekään mitään valtteja minusta ole.

Osaako joku kääntää pääni tässä asiassa?
No on siis Dubai oikea Euroopan läheisyyden Monaco 2.0 paratiisi kaikille, jotka haluavat Tukiaistyylistä glamouria, pintakiiltoa, lämpöä, ja lyhyen etäisyyden helppoutta samassa paketissa. Muslimisheikkien orjatyövoimalla rakentama helvetti se monille on, mutta se on myös paikka näyttää että on rahaa. Siellä on paljon raharikkaita, joten hienoja autoja on puhtailla kaduilla, hienoja koruja näyteikkunoissa, ja monen maan ruokaa samassa 5 tähden hotellissa, kuumaa ilmaa joka päivä ja lentomatka tarpeeksi lähellä mistä vaan Eurooppaa. Jos ei paikan taustat kiinnosta, ja arvostaa edellämainitut glamourjutut oikean kulttuurin ja siellä asuvien ihmisoikeuksien edelle, ei se mikään turha paikka ole. Helppo Disneyland-aavikkopuisto niille, joilla on rahaa ja halua näyttää se, muttei aikaa.

Ainoastaan absurdeja ovat ne ihmiset, jotka tosissaan puhuvat ihmisoikeuksista silloin kun ne koskettaa Suomen maahanmuuttoa, ja puolustavat väkisin Islamia, mutta -samalla- käyvät lomalla jossain Dubain kaltaisessa paikassa, joka on 2000-luvun vastike pyramideille, kapitalismille, orjatyövoimalle ja ihmisoikeuksien polkemiselle, äärimmäisellä asteella jota harva paikka koko maapallolla edustaa.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Netistä kun yrittää etsiä matkakokemuksia tai keskustelua lomamatkoista niin käytännössä kaikki keskustelut löytyvät noista vauva-, äiti-, naispainotteisilta foorumeilta tai Suomi24:stä ja nehän eivät näin kärjistettynä miesnäkökulmasta välttämättä aiheuta kuin päänsärkyä.

Täällä kävijäkunnasta on +95 % miehiä, joten ehkä aiheesta saadaan kysymyksiä, vastauksia ja keskusteltua vähän toisenlaisesta vinkkelistä.

---

Avataan peli, kun maaliskuussa olisi suunnitelmissa lähteä perhelomalle (3 ja 5v lapset mukana) ja rennon rantaloman ja auringon perässä kohteena olisi alustavasti Dubai.

Ras El Khaimahissa on tullut käytyä aiemmin, mutta nyt olisi tarkoitus suunnata Dubaihin Jumeirah Beachille.

Finnairilla tuonne näytti olevan järkevään aikaan lennot toisin kuin Norwegianilla.

Käytännön vinkkejä, kokemuksia jota kannattaa ottaa huomioon? :comp:
Kehotan harkitsemaan onko Dubai oikeasti mielekäs valinta.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
411
Minusta täällä on varsin hyvää keskustelua. Matkakohteiden eettisyys on hyvinkin mielenkiintoinen näkökulma ja soisin, että ihmiset enemmänkin sitä miettisivät kohteita valitessaan.

Olen itse käynyt Emiraateissa kymmenisen vuotta sitten harrastuksen tiimoilta. Muissakin muslimimaissa on tullut käytyä. Enää en menisi etenkään Dubaihin. Syyt on lueteltu moneen kertaan, mutta lyhyesti: keinotekoinen, tylsä, "glamourinen" sanan negatiivisessa merkityksessä, vastenmielinen kulttuuri, kallis. Minusta se on jotenkin, noh, sivistymättömien ihmisten Facebook-hehkutus-matkakohde, pikkuisen kärjistäen.

Muoks. Tämä nyt oli kyllä naisen mielipide, pahoittelen jos ei ollut toivottua tässä ketjussa. :shy: :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 381
Viestejä
4 146 649
Jäsenet
70 247
Uusin jäsen
muhkunen

Hinta.fi

Ylös Bottom