Lihavuusepidemia

Itse ehdotan leuanvetotestiä, jokainen toisto vähentää veroprosenttia tietyn verran. Ei kannusta bodariksi eikä myöskään pullapojaksi, myöskään nykyajan laihaläskit eivät saisi aiheetonta etua. BMI-pohjaiset testit ovat täyttä paskaa.
Juu todellakin juuri näin, siihen voisi ottaa myös aina vuoden ostokset mukaan, että mitä on tullut vedettyä kurkusta alas. 😁

Tää olis paha. Joutuisi lopettaa salilla käynnin tai sitten laihduttaa itsensä alle kympin rasvoihin, jos haluaisi jatkaa sitä.
Valitettava lieveilmiöhän se olisi, mutta for greater good. Rapsahtaisi sitä maksettavaa itsellekin... Alle kympin rasvoihin kyllä pääsee, mutta siellä pysyminen:itku:

Juu todellakin juuri näin, siihen voisi ottaa myös aina vuoden ostokset mukaan, että mitä on tullut vedettyä kurkusta alas. 😁
Tämä sapluuna kiinnostaa, miten ja moneenko toistoon alaraja vedettäisiin? Tarvitsisi vähintään tekniikkapoliisin ja olisiko väliä vetää myötä- vai vastaotteella, absoluuttinen toistojen määräkö ratkaisee vai saisiko vetää lisäpainoilla kertoimen kanssa? :D

Toki mikään ei muutu niin kauan kun kehopositiivisuus, voimaantuminen, miss xl ja mitä näitä nyt onkaan, ovat muodissa.

Ei näillä ole mitään tekemistä lihavuusepidemian kanssa. Näistä on turha öyhöttää.

Kehopositiivisuudella voisi olla pieni positiivinen vaikutus väestötasolla, jos sen sanoma otettaisiin laajasti tosissaan. Moni jättäisi turhat ja haitalliset dieetit pois, jonka tuloksena todennäköisemmin lihotaan enemmän pidemmällä aikavälillä.

'
Japanilaiset ei onneksi sun "kehopositiivisia" mielipiteitä kuuntele, vaan tekevät kuten haluavat, ja homma toimii! Kaikkihan siinä voittaa. Yksilö ja yhteiskunta.

Japanilaisten hoikkuus perustuu heidän kulttuuriin, jossa ruoan laatu, tasapaino ja annoskoot ovat olleet aina maltillisia.

Ei näillä ole mitään tekemistä lihavuusepidemian kanssa. Näistä on turha öyhöttää.

Kehopositiivisuudella voisi olla pieni positiivinen vaikutus väestötasolla, jos sen sanoma otettaisiin laajasti tosissaan. Moni jättäisi turhat ja haitalliset dieetit pois, jonka tuloksena todennäköisemmin lihotaan enemmän pidemmällä aikavälillä.

'

Japanilaisten hoikkuus perustuu heidän kulttuuriin, jossa ruoan laatu, tasapaino ja annoskoot ovat olleet aina maltillisia.
Minä en öyhötä joten älä sinä puhu paskaa.

Ei onneksi ole tarpeen muuttaa mieltäsi, voi hyvin katsantokannassasi. Vain minun kehonkoostumuksella on itselleni väliä, tavallasi ajatella olisin lihakseton pullukka. Toivottavasti saan huomauttelua jos alankin paisumaan, enkä hyväksyntää ja kannustusta.

Minä en öyhötä joten älä sinä puhu paskaa.

Ei onneksi ole tarpeen muuttaa mieltäsi, voi hyvin katsantokannassasi. Vain minun kehonkoostumuksella on itselleni väliä, tavallasi ajatella olisin lihakseton pullukka. Toivottavasti saan huomauttelua jos alankin paisumaan, enkä hyväksyntää ja kannustusta.

Olet hyvin omaksanut kehopostiivisuudesta asioita :thumbsup: Tosin en ymmärrä mistä repäisit että minä ajattelisin sinun olevan pullukka?

Minun tavassani ajatella liittyen keskustelun aiheeseen, ei kehopositiivisuudella ole mitään tekemistä lihavuusepidemian kanssa. Suomalaiset ovat laihduttaja kansaa, mutta jatkavat silti lihomistaan. Kehopositiivisuudella voisi väestöön laajasti vaikuttamalla olla positiivisia vaikutuksia nykyiseen tilanteeseen, jos se ehkäisisi haitallisia laihdutuskuureja ja niiden aiheuttamia ongelmia.

Oikeasti vaikutukset ovat todennäköisesti hyvin marginaalisia.

Olet hyvin omaksanut kehopostiivisuudesta asioita :thumbsup: Tosin en ymmärrä mistä repäisit että minä ajattelisin sinun olevan pullukka?

Minun tavassani ajatella liittyen keskustelun aiheeseen, ei kehopositiivisuudella ole mitään tekemistä lihavuusepidemian kanssa. Suomalaiset ovat laihduttaja kansaa, mutta jatkavat silti lihomistaan. Kehopositiivisuudella voisi väestöön laajasti vaikuttamalla olla positiivisia vaikutuksia nykyiseen tilanteeseen, jos se ehkäisisi haitallisia laihdutuskuureja ja niiden aiheuttamia ongelmia.

Oikeasti vaikutukset ovat todennäköisesti hyvin marginaalisia.
JOS olisin kehopositiivinen ja aikoinaan hyväksynyt itseni sellaisena kuin olen, olisin nykyää pullukka. Sitä tarkoitin. Jos pullistun uudestaan, en halua että läskikerrokseni saavat kunnioitusta vaan huomauttelua korjata asia. Niin terveydenhuolllolta kuin kavereilta. Niin on aikanaan sanottu viinan juonnista ja tupakan poltosta. Ihan suora vittuilu kavereilta on oikea tapa, totuus on tärkeämpää kuin hyvä mieli.

Pahin karhunpalvelus olisi sanoa että olen hyvä sellaisenaan, koska se on paskapuhetta. Ylilihavuus on rumaa ja vaarallista terveydelle.

Pahin karhunpalvelus olisi sanoa että olen hyvä sellaisenaan, koska se on paskapuhetta. Ylilihavuus on rumaa ja vaarallista terveydelle.

Kehopositiivisuus ei liity esim. terveyteen tai lihavuuteen vaan esim. kouluissa se voi tarkoittaa kiusaamisen ehkäisyä niitä kohtaan, jotka eivät ole tehty samasta muotista muiden kanssa.

Positiivinen vaikutus voi näkyä taas siinä, jos esim. lihava lopettaa haitallisen ulkonäköpaineista johtuvan dieettikierteen. Todennäköisesti itsetunnoltaan terve ihminen jaksaa panostaa terveyteensä paremmin ja pitkäjänteisemmin.

Tosin ei taida tälläkään liikkeellä olla vaikutusta väestötasolla, vaan jää marginaaliin.

Suomalaiset jatkaa lihoamistaan, joista iso osa myös jossain vaiheessa laihduttaa, mutta todennäköisesti tekee sen väärin, joka johtaa vain lähtöä huonompaan tilanteeseen.

Japanilaisesta ruokakulttuurista todennäköisesti löytyisi paljon apuja tilanteeseen, mutta vaikea nähdä miten edes osan siitä saisi istutettua meidän nykyiseen kulttuuriin.

Kehopositiivisuus ei liity esim. terveyteen tai lihavuuteen vaan esim. kouluissa se voi tarkoittaa kiusaamisen ehkäisyä niitä kohtaan, jotka eivät ole tehty samasta muotista muiden kanssa.

Positiivinen vaikutus voi näkyä taas siinä, jos esim. lihava lopettaa haitallisen ulkonäköpaineista johtuvan dieettikierteen. Todennäköisesti itsetunnoltaan terve ihminen jaksaa panostaa terveyteensä paremmin ja pitkäjänteisemmin.

Tosin ei taida tälläkään liikkeellä olla vaikutusta väestötasolla, vaan jää marginaaliin.

Suomalaiset jatkaa lihoamistaan, joista iso osa myös jossain vaiheessa laihduttaa, mutta todennäköisesti tekee sen väärin, joka johtaa vain lähtöä huonompaan tilanteeseen.

Japanilaisesta ruokakulttuurista todennäköisesti löytyisi paljon apuja tilanteeseen, mutta vaikea nähdä miten edes osan siitä saisi istutettua meidän nykyiseen kulttuuriin.
Toki voin olla väärässä, mutta tulkitaan wikipedian kohtaa "Kehopositiivisuudessa on kyse ihmisen oikeudesta siihen, että hänen kehonsa saa kunnioitusta vaikka ei vastaisikaan kauneusihanteita"

Ylilihavuudessa ei ole mitään kunnioitettavaa. Kunnioitettavaa on älykkyys, hyvin treenattu vartalo, totuudenpuhuminen, jne. Tarkoituksellinen itsensä tuhoaminen ylensyönnillä, huumeella tai itsemurhalla on täysin epäkunnioitettavaa.

Eli tässä lihavuuskeskustelussa kunnioitetaan sitä ihmistä puhumalla totta hänelle. Valehtelemalla että on ihan ok olla ylilihava, on epäkunnioittavaa.

Pitäisiköhän ihmisille tarjota valtion puolesta kuukaudeksi jatkuva glukoosimittaus käyttöön? Antaisi paljon ymmärrystä siihen miten ruoka/makeiset/napostelu/liikunta/... vaikuttaa kudosten(veren) glukoositasoon ja mikä tie voi johtaa pre diabeteksene ja myöhemmin diabetekseen. Datan kun vielä yhdistäisi ravintoneuvontaan. Ehkä vähän liian myöhäistä tähän asiaan alkaa puuttumana kun on jo kakkostyypin diabetes hankittuna.

Tilasin itselle sensoreita riittäväksi ajaksi, että saa testailtua miten eri ruoka-aineet, liikunta jne. vaikuttaa mun kehoon.

Luulen että tuo ei auttaisi kovinkaan paljoa, kun varsinaisena ongelmana ei ole tiedon määrä vaan terveellisessä ruokavaliossa pysyminen.

Hämmentävintä tässä on se, että näyttää olevan ihmisiä jotka pystyvät mittaamaan pelkillä silmillään toisten ihmisten rasvaprosentin ja vyötärönympäryksen, tilastoimaan pelkän muistinsa varassa esim. miesten ja naisten välisiä eroja lihavuudessa, ekstrapoloimaan havaintonsa koskemaan koko väestöä pelkästään omassa elinympäristössä kohtaamiensa ihmisten perusteella, ja vielä tekemään kaiken tämän paremmin kuin THL:n pitkät, systemaattiset väestötason tilastot.

Hämmentävintä tässä on se, että näyttää olevan ihmisiä jotka pystyvät mittaamaan pelkillä silmillään toisten ihmisten rasvaprosentin ja vyötärönympäryksen, tilastoimaan pelkän muistinsa varassa esim. miesten ja naisten välisiä eroja lihavuudessa, ekstrapoloimaan havaintonsa koskemaan koko väestöä pelkästään omassa elinympäristössä kohtaamiensa ihmisten perusteella, ja vielä tekemään kaiken tämän paremmin kuin THL:n pitkät, systemaattiset väestötason tilastot.
Onko tilasto sitten sinun mielestä jotenkin erilainen miltä katukuva näyttää? Tai oliko tilasto erilainen, vaikka 30-vuotta sitten, miltä näytti katukuva? Tai vaikka 70-vuotta sitten?

Itse pystyn ainakin kävellä kaupungilla ja nähdä ihan silmillä saman mitä tilasto sanoo, vaikka että 70% on ylipainoisia/lihavia tietyn ikäisistä (tässä kannattaa huomioida se, että moni lihava ei edes kävele kadulla vaan pitää osata laskea myös päämärkänä safkaa kuljettavat Wolt kuskit mukaan).

Toisaalta jos et oikeasti erota ylipainoisia, lihavia, laihoja, lihaksikkaita, pitkiä, lyhyitä, miehiä, naisia, lapsia, teinejä, nuoria, vanhoja jne. ympärilläsi, niin eiköhän tämä johonkin autismin alalajiin mene, jossa ei ymmärretä kellon viisareita, sarkasmia tai eleitä.

Myös se auttaa erottelemaan vielä jyvät akanoista, jos olet jonkun kanssa kaupassa ja pohdit, että onko hän lihaksikas vai läski, niin vilkaiset kärryyn, jos siellä on "proteiinirahkaa", eikä "sinistä lenkkiä", niin voit arvella, että lihasmassaa ollaan tekemässä, vaikka ulkomuodosta et muuten voi olla täysin varma. Yleensä myös naama kertoo paljon, että meneekö esimerkiksi viinaa reippaammin jne.

Sitten kun on nähnyt tarpeeksi, liikkuu vaikka vuosittain ympäri Suomea ja maailmaa, eikä jumita Kälviällä niin yllättäen pystyy ainakin omassa mielessä extrapoloimaan ja miettimään, että Aasiassa asiat on vielä paremmin, kuin Suomessa.

Onko tilasto sitten sinun mielestä jotenkin erilainen miltä katukuva näyttää? Tai oliko tilasto erilainen, vaikka 30-vuotta sitten, miltä näytti katukuva? Tai vaikka 70-vuotta sitten?
Koska ihmismieli on rajallinen ja taipuvainen erilaisiin kognitiivisiin vinoumiin, niin en näe mielekkäänä miettiä tällaista. Luotan ennemmin tilastoon.

Koska ihmismieli on rajallinen ja taipuvainen erilaisiin kognitiivisiin vinoumiin, niin en näe mielekkäänä miettiä tällaista. Luotan ennemmin tilastoon.
Minä luotan viisarin värähtämiseen, mikä on aika armoton mittari. Sillä mitataan tehokkaasti noin puolet vastaantulijoista (vakuumissa, jossa katukuvassa on yhtä paljon miehiä ja naisia, mikä ei kyllä monilla paikkakunnalla pidä paikkaansa).

Toisaalta hoikkakin voi näyttää vaatteet päällä timmimmältä kuin oikeasti on.

Meinaan, että ei sitä välttämättä vaatteiden läpi näe, että onko tiukka sixpack vai millainen maha ja millainen rasvaprosentti.

No joo, mutta sixpack nyt ei liity juuri mitenkään terveyteen vaan on ulkonäköjuttuja. Ei niin matalaa rasvaprosenttia tarvi terveyden kannalta, lähinnä kunhan ei ole airbagia.

No joo, mutta sixpack nyt ei liity juuri mitenkään terveyteen vaan on ulkonäköjuttuja. Ei niin matalaa rasvaprosenttia tarvi terveyden kannalta, lähinnä kunhan ei ole airbagia.
Niin se on, että ei ylipaino tai lihavuus tosiaan liity kehonkoostumukseen suoraan vaan juurikin niihin kiloihin verrattuna pituuteen, joista pitää tottakai erottaa ne joilla on paljon lihasmassaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 502
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom