Omat setit:
- alkoholia & mättöjä joka päivä
- paino noussut viidessä vuodessa 85 kg -> 120 kg
- ajattelen koko ajan ruokaa ja himoitsen alkoholia
Silloin kun postasin muropakettiin kalapuikot & ranut-settejä, olin vain hieman pyylevä, mutta jatkoin mättöjen syömistä ja ryyppäämistä ja nyt olen himo läski

. Periaatteessa laihduttaminen on yksinkertaista: lopetan vain mätöt ja alkoholin. Mutta kun
koko ajan tekee mieli mättää ja juoda. Se tekee elämästä aivan sietämätöntä. En usko, että kukaan pystyy laihduttamaan ja muuttamaan elämäntapojaan pysyvästi pelkän itsekurin avulla. Homma pitäisi saada muutettua niin, ettei enää tee mieli koko ajan mättöjä ja kaljaa. Mutta miten? Ajan kanssa se ehkä muuttuu, mutta miten kauan siinä kestää? 1 viikko, kuukausi, vuosi vai 5 vuotta? Eli miten kauan pitää kärsiä vitutusta ja taistella himojaan vastaan 24/7, ennen kuin elämä muuttuu paremmaksi? Oikeastaan alan olla sitä mieltä, että pitäisi oikeasti säätää ankara läskivero kehon rasvaprosentin mukaan. Esim. rasvaprosentti <15 = veroa tuloista 0%, 15-25 = veroa 15%, yli 25 = veroa 30%. Itse ainakin motivoituisin ihan eri tavalla, jos läskiys rokottaisi lompakkoa kunnolla.