Osaatko arvella paljon se sitten kuluttaa? Itse laskin asian tällä (reipas kävely, 125kg, 60 min):
Tarkista laskurilla, kuinka paljon kaloreita kävely, pyöräily tai juoksu – tai 50 muuta lajia tai arjen askaretta – kuluttaa.
kuntoplus.fi
Monesti vaan miettii, että onko se nyt todella niin, että möhis ehtii katsoa neljä tuntia Netflixiä illassa herkkuja ahtaen, mutta tunnin tai vähän yli reipas kävely ei millään mahdu päivään?
Mikä on vaikeaa toteuttaa? Energiavaje vai siinä eläminen?
Jos liikunnan lisääminen tuntuu vaikealta tai sillä ei saa järkevää energiavajetta, niin sitten se on pakko ottaa ruokaa veke.
Kyllä se sairaalloinen mättäminenkin pahalta tuntuu. Jokainen on varmaan joskus syönyt liikaa? Vetänyt herkkuja liikaa? Sitten kun samaa toistaa viikkoja, kuukausia, vuosia, niin sillä pääsee tilastoon. Jos tästä loopista haluaa pois, niin asialle on varmaan tehtävä jotain. Alkuun voi tuntua, että se toiseen suuntaan tekeminen ei olekaan niin kivaa ja sitten alkaa se perus lässytys, kun tämä ei ole kaikille sama. Minä on pysty koska [tähän jokaisen oma tekosyy]. Olen bodypositiivinen, minun pitää saada olla juuri tällainen, sairaalloinen ylipaino ja lihavuus tuntuu mahtavalta jne.