Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hakusessa BT-kuulokkeet (ei nappeja, mielellään over ear) ja hieman ruvennu kiinnostamaan Valcon luurit. Onko tekkiläisillä mitään näkemyksiä noiden äänenlaadusta ja kestävyydestä?
Koneella ollessa luukuttelen O2:n DACin ja vahvarin kautta DT990 Prota, mutta reissuja varten olis ihan kiva saada luuriin (menivät perkeleet 1+:llakin poistamaan kuulokeliittimen) ja tablettiin kuulokkeet ja vastamelu tuossa olisi myös varsin näppärä bonus.
Vähän erilainen kysymys kuulokkeista. Ostaisitteko käytettynä?
Onko hygieeniatuote korvatyynyineen. Olisi tietty optimi jos pystyisi tyynyt vaihtamaan. Nyt kyse isoista tyynyllisistä, ei mitään on ear / in ear nappivirityksiä tietenkään, tai itse asiassa niissä just yleensä kyllä olisi vaihtopäät, mutta isoista bluetooth -kuulokkeista nyt kyse.
Vähän erilainen kysymys kuulokkeista. Ostaisitteko käytettynä?
Onko hygieeniatuote korvatyynyineen. Olisi tietty optimi jos pystyisi tyynyt vaihtamaan. Nyt kyse isoista tyynyllisistä, ei mitään on ear / in ear nappivirityksiä tietenkään, tai itse asiassa niissä just yleensä kyllä olisi vaihtopäät, mutta isoista bluetooth -kuulokkeista nyt kyse.
Olen ostanut valehtelematta noin kahdet sadat kuulokkeet käytettynä.
Eiköhän se ole aika lailla makuasia.10 000 taalan (euron) kysymys, mikä niistä oli paras?
Tosi pitkään kesti mullakin nämä ZMF:n Atticukset. Nyt on oikeanpuoleinen driveri vikaantunut. Tietyt taajuudet särkee ääntä ja kuuluu metallisena kaikuna taustalla. Näköjään ei piuhalla tai vahvistimella ole vaikutusta ja kuuluu puhelimenkin kautta. Hiljaisella äänenvoimakkuudella tuota ei edes huomaisi, mutta hiemankin kovemmalla alkaa kuulostaa samalta kuin olisi radio hieman väärällä taajuudella. Täytyypä laittaa nämä Zachille huoltoon jenkkeihin. Hänestä kun ei tiedä, vaikka korjaisi nämä hyvälle tuulelle sattuessaan ilmaiseksi. Postikulut toki joutuu maksamaan, mutta minulla taitaa muutenkin olla noihin sopiva vakuutus.
Mä täällä testailen vasta noin "sadan euron" Sennheisereita. Mulle ihan uusi alue tämä, heittäkää lyhyet kommentit mihin osuu laadultaan nämä langattomat Sennheiserit HDR-160? Älkää tuomitko kovin pahasti,heh.
Ja kuinka suuria laatueroja on tässä hintaluokassa langattomissa.
Sen verran ikää kertynyt että muistan kasarilta kun broidi sijoitti "isot rahat" Sennheisereihin, oli silloin SE merkki kuulokkeissa kun hi-fiä harrasti, oli himassa Marantzia, Thorenseniä jne.
Henk. koht olen tyytyväinen siihen että kun sain HD800:t ja asensin niihin SD-modin, pistin myös pisteen kuuloke keräilylle. Tänä kesänä tulee sitten 4v täyteen siitä kun viimeksi hommannut mitään "kunnollisia" luureja.
Muutenkin musamaku painottuu nykyään enemmän 70-80-lukujen vähemmän ideaalisesti masteroituun musiikkiin, niin melkein kuulostaa paremmalta mitä huonommat luurit päässä.![]()
Ihan vakiona. Tosin tuo V200 vahvari on ihan hyvä kombo senkuille, kun on niin poikkeuksellisen lämmin transistorivahvariksi. Pehmentää mukavasti treblen terävyyttä musan kuuntelussa.Käytätkö noita ihan vakiona.pl modi? Välistä on mukava laittaa Sonarworks eq päälle 80% asetuksella (joskus heitän HD650 korville...) laskee tarkkuutta mutta tekee äänestä paksumman ja ei ihan yhtä armotonta![]()
Kiitti kommenteista. hyvä viesti.Onko sulla siis jo se RS-160 systeemi? Kun mun mielestä nuo Senkun HDR-luurit on lisäkuulokkeita valmiiseen settiin (RS-160, RS-175 jne) eikä toimi itsekseen.
.
On sitten eroa HDR180 luureihin,niissä aika neutraali basso.Jos parilla kympillä irtosi tollanen RS-160 setti kuulokkeineen ja lähettimineen, niin oli kyllä tosi hyvä diili. Vaikka tuo ei pärjääkään vähän yli satasen langallisille kuulokkeille, niin kyseessä on kuitenkin ihan pätevä vaihtoehto langattomiksi kotikuulokkeiksi, ja hintaakin uutena jotain 170€ luokkaa. Olisin itsekin ostanut muutaman kympin hintaan.
@heggu Tuttu osti nuo ja palautti, ei tykännyt bassosta. Kuulemma sitä on liikaa ja haukkui löysäksi. Kaveri on tosin tottunut kuuntelemaan TH900 & high-end planaareja, eli kannattaa suhtautua pienellä varauksella noihin haukkuihin.
Jos parilla kympillä irtosi tollanen RS-160 setti kuulokkeineen ja lähettimineen, niin oli kyllä tosi hyvä diili. Vaikka tuo ei pärjääkään vähän yli satasen langallisille kuulokkeille, niin kyseessä on kuitenkin ihan pätevä vaihtoehto langattomiksi kotikuulokkeiksi, ja hintaakin uutena jotain 170€ luokkaa. Olisin itsekin ostanut muutaman kympin hintaan.
On sitten eroa HDR180 luureihin,niissä aika neutraali basso.
@heggu Tuttu osti nuo Sonyt ja palautti, ei tykännyt bassosta. Kuulemma sitä on liikaa ja haukkui löysäksi. Kaveri on tosin tottunut kuuntelemaan TH900 & high-end planaareja, eli kannattaa suhtautua pienellä varauksella noihin haukkuihin.
miksi tarkkuus laskisi?Käytätkö noita ihan vakiona.pl modi? Välistä on mukava laittaa Sonarworks eq päälle 80% asetuksella (joskus heitän HD650 korville...) laskee tarkkuutta mutta tekee äänestä paksumman ja ei ihan yhtä armotonta![]()
Kyseisessä kuulokkeessa sonarworks säätää runsaasti diskanttia alas ja bassoa ylös niin yksityiskohtien havainnointi vähän kärsii diskantinpuolesta.miksi tarkkuus laskisi?
Onko täällä kellään noita Sennheiserin HD800S kuullokkeita?
Tarkoituksena olisi ostaa kyseiset luurit.
Mietin vain että kuinka paljon paremmat on esim. Akg K712pro verrattuna joihin olen kovin tykästynyt.
Onko kyseisen 1100€ edestä enemmän vastinetta vs Akg K712Pro?
Toisina kuullokkeina löytyy Philips Fidelio X2HR joista en hirveästi tykkää liian kirkkaan yläpään takia.
Kyseisessä kuulokkeessa sonarworks säätää runsaasti diskanttia alas ja bassoa ylös niin yksityiskohtien havainnointi vähän kärsii diskantinpuolesta.[/QUokei. mut tuskin tarkkuus heikkenee. havainnointi vain vaikenee.
Mietin vain että kuinka paljon paremmat on esim. Akg K712pro verrattuna joihin olen kovin tykästynyt.
Toisina kuullokkeina löytyy Philips Fidelio X2HR joista en hirveästi tykkää liian kirkkaan yläpään takia.
Kuten jo todettiin niin makuasiahan se on. Kuten arvata saattaa, niin suurin osa testaamistani kuulokkeista on ollut erinäistä halpis kamaa, joten mitään Utopia vs Abyss vs Susvara vs LCD-4 vertailua en pysty heittämään. Jonkin verran on tullut noita yli tonnin luureja kokeiltua, 300-500 euron hinta luokassa kymmeniä ja loput sitten tuommoista vähän normaalille ihmiselle hinnoitellumpaa tavaraa.10 000 taalan (euron) kysymys, mikä niistä oli paras?

Aijemmin utelin samaa. Sillon muistaakseni todettiin, että tämä vuosi siirtymää eli ei pitäisi vielä mennä.Tuttu miettii LCD-2C:n tilaamista briteistä, mutta tuo brexit tuo epävarmuutta. Meneekö luurit nyt sitten heti huomisesta eteenpäin tulliin ja verot maksuun?
Ite en oo koskaan kuullut mitään super hienoja(kalliita) comboja. Kaikki staxitkin mitä olen testannut ovat olleet halvemmasta päästä. Asuin pari vuotta sitten Turussa ja kävin paikallisessa hifiliikkeessä luureja testailemassa(en muista mikä liike). Tuli sitten myyjän kanssa puheeksi että mitkä ovat hänelle parhaat mitä on kuullut. Kuulemma selkeästi Sennheiser HE1 jotka olivat olleet liikkeessä koko edellisen viikon kuunneltavissa. Osa jotain Sennheiserin järkkäämää kiertuetta. Kuulemma vain kymmenkunta tyyppiä oli käynyt niitä kuuntelemassa. Korpeaa kyllä vielä tänäkin päivänä tuo kun en moisesta mahdollisuudesta tiennyt.Siinä oli jo vähän perusteellisempaa raporttia. @Roderick
Oma ehdoton ykkönen lienee Hifiman Susvara jonkun vissiin Headampin vahvarin läpi. Tuosta on jo jonkin verran aikaa ja siinä oli vain puolisen tuntia kuunteluaikaa, mutta kyllä se teki silloin aivan helvetin ison vaikutuksen.
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.