Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ite en oo koskaan kuullut mitään super hienoja(kalliita) comboja. Kaikki staxitkin mitä olen testannut ovat olleet halvemmasta päästä. Asuin pari vuotta sitten Turussa ja kävin paikallisessa hifiliikkeessä luureja testailemassa(en muista mikä liike). Tuli sitten myyjän kanssa puheeksi että mitkä ovat hänelle parhaat mitä on kuullut. Kuulemma selkeästi Sennheiser HE1 jotka olivat olleet liikkeessä koko edellisen viikon kuunneltavissa. Osa jotain Sennheiserin järkkäämää kiertuetta. Kuulemma vain kymmenkunta tyyppiä oli käynyt niitä kuuntelemassa. Korpeaa kyllä vielä tänäkin päivänä tuo kun en moisesta mahdollisuudesta tiennyt.Siinä oli jo vähän perusteellisempaa raporttia. @Roderick
Oma ehdoton ykkönen lienee Hifiman Susvara jonkun vissiin Headampin vahvarin läpi. Tuosta on jo jonkin verran aikaa ja siinä oli vain puolisen tuntia kuunteluaikaa, mutta kyllä se teki silloin aivan helvetin ison vaikutuksen.
![]()
Tosi pitkään kesti mullakin nämä ZMF:n Atticukset. Nyt on oikeanpuoleinen driveri vikaantunut. Tietyt taajuudet särkee ääntä ja kuuluu metallisena kaikuna taustalla. Näköjään ei piuhalla tai vahvistimella ole vaikutusta ja kuuluu puhelimenkin kautta. Hiljaisella äänenvoimakkuudella tuota ei edes huomaisi, mutta hiemankin kovemmalla alkaa kuulostaa samalta kuin olisi radio hieman väärällä taajuudella. Täytyypä laittaa nämä Zachille huoltoon jenkkeihin. Hänestä kun ei tiedä, vaikka korjaisi nämä hyvälle tuulelle sattuessaan ilmaiseksi. Postikulut toki joutuu maksamaan, mutta minulla taitaa muutenkin olla noihin sopiva vakuutus.
Jatkoa tähän. Useana päivänä oli sama ongelma äänilähteestä riippumatta. Nyt kuitenkin oikea puoli kuulostaa olevan täysin kunnossa, eikä kuulu pienintäkään häiriötä edes todella kovalla äänenvoimakkuudella. Onko kellään tietoa, miten tällainen driver-vialta kuulostava ongelma voisi korjautua itsestään?
ehkä joku huono kontakti piuhanjuotoksessa tai piuhanjuuressa, heilahtanut takaisin severta ettei häiriötä. muuta järkevää ainenkaa keksi, henkimaailmojen lisäksi
Voisiko joku roska olla kyseessä?
Mulla oli Sundaran kanssa ihmeellinen vika. En nyt muista kummasta puolesta kuului aivan jäätävä särinä, siis ihan hurjan kuuloinen. Sen jälkeen kaikilla äänilähteillä ja piuhoilla, kaikilla voimakkuuksilla ääni särki niin, että luurit oli täysin käyttökelvottomat. No, luurit oli viikkotolkulla audiokaupalla mutta siellä eivät kuulemma saaneet vikaa enää toistettua. En ymmärrä mitä siinä parin päivän aikana muka tapahtui, että vika olisi hävinnyt kokonaan. Sain lopulta uudet luurit kun kieltäydyin ottamasta vanhoja takaisin, mutta se ei ikinä selvinnyt, että mikä tuon vian aiheutti - tai mikä se vika ylipäätään oli.
Nyt muutama viikko sitten HEXv2:n oikea puoli meni mykäksi tunti siitä kun saapuivat. Sain vian ainakin osittain diagnosoitua; ääni tuli osittain takaisin kun painoi kupin alaosan muovireunaa kasaan, eli kovasti vaikutti siltä, että siellä oli kesketushäiriö siinä piuhassa mikä liittää ajurin 2.5mm liittimeen. Varmaan 80% äänestä tuli lopulta takaisin. Kuitenkin juuri kun pakkasin luureja RMA:ta varten, niin huomasin niitä kokeillessa, että näähän toimii taas kuten pitää. En uskaltanut niitä kuitenkaan pitää, eli lähetin Hifimanille kun lupasivat uudet. Viimeisin mitä kuulin Hifimanilta oli että mun alkuperäinen kappale toimii ihan hyvin eikä kukaan keksi mikä meni vikaan. Mulla oli video tuosta viasta, niin lähetin sen niille - kuulemma luurien purkamisen jälkeen ei kuitenkaan löytynyt mitään syytä sille vialle.
Tuntuu näiden vikojen kanssa vähän siltä, että täällä on jotain tekniikkapeikkoja nurkissa rikkomassa vehkeitä.
Tresit tuli tänään. Mitään en näistä vielä sen tarkemmin osaa kommentoida mutta ei nämä ainakaan huonolta kuulosta.
![]()
Hyvältä näyttää! Tulikos sulla mukana myös puukupit, joilla noista saa suljetut?
Mistähän kannattaisi tilata uutta piuhaa HE4XX-luureille? Eli 3,5mm -> 2 x 2,5mm. Tuota stockipiuhaahan jotkut ovat täällä kuvailleet iv-letkumaiseksi - tämä ei juurikaan itseäni häiritse mutta pituutta saisi olla ainakin puolisen metriä enemmän. Uuden johdon hinta saisi olla järkevä kun ottaa huomioon kannujen ~150€ arvon.
HE4XX:n orkkispiuha on ihan hyvä. Ne ns IV-letkut on siis kalliimpien Hifimanien ongelma (HEXv2, HEK, Ananda...) - eli piuha on sellaisen vaalean läpinäkyvän letkun sisällä. Se materiaali on aivan täyspaskaa ja piuha sojottaa minne sattuu eikä ole koskaan suora. Siihen verrattuna 4XX:n kaapeli on suorastaan mainio - piuhassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta onhan se varsin lyhyt, ja itse tykkäisin kangaspäällysteestä.Mistähän kannattaisi tilata uutta piuhaa HE4XX-luureille? Eli 3,5mm -> 2 x 2,5mm. Tuota stockipiuhaahan jotkut ovat täällä kuvailleet iv-letkumaiseksi - tämä ei juurikaan itseäni häiritse mutta pituutta saisi olla ainakin puolisen metriä enemmän. Uuden johdon hinta saisi olla järkevä kun ottaa huomioon kannujen ~150€ arvon.
Nyt tuli testattu Sundara ja DT1990 Pro (analytical) vierekkäin, lähteenä O2/Sdac. Aika samantapainen neutraali sound signature molemmissa, yllättäen DT1990 Pro ei ollutkaan ainakaan O2 takaa paljoakaan kirkkaampi kuin sundara.
-DT1990 Pro voittaa rakennelaadussa ja stock kaapelit huomattavasti paremmat. '
-Sundara on ääneltään nopeampi, erottelevampi ja instrumentit pysyy paremmin erillään. Basso on sundarassa myös aavistuksen nopeampi joskin dt1990pro:ssa on bassoa hieman enemmän. Täysin kuunneltavasta genrestä ja omista mieltymyksistä kiinni kummasta tykkää enemmän. Sundara kuulostaa "teknisesti" paremmalta mutta DT 1990 Pro äänessä on runkoa enemmän, DT1990pro on äänellisesti perinteisen planarin ja dynaamisen kuulokkeen välimaastossa.
Noista jos ottaa kummat vaan niin tuskin tulee pettymään
FiiO K5Pro oli myös testeissä, Fiion ja O2/Sdacin välille syntyi yllättävän iso ero sundaroilla. O2 on analyyttisempi ja kirkkaampi, K5Pro lämpimämpi ja treble kuulostaa vähän pyöristetyltä, O2/Sdac kuulostaa dynamiikalta elävemmältä mutta samalla ääni on aavistuksen ohuempi.
Ei oo tullu testattua. Muutaman kerran oon melkein ne ebaysta napannut mutta hinta on noussut hieman liian kovaksi. Vähän on semmonen kutina että nuo voisi olla meikäläiselle just passelit.Onko kenelläkään klipschin HP-3 kuulokkeista kokemusta täällä? Näyttävät ja ovat saaneet aika maukkaita arvosteluita.
Juurikin noin itse kuvailisin noiden eroja. Omasta mielestäni Sundara on askeleen edellä melkein kaikessa ja kun vielä Beyerin diskantti tuppaa ärsyttämään niin valinta noiden välillä olisi minulle helppo. Mutta tosiaan ymmärrän hyvin, jos joku tykkääkin Beyeristä enempi, hyviä kuulokkeita molemmat. Aika kovaksi on mennyt taso tuossa jo 300-400 euron kuulokkeissa. Mun mielestä Sundara on parempi kuin HE560 ja ei siitä montaa vuotta ole kun ne maksoi 899€. Ja ei kai niitä ihan sysipaskana pidetty siihen hintaan.Nyt tuli testattu Sundara ja DT1990 Pro (analytical) vierekkäin...
Hetki on aikaa kun noita vertailin mutta väittäisin että DT1990 vie soundstagen koossa. Sundara tosin ei oo huono sekään. Beyerit vain on poikkeuksellisen hyvät tuossa.Mites soundstage? Ei oo koskaan tullu kuultua Sundaraa mutta vähän heräs mielenkiinto, jos kerta erottelevaisuus on parempi vrt. DT1990..
Mites soundstage? Ei oo koskaan tullu kuultua Sundaraa mutta vähän heräs mielenkiinto, jos kerta erottelevaisuus on parempi vrt. DT1990..
D1990 Pro: ssa etäisyydet isommat mutta jotenkin Sundara kuulostaa kuitenkin ilmavammalta kun soittimet pysyy erillä toisistaan.
Nopealla cs go testillä ottaisin kuitenkin pelaamiseen ennemmin DT1990Pro:t, musiikinkuunteluun Sundarat vie voiton.
LCD2C ja Sundara olisi kyllä aika ihanteellinen kaksikko omistaa, hyvinkin erilainen presentaatio mutta täysin eri vahvuuksilla.
Roderickin käyrät Sundarasta eroaa kyllä aika paljon esim Oluvin käyristä. Variansseja löytyy noin muutoinin joka suuntaan. Koita tässä nyt sit uskoa johonkin
Etenkin tuo ~4.5k:n iso piikki on huomattavasti pienempi. Tosin, tuon piikin kyllä kuulee Oluvin soundidemossa. Ei näistä tiedä, et mihin uskoa ja mihin ei![]()
Jaa sunandraa pidetään parempana musiikille kuin 1990 prota.. ite en oo beyereitä kuullut kun ei ole ollut missään kuunneltavana paitsi f-musiikilla jonne en enää jaksanut vaivautua lähteen kun ostin jo focalit. Kuitenkin sain käsityksen et beyerit ois ollu jokseenkin edes hifiman anandaan verrattavissa mut jos ne antaa heikomman esityksen kuin sunandra (joita pidin anandan rinnalla kohtuu huonoina) niin ei ne varmaan olisi tosiaan sit miellyttänytkään korviani..
Noh, näissä hintaluokissa kyse on enemmänkin omista mieltymyksistä kuin absoluuttisesta paremmuudesta.
HE4XX:n orkkispiuha on ihan hyvä. Ne ns IV-letkut on siis kalliimpien Hifimanien ongelma (HEXv2, HEK, Ananda...) - eli piuha on sellaisen vaalean läpinäkyvän letkun sisällä. Se materiaali on aivan täyspaskaa ja piuha sojottaa minne sattuu eikä ole koskaan suora. Siihen verrattuna 4XX:n kaapeli on suorastaan mainio - piuhassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta onhan se varsin lyhyt, ja itse tykkäisin kangaspäällysteestä.
Oman 4XX:n orggispiuha hiljensi toisen kuulokkeen kosketushäiriön takia reilun puolen vuoden käytön jälkeen joka on yksi Hifimanien tyyppivioista. Toki yksittäistapaus mutta en nyt pysty sanomaan että orggispiuha olisi silti mitenkään hyväksi luokiteltava.![]()
Vaikuttiko sinusta 2C:t tummilta? Mulla oli semmoiset hetken aikaa ja vaikka olen sennheiser "veil" tottunut niin nuo olivat jo aika next level tummat luurit, tuntui kuin iso osa taajuuskaistaa olisi vain leikattu pois yläpäästä.
Vaikuttiko sinusta 2C:t tummilta? Mulla oli semmoiset hetken aikaa ja vaikka olen sennheiser "veil" tottunut niin nuo olivat jo aika next level tummat luurit, tuntui kuin iso osa taajuuskaistaa olisi vain leikattu pois yläpäästä.
Mitä tarkoitat tuolla? Piuha rikkoi luurit?
Hifimanilta tuli yllättävä vastaus. Lupasivat lähettää mulle jotain vanhojen mallien 2.5mm piuhoja noiden HEX:n orkkisletkujen tilalle. Eivät halunneet niitä takaisinkaan. Nyt sitten odotellaan milloin Kiina aukeaa, ne luvatut ultrapadit ja IEM:t on myös vielä jumissa siellä.
Täällä kävi tänään LCD-2C:t dekonin padeilla tänään kylässä, ja tämän perusteella en kaipaa niitä Edition X:n kaveriksi. Tuntuu siltä, että vaikka ne on todella hyvät ja kuitenkin erityyppiset luurit kuin HEX:t, niin ne jäisivät liian vähälle käytölle. En kuitenkaan kuuntele niin paljoa musiikkia päivässä, että ehtisin tosissaan kyllästyä HEX:iin. Jos niitä toisia luureja on tulossa taloon sitten 2021, niin sen täytyisi olla mun korvaan vaan selvästi parempi tai tosi erilainen - muuten menisi rahat hukkaan. Se rajaa valikoimaa aika reilusti. ZMF:n valikoimasta pitää koittaa saada testiin ainakin Aeolus, Atticus ja Eikon. Clear, TH900mk2, Arya ja LCD-X on varmaan muut realistiset vaihtoehdot. Saa nähdä mitä muita luureja tässä vuoden aikana ilmestyy.
Sokkona en kyllä osta luureja enää ikinä. Se on niin vaikea arvata miellyttääkö se ääni lopulta omaa päätä, ja mukavuus on niin perkeleen tärkeä osa hyvää kokonaisuutta.
@k334 Millä vahvistimella & DAC:lla syötät Aryaa?
Tän malliset Hifimanit vuotaa tunnetusti ääntä ihan helvetisti.
Asus Essence One Muses dac+amp combo, 7Vrms headphone output, tiedä onko kuinka tehokas.
Aryat ovat parhaat mitä tähän mennessä kuullut, ei epäilystäkään, ensimmäiset jotka paremmat kuin HD800sdr + basso eq omaan makuun. Sointi on isoa ja mahtipontista mm Nightwishin uusi Noise kappale volumet kaakossa niin huh huh![]()