Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
10 000 taalan (euron) kysymys, mikä niistä oli paras?
Kuten jo todettiin niin makuasiahan se on. Kuten arvata saattaa, niin suurin osa testaamistani kuulokkeista on ollut erinäistä halpis kamaa, joten mitään Utopia vs Abyss vs Susvara vs LCD-4 vertailua en pysty heittämään. Jonkin verran on tullut noita yli tonnin luureja kokeiltua, 300-500 euron hinta luokassa kymmeniä ja loput sitten tuommoista vähän normaalille ihmiselle hinnoitellumpaa tavaraa.

Itelläni on tietyt preferenssit jotka olen ajan kanssa oppinut tiedostamaan. Yritänkin olla siis suuna päänä suosittelematta "parasta" kuuloketta, kun se todellakin on ihan kuuntelijasta kiinni. Tykkään että bassoa on mieluummin liikaa kuin liian vähän ja pistän ehkä keskivertoa enemmän painoarvoa kuulokkeiden isolle, mahdollisimman kaiutinmaiselle äänikuvalle. Lisäksi en ole kovin herkkä korostuneelle diskantille. Lisäksi vaikka tykkäänkin enempi avoimista kuulokkeista, koen myös että joskus suljetut kuulokkeet tuo jotain virtuaalista tilan tuntua joka voi tehdä joissakin tapauksissa suljetuista jopa avoimia paremmat.

Jos objektiivisesti lähtisi ajattelemaan, niin kyllähän varmaan parhaat kuulokkeet on ollut Focal Clearit. Erittiäin hyvä balanssi, bassoa vaikka ei hirveästi ole niin se iskevyys on todella kova. Äänikuva on pieni, suppea...noh ihan paska suomeksi sanottuna. Ja kuten sanottu niin mulle tuo on ihan ehdoton deal breaker. Ei vaan pysty kuuntelemaan tuommoista missä äänikuva rajoittuu hartialinjaan. Ja mulla ei ole painijan hartialinjaa, niin ei oo siitäkään kiinni :)

Omissa mieltymyksissä se on kolmen kauppa. Hauskasti kaikki ovat suljettuja. Fostex TH900:sta tykkään ihan älyttömästi. Basso on aivan julmetun hyvä. Sitä on paljon (vähän jopa liikaa) mutta se on erittäin laadukasta bassotoistoa. Jotkut sanoo, että TH-X00 on ihan yhtä hyvä ja TH900 on vaan kalliimpi kun siinä on hienommat kupit. Vaikka TH-X00 (ebony) olikin omaan makuun mainio kuuloke niin oli siinä mun mielestä melkonen ero. Ennen kaikkea basson laadussa ja äänen yleisessä läpinäkyvyydessä(Ei siis "verhoa", vaan kaikki soi siinä ja nyt selkeästi). TH-X00 oli kyllä paremmin tuunattu, sitä ei käy kieltäminen. TH900 diskantti on ihan liian ylikorostunut mutta itse olen siihen jo tottunut. Mutta en panisi pahakseni jos se räiskyisi vähemmän. Focal Cleariin verrattuna TH900 on ihan tasaväkinen joka suhteessa ja vaikka Clearit ovatkin tonaalisesti "oikeammat" niin Fostexin isompi äänikuva oli ratkaiseva tekijä. Vaikka ovat suljetut niin tilan tuntu on vaan paljon parempi Fostexissa.

Syy minkä takia nuo mun Fostexit on myynnissä, on Campfire Audio Cascadet. Noissa on semmosia tuunauslappuja millä säädetään ilman virtauksia kupista pehmusteeseen päin. Tein sitten sen modin mitä valmistajakin kielsi tekemästä ja otin pois laput joita ei saisi irrottaa. Tuloksena on aivan äärimmäisen V-soundinen kuuloke, mutta tykkään niin perhanasti. Normaaliin verrattuna yläkeskiäänet tuli paremmin esille niin eivät kuulostaa niin synkiltä bassotykeiltä enää. Bassoa on suhteessa vieläkin vähän liikaa ja diskantit saisi olla vähäsen hillitymmät. Eli aika samat fiilikset kuin fostexeissa. Cascadet ei pärjää fostexille basson laadussa, mutta silti bassotoisto on kyllä ensiluokkaista. Äänikuva on erittäin hyvä, ihan fostex tasoa, ellei jopa isompi. Cascadet soi kuitenkin mielestäni vielä piirun verran tarkemmin kuin Fostexit. Kun lavalla/levyllä on laulajan takana soittaja niin Cascade "piirtää" sen kuvan terävämmin. Uskomatonta kyllä, niin TH900 kuulostaa jopa himpun muhjuiselta tuossa suhteessa. Käytettävyyttä jos miettii niin siinäkin on eronsa. Cascadet on maltillisen kokoiset, taittuu kasaan eikä ne päästä laskiessa tarvitse varoa hienoja puisia kuppeja. Lisäksi nuo soi siedettävästi vaikka pleikkarin ohjaimesta silloin harvoin kun kerkiän mitään pelailemaan.

Top kolmosen kolmantena joko kolmannella tai ensimmäisellä sijalla fiiliksestä riippuen on JVC DX1000/DX700. Nuo on periaatteessa ihan samat kuulokkeet, DX1000:ssa on vaan hienommat johdot ja kovempi hinta. Näissä korostuu tuo mainitsemani suljetun kuulokkeen kyky luoda se virtuaalinen tila. Millään muulla kuulokkeella en ole päässyt yhtä lähelle sitä kuuluisaa siellä olemisen tunnetta. Äänikuva on iso ja sijoittelu tarkkaa. Bassoa on aika ronskisti mutta maltillisemmin kuin TH900:ssa tai Cascadessa, sanoisinko että aivan optimi määrä. Toisi kuin TH900 tai Cascade DX1000 soi yläpäästäänkin tasapainoisesti, mutta valitettavasti hieman särkien. Nuo on jo ikivanhat kuulokkeet, ja kyllähän sen kuulee että jotain edistystä on tapahtunut. Mulla on nuo ollu varmaan sen kymmenen vuotta ja jollain tasolla ovat aina ne referenssit joihin muita kuulokkeita vertaan, halusin tai en. Jos pyssyllä uhattaisi ja vaadittaisin valitsemaan niin luultavasti nuo ottaisin mukaan autiolle saarelle. Siksi rankkaan ne ykköseksi mutta nyky kuuntelun valossa jäävät Cascaden ja TH900 taakse kolmanneksi.

Kolmet kuulokkeet ja kaikissa isojakin vikoja :)

Muutamia muita kuulokkeita mainitakseni:

Sennheiser HD800

Pariin kertaan on nuo tullut omistettua ja juuri hiljattain myin taas ne pois. Noissa on todella paljon hyvää. Bullshit termejä viljelläkseni niin yleisessä äänen läpinäkyvyydessä hakkaavat niin fostexit, cascadet, jvc't kuin Clearitkin. Nuo vaan soi niin "verhottomasti" että ei järkeä. Itseäni ei myöskään liika häirinnyt nuo piikit korkeissa äänissä, kuten sanottu oon semmoiseen liian tottunut. Ongelmaksi muodostui sitten tuo basson puute. HD800 basso on kyllä hyvä ja iskeekin ihan napakasti mutta kun omat mieltymykset on mitkä on niin ei jatkoon. Mutta uskomattomat luurit nuo sinänsä on. Ikää on jo yli kymmenen vuotta ja vielä nykyisinkin kun markkinoille tulee uudet 4000 euron kuulokkeet niin vertailukohtaa haetaan HD800:sta. Ja vaikka varmasti nuo 4000 euron kuulokkeet ovatkin parempia niin silti kuulee juttua tyyliin että megahintaiset kuulokkeet X:t eivät kuitenkaan yllä äänikuvan laajudessa HD800 tasolle tai HD800 on erottelukykyisempi jne. Aika kova saavutus mielestäni.

Sony MDR-CD3000

Näistä on kyllä lämpimiä muistoja. Ääni oli kultaa mutta valitettavasti rakenteelta melkoista muoviromua. Himpun enemmän tykkäsin DX1000:sta rotevamman basson takia mutta CD3000:sta ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Vertailin noita aikoinaan Beyerdynamic T5p gen1 luureihin ja kyllä sonyt vei 5-0. Toisaalta mielestäni T5p oli kyllä aivan luvattoman paska esitys, etenkin kun maksoivat aikoinaan uutena jotain 1400 euroa. En kyllä yleisestikään fanita Beyerin kuulokkeita, mutta tuo oli vaan jonkin sortin pohja noteeraus. T1 gen1 oli ihan hyvä, samoin DT1990 mutta minua ärsyttää suunnattomasti tuo beyereiden diskantti. En siis koe sitä epämiellyttäväksi sillä tavalla että se olisi vihlova tai mitään, se vain kuulostaa todella ärsyttävältä. Joka helvetin mallissa sama "heinäsirkka" säksättää siellä samalla taajuudella niin, että ei oikein pysty mihinkään muuhun keskittymään. Raivostuttavaa.

Hifiman Ananda

Näitä tuli pyöriteltyä samaan aikaan Clearin, Fostexin ja HD800 kanssa. En oikein osaisi valita ottaisinko nämä vai clearit jos valita pitäis. Sundara ja HE560 ovat aika muovisen kuuloisia luureja ja Ananda oli siinä mielessä mega harppaus luonnollisempaan soundiin. Tykkäsin Anandassa kaikesta paitsi hieman pehmestä/pyöristetystä/laiskasta bassosta. Lisäksi täytyy sanoa, että resoluutiossa jäivät toiseksi HD800:lle ja ehkä myös himpun Clearille ja TH900:lle. Hifimanin Arya olis kyllä mielenkiintoinen testata.

Audeze LCD-3f

Tuossa nyt tuli lueteltua kuulokkeita joista tykkään, niin mainitaan nyt nämä tuolta inhokki listan puolelta kun ovat kuitenkin kalleimmat kuulokkeet jotka olen koskaan omistanut. Eihän nämä tietysti huonot ole...ehei, mutta eivät lähellekään hintansa väärtit mielestäni. Kaikki pelaa sinänsä niin kuin pitääkin. Puolet halvemmat HD800:set tosin soivat selkeämmin. Bassot ovat maailman luokkaa, mutta eivät mielestäni samalla tasolla kuin halvemmissa TH900:ssa tai eivät ehkä pärjää edes paljon halvemmille Sash kuulokkeille. Äänikuva oli keskiverto ja sointi yleisesti ottaen semmoinen nasaali. Lisäksi painavat tonni ja patjat on liimattu kiinni. Jep. Alkuun ihastuin noiden soundiin mutta ensi rakkauden jälkeen kyllä sitten kyllästyinkin nopeasti. Äänellisesti rankkaisin LCD3f:n jonnekkin 500 euron kuulokkeiden parhaaseen kolmannekseen. Ei vaan vakuuttanut minua, ei sitten pätkääkään.


iBasso SR1

Nämä varmaan on aika lailla loppuun myyty joka paikassa tätä nykyä. Olivat vaan semmoinen 500 kappaleen limited edition. Aivan perkeleen hyvät kuulokkeet. mcxx liittimet on tietysti ihan kuraa ja koko design vähän outo mutta kuitenkin materiialit on laadukkaat. Hitosti hienommathan nuo on kuin vaikka mitkään alle 2500 euron hifimanit. Ääneltään ovat aika samankaltaiset kuin mielipiteitä jakavat audioquestin kuulokkeet. SR1 on kuitenkin lähempänä keskivertoa kuluttajan mieltymystä, joten ihan yhtä synkät eivät ole. Omaan makuun osuvat aivan nappiin ja sanoisin että Verum 1 ohella ehkä omaan korvaan taajusvasteeltaan miellyttävimmät kuulokkeet hinnasta riippumatta. Basson toisto näissä on verrattavissa TH900 tai Cleariin. Ei iske aivan yhtä napakasti kuin Clear tai omaa semmosta Fostexin "grab you by the balls" fiilistä mutta toisaalta nämä ovat siitä harvinaiset dynaamiset, että basson toisto on lineaarinen aina 10hz asti. Dynaamisen kuulokeen basso isku planarin ulottuvuudella ja hintakin on "halvahko" 500 euroa.

Tässä kohtaa tosin täytyy mainita, että toinen elementti kehitti pienen sivuäänen. Tuota ei kovallakaan voluumilla huomaa kaikissa kappaleissa mutta ajoittan häiritsee. Kävivät sitten kiinassa takuuhuollossa ja minun mielestäni ne ei tehneet niille kuulokkeille siellä yhtään mitään vaikka muuta väittävät. Tästä käydään vieläkin taistelua, että mitäs tämän tilanteen kanssa tehtäisi. Tästä syystä en kyllä voi suositella kenellekkään noitten hankkimista uutena mutta käytettynä kannattaa ebaysta katsella. Muutamat mitä oon nähny ovat menneet noin 350 euron hintaan mikä on kyllä melkoisen hyvä diili.

Sash Tres

Noista jo kirjoittelinkin ummet ja lammet. Pirun hyvät luurit. Toistaiseki jää sen driveri vian takia mysteeriksi päätyvätkö säännölliseen käyttöön Cascaden rinnalle vai jäävätkö hyllyyn koristeeksi. Lyhyelläkin tuttavuudella kuitenkin vakuuttivat sen verran, että jos mulla olis joku hall of fame listaus niin kyllä nuo sinne päätyisivät. :)

EDIT: Lisätäänpä vielä parit jotka unohdin mainita: Audeze EL-8 titanium

Tuolla EL-8 sarjalla on huono maine, kun ilmeisesti alkuperäinen EL-8 avoin versio oli aika huono ja hintaakin oli jotakuin 800 euroa. Tuo titanium versio on kuitenkin paranneltu versio ja suljetuksi kuulokkeeksi oikein mainio. Perhanan painavathan nuo on mutta ei mitenkään epämukavat. Noitten äänessä ei häirinnyt oikein mikään. Semmosta perus Audezen LCD- sarjan synkkyyttä noissa ei ole eikä vähän kihisevää diskanttia joka minua häiritsi Audeze Sinessä. Hyvin tasapainoiset kuulokkeet ilman kummempia heikkouksia. Noita saa ihan hyvällä hinnalla ebaysta jos jaksaa kyttäillä.

KEF M500

Vähän yllättäen halvat on-earit. Tai halvat ja halvat, ovh oli jotain 300 euroa mutta saahan noita käytettynä nykysin 50 eurolla ja uutenakin joskus alle satasen. Joskus kun päätin että tarvitsen kuulokkeet, joita ilkeää pitää julkisilla paikoilla tuli käytyä läpi melkoinen liuta kannettavaan käyttöön suunniteltuja kuulokkeita. Oikeastaan Audeze Sine oli ainoa joka mielestäni kuulosti paremmalta noista ns. pikku kuulokkeista. Sinet vaan valitettavasti oli tuskallisen epämukavat ja profiilikin on vähän semmoinen että pullottaa päästä ulos liikaa. Oppo PM3 oli mielestäni vähän tylsä ja onhan se myös hieman isohko jos haluaa huomaamattomat kuulokkeet. Keffissä on kivasti kaikki balanssissa ja kuulostavat kokoaan isommilta. Mielestäni tosi hyvän näköiset kuulokkeet ja on-eariksi yllättävän mukavat. Nuo on kohta jo ihan puhki kulutetut mutta vieläkin ovat meikäläisen ykkösvalinnat jos tien päälle kuulokkeet otan. Eiväthän nuo mitään absoluuttista hifiä ole mutta riittävän hyvät että niitä mielellään kuuntelee.

JVC MX100z

Ostin joskus huuto.netistä ihan kokeilumielessä. "kun halvalla sai" tyylinen tapaus. Yllätyksekseni olivatkin aivan mainiot ja yhdet niistä harvoista kuulokkeista joita en varmasti koskaan myy. Nuo on suunniteltu studio kuulokkeiksi mutta eivät ole ollenkaan kliinisen kuuloset. Tarkat mutta eivät mitenkään lineaarit tiettyyn vasteeseen pyrkivät. Musikaaliset studiokuulokkeet? En tiedä, mutta jos nämä saisi hienommassa kuosissa, irroitettavalla johdolla niin olisivat kyllä aika tylyt pelit. 200-300 euron suljettujen joukossa ehdottomasti omat suosikit. Valitettavasti melko harvinaiset joten ei näitä missään testaamaan pääse ja taitavat muutenkin olla ns. japan exclusive tuote.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Siinä oli jo vähän perusteellisempaa raporttia. @Roderick :D Tosi mukava lukea hyvin perusteltuja mielipiteitä ja kokemuksia laajalta skaalalta.

Oma ehdoton ykkönen lienee Hifiman Susvara jonkun vissiin Headampin vahvarin läpi. Tuosta on jo jonkin verran aikaa ja siinä oli vain puolisen tuntia kuunteluaikaa, mutta kyllä se teki silloin aivan helvetin ison vaikutuksen. Muistan elävästi sen vitutuksen ja masennuksen kun ymmärsin minkä hintainen setti siinä on, ja ettei mulla tule ikinä olemaan varaa siihen. :rofl: Toinen oli Stax L700, mutta se jäi Susvaran kokemuksesta selvästi. Kaikki Utopiat, LCD-4:t, 1266:t, kalliimmat Staxit yms multa on vielä kuulematta, sekä tietty nämä kymppitonnien elektrostaatit.

Siinä on nyt kotiutunut uusi perheenjäsen ja itse ideoidut hienot jouluvalot!

20200130_223353.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tuttu miettii LCD-2C:n tilaamista briteistä, mutta tuo brexit tuo epävarmuutta. Meneekö luurit nyt sitten heti huomisesta eteenpäin tulliin ja verot maksuun?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Tuttu miettii LCD-2C:n tilaamista briteistä, mutta tuo brexit tuo epävarmuutta. Meneekö luurit nyt sitten heti huomisesta eteenpäin tulliin ja verot maksuun?
Aijemmin utelin samaa. Sillon muistaakseni todettiin, että tämä vuosi siirtymää eli ei pitäisi vielä mennä.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
ainenkin tällästä tuol eu tiedotteessa

Britannian EU-eron (31.1.2020) myötä alkaa vuoden 2020 loppuun asti kestävä siirtymäkausi. Siirtymäkauden aikana jatketaan nykysäännöillä ikään kuin Britannia olisi vielä EU:n jäsen.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Siinä oli jo vähän perusteellisempaa raporttia. @Roderick
Oma ehdoton ykkönen lienee Hifiman Susvara jonkun vissiin Headampin vahvarin läpi. Tuosta on jo jonkin verran aikaa ja siinä oli vain puolisen tuntia kuunteluaikaa, mutta kyllä se teki silloin aivan helvetin ison vaikutuksen.
Ite en oo koskaan kuullut mitään super hienoja(kalliita) comboja. Kaikki staxitkin mitä olen testannut ovat olleet halvemmasta päästä. Asuin pari vuotta sitten Turussa ja kävin paikallisessa hifiliikkeessä luureja testailemassa(en muista mikä liike). Tuli sitten myyjän kanssa puheeksi että mitkä ovat hänelle parhaat mitä on kuullut. Kuulemma selkeästi Sennheiser HE1 jotka olivat olleet liikkeessä koko edellisen viikon kuunneltavissa. Osa jotain Sennheiserin järkkäämää kiertuetta. Kuulemma vain kymmenkunta tyyppiä oli käynyt niitä kuuntelemassa. Korpeaa kyllä vielä tänäkin päivänä tuo kun en moisesta mahdollisuudesta tiennyt.

Siinä ois saanu käytännössä useemman tunnin päivässä fiilistellä 50 000 euron kuulokesettiä! Harmittaa vielä enempi kun nyt tuon kirjoitin. Kele... Jos olis budjettia, sanotaanko vaikka noin 10000e niin lähtisin ehkä kasaamaan settiä Smyth Realiser a16 ja Abyss ab-1266 ympärille. Noh, saahan sitä haaveilla. :)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Tosi pitkään kesti mullakin nämä ZMF:n Atticukset. Nyt on oikeanpuoleinen driveri vikaantunut. Tietyt taajuudet särkee ääntä ja kuuluu metallisena kaikuna taustalla. Näköjään ei piuhalla tai vahvistimella ole vaikutusta ja kuuluu puhelimenkin kautta. Hiljaisella äänenvoimakkuudella tuota ei edes huomaisi, mutta hiemankin kovemmalla alkaa kuulostaa samalta kuin olisi radio hieman väärällä taajuudella. Täytyypä laittaa nämä Zachille huoltoon jenkkeihin. Hänestä kun ei tiedä, vaikka korjaisi nämä hyvälle tuulelle sattuessaan ilmaiseksi. Postikulut toki joutuu maksamaan, mutta minulla taitaa muutenkin olla noihin sopiva vakuutus.
Jatkoa tähän. Useana päivänä oli sama ongelma äänilähteestä riippumatta. Nyt kuitenkin oikea puoli kuulostaa olevan täysin kunnossa, eikä kuulu pienintäkään häiriötä edes todella kovalla äänenvoimakkuudella. Onko kellään tietoa, miten tällainen driver-vialta kuulostava ongelma voisi korjautua itsestään?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
ehkä joku huono kontakti piuhanjuotoksessa tai piuhanjuuressa, heilahtanut takaisin severta ettei häiriötä. muuta järkevää ainenkaa keksi, henkimaailmojen lisäksi
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 749
Jatkoa tähän. Useana päivänä oli sama ongelma äänilähteestä riippumatta. Nyt kuitenkin oikea puoli kuulostaa olevan täysin kunnossa, eikä kuulu pienintäkään häiriötä edes todella kovalla äänenvoimakkuudella. Onko kellään tietoa, miten tällainen driver-vialta kuulostava ongelma voisi korjautua itsestään?
Voisiko joku roska olla kyseessä?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
ehkä joku huono kontakti piuhanjuotoksessa tai piuhanjuuressa, heilahtanut takaisin severta ettei häiriötä. muuta järkevää ainenkaa keksi, henkimaailmojen lisäksi
Tätä epäilin aluksi itsekin. Vika olisi luultavasti kupin sisäisissä juotoksissa, koska piuhan heiluttelulla ei ollut vaikutusta, eikä piuhan vaihtaminen vaikuttanut asiaan.

Voisiko joku roska olla kyseessä?
Tämäkin voisi aivan hyvin tulla kyseeseen. Driver näytti ulkoisesti täysin ehjältä ja puhtaalta, mutta jotakin fyysistä ongelmaa oikeassa kupissa on täytynyt olla, koska sama säröily tapahtui kaikilla mahdollisilla äänilähteillä. Ehkä mulla oli korva rikki... :D Vielähän tuo vika voi valitettavasti tulla takaisinkin, joten täytyy seurailla tilannetta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mulla oli Sundaran kanssa ihmeellinen vika. En nyt muista kummasta puolesta kuului aivan jäätävä särinä, siis ihan hurjan kuuloinen. Sen jälkeen kaikilla äänilähteillä ja piuhoilla, kaikilla voimakkuuksilla ääni särki niin, että luurit oli täysin käyttökelvottomat. No, luurit oli viikkotolkulla audiokaupalla mutta siellä eivät kuulemma saaneet vikaa enää toistettua. En ymmärrä mitä siinä parin päivän aikana muka tapahtui, että vika olisi hävinnyt kokonaan. Sain lopulta uudet luurit kun kieltäydyin ottamasta vanhoja takaisin, mutta se ei ikinä selvinnyt, että mikä tuon vian aiheutti - tai mikä se vika ylipäätään oli.

Nyt muutama viikko sitten HEXv2:n oikea puoli meni mykäksi tunti siitä kun saapuivat. Sain vian ainakin osittain diagnosoitua; ääni tuli osittain takaisin kun painoi kupin alaosan muovireunaa kasaan, eli kovasti vaikutti siltä, että siellä oli kesketushäiriö siinä piuhassa mikä liittää ajurin 2.5mm liittimeen. Varmaan 80% äänestä tuli lopulta takaisin. Kuitenkin juuri kun pakkasin luureja RMA:ta varten, niin huomasin niitä kokeillessa, että näähän toimii taas kuten pitää. En uskaltanut niitä kuitenkaan pitää, eli lähetin Hifimanille kun lupasivat uudet. Viimeisin mitä kuulin Hifimanilta oli että mun alkuperäinen kappale toimii ihan hyvin eikä kukaan keksi mikä meni vikaan. Mulla oli video tuosta viasta, niin lähetin sen niille - kuulemma luurien purkamisen jälkeen ei kuitenkaan löytynyt mitään syytä sille vialle.

Tuntuu näiden vikojen kanssa vähän siltä, että täällä on jotain tekniikkapeikkoja nurkissa rikkomassa vehkeitä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Mulla oli Sundaran kanssa ihmeellinen vika. En nyt muista kummasta puolesta kuului aivan jäätävä särinä, siis ihan hurjan kuuloinen. Sen jälkeen kaikilla äänilähteillä ja piuhoilla, kaikilla voimakkuuksilla ääni särki niin, että luurit oli täysin käyttökelvottomat. No, luurit oli viikkotolkulla audiokaupalla mutta siellä eivät kuulemma saaneet vikaa enää toistettua. En ymmärrä mitä siinä parin päivän aikana muka tapahtui, että vika olisi hävinnyt kokonaan. Sain lopulta uudet luurit kun kieltäydyin ottamasta vanhoja takaisin, mutta se ei ikinä selvinnyt, että mikä tuon vian aiheutti - tai mikä se vika ylipäätään oli.

Nyt muutama viikko sitten HEXv2:n oikea puoli meni mykäksi tunti siitä kun saapuivat. Sain vian ainakin osittain diagnosoitua; ääni tuli osittain takaisin kun painoi kupin alaosan muovireunaa kasaan, eli kovasti vaikutti siltä, että siellä oli kesketushäiriö siinä piuhassa mikä liittää ajurin 2.5mm liittimeen. Varmaan 80% äänestä tuli lopulta takaisin. Kuitenkin juuri kun pakkasin luureja RMA:ta varten, niin huomasin niitä kokeillessa, että näähän toimii taas kuten pitää. En uskaltanut niitä kuitenkaan pitää, eli lähetin Hifimanille kun lupasivat uudet. Viimeisin mitä kuulin Hifimanilta oli että mun alkuperäinen kappale toimii ihan hyvin eikä kukaan keksi mikä meni vikaan. Mulla oli video tuosta viasta, niin lähetin sen niille - kuulemma luurien purkamisen jälkeen ei kuitenkaan löytynyt mitään syytä sille vialle.

Tuntuu näiden vikojen kanssa vähän siltä, että täällä on jotain tekniikkapeikkoja nurkissa rikkomassa vehkeitä.
Yhtä aikaa mukavaa ja ikävää kuulla, etten ole ainoa ihmeellisistä vioista kärsivä. Hyvä, että sait omasi vaihdettua! Täytyy toivoa, että jos tämä oma ongelma vielä toistuu, niin toistuisi nopeasti. Vakuutusyhtiölle ehdin jo nimitätin tekemään näistä ilmoituksen, koska postikuluista ja mahdollisesta driverin vaihdosta tulisi kuitenkin sen verran kuluja, että omavastuu ylittyisi (itseasiassa postikulut maksavat luultavasti enemmän kuin varaosat asennuksineen).

Tämä ongelmani oli/on hyvin outo. Ääni ei varsinaisesti häviä tai pätki oikealla puolella, mutta puheeseen tulee metallinen särö ja kaiku. Esimerkiksi musiikkia kuunnellessa vokaalit toistuvat lähes ongelmitta, mutta jos kuuntelen pelkkää puhetta (erityisesti miehen puheääni), ääni särkee todella pahasti. Ääni kuuluu myös kahteen kertaan siten, että kaiku tulee täysin eri taajuudella. Musiikissa vokaaleiden täytyy olla miksattu todella kovalle, jotta tuon säröilyn pystyy edes havaitsemaan. Nyt kun ongelma katosi, tuota ei saa toistettua millään. :confused2: Korjauskeinona tuntui olevan roikotus telineessä kolme päivää piuha kiinni...

Niin hyvältä nämä kuulostavat, että eilen taas hymyilytti. Atticusten soundi on oikeastaan melko hämmentävä, koska tämän tyyliseltä lämpimältä ja iskevältä tuningilta ei odottaisi tällaista tarkkuutta ja yksityiskohtaisuutta. Treble on tosi maltillinen, mutta siitäkin huolimatta musiikin eri yksityiskohdat erottaa todella hyvin ja ääni pysyy mielenkiintoisena. Ja kaiken lisäksi vokaalit toistuvat erinomaisesti.

Jos tykkää tällaisesta soundista, niin LCD-2 Classicit täydentävät näitä hyvin. Niissä alabassot toistuvat voimakkaammin ja synkät ylätaajuudet poistavat musiikista kaiken ylimääräisen hälyn ja osan levottomista yksityiskohdista. Vokaalit korostuvat jopa enemmän kuin ZMF:llä. Nämä sopivat erinomaisesti rentoon fiilistelyyn rankan työpäivän jälkeen. Atticus on vastaavasti enemmän tyyliä "nyt rockataan".

Ja silti välillä kaivan esiin Ether CX:t, koska haluan kuulla kaikki yksityiskohdat salamannopeasti ja tarkasti oikealle ja vasemmalle sijoitettuna. Ethereillä mitään paremmin miksattua musiikkia on vaikeaa saada kuulostamaan huonolta tai epätasapainoiselta. Kaikki monimutkaisempi ja mahtipontisempi kuulostaa näillä paremmalta kuin ZMF:llä tai Audezeilla.

On tämä vaikeaa, kun ei oikein osaa sanoa, mitkä olisivat sellaiset yhdet kuulokkeet, joihin voisi olla tyytyväinen tilanteessa kuin tilanteessa. Melkeinpä sanoisin, että paras ratkaisu olisi ostaa useammat eri tyyppiset halvat kuulokkeet täydentämään toisiaan. Yhdet kalliimmat kuulokkeet ovat järkevä ostos vain silloin kun tietää saavansa juuri sitä mitä haluaa. Toki näin ainoana kalliimpana harrastuksena parempien kuulokkeiden omistaminen ja testailu on antoisaa puuhaa.

Edit: Nyt taas särkee Atticuksen oikea kuppi ääntä, joten saa lähteä tällä viikolla huoltoon Illinois:iin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2018
Viestejä
124
Onko kenelläkään klipschin HP-3 kuulokkeista kokemusta täällä? Näyttävät ja ovat saaneet aika maukkaita arvosteluita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Joku pakottava tarve tuli hankkia nämä 812 ja lcd2c rinnalle. Piuha ja pädit piti myös laitella.

Pädit löytyi ebaysta kiinasta 20e ja risat. Näyttää ulkosesti ja kuvista täysin identtisiltä dekoneihin. Pikatestillä paljon mukavammat vs vakiot.

Huomenna pitäisi postissa tulla lcd2c dekonit.

Onko muuten muilla k700 sarjalaisissa nuo kupin kiinityksen ympärillä olevat kaksi muovia hinkannut toisiinsa ? Tämä on jo toinen kappale itsellä missä ollut sama ongelma. 4 eri 700 sarjalaista ollut. En jaksanut vaihtoon viedä, niin purin ja hioin vähän tuota rinkulaa sisäpuolelta.

20200203_160143.jpg
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
470
Täälä joku kyseli jossain kohtaa kokemuksia Valcon kuulokkeista. Bisnesmallia ainakin taidettiin käydä läpi, mutten muista oliko siinä varsinaista tuotearvostelua. Tilasin Valcot testiin ja nyt lyhyen käytön jälkeen voin sanoa muutaman sanan ääniamatöörin silmin ja korvin.

Kuulokkeet ovat ihan perustyylikkäät, joskin vaikutelma on hieman muovinen. Etenkin säätönapit antaa aika halvan kuvan itsestään. Mitään nitinöitä, natinoita tai rutioita kuulokkeista ei kuitenkaan tule eikä ne anna äkkiseltään sellaista kuvaa itsestään, että ne ainakaan aivan heti olisivat hajoamassa.

Kuulokkeet istuvat keskikokoiseen (tai vähän suurempaan) päähän hyvin eikä ne paina mistään. Korville ne asettuvat hyvin ja ne tuntuu korvien ympärillä mielyttävältä. Korvapehmusteet ovat mielestäni hyvät. Huomion arvoista istuvuudessa on se, että pieneen päähän kuulokkeet ovat liian isot ja jättää aukon korvalehden alaosaan. Tämän totesti puoliskoni kuulokkeita sovittaessaan.

Äänenlaadun sanoisin olevan keskivertoa. Amatöörinä kuvailisin ääntä bassovoittoiseksi ja melko tunkkaiseksi. Toivoisin enemmän kirkkautta ja äänen puhtautta.

Toiminnallisuus on ihan jees. En kokenut ongelmia yhdistettävyydessä. Bluetoothin kantavuutta en oikeastaan testannut kunnolla, joten siitä en valitettavasti osaa sanoa. Joillakin on tämän asian tiimoilta ollut ongelmia ko. kuulokkeiden kanssa.

En ole saman hintahaarukan muita kuulokkeita testaillut, joten en osaa verrata niitä mihinkään. Lyhyen kokemuksen perusteella laitan kuulokkeet todennäköisesti palautukseen ja hankin toiset. Vieläkö Sony WH-1000XM3 on varteenotettava vaihtoehto? Miten se vertautuu teidän mielestä Bosen QC35 II-malliin? Onko muita vastaavia vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tuli vastaan aika erikoinen tilanne. Luulin, että mun NX4 on hajonnut kun oli ihan selvä kanavaepätasapaino havaittavissa HEX:n kanssa. Onneksi lähdin vielä kokeilemaan; käytin NX4:n kanssa HEXv2:n lyhyempää orkkispiuhaa kun lyhyt custom-kaapeli ei ole vielä saapunut ja nykyinen pääpiuha on 4-metrinen 4-pin XLR. Vaihdoin vielä ennen RMA:n tekemistä piuhaksi HE4XX:n orkkispiuhan ja kas kummaa, epätasapaino katosi. Tuo perkeleen orkkispiuha on sillä tavalla viallinen, että vasen puoli soi hiljempaa ja lisäksi kuulostaa siltä, että tietyt taajuudet soi liian hiljaa verrattuna muihin. Tosi erikoisen kuuloista.

Toisaalta, miksi olisin yllättynyt? Hifimanin nykyiset orkkiskaapelit on aivan hirveetä paskaa. Miten ne kehtasivat laittaa yli tonnin luurien mukaan ihan aikuisten oikeesti maailman paskimmat piuhat. Sama homma taisi olla HEK:n kanssa. Se materiaali millä ne sleevasi nuo piuhat on niin jäätävän skeidaa, että Sundaran kaapeli näyttää nyt suorastaan laadukkaalta. HE4XX:n piuha on ihan peruskamaa, mutta ei kamala - eli miljoonasti parempi mitä Edition X sai mukaansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noiden Sashien heikko kohta on kyllä niin selvästi tuo panta, mutta sitä lukuunottamatta ne näyttää tosi hyvältä. Vielä kun kehittää seuraavaan versioon vaikka Audeze-tyyppisen pannan comfort strapilla niin puhutaan jo tosi mielenkiintoisesta setistä.

Saakohan noita kuppeja viritettyä jotenkin vaikka Audezen hiilikuitupantaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 134
Hyvältä näyttää! Tulikos sulla mukana myös puukupit, joilla noista saa suljetut?
Juu tuli. Multa ei vain satu löytymään oikeaa työkalua noiden grillien irroittamiseen joten täytyy taikoa ensin semmonen jostakin ennen kuin pääsee testaamaan suljettuina. Vähän ihmettelen miksei niihin olisi voinut laittaa samanlaisia ruuveja mutta pikkujuttuhan tuo on.

Ja hieman tuosta Roderickin mainitsemasta sivuäänestä... Driver flexausta kuuluu kun kuppia painaa kädellä hieman voimakkaammin päätä vasten, muuten ei. Päätä käännellessä oikeasta kupista kuuluu hädin tuskin havaittavissa olevaa "tik tik tik"-ääntä vähän niin kuin jotain pientä olisi irrallaan mutta tuota ei huomaa kuunnellessa ollenkaan. Se on niin minimalistinen juttu että sen kanssa pystyisi kyllä elämään, täytyy vain toivoa että se ei pahene. Ei rikkoutuminen maailmanloppu olisi jos hemmolta saisi veloituksetta uudet driverit mutta onhan se nyt helvetinmoista säätämistä. Voisin koittaa käyttää näitä jokusen viikon pääasiallisina kuulokkeina ihan vain testatakseni miten kestävät.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Tässä viimeinen yritys fiksailla Atticukset, ennen kuin laitan huoltoon.
Näköjään toisesta piuhasta oli lähtenyt yksi säie omille teilleen liittimen juotoksesta. Epäilin, että tuo aiheuttaisi häiriötä osuessaan jonnekin, muttei kuitenkaan teippailemalla muuttanut tilannetta pidemmäksi aikaa. Alkuun piuhan räpeltelyn jälkeen kuulosti hyvältä muutaman tunnin, mutta sitten alkoi taas säröily uudestaan.
Pitäisiköhän vaan kolvailla (en kylläkään omista kolvia) tuo piuha varmuuden vuoksi uudestaan. Jos ei sillä korjaudu, niin sitten on varmasti driver vika.

IMG_20200203_193900.jpg IMG_20200203_194746.jpg
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
Nyt tuli testattu Sundara ja DT1990 Pro (analytical) vierekkäin, lähteenä O2/Sdac. Aika samantapainen neutraali sound signature molemmissa, yllättäen DT1990 Pro ei ollutkaan ainakaan O2 takaa paljoakaan kirkkaampi kuin sundara.

-DT1990 Pro voittaa rakennelaadussa ja stock kaapelit huomattavasti paremmat. '
-Sundara on ääneltään nopeampi, erottelevampi ja instrumentit pysyy paremmin erillään. Basso on sundarassa myös aavistuksen nopeampi joskin dt1990pro:ssa on bassoa hieman enemmän. Täysin kuunneltavasta genrestä ja omista mieltymyksistä kiinni kummasta tykkää enemmän. Sundara kuulostaa "teknisesti" paremmalta mutta DT 1990 Pro äänessä on runkoa enemmän, DT1990pro on äänellisesti perinteisen planarin ja dynaamisen kuulokkeen välimaastossa.

Noista jos ottaa kummat vaan niin tuskin tulee pettymään :tup:

FiiO K5Pro oli myös testeissä, Fiion ja O2/Sdacin välille syntyi yllättävän iso ero sundaroilla. O2 on analyyttisempi ja kirkkaampi, K5Pro lämpimämpi ja treble kuulostaa vähän pyöristetyltä, O2/Sdac kuulostaa dynamiikalta elävemmältä mutta samalla ääni on aavistuksen ohuempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
38
Mistähän kannattaisi tilata uutta piuhaa HE4XX-luureille? Eli 3,5mm -> 2 x 2,5mm. Tuota stockipiuhaahan jotkut ovat täällä kuvailleet iv-letkumaiseksi - tämä ei juurikaan itseäni häiritse mutta pituutta saisi olla ainakin puolisen metriä enemmän. Uuden johdon hinta saisi olla järkevä kun ottaa huomioon kannujen ~150€ arvon.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Mistähän kannattaisi tilata uutta piuhaa HE4XX-luureille? Eli 3,5mm -> 2 x 2,5mm. Tuota stockipiuhaahan jotkut ovat täällä kuvailleet iv-letkumaiseksi - tämä ei juurikaan itseäni häiritse mutta pituutta saisi olla ainakin puolisen metriä enemmän. Uuden johdon hinta saisi olla järkevä kun ottaa huomioon kannujen ~150€ arvon.
https://www.amazon.de/dp/B01N20Z6QZ

Itsellä on tuollainen ollut pari vuotta käytössä HE-400i kanssa. Kaapeli on erittäin lujaa ja laadukasta tekoa. Ruuvilla kiristettävä 6,35mm adapteri tulee myös mukana.

Oletko nyt ihan varma että HE4XX menee 2,5mm piuhat? Amerikan Amazonin ilmoituksessa tuosta kaapelista ainakin lukee että HE-400i uusissa versioissa ja 4XX on 3,5mm liittimet. Samaan hintaan löytyy samalta valmistajalta myös se 2x3,5mm versio kyllä. Pidempi versio löytyy myös jos tuo 1,2 metriä ei riitä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mistähän kannattaisi tilata uutta piuhaa HE4XX-luureille? Eli 3,5mm -> 2 x 2,5mm. Tuota stockipiuhaahan jotkut ovat täällä kuvailleet iv-letkumaiseksi - tämä ei juurikaan itseäni häiritse mutta pituutta saisi olla ainakin puolisen metriä enemmän. Uuden johdon hinta saisi olla järkevä kun ottaa huomioon kannujen ~150€ arvon.
HE4XX:n orkkispiuha on ihan hyvä. Ne ns IV-letkut on siis kalliimpien Hifimanien ongelma (HEXv2, HEK, Ananda...) - eli piuha on sellaisen vaalean läpinäkyvän letkun sisällä. Se materiaali on aivan täyspaskaa ja piuha sojottaa minne sattuu eikä ole koskaan suora. Siihen verrattuna 4XX:n kaapeli on suorastaan mainio - piuhassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta onhan se varsin lyhyt, ja itse tykkäisin kangaspäällysteestä.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
608
Nyt tuli testattu Sundara ja DT1990 Pro (analytical) vierekkäin, lähteenä O2/Sdac. Aika samantapainen neutraali sound signature molemmissa, yllättäen DT1990 Pro ei ollutkaan ainakaan O2 takaa paljoakaan kirkkaampi kuin sundara.

-DT1990 Pro voittaa rakennelaadussa ja stock kaapelit huomattavasti paremmat. '
-Sundara on ääneltään nopeampi, erottelevampi ja instrumentit pysyy paremmin erillään. Basso on sundarassa myös aavistuksen nopeampi joskin dt1990pro:ssa on bassoa hieman enemmän. Täysin kuunneltavasta genrestä ja omista mieltymyksistä kiinni kummasta tykkää enemmän. Sundara kuulostaa "teknisesti" paremmalta mutta DT 1990 Pro äänessä on runkoa enemmän, DT1990pro on äänellisesti perinteisen planarin ja dynaamisen kuulokkeen välimaastossa.

Noista jos ottaa kummat vaan niin tuskin tulee pettymään :tup:

FiiO K5Pro oli myös testeissä, Fiion ja O2/Sdacin välille syntyi yllättävän iso ero sundaroilla. O2 on analyyttisempi ja kirkkaampi, K5Pro lämpimämpi ja treble kuulostaa vähän pyöristetyltä, O2/Sdac kuulostaa dynamiikalta elävemmältä mutta samalla ääni on aavistuksen ohuempi.
Mites soundstage? Ei oo koskaan tullu kuultua Sundaraa mutta vähän heräs mielenkiinto, jos kerta erottelevaisuus on parempi vrt. DT1990..
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Onko kenelläkään klipschin HP-3 kuulokkeista kokemusta täällä? Näyttävät ja ovat saaneet aika maukkaita arvosteluita.
Ei oo tullu testattua. Muutaman kerran oon melkein ne ebaysta napannut mutta hinta on noussut hieman liian kovaksi. Vähän on semmonen kutina että nuo voisi olla meikäläiselle just passelit.

Nyt tuli testattu Sundara ja DT1990 Pro (analytical) vierekkäin...
Juurikin noin itse kuvailisin noiden eroja. Omasta mielestäni Sundara on askeleen edellä melkein kaikessa ja kun vielä Beyerin diskantti tuppaa ärsyttämään niin valinta noiden välillä olisi minulle helppo. Mutta tosiaan ymmärrän hyvin, jos joku tykkääkin Beyeristä enempi, hyviä kuulokkeita molemmat. Aika kovaksi on mennyt taso tuossa jo 300-400 euron kuulokkeissa. Mun mielestä Sundara on parempi kuin HE560 ja ei siitä montaa vuotta ole kun ne maksoi 899€. Ja ei kai niitä ihan sysipaskana pidetty siihen hintaan.

Tässä muuten mun taajuusvaste mittaukset Sundarasta ja DT1990:sta analytical padeilla
Sundara vs DT1990 analytical.jpg

Väittäsin että omaan korvaan sundara kuulosti himpun kirkkaammalta kuin graafista voisi päätellä, mutta tuolta se nyt näyttää.


Mites soundstage? Ei oo koskaan tullu kuultua Sundaraa mutta vähän heräs mielenkiinto, jos kerta erottelevaisuus on parempi vrt. DT1990..
Hetki on aikaa kun noita vertailin mutta väittäisin että DT1990 vie soundstagen koossa. Sundara tosin ei oo huono sekään. Beyerit vain on poikkeuksellisen hyvät tuossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
Mites soundstage? Ei oo koskaan tullu kuultua Sundaraa mutta vähän heräs mielenkiinto, jos kerta erottelevaisuus on parempi vrt. DT1990..
D1990 Pro: ssa etäisyydet isommat mutta jotenkin Sundara kuulostaa kuitenkin ilmavammalta kun soittimet pysyy erillä toisistaan.

Nopealla cs go testillä ottaisin kuitenkin pelaamiseen ennemmin DT1990Pro:t, musiikinkuunteluun Sundarat vie voiton.

LCD2C ja Sundara olisi kyllä aika ihanteellinen kaksikko omistaa, hyvinkin erilainen presentaatio mutta tyystin eri vahvuuksilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
608
D1990 Pro: ssa etäisyydet isommat mutta jotenkin Sundara kuulostaa kuitenkin ilmavammalta kun soittimet pysyy erillä toisistaan.

Nopealla cs go testillä ottaisin kuitenkin pelaamiseen ennemmin DT1990Pro:t, musiikinkuunteluun Sundarat vie voiton.

LCD2C ja Sundara olisi kyllä aika ihanteellinen kaksikko omistaa, hyvinkin erilainen presentaatio mutta täysin eri vahvuuksilla.
Miettiny tässä just erillisten peliluurien hommaamista ja DT1990 oli niin pirun tarkka luuri kun ne omistin, mutta vähän tosiaan Sundarat ja sitten K712 kiinnostas koittaa. Pitääpä laittaa harkintaan nuo..
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Pelaamisesta en silleen hirveästi tiedä kun ainut mitä oon kilpailuhenkisesti pelannut on Zdaemon Doomi ja selainpeli ikariam (terkut tutuille) joskus kauan sitten mutta veikkaisin, että aika tärkee ominaisuus kuulokkeille olisi kyky toimia oikein myös horisontaalisesti. Tuossa suhteessa muhun on tehnyt Verum One kovan vaikutuksen. Testaamistani kuulokkeista ehkä vain HD800 ja JVC DX1000 pystyy samanlaiseen kuvantamiseen, ja puhutaan ihan vain normaalista musiikista jossa ei nuo korkeuserot ole ihmeellisiä. Luulisin että kellotornista niskaan tykittävä snipperi olisi verumilla paremmin paikannettavissa kuin vaikka Sundaralla tai DT1990:lla. Kunhan mutuilen lämpimikseni :)
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
196
Roderickin käyrät Sundarasta eroaa kyllä aika paljon esim Oluvin käyristä. Variansseja löytyy noin muutoinin joka suuntaan. Koita tässä nyt sit uskoa johonkin :D

Etenkin tuo ~4.5k:n iso piikki on huomattavasti pienempi. Tosin, tuon piikin kyllä kuulee Oluvin soundidemossa. Ei näistä tiedä, et mihin uskoa ja mihin ei :confused:

 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
Mun sundaroissa toi treble kuulostaa ihan luonnolliselta, vähemmän "rasittava" kuin DT1990 Pro:ssa.

Ihan neutraaliksi sitä voi vielä sanoa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Roderickin käyrät Sundarasta eroaa kyllä aika paljon esim Oluvin käyristä. Variansseja löytyy noin muutoinin joka suuntaan. Koita tässä nyt sit uskoa johonkin :D

Etenkin tuo ~4.5k:n iso piikki on huomattavasti pienempi. Tosin, tuon piikin kyllä kuulee Oluvin soundidemossa. Ei näistä tiedä, et mihin uskoa ja mihin ei :confused:
Sundara on kieltämättä aika kirkas kuuloke, mutta itse en ole kuullut mitään häiritsevää sibilanssia ilman ekvalisointiakaan.

Itse equttelin nämä heti ja tein vähän a/b-testailua (EQ:n kanssa ja ilman) volumet tasattuna. Bassoa kaipasin aavistuksen lisää ja sitä tuli mukavasti. Aavistuksen yksinuottista tuo basso ehkä on, se on oikeastaan suurin kritiikkini Sundarasta ekvalisoinnin kanssa. Diskantti rauhoittui ja äänestä tuli aiempaa luonnollisempi. Sundarat ottavat mielestäni vielä ison harppauksen eteenpäin pienellä hienosäädöllä.

Ekvalistoituna näitä on helppo suositella kenelle vaan, mutta jos korva on erittäin herkkä diskantille, niin sellaisenaan en suosittele ostamaan ilman koekuuntelua. Tosin, aivan saman uskaltaisin sanoa Beyerdynamicin useimmista suosituista (DT770, -880, -990 ja lukemani perusteella uudemmat -1770 ja -1990) kuulokkeista.

Postissa tulossa Dekonin Hybrid padit, kokeillaan miten ääni muuttuu niiden kanssa.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
701
Jaa sunandraa pidetään parempana musiikille kuin 1990 prota.. ite en oo beyereitä kuullut kun ei ole ollut missään kuunneltavana paitsi f-musiikilla jonne en enää jaksanut vaivautua lähteen kun ostin jo focalit. Kuitenkin sain käsityksen et beyerit ois ollu jokseenkin edes hifiman anandaan verrattavissa mut jos ne antaa heikomman esityksen kuin sunandra (joita pidin anandan rinnalla kohtuu huonoina) niin ei ne varmaan olisi tosiaan sit miellyttänytkään korviani..
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
Jaa sunandraa pidetään parempana musiikille kuin 1990 prota.. ite en oo beyereitä kuullut kun ei ole ollut missään kuunneltavana paitsi f-musiikilla jonne en enää jaksanut vaivautua lähteen kun ostin jo focalit. Kuitenkin sain käsityksen et beyerit ois ollu jokseenkin edes hifiman anandaan verrattavissa mut jos ne antaa heikomman esityksen kuin sunandra (joita pidin anandan rinnalla kohtuu huonoina) niin ei ne varmaan olisi tosiaan sit miellyttänytkään korviani..

Noh, näissä hintaluokissa kyse on enemmänkin omista mieltymyksistä kuin absoluuttisesta paremmuudesta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
979
Noh, näissä hintaluokissa kyse on enemmänkin omista mieltymyksistä kuin absoluuttisesta paremmuudesta.
Todellakin juuri näin. Tuntuu, että kun mennään hintaluokassa yli 300€, niin erot kapenevat. Kaikki tyypilliset vaihtoehdot alkavat olla vähintään hyviä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 398
HE4XX:n orkkispiuha on ihan hyvä. Ne ns IV-letkut on siis kalliimpien Hifimanien ongelma (HEXv2, HEK, Ananda...) - eli piuha on sellaisen vaalean läpinäkyvän letkun sisällä. Se materiaali on aivan täyspaskaa ja piuha sojottaa minne sattuu eikä ole koskaan suora. Siihen verrattuna 4XX:n kaapeli on suorastaan mainio - piuhassa ei varsinaisesti ole mitään vikaa, mutta onhan se varsin lyhyt, ja itse tykkäisin kangaspäällysteestä.
Oman 4XX:n orggispiuha hiljensi toisen kuulokkeen kosketushäiriön takia reilun puolen vuoden käytön jälkeen joka on yksi Hifimanien tyyppivioista. Toki yksittäistapaus mutta en nyt pysty sanomaan että orggispiuha olisi silti mitenkään hyväksi luokiteltava. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Oman 4XX:n orggispiuha hiljensi toisen kuulokkeen kosketushäiriön takia reilun puolen vuoden käytön jälkeen joka on yksi Hifimanien tyyppivioista. Toki yksittäistapaus mutta en nyt pysty sanomaan että orggispiuha olisi silti mitenkään hyväksi luokiteltava. :)
Mitä tarkoitat tuolla? Piuha rikkoi luurit?

Hifimanilta tuli yllättävä vastaus. Lupasivat lähettää mulle jotain vanhojen mallien 2.5mm piuhoja noiden HEX:n orkkisletkujen tilalle. Eivät halunneet niitä takaisinkaan. Nyt sitten odotellaan milloin Kiina aukeaa, ne luvatut ultrapadit ja IEM:t on myös vielä jumissa siellä.

Täällä kävi tänään LCD-2C:t dekonin padeilla tänään kylässä, ja tämän perusteella en kaipaa niitä Edition X:n kaveriksi. Tuntuu siltä, että vaikka ne on todella hyvät ja kuitenkin erityyppiset luurit kuin HEX:t, niin ne jäisivät liian vähälle käytölle. En kuitenkaan kuuntele niin paljoa musiikkia päivässä, että ehtisin tosissaan kyllästyä HEX:iin. Jos niitä toisia luureja on tulossa taloon sitten 2021, niin sen täytyisi olla mun korvaan vaan selvästi parempi tai tosi erilainen - muuten menisi rahat hukkaan. Se rajaa valikoimaa aika reilusti. ZMF:n valikoimasta pitää koittaa saada testiin ainakin Aeolus, Atticus ja Eikon. Clear, TH900mk2, Arya ja LCD-X on varmaan muut realistiset vaihtoehdot. Saa nähdä mitä muita luureja tässä vuoden aikana ilmestyy.

Sokkona en kyllä osta luureja enää ikinä. Se on niin vaikea arvata miellyttääkö se ääni lopulta omaa päätä, ja mukavuus on niin perkeleen tärkeä osa hyvää kokonaisuutta.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Vaikuttiko sinusta 2C:t tummilta? Mulla oli semmoiset hetken aikaa ja vaikka olen sennheiser "veil" tottunut niin nuo olivat jo aika next level tummat luurit, tuntui kuin iso osa taajuuskaistaa olisi vain leikattu pois yläpäästä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 482
Vaikuttiko sinusta 2C:t tummilta? Mulla oli semmoiset hetken aikaa ja vaikka olen sennheiser "veil" tottunut niin nuo olivat jo aika next level tummat luurit, tuntui kuin iso osa taajuuskaistaa olisi vain leikattu pois yläpäästä.
Mulla oli just tämä tunne, tiettyjen soittimien kanssa oli sellainen "muffled" olo.

Hieno puoli niissä taas oli se äänen paksuus ja vokaalien toisto.

Tavallaan sen tumman yläpään takia niitä tuli myös kuunneltua kovempaa kuin muita kuulokkeita ja siitä ei korvat tykkää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Vaikuttiko sinusta 2C:t tummilta? Mulla oli semmoiset hetken aikaa ja vaikka olen sennheiser "veil" tottunut niin nuo olivat jo aika next level tummat luurit, tuntui kuin iso osa taajuuskaistaa olisi vain leikattu pois yläpäästä.
2C:t ovat kieltämättä melko tummat ja paksut useimpiin kuulokkeisiin verrattuna. Kyllä ne kaikki taajuudet siellä silti kuuluu, mutta hiljempaa. Näissä ei onneksi ole ylikorostettu alataajuuksia, joten eivät ole ihan överi tunkkaiset. Rock ja pop näillä kuulostaa mielestäni hyvältä oikealla vahvistimella, mutta enemmän eloa kaipaava musiikki kannattaa kyllä kuunnella millä tahansa muulla. :D
Näitä tuskin tulee kuitenkaan ikinä myytyä (ja puolen vuoden päästä olen varmasti ihan eri mieltä), koska näissä on oma viehätyksensä, jota on vaikeaa korvata muilla kuulokkeilla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
2C:n yläpää on aika vuoristorataa orkkispadeilla. Dekonit korjaa sitä vähän, mutta onhan ne aika tummat. Itse korjasin puutteita vielä EQ:lla, alapäähän vähän lisää voimaa ja yläpäässä oli muistaakseni ainakin 10khz tuntumassa aika iso monttu mitä tuli korjattua. Erityisesti rockmusiikin kanssa 2C:t oli ihan mahtavan tyydyttävät kuunnella.

Isot propsit Hifimanin aspalle. Sieltä on hoidettu kaikki kämmit kuntoon tosi hienosti ja nyt lupasivat etsiä mulle HE560:n piuhoja ja laittavat tulemaan sitten Kiinasta Edition X:n kanssa käytettäväksi. Kokeilin noita orkkispiuhoja vielä 4XX:n kanssa ja on niissä molemmissa ihan selvästi vikaa. Kyllä on käynyt kummallisen paska tuuri, onneksi itse luurit pelaa hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 398
Mitä tarkoitat tuolla? Piuha rikkoi luurit?

Hifimanilta tuli yllättävä vastaus. Lupasivat lähettää mulle jotain vanhojen mallien 2.5mm piuhoja noiden HEX:n orkkisletkujen tilalle. Eivät halunneet niitä takaisinkaan. Nyt sitten odotellaan milloin Kiina aukeaa, ne luvatut ultrapadit ja IEM:t on myös vielä jumissa siellä.

Täällä kävi tänään LCD-2C:t dekonin padeilla tänään kylässä, ja tämän perusteella en kaipaa niitä Edition X:n kaveriksi. Tuntuu siltä, että vaikka ne on todella hyvät ja kuitenkin erityyppiset luurit kuin HEX:t, niin ne jäisivät liian vähälle käytölle. En kuitenkaan kuuntele niin paljoa musiikkia päivässä, että ehtisin tosissaan kyllästyä HEX:iin. Jos niitä toisia luureja on tulossa taloon sitten 2021, niin sen täytyisi olla mun korvaan vaan selvästi parempi tai tosi erilainen - muuten menisi rahat hukkaan. Se rajaa valikoimaa aika reilusti. ZMF:n valikoimasta pitää koittaa saada testiin ainakin Aeolus, Atticus ja Eikon. Clear, TH900mk2, Arya ja LCD-X on varmaan muut realistiset vaihtoehdot. Saa nähdä mitä muita luureja tässä vuoden aikana ilmestyy.

Sokkona en kyllä osta luureja enää ikinä. Se on niin vaikea arvata miellyttääkö se ääni lopulta omaa päätä, ja mukavuus on niin perkeleen tärkeä osa hyvää kokonaisuutta.
Ei vaan siis ihan perinteinen eli piuha meni sisältä rikki puolen vuoden käytön jälkeen jonka jälkeen toisesta kuulokkeesta vähemmän yllättäen ei kuulunut mitään. Muistaakseni toisen liittimen saumakohdasta.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
608
Tuo LCD-2C tummuus on kyllä omille korville ihana juttu. En tienny ennen omistusta että tuosta noin paljon tykkäisin, mutta kun tulee kuunneltua musiikkia viikossa se 10-20+h niin tuo ääni on niin ihanan rasittamaton ja smoothi pitkiin kuuntelusessioihin. Toki esim. metallissa voi haluta vähän lisää yläpäätä, mutta senki voi lisätä EQ:lla, tai omassa tapauksessa vaan RME:n treble-napista vääntämällä. Keskiäänet on aivan loistavat, vokaalit kevyesti parhaat mitä kuullu varsinki naisten osalta. Basso ylettää hyvin tasasesti Dekonin padeilla tuonne 30hz asti ja sitten laskee hieman, mutta soi silti. Ja tämäkin toki korjattavissa EQ:lla. Painokaan ei itseä haittaa yhtään.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Hifiman Arya, perhana kun tuli 20min ennen töihin lähtöä, ei kerennyt juuri testaamaan.

Muutama nopea huomio nyt kun kerkesi istahtamaan.
- vaativat paljon virtaa, käännettävä volume potikka heittämällä ohi HD6xx ja HD800 niillä ~10-12, tällä ~12-03 väliä riippuen biisistä
- sound leak on älyttömin mitä kuullut,vielä pahempi kuin HD800?, koko asunto raikaa jos näitä kuuntelee kovalla.
- tuunaus kuulostaa tasapainoiselta,ehkä tilttaus kirkkaampaan suuntaan, oma dac/amp pyrkii ilmavaan ääneen,voi ruokkia lisää vaikutelmaa kirkkaudesta.
- soivat tosi "ison" kuuloisesti, korkeussuunnassa etenkin.
- kuulostavat äkkiseltään helvetin hyvältä.


jatketaan harjoituksia.

IMG_20200206_132439.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 628
Viestejä
4 206 895
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom